juuliska
sanoisin että kaikissa kolmessa kamalinta kun joudun paniikkiin ja tulee karmea pakokauhu..ja tietty se ponnistusvaihe kipu..
Mä peesaan tätä :wave:Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:17 eloäippä-79 harmaana kirjoitti:supparit ennen epiduraalia, kaikki muu oli lasten leikkiä
pieni korjaus vaan..Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 11:22 Uska kirjoitti:Jos täytyy valita jotain niin se paikalla olo epiduraalipuudutuksen
laiton aikana..
Mutta yleisesti ottaen ei mikään ollut hirveän kamalaa koko synnytyksen aikana.
Niin positiiviset kuvat jäi kummastakin,että olisin saman tien voinut
synnyttää uudestaan.
Kummatkin ovat olleet todella helppoja synnytyksiä.
Tokaa kun synnytin niin en olisi tarvinnut epiduraalia olleskaan,
mutta en uskonut/luottanut kätilöön kun sanoi,että
pian on lapsi pihalla..
Olin vaan just joo justhan mä olen tänne tullut,että tuskimpa vaan ja mä haluan nukkua
Kuinkas kävikään en kerinnyt nukkua,kun sain alkaa ponnistaa..
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:16 Vaavimasu kirjoitti:Ehottomasti ponnistussupistukset!!!Ne oli hirveitä ku ois ollu pakko ponnistaa mut ei saanu lupaa!!!
Epiduraalin laitto oli mulle ihan kamala, kun ei menny ekalla kerralla kohdalleen ja sitä laitettiin varmaan kakskymmentä kertaa (halusin olla jo ilman). Synnytyksessä epiduraali vei kaikki muut kivut, mutta ei painetta peräsuolesta. Vauvan sain ulos omin avuin ja luulin selvinneeni repeytymättä. Totuus olikin se että repesin todella pahasti, peräsuolta myöten. verenvuodon tyrehdyttämisleikkaus siis alapäähän heti synnytyksen jälkeen ja kun sillä ei saatu vikaa korjattu, seuraavana aamuna kirurgi hälyytetty paikalle tekemaan oikein kunnon korjausoperaatio. Puoli vuotta kuulemma menee ennen kun kudokset alkaa olla entisellään. Alakautta en voi enää koskaan synnyttää...Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 22:34 Pilvi kirjoitti:Kun vauva ei mahtunut tulemaan ja repesin todella pahasti. Oli sellainen olo että synnytän piikikkään melonin. Ompelu kesti yli tunnin ja puudutus oli riittämätön....
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 11:26 äiskis kirjoitti:Kamalinta taisi olla esikoisen syntymisessä kun oli jo liki 20 h pakertanut ja kätilö sanoi lääkärille,nyt on verenpaine niin korkea,ettei voi ponnistaa,pitäisikö leikata.Lääkäri vastasi:minun työ vuoroni loppuu nyt ja en ala enää leikkaamaan,pistä äiti vaan ponnistamaan. Tuli toinen,lapsenkasvoinen nuori mies,joka katsoi kerran minua ja vauvan sydänkäyrää ja sanoi,nyt on KIIRE,imukuppi heti.En tuntenut mitään kun olin puoli pökrässä,mutta näin miten veri roiskui kun lääkäri kaksinkäsin survoi imukuppia sisään(mies oli ajettu ulos).Poika pääsi ulos ja miä makoilin,ja aloin nähdä käkikelloja ja seeproja,kätilö huusi,mistä tuo veri tulee? Lääkäri hätiin ja ompeli kasaan 37 tikillä.Verta hulahti lähes 1,5 litraa.Oli hieman heikko olo,kun seuraavana päivänä piti nousta ylös.Tämä tapahtui tayksissa.