Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pahoittelut Mosmos että toistelen vastikään käytyjä juttuja. Luulin pläränneeni nuo melko hyvin, mutta saattanut tosiaan muutamia sivuja sieltä täältä skippailla. Ja kiitos hyvistä neuvoistasi ja rohkaisevista sanoistasi.

Ymmärrän myös hyvin näkemyksesi vitutuksen skaalan äärivaihteluihin :D Itsellänikin samaa taustaa ja heikoilla hetkillä ne vanhat kaavat toistuvat. Mutta päivä ja viikko ja (huoh) kierto kerrallaan. :)
 
Sunflower11
Meillä nyt tilanne vähän erilainen ku muilla täällä, tai siis kun on noita lapsia ennestään eli kotona olen. Nyt aion hakea syksyksi kouluun.. Jos sattuu käymään niin ettei tärppääkään niin on sitten opiskelupaikka.

Onpa kurjaa kun rupes ajattelee.. Kun aloitettiin yritys, toiveiltiin 2011 vuoden vauvaa. Sitten 2012 vuoden ja nyt joulukuun 2012, eli tän kierron jälkeen jo siirrytään toiveilemaan 2013 vuoden vauvaa ja ollaan vasta tän vuoden alussa.
Tämmösiä sit miettii kun yrittää "piristää" itseään.. :ashamed:
 
Sunflower: Samaa olen minäkin miettinyt... : / Tai siis kun viime jouluna puhuttiin että voitaiskin ens aatoksi pyytää molempien vanhemmat meille, kun sitten on varmaan jo joku pikkuinenkin mukana, mutta joopa joo! :(

Miwwi: Otat ilmeisesti uuden kierron positiivisesti vastaan! Hyvä niin. :) Taisin minäkin vielä kakkosen ja kolmosen aloittaa ihan "rennosti", mutta sen jälkeen on se pelko tästä yrityksen venymisestä vaan kasvanut ja kasvanut. Ja kyllästyy niihin jatkuviin pettymyksiin. Mutta joo, munhan ei ollut tarkoitus sua masentaa! :D Ehkä sulla käy kaikki nopeesti, joillain kun vaan käy! ;)
 
nyt en enää edes muista mihin kaikkeen mun piti vastata :D :D sen siitä saa kun menee ajoissa nukkumaan ja käy töissä :)

sen verran muistan tuosta äsken noin kahdesta sivusta asiaa että kaikki järjestyy.. niin se mun mieskin sanoo koko ajan: asioilla on tapana järjestyä <3
 
Kiitos kaikille tsempeistä ja ehkä tää joskus voitoks viel muuttuu :) Yritän ottaa Amalia susta mallii ton positiivisuuden suhteen, se on hieno piirre :) Ja Punnabis, kysyit muistaakseni noista kiertojen pituuksista, ni ennen tätä megakiertoa on ollu siin 32 kieppeillä. Pillereitä söin tossa välissä aika tarkalleen kolmisen vuotta. Ennen niitä oli kierrot tooosi pitkiä ja useesti tuli vaan yhet menkat kahen-kolmen kuukauden välein, et ei oo sinällään tää mikään uus juttu. Kuitenkin nyt ku olis lapsukainen toiveissa, ni lyhyemmät kierrot helpottais asiaa aika lailla.. Nää foorumi tulee niin tarpeeseen, kun tietää, että on muitakin samassa tilanteessa :)

Tsemppii kaikille!
 
Moikkelis taas! Ootteko muuten lukenu tosta clearblue -testiryhmästä mist vilkkuu toi banneri tossa oikeessa reunassa? Hakekaa ihmeessä sinne, varsinkin jos ei oo ovista tullu ennen tikutettua ni sais digitestit ilmaiseksi ja raskaustestit myös!:)
 
Sunflower joo on aika hurjaa kun käy oikein ajattelemaan näitä juttuja. Mä oon just viime aikoina ajatellut tätä niin et mä olin 20-vuotias kun alettiin yrittämään, mut VÄHINTÄÄN 23 kun se lapsi syntyy, siis toivottavasti ei sen enempää :O
Ei sillä iällä nyt niin väliä mut kyllä mä oisin halunnut olla äiti jo sillon 21-vuotiaana..Mut ei sitten, meni jo!

Miwwi pahoittelut nyt kuitenkin kun jouduit uuteen kiertoon, mut hyvä et otat asian rennosti :) Muuten mä kun päivitin sun tiedot listalle niin laitoin nyt et kp2/29-35 (kun aiemmin oli 29-30), et pysyy paremmin kärryillä noista kiertojen pituuksista!
 
Ompa täällä ollut hiljaista! :O

Täällä on jo jonkinlaista oiretta ilmassa. Tyhmää sinänsä - tiedän kuvittelevani kaiken, silllä eihän vielä voi mitään oiretta olla, dpo2 menossa.. Hahhah! :D

Turvottaaaaa, oon niinkuin viidenellä kuulla raskaana - oikeesti! Voisin kuvankin teille laittaa turvotuksesta! :D
 
Tänne voi laittaa kp1 ja yk8, sieltä se vuoto tulikin kellon tarkasti ja nyt voi vihdoin alkaa "tutkimuskierto"..Ja sit vielä toinenkin..Ja SIT ehkä jo jotain tapahtuu, se yk10 on tässä ketjussa monelle ollut SE kierto eli voiskohan näin olla mullekin :D Toivossa on hyvä elää..
Niin ja siis en päivitä nyt itse tuota listaa kun en ehdi sitä viikonloppuna kuitenkaan muokkailla, jos muillekin tulee jotain muokattavaa.
Hyvää viikonloppua naiset! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAIN 10.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Anlii................kp49/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp44/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
JeNski91..........kp36/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp30/28-32............23v.........yk4.................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp26/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi
Iippari.............kp25/26-28............20v..........yk9.................1.lapsi
Jnni................kp24/29-30............23v..........yk6................1.lapsi
Pamsku............kp21/28-52...........21v.........yk4..................1.lapsi

Kp 11->20


KyyneltenHymy..kp14/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp13/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp12/28-34...........20v........yk9................1.lapsi

Kp 1-10


Sunflower11.....kp10/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Punnabis.........kp10/29...............26v........yk15...............1.lapsi
Grill................kp8/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
SilverBride.......kp6/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Marpa.............kp5/31.................23v.........yk2...............1.lapsi
lumihiutale92.....kp4/??...............19v........yk3.................1.lapsi
-es-................kp3/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi
Miwwi ............kp3/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp1/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Grill Juu, kyllä vielä otan rennosti, mutta saa nähdä sitten myöhemmin miten stressaan kun yrityskertoja on enemmän jos ei tärppää.. :$

Amalia89 Hyvä, kiitos. :) Joo mulla yleensä on se 29-31 päivää, mutta se näköjään venyi vähän.. :)
 
Ajattelin vielä kertoa itsestäni hiukan, koska Punnabis pohti elämäntilannetta. Voin siis kertoa että ollaan ton ukon kanssa yksissä oltu reilu 7 vuotta ja viisi vuotta niistä olen puhunut perheen perustamisesta.

Aina on tullut jotain esteenä (miehen mielipide) opiskelut ja taloudellinen tilanne ja noh välillä toki jouduttiin asumaan eri kaupungeissa opiskelujen takia ja vaihto jne. Kaikkea mahdollista se keksi, vuosi sitten kun täytti 25 sit sille iski vissiin jonkin sortin ikäkriisi, joka meni sulavasti ohi pian.

Nyt sitten kun palasi 4kk vaihdosta ja pääsimme hieman asettumaan aloillemme niin lasta ei voinut alkaa yrittää, koska hänellä ei ollut diplomityöpaikkaa valmiina, eikä autoa olla keretty hankkia ja asunto on liian pieni. Toinen ei oikein hiffannu että se lapsi harvemmilla tulee kerta laakista.


Noh tosissaan 1.5kk sitten anto periksi, koska viimeinen perustelu mulla oli se että lapsen pitäisi syntyä viim. ensi vuoden alussa niin pääsen kesäksi häämekkokuntoon :D

Vaikka toi ukko halusi kaiken olevan täydellistä, punainen tupa ja perunamaa, niin tajusi vihdoin ja viimein ettei se ole mahdollista. Nyt siis minä opiskelen ja teen töitä ja hän on harjoittelupaikassa. Meillä ei vieläkään ole autoa, mutta isompaan asuntoon muutetaan viikon päästä.

Meidä äitee sanoo aina, että asioilla on tapana suttaantua :)

Mutta miehet ne käy joskus vähän hitaalla.
 
Mulla ei niin kokemusta tosta miesten hitaasta syttymisestä tähän, koska meillä mä olin se jota suostuteltiin. :D Mutta siihen muutama sana, että painostus on aika syvältä. Se ei ainakaan johda mihinkään mukavaan. Mä olen kiitollinen et mun poikaystävä ei jankuttanut asiasta, eikä se millään muotoa painostanut mua. Ja itse henkilökohtaisesti tuomitsen hyvin rankasti sen mihin jotkut naiset sortuu, eli kun mies ei näytä vihreää eikä toisaalta punastakaan valoa, niin nainen lyö kaasun pohjaan ja yrittää "salaa".

Mun tuttava teki niin koska se ajatteli et se tarkottaa et se mies on ok, kun toisaalta se asia vaa ahdisti sitä miestä niin paljon et se meni ihan lukkoon eikä osannut sanoa "EI MISSÄÄN NIMESSÄ" eikä myöskään "KYLLÄ". Vastaukset oli lähinnä "katotaan sitä sitte" ja "ei mietitä vielä". No tää tyttö tuli raskaaks (jätti pillerit pois) ja pojan reaktio oli paniikki. Poika totesi ettei todellakaan ole valmis ja suuttui tietenkin tästä tytön keplottelusta. Totes et hän ei pysty tähän hommaan et hän lähtee menemään. No tyttö sit itekki aika ailahteleva ja säikähti kovasti pojan reaktioo. Ja rakkaus siihen poikaan voitti. Tyttö teki abortin ja jatko pojan kans.

Ja jos mies pystyisi tehdä jotain tollasta salassa niin herranjumala mulla olis ainakin iskenyt niin kova paniikki et olis varmasti usko siihen rakkauteenkin aika koetuksella.

ON: Täällä jotenki ihan kamalan huono olo ja kuvottaa. Siis ihan kaikki. Ostettiin Cittarista 2kpl liuskatestejä ja puikkotesti. :D Maanantai aamuna teen ekan liuskan. :D ja siitä sit seuraavan varmaa loppuviikosta, tai tiistaina. :D EN MALTA! :D
 
Meillä myös tämä vauvapäätös tuli oikeastaan yhdessä pohtimalla. Mies oli se kuka aloitti keskustelun, sanomalla että kahden vuoden sisään voisi meillekin lapsi tulla. Sitten minä aloin pyörimään täällä ja huomasin, että se lapsen saaminen onkin paaaaljon vaikeampaa kuin kuvittelin. Tai siis luulin että n. 70% tulee raskaaksi parin ensimmäisen yk:n jälkeen, mutta no, huomasin että asia ei olekaan niin. Tästä sitten miehelle puhui ja niin pillerit sitten jäi pois suunniteltua aiemmin. Ja onneksi jäi! :)

Edit.
Niin ja pakko hehkuttaa, tänään meikä tyttö lähtee Tampereelle katsomaan maailman mahtavinta bändiä: Nightwishiä! :heart: :popcorn: Wihiiii!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa jälleen,

Täällä jatkettu keskustelua elämäntilanteesta. Tosiaan, en usko että kenelläkään täällä tavoitteena on hankkia lasta huijaamalla tai pakottamalla toinen osapuoli johonkin mihin ei ole valmis. Mutta ainakin omalla kohdallani olen joutunut jatkuvasti törmäämään ajatukseen "noh kyllähän se tulee sitkun halutaan kunnolla" ... Miehellänikin oli näkemys että raskautumiseen riittää sylky kuppiin tyylinen toimenpide, jolloin raskaus on varma! :LOL: Mutta tosiaan omat pelot, kuulopuheet ja noh netin keskustelupalstat ovat johdattaneet mut tulokseen, että lapsia ei suunnitella. Niitä toivotaan, yritetään ja itketään ja lopulta mietitään että onko tällä kaikella tarkoitus kenties vihjata, ettei Sinua olekaan tarkoitettu saamaan lapsia?

Jos haluaa raskautua väkisin, onhan se mahdollista, mutta mielestäni samalla voi lapsen hankkia yksinkin, jos toista osapuolta ei tarvita muuhun kuin käveleväksi Visa-kortiksi. Prosessi on ainakin itselleni ollut tähän mennessä sen verran haasteellinen, etten pystyisi tähän yksin ja siinä mielessä olen todella onnellisessa asemassa, että minulla on kannustava ja osallistuva aviomies, joka HALLELUJA viimein alkaa tulla vastaan. :) Painostamisen ja perusteltujen tosiasioiden esittelemisen väline nero on ajoittain veteen piirretty viiva, johon uskon itsekin syyllistyneen. Toivon mieheni ymmärtävän tämän, toisaalta molemmat olemme aina olleet tietoisia, että haluamme lapsia. Ajankohta on lähinnä ollut keskustelun aiheena. :p
Anteeksi, että tulee näin pitkää jauhettua tästä. :)

Tänään, maailman ihanin ja samalla surullisella tavalla kamalin asia tuli vihdoin: Hyvä ystäväni kertoi odottavansa lasta. Olen pelännyt tätä hetkeä pitkään. Tiedän päässeeni vähällä, sillä kukaan ystäväni ei ole tosiaan ollut (toivotussa) raskaudessa vielä, joten olen välttynyt tämän kohtaamiselta. Ja toki olen ystäväni puolesta todella iloinen, mutta sisältä samalla riipaisee kateuden viilto, jonka sain onneksi pidettyä sisälläni, kunnes poistuimme paikalta. Eihän heidän saamansa lapsi ole minun yrittämisestä pois, mutta kyllä se kummasti konkretisoi sen toiveen ja halun, minkä kanssa tässä elää.

Ensi viikolla olisi ilmeisesti ovulointia luvassa, jos koitettaisiin urakalla tällä kertaa. :D Plussaa kaikille muillekin!
 
Ompi: täällä pukkaa kyllä sellaista oiretta, että alan lentelemään jo korkeuksissa silkasta onnesta. Siipiinsä saaminen ja alas putoaminen pelottaa.
Tyhmä teki testinkin tänään; dpo5 -> viivanpaikka tupsahti - tietenkin, eihän tässä vaiheessa muuta voi odottaakaan! Mutta tiedättehän se, kun jokin voima vaan saa sinut ottamaan sen testin kaapista ja tuhlaamaan sen... toivossa, että jospa siellä jotakin näkyisi.

Mies ilmoitti tänään äidilleen, että päästiin asuntojonossa ekalle sijalle sanomalla, että ollaan raskaana - olisitte nähny anopin ilmeen!!! :D
Korjattiin kyllä asia sanomalla, että se oli vale.....

Pahoittelut amalialle listan alkupäähän tipahtamisesta! Tsemppiä tutkimuksiin! :)

Kauheen urakalla olette pitkiä tekstejä kirjoitelleet! :O

...ja nyt se mies hoputtaa mua pois koneelta, joten palailempa taaaas jälleen kerran asiaan myöhemmin!
 
Sunflower11
Pahoittelut Hopeakissa :( :hug:

kp 12 ja mulla ovistesti tummahko, ei nyt ovisplussa, mut tuommonen tullut aiemmin 1-2päivää ennen ovisplussaa.. Ja aiemmin kp 18-20 välillä se ovis ollut.
 

Yhteistyössä