Kakskymppiset yrittäjät 2012

Kyyneltenhymy Olen kyllä niin väsynyt tähän että jatkuvasti pitää miettiä onko tärpännyt vai ei. En ala enää laskemaan päiviä milloin pitäis olla ovis enkä varsinkaan miettimään oireita kun niitä on aina muutenkin, tulee jos on tullakseen ja silloin voi huokaista helpotuksesta :D
 
Muakin kiinnostaa Miitt:n ultra! Muoks. Oho, mulla olikin joku vanha päivitys, eikä uusimmat viestit näkyneet! Osanottoni keskenmenosta, ja tsemppiä tulevaan! Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!

Meillä näytti First Signalin kasettitestikin selkeästi plussaa.. Mieskin rupesi jo uskomaan.. vielä on apteekin testi huomisaamuks, ukko käski ostaa monta että voi olla varma! :D Pitäsköhän mun nyt sit jo soitella neuvolaan.. hassua miettiä tällasia!
 
Viimeksi muokattu:
Miitt Voimia myös täältä ja osanotot keskenmenosta. Toivottavasti asiat selvenee ja kaikki menis hyvin. Tsemppiä! :)

Hui, 28/28-32 mennään. Viime kierto oli tasan 28, että jännäillä saa. Jos ei huomenna näy tätiä, niin millon on lupa tetailla? :ashamed: Vaikken usko.. Mutta haluaisin uskoa!
 
Miitt, niinkuin sanoit itsekkin, ehkä parempi tässä vaiheessa näin. Toivottavasti saatte suhteenne vakaammalle pohjalle ennen vauvan hankintaa. Tuskin kenenkään tämän ikäisen haave on olla yksinhuoltaja. En tarkoita pahaa, varmasti ymmärrät pointin.

Hopeakissa varmaan oisin sinuna malttamaton ja testaisin ;) Vaikka luotettavamman tuloksenhan saat, jos maltat ootella :) Peukut pystyssä sinulle d:)d
Onko mitään oireita?

Mullaki kiinnostaa Nemppiksen "ihmekapselit"...
 
Miramei Kiitokset peukutuksista! :) Ajattelin, että jos keskiviikkoon/torstaihin jaksan, teen testin silloin, niin olis hyvä. Muita oireita ei ole ku aivan sairaan arat rinnat. Ilman rintsikoita vaikeaa kestää laisinkaan. Nännit niin kipeät, että hyvä ettei itku pääse, jos hipasee. Niin ja välillä menkkamaista jomotusta alavatsalla. Siksi tuntuukin, että hanat aukeaa milloin tahansa, kun tavallisia menkkaoireitahan nuo on. : / Yleensä vaan muistelisin tissikipuilun olevan aiemmin kierrossa. En ihan varma oo, ku ollu vasta kahdet menkat pillereiden lopetuksesta (ja siis niiden lopetuksesta alko vuoto marraskuun alussa, niin laskin ne yksiksi menkoiksi, joten siksi tuo yk 3 menossa) :|

muoks: Oliko Nemppiksellä ne kuningatarhyytelö-kapselit?
 
Viimeksi muokattu:
Miitt21 harmi, että ultrassa ei näkynyt mitään :( Mut hyvä että ootte saanu selviteltyä asitoia, josko sitten myöhemmin olisi parempi hetki :) Ja mä oon kans sellanen päivien laskeskelija, että!!! Vaikka kaikki aina sanoo, että sillon se tärppää kun sitä vähiten osaa odottaa, mutta jotenkin vaan nii vaikee uskoo ;D
Meilläkin kuitenkin yritystä vasta viime vuoden elokuulta, vaikka yrityskerta onkin toinen.
 
ttty onnittelut =) onko sullakin ollut e-pillerit käytössä ennen? Mä itse lopetin myös elokuussa e-pillerit ja meni ensimmäiset 5 kk ilman menkkoja. Nyt sitten alkukuusta tulla tupsahti onneksi, ei tarvinnut alkaa syömään hormooneja. Mulla myös tällä hetkellä sellanen työaika, että nukun joka yö keskimäärin sen 5-6h ja päivät menee sellasessa pienessä "koomassa" välillä :D

Onko täällä ketään ketä polttaa tupakkaa?
 
Viimeksi muokattu:
Miitt pahoittelut! Mutta täytää sanoa, että teette kyllä fiksusti, kun yritätte ensin hoitaa parisuhteen vakaalle pohjalle :)

Hopeakissa jos oisin sä, niin testaisin varmaan keskiviikkona. Tai no hyvä täältä huudella, varmaan testaisin jo huomenna :D

Nyt mä sen keksin millä saa ajatukset pois vauvoihin liittyvistä asioista; karppaus! No okei en oo todellakaan mikään oikee karppaaja eikä musta sellaista tule. En koe tarpeelliseksi kiusata itseäni liikaa, mutta ajattelin nyt kokeilla jättää herkut pois. Tää on siis toinen päivä ja voin kertoa, että letut ja karkit ym. on ollut tänään varmaan enemmän mielessä kuin vauvajutut :D
 
Taas pukkaa talokuumetta :headwall: Nyt ois ok:n hintanen talo ja pankkiin laitettiin just hakemus, alkaahan ne narista sielt kuitenki. Nii ja oottelen näyttöön aikaa tähän ihanempaan taloon, torstaina mennään kattoon "ei niin ihanaa" :D

Amalia eikö ookki jännä ku päättää "ei herkkuja", sillon ne vasta maistuis. Mä ootan mun laihiksen loppua ja että saisin edes makkaran palasen syödä :D

pikkumyy tääl on yks sauhuttelia :wave: :ashamed:

ttty ihana tuo sun mies ku se halluu testejä lisää :) Meillä murpatettiin testien määrästä, ekastakin kuulemma voi uskoa :D

Hopeakissa toivotaan ettei menkat ala ja saat plussan sitten kun testaat :)

Tänne ei ihmeit, kirppispöytä tuotti vähän (jäin plussan puolelle ONNEKS), poika jakso kiukutella koko päivän ja pissiä koko ajan paikat märiks, mies jaksaa ressata ehkä tulevaa lainaa ja ehkä tulevia sähkölaskuja... Ja minä äitinä... Joo, tänään oli kyl sellanen päivä et hohoijaa.. Huomiseks laitan kellon soimaan et ehin ennen poikaa herätä ja juoda kupposen kahvia rauhassa, silleen ne hyvät päivät alkaa :)
 
Sunflower11
Amalia, miten sä karppaat sitten? Mä nimittäin tykkään karppaamisesta (kaikkien muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi kuten laihtuminen, hedelmällisyyden lisääntyminen, hyvä olo etc..) koska mulla ei oo makeannälkä! Eikä nälkä noin muutenkaan iske toisin kuin hiilareita syödessä. Mä tosin vedän aika liki ketokarppia koko ajan, et.. :) Minä suklaanarkkari oon nyt karpannut täyspainosesti 28pvää ja tänään söin ekan 85% suklaapalan :D
 
No niin... Ensinnäkin pahoittelut Miitt! :hug: Mutta minä myös suosittelen hoitamaan sen suhteen kuntoon ennen kuin jatkatte vauvayritystä. Ja tosiaan, en halua loukata tms, vaan kannustaa jotta tuleva lapsenne saa tasapainoiset ja iloiset vanhemmat! =)

Hopeakissalle tsempit sitten kun päätät testata! :)

Ja olikos se Nemppis jolle saapui täti kylään? On tuolla toisella sivulla... Mutta pahoittelut sulle kaikesta huolimatta. : /

KyyneltenHymy: Toivottavasti pankki olis teille myötämielinen! :D Ja pääsisitte myös sitä kivaa kämppää katsomaan. ;)

Sitten siellä oli vielä joku uusi galluppi, mutta en kuollaksenikaan muista mikä... No pitää varmaan tarkistaa se samalla kun päivittelen tuota listaa. ;)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 30.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp74/??..................19v........yk1..............1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp28/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp26/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp25/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp24/129..............24v.........yk2.................1.lapsi

Kp 11->20


Iippari..............kp18/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp15/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp13/33-42.............24v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp13/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi

Kp 1-10


ikuinenkuumeilija..kp10/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp9/26-73...........22v.........yk6................1.lapsi
Amalia89..........kp5/46-160..........22v........yk7..............1.lapsi
KyyneltenHymy....kp5/?...............22v..........yk1..............2.lapsi
Annie24...........kp5/27-28...........25v........yk10................1.lapsi
neonroze.........kp3/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp1/28-34.............20v........yk8...............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Aivan gallupissa kyseltiin tuosta toisesta lapsesta. En ole varma onko meille edes tulossa numero kakkosta, koska mies on ainakin vielä sitä mieltä että vain yksi lapsi ja itse haluaisin kaksi, mutta kyllä tyydyn ihan yhteenkin. Mutta, jos sille kakkoselle vaikka siunauksen saisin, niin sen yritys menisi varmaan ainakin niin pitkälle että ensimmäinen olisi 1½-2v. En ole paljoa kyllä asiaa miettinyt. :)

Miitt: Mihin haluat, että sijoitan sinut tuolla listalla?
 
Ainiin, tuo galluppi oli lipsahtanut välistä. Elikkäs meillä haluttais toinenkin ja mielellään aika pienellä ikäerolla. Ensimmäinen sais olla varmaan sen vuoden tai kaks enintään ja taas sitten ehkäisy pois. Mutta senhän näkee sitten miten käy, ku tämä ei ole mitään sormien napsautus-puuhaa, että tulee heti ku on laitettu tilaukseen. : /
 
Grill Tuo nykyinen sijoitus on ihan ok :)

En loukkaantunut kenenkään sanoista, oon ite ihan samaa mieltä! En silti väitä etteikö tuntuisi pahalta. Vasta nyt illan tullen olen tajunnut ettei sitä pientä tulekkaan. Olin taas kerran rakentanut pilvilinnat ja taaas pudottiin niin korkealta.. Positiivinen asia on että minusta ei löytynyt mitään "vikaa". Vihaan näitä öitä.. Yöt pyörin sängyssä kun on niin ikävä miestä :( sattuu niin julmetusti. Aamulla pitäis kävellä 3km ja pakkasta luvattu -28 :s
 
Galluppiin meille tosiaan suunnitteilla kaksi, ehkä kolmekin..mielellään suht pienillä ikäeroilla 1-3 vuotta(saatoin jo vastata tähän aikaisemmin.)
Ja tupakoinnista, en ole koskaan edes kokeillut :D

Miittille kovasti voimia! :hug: kyllä se aurinko vielä sinullekkin paistaa -toivon, että pian :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 31.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp75/??..................19v........yk1..............1.lapsi

Kp 21-30


Hopeakissa......kp29/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp27/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
pikkumyy1........kp25/129..............24v.........yk2.................1.lapsi

Kp 11->20


Iippari..............kp19/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp16/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp14/33-42.............24v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp14/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp11/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi

Kp 1-10


Anlii................kp10/26-73...........22v.........yk6................1.lapsi
Amalia89..........kp6/46-160...........22v........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy.kp6/?...................22v.........yk1.................2.lapsi
Annie24...........kp6/27-28............25v........yk10.................1.lapsi
neonroze.........kp4/27.................22v........yk10.................1.lapsi
Nemppis..........kp2/28-34.............20v........yk8..................1.lapsi
Sunflower11.....kp1/24-35...........23v.........yk15................3.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä pakkasta -21 :( onneks ei tarvii tänään lähtee minnekkään, tai no kaupassa joskus illemmalla kai pakko pyörähtää ku mies tulee töistä ja tuo auton.. Täällä on mulla ja pienimmällä kauhea flunssa, pikkuneiti (5kk) on ihan tukossa ja 40 asteen kuume, itekki oon ihan puolikuollut. Ei taida kyl meillä ainakaan tässä kierrossa tärpätä, ku ei olla pahemmin peittoja heiluteltu tän flunssan takia ja oon ollu todella väsynyt kun lapset sairastaa.. mut siis me nyt mennään muutenki ihan TJOT meiningillä eli tulee sitte ku tulee.. meille on tää vanhin ja nuorin tullu heti yk 1 yrityksestä ja keskimmäistä saatiin sitte yrittää 5kk. Ja siis tää keskimmäinen on ainut jota oikeen yrittämällä yritettiin ja siinä meniki sitte kaikkein kauiten.

Ikäeroista: meillähän on vanhimman neidin ja tän kesimmäisen (pojan) välillä ikäeroo 3,5 vuotta, ja sitte tän keksimmäisen ja nuorimman (tyttö) välillä tasan vuosi ikäeroo eli tulin uudelleen raskaaksi kun poitsu oli 3kk.
Miitt pahoittelut km:n puolesta. Toivottavasti saatte miehenne kanssa asiat kunnolla kuntoon ja voitte sitte jatkaa yritystä.. Pysy kuitenkin mukana täällä, vaikka yritys ei olisi päälläkään!!! :hug:

Joku kyseli tupakoinnista ja valitettavasti joudun myöntään että täällä myös savutellaan :ashamed:

Jaa no eikait mulla tällä erää muuta, pikkuneiti huutelee joten vaipanvaihtoon siis... ---->
 
MiittPahoittelut keskenmenosta!:hug: Toivottavasti saatte asianne selvitettyä!

Kyyneltenhymy Onnea asunnonmetsästykseen! Asunnon osto, muutto ja uuden sisustaminen olisi kyllä hyvä keino saada ajatukset pois vauvoista. :)

Hopeakissa
Mikäs on tänään tilanne? Joko testasit?:popcorn:

Nemppis Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!:hug:

Gallup Me ei olla sovittu lapsimäärästä tai aikataulusta, vaan taidetaan mennä fiilisten mukaan. Jos nyt ensin saisi edes yhden... Oon kyllä ajatellut, että haluaisin useampia lapsia (2-4), mutta toista aletaan yrittään (jos saadaan se esikoinen edes), kun tilanne on töiden yms kannalta sopiva. En haluaisi lapsia pienellä ikäerolla, mutta kun tässä ekassakin menee kauan, voi olla pakko joustaa ja antaa toisen tulla, kun tulee. Meillä on kuitenkin ikää vähintään 26-vuotta, kun eka syntyy, joten voi tulla vähän kiire, varsinkin jos halutaan enemmän kuin 2 lasta.

ON: Nyt on jo kp6, mutta en vieläkään oo aloittanut macaa, greippejä tms. Aattelin pärjätä tämän kierron ilman mitään semmoisia ja jatkaa niiden avulla taas vähän myöhemmin. Tässä kuussa oli tarkoitus tikutella ovista, mutta kun se ei ilman välipäiviä onnistuisi, niin jätän sen tikuttelunkin ens kuuhun tai sitä seuraavaan.. Luulen, että tämä "loma" kaikesta hömpötyksestä tekee taas hyvää. Lisäksi en tiiä uskonko enää niiden toimivan minulla, kun ei sitä plussaa niistä huolimatta kuulu.
 
Tääl on yö herätty pojan kanssa vähän väliä |O Liekkö kipeeks tulossa? Mutta onneks sain herätä ennen sitä ja kerätä voimia uuteen päivään :) Aijoo, mittari näytti -29 pakkasta!

Gallup tais olla lasten lukumäärä?! Toista toivotaan nyt ja kaiken kaikkiaan haluisin 4lasta :)

Ai, poika heräski! En siis ehi jaaritteleen pitempään.
 
Sunflower11
kp 1 yk 15
Luteaalivaihe vaan 7päivää. hurraa :stick:

Galluppiin, meillä ykkösellä ja kakkosella on 2v ikäeroa ja oisin saman halunut seuraavallekin mutta se meni jo ohi, aivan sama, kuhan tulis.. Me ollaan jo päätetty et seuraavan jälkeen ollan ilmeisesti heti ilman ehkäisyä (ehkä kenties). Et tuskin sekään nappaa heti (ja näin kun sanotaan ni nappaa kuitenkin heti). Jos se seuraava siis edes tulee..
 
KyyneltenHymy toivottavasti nyt kuitenkin saatte ihan unelmatalon eikä tarvii tyytyä "ihan kivaan" :)

Sunflower niin tuo karppaus nyt oli ehkä vähän huono sana tähän mun tilanteeseen, ainakin näin alkuun. Oon aloittanut silleen vähän iisimmin, muuten oisin sortunu jo ensimmäisenä päivänä, kokemusta on :ashamed: Mutta siis oon jättäny nyt kokonaan pois vasta kaikki herkut, vaalean leivän (no okei sitä en oo ottanut muutenkaan pitkään aikaan kun maha ei oikein tykkää), ja pastan. Mutta esim. eilen tuli syötyä vähän riisiä ja nytkin on kaurapuurolautanen tässä edessä :D En oo hirveesti vielä aiheeseen perehtynyt, mutta eikös nuo liene aika pitkälti kiellettyjen listalla nuokin..Hei muuten, voitko heittää tähän väliin jonkun esimerkin et mitä sä syöt yleensä aamupalaks? :) Ja miten paljon sulla on nyt painoa pudonnut? Silloin aiemmin oli ainakin tosi hyvät lukemat!

Annie veit sanat suustani, kp6 ja jotenkin vaan jäänyt ostamatta nuo kaikki greippimehut sun muut. Mut voihan se olla ihan hyvä kokeilla välillä näinkin :) Ei sit tosiaan tulis ajateltua näitä vauvanteko juttuja ihan niiiiin paljoa.

MUOKS. Sunflower, pahoittelut menkoista! :( Ootko saanut nyt kerättyä rohkeutta lääkärille soittoa varten?
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Amalia Tossa on hyvä lista kattoa läpi mitä voi syödä, riippuen toki miten karppaa Ateriamatriisi – KarppausWiki

No mä en välttis syö aamupalaa, kun oon huono syömään aamuisin mut ainakin teetä kermalla, ja sit joskus paistan munia, teen munakasta, edellisillan ruoan tms.
Kasviksia toki kohtudella sitten.
En mä vielä oo soittanut, asetin ittelleni rajaks et jos tällä viikolla :ashamed: En mä tiiä mikä siinä on, se vaan tuntuu niin lopulliselta.. vaikka selvästihän joku täs mättää..

Niin ja 4vkoa karpannu, tai huomenna meen puntarille, 3vkon tulos oli -3,8kg ja -13cm vyötärö, reisi muistaakseni -5cm.

Hauskaa ku tiiä ikinä onko se kp 1 vai ei, kun eka hulahtaa verta, kirkasta siis ja alushousut aamusta heti veressä (sori) ja sit loppuu, iltaa myöten lisääntynee taas sit..
 
Pikkumyy, joo mä olen syönyt e-pillereitä 16-vuotiaasta, yhden puolen vuoden tauon pidin muutama vuosi sitten, jonka aikana ei menkkoja tullut ja sitten kun tuli, otin ehkäisyrenkaan käyttöön josta siirryin takaisin pillereihin, kun renkaasta seurauksena oli jatkuva hiivatulehdus. Pillerit jätin muistaakseni viime maaliskuussa, jonka jälkeen ei ole siis käytetty mitään ehkäisyä. Tällä kerralla mulla rupes kyllä menkat pyörimään suht normisti, aluksi muutama kierto 28 päivää, mutta sitten rupes heittelehtimään 26-36 pv kunnes nyt on taas ollut pari kiertoa ton 28 päivää ja nyt siis tärppi :)

Ehkä tota unirytmiä kannattaa miettiä (työpaikanvaihto?), mulla on kyllä ollut muutenkin nyt paljon parempi olo, kun ei jatkuvasti tuu vajaita yöunia höystettynä fyysisellä työllä ja pitkillä ajomatkoilla. Työnkuva on sinänsä edelleen samaa, mutta vaikka työpäiväni on edelleen kaksiosainen on lepoaika kahden vuoron välissä yöllä pidempi :)
 

Yhteistyössä