Kakskymppiset yrittäjät 2012

Sunflower11
Annie: oon pahoillani!! Tiedän miten tuskaiselta yk 10 tuntuu..

Täällä alkaa ens ke-to yk 15.. glunks.
Ja mäkin tiedän, onhan tässä oppinut jo tuntemaan itsensä, jos on tärpännyt (ne kemialliset) niin kivut alkaneet vasta vuodon kanssa, jos ei oo niin viikkoa ennen kuten nyt. No, eipä tarvi elätellä turhia toiveita.
 
Pahoittelut tädin kohdanneille :ashamed:


ON: Kävin tänään omassa tk:ssa teetättämässä vielä testin. Selkeät viivat tuli heti.
Eli ei mitään epäselvyyttä asiassa enää. Hurja tunne, ei oikein voi tätä käsittää! :)
Mies on ihan höpönä asiasta :D :heart:

Labratyöntekijä mainitsi, että ensiviikolla voi soitella neuvollaan päin sitten... :)
 
  • Tykkää
Reactions: PisaraSadetta
Kiitoksia onnitteluista :LOL: Oon kyl nii innoissani ettei toista :) Mieskin jo kyseli et koska se maha alkais näkyyn jos ekalla kierrolla tärppäis :D Ihana :heart: Pojan aikaan alko näkyy vasta muille rv 20 jälkeen, eli saattas jo loppukesästä olla muidenkin silmään muutakin kun kiinteytynyttä läskiä :LOL: Kiva kun mieskin on tohkeissaan!

Pahottelut tippuneille ja onnea toivotan uuteen kiertoon!
 
Voimia kaikille, joille täti ei toivotusti tullut. :( Kyllä täällä monen soisi plussaavan. Raskastahan se on, mutta toivoa ei saa menettää. Kliseistä, mutta totta! :hug:

Kyyneltenhymy Onnea myös minulta! :D

).( Alkaa kiertopäivät lähestyä loppuaan. Muutapa raportoitavaa tässä ei olekkaan, ku että kostea jakso näyttää jatkuvan. Ihan kummaa! Rinnat herkkänä, niinku aina loppukierrosta. : / Voikun tapahtuis ihme!

Galluppia jälleen: Tuleeko teillä kuukautisten aikaan tiettyjä, toistuvia mielitekoja?

Mulla tekee mieli monesti tummaa suklaata tai raejuustoa sekä suolakurkkuja! :LOL:
 
Näköjään hanoja on auennut tänään muillakin :( Kai se pitäs vaan olla tyytyväinen et luomukierto kesti mulla alle 100 päivää, saavutus sekin ;) Nyt sit taas greippimehun ostoon, kun ei nyt rahat riitä tällä hetkellä siihen macaan.

Sunflower joko varasit lääkäriajan?

Omanapailen vielä sen verran, et sain tänään varattua lääkärille ajan 7.2. Siellä sit jutellaan mukavia, katsotaan miten edetään. Tosi helpottunut olo kuitenkin että asiaa lähdetään nyt tutkimaan lisää, vaikka toisaalta pelottaa ihan älyttömästi et mitä siellä tutkimuksissa vielä paljastuu.

Btw, mä oon tartuttanut nää mun kiertohäiriöt meidän koiralle :LOL: (Ei pitäs nauraa mut tää on vaan jotain niin uskomatonta). Se on siis sijoituskoira ja meidän pitää ilmoittaa sen juoksuista aina sille kasvattajalle, mut sekin on ihan ihmeissään et miten voi heittelehtiä noin pahasti niiden juoksujen välit. Ihan kuin yks ongelmatapaus per talous ei riittäisi :headwall:
 
Amalia89 Älä menetä toivoa! Pidän peukut ja varpaat pystyssä että lääkärikäynti menee hyvin :)

Lueskelin täältä tuota raskaus viikko viikolta osiota ja yllätyin kun oireeni vastaavat 8. viikon oireita. Siis kun olen tuntevani jo kohdunkasvu kipuja, ajoittaisia "repäisyjä" alavatsalla ja kyljissä. Ehkä vain kuvittelen..
 
Sunflower11
Miit21 Kyllä mulla ainakin kakkosen odotuksessa oli alusta lähtien niitä rerpäisykipuja ym.

Galluppiin, ei mulla oo enää mitään mielitekoja kun pysyn tässä mun ruokavaliossa ja syön säännöllisesti ;)

Amalia: En mä vielä.. pitäs nyt rohkaistua ja soittaa tänään..
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 27.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp71/??..................19v........yk1..............1.lapsi

Kp 21-30


nellinu..............kp30/31............23v.........yk5..............2.lapsi
ttty................kp26/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp26/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp26/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp25/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp23/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp22/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp21/129..............24v.........yk2.................1.lapsi

Kp 11->20


Iippari..............kp15/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp12/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi

Kp 1-10


Miramei............kp10/33-42.............24v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp10/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi
Anlii................kp6/26-73...........22v.........yk6................1.lapsi
PisaraSadetta...kp3/28-112.........24v.........yk9................1.lapsi
Amalia89..........kp2/46-160..........22v........yk7..............1.lapsi
KyyneltenHymy....kp2/?...............22v..........yk1..............2.lapsi
Annie24...........kp2/27-28...........25v........yk10................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi
ikuinenkuumeilija...........................22v...........................4.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen
Miitt21
Sachie


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Mahtavaa että saatiin plussanneita ketjuun!! Sydämellisesti onnea nellinu ja sachie! :heart: :heart:

Annie24 :hug: Siinä vaiheessa kun vauva on oikeasti ja tosissaan tulossa, ei odotetut kuukaudet/ vuodet enää paina missään. Itselläni tuli marraskuussa -11 jo vuosi yrittämistä täyteen, vaikka nyt meneillään on vasta yk9. Uskoa ei parane menettää, sillä varmasti se plussa tulee sitten kun sen on tarkoitettu tulevan. Ehkä jo nyt alkaneessa kierrossa?!! ;)

Uuteen kiertoon pyörähtäneille kaikille plussapuhuria ensi kuulle!! +++++++

ON: Sain epävirallisen työtarjouksen omalta alaltani ensi syksystä eteenpäin ja olen ihan pulassa näiden vauvamietteiden kanssa.. Jos raskautuisin nyt, työt menisivät sivusuun, enkä tiedä onko minulla varaa jättää tarjousta käyttämättä. Työt täällä, tällä alalla ovat todella vaikeasti saatavissa, jos niitä edes on. Ja jos jokin paikka vapautuu, sitä hakee reilu 100 pätevää ja hyvää hakijaa. Jos pääsisin suoraan valmistumisen jälkeen ns. takaoven kautta virkavapaan tuuraajaksi, olisi mieletön tilaisuus mahdollisesti saada jatkaa myös virkaan samassa paikassa. Tai ainakin näyttämään kyntensä ja osaamisensa ennen mahdolliselle äitiyslomalle jäämistä. Jos tekisin hyvää työtä, ei virka olisi poissuljettu äitiyslomankaan takia.. Mitä ihmettä teen??? Paikka olisi verrattavissa lottovoittoon. Enempäänkin. Mutta se tarkoittaisi sitä, että vauvahaaveet, clomit ym. jäisivät tältä erää odottamaan vielä ainakin vuoden verran. Vaa'assa on aivan mielettömän suuret asiat: mahdolliset työt ja vauva. Kummankaan saaminen ei ole itsestäänselvyys ja molemmat asiat tekisivät äärimmäisen onnelliseksi. Töitä ehtisi tehdä muulloinkin, mutta vastaavanlaista mahdollisuutta ei tule toista välttämättä moneen vuoteen vastaan. Olemme vielä nuoria, joten vauvaa voisi sitäkin aloittaa yrittämään uudestaan vielä myöhemmin, mutta kuinka pitkälle sitä on vielä valmis venyttämään etenkään kun pieni ei tule tilauksesta?! Toisaalta työt toisivat turvallisuuden ja vakauden, tasapainoittaisi arjen ja tarjoaisi rutiineja, mahdollistaisi lukuisten haaveiden toteutumisen mukaanlukien tilaisuuden jäädä tänne, muuttaa omakotitaloon, hankkia toinen auto,.. Ehkä se on se ympäristö, johon haluan tulevaisuudessa tuoda myös lapsen/ lapset mukaan jos Luoja suo? Jos työpaikka toteutuu ja tarjous pitää.. Mitä te tekisitte? Clomit pitäisi aloittaa tänään, mutta.. Ellei työtilanne olisi täällä niin raadollinen ja täynnä muuttopaineita Etelä-Suomeen/ etelämmäs, ei epävirallinen työtarjous hetkauttaisi vauvasuunnitelmia suuntaan taikka toiseen. Kyseessä on kuitenkin paikka, jota en villeimmissä kuvitelmissanikaan olisi voinut kuvitella saavani. Lisäys: väkisinkin tulee mieleen myös se mahdollisuus, että vauvaa ei ole tullut tähän mennessä ehkä juuri siksi, ettei ole ollut vielä sen aika. En ole millään tavoin yliuskonnollinen tms., mutta väkisinkin alkaa uskoa siihen, ettei kaikki olekaan omissa käsissä ja jossain muualla joku tietää ehkä jotain enemmän kuin itse. Jos olisin nyt vastasyntyneen äiti, en olisi edes kuullut kyseisestä mahdollisuudesta (vaikka ei sillä olisi siinä vaiheessa ollut varmaan mitään merkitystäkään).

Sunflower11 kyllä olisi sinunkin aika jo saada plussa testiin! Jospa kivuttomuus kertoisi turvallisesta, onnellisesta, kaikki edellytykset elämään täyttävästä raskaudesta tällä kertaa? :hug:

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA TEILLE IHANAISET!!
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11 Mietinkin voisiko raskaus olla oikeasti pidemmälläkin ja vuoto aiheutuisi esim. kohdunkasvamisesta. tuntuu etten saa mielenrauhaa tämän asian kanssa ja vielä pitäisi jaksaa maanantaihin asti odottaa. Olen levännyt jo 3 päivää ja ainakun teen jotain vähänkin raskaampaa esim. nostan jotain, menen kyykkyyn tai nousen nopeasti niin tulee sitä kirottua ruskeaa vuotoa.. En tee enää muutakun luen netistä kaikkia juttuja asiaan liittyen :D

No muuten on ihan mukava päivä, aurinko paistaa ja kissat leikkii juoksemalla verhoissa ja jahtaamalla toisiaan. Kasvaisivat jo isoiksi ja rauhoittuisivat vähän. Mutta on ne niin ihania! Saavat osansa tästä vauvakuumeesta :D
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Pisarasadetta: Mä oon ainakin sillä kannalla, että elät elämääsi ihan normaaliin tapaan, jos ilman vauvatoivetta ottaisit työpaikan vastaan niin ottaisin sen itse nytkin. Vauvatoive menee siinä sivussa sitten, en kyllä varmaan unohtaisi sitä mihinkään jos raskautuu niin sitä voi sitten miettiä.
Raskaushan ei ole syy irtisanoa ja työnantajalle oot velvollinen ilmoittamaan 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä.

Ei siis mitään tolkkua mun tekstissä mut itse ottaisin työpaikan vastaan ja jatkaisin vauvan yrittämistä. Eihän se ole takuu että clomeilla raskautuu 100% varmasti.

Mulla kyl alko just eilen tavanomaiset menkkakivut jotka alkaa aina viikkoa ennen jos tärppi ei oo käynyt.. että ens ke-to alkaa vuoto :( Harmihan se on tietää tarkalleen, kun tärppikierroissa (kemiallisissa siis) kivut alkaneet samantien ku vuotokin.

Miit Tsempit odottamiseen! Toivottavasti hyviä uutisia tulee! :)
 
Miit: mikä kiertopäivä sulla olis nyt menossa? Voi vitsi sulla on siellä jännät paikat. En muista kysyttiinkö tätä jo, mutta miten mies otti asian vastaan? :)

Pisarasadetta: oon samoilla linjoilla sunflowerin kanssa. Otat sen työn vaan vastaan. :)

Sunflower: :/ harmi, pidän sullekkin nyt peukkuja pystyssä, jotta ei täti tulis kylään.. Sullekin niin toivoisin jo vauvaa.. :hug:

Päivittelin blogia ja tein esittelyn meidän nykyisestä asunnosta. :) Näin yks yö painajaista, että sain sinne vihaisia kommentteja, että ei mun kannata sitä blogia kirjoittaa - se on kuulemma ihan p*ska.. (no juu, ei oo kukaan sinne kommentteja kirjoittanut... saampahan ainanki kulutettua aikaani ja ajatuksiani muualla kuin kaksplussalla vauvahaaveissa, tarviin jotakin muuta ajateltavaa, pää hajoaa muuten) :)


NIIN JA ONNEA PLUSSANNEILLE!! :heart: (nellinu kävin taas vilkaisemass sun uusinta testiä! SELVÄ TAPAUS!) :flower:
 
Mies riiteli vaimonsa kanssa. Vaimo väitti:"Mitä sinäkään minun murheista tiedät. Sinä et edes tiedä,
millaisia voivat olla synnytystuskat!" vuodatti vaimo.

Debatti loppui sillä erää siihen, mutta mies otti itseensä ja lähti lääkärin pakeille kyselemään, millä voisi synnytyskipuja simuloida. Lääkäri totesi: pitäisi vain nauttia puoli litraa risiiniöljyä ja tukkia peräaukko tulpalla.

Kaveri meni kotiinsa apteekin kautta, latoi risiiniöljyn naamaansa, asetti tulpan perseeseensä ja istui sohvalle kuulostelemaan. Aluksi ei tuntununt kuin hieman höntiltä, risiiniöljy vain velloi mahassa. Parin minuutin kuluttua vatsa alkoi kurista, muttei vieläkään oireillut. Puolen tunnin kuluttua alkoi tapahtua. Hirvittävä kipu vetäisi miehen kaksinkerroin. Välillä hellitävä ja taas iskevä tuska koetteli uudestaan ja uudestaan. Mutta mies oli päättänyt olla hellittämättä. Tulpan hän piti paikallaan.

Miehen kärsimystä lisäsi se, että oli kuuma kesäpäivä ja lämpötila kerrostaloasunnossa oli kivunnut lähemmäs kolmeakymmentä astetta. Hikoileva, vatsaansa poteva, kiemurteleva aviomies alkoi riisua vaatteitaan toivoen olonsa viilennyksestä helpottavan. Vaatteiden vähennys ei kuitenkaan auttanut, vaikka lopulta hän oli kelteisillään.

Polttava, repivä kipu alavatsassa vain paheni ja sai alastoman miehen astumaan parvekkeelle Tuskasta kumaraisena,hikisenä, kituvana, tulppa persiissä hän alkoi hypellä edestakaisin toivoen saavansa aikaan viilentävää ilmavirtausta. Ilman tulosta. Yhä paheni. Kerrosta alenpana samassa talossa sattui asumaan posetiivin soittaja. Posetiivarilla oli tietenkin apina, jota pidettiin soittokeikoilla mukana pitämässä kolikkomukia. Kyseinen apina oli myös parvekkella ja alkoi ihmetellä mesomista yläkerrassa. Ketterästi apina silppasi syöksytorvea ylös synnytystuskia kokeilevan miehen luo. Mies oli selin apinaan, eikä tätä huomannut.

Apina pisti merkille tulpan, joka pilkotti miehen takapuolessa. Apina oli koulutettu keräämään markkoja, joiden pyöreä muoto muistutti sen mielestä paljonkin tulpan päätä. Niinpä apina kurotti kättään kohti juuri tuskasta taipuvaa miestä ja nykäisi tulpan irti.
Ja silloin paska lensi.
Tavaraa tuli tuutin täydeltä.

Apina lensi selälleen parvekkeelle aivan uitettuna. Hölmistynyt mies katsoi selkänsä taakse ja huomasi paskasta märän eläimen ja totesi: "Oot sinä ruma ja paskanen - mutta tuu isin syliin!"

Poikaystävän isä oli laittanu facebookiin, oli pakko laittaa tänne. Piristi päivää :D toivottavasti joku muukin saa tästä naurut!
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92
PisaraSadetta mä oon kanssa sitä mieltä, että ota ihmeessä se työ vastaan! :) Mä olin vähän samassa tilanteessa viime keväänä, silloin oli puolisen vuotta yritystä takana kun mietin kanssa näitä asioita. Se vei lopulta voiton, että koko elämää ei vaan yksinkertaisesti voi laittaa tämän vauva-hankkeen varaan, ei ainakaan oma pää sitä kestäisi. Nyt oon ollut tuolla unelmaduunissa 7 kk ja koko aika ollaan kyllä aktiivisesti yritetty vauvaa saada alulle. Se ei niin helposti oo sit tullutkaan, mut on ainakin ollut mielekästä tekemistä sitä plussaa odotellessa ja saa paljon muutakin ajateltavaa :) Ehkä meidän tapaukset ei ihan samanlaisia ole, mutta kehoitan harkitsemaan, omalla kohdalla oli nimittäin yksi tähänastisen elämän parhaita päätöksiä!

Pamsku teidän koti näyttää tosi kivalta! :)

Miitt --^ :LOL:

ON: Elämäni oudoimmat menkat, ei yhtään kipuja eilen eikä tänään. Yleensä ekat pari päivää on yhtä helvettiä, nyt en ees muista koko asiaa. Noh, en kyllä valita, parempi näin.
 
Minusta tuntuu päivän pyörittelyn sekä miehen, äidin ja anopin kanssa käytyjen keskustelujen perusteella siltä, että minut voi poistaa listalta. Pidämme ainakin vuoden tauon tässä yrityksessä nyt ihan tietoisesti (ehkä jopa ehkäisyn kanssa). :) Keskustelut vain vahvistivat omaa tuntumaa eli katsotaan tämä mahdollinen työrupeama ensin. Vuoden päästä tilanne on jo aivan toinen yrittämistä silmällä pitäen! Onneksi olemme nuoria ja yritystä on varaa siirtää vielä eteenpäin. :kiss:

Toivon teille kaikkea hyvää ja raskauden täyttämää tätä vuotta! :wave:
 
Pisarasadetta hyvää jatkoa sinulle. Toivottavasti saat sen työn ja lapsenkin, kun sen aika on :) Tule välissä tervehtiin meitä!

Olen tässä lueskellu teidän juttuja, mutta yritän vähän pitää taukoa tältä palstalta, etten ajattelis projektia 24/7.

Muoks. Niin ja Nellinun voi varmasti siirtää plussanneisiin ku tuolla "kuvia plussatesteistä" näytti olevan tänään saanut digiin "raskaana 2-3"
 
Viimeksi muokattu:
Minut saa lisätä myös listaan siis mukaan eli nyt kp 8/? eli kierto päivistä ei mitään tietoo ku on ollu ihan mitä sattuun viime synnytyksen jälkeen. ilmoitan ne heti kun tulee jotai tolkkua tähän kiertoon. Ikä siis on 22-v. ja neljäs lapsi toiveissa eli kolmen katras jo kotona :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 28.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


lumihiutale92.....kp72/??..................19v........yk1..............1.lapsi

Kp 21-30


ttty................kp27/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp27/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp26/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp24/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp23/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp22/129..............24v.........yk2.................1.lapsi

Kp 11->20


Iippari..............kp16/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp13/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp11/33-42.............24v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp11/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi

Kp 1-10


ikuinenkuumeilija..kp8/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
Anlii................kp7/26-73...........22v.........yk6................1.lapsi
Amalia89..........kp3/46-160..........22v........yk7..............1.lapsi
KyyneltenHymy....kp3/?...............22v..........yk1..............2.lapsi
Annie24...........kp3/27-28...........25v........yk10................1.lapsi
neonroze.........kp1/27.................22v........yk10..............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen
Miitt21
Sachie
nellinu


Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä