Kakskymppiset yrittäjät 2012

Iippari on vaan ollut koiranäyttelymatkalla, ja muutenkin oon koittanut olla kirjoittamatta. :D Tänään siirryn plussanneisiin, lupaan! :D

Kaikki siis hyvin, nyt on kerrottu mun äidille (joka kerto mun isäpuolelle, tädille ja siskoille!) ja poikaystävä kerto viikonloppuna vanhemmilleen ja siskonsakin kuullut. Oli siis jutellut anopin kans asiasta hieman enemmän ja kertonut meidän yrityksestä, ja siitä et 2 kertaa on jo mennyt ihan alussa alku kesken. Kaikki otti asian hyvin, mun äitille laitoin tekstaria niin eka huomas et se järkytty, laitto samalla minuutilla et onnea!!! mutta jälkeenpäin sieltä tuli sit jo et on onnellinen ja kuulemma mun siskoille se hösää. :D Ja anoppi oli mennyt sanattomaks kun oltiin aina tyrmätty niiden utelut joita on riittänyt tässä lähiaikoina, mutta oli kuulemma todella onnellinen, samoin kaikki muut. :)

Oon kertonut kahdelle kaverille jotka kummatkin tietää tilanteen. Ja he ovat innolla tukemassa, toinen on oikeestaan ite nyt menossa rv 8+2 ja tuetaan toinen toisiamme siis, kävi miten kävi! :) Meillä olis nyt menossa 4+6 jos sitä nyt vielä edes kannattaa sen tarkemmin laskea. :D Mutta ainakin siis ilostuttaa tietää et huomenna ollaan 6. viikolla jo, ja vielä toiset 6 viikkoa niin voi alkaa hengittää. :D

No ei vais. ;) Oon ollut ihan rauhassa ja vältellyt stressiä, syönyt kierron alusta lähtien foolihappoa, ja sitä siis jatkan nyt ihan pidemmän aikaa. :)

Olette ollut aivan mahtava tuki ja turva, ja vienyt meitä läpi elämän myrskyissä! Mä toivon, että muillakin tärppäis ja pääsisitte plussanneiden puolelle, te ihan jokainen olette sen ansainneet! :) <3

Iippari kiittää ja kuittaa!
 
Iippari Ihana kuulla et kaikki etenee hienosti, tuli tosi hyvä mieli ja toivo nousee itselläkin. Onnea tulevaan :heart:

Pamsku Hirveesti tekisi mieli kannustaa, mutta kun en minä noista raskaustesteistä mitään tiedä, kun en ole yhtäkään koskaan tehnyt :LOL: Mut oon sormet ristissä että viiva vahvistuisi!

Olen aamupäivällä lueskellut alkuraskauden oireista, ja vaikka mä olenkin aina kaikessa auttamaton pessimisti (joo olen jo tällä ekalla yrityskerralla yrittänyt varautua pitkäänkin yritykseen ja olen varmana peloissani raskauden ensimmäiset kolme kuukautta), mun on pakko sanoa, että ihan ihme oireita on ollut pari päivää! Lauantain ja sunnuntain aikana (dpo 5-6) oli mm seuraavaa: Todella kovia alaselkäkipuja, makasin sohvalla sykkyrässä itkua tuhertaen kunnes nukahdin - ja minä siis en ikinä nuku päiväunia! Mulla oli paljon närästystä ja etova olo, muutaman kerran nousi ihan pieni oksennus suuhun. Ja kahvi maistui tupakalta :O (en siis ole polttanut n. 1,5 vuoteen). Pieni optimisti mussa toivoo et noi olisi oikeasti merkkejä jostain...
 
Sunflower11
:'( dpo 2 ja ahdistusmaximus.

Mä oon jo luovuttanut tän kierron suhteen jostain kumman syystä ja masentelen valmiiksi sitä et ei tullu sit tänäkään vuonna vauvaa..

No, pessimisti ei pety?

Keskiviikkona lääkäri/gyne..
 
Moikka! :)
Pamsku, kyllä minä ainakin tuossa jotain näen, näillä paatuneen testin tarkkailijan silmilläni :D Ja tuosta veritestistä, ite ainakin sen sain tosi helposti viimevuonna, kun oli epäselvyyttä testien kanssa (jotkut täällä varmaan muistaa mun plussa-nega-haamu-nega jutut) soitin siis vaan neuvolaan ja sanoin et haluun selvyyden ja laittovat lähetteen :)
 
siis voi elämä mikä tauti.. tuossa lauantaina alkoi pienellä niiskuttelulla, pahalla ololla, päänsärkynä ja vaikka minä, eilen ei ollu mitään muuta kuin illalla päänsärkyä. Ja sit tänään lämpöä, nenä vuotaa, paha olo, päänsärky, kylmä ja vaikka mitä muuta. hitto ja kun töistä ei vaan voi olla koko viikkoon poissa on pakko sinnitellä tän taudin kanssa. ja sit ku yritän välttää kaikkia lääkkeitä mitä kotona on, ei tää olo vaan parane, pitäis apteekista "turvallisempia" lääkkeitä käydä hakee mutta ei sinne vaan jaksa raahautua. nyt siis kärsitään. ei mulla muuta tsemppiä kaikille <3 nyt lepäilee..
 
Sun: hööps. Eipäs vielä luovuteta! haliit :hug:
Viivanen on niiin hailu, etten osaa kyllä sanoo yhtään onko siinä väriä vai ei. Ja nyt näin työpäivän jälkeen paha mennä vilkuilemaan lisää. ;)

Iippari ihana kuulla susta! Paljon vauvaliimaa teille! Ja onnea odotukseen! :heart:

Juu, ei tätiä näy. Muutaman kerran ehdin töissä jo säikähtää, että menkat alko, mut ei onneksi!
Soitin työmatkalla tk:hon ja siellä sano, että oota viikko-kaks, ni sitten jos ei ala menkkoja kuulumaa, ni sitte sinne pissatestiin. Sanoin sille naiselle, että mahtaako tietää sitä, että vauvakuumeiselle ei kannata sanoo "oota ja odota". Se on aivan kamalaa odottaa ja odottaa.... :D Naureskeli asialle ja sanoi, ettei tässä oikein muuta voi.
Ja sitten puhelun lopulla sanoin, että toisaalta - onhan se loput yhdeksän kuukauttakin pelkkää odottamista, jos siis tärppi on käynyt.

Anlii niin tosiaan, jos soittaisinki sitte suoraa neuvolaa?
 
sunflower: elä nyt laita hanskoja tiskiin vielä!! ootko muuten harkinnu noitten luonnontuotteiden testausta, jos vaikka jollain sais litä luteaalivaihetta pidennettyä?:)

pamsku: täällä työkoneella on vissiin värit päin kettua, et mä en kauheesti erota (täytyyki mennä padillä tarkistaa; kyllä siinä jotain näkyy!), mut kannatan digitestiä!!:)

hyvä kuulla teistä, iippari ja kyyneltenhymy!:) mä jo ihmettelin!!

-es-:lle paranemisia!!:)
 
Sunflower11
Johanna: En mä hirveesti uskalla ihan ominpäin luontaistuotteita testailla ku on allergiaa, mut karppaamisen on sanottu parantavan luteaalivaihetta ja muutenkin hedelmällisyyttä. Nyt oon sit tammikuun alusta karpannut.
(lähinnä kyllä painonpudotuksen takia, koska ylipainoa on ollut).
Vyöhyketerapiaa meinasin jossain vaiheessa käydä kokeilemassa..
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna88
Nyt, kun sanon näin, niin menkat varmaan alkaa - mutta mulla ei oo yhtää sellasta oloa, että täti olis saapumassa. Ehkä jo sekin nostaa toiveita korkeammalle kuin oliskaan syytä. Ja nyt niin monelta kuullu, että ihan selvästi siinä näkyy jotakin - naapuri/ystävä sanoi testin nähdessään, että siinä olis väriäkin.

Ajatusten tasolla "me ollaan jo raskaana", mutta kyllä sitä pahoin pelkää, että todellisuus lyö vasten kasvoja.

Pitäs nyt vaa osata olla relax :D
 
Pamsku koita vaan ottaa relax, helpommin sanottu kuin tehty :)

Mullakin tilanne, että tätiä ei näy. Uutta testiä sen viimmesen jälkeen en ole tehnyt. Perjantaina tehty viimmeksi. Odotan keskiviikkoon ja teen sitten uuden testin. Onhan ne jo muutaman päivän myöhässä... ei auta kuin odottaa ja toivoa...
 
ei tää parane, pahenee vaan. ja kivut vaan yltyy, nyt ne on harmillisesti jäänyt tuonne alavatsaan :( noh ensi viikolla lääkäri aika, tosin eri syystä, mutta samalla pyydän lähetteitä lisää. :( :(pahoin pelkään että mun yritys jää hetkeks, en vaaan uskalla toivoa enää.. Ei ole normaalia tälläinen. :( mut nyt nukkuu...
 
huomenta:) testin tulkinta apua tarvitsen, eli tänä aamuna testattu apteekin omalla(pahoittelen tarkkaa selostusta) mutta virtsa ei kulkenut kovin nopeasti testin läpi ensinnäkään ja kontrolli viiva jäi haamuksi lukuunottamatta toista pitkää sivua joka oli ihan kunnolla punainen ja testi alueelle tuli myös haamu, vaalean punainen sellainen. jonka myös mies näki. mutta siis onkohan siihen luottamista kun kontrolli jäi haamuksi osittain myös? pahoittelen oma napailua. mukavaa päivää kaikille ja plussa tuulia :)
 
Anlii Kyllä mä tuohon luottaisin! Mä olen ymmärtänyt että se on ihan normaaliakin jos se kontrolliviiva jää vähän epätasaiseksi tms, pääasia kai on, että siihen kohtaan yleensäkin ilmestyy jotain. Kuulostaa mun korvaan aika hyvältä tulokselta, mutta pakkohan sitä on realistina vielä suositella uutta testiä huomenna tai ylihuomenna. :)
 
Nonii, se siitä vauvasta.

Mulle saa päivittää kp1/28-52, yk 5

...ja sain varattua ajan terveyskeskukseen; 23.4 klo 8.10
Jospa nyt ultraisivat tuon kohdun ja munasarjat (vuonna 2009 pco epäily ja ultrassa erittäin ohuet kohdun limakalvot).

Kyllä tää vetää mielialan niiin matalalle - miksei voinut tärpätä jo/jos tärppäskin hetkeks, niin miksei voinut pieni pitää kiinni?
 
Viimeksi muokattu:
Isot pahoittelut sulle Pamsku! :( Täältä hiljaisuudesta seuraillut ja toivonut parasta ja jännittänyt teidän kaikkien muidenkin puolesta! Ei se kivalta tunntu, mutta ihan hyväkin että muutama viikko aikaa kerätä itsensä henkisesti pystyyn, kunnes taas uutta ovista pukkaa ja ehkä sitten uudelleen?

Meillä ovikset (ehkä? Meillä ei tikutella niin mistä tuosta tietää) tuli ja meni ja nyt muka on joka päivä jotain oiretta, mutta kuten monet täällä sen jo tietää, tuskin on mitään. Nyt niinku siis ihan oikeesti tähdättiin. Mutta pettymykseen valmistautuminen on jo alkanut.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TIISTAI 20.3

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Anlii................kp59/26-73...........22v.........yk6.................1.lapsi
ikuinenkuumeilija..kp54/?.............22v.........yk1???.............4.lapsi
JeNski91..........kp46/26-28...........20v........yk7.................1.lapsi
Maija-tyttö.......kp36/28-32............20v..........yk8.................1.lapsi

Kp 21-30


KyyneltenHymy..kp24/32..................22v........yk2(yk8).......2.lapsi
Mosmos..........kp23/30-32................22v.........yk1............1.lapsi
Nemppis..........kp22/28-34...........20v........yk9................1.lapsi

Kp 11->20


Sunflower11.....kp20/24-35..........23v........yk16...............3.lapsi
Punnabis.........kp20/29...............26v........yk15...............1.lapsi
Grill................kp18/26-35............21v........yk6.................1.lapsi
SilverBride.......kp16/27.................20v...........yk1.............1.lapsi
Marpa.............kp15/31.................23v.........yk2...............1.lapsi
lumihiutale92.....kp14/??...............19v........yk3.................1.lapsi
-es-................kp13/24-30............21v.......yk11.................1.lapsi
Miwwi ............kp13/29-35..........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp11/46-160........22v.........yk8.................1.lapsi

Kp 1-10


Hopeakissa......kp10/28-32............23v.........yk5.................1.lapsi
Pamsku............kp1/28-52...........21v.........yk5..................1.lapsi
Lindu...............??/28-30..............22v.........yk1..................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Miitt21


Hiljentyneet:

Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
korvapuusti
PisaraSadetta



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
Sachie
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
Miramei

MAALISKUU
Iippari
Jnni



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku pahoittelut! :(

Anlii kyllähän tuo ihan lupaavalta kuullostaa, saisitkohan kuvaa laitettua tänne meidän analysoitavaksi? :D

Sunflower tsemppiä huomiseen lääkäriin!

ON: Lupasin aiemmin et tässä kierrossa en tikuttele ovista, mut sit löysinkin laatikon perukoilta kaksi testiä. Olin ihan varma et meen ostaa niitä lisää, mut sen haalean viivan näkeminen on aika masentavaa niin taidan jättää väliin. Mieli muuttuu koko ajan :D No ehkä ne voi tässä kierrossa jättää väliin, ens viikollahan se katsotaan sit ihan verikokeella et onko sitä ovista tapahtunut vai ei, säästyypähän nekin rahat.
 
Heissan! Olen tossa hiljentyneet mutta nyt voisin siirtyä takasin listalle. Olin Syksyllä mukana... Kuulumiset: Epäsäännöllisten kuukautisten takia otettiin syksyllä verikokeita että mistä johtuu kun tulee epäsäännölisesti ei ollut missään mitään vikaa mutta ylläty yllätys minulla todettii 2tyypin diabetes. Vauvan teko sai jäädä siksi aikaa kunnes saatiin sokerit tasapainoon ja nytten ollaan saatu eilen sain lääkäriltä luvan alkaa yrittämään eli eikun menoksi vaan =) Elikkä terolutit on käytössä jälleen.. :) Listalle mut vois lisätä kp??/28-30 ikä 22 yk 1 tauonjälkeen esikoinen toiveessa :cool:
 
Lindu tervetuloa takaisin :) Hui, nyt sait mua kyllä säikyteltyä kun itelläni on kanssa tosi epäsäännöliset kierrot ja meillä suvussa on tooosi monella diabetes! :O Mut onneks teillä on nyt tilanne kunnossa ja pääsit takas vauvantekohommiin!
 
Kiitos murut! :)
Aamuyöstä syytin sitten eilisiltaista lakanoiden heilutusta. Jos siellä oliski ollu joku ja se sen takia keskeytyi...? No ei auta murehtiminen..... elämä jatkuu - ja uus kierto.

Kyllä tää taas tästä, kun aikaa menee. Ylpeä olen siitä, että sain varattua ajan lääkärille, jospa siellä selkenis sitten. Nyt mielessä se syksy 2009, jolloin ultrauksessa selvis ne helminauhat munasarjoissa ja todella ohut endometrium.
Nyt vaan sitten greippimehut käyttöön - tässä kierrossa en aio sen enempää stressata, en edes tikuta ovista.
Nyt, kun alkanut lukemaan omaa kehoa, niin jospa sen oviksen bongais ihan luomusti. ;)

Ja hei, mun kierto on taas lyhentynyt!!! Kierrot on menny pillereiden jälkeen 52-46-34-30

Anlii juu hienolta kuulostaa, kuvaa kehiin vaan. ;)

Tervetuloa takaisin Lindu !

ja sunille erityisesti tsemppiä huomiseen! :heart: :hug:
 

Yhteistyössä