Kakskymppiset yrittäjät 2012

Sunflower11
Pahoittelut memsielle!

Meillä oli miehen kans jutustelutuokio ja tällä hetkellä meidän päätös oli että katotaan luge-kierrot, eli vuoden loppuun. Sit jätetään aktiivinen yritys pois.
Toki mielipiteet voi muuttua mut ihan hyvä fiilis omalla tavallaan kun sai päätökseen. Kun on ahdistanut ajatus et esim. 2v päästä jos on samassa tilanteessa.

Kattoo miten käy, toivon ettei tarvi miettiä vaan ennen vuoden loppua tulis plussa.

Jaa, saiskohan sitä oman ukon syömään saksanpähkinöitä.. harmi ettei kyse ole suolapähkinoistä, niitä se söis :ashamed:
 
Sunflower: Niin... Turhaa sitä itseään väkisin kiduttaa turhan pitkään. : / Toivotaan nyt kuitenkin että se plussa tulis! :) Mä ajattelin ostaa ihan hissuksiin vaan noita pähkinöitä, jätän vaikka olkkarin pöydälle kulhoon ja katson mitä tapahtuu. Yleensä meillä kaikki kulhot tyhjenee aika tehokkaasti. :D Jos menen miehelle mainitsemaan että se voi lisätä hedelmällisyyttä, niin se ei ainakaan syö niitä kun hän ei suostu mihinkään "hömppä-keinoihin".
 
  • Tykkää
Reactions: memsie
Millinkäinen
Kyllä tänne ehtii tulla vuorokaudessa paljon tekstiä! :)

mut siis - äitiyspaukkaus on ihana, vaik kaikki ei ihan 100%:sti miellytä, niin kyllä silti ihan napisematta kaikki ottasin :D ja lempiväri?? hmmm.... varmaaaan..... joku sininen/turkoosi :D ja voisin laittaa sekä tytölle että pojalle nuita värejä... tietty vähän riippuu SÄVYSTÄ, että mitä laittasin ja sit muista vaatteista, jotta tulee kuitenki selväksi kumpi on kyseessä :)

Ja memsie pahoittelut! :( mutta perässä tullaan... kp22 meneillään, mut kp1 häämöttää nähtävästi jo nurkan takana.. pitää päivitellä kunhan varmistuu.

Grill mäki rupesin heti miettimään, miten saisin "salavihkaa" syötettyy miehelle nuita :D ei nimittäin popsis, jos sanosin mihin "vaikuttaavat" :D hmm, pitäskö heti huomenna ostaa ;)

ja tänään kävi töissä työkaveri 3viikon ikäisen vauvansa kanssa.. kyllä teki hallaa :O ja muutenki pyörii taas tämä asia koko ajan päässä. No jospa tässä keksis muuta ajateltavaa. Ainakin jos nuo menkat nyt tulee, niinku vaikuttas, niin sit ei tarttee vauvantekopuuhia taas viikkoon ees miettiä.. ehkä :p
 
Negaa näytti, ja sit tulikin täti kylään joten saa päivittää iän 22 ja kp1 että sellainen synttärilahja..

noh kyl se tästä ens kuussa lääkäriin..

oho ikä olikin jo päivitetty :D
 
Viimeksi muokattu:
Millinkäinen
-es- pahoittelut myös sinne :hug: mutta onnittelut synttärin johdosta anyway :heart:

ja tuohon Pamskun linkittämään tippuneeseen kohtuun vielä sen verran, että mun kaveri kerto keväällä et oli harjottelussa joutunu pitämään tollasta kohtua käsissään, ku se oli vaan roikkunu jonkun jalkovälissä :O sillon yritin saaha päähäni kuvan siitä miten se on mahdollista, enkä onnistunu. Mut nyt kirkastit kuvan mieleeni - kiitos?!?! :D
 
  • Tykkää
Reactions: -es-
Joo, ajattelin hakea nuita pähkinöitä! :) Kiitos vinkistä Grilli!

Tänään ollut jonkinmoisia tuntemuksia vasemmassa muniksessa. tänään alotettiin ovistestailu, negaa vielä - ihan hyvä. Tänään folli n. 13mm, jos noin 2mm kasvaa päivässä.
Tein ihan mielenkiinnossa digitestinkin, ei saatu hymynaamaa.

Tänään kävin alkosta hakemassa punaviiniä, chileläistä santiagoa. :p nami!
 
Viimeksi muokattu:
Munkin oli pakko katsoa tuo Pamskun postaama kuva tuosta kohdusta niin taas kerran muistui mieleen, miksen opiskele terveydenhuoltoalaa :D Hyi kamala.

Es synttärionnea! ja pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Itsekkin odottelen gyneaikaa, joka on siis ensikuun alussa.

Mosmos minusta on tullut keskenmenon jälkeen melko ailahtelevainen, kun ikävät muistot palaavat mieleen ja saavat siitä vallan :( lienee kuitenkin normaalia, vaikka niin suruissaan välillä onkin.
:hug:

Äitiyspakkauksessa minua miellyttää erityisesti nuo haalari, siis toppa ja kevyttoppa(?) :)
Ihan kiva paketti, tykkäsin kyllä edellisestäkin (ehkä jopa enemmän).
Itse pukeudun hillitysti ja hillittyihin sävyihin. Lapselle pukisin värikkäitä ja hillitympiä sekaisin.
Ei ole yhtään "ei missään nimessä väriä". Tottakai omat mieltymykset väreistä heijastuu lapsenkin pukemiseen!Pidän laadukkaista vaatteista ja niitä ostaisin lapsellekkin.
Toki hieman turhaa ostaa satojen eurojen ulkovaatteita kun menevät niin nopeasti pieneksi.
Kirpparilta en mielelläni vaatteita osta, mutta tuttujen kesken kierrättämistä kannatan.
 
  • Tykkää
Reactions: -es-
KyyneltenHymy Jes päästään jännäilemään! :)

es Hyvää synttäriä! Ja voimahali tädin tulosta :hug:

Millinkäinen Meillä taas töissä lomien jälkeen tulee jatkuvasti näitä raskausuutisia. Myös vapaa-aikarintamalla tuli tänäänkin kaksi uutta masunkasvattajaa. Saisipa sitä itsekin liittyä samaan kerhoon..

Memsielle pahoittelut kp 1:sestä :hug:

Väreistä täällä tykätään enimmäkseen maanläheisistä. Olen yrittänyt siedättää itseäni kirkkaampiin väreihinkin, mutta tunnen oloni mukavammaksi neutraaleissa väreissä. Uskon, että lapselle uskaltaisin paremmin pukea väriläiskiä päälle :)

Tänään käyty lääkärissä ja uudet antibiootit tuli. Pieni epäilys on herännyt, että tämä saattaisi olla jotain niinkin epäseksikästä kuin emätintulehdusta. Lääkäri kertoili vähän sen oireita ja aika hyvin täsmäsi. Päätettiin, että syön nämä antibiootit ja sitten jos ei ala rauhoittumaan niin ensi viikolla uusiin tutkimuksiin.

Olen myös koko ajan ollut siinä uskomuksessa, että ovulaatio on ollut jo ainakin viikko sitten, mutta limoja on silti tänään pidellyt. Toivon todella, ettei ole ollut myöhäinen ovis, sillä sitä ei olla hyödynnetty ja sitten kyllä tulisi pitkä kierto.. :stick:
 
  • Tykkää
Reactions: -es-
Katsoin kyllä pari viikkoa sitten, että on pyöristynyt, mutta ei olis tullu lainkaan mieleen.
Eikä kuulostanu iloiselta. Kerto, ettei tätä oltu suuniteltu ja onnitteluihin vastas "no enny tiiä voiks tätä onnitella"...
En halua itkeä ja olla surullinen siitä, että anoppi saa vauvan. Silti olen.
Hän on päälle 45.. Eikä jaksais sitä vauvarumbaa...

Naiset, nyt oon niin rikki.. Mies on iloinen uutisesta, miten voin näyttää suruni tälle?

Selvennykseksi - olen kyllä onnellinen anopin puolesta!
 
Viimeksi muokattu:
Pamsku, johan oli pommi! Eikö siis ole kauaa itsekään tiennyt, jos vasta nyt, 2 kk ennen laskettua teille kertoi? :O Mä oon joskus leikkinyt ajatuksella, mitä jos äitini vielä saisi lapsen, kun on jo mummi. Ikää kun on vasta 41, niin hyvin olis mahdollista... paitsi, että äitini on jo sterilisoitu 13 vuotta sitten, neljännen lapsen jälkeen.

Kyyneltenhymylle jännäilyonnea! :)
 
Pamsku HUH HUH. Nimittäin, mulla anoppi sen 47 vuotias ja kylläkin steriloitu (vai miten se sanotaan, kohdunpoistoko vai mikähän), mutten mitenkään osais kuvitella omalle kohdalle. :O Onkohan sun anoppi tiennyt kuinka pitkään, että onkohan itselleenkin yllätys ollu? Voimia nyt tuohon tilanteeseen.. :hug:
 
KyyneltenHymylle onnea talosta ja toivottavasti pääset plussaamaankin! :)

Sunflower :( tsemppiä! :hug:

pahoittelut uudesta kierrosta memsie ja -es-! hali ja synttärionnea -es- kaikesta huolimatta :)

Melko järkky uutinen kyllä Pamsku. :eek: Ei edes kenenkään ystävän raskaus varmasti niin pahasti voi kolauttaa kun että oma anoppi. Voimia :hug:

Galluppiin: Mun lempivärit vaihtelee vähintään yhtä nopeesti kun mielialatkin. :D Mutta kirkkaista väreistä tykkään ja valkonen on aika lemppareita ollut tässä. Mä oon päättäny etten hirveesti ostele mitään vaatteita kun niitä saa ystäviltä ja sukulaisilta kuitenkin siinä määrin. Anoppikin on kuulemma lastenlapsilleen ostanu aina niin paljon vaatteita ettei niitä edes pitämään kerkiä. Joten ei varmaan sitten omat lempivärit näy lasten pukeutumisessa, mut kyllä musta lapset voi pitää oikein räikeitäkin vaatteita, kun ei sitä vanhempana sit enää kehtaa :LOL:

Just tässä vajaa viikko sitten kävin läpi omia vauvanvaatteita parinkymmenenvuoden takaa ja kyllä sai silmät kyyneleissä nauraa sille "muodille" (äidin mielestä tyylikkäille vaatteille). :D

Äityispakkaus oli kyllä mun mielestä tosi kiva! Vähän retroa ja kivoja värejä. :)

Ja pisti silmään orgaaninen puuvilla muutamissa vaatteissa. Jee. Mä kun oon vähän tämmönen puunhalaaja. :D Joten kirpparit tulee kyllä olemaan myös yks paikka mistä meille tavarat hamstrataan. Tai no pyritään kyllä välttämään kaikkea mahdollista hamstrausta ihan tilanpuutteenkin vuoks. Esim. oon uhannut tulla toimeen ilman minkäänlaisia vaunuja ja käyttää vaan kantoliinaa. Semmosilla ihan vaan kangasrievuilla oon ystävien vauvojakin kannellu tuolla Afrikassa reissatessani. Mut katotaan kuin mieli muuttuu sit synnytyksen jälkeen. :LOL:

Ootteko kukaan muu miettiny kestovaippojen käyttöä? Mä yks ilta aloin googlettelemaan ja ei elämä sitä vaihtoehtojen määrää :D Netti on kyllä paha paikka, informaatiotulva sekottaa pään.
 
  • Tykkää
Reactions: -es-
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

Ja Pamsku..WTF??!!! Mun ilme oli varmaan näkemisen arvoinen, silmät hyvä ettei pullahtanut ulos ja suu loksahti auki kun luin tuon. Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, ja vielä kun toinen ei oo yhtään innoissaan asiasta! Musta ainakin tuntuu tosi pahalta nähdä jotain lähemmäs viiskymppisiä mahat pystyssä, kun sen ei mukamas pitäs olla enää mahdollista/kovin todennäköistä raskautua. Tuntee itsensä niin vialliseksi, kun on sit taas itse hedelmällisimmässä iässä ja mitään ei tapahdu..Siis onhan heissäkin, yli nelikymppisissä, niitä jotka joutuvat pitkäänkin yrittämään et ei pitäis tuomita, mut tässä nyt ilmiselvästi on kyse vahingosta. Mut hyvä et mies sentään pystyy (ja sinä) ottamaan asian hyvin ja olemaan jopa onnellinen toisen puolesta, mä en ees halua kuvitella miten iso järkytys olis jos oma äiti (saatika anoppi) vielä yhden muksun sais! Jaksamisia tuohon tilanteeseen, toivotaan et saatte sen plussan nyt tässä parin kuukauden aikana, ennen kuin tuo lapsi syntyy!!

KyyneltenHymyllä jännät paikat :popcorn:

Lempivärigallup: Turkoosi :D Siihen mun silmät aina ajautuu vaate-/korukaupoissa ja sisustuksessa tykkään myös siitä :) Mut tottakai sellaisia hillitympiä värejä myös ettei mene liian räikeäksi. Niin ja tuo äitiyspakkaus näytti oikein kivalta.
 
Nonniin! Meinas mennä sit heti aamupalaleipä väärän kurkkuun! :O Siis mitä ihmettä Pamsku?! Ei siinäkään varmaan muuten mitään, mutta jos anoppisi ei ole edes millään tavalla onnellinen tai innoissaan... Miten voisit sinäkään olla?

AnnisK: Vaikka en itseäni nyt ihan "puunhalaajaksi" luokittele, olen alkanut viime aikoina suosimaan koko ajan enemmän kierrätettyjä vaatteita ja tavaroita. Niissäkin silti haluan, että on laatu kohdallaan. En siis mene kirpparilta ostamaan mitään h&m:n 5€ t-paitaa tms. :D Minun mielestä se on vaan fiksua, ettei jokainen osta koko ajan uutta tavaraa ja sitten jonkun "vanha", mutta täysin käyttökelpoinen tavara päätyy kaatopaikalle. :)

Niiu: Kaverillani myös epäiltiin (n. 2 vuotta sitten) ensin virtsatietulehdusta ja hän söikin siihen muutamat antibiootit ja sitten vasta totesivat että se onkin emätintulehdus. Ei ollut kuulemma ollenkaan kiva juttu... : / Mutta kai ihan helppo hoitoinen! JA melkein heti tämän tulehdus-rumban jälkeen hän alkoi odottaa mun kummipoikaa vuoden yrittämisen jälkeen. ;)
 
Kiitos kaikille!

Yö meni ihan harakoille. Nukahtaminen oli vaikeaa, ja jos satuin nukahtamaan näin unta anopista ja tämän masusta. Yhdessä unen pätkässä ilmoitti ottavansa tyttökoiran, vaikkei edes tykkää koirista.

Ulkona sataa. Joku on kuullut toiveeni. Toivoin kylmää ja sateista eilen. En jaksanut enää tuota hellettä. Meni hermo.
Ovulaatiotesti tänä aamuna melko vahva, kumma. Eilen testi juuri ja juuri näytti toista viivaa.. Tuntuu tyhmältä nyt jatkaa tätä yritystä kun oma anoppi saa vauvan iha just.
 
Ja tehän Pamsku jatkatte yritystä! Et anna tuon anoppisi tilanteen viedä voittoa! Jos anoppisi ei osaa olla onnellinen omasta lapsesta, niin jos sitten edes lapsenlapsesta. Ei se ole oikein että anoppisi raskaus vie teiltä mahdollisuuden jos nyt luovutat. :kiss:
 

Yhteistyössä