Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pamsku se on pieni tiilitalo, melkeen puolen hehtaarin tontilla. Siinä on isännälle autokatoksia urakalla ja itellä ryytimaalle tilaa ;) Se on kylän pinnassa, mutta omassa rauhassa. Tavallaan etupihalle näkee vaan naapuriin, voi siis alasti kirmata pihalla :LOL: Siihen on tehty just sauna, suihku ja kodinhoitohuone remppaa ja oli kyllä mieluisat. Keittiö on alkuperänen 80luvun tyyliä, mutta pankki ei anna mulle 20 000e lainaa keittiöön vielä :whistle: Pihalla on myös ihana grillikatos tehty, pystyy talvellakin grillata omalla pihalla, ei tarvi lähteä laavulle mihinkään. Mikä parhainta, siel oli vadelmapuskia koko mehtän reunusta täynnä! Talo on muuten pieni mutta sulonen. Ku astu ovesta sisään ties kyllä heti tulleensa "kotia". Tosi kotonen olo ja ties mihin kaappiin tulee mitäkin ja mitä sinne haluaa.. Plussana on myös oma pihatie ja mehtä jossa lapset saa aikanaan leikkiä mopoilla ja kulkea vapaasti :) Ja todellinen unelmahan siittä tulee kun malttaa odottaa ja ajan kanssa tehä :) Toivon että tuo on koti josta lapset aikanaan viepi vanhainkotiin tai hautaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Grill, mä jostain luin, että viikon verran oviksesta olis se suositeltu, 1-1,5 dl/pvä, eli pieni määrä ;) Mä oon kyllä jättänyt nyt sen vippaskonstin, kun tosiaan olin oviksen jälkeen kipeenä, ei jaksanu aatella :D Jos se nyt sit edes oli ovis silloin. Mut mikä muu se olis voinu olla... ja ei, en oo viel testannut, eikä oo kyllä ees mielssä pahemmin käyny, kun ei oo mitään oloja :( Muutenkin yleensä aktiiviset ihokkain oleilut oli silloin näistä terveydellisistä syistä vähemmällä huomiolla. Ei oo siis varmasti kokonaan missattu, mut ei oo kyl olo, että olis kaikkensa antanut, joten ootan täällä tätsykkää saapuvaksi lähipäivinä...

Mä en ees halua katsoa tuota linkitettyä kuvaa :D

Onnea kyyneltenhymy unelmakotiin :)
 
memsie: Kiitos määrän varmistamisesta, on pakko kyllä ihan desimitalla mittailla se sitten. ;)

Jaahas, minä lähden tästä just pian Alkon kautta Me&I -esittelyyn. Voi luoja, mitähän sieltä tällä kertaa tulee tilattua! :O
 
Pikaisella silmäyksellä huomasin uudet tulokkaat; Tervetuloa! :)

Lähes päivittäin oon kyllä käyny kännykällä täällä lueskelemassa mutta sen kanssa kirjottelu on niin rasittavaa että huhhuh. :D

Täällä vähän huolta ja murhetta suunnasta jos toisesta. Tänään käyty gynellä yhdynnän aikasen verenvuodon takia. Ilmeisesti jonkinsortin tulehdus päällä. Lääkkeet sain ja sillä pitäs parantua onneks. Kerkesin jo ajattelemaan kaikenmaailmankauheudet kohdunkaulansyövästä lähtien.... Kommentoi vielä lähtiessäni että oli ehdottomasti viikon paras kohdunsuu :LOL: Mitä sillä sitten tarkoittaneekaan??? :p

Mutta joo keskusteluun liittyen, mä käyn aina yksityisellä gynellä. Maksaahan se jonkunverran mutta tiedän saavani laatupalvelua ja nopeasti. Esim. saan soittaa omalle gynelle aina kun tulee jotain päätävaivaavaa :)

Nyt tuo miekkonen tuolla huutelee monopolia pelaamaan ja alkaa hermostumaan. Palaan illemmalla ;)
 
huhhuh. kp:t vaan hupenee, käytännössä ei ole oireita menkoista, ja siihen toiseen sit taas vaikka mitä, testi odottaa kaapissa huomisaamua (odotan maailman parasta synttärilahjaa (plussaa)) huomenna saa sit päivittää iän vuodella eteenpäin :)
 
KyyneltenHymy todella ihanalta kuulostaa teidän ostos :)

Grill täällä ajateltiin ensi kierrossa aloittaa tämä greippiä alkukierrosta, punkkua loppukierrosta-systeemi! Monelta olen siitä kuullut hyvää :)

Täällä loppui toissapäivänä antibiootit ja nyt on sellainen olo, että varasin työterveyteen ajan huomisaamuksi. Se olisi viilipurkkikeikka taas, hyvin luultavasti sieltä löytyy vielä sitä virtsatientulehdusta.. Mälsää : / Muuten kuuluu vaan piinaviikon meininkiä. Välillä meinaa luulosairaus iskeä ja alan kuvittelemaan kaiken maailman kiinnittymisoireita, mutta turha niitä on miksikään muuksi tulkita kuin täksi helkatan tulehdukseksi.

Maikkarin uutisissakin oli uudesta äitiyspakkauksesta juttua. Ihan tosi söpö se laatikko ja mieskin heti tykkäsi pöllöhaalarista :D Sellainen pakettihan meille kaikille sitten tulee kotiin eiks je ;)
 
AnnisK: No voi harmi... : / Mutta tärkeintä että olet saanut oikean hoidon vaivaan! =)

es: Peukut pystyssä täällä! d:)b

Niiu: Oi ei jos se nyt menee ja uusii! : / Noh, varmaan tulee aika tujut lääkkeet päälle jotta saavat sen bakteerin kukistettua...

JA YÄK! Kävin ostamassa sitä punaviiniä ja ajattelin että kokeilempa jotain uutta vaihteeksi. Ja pyh! Ostin Santerra Syrah viiniä (Alko - Tuotteet - Santerra Syrah) ja hyi olkoon kun tämä on makeeta! :$ Siis ihan tajutonta! Jos se huomenna menis kylmänä paremmin alas...
 
Grill Trimopan on sen mun lääke. :) Ja tuosta Santerra-viinistä tuli mieleen, että se on yks mun miehen suosikeista makeutensa vuoksi. :D Halpa ja makea on myös Hannibal ja sekin sille maistuu. Mulle taas maistuu oikeestaan kaikki punaviinit. :D

Sun Halauksia pahoittelujen kera. :(

Pamsku En uskaltanut linkin taakse minäkään kurkata..

Ja tuo äitiyspakkaus on I-HA-NA! :heart:

ON: ei mitään uuttaa, hailutraa ovistestiviivaa ja huokailuja. :(
 
oottepa nynnyjä :D Se naisen värkki näyttää hassulta, ei oikeastaan hirvittävän ällöttävältä. Se näyttää siltä kuin naisella olis miehen vehje ylimääräsenä reijästä ulos :LOL:
Anteeks, kauhee asia, mutta en osaa suhtautua tähän tarvittavalla vakavuudella (etenkään tähän aikaan yöstä).

Kyyneltenhymy aww, talo on varmasti ihana! :)

Grill mä meen huomenna punkkuostoksille, mies ei jaksanut tänään töiden jälkeen mennä enää minnekään!

Huomenna on miehen synttärit ja varasin sille hieronnan heti töiden jälkeen (ei vielä tiedä sitä..) Ja sitten ajattelin tehdä hänen lempiruokaa.. En oo mikää hyvä keksimään lahjoja ja hänelläkin on jo kaikkea... Myös jumissa olevat hartiat.

Tänään ollut kamala päänsärky, ensin alkoi päälaelta ja äityi migreeniksi saakka. Olisko juurikin hormoneista kyse? Kun ovulaation aikaan ja ennen tädin tuloa on paljon päänsärkyä.
Käytin koiranki tänään lääkärissä ja otin toisenkin karvaturrin mukaan. Meidän koirien rodulla kun on ehkä suomen huonoin maine, niin oli ihana kuulla kehuja itse lääkäriltä ja muulta henkilökunnalta, kuinka meidän koirat ovat hienosti käyttäytyviä. :)
Jospa sitä osais sitte kasvattaa lapsensakin oikein, kun on nämä onnistunut opettamaan tavoille. :) Mun mussukat! Huomenna mennään niiden kanssa mätsäreihinkin, ja nuoremman ilmoitin agilityyn - silläkin uhalla, vaikka tulisin raskaaksi. yritän keksiä paljon puuhaa, jottei ajatukset pyöri vauvanteossa.

Eli kaikki mitä tarvitsee ajatella; koirat, mätsärit, agility, mies, seksi, punaviini :D
 
Hopeakissa: Hah, ai jaa! :D Kyllä mullekin vielä melko makea viini maistuu, mutta mielummi valkoisessa sitten. Tuo Santerra oli vaan jotain niin makeaa, etten osannut edes odottaa sellaista! :D Kyllähän siihen makeuteenkin sitten tottui lasin pohjan lähestyessä. ;) Sullakin Trimopan! :O Miksi kaikilla muilla on se, paitsi mulla ja nyt kävi näin?! :kieh: Noo, harvinainen tapaus kuitenkin... Muttamutta niin... Voi ikävä jos jäitkin ovuloimatta! :(

Pamsku: Mä kyllä ihan rehellisesti unohdin kotona katsoa sen kuvan! Ja taas olen töissä, niin en viitsi täällä. ;) Kyllä mä tykkää amstaffeista!! Ja mies myös. Hankittais sellainen myös itselle ellei haluttais pikkuisen pikkuisen pienempää koiraa. :) Mut ihmiset jotka ei tajua niiden kovaa luonnetta, menee ja pilaa ne ja niiden maineen... : /

Mut pistänpä myös toisen gallupin käyntiin, kun tuosta äp:stä tuli mieleen.
Mikä on lempivärisi ja tuleeko se mahdollisesti jollain tavalla vaikuttamaan lapsesi vaatteiden värityksessä?

Ruskea. Varmasti ainakin ennen kun lapsi syntyy ostan paljon ruskean sävyisiä vaatteita, koska ne nyt luultavimmin miellyttää mun silmää eniten ja miksi ostaisin jotain mistä en itse pidä. :) Mutta uskon myös että vastasyntyneelle pojalle pistän usein päälle sinistä, vihreää, ruskeaa ja tytölle pinkkiä, keltaista, lilaa... Koskan no, olen rehellinen, ei niistä vastasyntyneistä aina ota selvää kumpaa sukupuolta hän edustaa. :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo vielkään testannu, eka kierto jossa maltoin odottaa! Oon melkeen tyytyväinen ihteeni :whistle: Himottashan tuo kaupasta ostaa testi jos ei huomen aamuks oo alkanu! :D Lääkäriki soittaa tänään. Nii ja kyl uskon menkkojen tulevan, tissikipu kaikkos.

Pojan synnyttyä meillä oli kaikki vaalean vihreetä ja limeä, vaunuista sukkiin :D Tais olla myös verhotkin sillon ;) Mut itellä ei sillain oo lempiväriä, tykkään kirkkaista väreistä. Mutta pinkin tyyliset on ehdoton ei, en omista edes pikkareita jossa olis pinkkiä :D Mut huomasin just et pojalla on limen värinen t-paita päällä ja harmaat housut. Harmaata hehkutan nyt uuteen kotiin!

Sul on pamsku hyvä lista tarvittavista asioista :LOL:

Jahas, nyt harjaan pojan kutreja ja suunnata kauppaan, ettei vaan kuolla nälkään :)
 
Galluppiin TURKOOSI, vaikka Grillkö se oli, kun sanoi, ettei turkoosista pidä? ;)

Kuten Sunflowerillakin, täälläkin on täti kurvaamassa kylään dpo13. Oon myös töissä, ja äsken vessassa käydessä vaaleanpunaista paperiin :( Pääsi perhana yllättämään, sillä normaali menkkaturvotus puuttuu. Ja kivut, jotka oli kylässä 4 päivää sitten, sen jälkeen ei mitään. Ei nyt vielä vaihdeta kp:Tä, kun oottelen, että vuoto lähtee tulvimaan...
 
Grill Mää kans ihmettelin sillon aiemmin sitä sun merkkiä. :( Tuo Trimopan on toiminu todella hyvin ainakin mulla niin, etten syö sitä edes kovin usein, vaan ainoastaan tulehduksen oireiden ilmaantuessa otan lääkkeen muutamana iltana. :) Näin lääkärikin kehotti tekemään aikoinaan.

Sunflower Voi että, surku! :( :hug:

Galluppiin väreistä
Mun ehdoton lempiväri on valkoinen. Lisäksi vihreä ja punainen vuorottelevat hyvänä kakkosena aina ajoittain. :) Myös violetti, turkoosi, ruskea ja lime olisivat varmasti vauvan vaatteiden väreissä mukana! Itse suosisin kyllä sukupuolen mukaan hiukkasen värijaottelua juurikin siksi, kuten Grillkin jo mainitsi. Kun ihan pienistä vauvoista ei aina (lue: itse en koskaan) erota sukupuolta. : / Onhan se sitte sitä ns. sukupuolten jaottelua, mutta minusta niin on mukava tehdä, jotta ihmiset eivät sitten tulevaa pientä poikaani/tyttöäni luule juurikin toiseksi. Kyllä lapsen persoona sitten näyttää hiukan myöhemmin, onko ns. "prinsessa-mallia", ettei esim lime mekko tule kysymykseenkään, mutta nytpä tässä taas poiketaan aiheesta. :D Mutta tosiaan, kyllä minun/miehen silmää miellyttävät värit näkyvät vauvanvaatteissa. Lapsi vaikuttakoon itse myöhemmin, mitä päälleen tahtoo. :)

muoks. memsie No höh. :( Toivottavasti täti jättäisi kuitenkin tulematta!
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh, kyllä kiirusta pukkaa! En oo siis yhtään ehtiny käydä täälä kirjottelemassa tai lukemassa. :I

Omaa nopeesti, että täälä siis pysyy tosi hyvin kp:ssa mukana koska menee päivien kans ihan nappiin, eli tänään kp 16.. Testailun oon alottanut kp 12, ja vielä ainakaan oo tullut ovisplussaa, saa nähä venyykö kierto taas ihan mahottomiin..


Katsotaan koska sitä aikaa riittää ja että vois vaan ottaa rauhassa ja tulla lukemaan mitä teille kuuluu :)
 
Hopeakissa, no sitähän itsekin toivoisin, mutta realistina ymmärrän, että kyllä ne menkat sieltä on alkamassa :(

Aloin muutenkin miettimään, että mulla on ihan naurettavan niukat menkat, limakalvo siis ilmeisesti kovin ohut? Mahtaako sinne ees mitään enää pystyä kiinnittymään, vaikka onnistuisi hedelmöittymään? :(
 
memsie: Voihan nyt... :( Toivottavasti pysyis kuitenkin täti poissa ja oliskin jotain muuta tuo! Ja en mäkään nyt turkoosia vihaa tai mitään, on mulla kai pari turkoosia vaatettakin, mut ei kyl kuulu mun suosikkeihin... ;)

Hopeakissa: Joo-o, mä nyt ajattelin et jos yrittäisin pärjätä ilman lääkitystä, mut toisaalta se ajatus et tulis taas tulehdus on ihan hirvee! En vaan enää jaksais niitä! : / Ja Sunflowerillahan (?) tulehdukset loppui ekaan raskauteen eli jos vaikka mullakin (ja nyt kun näin toivoo, ei ikinä tuukaan raskaaks!).

Miwwi: No toivotaan että pysyis kierron pituus aisoissa! :) Mullekin tuli ovisplussa "vasta" kp17.

Feissarimokat – Ehkäisy kunnossa (Älynväläys)
Onko se ihmekään että teinit (ja vähän vanhemmat teinit) saa noita vahinkomuksuja jatkuvalla syötöllä jos ehkäisytietous on tota luokkaa!?! :kieh:
 
Mulle voi päivitellä kyllä jo kp 1, yk 6, kyllä sitä sen verta tulee. Varmaan meillä aktiivinen yritys jää tauolle hetkeksi, kuten olenkin puhunut, mutta kyllä mielelläni vielä ainakin toistaiseksi pysyttelisin tuolla listoilla, kun ei kuitenkaan varsinaista ehkäisyä olla ottamassa käyttöön.
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 16.8.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Lindu...............kp57/28................22v.........yk5...............1.lapsi
thewholestory.....kp51/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
nepulis.............kp48/24-31.........21v..............yk2.............1.lapsi
Ruby88...........kp47/28-30..........23v.........yk11................1.lapsi
Nemppis..........kp35/??................20v.........yk1.................1.lapsi

Kp 21-30


Marpa..............kp30/25-31.............23v.........yk7...............1.lapsi
KyyneltenHymy..kp29/29..............23v........yk7(13)............2.lapsi
susupala..........kp29/37...............22v.........yk2..................1.lapsi
Sunflower11......kp27/24-28(38).....23v..........yk21............3. lapsi
Nelistin............kp25/26-33.............24v...........yk6..............1.lapsi
murkku...........kp23/35-38............ 24............yk2..............1.lapsi
millinkäinen.....kp22/???.................22v..........yk5...............1.lapsi
Niiu................kp21/27-31............25v............yk1..............1.lapsi

Kp 11->20


Grill................kp20/25-32.............22v........yk11.................1.lapsi
Hopeakissa......kp19/28-38(75)............24v.........yk7...........1.lapsi
Taru_..............kp19/32-60..............21v.........yk4................1.lapsi
lumihiutale92.....kp19/29...............20v........yk7.................1.lapsi
Miramei...........kp16/33-40.............24v.........yk2(8)..............1.lapsi
Miwwi..............kp16/28-35...........21v............yk2(5)............1.lapsi
AnnisK............kp14/28-32............23v..............yk5..............1.lapsi
Amalia89..........kp12/46-160........22v.............yk13.............1.lapsi
Pamsku............kp12/17-52 .......22v..............yk10.............1.lapsi

Kp 1-10


Leva................kp10/30................23v..............yk2.............1.lapsi
Anlii...............kp8/27-30...........23v.........yk12.................1.lapsi
Henkari............kp3/24..............23v.........yk5......... .....3.lapsi
Mosmos..........kp2/30-32.............23v.........yk3(4)............1.lapsi
memsie............kp1/27-37..........21v.........yk6.................2.lapsi
-es-................kp1/24-30............22v.......yk17.................1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Helluunen
Ruska-
Punnabis
Naspula


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
minssu
miuku9
Agnes
Haidi89
Jonna_91



Plussanneet



2011
mimmiih, hensq, Ippe89, petrra, Laretzki, Nomppeli, Zenpu, Hömelö, Epa-88, Kekkuvekku, Icy, Bubble89, Bela88, Lintsa, Princessa, Sanyo, SeInka, Poikka, Emby^, funny87, Kaarnikka, pampulainen87, Jaanel, minea_, mamiia, Mesikämmen, Vanilja 87, äippä-88, Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
(Nemppis)

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore

HEINÄKUU

ELOKUU



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Ei kenenkään äiti


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.
Kun kiertopäiviä yli 60, eikä mitään kuulu, lisätään "mukana menossa" -listalle.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä