Kakskymppiset yrittäjät 2012

Jnni Tervetuloa!! :flower:

Johanna88 Mukava kuulla sinunkin kuulumisiasi! Tsemppiä ensimmäiseen ultraan, se on taatusti jännittävä ja sen odottaminen ollut hermoja raastavaa.. Uskon että teillä on siellä kaikki hyvin! :) :heart:

Hmm.. Ehkä laitan lusikkani soppaan mukaan gallupin suhteen. Täällä on ollut puhetta 14-vuotiaan kypsyydestä harrastaa seksiä ja kantaa vastuu valintojensa mahdollisista seurauksista. Keskusteluun tulisi mielestäni liittää myös se, miten paljon yhteiskunta nuoriltaan odottaa ja vaatii. 14- tai 15-vuotiaan tulisi jo kyetä tekemään päätöksensä tulevaisuudestaan koulutusvalintojen ja tulevan ammattinsa suhteen (ammattiopisto, lukio, kymppiluokka, ammattistartti, työelämä). 14-15-vuotiaan odotetaan kykenevän eritellä ajatuksiaan kypsästi, reflektoiomaan itseään ja toiveitaan, suunnittelemaan millainen on minulle se hyvä elämä seuraavan 10 vuoden kuluttua. Nuorelta vaaditaan ymmärrystä opiskeluun liittyvistä tottumuksista (miten opin parhaiten, mitä voisin tehdä toisin), omista vahvuuksista ja heikkouksista sekä niiden soveltamisesta siihen mielikuvaan, mikä omasta ammattihaaveesta on (millaisia ominaisuuksia kyseisessä ammatissa vaaditaan, millaiset asiat ovat tärkeitä tulevassa työssäsi). 14-15-vuotiaan on irtaannuttava vanhemmistaan ja pyrittävä tekemään päätöksensä omista lähtökohdistaan. Samoin sosiaaliset paineet eivät saisi enää vaikuttaa: esim. jos Pekka hakee autopuolelle amikseen, ei se tarkoita että Pekan 5 kaveria hakee sinne myös. 14-15-vuotiaan odotetaan jo seisovan omilla jaloillaan. Hyvin monet muuttavat omilleen jo heti peruskoulun jälkeen vieraalle opiskelupaikkakunnalle ja alkavat hoitaa omia asioitaan itsenäisesti. Osa on valmiita siihen, osa ei. Minusta nämä asiat ovat hirvittävän paljon suurempia, kuin ikä aloittaa seksin harrastaminen.

Seksuaalivalistushan aloitetaan kouluissakin tätä nykyään jo alakouluiässä. Suurempi vastuu on mielestäni juurikin vanhemmilla. Usein tiukat rajat ja rajoitukset saavat nuoren ahdistumaan ja kapinoimaan. Ei aina, mutta usein. Ei seksiä harrastaakseen tarvitse yökyläillä poikakaverin luona ja onkin tänä päivänä melko naiivia vahnemmilta uskoa niin. Tervettä järkeä, itsearvostusta ja itsestään huolta pitämistä ei opeteta lapsille tiukoilla rajoilla ja säännöillä, ulkoa päin tuleva motivaatio ei kanna kovinkaan pitkälle. Arvot ja asenteet itseä ja muita kohtaan on sisäistettävä ja niitä on haluttava noudattaa olipa siihen pakkoa tai ei (sisäinen motivaatio). Mielestäni kasvatuksessa keskeisintä on luottamus. Kun vanhemmalta saa luottamusta osakseen (ja sitä myötä vapautta), ei luottamusta lähde hevillä rikkomaan. Meiltä ei ole kotoa koskaan puuttunut luottamusta ja avoimuutta, ei alkoholin käytön, tupakoinnin tai seksin suhteen. Kun aloin itse käydä ulkona kavereiden kanssa perjantai-iltaisin, äiti muistutti joka kerta, että oli tilanne mikä tahansa tai olin missä tahansa, voin aina soittaa ja pyytää heitä hakemaan kotiin mihin kellon aikaan tahansa. Tupakkaa en ole koskaan polttanut ja seksinkin aloitin 16-vuotiaana täysin omasta halustani silloisen poikaystävän kanssa. Samoihin aikoihin kerroin äidilleni tarvitsevani pillerit ja ne hankittiin nyt kun sen aika oli. Muutin toisen poikaystävän kanssa yhteen 17-vuotiaana suoraan kotoa, enkä ikinä olisi uskaltanut tehdä sitä, ellen olisi tiennyt että kotiin voi aina palata vaikka vähän siipeensä saaneenakin. Hyvän kodin ja kasvatuksen sekä vahvan luottamuksen ansiosta uskalsin lähteä omilleni ja alkaa elämään omaa elämääni (aloitin ilta- ja viikonlopputyöt samoihin aikoihin kun muutin pois kotoa + opiskelin abivuotta lukiossa). Silloinen parisuhde oli henkisesti ja fyysisesti erittäin rankka (henkistä väkivaltaa, itsetunnon nujertamista, fyysistä väkivaltaa, pettämistä), mutta ylpeys ei antanut periksi luovuttaa tai kertoa kenellekään miten asiat olivat. Ja kun kuulet useampaan kertaan päivässä kuinka ikävä, hankala, epärakastettava, ruma ja iljettävä ihminen olet, muutaman vuoden kuluttua alat tosiaan uskoa siihen. Elämä alkaa kulkea sumussa ja tunnet olevasi vain kuori, joka vakuuttaa muille kaiken olevan hyvin. Sitä alkaa antaa arvoa sille, että poikaystävä jaksaa katsella ja jakaa arkensa kaikista vioistani huolimatta, alkaa yrittämään vielä kovemmin saavuttaakseen toivomansa hyväksynnän ja pelätä kuollaksene yksin jäämistä sillä eläminen minun kanssani oli mahdotonta, eikä kukaan minunlaistani huolisi. Huono parisuhde pitää otteessaan todella lujasti, ja sen jälkeen kun olet käyttänyt siihen kaiken itsestäsi, ei lähtemiseen ole enää voimia tai uskallusta. Kun tapasin mieheni, tiesin että olen löytänyt vastakappaleeni, ihmisen jonka kanssa voin olla kaikin puolin turvassa. Hänen kanssaan sain etsiä taas itseni ja omat voimavarani ja vahvuuteni ja hän rakasti silti ehdoitta ja voimalla. Halusi minut kaikista ongelmistani ja edellisestä suhteesta raahaamastani taakasta huolimatta, halusi auttaa ja olla tukena sen purkamisessa. Halusi minut vaikka olin pahalla tuulella tai haastoin riitaa hänen kanssaan mitättömistäkin asioista. Halusi minut sellaisena kuin olen. Ja palatakseni siihen seksiin, se ei ole koskaan kenenkään kanssa ollut niin hyvää kuin hänen kanssaan. Muistan vieläkin kuinka hämmentynyt ja innoissani olin siitä, kuinka täydellisesti sovimme toisillemme siltäkin osin. ;) Ilman aiempia kokemuksia ja karikkoja en välttämättä osaisi arvostaa tasaisuutta ja turvallisuutta, arjen pysyvyyttä ja seesteisyyttä. Ns. helppoa (pääosin) ja onnellista elämää. Nyt voin rehellisesti sanoa ymmärtäväni mikä on oikeasti tärkeää ja taistelemisen arvoista.

Itselläni aikuistuminen alkoi 14-vuotiaana 8.luokkalaisena. Siitä alkoi halu ja uskallus mennä ja kokeilla. Yksi harvoista ehdoista menemisille oli se, että äidin ja isän tuli aina tietää missä menimme ja kenen kanssa, ja he tiesivätkin. Vanhemmilleni valtaisa kiitos kaiken sallimisesta ja luottamuksesta pärjäämiseeni. Ja kiinni ottamisesta silloin, jos olen lähtenyt kaatumaan. Olen saanut päättää itse siitä, miten elämäni rakennan. Olen myös saanut kantaa vastuun omista valinnoistani, tehdä töitä ja opiskella. On ollut aikoja jolloin olen elänyt kädestä suuhun, mutta ylpeyttä itsenäisyydestä ja omien laskujen maksamisesta ei ole vienyt mikään. Olen ollut monin tavoin onnekas ja lopulta asiat ovat aina kääntyneet parhain päin. Ja suurimpaan osaan asioista juuri minä olen saanut sen muutoksen aikaan.

Eräänlaista ajatuksenvirtaa tämäkin.. Huh! :D Toivon että voisin olla tulevaisuudessa edes puoliksi yhtä hyvä äiti, kuin omani on ollut. Olemme kaikki saaneet hyvät eväät elämäämme, luottamuksen itseen ja taidon pitää puoliamme. Osan kantapään kautta, mutta siten myös kaiken sisäistäen. Samoja virheitä ei tee useampaa kertaa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Olen ollut useamman päivän reissussa ja nyt kunnolla kotiutunut, piti heti tulla tsekkaamaan, mitäs tänne kuuluu =)

Annie Nyt olen taas viisaampi tästä macasta. Jospas sitä tulisi itselläkin joskus kokeiltua sitä :)

Lumihiutale92 Voimia! :hug: Varmasti vaikea tilanne!


Gallup.
Minkä ikäisenä menetit neitsyyden? Oletko katunut?
- Neitsyyden menetin 18-vuotiaana, tälle nykyiselle ja ainokaiselle kumppanilleni :)
Itse olen teinivuodet viettänyt erittäin maltillisesti. Kouluaikana minulla ei erikoisemmin ollut ystäviäkään, koska en ollut aktiivinen alkoholin ja tupakan käyttäjä. Enkä kyllä nykyisinkään erityisen paljon käytä alkoa, harvakseltaan. Olenkin tällainen kotihiirulainen :)


Kauan käytit pillereitä/tms hormoonallista ehkäisykeinoa, koska lopetit?
- Aloitin pillerien käytön ollessani 18-vuotias. Käytin pillereitä n. vuoden verran, paria eri merkkiä kokeilin. Lopetin käytön, koska tuntui ettei ne oikein passaa minulle. Tuli kauheasti kaikkia "itku-potku"-raivareita. Suurimmaksi osaksi tunsin itseni surulliseksi. Painokin pääsi nousemaan. Tuntu, että en ole oma itseni. Mulla kierrot palautu aika hetimiten normaaliksi/säännölliseksi pillerien lopetuksen jälkeen.
Tällä hetkellä ei siis ehkäisyä käytössä.


Jnni Tervetuloa mukaan!!! Ja tsemppiä yritykseen! :heart: :)
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



PERJANTAI 20.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu..............kp64/26-28............23v.........yk4..............2.lapsi
lumihiutale92.....kp64/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Amalia89..........kp41/129-160..........22v........yk6..............1.lapsi
Miitt21.............kp35/31.................21v..........yk8............1.lapsi

Kp 21-30


Anlii................kp25/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
PisaraSadetta...kp24/28-112.........24v.........yk8................1.lapsi
Annie24...........kp21/27-28...........25v........yk9................1.lapsi

Kp 11->20


ttty................kp19/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp19/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp19/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp18/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp16/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp15/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp14/129..............23v.........yk2.................1.lapsi

Kp 1-10


Iippari..............kp8/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp5/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp3/33-42.............23v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp3/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
JnniTervetuloa mukaan!:flower:

JohannaKiva kuulla kuulumisiasi! Ootte päässyt jo niin paljo pitemmälle kuin viimeksi, niin eiköhän kaikki mene hyvin loppuun asti! Yritän kyllä kovasti tulla perässä sinne odotuspuolelle. :)

Miramei
Emminä ainakaan ole suuttunut, vaikka eri mieltä osittain olenkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
pikkumyy onnea! :) (milloin sulla on ihan ihkaoikee synttäripäivä?)

Kirjoitin ihan hirveen pitkän pätkän äskeisestä lenkistä koirieni kanssa ja purin tuntemuksiani ja koirien käytöstä ja sitten tajusin, että eihän tää olekaan mikään koirapalsta :LOL:

Lyhyesti; tämänpäiväinen lenkki teki hyvää :heart: Mies tulee tänään illalla kotiin opintomatkalta Pietarista; ai että mulla on sitä ikävä!
Oon siivonnu koko päivän; vaihtanut ja tuulettanut petivaatteet, nyt on ihana sitten illalla pujahtaa puhtaisiin ja raikkaisiin lakanoihin.

ON: vuoto siis lakkasi eilen. Neljä päivää näyttää nää mun nykyset menkat kestävän.. En valita. Ennen pillereitä 8sta päivästä 11 päivään.. :D


Eipä mulla muuta! Paitsi, että ootte ihania! Luin teidän pitkät kirjoitukset; teilläpä on ollut paljon asiaa! :popcorn:

ja sunflowerille melkein onnea melkein ovis+sta!
 
Ainahan sinusta on kiva kuulla Johanna! Ja tsempit sinne ultraan, eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin. Toivotaan nyt että saisit täältä seuraa sinne plussaneiden puolelle. ;)

Onnittelut pikkumyy! :flower:

Ja kovin, kovin vahvoja mielipiteitä tullut, osassa olen samaa mieltä osassa en. Mutta mielestäni sain jo omat mielipiteeni ilmaistua aika hyvin joten en jaksa enää alkaa jauhaa. :D

Hengissä selvitty eilisistä bileistä, kivaa oli ja silti toivon että seuraaviin bileisiin voisinkin jo osallistua hyvästä syystä selvinpäin. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumyy1
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 21.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu..............kp65/26-28............23v.........yk4..............2.lapsi
lumihiutale92.....kp65/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Amalia89..........kp42/129-160..........22v........yk6..............1.lapsi
Miitt21.............kp36/31.................21v..........yk8............1.lapsi

Kp 21-30


Anlii................kp26/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
PisaraSadetta...kp25/28-112.........24v.........yk8................1.lapsi
Annie24...........kp22/27-28...........25v........yk9................1.lapsi

Kp 11->20


ttty................kp20/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp20/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp20/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp19/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp17/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp16/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp15/129..............24v.........yk2.................1.lapsi

Kp 1-10


Iippari..............kp9/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp6/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp4/33-42.............24v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp4/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Onnea pikkumyy ja Miramei!:flower:

Sunflowerille onnea melkein ovisplussasta! Jospa pian tulisi se toisenlainenki plussa...;)

Komppaan grilliä, en jaksa minäkään enää jauhaa.:) Otettasko sit toisenlainen gallup?! Eli Gallup: Aiotteko käydä raskauden alussa ultrassa varmistamassa, että siellä varmasti on joku?
Itse en tiedä vielä, ja osittain siksi kysyinkin, mitä muut aikoo tehdä. Luulen, että se riippuu tilanteesta, eli jos kaikki menee hyvin ja kärsin pahoinvoinnista jne, ootan niitä yleisiä ultria, mutta jos tuleekin jotain vuotoa tms, meen varmasti tarkistaan tilanteen.
 
Sunflower11
Me ollaan päätetty että mennään alkuraskauden ultraan yksityiselle (paitsi jos syystä x pääsiskin/joutuiskin kunnalisessa käymään).
Samoin käydään sit np ultrassa ja jos tää kunta tarjoaa rakenneultran niin sinne, ehkä myös 4D- tarvii kattoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumyy1
Minkä hintainen tämä 4D on? Itsekki oon ajatellu, että jos raskaudun, niin kyllä sinne varmaan on mentävä ;).
Raskas työviikko takana, varsinkin fyysisesti, eilinen päivä meni kotona makoillessa ja tänään sain jalkahoidon + hieronnan syntymäpäivälahjaksi siskoltani, joka opiskelee kosmetologiksi :) Kyllä teki hyvää. Mulla kun on työ sellasta, että melkein seistessä menee se 8h. Ni ei olis muutenkaan pahitteeks välillä käydä jalkahoidossa/hieronnassa ;)
 
Sunflower11
No mä kävin 07 4D- ultrassa ja se silloin maksoi 155e kelakorvauksen jälkeen helsingissä. Mä oon jostain ymmärtänyt ettei siitä saa kelakorvausta enään jos käy ns. mUuten vaan eikä esim. Rakenneultrassa tai jotain. En oo ihan varma.
 
Galluppiin mulla ei varmaan kyllä ihan hirveesti tuu ikävä, muuta kuin sitä että sillon tällön saunan jälkeen kylmän siiderin sihauttaa. Vielä pari vuotta sitten tuli melkein joka toinen vkl oltuu viihteellä kavereitten kanssa ja vieläkin kesälomalla tulee terdellä oltuu enemmän. Mut sit ku melkein kaikki ystävät asuu vähän kauempana, niin ei tuu lähdettyy nii herkästi. Varmaan kesäaika on pahinta, ku kaikki muut viihtyy terassilla kylmä tuoppi kädessä, ni sit voi alkaa vähän ikävöidä ite samaa. Kaikista ihaninta olis jos joku ystävä olis samaan aikaan raskaana, ni vois yhessä sit keksii kaikkee muuta kivaa tekemistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



SUNNUNTAI 22.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu..............kp66/26-28............23v.........yk4..............2.lapsi
lumihiutale92.....kp66/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Amalia89..........kp43/129-160..........22v........yk6..............1.lapsi
Miitt21.............kp37/31.................21v..........yk8............1.lapsi

Kp 21-30


PisaraSadetta...kp26/28-112.........24v.........yk8................1.lapsi
Annie24...........kp23/27-28...........25v........yk9................1.lapsi
ttty................kp21/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp21/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp21/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi

Kp 11->20


Hopeakissa......kp20/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp18/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp17/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp16/129..............24v.........yk2.................1.lapsi

Kp 1-10


Iippari..............kp20/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp7/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp5/33-42.............24v.........yk8.............1.lapsi
Jnni................kp5/30-33..............23v.........yk5...............1.lapsi
Anlii................kp1/26-73...........22v.........yk6................1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Annie ei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä! :) vaikka tosin kyllä sitä on varmaan jo niin hyvin kuunnellut omaa kehoa että tietää. niinku minäkin tiesin jo alku viikosta ja aamulla jo valmiiksi siteen laitoin :D vaikka tää aina uuteen kiertoon joutuminen masentaa nii ainakin oppii hyvin huomaamaan jos tapahtuu jotain poikkeavaa. ite ajattelin tän kierron mennä ilman teroja kun ne tahtoo lyhentää luteaali vaihetta liikaa.. jospa tuo oma hormooni toiminta ois jo tasaantunut :)
 
Mulla iski eilen ihan hirvee itseinho. Ällöttää oma kroppa. Yritin kovasti vakuutella itselleni, ettei se oo kropalle hyväksi, että on yhtä laiha, mitä silloin 14 -vuotiaana.
Kuulostan tosi säälittävältä, tiedän. Painoasiat on aina ollu mulle vaikeita, etenki tuon syömihäiriön jälkeen. Ja eilisen mässyttelyn jälkeen olo oli ihan p*ska.

Sunflower: onnea ovisplussasta! =)

Nyt täytyy lähteä äänestämään, palailen asiaan myöhemmin!
 

Yhteistyössä