Kakskymppiset yrittäjät 2012

Miramei voi ei, pahoittelut :( Olin ihan satavarma et sä plussaat nyt, mut ens kierrossa sitten! Ja älä suotta häpeile, ovis oli kuitenkin bongattu niin sitä kautta mahikset oli olemassa ja naisen kropasta nyt ei ota aina vanhemmat ja viisaammatkaan selvää :/

lumihiutale tosi ikäviä uutisia :( Onneksi se ei tosiaan ole ESTE vaikka hidaste saattaa ollakin. Jos se nyt yhtään lohduttaa, niin mullakin on käynyt tuo omalla kohdalla mielessä, mut oon niin saamaton et tässä sitä vielä vuoden jälkeenkin ollaan eikä mitään kunnon tutkimuksia tehty, sä oot ollut ajoissa liikenteessä mikä on aina hyvä asia..!

Miitt uutta testiä kehiin vaan parin päivän päästä, toivotaan et viivat tulee sit testiajan sisällä :)

Bolakorusta en oikein osaa sanoa, kai sitä vois harkita..JOS ostaisin niin tässä ois nopeella vilkaisulla mun suosikki tältä sivustolta Pink Swarovski Love Edition | bolakorut.fi | Swarovski Love, Swarovski Love, bola koru .
 
Viimeksi muokattu:
Oho tännehän oli tullu tekstiä päivän aikana :eek:

lumihiutale92 ikävä kuulla että sait huonoja uutisia, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin :)

En ole koskaan kuullutkaan bola koruista mutta oli kyllä kivannäköisiä mitä selailin, tuollainen pitää joskus hankkia!

Vielä on menkat pysyneet poissa ONNEKSI. Toivo siis elää yhä. Olen siinä mielessä hyvässä tilanteessa että tuttavani on neuvolassa töissä ja lupasi ultrata minut maanantaina että saan mielenrauhan. Jos siis ei siihen mennessä ala menkat. Nyt ei vaan malttaisi odottaa sitä, jos siellä näkyisi jotain todella pientä :)
 
Lumihiutaleelle iso iso voima hali! :hug:

Miramei: En tunne omaani minäkää, eli älä välitä! Olen kuitenkin niin kauan syönyt putkeen pillereitä, etten oikeastaan muista aikaa ennen niitä... :D Tokihan se olisi kiva tietää mikä on normaalia ja minkä oireen voisi tulkita raskausoireeksi. Mutta pahoittelut sulle tädistä! : /

Miitt: Toivottavasti pääset sinne ultraan asti! ;) Olet onnekas!
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



TORSTAI 19.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu..............kp63/26-28............23v.........yk4..............2.lapsi
lumihiutale92.....kp63/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Amalia89..........kp40/129-160..........22v........yk6..............1.lapsi
Miitt21.............kp34/31.................21v..........yk8............1.lapsi

Kp 21-30


Anlii................kp24/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
PisaraSadetta...kp23/28-112.........24v.........yk8................1.lapsi

Kp 11->20


Annie24...........kp20/27-28...........25v........yk9................1.lapsi
ttty................kp18/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp18/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp18/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp17/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp15/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp14/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp13/129..............23v.........yk2.................1.lapsi

Kp 1-10


Iippari..............kp7/26-28............20v.........yk8.................1.lapsi
Pamsku............kp4/28-52.............21v........yk3.................1.lapsi
Miramei............kp2/33-42.............23v.........yk8.............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Sunflower11
lumihiutaleelle halit!

mirameille pahoittelut!

Miitille tsemppiä!

Ovistesti negaa..

Miksen osaa olla tyytyväinen pudottamaani painoon, viikossa lähteny -800g, kahdessa viikossa yhteensä 3,1kg! Siis sehän on iso luku, mut silti tuo 800g harmittaa jotenkin..
Samoiten senttejä lähtenyt vyötäröltä yhteensä hurjat 11.5cm!! :)
Pitäs yritää muuttaa ajatustapaa, eikä niitä vuosien/raskauksien mittaan kertyneitä kiloja saakaan sormia napauttamalla pois..
 
Grill söin pillereitä vain vajaa kaksi vuotta, joten muistan kyllä hyvinkin normaalit kuukautiset (ehti olla 8v ennen pillereitä), sehän tässä ketuttaakin, kun pillereit sotkivat ne. Oon melkein päättänyt, etten enää moisia "myrkkyjä" syö, koska vaikka vaihdoin merkkiä pariin otteeseen, olin täysi hirviö niiden aikaan.
No, pääseepähän huomenna juhlimaan 24vee synttäreitä, vaikka mielummin olisin aloittanut odotusajan :)
 
Miitt Aiotko tehdä testejä ennen maanantaita? Oot kyllä onnekas, kun saat tollaisen tilaisuuden! :)

Miramei:hug: Jospa se tästä kierrosta tärppäisi...:)

Nemppis
Onnea oman asunnon johdosta!:flower:

lumihiutale Pahoittelut!:hug: Ei se kuitenkaan lasten saantia estä.. Täällä on tosiaan muitakin, joilla on samoja ongelmia ja he silti yrittävät (en muista oliko nyt täsä ketjussa, mut muissa ainakin..) eli elä sinäkään luovuta! Ja jos ei muuten onnistu, niin varmasti hedelmöityshoidot auttavat.:)

Grill Joo, yritän muistaa. Voi vaan mennä taas jonkun aikaa, että jaksan lähtä johki kauemmas kauppaan, jossa myydään nuita makurahkoja.

Hopeakissa
Kiitos tsempeistä! Mulla ei tosin oo kovinkaan suuret odotukset enää näin yk9:llä... Tuntuis kyllä ihan uskomattomalta plussata vihdoin!

Harrastuksista Käyn paikallisen kuntokeskuksen ryhmäliikuntatunneilla.
BolakorustaEn oo aatellut asiaa, enkä kyllä tiiä, hankinko. Todennäköisesti en, mutta eihän sitä tiiä, jos hormonihuuruissa sitten haluankin sellaisen. Amalian linkkaama koru on kyllä nätti. Aika moni niistä muistuttaa mun makuun liikaa joulupalloja..:D
 
Sunflorwer, minusta nuo kuulostavat huikeilta suorituksilta, varsinkin tuo vyötärön ympärys!

Iltalehden innoittamana "Menetin neitsyyteni 14-vuotiaana" Nämä teinimokat kaduttavat | Perhe | Iltalehti.fi
Ajattelin kysäistä galluppina
Minkä ikäisenä menetit neitsyyden? Oletko katunut?
Lisäksi:
Kauan käytit pillereitä/tms hormoonallista ehkäisykeinoa, koska lopetit?

Itse olin 18vuotias (lähempänä 19), kun neitsyyteni menetin. Menetin sen nykyiselle kihlatulleni. En kadu!
Ketään loukkaamatta, en kyllä ymmärrä, että lapset 14-16 vuotiaat aloittavat seksielämän...taitaa olla jotain pielessä kasvatuksessa? (korjatkaa, jos olette eriä mieltä) .

Pillereitä käytin vajaa kaksi vuotta, lopetin viime kesäkuussa.
 
Sunflower, mulla myös lähtenyt parissa viikossa kolme kiloa ja ite oon ainakin tosi tyytyväinen! :) Nyt yritän hidastaa tahtia, ettei liian nopsaa lähde. Mieskin jo huomautti, että pömppis alkaa pieneneen :D

Annie24, kiitoksia!! :)

Galluppiin, Mä olen juuri siinä sun ihmettelemässä porukassa jonka vanhemmat ei oo osannut kasvattaa... En edes juurikin siitä syystä kehtaa laittaa ikää tähän :D Mutta siis menetin nykyiselle avomiehelleni ja en oo ikinä sitä osannut katua.. Ja otan kyllä "syyt" ihan omille niskoilleni. Mulla on ihanat ja rakastavat vanhemmat, jotka on aina tukenu mua kaikessa, vaikka ite oon ollu hirviö. Enemmän mua kaduttaa se millainen oon ollu mun läheisille ihmisille ja itelleni, kun se, että menetin lapsena neitsyyteni.. Onneks aika on muuttanut, koska mä en ehkä pystyis elää itteni kanssa jos olisin samanlainen kun 5 vuotta sitten..
Käytin e-pillereitä n.5 vuotta ja ehkäisyrengasta pari kuukautta ennen kun jätin sitten kokonaan pois kesä-heinäkuulla viime vuonna.
 
Nemppis, voi olla kyse mun omasta kaveripiiristä ja käsityksistä. Kukaan läheinen kaverini ei ole alle 17vee neitsyyttään menettäny ja kaikki ovat ns. hyvistä perheistä, joilla ollu tiukat rajat.. Mutta tuo ei niin pahalta kuulosta, että olet edelleen yhdessä saman henkilön kanssa. Enemmän sitä, että on "kiire" hankkiutua eroon siitä ja monta eri kumppania jo ennen 18 ikävuotta. Jostain brittitutkimuksesta (tosi luotettava joo :D ) luin, että vain 30% harrastaa seksiä uudestaan sen henkilön kanssa, kenelle menetti neitsyytensä!! Saati sitten seurustelee tai menee naimisiin :D Me ollaan ainaki poikkeuksia..
 
Galluppiin: Hmmh, ikävää luettavaa tuo että koet jos menettää neitsyytensä 14-16 vuotiaana, niin on huonosti kasvatettu. : / Ymmärrän että se on sinun mielipide ja käsitys, mutta silti vähän särähti mun silmään. Voin oman ikäni ihan hyvin kertoa, sillä en sitä häpeä. Olin 14v, mutta kyllä aika lähellä 15v ja neitsyys meni tälle nykyiselle avomiehelleni emmekä ole muiden kanssa sitten olleetkaan. Minulla on ollut sisarkastistamme kaikkista tiukoin kuri (olen vanhin) ja kuitenkin koen että minut on hyvin ja rakastavasti kasvatettu maaseudun rauhassa.
 
Grill, kuten tuossa Nemppikselle sanoinkin, ei kuulosta pahalta se ikä, jos olet edelleen saman miehen kanssa.. Käsitykseni perustuu, siihen, etteivät useinmmat tuon ikäisenä seksielämän aloittaneet ole yhdessä saman kumppanin kanssa enää vuodenkaan päästä. Ehkä teoriani on osin väärä.. Haluankin kuulla eri näkemyksiä. En usko, että teitä on huonosti kasvatettu.
Koen, että minulla on ollut todella tiukka kuri, en olisi edes uskaltanut tuoda ketään näytille tuossa iässä, sillä oli sellainen olo, ettei se ole sopivaa vielä tuossa iässä. Viikonlopuiksi menimme aina toiselle paikkakunnalle, josta en ketään tuntenut (muuta kuin sukua), iltaisin sain olla vain pihapiirissä, mutta se ei minua haitannut, sillä minulla oli ystäviä. Rajat ja rakkautta. Elämäni ei silti ollut ankeaa, matkustelimme peheeni kanssa ja olemme hyvin yhteenhitsautuneita edelleen. Toki miinuspuolena voin sanoa, että olen huomannut olevani pumpulissa kasvatettu ja olen katsellut maailmaa vaaleanpunaisten linssien läpi.. En ole edes tiennyt, että Suomessa on köyhyyttä ja kurjuutta ennen 18 ikävuotta!
 
Annie24 en ajatellut tehdä testejä ennen ultraa. Päätin että on mielenterveyteni kannalta parempi vain odottaa siihen maanantaihin :D

Gallupista.. Itse olin 14 vuotias kun neitsyyteni menetin ja jälkeenpäin ajateltuna olisin jättäny välistä. Varsinkin kun seurustelin silloin sellaisen ihmisen kanssa joka alisti minut täysin. Hän oli niin vainoharhainen ja mustasukkainen että ei mitään järkeä. Suhteen aikana sain kokea sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa (yritti kuristaa minut "leikillä") Sitä suhdetta kesti 4,5 vuotta ja mukaan mahtui myös pettämistä hänen puoleltaan. En voi syyttää kuin itseäni etten tajunnut lähteä siitä suhteesta pois. Toisaalta aina kun yritin, hän sai puhuttua minut jäämään. Ja tämä kaikki draama alkoi siis ollessani vasta 14 vuotias. Kaikesta huolimatta olen tyytyväinen siihen että minulla on rankkoja kokemuksia, sillä ne ovat kasvattaneet minua ihmisenä ja osaan arvostaa nykyistä suhdettani ihan eri tavalla :)
 
Sunflower11
Galluppiin: 15 taisin olla kun neitsyyden menetin. En voi kyllä allekirjoittaa sitä että kasvatuksessa on vika, eiköhän yks vika ollut mussa ja mun luonteessa, 16vuotiaana muutin pois kotoolta.
Neitsyyden menetin silloiselle poika(mies)ystävälle, sen jälkeen tapasin esikoisen isän jonka kanssa tuli 4 hirveää vuotta vietettyä, alistusta, pettämistä, henkistä ja fyysistä väkivältaa.
En tiedä kadunko, tavallaan ja tavallaan en. Kaikki mun rankatkin kokemukset on tehnyt musta sen mitä mä olen nykyään ja aion kaikkeni tehdä lasteni takia ettei heidän tarvi samaa kokea kuin minä. Vaikka kaikkihan omat virheensä tekee ja niistä sitten oppii parhaansa mukaan.

Pillereitä aloitin käyttämään 13vuotiaana ja käytin niitä siihen asti kunnes huomasin olevani raskaana eli eli.. reilu 5v. sitten ekan raskauden jälkeen söin 3kk minipillereitä jotka lopetin kun ne ei sopinut ja kakkosen jälkeen söin puolisen vuotta e-pillereitä ennen kuin yritys aloitettiin.
 
Niin juu, pillereistä. Aloin syömään kun olin n. 15½ vuotias ja söin niitä tuohon viime syyskuuhun asti eli melkein 6 vuotta niitä tuli syötyä.

Edit.
Ja tosiaan kun olin noin nuori, niin meidän paikkakunnalla ainakin toisen huoltajan pitäisi asiasta tietää eli äidille sitten vain töksäytin että ajattelin alkaa syömään pillereitä ja äiti siihen "ai että nyt on sitten sellainen aika?". Eli äitikin varmasti luulee että vasta joskus pillereiden aloituksen jälkeen olen sen neitsyyteni menettänyt ja hyvä niin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Miitt ja Sunflower, olettepas kovia joutuneet kokemaan :/ Onneksi nyt on asiat paremmin ja jos jotain hyvää niin kokemukset ovat kasvattaneet. Itse kasvoin monta vuotta henkisesti vaihtarivuotenani 16-17-vuotiaana.

Eilen lampsin luontaistuote kauppaan, macajauhetta olin menossa hakeen, mutta myyjä suosittelikin sitten jotain ihan muuta kun siinä sitten kerroin, että hetki jo yritystä takana ja päätin nyt sitten jotakin kokeilla.. Hän kovasti kehu ja sano, että näitä on suositellu ja on toiminu. Eli vahvaa E vitamiinia ja jotain kapseleita, missä lukeepi Jalea Real(kuningatarhyytelö). En oo vielä ehtiny nettiä koluta, että mitä noista sanotaan, mutta tosiaan sillä liikkeessä ainakin ylistettiin noita. Maca jäi sitten hyllyyn... Kokeillaan nyt sitten näitä alkuun, eipä ne nyt ainakaan kai voi mitään pahaa tehdä. Kovasti se noista kaikkee selitti, mut puolet meni ihan ohi...
Muistelinkin, että tästä oli puhuttu aikaisemmin.. Nemppis Ootko vielä havainnu myönteisiä vaikutuksia vai onkos nyt vähän aikaista kysellä vielä? Minäkin hain näitä Gelee Royale-tabletteja tänään. Jo senkin takia, että maca on ei kovin hyvin maistu!
 
Ootte keskustelleet teinien seksielämästä ja vanhemmista.. Olen itsekin sitä mieltä, että vanhemmat eivät välttämättä ole epäonnistuneet kasvatuksessaan, vaikka nuori harrastaisi seksiä. Siihen vaikuttavat niin monet tekijät.

Useimmat 14-16-vuotiaat uskovat olevansa aikuisempia kuin ovatkaan ja osalla se ilmenee niin, että he koittavat käyttäytyä kuin aikuiset (tai miten he nyt luulevatkaan aikuisten käyttäytyvän; ryyppäävän, polttavan ja harrastavan seksiä). Toisaalta tuossa iässä myös on tavallista kapinoida vanhempiaan vastaan, mikä siis kuuluu ihan normaaliin kehitykseen - otetaan etäisyyttä vanhempiin, joten se vanhempien näyttämä "hyvä" malli ja säännöt voivat olla ihan turhia.

Yksi syy sille, että esim. miramein mukaan ns.hyvistä perheistä tulevat eivät harrasta seksiä kovin nuorina, voi olla se, että nuori saa ympäristöstä (perhe, kaverit jne) sellaisen mallin, ettei nuorena harrasteta seksiä. Lisäksi myös persoonallisuus vaikuttaa käytökseen, ja kun persoonallisuus on osittain periytyvää, niin "hyvien"perheiden vanhemmilta voi periytyä lapsille sellaisia piirteitä, jotka tavallaan suojaavat nuorta teiniseksiltä.

Jos määritellään "ei-hyviksi" perheiksi sellaiset perheet, missä on ongelmia, esim. alkoholismia, perheväkivaltaa jne, niin perheen ongelmat heijastuvat usein nuoreen ja ahdistunut nuori saattaa käyttäytyä holtittomasti (irtosuhteet jne.) Toisaalta todellisissa ongelmaperheissä nuori saattaa oppia, että sekoilu ja irtosuhteet on ok ja käyttäytyä oppimansa mallin mukaan.

Nyt tuli aikalailla ajatustenvirtaa, eikä tossa nyt tainnut olla oikein päätä taikka häntää..:O Mutta tosiaan kirjoitin nyt jotain, mitä mulla äkkiseltään tuli mieleen.

Muoks. Tavallaan nyt päädyinkin puolustamaan tuota näkemystä, vaikka olenkin vastaan, mutta joo pointtina mulla oli se, että vaikka perhe toki vaikuttaa paljon, niin niin vaikuttavat myös kaveripiiri (ja media!) sekä persoonallisuus. Vaikka perhe ois kuinka kunnollinen ja rakastava, ei se takaa mitään. Tässä iässä sitä ajattelee, että joku 14-vuotias on liian nuori harrastaan seksiä, mutta ei ne kaikki nuoret niin ajattele...
 
Viimeksi muokattu:
galluppiin: Menetin neitsyyteni 16 -vuotiaana silloiselle poikaystävälle. Mitään en siinä kadu; selvinpäin ja omalla tahdolla. Jätkähän on ollut täysi pelle näin jälkikäteen ajateltuna (hää oli silloin 18v.) nykyisin pienen pojan ylpeä isä.

Pillereitä aloitin käyttämään 16 -vuotiaana kivuliaiden ja runsaiden kuukautisten takia ja lopetin ne viime syyskuun lopussa. Eli 5 vuotta tuli niitä popsittua. Tosin välissä koitin ehkäisyrengasta ja puolisen vuotta jossain välissä olin syömättä.

Miit: tuo kuullostaa niiiin mun exän käytökseltä. Aloin seurustelemaan sen kanssa 17 vuotiaana; 3,5 vuotta oltiin yhdessä. Pettämistä, raiskaamista, pahoinpitelyä, totaalinen narsistinen paska. Eilen purin kaiken vihani nyrkkeilysäkkiin ja tämän seurauksena kädet verillä. Terapeuttista!

Lumihiutale tsemppihalit sulle! Oon pari vuotta sitten saanut PCO epäily diagnoosin ja pari kuukautta pillereiden käyttöä ja rakkulat munasarjoissa olivat kadonneet. Mulla tais siis e-pillerit helpottaa tilannetta. Mikä oli sun ehkäisyn taustat?
 
Annie: Hyvä teksti! :) Mutta korostaisin sitä, että perheestä riippumatta kaikki on ihmisestä ja hänen persoonastaan kiinni. Esim. Vaikka olen neitsyyteni menettänyt jo siinä 15 vuoden kynnyksellä, en ole kuitenkaan ikinä tupakoinut ja alkoholiakin on mennyt suhteellisen vähän ja harvoin tuonne 17 ikäiseksi asti. Ja tosiaan ole ollut aina (ikään nähden) hyvissä väleissä vanhempieni kanssa. :)
 
Grill Se on ihan henkilökohtaista, mitä ajattelee seksistä ja sen aloitusiästä. Vaikka vanhemmat antaisivat nuoren seurustella ja olla yötä tyttö/poikaystävällä, niin ei se tarkoita, että sitten olisi esim. viina ja tupakki ok. Ja siis kuten sanoit, vaikka nuori harrastaa seksiä, ei hän välttämättä muuten ole ihan holtiton. :)
 

Yhteistyössä