Miitt21 Tervetuloa palstailemaan minunkin puolestani! Toivotaan että pääset pian onnellisesti tuonne odottajien puolelle. Huomista testiä taustalla jännittäen..
opcorn: Oireet vaikuttavat ainakin todella lupaavilta!
Oireita on näköjään ilmaantunut paljon muillekin, HUIPPUA!!
Miramei,
Amalia89,
Annie24 ja muut nyt plussa piirtymään siihen rtestiin! :heart: Omat oireet alkoivat selvimmin dpo0(?) aikoihin ja siitä eteenpäin: alavatsan paineisuus/ kipu/ juiliminen, "vanne" navan tuntumassa nukkumaan mennessä, nipistely, verenmakua toisinaan suussa (yleensä aamulla, tänään myös kesken työpäivän), pisto nivusissa, rintojen aristus/ kipuilu iltaisin (tällä hetkellä todella kosketusarat! eivät ole aiemmin olleet kipeät), nännit ovat pystyssä melkein 24/7, pieni etominen ja jännä painon tunne.. En ole koskaan aiemmin huomannut ovista näin selvästi, joten uskoisin että oireetkin ovat pitkälti vain todistamassa sitä, että se on todella tapahtunut. Vaikka ei vauvaa vielä antaisikaan, ainakin se on tullut ja olen siitä enemmän kuin onnellinen! Tilasin testejä eilen tuolta raskauskeijusta. Jos saan testit huomenna, testaan ensimmäisen kerran ylihuomenna tostaina (dpo8). Ihan vain siksi, etten malta odottaa josko kuitenkin.. Sitten viikonloppuna uudestaan!
Lisäys oirelistaan: itkuisuus ja mielialan vaihtelut 0:sta 100:n nanosekunnissa! Mieheltä tuli jo eilen palautetta siitä, että vaikka nyt naurattaisi, ei koskaan voi tietää mikä asia saa raivon pintaan ja huutamaan/ tiuskimaan mitättömistäkin (hänen mielestään) asioista. Tunnistan ja tunnustan! Ensimmäinen kerta kun olen näin jyrkällä vuoristoradalla tunteiden kanssa. Hassua ja outoa! :|
Iippari myöhästynyttä synttärionnea ja onnea myös uudesta perheenjäsenestä! Minkä rotuinen teidän pentunne on? Voi ihanaa sitä taaperoaikaa.. Meidän nuorimmainen alkaa olla 5kk ikäinen, n.22kg tuholainen. :heart:
pikkumyy1 Teroista ei ole itselleni tullut haittavaikutuksia, pikemminkin näppyläisyys on hävinnyt keltarauhashormonin myötä. Tilanne oli kaoottisin heti pillereiden lopettamisen jälkeen.. Kasvoissa on näppylää, mutta ei ollenkaan enää niin pahasti. Kasvohoidot ovat tosi jees!
Mekaaninen puhdistus on auttanut paljon mustapäiden (joita riittää) poistamiseen = ei tule näppylöitäkään samalla tahdilla.
Sunflower11 Ihana miten elämä voi heitellä ja kääntää kaiken parhainpäin! Sylin täydeltä tsemppiä tähän kiertoon!!
Grill Peukut anopin tulevalle tenttaamiselle!
Minusta on erittäin tervettä että pojalla ja äidillä on avoimet ja lämpimät välit keskenään. Edesmennyt mummuni antoi äidilleni elämänohjeeksi valita sellainen puoliso, joka arvostaa omaa äitiään, sillä silloin myös puoliso saa todennäköisimmin hyväkseen samaa arvostusta ja huolenpitoa. Meillä toimii!
Galluppiin minulla jää varmasti ikävä punkkua! Aivan hirvittävän kova ikävä, vaikka en luonnehtisi itseäni suurkuluttajaksi. Lasillinen silloin tällöin ruualla, iltalenkin jälkeen, rankan työillan/ -putken perään.. Ja energiajuomiin olen täysin koukuttunut! Niitäkään kun ei suositella raskaana oleville tai imettäville äideille.. Pahus!
Hopeakissa huh, kohta saat henkäistä kunnolla jos oppari on jo noin pitkällä! Kun saisin itseäkin niskasta kiinni.. tai ei oikeastaan ole edes aikaansaamattomuutta vaan puhtaasti ajan puutetta. Millaisia suunnitelmia sinulla on ensi syksylle? Hakeudutko vielä jatkamaan opintoja vaiko töihin? Toivottavasti mammalomalle! Kuulostaa jännältä että sinulla nippailee ja juilii jo ennen ovista? Jotenkin olen aina liittänyt kyseiset tuntumat oviksen aikaiseen/ jälkeiseen aikaan. Aina oppii uutta!
pamsku :hug: infoathan sitten mitä lääkäri sanoi?? Kuulostaa kurjalle.. : / miten mies suhtautuu tilanteeseen/ ajatukseen keskeytyneestä raskaudesta? Voimia!