Kakskymppiset yrittäjät 2012

Miitt: Suosittelen myös tuota Pregchekiä. Itse ostelen niitä Prismasta ja ymmärtääkseni myös s-marketit myy niitä. :) Ja netistä jos tilaat esim. raskauskeijusta (Pregcheck raskaustesti ovulaatiotesti - Raskaustestit / Ovulaatiotestit / Herk) päivällä (olisko ollut ennen klo. 14), niin ne tulevat jo seuraavana päivänä postilaatikkoon. Itse juuri torstaina tilasin niitä pari pakettia tuolta, mutta tilasin joskus n. klo 18 niin tulivat mulle vasta eilen. Mutta onneksi mulla ei ollut mikään kiire niillä! =)
 
Miramei: Siis juu, minun anoppi on ihan paras! =) Niin luonteva, ystävällinen ja mukava ihminen, että ollaan aina tultu ihan loistavasti toimeen!

Amalia: Ymmärrän hyvin että kun tiettyyn ikään tullaan ja ollaan oltu sen miehen kanssa jo hyvän aikaa, että kihloihin halutaan. Jotkut haluavat nopeammin kuin toiset. Ja itse kun olen aika rauhallinen ja harkitseva ihminen, olen herännyt tälle ajatukselle vasta pari kuukautta sitten (kuten jotkut ehkä muistavatkin! :LOL:) ja nyt toivon että tuo mies myös "heräisi"! ;) Mutta anoppi lupasi myös vähän tentata sitä, että mikä mättää. :D
 
Miramei Pakko se on kaupassa lähteä käymään, pitää ostaa kaks niitä niin voi toisen jo illalla ja toisen sitten aamulla. Malttamaton kun olen, vaikka vannoin etten tee testiä ennenku torstaina :D

Grill Pitääpä käydä sieltä s-marketista kattoon. Mulla on niin pitkä matka noihin isompiin marketteihin. Harmi vaan että sukulainen s-marketin kassalla töissä, pitää yrittää olla ovela :D
 
Sunflower11
Mä en ehkä kehtaa kertoa miten meillä tää suhteen eteneminen on mennyt :LOL:
Vähän väärässä järjestyksessä.. :D Mut ei voi katua mitään, koska oon onnellisempi kuin koskaan. Kerrankin sitä on tehnyt oikeen päätöksen :D

Mäkin tuolta raskauskeijusta tilasin, joskus kahden aikaan päivällä torstaina niin perjantaina tuli jo postissa testit :)
 
  • Tykkää
Reactions: pikkumyy1
Miitt: Mulla kans on kaveri Prismassa kassalla, siks tilasin nyt netistä vaikka niihin sit tulee se 1€ toimituskuluja, mut eipä tarvi muutenkaan stressata et joku tuttu tulis vastaan. :D

Sunflower: Ootkin ehkä joskus (EHKÄ!) jotain kertonut, mut en kyllä nyt mitään tarkkaa muista. :) Mut siis joo, munkaan tarkoitus ei oo ketään tuomita, mut eikös noi teinikihlat (ja -raskaudet) YLEENSÄ pääty aika äkkiä sen parin eroon. Mut aina vaan parempi jos jollain on toiminut! :)

Kyllähän meitäkin ihmetellään että ollaan vielä yhdessä, koska ollaan silloin 14-15 vuotiaina alettu seurustelemaan. :D
 
Sunflower11
Grill: oon mä saattanut mainita. No lyhyenläisesti, tapailtiin miehen kans, yks ehkäisytön kerta, ja olin raskaana. Alettiin sit seurustelemaan oikeasti, ja kun vauva oli about 4kk niin minä kosin :D ja pari kk siitä eteenpäin niin muutettiin saman katon alle.. ja tänä vuonna naimisiin menossa, oikeasti olis jo viime marraskuussa, mut tuli vähän muutoksia :)
 
  • Tykkää
Reactions: PisaraSadetta
Mieskin googletti jo illalla hakusanalla "kuukautiset, veriset hyytymät ja kivut" ja tuloksisksi tuli suurimmaksi osaksi keskenmeno (/kemiallinen)...
Tiedä sitten. Näkyskö se vaikka verikokeissa, jos olis kemiallinen tapahtunut?
Ei sillä siis muuten mitään, mutta olis ihan mielenkiintosta tietää, että josko meidän "tavarat" olis löytäny toisensa...... Ymmärrätteköhän mitä tarkoitan. :D

Kipuilu lieventynyt, vuoto ei. Aamulla heräsin siihen, kun housut märkinä ja nyt kaksi tuntia eteenpäin oli taas vaihdettava tampooni....
Oon miettiny sitä, että kannattasko mun käyttää siteitä? Vai onko sillä mitään merkitystä; käyttää mitä tahansa...

Oon siis todella käyttäny tampoonia AINA, päivin sekä öin. Normaaleissa menkoissa tampooni saattaa olla jopa 8h paikoillaan ilman minkäänlaista ylivuotoa! (tiedän, vähän liian pitkän aikaa)


Täällä on nyt taas muutama, jotka jännäilee testailua! Tsemppiä ja ++++puhkuja täältä!!
Joku muuten sanoi siitä, että ne digit on niin kalliita, mutta tilasin viimeeks sinunapteekista ja siellä oli digi 11,50€ kipale...

niin ja sunflower MÄ HALUUN KUULLA TEIDÄN TARINAN! :D
 
Sunflower: Oot sä ainakin ton joskus kertonut että SÄ kosit. :D Ihan hauskaa, meilläkin varmaan tää mun "painostus" menee pian siihen että MÄ kosin jos toi tyhmä mies ei itse tajuu........ :LOL:

Pamsku: Hmh, joo aika runsaalta tuntuu toi sun vuoto... : / Mut mulla oli kans muistaakseni yk 3 kipu tosi voimakasta, siis paljon normaalia kovempaa, ekan päivän ajan ja sitten se loppui. Mut vuoto on pysynyt siedettävänä kyllä... :confused: Mulla myös tuo tamppooni on nykyään se mun juttu ja käytänkin sitä varmaan aika samalla tyylillä ja aikaväleillä kuin sinä. :)
 
Sunflower11
Grill, ei ne miehet aina tajua :LOL:

Toivottavasit kukaan nyt ymmärtänyt niin että vaan lapsen takia ollaan yhdessä. Ehei! Kyllä mä rakastan tuota ukkoani ihan tajuttomasti, en mä muuten sen kanssa oliskaan ;)
 
Haha. Äsken tuon ovislaskurin kanssa katsastin mikä aikahaarukka mun tarttis nyt ottaa, että tulis koko tää epämääräinen hedelmällinen aika hyödynnettyä ja tulin siihen tulokseen että päivät 15-26 olis aika luotettava väli. :D Joo iso väli on, mutta kun meni nuo kierrot sen macan vuoksi ihan kummasti niin parempi oottaa varman päälle. :LOL: Onneksi 15. päivä tuli jo hyödynnettyä. ;) Ja yritän suosia tätä "noin joka toinen päivä" -taktiikkaa.

Sunflower: En ainakaan minä ymmärtänyt mitään sellaista. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower teillähän on huikea, "hieman" erilainen, ihana rakkaustarina. Menneisyys on se, joka on tuonut meidät tähän hetkeen ja onnellisina yhdessä olette niin sehän on tärkeintä! Siinä on sitten joskus lapsenlapsille kerrottavaa ;) Enkä uskokkaan että kukaan enää tällä vuosituhannella pysyy yhdessä vain lapsen takia :D

Grill Miten maca vaikutti kieroihin/vuotoihin?

Itse sain täydellisen yllätyskosinnan 1,5 vuotta sitten erään hotellin katolla :heart: Aikaisemmin ei oltu puhuttu muutoin, kuin että mies kyseli millaisen sormuksen haluan "sitten joskus" ja sanoin, että siinä pitää olla kelta-ja valkokultaa ettei rajoita hopeakorujen käyttöä ja mies oli ihan piirtäny meidän sorrmukset kultasepän kanssa ja kultaseppä oli sitten tehnyt meille ihanat uniikit sormukset :) Aivan älyttömän kaunis on, ja sain siihen vielä timantinkin, vihkisormukseen kuulema enemmän, häät näillä näkymin kesällä 2013 :)

Ja Pamsku kuulostaa kieltämättä kemialliselta tai keskenmenolta.. infoa jos jotain selviää! Tsemppiä!

Miitt toivottavasti se plussa sieltä pamahtaa ruutuun! :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Destello
Hejsan ihaNaiset!

Aikani oon tuossa sivusilmällä lueskellut teidän kuulumisia, ja on kiva nähdä että kaikille kuuluu jotakuinkin hyvää, pienistä takaiskuista huolimatta. Jatkakaa samaan malliin :) On ihana nähdä, että usko ei lopu missään vaiheessa. Eikä pidäkään loppua, maailmahan on meitä varten tehty.

Tuossa kun olitte linkitelleet noita raskauskeiju.fi:n linkkejä raskaustesteistä, ja ovistesteistä, niin mulla nousi niskavillat pystyyn noista hinnoista. Siis ihan törkeän kalliita nuo! Vaikka te olette ajatelleet että ne ovat halpoja, ei muuten ole. Ihan hyvää hyvyyttäni siis ajattelinkin antaa teille vaihtoehtoiset paikat mistä tilata ihan samoja testejä, monta kertaa halvemmalla vieläpä. Toimitusaika on hieman pidempi, mutta sen hinnan takia ehkä kannattaakin odotella.

Hae tuotetta "30 ULTRA EARLY 10mIU HOME PREGNANCY HCG URINE STRIP TEST/TESTING KITS - BARGAIN!" eBayn kansainvälisestä ostospaikasta, josta löydät kansainvälisiä tarjouksia suosikkituoteluokistasi. Kaikki tuotteet voidaan toimittaa Suomeen.
Tuolta siis 30kpl 10 mIU testejä Suomeen toimitettuna ALLE 6 € (<- Raskauskeijussa samanlainen paketti 23,90 € + toimituskulut)

Hae tuotetta "50 OVULATION/PREGNANCY/FERTILITY TEST TESTS + FP chart" eBayn kansainvälisestä ostospaikasta, josta löydät kansainvälisiä tarjouksia suosikkituoteluokistasi. Kaikki tuotteet voidaan toimittaa Suomeen.
50 kpl ovulaatiotestejä Suomeen toimitettuna hieman rapiat 12 € (56kpl paketti esim raskauskeijussa 33,90 € + toimituskulut)

Eli rakkahat naiset, menkää ja tehkää itsellenne PayPal-tili ja ebay-tili (ellei teillä ole jo olemassaolevia tunnuksia), ja tilatkaa testit sieltä. Kuitenkin tiedän, että täällä on suurin osa teistä niitä tikkunarkomaaneja, joten niitä kuluu, ja rahaa menee yhtä lailla. Kenelläänhän ei ole koskaan rahaa liikaa, eihän? :) Ebay on hyvä paikka tilata, ja PayPalilla maksettaessa maksut on turvallisia, eli mitään tilivarkauksia ei tarvitse pelätä.

KaisaKaisanen ilmeisesti oli plussannut, ONNEA! :flower:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Pamsku ja pikkumyy1
Mieskin googletti jo illalla hakusanalla "kuukautiset, veriset hyytymät ja kivut" ja tuloksisksi tuli suurimmaksi osaksi keskenmeno (/kemiallinen)...
Tiedä sitten. Näkyskö se vaikka verikokeissa, jos olis kemiallinen tapahtunut?
Ei sillä siis muuten mitään, mutta olis ihan mielenkiintosta tietää, että josko meidän "tavarat" olis löytäny toisensa...... Ymmärrätteköhän mitä tarkoitan. :D
Ymmärrän erittäin hyvin mitä tarkoitat!
 
Destello: Kiva kuulla sinusta taas! =) Ja kiitos linkeistä, varmasti tilaan noita ovistikkuja jos sen testailu tulee eteen.

Miramei: Elikkäs mulla kävi tässä nyt niin, että vuodot on olleet pillereiden lopettamisen jälkeen tosi niukkoja (ja melko kivuttomia) ja joka kerta aina vaan niukempia. Nyt sitten yk 3 ajattelin että ehkä parempi alkaa syödä tuota macaa jos se auttaisi, ettei se vuoto jää kokonaan tulematta. Yrityskerta/kierto 4 mulla alkoi periaatteessa 29.12. ja rakkauspakkausta aloin syömään 2.1. Sitten kävikin niin, että 5.1. mulla alkoi TAAS vuoto ja tuli normaalit selkä- ja mahajomotukset, mutta tämä vuoto oli sellaista normaalia, mihin olen ennenkin tottunut ja kesti myös sen n. 5 päivää. Eli päädyin "pyyhkimään" nuo 7 epämääräistä päivää pois elämästäni ja aloitin sitten yk 4 vasta 5.1. :D Huh, tuli varmaan tuo tarina toooosi epäselvästi... :LOL:

Miitt: d=)b
 
Miramei: meillä häät on kesäkuussa 2013. :) Kirkko ja juhlapaikka onneksi varattu; ei tarvii stressata niistä enää :D Ajattelin ens kesänä tilata hääpuvun sitten jostai ulkomailta (tulee huomattavsti halemmaksi kuin ostaa valmis puku täältä). Ootko sä päässyt jo suunnittelun makuun? ;)

Miitt21: pidän kovasti peukkuja huomiselle! :)

Destello: IHANA kuulla susta! Kiitos nuista linkeistä, eihän mulla ollut käynyt mielessäkään tilata mistään muualta kuin suomesta..... Kuinka sulla on mennyt?

En sitten saanutkaan tänään aikaiseksi soittaa sinne lääkäriin. Perse vuotaa edelleen niin kovasti, että luistelureissun aikana tullut jo läpi..
Soitan aamulla lääkäriin ja varaan ajan..
 
Grill todella mielenkiintoista :O Minulla ekaa kiertoa maca käytössä, saapa nähdä miten vaikuttaa.

Pamsku kyllä sitä hieman on suunniteltu.. Emme halua mitään valtavia häitä, sellanen max 80 ollaan puhuttu. Mun sukulaisia alle 30, miehellä puolet vähemmän, loput kavereita :) Hääpukuja oon kattellu välistä netissä, mielikuva sellaisesta on, mutta täytyy sitten lähemmin katsoa mistä löytyy vai joutuuko teettämään.. Vaikeinta päättää missä ne häät sitten pidettäis, vaihtoehtopaikkakuntia kun on kolme!! Kirkkoa ei ole varattu eikä ressiä otettu. Jos ei muuta paikkaa löydy niin suvun omistama kartano on aikas hyvä vaihtoehto :) Haluan hauskat häät, mutta en tiedä kenet haluaisin kaasoksi, kaasolla on kuitenki suuri rooli häissä :O Minkä kokoiset häät teille tulee?

Apua! en uskalla testata, pelkään niin tuomionpäivää! Tänään siis kp.38/33-42..
 
Miramei: Jeps, suurin yllätys mulle oli se, miten nopeesti se maca alkoi vaikuttaa. :D Siksi mun siis menikin kaikki ihan sekavaks, mut tällä mennään ja varmasti hyvä myös tulee! Toivottavasti sunkin tuomiopäivä olis armelias. :) Ja hei tosi kivan kuuloiset noi sun häät, vaikka mitään ihmeempiä et olekaan vielä päättänyt! Miksis teillä on noin että vaihtoehto paikkakuntia on noin monta?
 
Grill miehen syntymäpaikkakunta, minun syntymäpaikkakunta ja paikkakunta, jossa nyt asumme (ja minä olen asunut täällä suurimman osan elämästäni). Kuitenkin meillä on vahvat siteet jokaiseen näistä paikkakunnista. :)

Mun selkää on krampannu tänään :/ onkohan nää nyt niitä menkkakramppeja, tosin ristiselässä ja alaselässä...!? Mulla ei oo mitään ihmeellistä tapahtunu macan seurauksena vielä, en ainakaan varmasti uskalla sanoa. Kerrohan jos vielä jotain erilaisempaa tapahtuu macan vaikutuksesta!

Kiitos tsempeistä :)
 
Miramei uskalla vaan! Tuomiopäivä on vasta se päivä milloin vuoto alkaa, ennen sitä kaikki on mahdollista :)

Miitt plussatuulia huomista varten!

ON: Tää se taas kuvittelee kaikki maailman oireet, vaikka oikeesta oviksesta on vasta muutama päivä :ashamed: Miten hyvä mielikuvitus voi ihmisellä olla..
 
Miitt21 Tervetuloa palstailemaan minunkin puolestani! Toivotaan että pääset pian onnellisesti tuonne odottajien puolelle. Huomista testiä taustalla jännittäen.. :popcorn: Oireet vaikuttavat ainakin todella lupaavilta!

Oireita on näköjään ilmaantunut paljon muillekin, HUIPPUA!! :D Miramei, Amalia89, Annie24 ja muut nyt plussa piirtymään siihen rtestiin! :heart: Omat oireet alkoivat selvimmin dpo0(?) aikoihin ja siitä eteenpäin: alavatsan paineisuus/ kipu/ juiliminen, "vanne" navan tuntumassa nukkumaan mennessä, nipistely, verenmakua toisinaan suussa (yleensä aamulla, tänään myös kesken työpäivän), pisto nivusissa, rintojen aristus/ kipuilu iltaisin (tällä hetkellä todella kosketusarat! eivät ole aiemmin olleet kipeät), nännit ovat pystyssä melkein 24/7, pieni etominen ja jännä painon tunne.. En ole koskaan aiemmin huomannut ovista näin selvästi, joten uskoisin että oireetkin ovat pitkälti vain todistamassa sitä, että se on todella tapahtunut. Vaikka ei vauvaa vielä antaisikaan, ainakin se on tullut ja olen siitä enemmän kuin onnellinen! Tilasin testejä eilen tuolta raskauskeijusta. Jos saan testit huomenna, testaan ensimmäisen kerran ylihuomenna tostaina (dpo8). Ihan vain siksi, etten malta odottaa josko kuitenkin.. Sitten viikonloppuna uudestaan! :D Lisäys oirelistaan: itkuisuus ja mielialan vaihtelut 0:sta 100:n nanosekunnissa! Mieheltä tuli jo eilen palautetta siitä, että vaikka nyt naurattaisi, ei koskaan voi tietää mikä asia saa raivon pintaan ja huutamaan/ tiuskimaan mitättömistäkin (hänen mielestään) asioista. Tunnistan ja tunnustan! Ensimmäinen kerta kun olen näin jyrkällä vuoristoradalla tunteiden kanssa. Hassua ja outoa! :|

Iippari myöhästynyttä synttärionnea ja onnea myös uudesta perheenjäsenestä! Minkä rotuinen teidän pentunne on? Voi ihanaa sitä taaperoaikaa.. Meidän nuorimmainen alkaa olla 5kk ikäinen, n.22kg tuholainen. :heart:

pikkumyy1 Teroista ei ole itselleni tullut haittavaikutuksia, pikemminkin näppyläisyys on hävinnyt keltarauhashormonin myötä. Tilanne oli kaoottisin heti pillereiden lopettamisen jälkeen.. Kasvoissa on näppylää, mutta ei ollenkaan enää niin pahasti. Kasvohoidot ovat tosi jees! ;) Mekaaninen puhdistus on auttanut paljon mustapäiden (joita riittää) poistamiseen = ei tule näppylöitäkään samalla tahdilla.

Sunflower11 Ihana miten elämä voi heitellä ja kääntää kaiken parhainpäin! Sylin täydeltä tsemppiä tähän kiertoon!!

Grill Peukut anopin tulevalle tenttaamiselle! :D :D Minusta on erittäin tervettä että pojalla ja äidillä on avoimet ja lämpimät välit keskenään. Edesmennyt mummuni antoi äidilleni elämänohjeeksi valita sellainen puoliso, joka arvostaa omaa äitiään, sillä silloin myös puoliso saa todennäköisimmin hyväkseen samaa arvostusta ja huolenpitoa. Meillä toimii! ;)

Galluppiin minulla jää varmasti ikävä punkkua! Aivan hirvittävän kova ikävä, vaikka en luonnehtisi itseäni suurkuluttajaksi. Lasillinen silloin tällöin ruualla, iltalenkin jälkeen, rankan työillan/ -putken perään.. Ja energiajuomiin olen täysin koukuttunut! Niitäkään kun ei suositella raskaana oleville tai imettäville äideille.. Pahus! ;)

Hopeakissa huh, kohta saat henkäistä kunnolla jos oppari on jo noin pitkällä! Kun saisin itseäkin niskasta kiinni.. tai ei oikeastaan ole edes aikaansaamattomuutta vaan puhtaasti ajan puutetta. Millaisia suunnitelmia sinulla on ensi syksylle? Hakeudutko vielä jatkamaan opintoja vaiko töihin? Toivottavasti mammalomalle! Kuulostaa jännältä että sinulla nippailee ja juilii jo ennen ovista? Jotenkin olen aina liittänyt kyseiset tuntumat oviksen aikaiseen/ jälkeiseen aikaan. Aina oppii uutta! :D

pamsku :hug: infoathan sitten mitä lääkäri sanoi?? Kuulostaa kurjalle.. : / miten mies suhtautuu tilanteeseen/ ajatukseen keskeytyneestä raskaudesta? Voimia!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille! :)

Amalia89 Et ole ainoa joka "kuvittelee" oireita. Itse kehitin 7kk ajan itselleni raskausoireita. Sain jopa mahan kasvamaan, joka oli siis tietysti turvotusta. Luulin myös tuntevani potkuja. Kaikkea se mieli keksiikin kun jotain oikein kovasti haluaa :/ Toivon että sulla tärppää tässä kierrossa ja toivon tietysti että kaikilla muillakin tärppää! Kaikille vaan plussaa, me ollaan se ansaittu :)
 

Yhteistyössä