Kakskymppiset yrittäjät 2012

Heh, anteeksi että olen pitänyt teitä jännityksessä, nyt vasta pääsin koneelle :D Mutta tosiaan tein aamulla jälleen kaksi testiä; raskaustesti niin nega kun voi olla, mutta ovulaatiotestiin tuli ensimmäistä kertaa niin, että testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli kai se on uskottava et ovista pukkaa ja raskautta voidaan miettiä uudelleen sit parin viikon päästä. Tai varmaan kyllä ens viikolla testaan taas molemmat ihan mielenkiinnosta ja varmuuden vuoksi.
Eli silloin kp18 ja nyt parina viime päivinä, vaikka selkeät viivat olen ovistestiin saanutkin, niin testiviiva on ollut aina ihan aavistuksen verran vaaleampi kuin kontrolliviiva, nyt kun oli tuo tän aamuinen testi mihin verrata niin huomas sen eron. Lisäksi tänään alkoi rintojen aristus mitä mulla on ollut vain yhden kerran aiemmin, ja silloinkin oviksen aikaan.
Nyt on tullut peittoja heiluteltua jo parina päivänä peräkkäin noiden aiempien testien kanssa ja vielä pitäs jatkaa, kunto loppuu kohta :whistle:
Ja tottakai sitä miettii myös et onkohan se nyt ihan normaalia et ovis on vasta kp35 ja googlettamalla sain selville, et se ei oo hirveen hyvä juttu et testit näyttää vahvoja viivoja monena päivänä ja ja ja :headwall: :stick:

Mut mitäs muille kuuluu?? :)
 
Viimeksi muokattu:
Voimia Amalialle!:hug: Kyllä se ilonpäivä vielä koittaa aivan varmasti. Oletko harkinnut teroja tms?

Itsehän tässä mietin joko sitä uusintatestais huomenna vai maltanko maanantaihin :D

Muoks: Syötkö Amalia macaa?
 
Viimeksi muokattu:
Miramei: Yritä malttaa maanantaihin, vaikka se vaikeaa onkin! =) Kuitenkaan se mahdollinen raskaus ei siitä muuksi muutu testaatko huomenna vai maanantaina ja maanantaina saa varmasti varmemman tuloksen. :)

Amalia: No pahus... : / Mutta ei sitten muuta kun ovista hyödyntämään! ;) Ja Miramein kanssa haluaisin tosiaan tietää syötkö macaa? Voisi nimittäin oikeasti auttaa tuohon kierron pituuteen ym...
 
Miramei ja Grill en oo syönyt koskaan macaa, olin/olen siitä kyllä kiinnostunut kun sitä on niin paljon kehuttu. Tää on ensimmäinen kierto missä olen ottanut käyttöön greippimehun ja ovistestit, ja jos uuteen kiertoon joutuu niin siihen voisin vakavasti harkita macaa. Paitsi hei, pitäiskö sitä olla sit jo valmiina, eli aletaanko sitä syömään heti ensimmäisestä kiertopäivästä eteenpäin?

Ja terolut-kysymykseen; mulla on resepti primoluteihin, mitkä toimii vähän samalla tavalla, mutta ilmeisesti ovat vielä tehokkaampia tjsp. ja määrätään jos kierrot ovat todella pitkät, kuten täällä. Meillä oli kuitenkin lääkärin kanssa syksyllä puhetta, että syön niitä sen kolme kuukautta ja sit jos ei mitään tapahdu/kierto on edelleen pitkä, niin lisää tutkimuksia.

Tajusin muuten just et mulla alko ensimmäiset menkat kun olin 12-vuotias ja nyt oon 22, 10 vuotta sitten! Eikä ne vieläkään oo koskaan olleet säännölliset, toki siinä oli se 3,5 vuotta pillereitä..:|

Sunflower kohta pääsee sit peittoja heiluttelemaan ja ovista metsästämään :) Eikä oo pitkä aika enää lääkäriin!

Miramei yritä tosiaan malttaa sinne maanantaihin, vaikkei se helppoa olekaan, ei sit tuu turhia pettymyksiä. Sulla on kyllä ollut erittäin lupaavia oireita ;)
 
Haluaisin myös kuulla miten tuota macaa KUULUISI käyttää?? itsehän alotin kesken kierron ja olen ottanut sitä silloin tällöin. :D ei tullu mieleenkään, että siihen voisi olla jokin "oikea tapa", sehän on kuitenkin "ravintoa", superfoodia -ihan niinkuin mustaviinimarjatkin :D Tietoa??
Se maca on ainaki musta tosi pahaa..sen maun voi yrittää piilottaa isoon mehulasilliseen tai pirtelöön. Ainoastaan sisulla menee alas ;)

Pitäisi kai olla tyytyväinen, että kierto on suht tasainen, vaikka pitkähkö onkin. Pillereiden jälkeen piteni noin 8 päivää...unelmoin edelleen niistä 31 päivän säännöllisistä kierroista ja useamman kerran olen kironnut, että koskaan edes aloitin moiset hormoonivalmisteet! Olin hirviö vielä siihen aikaan, kun niitä popsin! Nm.jälkiviisaan puhetta
 
Viimeksi muokattu:
Macan syönnistä: En nyt mikään ekspertti tosiaankaan ole, koska olen syönyt sitä (rakkauspakkaus) vasta n. 2 vko:a, mutta joka päivä olen syönyt/juonut sen minimi-määrän ja sitten kun 3 viikkoa tulee täyteen, niin ajattelin pitää viikon tauon kuten suositellaan. Kai myös yksi suositelut tapa on, että syö 3kk putkeen ja sitten pitää 1kk väliä. Ja kun suositeltu käyttömäärä on ilmeisesti se 2-4 rkl /päivä, niin minulla tuon macan osuus per päivä taitaa olla lähempänä 1½ rkl /päivä. Mutta eipä sillä niin väliä kun tuntuu toimivan ja on se enemmän kuin mitä saisin ilman sen syömistä. ;)

Tuosta en ole varma onko sen syönti hyvä aloittaa heti kierron alussa, mutta niin tein itse. Tai no, parin päivän viiveellä mutta kuitenkin. :)

Tässä harkitsin että voisi ensi kiertoon ottaa myös itse tuon greippimehun mukaan, mutta en ole varma kuinka helposti sekään menee alas...... :D

Sitten tulipa tässä mieleen yksi gallup-aihe kun otin tuossa parit siiderit. Luuletteko että teidän tulee ikävä jotain alkoholipitoista juomaa jos JA KUN tulette raskaaksi? Itse luulen että suurin ikävä tulee viiniä ja olutta kohtaan. Ja varmaa pääasiassa sen takia, kun niitä EI SAA juoda. :D Mutta onneksi olutta saa alkoholittomana, niin saa edes jonkinmoista makua siitä. :)
 
Gallup en usko, että tulee..Korkeintaan punaviiniä. Ja varmasti enemmänkin sitä "lasillisen juomista" ystävien kesken tai miehen kanssa. Harvoin humallun ja siihen ei tosiaan paljon tarvita :D eli vastaan seurajuomista hieman.
 
Sunflower11
Galluppiin.. Ei! mä käytän muutenkin tosi vähän alkoholia, ja raskausaikoina ei oo tehnyt kyllä mitään mieli :D
No pojan odotusaikana valkoviiniä (en edes juo/tykkää). Mut mä oletin sen johtuvan siitä et poika tulossa :D ku äiti sanoi et hällä jokaisen pojan kans tehny mieli valkkaria :D
 
Grill kiitos kun selvensit tuota maca-asiaa! Ja se greippimehu kyllä maistui silloin alussa ihan järkyttävän pahalle, mut kyllä siihen ainakin ite totuin melko nopeesti :)

Galluppiin: Toisaalta vois kuvitella et tulis ikävä siidereitä, lonkeroita tms, mitä tulee jonkin verran juotua, mut taas toisaalta oon kyllä kuullut tuon et raskaana ollessa ei tekis edes mieli juoda. Et ehkä sit oikeestaan se on se kylmä siideri kesäisellä terassilla ja reissut kavereiden kanssa mitä tulee eniten kaipaamaan. :)

Btw, jos jotain vielä kiinnostaa niin tänään ovistestissä oli enää hyvin vaalea testiviiva..Peittoja ei kyllä eilen jaksettu/keretty heilutella vaikka ovisplussan saikin, toivottavasti ne pari edellistä päivää ja tää aamu riittää! Ei ois millään jaksanut tänäänkään, hirmu flunssainen olo :snotty:
 
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



SUNNUNTAI 15.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu...............kp59/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp59/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Pamsku.............kp46/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp36/129-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp36/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi

Kp 21-30



Kp 11->20


Anlii................kp20/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi
PisaraSadetta...kp19/28-112.........24v.........yk8................1.lapsi
Annie24...........kp16/27-28...........25v........yk9................1.lapsi
ttty................kp14/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp14/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp14/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp13/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp11/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi

Kp 1-10


Sunflower11.....kp10/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi
pikkumyy1........kp9/129..............23v.........yk2.................1.lapsi
Iippari...............kp3/26-28............20v.........yk8..............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Galluppiin: Ikävä ei tule kuin punaviiniä ja tuskin sitäkään kovin. :) Nyt on tullu muutenki alkoholinkäyttöä vähennettyä. Raskauden toivossapa tietenkin. Kukaan ei ihmettelekkään, kun on tammikuu. :D

Oon kyllä niiiin kade niille, jotka sietävät greippimehun makua. Itse en ole tottunut nyt kohta kahden viikon aikana. Välillä olen ostanut appelsiinin ja greipin makuista, se on jopa hyvää eikä niin karvasta. :) Ei varmaan tietenkään niin tehokasta, kuin pelkkä greippimehu.

ON: Opinnäyte vie leijonanosan mun ajasta ja kiukuttaa.

Oikealle alavatsaan nippailee ja tavallaan juilii.. Se on yleensä merkki tulevista limoista ja kyseinen nippailu kestää usein sen viikonki, minkä aikana ovis sitte on. En vaan osaa kunnolla tunnistaa tarkkaa ovispäivää, kun lima- ja jomotusaika on suhteellisen pitkä ja sen ajan päivät ovat niin samankaltaisia oireiden suhteen. Ovistestit vois olla mukava ottaa messiin seuraavassa kierrossa. Oon nimittäin ihan varma, ettei raskautumista tässä kierrossa tapahdu kamalan stressin ja aikataulujen takia.. :|
 
Gallupiin: Ei varmaan tuu ikävä mitään alkoholia, kun niin harvoin mitään juon. Tai no joskus, hyvin harvoin, tekee mieli juoda esim. lasi viiniä ruuan kanssa ja se saattaa houkuttaa, jos muut sitä juo. Mut en usko, et siitä tulee mitään suurempaa ongelmaa. Enemmän mua jännittää, miten voin olla niin kauan aikaa ilman sushia tai tiettyjä juustoja...Voi olla, että ne on sitten kiellettyjä mun läsnäollessa ja mies joutuu sushinsa syömään salaa multa.:D

Hopeakissa Greippimehu on kyllä pahaa, mutta koitapa joskus ihan tuoreita greippejä! Sama vaiktus, mutta parempi maku! Huono puoli niissä on vaan se, että ne ei oo niin "käteviä" kuin kaupan mehu, kun niistä pitää itse puristaa mehu tai muuten syödä.

ON: Tänään on pakko olla dpo 1 tai 2, tutut vihlaisut rinnoissa on siis kuvioissa.. Ens kiertoon (en oo kovin optimistinen tän kierron suhteen) aion koittaa uusia keinoja ja ehkä testaan ovistakin tarkkaan.
 
Amalia, vaihdatko päivitykseen vielä päivämääräksi 15.1 sunnuntai :)

Hopeakissa pitkäjänteisyyttä ja tsemppiä opinnäytetyön pariin, viimeinen rutistus! Kyllä se ressiki helpottaa, kun saa aikaan ja viimeistään sitten kun valmista tullee.
Ovistestit on kyllä tätäpäivää. Itsekkin olen suunnitellut niitä, seuraavaan kiertoon -jos sinne joudun...

Mikä siinä greippimehussa on se "hyvä juttu", vaikuttava aine? Vastaa ken tietää. :)
 
Herra jumala tässähän tuntee itsensä ihan alkoholistiksi kun kaikki vastaavat galluppiin "ei tule ikävä, kun en yleensäkään juo paljoa" tms. :D Siis en minäkään kovin usein juo, mutta olen niin ruoka-juoma -ihminen kuin olla vain voi, joten olen melko varma että montakin asiaa tulee ikävä (niin juomia kuin ruokiakin ;)). Toki asiahan selviää vasta kun se raskaus alkaa... :D
 
Ääh, aina jotain unohtuu..Hyvä kun huomasit Miramei, korjattu on :)

Grill et oo ainut! Mäkin mietin et uskallanko kirjoittaa tuohon yhtään mitään, kun tuli sellainen olo et jois jotenkin huomattavasti enemmän kun muut täällä, joka viikonloppu kuitenkin jonkin verran+viikolla saunailtana :whistle: Mut eipähän tuolla tässä vaiheessa niin väliä ole, kunhan korkki pysyy kiinni sit kun ne kaks viivaa on testissä :D
 
Amalia: Thank goodness! Sentään joku, ketä käyttää saman verran mun kanssa tuota alkomaholia. :D Ja olen vielä ottanut asenteen, että nautin näistä (toivottavasti) viimeisistä kuukausista kun sitä voi nauttia. Sitten voi hyvillä mielin kantaa sitä lasta ja katsoa vierestä kun mies ja kaikki kaverit juo. =)
 
Hopeakissa, joko testailit macaa eri tavoilla? Oliko se karpalomehu ok sun mielestä? :)

ON: Olen kauhean kärsimätön...haluaisin jo testailla!! Seikkailen vaan kattelemassa kuvia plussatesteistä ja toivon, että sellaisen pian saisin :ashamed: ..muuta ei oikeen mieleen mahdu. Tänään dpo 11 kaikella todennäköisyydellä. Rinnat on erityisen arat, yleensä ei edes kuukautisten aikana. Lämpöä edelleen 37.2 ja välillä pieniä tuntemuksia mahassa, ei kuitenkaan yhtä kovia kuin kuluneen viikon aikana.

Muoks: piti vielä sanoa, ettette te Grill ja Amalia kovin alkoholisoituneilta kuulosta ;D
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



MAANANTAI 16.1.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


nellinu...............kp60/26-28............23v.........yk4.............2.lapsi
lumihiutale92......kp60/??..................19v........yk1..............1.lapsi
Pamsku.............kp47/28-52...........21v........yk2.................1.lapsi
Amalia89..........kp37/129-160..........22v........yk6...............1.lapsi
Miramei............kp37/33-42.............23v.........yk7.............1.lapsi
Miitt21..............kp31/32.................21v..........yk8.............1.lapsi

Kp 21-30


Anlii................kp21/28-73...........22v.........yk5................1.lapsi

Kp 11->20


PisaraSadetta...kp20/28-112.........24v.........yk8................1.lapsi
Annie24...........kp17/27-28...........25v........yk9................1.lapsi
ttty................kp15/26-36............26v........yk10..............1.lapsi
neonroze.........kp15/27.................22v........yk10..............1.lapsi
Nemppis..........kp15/28-34.............20v........yk7...............1.lapsi
Hopeakissa......kp14/28-32.............23v........yk3.................1.lapsi
Grill................kp12/26-35.............21v........yk4.................1.lapsi
Sunflower11.....kp11/24-35...........23v.........yk14................3.lapsi

Kp 1-10


pikkumyy1........kp10/129..............23v.........yk2.................1.lapsi
Iippari...............kp4/26-28............20v.........yk8..............1.lapsi

Kp??/tjot


fairytonia......................................20v...........................1.lapsi

Mukana menossa

duulia
minssu
Kiiruna
Pienoinen
Sachie


Hiljentyneet:

Lindu
Emppis
-minttu-
angstilapsi
Meimitär
KyyneltenHymy
korvapuusti



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU

KaisaKaisanen



Plussanneiden oma ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077508-kaksikymppisista-yrittajista-2011-plussanneet-uusi-pino/


Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Miramei ei oo enää montaa päivää niin pääset testailemaan :) Nyt teet kotona jonkun suursiivouksen tai jotain et saat ajan kulumaan nopeemmin :D

ON: Aargh, rinnat on niin pirun kipeät vieläkin! Niin kuin sanoin niin mulla on ollut tätä rintojen aristusta vaan kerran aiemmin, en ainakaan muistanut et sillon ois kestänyt näin pitkään/olleet näin arat. Voihan se tiesti vaikuttaa et on muutenkin niin flunssainen olo ollut nyt parin päivän ajan et joka paikkaan kolottaa :snotty:
 
Miramei Eiköhän se greippimehun vaikuttava aine oo itse greippi... Sehän on yhteistä niille mehuille.:D Ja mulla on ainakin toiminut ihan tuoreet greipit.
Aloin nyt iteki miettiin tota ja googlasin:
Get pregnant Tip #3: Increase your cervical mucus with Grapefruit Juice--Get Pregnant Blog

ON: Nyt on jotain dpo 3 ja oon jo kyttäämässä oireita...:ashamed: Normaalit rintavihlaisut on nyt erilaiset kuin yleensä, sillä tällä kertaa ne tuntuu koko ajan samassa kohti, on välillä jopa voimakkaita ja tuntuu normaalia useammin. Tääki on kuitenkin jotain macan vaikutusta tms., mut ainahan sitä saa haaveilla ja jännäillä. Tai sitten mulla on joku lihas revähtänyt ja luulen sitä raskausoireeksi.. :LOL:
 
Sunflower11
En mä varmaan olis näin "absolutisti" jos ei ois noita lapsia, kun ei oo hoitajia ni harvemmin tulee sit juotua. Saunaakaan ei enää oo niin ei tuu otettua saunakaljaa.

ke-to alkaa mulla ovistestailut..
 
Täällä ois kans yks haaveilija! Nyt menossa kp 31/32 ja yk 8 Olen siis 21 vuotias.

Ollaan avomiehen kans yritetty jo yli vuosi ja mukaan mahtuu kaksi keskenmenoa. Viimeisin oli vuosi sitten ja sen jälkeen menkat ei tullu seitsemään kk. Nyt viimeiset kaksi kiertoa ollut normaalia ja huomenna pitäis menkat alkaa. Kaksi viimeistä kertaa ennen menkkoja tissit on ollu niin kipeät että kävellessä on sattunut aivan järkyttävästi! Mutta nytpä tämä oire puuttuu, mikä onkin saanut epäilemään mahdollista raskautta :) En millään malttaisi olla testaamatta, mutta koska on ollut niin paljon pettymyksiä, olen päättäny testata vasta ke tai to. Raskausoireita on kyllä vaikka minkälaisia.. mm. raudan makua suussa, repäiseviä kipuja alavatsassa nopeita liikkeitä tehdessä, lihaskrampit pohkeessa, närästys, (elohiiri silmässä oviksesta asti :D) ja palelua. Nämä siis sellaisia oireita mitä mulla ei yleensä ole. Lisäksi on tietysti pahoinvointia, älytöntä väsymystä (voisin nukkua valehtelematta koko ajan) ja päänsärkyä.

Nähtäväksi jää mitä testi tulee näyttämään.. Kävin viikonloppuna hypistelemässä vauvanvaatteita hm:llä, en voinut vastustaa. Lisäksi näin unta, että sain kaksoset :D

Plussaonnea kaikille haaveilijoille! :heart:
 

Yhteistyössä