Kakskymppiset yrittäjät 2012

Miitt oletpa onnekas, oispa mullakin joku kaveri tuolla alalla :)

Sunflower Nuohan on hyviä saavutuksia :) Tiedän kyllä et painon pudottaminen on tuskastuttavan hidasta puuhaa..

Gallup neitsyys lähti 17-vuotiaana ja tälle nykyiselle (ja ainoalle) miehelle. Itselleni ihan sopiva ikä, en ois ollut nuorempana todellakaan valmis (tai en sit tiedä jos oisin tän poikaystäväni aikaisemmin tavannut), mut taas vielä jos ois ikää alkanut tulla lisää, niin ois varmaan alkanut ahdistaa. Siis se kun mun kavereista suurin osa on seurustelun aloittaneet yläasteella, toisin kuin minä kun olin aina niin ujo..Et en sit kohta enää ois kuulunut porukkaan. Naurettava ajatus näin jälkeenpäin, mut nuorena se kaveriporukka vaikuttaa niin paljon kaikkeen, pitäs muka kaikkien olla samanlaisia.
Ja pillereitä söin 3,5 vuotta (17-vuotiaana aloitettu), lopetettu silloin 1 vuosi ja pari kuukautta sitten. Ja ainakin näillä näkymin tuntuu etten oo ihan heti aloittamassa uudestaa, jos ikinä sen lapsen saan! Kierrot oli sekaisin jo ennestäänkin, mut ei nuo nappulat oo ainakaan auttaneet siihen..

ON: Täällä on nyt tammikuun aikana kolme vauvaa syntynyt tuttavapiiriin, tuleville kuukausillekin on vielä monta lisää tiedossa. Nyt on taas joku masentava kausi meneillään, vaikka järjellä kun ajattelee niin voishan mun omat asiat nyt huonomminkin olla, pitäs keskittyä vaan niihin. Aina sitä keksii jotain mistä valittaa..
 
Annie ja Grill, persoonasta on toki paljon kiinni, mutta jos et pääse yökylään poikaystävän luo ja muutenkin olet lähes kokoajan valvovan silmän alla, et kovin helposti mitään pääse tekemään (vanhemmat hakevat kaverin luota ja kotiintuloajat aikaisin, viikonloput muulla).
Siskoni alkoi seurustelemaan salaa 16-vuotiaana, "jäi kiinni 17-vuotiaana", kun se poika oli meillä käymässä niin isä sattui käymään kotona ruokatunnilla ja piti sille 2-vuotta vanhemmalle pojalle puhuttelun että "muista, että Annika on alaikäinen jne". He tosiaan seurustelevat vieläkin, sisko on 19. Ikinä eivät olleet toistensa luona yökylässä, ennenkuin Annika oli 18. Eli varmasti vanhemmat voivat rakastaa, mutta rajoja on monenlaisia. Korostan, ettei minusta koskaan tuntunut, että elämistäni rajoitetaan. Muutin kotoa 21-vuotiaana, suoraan yhteen mieheni kanssa. Toivon osaavani kasvattaa lapseni samalla tavalla. Tarkoituksena ei ole suututtaa ketään, nämähän lopulta ovat mielipidekysymyksiä.
Alkoholia sain maistaa kotona alaikäisenä, tupakkia en ole koskaan maistanutkaan.

Miten pystyitte elämään noin kauan vaikeassa suhteessa, eivätkö vanhemmat puuttuneet alaikäisen suhteeseen???
 
Täällä koputtelee keskusteluun mukaan yksi haaveilija!
Nyt menossa kp 2/30-33 yk5. Ensimmäinen lapsi olisi haaveissa. Ikää löytyy nyt 23 vuotta.

Monta kuukautta olen jo sivustaseuraajana lukenut teidän keskustelua ja nyt päätin liittyä mukaan keskusteluun :) Nyt tosiaan mennä omalla kohdalla viidettä yrityskiertoa. Apuna on jo muutaman kierron olleet ovistikut. Nyt tästä kierrosta olen aloittanut greippimehun litkimisen. Kaikkea sitä kans yrittää että tärppäisi :)

Mukava liittyä keskusteluun mukaan :)
 
Amalia89 greippimehun maku ei munkaan mielestä ole mistään parhaimmasta päästä, mutta ei pahemmastakaan :) Ja kyllä siihen makuun tottuu, toivottavasti. Vaihtoehtoisesti sitä varmaan voisi syödä myös tuoreita greippejä.
 
Tervetuloa Jnni! :wave: Hyvä jos olet lukenut juttujamme jo jonkun aikaa, niin et peltästy tätä melko tiukkaa keskustelua mitä nyt käymme neitsyys ym asioista. :D

Miramei: Toki toki, kysmyshän on juuri mielipiteistä! :) Itse taas koen juttujesi perusteella että sinulla on ollut turhan tiukkaa, mutta kuitenkin tärkeintä on, että koet ITSE lapsuutesi ja nuoruutesi olleen hyvä! En väitä tai usko että on olemassa vain yksi ja oikea kasvatustapa. :)

Amalia: Tuo on totta, että kuitenkin se kaveriporukka teininä vaikuttaa vaikka kuinka muuta väittäisi. Itse olen ollut aika "oman tien kulkija" eli en niin helposti kavereiden vietävissä kuin esim mieheni. Ja kun aloimme tuon äijän kanssa yläasteella seurustelemaan olimme aivan erilaiset! Minä olin se kiltti tyttö, suht hyvä koulussa ja mies taas se pahis-tupakoitsija joka ei niin hyvin siellä koulussakaana menestynyt. Ajan kanssa olemme tietenkin tasapainoittaneet toisiamme. :D Noh, nyt tämä mun juttu taisi vähän lähteä raiteiltaan, mutta kuitenkin. :LOL:
 
Grill, niinpä, kasvattajia on yhtä monenlaisia kuin kasvatettaviakin! Kaikkihan tässä erilaisia ollaan.
Musta on vaikea kuvitella, että joku oikeasti olisi valmis seksiin 14-vuotiaana. Se on melkeen sula mahdottomuus. Kukaan ei voi hypätä niin montaa kehitysvaihetta yli. Toki ennemmin ymmärrän silloin jos on syvästi haltioitunut jostakin pojasta ja tarkoitus olla pitempäänkin yhdessä ja jo pitkään oltukkin yhdessä, mutta SILTI kuulostaa melko mahdottomalta. Yleensä siihen liittyy jokinlainen painostus (kaveripiiriltä, kumppanilta, itseltä).
Minä en ole missään tuollaisessa asiassa ottanut paineita keneltäkään, en tupakoinnissa, seksissä, alkoholissa. Oon toki tienny montaki, jotka moisia harrasti, mutta en ole nähny niitä mitenkään potenttiaalisina seuralaisina. En ole ikinä jakanut seksielämääni muiden kuin kumppanin kanssa -mitä se kavereille kuuluu mitä siellä makuhuoneessa tapahtuu tai ei tapahdu :D Eikä mulle ole koskaan kotona sanottu, että et saa polttaa tupakkaa, et saa "...". Omaa järjenkäyttöä on korostettu :)
Tiedän, että olen tiukkapipo näissä asioissa, mutta minusta pitää kantaa vastuu teoistaan ja jos ei ole valmis kantamaan vastuuta mahdollisesta lapsesta juuri ko. seksikumppanin kanssa, niin ei pidä harrastaa seksiä. Ei vanhana, eikä nuorena. 14-vuotias ei varmasti ole valmis äidiksi edes fyysisesti, saati sitten henkisesti. This is how I see it :)


Amalia ostin kaupasta ihan tuoreita greippejä ja mehuakin ekaa kertaa nyt tähän kiertoon.. Ihan hyvältä maistuu.
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Pikkuhiljaa alan "tottumaan" ajatukseen, jos niin voi sanoa. Vaikka se pco ja siihen liittyvät ongelmat onkin kokoajan mielessä. Ku sais vaan nuo tutkimukset tehtä, vastaukset ja sitten hoitoa ongelmiin. Oon jo valmiiks väsyny tähän sekametelisoppaan. :(

Pamsku Ehkäisynä on ollut kondomi, mutta muutama vuosi sitten oli mulla ehkäisypillerit, jolla yritettiin myös säännöllistää menkkoja. Mutta niitä en sönyt kuin joku 3-5 kk, muistaakseni. Kun ei mitään tapahtunut, niin lakkasin ostamasta niitä.

Jnni Tervetuloa joukkoon!
 
Voihan vidun vidun viddu! Tänään tunsi ehkä jotain ovis nippailuja ja kun tässä ei ole kolmeen päivään mitään tuon miehekkeen kanssa tapahtunut niin pistin sille viestin että tulee töistä suoraan kotiin, niin täällä odottaa vähäpukeinen paketti. Kiire on siksi että menen illaksi/yöksi opiskelijabileisiin. No nyt se mies sitten soitti "ajattelin vain ilmoittaa, että meidän äiti on tulossa meille". No voihan helevetti! :D No jos huomenna sit viel ehtis....
 
Pamsku Narsistinen hullu oli minunkin eksäni. Näen hänestä vieläkin painajaisia, tuntuu niinku en ikinä pääsis eroon siitä ihmisestä! Sekin tunne luultavasti johtuu siitä että emme koskaan jutelleet asioita selväksi. Hän kun oli raukkamainen eikä uskaltanut minua nähdä (pelkäsi minua) :D Erostamme on kohta jo 3 vuotta ja ehkä vielä joskus selvitän asiat hänen kanssaan. Minulla kun olisi niin monta kysymystä jotka vaivaavat yhä. Tänään kuulin että hän on esittäny monta vuotta olevansa yhä minun kanssani vaikka on seurustellut toisen naisen kanssa jo ennenkuin erosimme. Uskomatonta :D

Jnni Tervetuloa mukaan! :)

Tänään olen ollut hirveän ylpeä itsestäni. Olen laihtunut kahdessa kuukaudessa kahden vaatekoon verran! Mulla on ollu kaapissa odottamassa housut joihin en ole kahteen vuoteen mahtunut ja tänään päätin kokeilla ja nehän yllättäen menikin jalkaan. Vähähiilihydraattinen ruokavalio tekee ihmeitä :)
 
Sunflower11
Miten pystyitte elämään noin kauan vaikeassa suhteessa, eivätkö vanhemmat puuttuneet alaikäisen suhteeseen???
Se ei oo niin yksiselitteistä! Mä en asunut kotona vaan tän miehen luona..
Mitäpä se äiti niihin ongelmiin puuttumaan, tiesi vain osittain miten asiat on. Sitä vaan hymyili muiden läsnäollessa että kaikki on hyvin.
Ja siitä et miten pystyi olla, en tiedä, lopulta ei ollut omaa tahtoa tai mitään, ensin kiellettiin näkemästä kavereita ja ei ollut enää muuta elämää.. Narsismi tuo eksä on, edelleen :/

Tervetuloa Jnni!
 
Sunflower11 Kuulostaa liiankin tutulta toi sunkin tilanne. Narsistit on just tollasia että eristää täysin kavereista ja jotku lopulta perheestäkin.. Nehän on juuri niitä jotka luultavasti joskus tappaa kumppaninsa. Rikosoikeutta lukeva kaverini näin sanoi ja onhan se itsestään selvää. Sairaalloinen mustasukkaisuus myrkyttää ihmisen mielen.

Epäilyt raskaudesta heräävät yhä enemmän ja enemmän. Yritin juuri tehdä puolen tunnin pilates harjoittelun, mutta jouduin lopettamaan puolessa välissä kun yhden liikkeen jälkeen iski aivan yhtäkkiä hirveän huono olo! Näin ei ole koskaan aiemmin käynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
täällä ens viikon neuvolaa odotellessa voisin vähän kirjotella tänne vanhoille tutuille kun tuolla toisella puolella on niiiiiin hiljasta... että sinne nyt sit ja äkkiä!!;)

tosta neitsyyden menettämisestä: ite menetin sen 16-vuotiaana silloiselle poikaystävälle, ja oltiin siis oltu kuitenkin jo varmaan vuos yhdessä.:) mulla ei ollut minkäännäköstä painostusta seksiin miltään taholta, vaan ihan vaan kerta kaikkiaan mieli teki niin paljon, ja kun oltiin kerta jo oltu yhdessäkin jo sen verran kauan niin annoin mennä!:) ...ja siis mikään angstinen teini en oo ollu, vaikka perus "lähiölapsi" olenkin enkä maalla kasvanut; en oo tupakkaa poltellu enkä kännissä oo ollu tähän päivään mennessä! mä en koe, että olis kasvatuksessa menny mitään pieleen, mutta oon vissiin aika turboilla hormoneilla varustettu tapaus ku oon ollu aika "seksuaalinen" jo tosi nuoresta!:p

annie: paistaa se aurinko risukasaankin; muista, et mä plussasin 10kk yrityksen jälkeen!!!:)

tsemppiä laihduttajille!!:) Mä senkun vaan turpoan...:D kiva ku on ihan sellanen olo, et ihmiset kattoo ku meikällä vaan maha pömpöttää, enkä ees vatsalihaksia tunne enää ku maha on vaan sellanen "kova".:D

on: en tiedä kiinnostaako ketään mun jutut, mutta maanantaina päästään vihdoin neuvolaan! sit odotellaan vaan ekaa ultraa et näkis onko matkalainen hengissä siellä!!:) jotenki ollaan molemmat oltu ihan sillee et ei kauheesti ees puhuta asiasta ku pelätään vaan niin paljon et jotain taas tapahtuu...:/

amalia: mä niin tiedän ton tunteen!! kyllä sitä tuli muutamassakin kierrossa tosi masis olo kun tuntu siltä et kaikki saa muksuja, ja meillä ei vaan millään tärppää! pahin oli kyl se kun oma sisko teki abortin...:( vaikka on vaikeaa kuvitella, niin kyllä se huono mieli siitä taas optimismiksi vaihtuu, usko pois!:)

mä toivon kaikesta sydämestäni teille kaikille plussia testeihin, että saan lisää juttuseuraa!!:)+++
 
Onpas teillä taas riittänyt juttua :)

Saas nähdä, menikö meillä ovis ohi vai ei, riippuu siitä että minkä pituinen kierto tästä tämänkertaisesta tulee :D

Onnitteluja plussanneille, tai joku ainakin taisi tässä mun poissaollessa sieltä löytyä :)

Galluppiin, mun korvaan särähti tosi pahasti tuo, että "hyvien perheiden lapset eivät harrasta nuorena seksiä", tai jos harrastavatkin, niin se on ok vain, jos saman miehen kanssa ollaan vielä vuosien päästä? Mitäs sitten, jos ei olla? Leimataanko saman tien lutkaksi ;)

Itse menetin 16-vuotiaana neitsyyteni, eikä se mielestäni ollut liian varhain. Olen ehdottomasti "hyvästä perheestä" ja kunnollisen kasvatuksen saanut, joskus tuli teininä juopoteltua mutta aina olen ollut kunnolla. Mies, jolle neitsyyteni menetin vakain aikein, oli vain tuttavuus / kaveri, enkä häntä enää tuon tapahtuman jälkeen nähnyt. Enkä ole ikinä katunut :D Muutenkin olen viettänyt seksuaalisesti melko aktiivista elämää sinkkuvuosinani, enkä näe, että tuo jotenkin huonontaisi minua ihmisenä. Sen sijaan, tiedän, mitä muualla on tarjolla ja olen päässyt elämään "villimpääkin" elämää (siis päälle parikymppisenä, enää en puhu teinivuosista), joten tiedän tarkalleen, mihin nyt vakituisessa parisuhteessa sitoudun. En tarkoita, että kaikille tuollainen villi elämä edes sopisi, mutta itselleni se on jossain elämänvaiheessa sopinut enkä suhtaudu seksiin niin että nainen jakaa tai antaa, vaan nainenkin voi haluta harrastaa seksiä (myös sinkkuna) tasan tarkkaan siinä missä mieskin ja siihen on naisellakin oikeus.

Mutta joo, en minäkään kannata seksin aloittamista liian nuorena. Mutta, mikäli joku seksielämänsä sitten aloittaa jo teininä, en missään nimessä kannata tällaisen ihmisen leimaamista jotenkin halvaksi, huonosti kasvatetuksi tai mitään muutakaan negatiivista. Asiasta voidaan puhua, mutta olen todella allerginen sille, että seksiä harrastava tyttö / nainen mielletään jotenkin likaiseksi, ja seksin harrastaminen "synniksi". Tälla tavalla asian lähestyminen ei varmaan ainakaan edesauta sitä, että nuoret lykkäisivät seksielämänsä aloitusta myöhemmäksi eikä paranna nuorten suhtaumista seksiin sitten vanhemmallakaan iällä!

Enemmän korostaisin nuorille sitä, että kuuntelisivat itseään, eivät ympäristöään asiaa pohtiessaan eli että mihinkään ei pidä suostua toisen mieliksi. Mutta ei nuorten tyttöjen pidä tuntea itseään huonoiksi sen takia, että jossain vaiheessa haluavat aloittaa seksielämän..
 
ttty tuo lainaus ei ole minun kirjoittama, vaikka siihen ilmeisesti viittaat. Älä aseta sanoja suuhuni! Sanoin, että kavereistani kukaan ei ole niin nuorena aloittanut seksielämäänsä ja kommentoin, että he on hyvistä perheistä ja heillä on tiukat rajat! En sanonut että kaikki "hyvien perheiden" lapset olisivat kunnollisia. Yritin etsiä/tiedustella syytä aikaiselle seksielämän aloittamiselle.
ENKÄ missään nimessä sanonut että seksi tekisi LIKAISEKSI, koska en sitä mieltä ole. Sanoin, etten usko 14-vuotiaan olevan valmis siihen vastuuseen ja mahdolliseen raskauteen!! Ei henkisesti, eikä fyysisesti. Seksi ei ole synti, mutta järkeä saa silti käyttää. Enkä puhu vain naisista, aivan yhtälailla miehistä!! Puheestasi paistaa feminismi. Viimeisessä kappaleessasi sen sijaan on järkeä.

Minä nimenomaan uskon, että seksin myöhemmin aloittaneella on keskivertoisesti positiivisempi kuva seksistä kuin teininä aloittaneilla! Koen itseni erittäin seksuaaliseksi, muttei se tarkoita, että haluaisin seksiä keneltä vaan.
 
Anteeksi Miramei, oikaisin vähän enkä lukenut koko keskustelua huolella :) Veikkailit kuitenkin jotain olevan kasvatuksessa pielessä, jos 14-16-vuotiaat harrastavat seksiä. Itse en rinnastaisi tässä asiassa 14-vuotiasta 16-vuotiaaseen, kyllä mielestäni 16-vuotias voi hyvinkin olla jo valmis seksiin toisin kuin 14-vuotias ehkä useimmiten ei ole. Olet kuitenkin elänyt ilmeisen suojattua elämää, jolloin ero ei ehkä ole niin suuri kuin niillä, jotka ovat enemmänkin kokeneet ja nähneet ja joutuneet ottamaan vastuuta itse. Enkä sano tätä loukatakseni, olen sitä mieltä, ettei se ole huono asia. Paitsi ehkä sitten, jos tällä kasvatuksella päätyy ajattelemaan mustavalkoisesti ;)

Ehkä puheessani paistaa feminismi (eikä siinäkään ole mitään pahaa), mutta kyse on ehkä mielestäni enemmänkin siitä että vihaan sitä, että naiset leimaavat toisiaan huonommiksi ja paremmiksi sen mukaan, mitä nämä makuuhuoneessaan tekevät ja tämän reaktion aiheutti kommenttisi jollekin kirjoittajalle siitä, että se nuorena aloitettu seksielämä on ok, kun tämä kirjoittaja on edelleen vuosia myöhemmin yhdessä saman kumppanin kanssa mutta jos kumppania on vaihdettu, se ei ilmeisesti ole ok (tämän jälkimmäisen väitteen luin kyllä rivien välistä mutta en pystynyt olemaan lukematta).

On hienoa, että monet tälläkin palstalla ovat löytäneet ainakin tässä vaiheessa pysyvän rakkauden jo teininä. Monilla muilla tällaista satumaista onnea ei kuitenkaan ole ollut, vaan ne silloiset kumppanit ovat osoittautuneet syystä tai toisesta epäkelvoiksi. Onneksi kuitenkaan emme elä enää siinä menneessä maailmassa, jolloin tytöllä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin naida se ensimmäinen sänkykumppani ;)
 
  • Tykkää
Reactions: PisaraSadetta
Totta, totta ttty, mietinki aluksi että kirjottaisinko 14-15vee ;) harva 16 vuotiaskaan on valmis kantamaan vastuuta mahd. raskaudesta. Aborttia en tuomitse, mutta itse en IKINÄ voisi tehdä. Ja loppupeleissä sekin voi aiheuttaa lapsettomuutta tulevaisuudessa, joten toivon, ettei kenenkään tarvisi sellaista edes pohtia. Traumoja ja itsesyytöksiä varmasti jättää myös.

Ja kuten voimme lukea, harvalla oikeasti on hyviä kokemuksia teiniseksistä..vai onko sekin sattumaa?
 
Viimeksi muokattu:
Abortti on sinänsä ihan eri keskustelu, koska kyllä nuorenakin voi harrastaa seksiä vastuullisesti, kunhan tietoa ehkäisystä on eikä nuorella ole kynnystä hankkia ehkäisyvälineitä. Se kynnys vaan voi olla lähtöisin sieltä kotipuolesta, jos asiasta ei pystytä puhumaan tai kotona seksiin suhtaudutaan hyvin kielteisesti. Tästä syystä vanhempien pitäisi miettiä tarkkaan, miten seksi- ja seurusteluasioista keskustellaan ja tämä on mielestäni syytä aloittaa jo hyvinkin nuorena, ettei nuori esim kaveripiirinsä myötä ajaudu tilanteeseen, jossa toimii vasten parempaa tietoaan esim. kapinahengessä.

Näitä kun miettii liikaa, niin rupeaa miettimään jo sitä omaa lapsenhankintaa kauhulla, miten sitä osaakaan sumplata oman lapsensa ehjänä teini-iän läpi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: PisaraSadetta
Jaa, olitkin vielä lisännyt tekstiä edelliseen kirjoitukseesi, tahdon sitä vielä kommentoida :)

En varsinaisesti nyt muista lukeneeni tästä keskustelusta montaakaan kommenttia, jossa kirjoittaja olisi katunut teini-iässä menetettyä neitsyyttä tai kertonut muista huonoista kokemuksista.

Tottakai huonoja kokemuksia on, ja varmasti monillakin. Niitä löytynee kuitenkin myös niiltä, jotka ovat aloittaneet seksielämänsä myöhemmin. Ja niin, se katuminen myöhemmin ei kuitenkaan auta, vaikka seksielämä olisi tullutkin aloitettua liian varhain. Jeesustelu on helppoa, mutta miten niiltä teineiltä sitten kielletään se seksin harrastaminen, vaikka se ei olisi hyvästä heille? Teini-ikäisiä on kovin vaikea ehdottomasti kieltää tekemästä mitään ja eiköhän nuo aborttiluvut ja teiniäitien määrä ole hieman eri luokkaa niissä maissa, joissa seksivalistusta ei ole... Edelleen kannatan enemmänkin avointa ilmapiiriä, keskustelua ilman tuomitsemista vääristä ratkaisuista ja tiedon antamista ja nuoren tukemista, sen sijaan että jokin asia kielletään ja nuori pidetään kotona liian tiukasti.
 
ttty, ei pidäkkään kieltää, vaan korostaa vastuuta. Ei minultakaan kielletty. Minulle sanottiin, että vanhempani eivät ala minun lapsia kasvattamaan/elättämään. Siitä laskin yks plus yks, että ehkä odotan vakituista miestä ja työtä, että pystyy huolehtimaan itsestä ja sitten vielä muista :D Varmasti huonoja kokemuksia löytyy iästä huolimatta.
Kyllä sitä vastuuta voi oppia monella tapaa. Itselleni se oli se vuosi yksin ulkomailla. Sinne minut lähetettiin omasta tahdostani vanhempien luottokortti taskussa. Eli luottamus oli kova. Vaihtarisäännöt muuten kieltää sekstailun :D olipa siellä muutakin tekemistä.
Eli mielestäni minua ei ole pidetty liian tiukasti kotona?? :D
 
Sunflower11
Multa ei ole koskaan kielletty harrastaa seksiä, muistan vaan kun ekan kerran menin yötä silloisen miesystäväni luo niin äiti laittoi viestiä että pitää muistaa ettei tarvi mitään tehdä mitä ei halua.
Mullahan on ollut niin että kaikki mun miesystävät (hankala sanoa poikaystävä kun ei ne koskaan oo "poika"iässä olleet, verrattuna muhun siis) on olleet mua enemmän ja vähemmän vanhempia. Ikinä alaikäisenä en ole ikäiseni kanssa ollut.

Se että mäkin olen suht nuorena seksielämän aloittanut, ei mulla kuitenkaan kymmeniä miehiä ole ollut, pari ennen ekaa lasta ja pari sen jälkeen ja sitten tuo nykyinen joka saa jäädä viimeiseksi :)

en mä ainakaan kadu neitsyyden menettämistä, olishan sitä voinut asioita tehdä toisin, suoraan sanottuna se neitsyyden menetys ei mulle ollut ns. "mitään". En pelännyt eikä se tainnut juuri jännittää, eikä se eka kerta hirveesti mieleen jäänyt.

Mutta se on menneisyyttä se :) sen kans on vaan opittava elämään vaikka joku asia kaduttaisikin. Onneksi raskaaksi tulin (pillereitä syödessä edelleen) jo hiukan vanhemmalla iällä, vähän vajaa 19vuotiaana.
 

Yhteistyössä