Kakskymppiset yrittäjät 2012

Pikainen päivitys puhelimella.. Lämmöt pomppasi tänään 37,2 (normi 35,4). Päätä koskee julmetusti ja vatsaa nipistelee aika ajoin. Nyt hyvin suurella todennäköisyydellä ovulaatio. On niiiiiin kurja olo, ettei tää muutakaan voi olla. Nyt pitäis saada ihtesä viettelevän näköseks, jotta mies haluais peuhata jalkapallopelinsä jälkeen.


Ihana lukea teidän muiden blogeja! :) Oon itse niin surkee kirjoittamaan yrityksestä, muuten omasta elämästä ja häistä on melko helppo kirjoittaa. Kaipa se vaan on niin, että itelle ei halua myöntää olevansa lapseton..

Muoks. Samperin lumia ja kirjotusvaikeudet! En saa muokattua asetuksista pois nuita ehdotuksia.... Auttakaa, jos joku osaa!!
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon listaan sen verran että juu ensimmäistä yritetään. :)

Mä tikuttelin tässä kierrossa ekan kerran, lähinnä tarkistaakseni, onko ovis tosiaan silloin kun luulen. Kivut on kyllä sellaset että oviksen huomaa. Tikuttelun aloitin pari päivää ennen kipuja ja neljä päivää ihan epätoivosena olin kun kipuja oli mutta ei edes hailakkaa viivaa tullut näkyviin. Sitten kolme päivää kipuiltuani ilmeni se toinenkin viiva testiin ja seuraavana päivänä jo ihan selkeä. Eli ilmeisesti mun oviskivut alkaa jo neljä päivää ennen todellista ovulaatioo ja hormonit on koholla vaan lyhyen hetken. :)

Tässä kierrossa aloin myös napsimaan foolihappoa, toskin tosi epäsäännöllisesti. Kuka voi muistaa ottaa jonku pillerin joka ikinen päivä??? Ei ainakaan tälläinen huttupää kuin minä. :D Tästäkään syystä pillerit ei kyllä ole koskaan ollut mun juttu ehkäsynä.....

Oottekos muut kertoneet teidän perheenlisäystoiveista perheelle, kavereille, tms? Mulla kyllä moni tietää että vauvakuumetta on ilmassa mutta kai ne silti kuvittelee meidän ehkäsyä käyttävän. Ainoastaan yhdelle kaverille oon paljastanu että oikeesti odotan plussatulosta. Äidille mainitsin vaan että ehkäsyä ei oo käytössä, ettei niin kovin järkyty jos onnistaiskin tässä joskus lähiaikoina. :D

Mulla on vielä muutama päivä ennen kun seuraavien menkkojen aika olis, mut kovin tekis mieli jo huomenna testailla. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä. :D Koskaan en oo raskaustestiin saanu kun sen yhden viivan saanut, vaikka onkin kaks varhaista keskenmenoa takana (tai näin lääkäri epäili). Nämä tosin ennen mitään raskautumisyrityksiä. Toisesta on aikaakin jo useampi vuosi...
 
Sydämmellisesti tervetuloa uusille, teitä oli niin monta, etten ala erittelemään! :) :flower:
Mulla on pää hiukan tyhjä, ollu kaikennäköstä touhua, että en sen kummempia kertoile nyt. Tosiaan, negahan se odotetusti tuli. Ei ees viivanpaikkaa. Kattoin oikeen nyt illallakin tuossa parvekkeella silmät sirrillään, etteikö ees mitään minimaalista näkyis.. :LOL: Noh, maanantaina terkalle soitto, tää kierto ei oo enää tosikaan.

Hauskaa viikonloppua piinailijoille, ovuloiville ja alkukiertolaisillekkin siinä missä yli-kiertolaisillekkin! :kiss:
 
Naspula: Ei siinä siis mitään väärää oo! :D Eieiei... Jotenkin vaan pelkään, että jos nyt kauheesti ostelen jo kaikkia äitiys- ja vauvajuttuja, ja jos sitten en vaikka koskaan tulekaan raskaaksi, niin miten pahalta se sitten tuntuu. : / Ja toinen on se, että ei haluta kavereiden tai sukulaisten tietävän tästä yrityksestä, niin ei mitään kovin suurta (tai suuria määriä) voi ostaa niiden huomaamatta. ;)

Miwwi: Joo kyllä se kp13 näyttää vahvimmalta. :)

Pamsku: Oi voi, koitahan jaksella! :) Itsellä oli eilen illalla ihan jäätävät menkkakivut, jotka kyllä saattoi osaksi johtua siitä että mun maha oli ihan tyhjä. Sitten kun pikaisesti söin iltapalan ja pistin buranan nassuun, niin kyllä se unikin nopeesti tuli. :)

AnnisK: Niin no osittain vastasinkin tuohon sun kysymykseen jo tuossa ylempänä. Mutta siis, salassa pidetään tämä yritys, mutta mulla pari kaveria tietää joille olen sanonut että asiasta ei puhuta, ei mulle eikä muille. Kerron sitten sen plussauutisen kun on sen aika. :) Ja no, oikeestaan kaksi noista kolmesta tietävästyä kaverista saivat tietää kun kännispäiten murruin heille... :ashamed: Siitä silloin täällä kirjoittelinkin.

ON: Aaaah! Salilla käyty, hyvä fiilis. Ei mulla muuta. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :)

AnnisK Meillä mun äitini tietää, ja sekin vain siksi, kun kerroin sille olevani raskaana pari viikkoa ennen keskenmenoa. Sen jälkeen se on ollut melko perillä siitä missä mennään, se olis ollut niin hirveän innoissaan lapsenlapsesta... Äiti tietää melkein kp:itä myöten meidän yrityksestä, mutta kukaan muu ei. Enkä varmana olisi yrityksestä kertonut edes äidille, jollen olisi jo ollut raskaana.

Me ollaan miehekkeen kanssa lähdössä huomenna pohjoisemmaksi sukuloimaan ja mökkeilemään. Vielä ei tiedetä kauanko reissu kestää, mutta luultavasti lähemmäs viikon, eli ovis osunee juuri reissun aikaan... Mitään tikuttelua en ollut suunnitellutkaan tälle kierrolle, mutta jos sitä tekisi silti parhaansa hyödyntääkseen tämänkin munasolun? Vaikka sitten luonnonhelmassa puuhaillen jossei sukulaisten nurkissa? :D Mua ei siis hetkeen täällä varmaan näy, mutta palaan viimeistään kun aika ottaa raskaustestit kaapista :whistle: Plussailkaahan sillä välin, jooko? :heart:
 
Hauskaa matkaa Mosmos! =)

Niin ja olihan mulla muutakin! :D Siksi mä oikein kauheella kiireellä tänne tulin, mutta kummasti unohtui... :confused: Oli paketti postilaatikossa ja ihmettelin, että mitähän sieltä nyt mulle tuli. No ne kirjat! :D Luulin että ne tulee ihan postin myymälään, mutta kiva näin. Otin esiin niiden mukana tulleen lähetteen ja meinasin saada sydänkohtauksen, sillä siinä oli loppusumma 58,74!! :O Olin ihan että WHAT?! No avasin sitten sähköpostiin tulleen laskun ja siellä oli sentään oikea summa, reilu 17€. :D Mikähän tuokin sitten on olevinaan...
 
Grill Kiitos, kun ilmoitit tuosta kommenttijutusta! :) Nyt sain ehkä? asetukset kuntoon. Toimiikos nyt? Mun blogin saa myös laittaa tuohon; Palapelistä puuttuu palanen

Kaikille uusille tervetuloa! :heart:

Sitten omaa napaa.. Nyt illalla, kun kävin vessassa, tuli paperiin pyyhkiessä tumman ruskeaa. Eli toivottavasti lähipäivinä alkaa yk6. Onhan tuota saanut tovin jo odottaakin.
 
Hyviä blogeja teillä ihmiset! :) enoo ennen tajunnukkaan lähtee blogeja pahemmin lueskelemaan.

AnnisK Minä en oo ainakaan saanu kerrottuun vielä kenellekkään vauvakuumeesta ja onhan tää toki aika varhastakin vielä.. jotenki musta tuntuu että tässä saattaa mennä aikaa :D

Hopeakissa pahoittelut negasta :( :hug: mutta hyvä jos ol pitkä kierto ja se päättyi :)


Mosmos hauskaa reissua! ;)


Grill Ootko jostain alesta tilannu vai? :D jos ne on laittanu sen oikeen summan siihe laskuun ja sit spostiin alennuksien kanssa? :)

lumihiutale92 kiva et täti tuli viimeinkin! =)


Ja sitten omaa napaa..
En tiiä mikä minun kehoa oikein vaivaa! Nyt kp14 ja viimeset 3 pvä on tiputellu iiihan iiiiiiiihan pikkiriikkisen verran just semmosta rusehtavaa verta. No tänään sit onki vähä enemmän ja kirkasta semmosta.. Mitäköhän hilkuttia tää on :headwall:
 
Ollaan miehen kanssa nyt täällä reissussa. Saatiin tänään ennen lähtöä hyödynnettyä mahdollinen ovis.

no, mutta eikös tänään saapunut minun tietooni lähisukuun tulevasta vauvasta.. Heidän esikoinen ei ole vielä edes vuoden vanha.. Plaah. Oon jotenkin nyt ihan rikki...
 
Hyvä homma lumihiutale! :) Ja onnea tähän kiertoon! :heart:

nepulis: Siis tilasin ihan suomalainen.com:sta, kai ne myös jonkin näköisessä alennuksessa olivat, mutta ovat olleet sen hintaisia jo varmaan 3 kuukautta. :D No aivan sama, kunhan mun ei tarvii maksaa likkaa. ;) Ja tuosta vuorosta... Onpa outoa. :O Nyt on kyllä paha mennä arvailemaan, mutta ei sitten olis täti? Mulla oli ainakain kolme ekaa kiertoa ihan kummaa vuotoa, mutta kun aloin syömään kaakao-macaa (rakkauspakkausta), niin vuotokin alkoi normalisoitumaan.

Ja nyt kissaihmiset (ja miks ei muutkin): Meillä on siis kaksi kissaa, vuoden ja kaks ikäiset, tyttö ja poika. Olen aina sanonut, että kolmatta meille EI tule. Mutta kun nyt miehen tädillä olis pentuja ja se yksi tyttö siellä olis niiiiin sopiva meille... :ashamed: Mielipiteitä/kokemuksia kolmesta kissasta?
 
AnnisK meillä nykyään tietää kaikki lähipiiristä, enkä sitä salaile jos tulee puhetta.. Eipä mulla oo tähänasti tullut koskaan vastaan ikävää tilannetta, kuin "ootatko jo" tms, lähinnä kyselyt semmosia "miten teillä menee" tyyppisiä :) Mä en vaan kestäny sitä että meille puhuttiin lapsista tyyliin kerkeehän sitä, teillä on aikaa ja no ei teidän vielä pitäiskään lapsia hommata. Helpompi nekin raskautumisutelut, kuin kuunnella sitä päinvastaista :D Näin omasta puolestani ( ja taas vastavirtaan pyristelen! :D )

Omaa; ei tätiä täällä muuten vieläkään.. :headwall: voihan pitkien kiertojen kesäkuu.. Hah, mut ensviikolla jos tuo ukko nakkais simppansa analyysiin, ja päästäis eteenpäin näissä hommissa.. Jee.

Pitempään yrittäneiltä voisi kysyä, miltä se tuntu ajatella, että itsessä ois jotain vikaa? Entä jos ei olisikaan, mutta silti vauvaa ei kuulu?

Mua suoraansanottuna vähän pelottaa, että varsinaista vikaa ei löydetä kummastakaan. Toisaalta, pelottaa että jos on vikaakin, voiko sitä hoitaa.. Eli pelottaa, että meille ei löydy hoitoa joka tepsis :ashamed: sikälimikäli sitä tarvitaan, vaikka nyt tuntuu ettei me luomuvauvaa ainakaan saada..
 
Mielipiteitä/kokemuksia kolmesta kissasta?
Meillä on neljä sisäkissaa ;) Ja ne kaks koiraa. Ja vauvaaki vielä haluttais, huhhuh! :D No ei, mun mielestä kissoja tai muita elikoita ei voi olla liikaa, jos vaan kaikille tarpeet täyttyy ja omat hermot ja jaksaminen kestää :) Meillä ei ole ollut ongelmaa, kaikki saa tasasesti paijausta ja saavat seuraa toisistaan, hellittelevät, leikkivät ja riitelevät keskenään - me ollaan vaan sit paijaajia ja ruuantuojia :D
 
joo kyllä se täti taitaa olla... Eli mulle kp1.. no olipas lyhyt kierto kerrassaan! huhhuh....
taitaa olla tämän kuun kolmas täti jo :D tässä kuussa on jotain mätää selvästi.. tai sit mussa.

Grill : kaakao-maca migä? :D
 
Pidempään yrittämisestä: Jos minut jo tähän sakkiin lasketaan, niin juu, onhan sitä viime aikoina tullut ihan tosissaan mieleen tuo vaihtoehto, että jos jotain onkin vialla. Ja en tiedä miksi, mutta olen varma että jos vikaa on, se on minussa... :( Miehelle tästä puhuin pari päivää sitten, niin hän vain yritti sanoa, että en saisi vielä ajatella noin tai ainakaan niin, että se vika olisi minussa. Ehkä yritän vielä pari kuukautta syrjiä tätä ajatusta, mutta tuskin kauaa pystyn...

Nepulis: "Macalla on kolme vaikutustapaa. Se on voimakas adaptogeeni, joka tukee munuaisten toimintaa, lisää fyysistä suorituskykyä, antaa energiaa ja lievittää stressiä. Adaptogeeni on termi, joka annetaan lääkinnällisille kasveille joiden avulla keho kykenee mukautumaan (adaptoitumaan) haastaviin olosuhteisiin - esimerkiksi stressiin. Lisäksi se tukee sisäeritystä ja tasapainottaa hormoneja sekä on seksuaalitoonikumi, joka parantaa sekä miesten että naisten hedelmällisyyttä.

Macaa käytetään impotenssiin, erktiohäiriöihin, lisäämään elinvoimaa, vaihdevuosiongelmiin lievittämään mielialavaihteluita ja kuumia aaltoja sekä helpottamaan limakalvojen kuivumisesta syntyviä ongelmia. Lisäksi macaa käytetään säännöllistämään kuukautiskiertoa, selkeyttämään mieltä, parantamaan muistia, helpottamaan masennusta ja parantamaan unenlaatua." Ja täällä vielä lisää: Maca-jauhe

"Kaakao ja Maca ovat ehkä tunnetuimmat superfoodit, ja ne toimivatkin erinomaisesti yhteen. Kaakao nostattaa mielialaa ja halukkuutta asioihin, Macan säestäessä melko tehokkaasti rinnalla :) Lisänä antamassa pehmeyttä ja ravinteita on Puhdistamon Toco, joka on käytännössä luonnon oma E-vitamiinijauhe, sisältäen mm. kaikki 8 eri E-vitamiinin muotoa sekä kaikki B-vitamiinit (paitsi B12). Lesitiini on käytännössä kokonaan rasvaa nimeltä fosfokoliini - yksi tärkeimmistä aivojen rakennusaineista." Ja kaakao-macasekoite Rakkauspakkauksesta lisää täällä: Puhdistamo.fi - Rakkauspakkaus

Tälläinen tietoisku. :D
 
Viimeksi muokattu:
KAKSKYMPPISET TOIVEILIJAT



LAUANTAI 30.6.

Nimimerkki.........kp...................ikä.......yk...........toiveissa

Kp 31 ->


Naspula............kp53/30-32...........20v........yk16.............1.lapsi

Hopeakissa......kp47/28-38............24v.........yk7.................1.lapsi
KyyneltenHymy..kp39/32..............23v........yk5(11)............2.lapsi
Punnabis..........kp33/29-33.............26v........yk19...............1.lapsi
memsie............kp32/27-37..........21v........yk3.................2.lapsi
Ruby88...........kp32/28-30..........23v.........yk10................1.lapsi

Kp 21-30


Agnes...............kp30/28..........24v............yk2................1.lapsi
Haidi89...........kp28/31-48..........23v...........yk5..................1.lapsi
AnnisK............kp26/28-30.........23v............yk3................1.lapsi
Jonna_91..........kp24/28-30...........21v..........yk4..............1.lapsi
Amalia89..........kp21/46-160........22v.........yk11.................1.lapsi

Kp 11->20


susupala..........kp19/??...............22v.........yk1..................1.lapsi
Sunflower........kp18/24-28...........23v..........yk20................3.lapsi
miuku9............kp18/26-30...........21v.........yk31.................1.lapsi
Miramei...........kp17/33-40.............24v.........yk1(7)..............1.lapsi
Anlii...............kp17/28-30...........23v.........yk10.................1.lapsi
Miwwi..............kp15/28-35...........21v............yk1(4)............1.lapsi
Mosmos..........kp13/30-32.............22v.........yk1(2)............1.lapsi
Pamsku............kp12/21-52...........22v.........yk8..................1.lapsi
Marpa..............kp12/25-31.............23v.........yk6...............1.lapsi
Nelistin............kp11/26...............23v...........yk5..............1.lapsi

Kp 1-10


Lindu...............kp10/28................22v.........yk5...............1.lapsi
-es-................kp6/24-30............21v.......yk15.................1.lapsi
Taru_..............kp4/40-60..............21v.........yk3................1.lapsi
thewholestory.....kp4/28-30.......24v..........yk3................1.lapsi
Grill................kp3/25-35.............22v........yk10.................1.lapsi
lumihiutale92.....kp1/29...............20v........yk6.................1.lapsi
nepulis.............kp1/24-31.........21v...............yk2.............1.lapsi

Kp??/tjot


Sachie.....................................20v...............................1.lapsi
kurasaapas.................................22v.............................2.lapsi

Mukana menossa

Pienoinen
Kiiruna


Hiljentyneet:

PisaraSadetta
fairytonia
minssu



Plussanneet



2011
mimmiih
hensq
Ippe89
petrra
Laretzki
Nomppeli
Zenpu
Hömelö
Epa-88
Kekkuvekku
Icy
Bubble89
Bela88
Lintsa
Princessa
Sanyo
SeInka
Poikka
Emby^
funny87
Kaarnikka
pampulainen87
Jaanel
minea_
mamiia
Mesikämmen
Vanilja 87
äippä-88
Johanna88

TAMMIKUU
KaisaKaisanen
(Sachie)
nellinu
ttty


HELMIKUU
pikkumyy1
Annie24
neonroze
(Miramei)

MAALISKUU
Iippari
Jnni
(Mosmos)
(Miitt21)
ikuinenkuumeilija

HUHTIKUU
Maija-tyttö
Ain00
(Miwwi)
Nemppis

TOUKOKUU
Hukkapiru
Vilmaliini

KESÄKUU
JeNski91
Amore



Plussanneiden oma ketju:
Kakskymppisistä yrittäjistä 2011 plussanneet - uusi pino


Yritys-/raskausblogeja:

odotan.
haaveissa oma pieni
Ellan Elämästä
Palapelistä puuttuu palanen



Muutospyynnöt listaan:

Punaisella ja lihavoidulla.

Kiitos! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa uusille!
Itsellä on ollut nyt täällä parin viikon hiljaiselo, johtuen juhannuslomailusta ja etelänreissusta, täytyy yrittää tässä vähitellen lukea kaikkien kuulumiset. :p

Mutta tosiaan ikävä kyllä täti tuli kylään tännekkin, kesken lomareissun kp 27, ja nyt eletään sitten kp 4. :'(
 
AnnisK kyseli tuota että onko kerrottu muille yrityksestä. Minä olen kahdelle kaverille kertonut, olen heille jo jonkun tovin puhunut heille vauvakuumeesta niin en malttanut olla kertomatta et me jätetään ehkäisy pois ja yritetään vauvaa :) Mutta muille en aio kertoa..
Mua vähän hävettää myöntää, että mä laitoin tilaukseen vauva lehden jo nyt :D Muuta vauvoihin liittyvää, en ole ostanut ja yritän olla ostamatta. Lehdelle mulla on jo "sotasuunnitelma", että laitan ne aina yöpöydän laatikkoon sieltä ei kenenkään ylimääräisen pitäisi niitä löytää ja saa niitä sitten lueskella iltasin ennen kun menee nukkumaan.. :D
Niin ja loppuun kiitokset kaikille tervetuloa kommenteista! :)
 
Hei! Voisin liittyä seuraanne.. Olen kirjoitellu tuonne kolmatta kaipaavien pinossa mutta se on kovin hiljainen.. Elikkäs kolmatta kuumeillaan, ikää on 23 vuotta..

Taitaa vaan tää kierto mennä päin puuta ku on alkanu hormoonit heittelee.. Kerkesin puolen viikkoo olee ilman vuotoo ku taas alko uudestaan ja sitä vuotoo tuli ihan kiitettävästi ja nyt alkaa pikku hiljaa loppumaan.. Onneksi..

Eli listalle vois laittaa Henkari..............kp4/26..............23v.........yk3..............3.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
AnnisK Me ei olla kovinkaan puhuttu tästä yrityksestä. Sukulaiset ei tiedä laisinkaan. Itse olen uskoutunut muutamalle, tarkalleen kahdelle kaverille. En uskalla puhua kovinkaan avoimesti syystä, ettei tulisi sitten niitä uteluja, että "joko oot raskaana" yms. Aika herkille vetää, kun ensimmäinen yritysvuosi lähenee.. :|

Henkari Tervetuloa! :) Saanko kysellä, minkä ikäisiä lapsesi ovat? Täällä tuota keskustelua kyllä riittää.

Tervetuloa muillekkin uusille! :flower:

Meinaa olla jo vaikea pysyä perässä, kun niin paljon porukkaa. Mutta eipähän lopu keskustelu kesken. :) Huomasin justiin, että oon höpissy tässä pinossa yli puoli vuotta. :O Aika kuluu nopsaan.

Tätiä ei täällä näy eikä kuulu, että silleen. Nepulis, kun sanoit, että hyvä jos kierto päättyi, niin ei vielä tosiaan loppua näy, vaan meen jo kp 48/28-38. Se nega vaan vahvisti sen, että nyt kaikki ei oo ihan ok. :( Mulla on niin huono mieli tästä, etten oo jaksanu isommin kirjotella. Odotan vaan tätiä, mutta ei näy, ei. Huomenna soitan terveysasemalle ja kysyn apuja. Pääsisinpä verikokeisiin tms, mutta varmaan vaan kattovat pisusta testin. Ja miksipä se siellä näkyis, ku ei näy munkaan liuskoissa? Haluan jo 8 kierron käyntiin, enkä tätä jappasua.. :'(
 
Grill Nimim. Viisi kissaa ja koira kaksiossa. :D En usko kolmesta kissasta koituvan ongelmaa. :) Laumassa viihtyviä eläimiä ja seuraa saavat toinen toisestaan enemmän. Että miksei. :)

Pamsku Voi ei.. :hug:

thewholestory Pahoittelut. :(

Naspula Jos voisin itseni myös laskea pitempään yrittäneisiin (8kk, 7yk) niin mua ainakin pelottaa, että mitä jos ollaan vaan selittämättömästi lapsettomia tulevaisuudessa. Pelottaa jo katsoakkin nuita lapsettomuushoitojen ääripään hintoja, että olisko varaa koskaan edes yrittää apujen kanssa. :( Tokihan se on ihan tosi, että ikää kun on "vasta" tämän verran, on aikaa. Mutta, kun se ei omasta mielestä tunnu riittävän oikeudenmukaiselta, että miksei jo voisi olla meidän vuoro, kun nuorempina halutaan pikkuinen, kuin keskimääräisesti halutaan. Jossain oli vasta ne keski-iät.. Tais olla naisilla joku 31v ja miehillä 33v, kun haluttiin ensimmäinen lapsi, täällä Suomessa, keskimäärin.

Mutta, me ollaan me. Meidän taustoilla, halulla, kokemuksilla, persoonilla ja unelmilla. Me ollaan me, eikä ketkään muut. Me halutaan ehkä aiemmin, kun jotkut muut, mutta meillä pitäisi olla oikeus.. Mutta ei. Täällä me odotetaan vaan, edes sitä ekaa plussaa. Vielä on aikaa ekaan vuoteen, mutta kova on kutina, että ei taideta sitten kuulua siihen 90% pareista, jotka raskautuu ensimmäisenä vuonna. Mikähän on %-osuus, jos puhuttais 2 vuodesta? ..En halua ees tietää.
 

Yhteistyössä