Jyvässeudun äidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos koiramamma saa pyytää niin kipeänä olevat tulisivat sitten toisen kerran :whistle: Meille ei ainakaan mitään tautia kaipailla vaikka sitä onkin kovasti liikkeellä.

Toivon mukaan pieni sairastelija olisi seuravaan kerran terve niin pääsisi kokoontumis ajoihin :D

Hande tule sinä vaan, ihan rohkeesti!

Topi kääntyi tänään ensimmäistä kertaa selältä mahalleen JEEEE :D :xmas: B) jo sitä on ootettukin!

Koiruus ja Topi 5,5kk

Koiramamma.. mä tässä oon päivän pohtinu että kehdataanko tulla ja kyl me ainaki näillä näkymin tullaan :) käydään samalla reissulla seppälän isolla kirpparilla kun on matkan varrella... ootteko millä periaatteella tavannu että tuodaanko me vieraat jotain kahveen kanssa tms?
tarvii muistaa ottaa nuo ajo-ohjeet ja puhelinnumero matkaan että jos satutaan eksyyn :D

Hande ja Arttu pian 9kk :)

Onnea Topille!

Kiva nähdä isompiakin vauvoja :) Sisi oli koko päivän kiukkunen, eikä mikään ollut hyvin. Illalla sit kun vaihdettiin yöpaitaa nii se alkoi nauramaan ihan hulluna! Oli aika ihanaa :) Jotain pikku nauruja on joskus tullut kun oon kutitellu, mut nyt nauro ihan kunnolla! Toivottavasti nauraa huomenna teille muillekkin eikä vaan känkkää.

Huomiseen!

Hei jos joku ystävällinen ihminen voisi tuoda maitoa kahviin niin olisin onnellinen :laugh: Veljen lapset oli eilen hoidossa ja aikamoisia loppasuita ovat maidon kanssa kun vertaa tähän meidän kulutukseen eli ainoastaan kahvin kanssa :laugh: Muistin sitten illalla kymmenen jälkeen kurkistaa jääkaappiin! On tuolla nyt jotain ja saahan naapurista sitten lainattuakin :whistle:

Kiitoksia koiramammalle kestityksestä :) Oli kiva nähdä teitä kaikkia :) Harmi kun en tuonne Pinjalle pääse kun meillä aina perjantaina noitten isompien kuskausta...

Täällä poika mummulassa hoidossa ja me isännän ja sen kaverin kanssa tuossa syöpöteltiin tacoja ja pulistiin. Nyt tää mamma ois kyl valmis jo unille mutta ehkä kuitenki vielä hetken valvon kun ei tarvi aamusta aikaseen heräillä :) Huomenna tiedossa ois päivällä syömässä käymistä kun ei tänää viittitty mennä...

Nimran tytölle paranemisia ja toivottavasti lääkkeet puree tulehdukseen!

Me ei sitten päästy koiramammalle..harmittaa :headwall: . Ei ollut autoa saatavilla ja bussilla olis ollut aivan liian työlästä lähtee sombaileen. kun useampaa bussia pitäs käyttää. Tullaan kyllä tapaamisiin kun auto taas kunnossa.

Koiramamma, taidetaan tuntea/tietää toisemme..tajusin sun yv:stä kun siinä oli oikea nimi ja poikasi nimen olen kuullut yhteiseltä tuttavaltamme. Laitoin yv:tä sulle :)

Kiitoksia vaan eilisestä kaikille ja etenkin Koiramammalle, hyvää palvelua kun oli kotiinkuljetuskin :D

Mä aloin viihdyttää meidän naapureita musiikilla, kun ne niin pitää itsekkin kaiken näkösestä metelöinnistä kerrostalossa. Mies lähti Sisin kanssa kaupunkiin, ni mä huudatan musiikkia, kun kerrankin saa :) Mies sano et lepää ja rentoudu nyt, kun illal meen töihin. Mut mun tekis hirvesti mieli siivota.. Täytyy kai malttaa iltaan. Taidan siis mennä kahvia keittää ja suihkuun :)

ronjaneiti joo-o minähän se olen :laugh: :D On se hyvä että koiran kautta maine kiirii :D Synnärilläkin yksi kätilökin kysyi että onko meillä berni, olin että was? oltiin samoissa kisoissa joskus, me henosti jumbosijalla.

Kiitoksia vaan kaikille osallistujille, oli tosi kiva nähdä taas! Ensi viikollahan sitten Pinjalle eli me oltais tulossa!

Nyt on ihan totaalinen raitisilmamyrkytys kun oltiin berniporukan kanssa lenkillä ja paisteltiin makkaraa nuotiolla. Mä olin kyllä urhea, imetin laavussa vaikka pakkastakin oli :laugh: kaivoin vaan semmoisen ryppysen rusinan esiin ja jätkälle se suuhun! Hyvin maistui...

Koiruus ja Topi

Koiramamma: Miten veit poikaa lenkillä mukana, oliko vaunuissa vai jotenkin muuten? Mulla olis hinku päästä kans enempi maastoileen koirien kanssa, mutta vaunuilla on liikkuminen vielä hankalaa paikoin lumitilanteen takia. Ja sit oon miettiny uskaltaako ulkosalla imettää, ettei saa itseään palellutettua ja rintatulehdusta?! :$

Meillä Ossi nukkuu parhaat unet yleensä aamupäivästä, mutta kun herää on ruokaa tarjoiltava aikasta nopeasti, ettei mene herralla hermo. Suunnittelin että ostaisin pienen termospullon, johon saisi maidon lämmitettyä ja kaatais sitten tarvittaessa tuttipulloon.

Huusin tricot slenin kantoliinan huutiksesta ja eilen saatiin se postissa. Testailtiin ja tuntui oikein hyvältä. Mulla on ollut lainassa joustamaton liina, mutta Ossi ei tunnu siinä viihtyvän, rupeaa pian känisemään. Tuossa joustavassa oli vajaan tunnin melko rauhassa ja katseli ympärilleen.

Eilen annoin ensimmäsitä kertaa 20ml nanin korviketta kokeeksi. Ei näyttänyt mahanpuruja tulevan. Taas on ollut pari päivää ihme venkoilua rinnalla ja aina rupee sit miettimään että tuleeko maitoa tarpeeksi, vaikka täysimetyksellä on hyvin ollut tähänkin asti. Muutaman viikon päästä aloitellaan kiinteät/vellit. Reilun kk isässä oli Ossilla rintaraivoja ja toivon, ettei niitä tulis nyt enempää. Ajatukset pyöri vaan syömisissä ja imetyshetket ei olleet kovin leppoisia :/

Mukavaa sunnuntaita kaikille

Hip hei!

Nyt oli sellainen väli, että ehdin päivitellä tänne kuulumisiani. Kyllä se totta on, ei ne vauvat tuonne mahaan jää... meille syntyi maailman suloisin tyttövauva 22.2 klo 8.38. "Pikkuinen" oli syntyessään 51 cm pitkä ja painoi 4010g. Tuskailin lauantaina, kun mitään tuntemuksia koko synnytyksestä ei ollut ja olin varma, että loppujen lopuksi synnytys joudutaan varmasti käynnistämään. Yöllä heräsin kuitenkin kahden maissa supistuksiin ja sairaalaan lähdettiin kuuden jälkeen. Päästiinkin sitten suoraan synnytyssaliin ja pieni oli parin tunnin päästä maailmassa. Aivan mahtava kokemus!
Nyt päivät ovat menneetkin tuota nyyttiä ihmetellessä, ah on se niin ihana ja tuoksuu niin hyvälle. Tänään on ollut vähän rankempi päivä, kun neiti ei meinaa malttaa nukkua, vaan haluaisi koko ajan olla rinnalla. Saas nähdä, miten ensi yö menee, viime yönä unet meinasivat ainakin äidillä jäädä vähiin...

-Eeva ja Tirppis 1vk

(kopsattu tuolta odotuspuolelta ;) onnea siis vielä! :flower: )

Moi!

Ronjaneiti Meillä miehet jäi tekemään notskiin tulia kun tytöt kävi lenkillä jäällä. Mä olen ihan mennyt teitä pitkin ja :attn: koiralla nousi paino 3kg :attn: kannattaa huomioida jos olette lenkkeileen koira vapaana aiemmin että hihnaillen saattaa kiloja ruveta kertymään! Kesäällä pääsee sitten tuonne metsiinkin leveimmille poluille. Jotkut on kokeilleen minä mukaan lukien minisuksien laittoa renkaiden alle mutta oli silti aika raskas työntää umpihangessa ainakin, pienellä lumipeitteellä onnitunee ihan hyvin.

ONNEA Eevalle, juuri tuossa viikonloppuna mietinkin että jokohan hän on poksahtanut :laugh: Pieni tytön tylleröhän siellä masussa majaili! Ja tulehan heti näyttämään meillekin sitä nyyttiä kunhan arki on lähtenyt rullaamaan!

Koiruus ja Topi joka nukkui viime yön 21-7 :D :D :D :D (toimitus huomauttaa: ja silloinkin heräsi herätyskelloon!!! ) Halleluja Vadelma-Kaurapuuro!!!

Neuvolassa käytiin, 4kk mitat
pituus 65.3cm
paino 6800g
py 42.2cm

Pitkä ja hoikka vauva :) Saatiin oikeen lupa alottaa hedelmän syönti iltapäivisin, elikkä nyt kaks kiinteetä per päivä. Ja rotan reseptikin JO saatiin. Meillä oli neuvolan täti vaihtunu, nyt tuli siis paikalle se oikee täti, kun on sijainen ollut aikasemmin.

Mä kuolen täälä jo tylsyyteen kun mies lähti eilen sinne mummolaan ja mä joudun sitä autoa odottelee.. Tai no onhan Sisin kanssa aina puuhaa, mut silti tylsää olla ilman miestä ( miten niin olen jotenki riippuvainen)... :)

Tännekin tulee niin kovasti juttua...,että kohta tippuu kyydistä, kun kirjoittaa yhteen kerhoon, moneen pinoon niin kohta pitää varata päivässä aika näille kirjoituksille ettei tarvii ihan keskellä yötä alkaa kirjoitella :headwall:

Ihana juttu, että se teidän tapaamisenne meni mukavasti. Meillä tosiaan estyi, kun tyttö sairastui ja ihan hyvä ettei tultu, siitä lisää tuonnenpana!

Jenksu on tosiaan hoikan kuuloinen, kun meilläkin on tasan 6 kg ja reilu 60 cm ja ei ole kyllä yhtään sitä "vauvan" pyöreyttä tai mitään muutakaan :o No isäänsä tulee, ihan on pianistin sormet ja yhtä pitkät on melkein varpaatkin :laugh: Isännällä on sormet/varpaat tosi ohkaiset ja pitkät, tytöllä ihan sama, mutta onneksi pääympärys tuntuu olevan kuitenkin maltillisempi eli tulisiko äitiinsä siinä, että on soma pieni pää eikä mikään jalkapallo :whistle: (olipas taas kuvaus :ashamed: )

Koiramamma siinä on kuvassa sitten varpaat hoksattu :saint: Jännä kyllä, että miten se ihminen oikein kehittyy.. Joskus sitä vaan miettii, kun eläimet on heti "valmiita", mutta ihminen rähmii :snotty: Nooh, se on onneksi noiden korkeatasoisten aivojen takia (jos siis eläimiin vertaa )

Ronjaneiti toivottavasti siellä ruokailut helpottaa ja varmaan tuo kiinteiden aloituskin sitten osittain helpottaa...tiedä häntä, kun esikon äiti olen. Noissa liinoissa varmaan on ihan valtavia eroja, mä en ole sellaista hankkinutkaan :o :ashamed:

Tänne kuuluu aika kurjaa :snotty: Mä pääsin juuri perjantaina, kun käytin tyttöä siellä lääkärissä niin kehumasta, että eipä ole flunssa vielä minua tavoittanut niin kakat kanssa |O sunnuntaina se sitten iski :headwall: ja ihan kunnolla :whistle:

Sunnuntaina vein tytön päivystykseen keskussairaalaan ja siellä sitten otettiin kokeita ja kuvia.. :| Tulehdusarvot oli hiukan koholla, mutta sen nyt saattoi arvata siitä korvatulehduksesta..kurkku on pienellä ihan pipi ja arka :( juominen teettää vaikeuksia ja söikin sunnuntai päivänä vain 4 dl, kun yleensä vetää napaansa 1 L tai enemmänkin :o

Keuhkokuvissa näkyi sumea alua oikealla puolella, joten kuume on ollut ja on edelleen sielläkin, mutta eivät kuitenkan ottaneet meitä osastolle vaan pääsimme kotiin. Täällä sitten ollaan päivät tytön kanssa ja yskitään kilpaa kipujamme :/ Antibioottia saa tyttö ja sitten 60 mg Panadol suppoja ja toivotaan pikaista paranemista!

Heippa!

Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea Miikalle hienosta nimestä! :flower:

Aktivoidun taas pitkästä aikaa tällä saralla... Tyttö tosiaan syntyi reilu viikko sitten ja sen jälkeen aika onkin kulunut ihan siivillä. Pari viime päivää neiti on viihtynyt lähes kokopäiväisesti rinnalla, mikä on osaltaan vaikeuttanut kaikkien muiden askareiden suorittamista. ;) Yöt ovat tähän mennessä sujuneet varsin vaihtelevasti: aluksi tyttö nukkui tosi sikeästi ja piti oikein herätellä kolmen tunnun välein syömään. Sitten rytmi tuntui kääntyneen päälaelleen, tyttö nukkui päivällä ja etenkin illalla tosi hyvin, mutta yöllä sitten valvottiin. Eilen illalla yritettiin sitten valvoa hieman pidempään ja yöllä nukuttiinkin jo paremmin. Saas nähdä, miuten rytmi tästä muokkautuu. :)
Nukkuminen onnistuu muutenkin paremmin sylissä ja vieressä kuin omassa sängyssä.

Odottelen innolla tapaamisia, vielä me kuitenkin kasvetaan ja kerätään voimia ihan kotosalla.

-Eeva ja Tirppis 15 pvää

Heips!

hande: joo, onhan se varmasti sitten ihanaa kun kämppä on valmis ja pääsee just sellaseen, millaseen on halunnu. On se vaan niin mahtavaa kun saa ite valita =) Vaikeuksia tuottaa, mutta pakkohan se vaan on jotain valita! Me rakennetaan Laukaan puolelle Lievestuoreelle.

[/b]Nimra: Mun mies heti kiinnostu et millasissa hommissa oot raksalla? Siitä kun itestään tulee rakennusinssi ja pienen ikänsä muutenkin ollu noissa hommissa niin sitä kiinnostaa.. :D

Kiva kuulla
Eevan kuulumisia! Tulkaahan tosiaan tapaamiseen jahka pieni ihminen hieman kasvaa =)

Pinja: Mekin voitas näillä näkymin tulla.. Olikos teillä jossain siinä jonkin sortin vieraspaikkoja? Tullaan varmaankin omalla autolla nyt..

Ippu mä olen ollut raksalla ihan yleisnaisena ja teen sitä mitä milloinkin tarvii, hion lattioita, olen muurarin apurina, siivoan, teen väliseinää (apuna ) mitä niitä yleishommia on... otan tavaraa vastaa ym :saint: Mä olen ollut Skanskan työmaalla keskustassa ja Rakennus Otavalla olen edelleen ja sieltä jäin ä-lomallekin :D NCC:llä en ole ollut, kuin aikaisemman firman leivissä siivoamassa :) Hain sinne joskus, mutta palkka on NIIN huono, että enpä sinne lähde :o Missäs miehesi on ollut työssä ? Jospa ollaan samoilla työmailla joskus oltu :snotty:

Pinja Mä täällä nyt arvon pääsenkö sittenkään tulemaan. Koiralta poistettiin eilen kohtu ja munikset, on aika huonona vieläkin tuosta. Onneksi tämäkin lysti menee vakuutukseen, ei muuten ollut halpa homma! Joten jos vaan passaa niin ilmoittelen huomenna viimestään tullaanko vai ei. Oletteko ihan teillä vai siellä perhekerhossa?

Koiruus ja topi5,5kk kera toipilaan :'(

Heissan!

Me ollaan ton muksun kanssa tulossa sinne Pinjalle kans, olettaen että meillä on auto käytössä. Mutta se selviää vasta huomenna, jos ei päästä niin ilmottelen kyllä. Monenka aikaan Pinja sinne teille päin voi alkaa tulemaan sitten? =)

Yhteistyössä