Jyvässeudun äidit vol. 2

Loorus: Juu, taitaa täällä olla tosiaan aikas monta savolaista :)

Pusukalatar: Kylläpä tiedän Henni on pikkuinen ja siro typykkä. Meidän ukko painoi enemmän syntyessään kuin Henni 1kk ikäisenä. Meillä on parin viikon päästä 3kk neuvola ja uskon että eiköhän paino ole jo 7kg :D Iso jässikkä

Meillä nukuttiin tänään 10 asti. Pienempi poika nukahti eilen tuossa ennen klo 23 ja heräsi syömään aamuyöllä 5 aikaan ja sitten nukkui 7 asti ja annoin taas tissiä. Sitten nukuttiin 10 asti koko porukka. Nykyään meillä mennään yhdellä yösyötöllä, eli yleensä poika syö 4-5 aikaan yöllä.
Täällä paistaa aurinko, kivaa! Pikkuinen nukkuu aamupäiväpäikkäreitä ja isompi tuli just mummon kanssa mustikasta. Pitäis vissiin kauppaan lähteä...
 
lara79
Jaahas täällähän porukka kirjoitteleekin, en ole oikein ehtinyt pysyä mukana... Täytyypää yrittää lukea ketjua läpi tänään et on taas kärryillä :D . Tapaamista taas ilmeiseti suunnitteilla, mä voisin kyllä tulla kumpana tahansa päivänä mut kummatkin lapset täytyy ottaa sitten mukaan kun mies on aloittanut työt. Tänään eka päivä kun mies lähti töihin ja olen lasten kanssa kolmestaan nyt sitten reilut 48h... mut sitten onneksi mies paikalla taas 3 päivää :). Tähän asti ainakin sujunut hyvin, vauveli on nukkunut tosi pitkät päikkärit ja esikoinenkin on olu aika kiltisti (mut ei kyllä taaskaan nukkunu päikkäreitä).

Mulle voi tohon etusivun listaan päivitellä tytöt 10/07 ja 7/09

 
En oo taas muutamaan päivään ehtinyt täälläkään käymään :(

kukkaiskeiju Joo, mun pitää varmaan ilmottautua sinne (jos vielä kerkee.. :eek: )
Mä en vaan oikeen tiiä että kumpaan ryhmään kuulun...kun voi olla että mä oikeesti kuuluisin keskustan alueeseen mutta en tiiä. Täytynee kysyä sitä. Ja tuskinpa sillä kauheen suurta merkitystä ees on.

Mä oon vielä viikon yksin kotona ja sitten alkaa miehen isyysloma, jee jee.

outiko & poitsu 2vko & 4pv
 
Pikaisesti käymässä..

Meillä nukuttiin viime yönä MELKEIN koko yö. Meni nukkuu 20.30 ja heräsi vasta klo 5 maidon juontiin :) Jee, jospa se tästä, kun aloiteltiin pari iltaa sitten iltapuuron syönti. Oli ihan virkeä olo aamulla, kun sai nukkua itse pidemmän pätkän.

Oltiin Ainon sekä kaverini ja hänen tyttärensä kanssa shoppaamassa tänään. Löysin Ainolle ensi kevättä varten Reiman välikausipuvun, hintaa jäi vajaat 20? :) Kun jatkossa löytäisi yhtä hyvällä tuurilla ja osaisi kokoja arvioida, niin halvalla sais ulkovaatteita alesta. Se nähdään ens keväänä, onko sopiva vai ei :whistle: Nytonkin tuon kaupunkireissun jälkeen ihan veto poissa.... Pitäis nukkua kun tytykin nukkuu.
 
Onnittelut nessulle kosinnasta!

onpa ollu raskas päivä....mies on flunssassa ja oon yrittäny yksin tehokkaasti hoitaa kotia, vauvaa ja koiraa....aamulla käyty neuvolassa ja sen jälkeen kaupassa ja vielä käytiin pikkuisen kanssa illalla kyläilemässä mun koulukavereiden luona...ei vaan menny ihan putkeen tuo tapaaminen...saatiin neuvolassa rokote, ja senpä takia neiti olikin sitten illalla erittäin kiukkuinen ja väsynyt....eli onpa kyllä ollut taas sellainen päivä että onneksi se on jo loppu........

mekään ei sitten päästä seuraavaan tapaamiseen, kun on se ekavauva kerho just samaan aikaan, mutta ehkä sitten taas seuraavalla kerralla. Harmi kun meillä ei olis ollut edes pitkä matka kävellä :)
 
Mä ilmottaudun neidin kanssa tapaamiseen :wave:

Outiko: En usko että sillä on väliä kumpaan ryhmään menisit. Kun mä siltä naiselta utelin onko palokassa noita ryhmiä, että jos olisin suoraan mennyt sinne kun kuitenkin sitten muutetaan niin sano että ei varmaan ihan vastaavaa ole ja että hyvin mä voin noissa niiden puolesta käydä täälläkin vaikka asusin muualla.

Nessu: Onnittelut kosinnasta!

Pusukalatar: Meidän matamikin oli eilen 1kk neuvolassa ja painoa oli 4910g, melkein 5kg! Pituutta oli tullut huimat 5cm lisää, eli kyllä tämä ainakin kasvaa. Mutta kylläpähän hän syökin...edelleen 2 tunnin välein! Toisaalta, hyvä että syö.

).( Täällä tosiaan syödään ja nukutaan. Ihana kun neiti on alkanut "juttelemaan" sillai hereillä ollessa. Kiva että ainoa ääni hereillä ei olekaan enää itku. Haa, mutta nyt neiti nukahti niin tämä mamma lähtee pika pikaa suihkuun
:D
 
kukkaiskeiju Mä ilmoittauduin just äsken sinne Lohikosken ryhmään. Olisin saanut valita että kumpaan ryhmään meen, kun asutaan niin "rajalla". Päätin nyt valita Lohikosken, kun sinäkin kerta siellä olet :)
Ja yritetään tulla jo heti maanantaina sinne, kun sillon on kuulema lähinnä sellanen tutustumiskerta eikä ois kiva olla pois heti alkuun.
Mutta siellä sitten maanantaina näemme :)

Nyt tissittelemään, tuntuu pojalla olevan taas nälkä :D

 
mandr, jensku,milja85,lauraliina85,nessu86,mymmeli09,halinalle,lara79&kukkaiskeiju,olette tervetulleita :) laitan yv:nä tulemaan osoitetta ja puhelinnumeroa vaik viikonloppuna..

nyt se sit tapahtuu,meidän isi jää pakkolomalle! :'( kivahan toki on et hän saa olla meidän kans ja nähdä Eerikan kasvavan,mut rahallisesti ei mikään paras tikki.toivottavasti ei kestä montaa viikkoa,alustava arvio 25.9 saakka.

minä oon innostunut lenkkeilemään,joka päivä pitää jossain käydä käppäilemässä :) pakko saada peruskuntoa ennen syksyn jumppa ryhmiä..enkä jaksa punnertaa eka vauva ryhmäänkään jos ei reenaa jo nyt ;)

mira86,harmillinen yhteensattuma ettette pääse tulemaan,sovitaanko kävely treffit vaikka maanantaiksi?

kukkaiskeijun neidolle isot onnittelut,hyvin on painoa tullut,taidat kohta ottaa kiinni meidän kirppusen ;)

nessu86,puurossa on potkua,onnea hyvin nukutulle yölle :) mitenkäs on muuten mennyt kuopiossa?onko tyttö vierastanut ketään?

nyt sujahdan suihkuun ja valmistaudun tapiolan neuvotteluun.mukavaa päivänjatkoa kaikille :)
 
Nepsunen, kurjia nuo lomautukset, toivottavasti ei teillä kestä kauaa :hug:

Meillä nukuttiin viime yönäkin klo 5 asti, kunnes tuli maidon nälkä :) On kyllä niin virkeä olo aamusella itsellä tällaisten öiden jälkeen, lisää näitä meille! Oli kyllä illalla nukkumaan meno normaalia vaikeampaa.

Kuopiossa on mennyt hyvin, on nähty minun kavereita ja sukulaisia. Vähän on vierastanut tyttö, mutta aika vähän. Kattelee kyllä kovin tarkkaan ketä tulee lähelle. Viikonloppuna sitten taas kotiudutaan ja ensi viikolla arki tulee kuvioihin.

Lenkille voisi ens viikolla lähtee, vai mitä sanoo Keltinmäen-Myllyjärven mammat?
 
Nessu Joo, lähetään lenkille! Toivottavasti säät sallii. Ensiviikon jälkeen lähdemmekin taas vähän pitemmäksi aikaa sukuloimaan:)

Jäi baby bio väliin, herättiin liian myöhää.. Yö oli vähän rikkonainen, mikä on harvinaista meillä. Oon miettinyt kiusaisko pikkuista hampaat, kuolaa on tullut reilusti jo pari kuukautta ja nyt tuntuu olevan normaalia kärttyisempi.

Kävin katselemassa turvaistuimia, vaikea valita minkä hankkisi kaukalon jäädessä ahtaaksi. Yllätyin myös huimasta hintatasosta:eek:

Mukavaa loppuviikkoa:)
 
Maanantai olisi minustakin ihan hyvä päivä lenkille. Minäkin tällä kertaa toivoisin ettei ihan heti aamusta, vaikka ollaankin aamuvirkkuja. Voi olla että ollaan vähän väsyneitä reissusta :D Koko viikko ollut ytä lentoa, yhtenäkään päivänä en ole ehtinyt vain olemaan... Tiukka viikko äidillä ja tyttärellä :LOL: Oliskos se sitten joskus klo 13-14?
 
Onnea multakin nessulle!

kukkaiskeiju Hurjan aikaisin teidän pimu on kääntynyt! Vai onko? Tajusin, että eihän me olla pidetty meidän poikaa edes lattialla. Aina vaan sylissä vai sitterissä.

mymmeli Käytäiskö ens viikolla joku päivä kärryttelemässä?

Mä en taida tulla tapaamiseen, kun en itse oo noin aamuvirkku. :) Ja miehellä on synttärit. Toisella kerralla sitten.
 
Hellurei taas myös Kangaslammen suuntimilta!

Meidän neitinkäinen kääntyili myös joskus n. kuukauden, vähän reilun ikäisenä mahalta selälleen kun taisi maan vetovoima vetää päätä puoleensa. Sit kun oppi kääntyyn selältä mahalleen (2kk 3vko) niin muutamana päivänä onnistu myös toisin päin, mut nyt näyttää unohtaneen. Tänään kerran vahingossa hujahti ja kylläpäs säikähti! Nyt se keskittyy liikkeelle lähtemiseen, peppu heiluu ilmassa ja jalat viuhuu mut yläpää junnaa vastaan. Vahingossa(?) saa aina vähän matkaa nykästyä ihteesä eteenpäinkin. En kyllä tiiä kuulusko ton vielä yrittääkään moista, mut antaa opetella jos haluja on.

Äh, siis ei tieteskään ole kukkaiskeiju teidän kääntymistä tarkoitus mitenkään vähätellä!!! Siitä se maailmankuva alkaa avartua kun pääsee vähän pyörimään, jos vaikka sitten puolivahingossakin. Ja vahingoistahan sitä huomaa että kas, tätähän vois tehä ihan tarkotuksellakin :)

Käytiin Ainon kans tänään mun työpaikalla sekottamassa pakkaa, eihän siellä saanu immeiset töitään tehtyä kun Aino hymyili ja jutteli kaikille. Ihme kyllä ei ees pelänny ketään, tajusivat ihmiset puhua sen verran lapsiystävällisellä äänellä.

Nessu-morsiolle onnittelut ja nepsuselle & perheelle tsemppiä lomautusaikaan. Mandy, minäkin "unohin" vauvan eka kuukaudeks syliin/sitteriin, sitten tuli joku valaistuminen ton lattialla pitämisen kans. Eka ei viihtyny ku ihan pieniä hetkiä mut nyt ähisee jo lähemmäs puolikin tuntia turpa lattiassa kun koettaa könytä liikkeelle :D

Mukavaa perjantaita!

Loorus ja Aino 3kk 2vko 1 pv
 
Nepsuselle jaksamista miehen lomautuksen kanssa. Meillä sama tilanne ollut toukokuusta asti nimikkeellä "toistaiseksi" eli ei helpotusta luvassa. Talous kuralla, mutta siitä huolimatta meen parturiin ja kosmelle ennen ristiäisiä...visa vinkuu! Vaikka monasti epätoivon itkuja väännänkin tuon taloudellisen tilanteen takia niin silti iskee yllättävästi "aivan saakelin sama, menköön samaan konkurssiin"-asenne! :ashamed:
En tiedä miksei mies hoksannu tuota tytön lattialla pitämistä. Minä kuulin moisesta ensimmäistä kertaa vasta neuvolassa eli tiistaina!! Ja voitte kuvitella olenko muistanut kauheemmin tytyä treenuuttaa?! No enpä tietenkään!! :ashamed: Mutta meillä jos Henniä pitää tuossa rinnalla semmosessa sammakkoasennossa ni kovasti nostelee päätään ja jaksaa pitää jo pitkiäkin aikoja, että kyllä tyttö niskajumppaa ainakin on saanut jo pitemmän aikaa! :D Ja jaloilla koittaa ottaa tukea mistä sattuu samaan niin, että saa olla varuillaan ettei neiti humpsahda olkapään yli!! :LOL:
Mun oli eilen pakko tilata uusi mikro meille (laskuista ja huonosta taloustilanteesta puheenollen...jepjep!!) koska uusi alkaa vedellä viimeisiään! Välillä pullo lämpiää 10 sekunnissa ja välillä saa pahtaa melkein puolikin minuuttia. Ja kun ei ole edes digitaalinen vekotin niin saa laskea ite sekuntteja...melko hermoja raastavaa kolmelta aamuyöllä kun tyttö huutaa pää punaisena sylissä RUOKAAAA!!! :|
Tää yö meni ihan kuralle kun Henni nukku eilen illalla viiden tunnin unet ja syötön jälkeen vielä kolmen ja puolen tunnin unet ni nyt sitten seurustellaan! Onneksi "venytti" sitä näinkin myöhään ni isi heräsi seurustelemaan! :) Nyt kun mä sitten saisin mennä takaisin sänkyyn ni tietysti se väsy meni ohi ja siks toiseks...poikapuoli tulee noin puol kasin pintaan ja kun ei viissivuotiaan tarmolla osaa puhua edes normaalitasoa hiljempaa (missä ois myynnissä korvatulppia?!) niin eipä tule nukkumisesta mitään! :( Ja koko viikonloppu menee samalla rytmillä...jos ottais sit ens viikolla taas kiinni! :)
Nyt voisin alkaa vaikka katella leipää suuhun...väsyttävää puuhaa tää valvominen!
 
Tänne oo tullukkaan aikoihin kirjoteltua kun tuo meiän ukko täytti sen vuoden ja ite palannu töihin :)

Mutta joku tuosta Jyväskylän äidit kerhosta kyseli...sen tuonne yks päivä perustin enkä kerenny tänne laitteleen viestiä että sellanen on...Mutta multa sinne saapi salasanaa jos haluaa siihen liittyä ja kirjotella hiukka vapaammin ja tuonne on mukavampi laitella kuviakin :)
 
Loorus: Juu, vahinko tai ei niin ympäri meni, ja niistähän se tosiaan oppii :) Ja ihan suoraan sanottuna...mulla ei oo hajuakaan millon vauvat yleensä tuon tekee, kai se on ihan normi aikataulussa :whistle: :ashamed: :D

Ei mekään kauheasti olla neitiä kyllä lattialla pidetty. Ei edes joka päivä. Mutta sylissä meilläkin nostelee kyllä päätään jo hienosti ja lattiallakin mahalla ollessaan. Käsistä nostettaessa ei vielä kannattele päätä.

Hii, meidän neiti nukku viime yönä JO 2½ tuntia putkeen!!! Jihaa! :headwall: :D :heart:
 
Siis vauvathan oppii yleensä ensin kääntymään selälät mahalleen ja sen jälkeen toisinpäin. Ja yleensä se tapahtuu vissiin kahden ja neljän ikäkuukauden välillä. Meilläkin neiti muistaakseni viisviikkosena kääntyili vahingossa mahalta selälleen just sen takia kun pää oli niin painava. Mutta vahinko tai ei niin tytöllä oli hirmu hauskaa ka kai se sitä teki osittain tahallaankin ja hymy päälle B) Nyt kun niskalihakset on paremmat niin tota tapahtuu enään tosi harvoin. Nyt meillä treenataan sitä selältä mahalleen kääntymistä ;)
 
Ja onnittelut Kukkikselle pidemmästä unipätkästä.

Meillä ei muuten olla nukuttu kunnolla kolmeen yöhön. En yhtään tiedä mitä on neidillä mielessä kun tunninvälein herää itkemään. Normaalisti ei siis koskaan herää yöllä itkulla vaan ähisee ja puhisee vaan. Mun piti huomenna lähteä vähän tyttöjen kans ulos, mut enpä taida viitsiä tahallani itseäni valvottaa kun sit jos neiti päälle heräilee koko yön niin oon kyllä sunnuntaina ihan kuollu :(
 
Kääntymisestä: Meidän Vauvakirja kertoo että keskimäärin kääntyvät selältä mahalleen n. 5kk ikäisenä, ja yleensä juuri eka näin päin. (Poikkeuksiakin on) Mihin oon keskusteluissa törmänny niin toiset kääntyy vajaa kolmekuisina, joillain on jopa 7-kuinen vielä tyytyväisenä köllötellyt selällään. Eli yksilöitä ovat tässäkin asiassa, meille terkka sanoi että varhain on lähtenyt kääntymään kun oppi selältä mahalleen 2kk 3vko.

Täältä löytyy jotain tietoa keskimääräisestä kehityksestä
http://www.nettineuvo.fi/index.asp?link=55&klik=2
5kk neuvolan kohdalla sanotaan näin motorisen kehityksen arvioinnista
"Vauva vie kätensä yhteen ja käyttää molempia käsiä tarttuessaan. Hän kääntyy tai yrittää kääntyä vatsalleen."
 
mandor, meillä ihan sama juttu tällä viikolla muutamana yönä! Yleensä meilläkin nukkuu hurjan hyvin mut nyt on alkanu karjumaan tunnin välein siinä kevyen unen vaiheessa niin et herättää ihtesä sillä huudolla. Kuuluukohan se nyt jotenkin asiaan kun meil on niin saman ikäiset...? Viime yö oli jo onneksi parempi, toivottavasti teilläkin taas rauhottuu yöt.
 

Yhteistyössä