Jyvässeudun äidit vol. 2

Mandor, nähtävästi. Olen keskiviikosta asti yrittänyt tavoitella, mutta jos on lomalla niin laittas vastaajaansa viestin, että olen lomalla.... Pitää varmaan maanantaina soitella jollekin toisella lapsi/perhetyöntekijälle, jos joku toinen tietäis asiasta.

Sukulaiset lähti, kivaa oli, kun oli seuraa. Ainokin nautti välilä muiden seurasta kuin vaan äidin :) Huomenna lähdetään sitten anoppilan kautta Kuopioon viikoksi.

Mä alan tuota etusivuu muokkailee. Jos nyt poistan sellaisen tiedot, joka taustailee ahkeraan, niin laittakaa viestiä niin lisään takas

 
No nyt mä laitoin etusivun listaa uusiksi. Otin sieltä pois sellaisia, jotka eivät ole ketjuun pitkilleen kirjoitelleet. Jos siis poistin jonkun, kuka haluaa takaisin niin viestiä vaan :wave: Tarkoitus ei ole ketään väheksyä, vaan siistiä listaa :D

Niin ja Myllyjärven ja Keltinmäen äidit: kun tehdään lenkkejä, niin voisin minäkin ottaa tuon koiruuden joskus mukaan, jos on tervetullut. Mutta en ota yhtä aikaa, kun jos Mandor otat, silloin ei tuu mitään koko hommasta :D
 
Onpas täällä paljon uusia juttuja.. :) Meillä vierähti reilu viikko kesälomareissussa. Kierreltiin vähän suomea. Tuli sit käytyä ihan sallassa asti. Yllättävän hyvin jakso neiti matkustaa. Kaikinpuolin erittäin onnistunut lomareissu! :) Hieman etukäteen jännitti miten menee,kun automatkoja ja huoltsikkapysähdyksiä lukuunottamatta oltiin ihan korvessa sähköttömässä mökissä. Mutta eipä ollut mitään ongelmaa, tosi reipas tyttö oli, vaikka unirytmi väkisinkin meni hieman sekasin reissatessa...

Jeera kopsauttelee päätä millon mihinkin kun harjottelee ilman tukea seisomista... Onko kellään ollut sellasta kypärää käytössä? Meinasin sellasen hommata ,et pahimmilta kolhuilta säästyis,mut mies oli sitä mieltä et parempi kun oppii varomaan ihan ilman pehmusteita.. Ehkä noi mustelmat ja kuhmut ei tosiaan niin vaarallisia ole,mut on se kauheeta kattoo ku toinen muksii päätänsä vähän väliä.. :(

tuli tuparitkin pidettyä viikko sit (eihän tässä oo ku vuos vasta asuttu... :p ) mut ei tosiaan aikasemmin ois ollu mitään mielenkiintoo järjestää pippaloita... Jatkossa voisinkin sit keskittyä ihan näihin mammatapaamisiin. Tuntuu et tän vuoden biletyskiintiö alkaa olee aika täynnä.... :p (vanhuus ei tule yksin...)

Miehellä alkaa maanantaina työt. On ollut nyt 4 viikkoo putkeen lomalla (koko kesänä yhteensä 7 vkoo..)... Eli paluu arkeen edessä.. Aika oudolta tuntuu kun jotenkin jo kerenny tottuu siihen et yhessä heräillään ja hoidetaan aamutoimet ja sit keksitään jotain kivaa. Ja tosiaan ens kuun alusta itekin lähen töihin.... olin pyytänyt 2-3 vuoroa viikossa,mutta listan kun sain niin eiköhän siinä ole laitettu 4 vuoroa joka viikolle... prkl. Nooh, täytyy ehkä käydä vähän paremmin pomon kanssa noista vuorotoiveista juttelemassa... Ajatus töihinmenosta tuntuu ihan mukavalta,mutta oon ihan varma et tulee ihan älytön ikävä tyttöä!

Täytyypä ens viikolla kirjotella tänne viel paremmin ja kysellä lenkkeilyseuraa. Viime viikot mies on tosiaan ollu kotona niin ei oo niin seurantarvetta ollu,mutta ihan varmasti alkaa seinät kaatuu päälle ens viikolla jos ei ketään näe!!
Mutta siis,palataan... *blackjoy & Jeera 10 kk
 
Blackjoy: minä olen kuullut ettei se kypärä olisi välttämättä hyvä asia. Tietysti mielipiteitä on puolesta ja vastaan, mutta mä olen kuullut sellaista että paremmin oppisi varomaan päätään, kun ei olisi sitä kypärää. Tietenkin niitä kolhuja ja kuhmuja tulee. Itse en ajatellut moista ostaa.

Aamulla Aino vei mun sormia taas kerran suuhun ja kas, siellähän tuntui terävä reuna :D Elikkäs eka hammas on juuri puhkeamassa, toinen reuna jo pilkottaa =) Kovasti eilen ja tänään ollaan taas möngitty pylly pystyssä, saa nähdä milloin ryömitään ja lähdetään konttaamaan. Kävin tänään vähän shoppailee, ostin Ainolle ja itselle vaatteita. Anoppi osti Ainolle jo ensi kevättä varten kengät.

Eilen illalla kaiken väsymyksen ja pms-kiukun keskellä mies tokaisi nukkumaan mennessä, että entä jos ensi kesänä mentäis vihille? :eek: Olin ihan että :eek: Sain vain sanottua että joo :LOL: Ei meillä ole vakavasti ollut puhettakaan aikaisemmin. Nyt pitäisi alkaa selvittelee että kuinka järjestellään asiat, kun tarkoitus olisi mennä vihille Kuopiossa. Tietääkö kukaan minne mä soittelen? Jyväskylään vai Kuopioon, Kuopioon kai?

Siitä Keltinmäen ekavauvaryhmän vetäjästä, ei oo vieläkään vastannut mitään :headwall: Pitää maanantaina soitella siis jollekin toiselle perhetyöntekijälle.

Hyvää viikonloppua :wave:
 
Mullekkaan se ei vastannu puhelimeen ekoilla kerroilla, vaikka jätin viestiä vastaajaan, jotenki kiireesti vastas yks päivä ja sain sovittua tuon ilmottautumisen, laitto vielä tekstarin jälkeenpäin et millon alkaa ja että varmasti siihen ryhmään päästiin, se on siis sama naikkonen mun tietääkseen joka informoi jokaista asuinaluetta eli anne salonen. Toivottavasti saatte kiinni sen ja sovittua rymään menon!!
 
Eeva83
Halinalle: kiitos itsellesi lenkkeilyseurasta! Aika kului paljon nopeammin, kuin oli joku, jonka kanssa jutella kävellessä. Toi koira ja tyttö ei kumpikaan ole (vielä) kovin puheliasta sorttia. :LOL: Emmi heräsi heti siinä satamassa, kun lähdin kotiin päin, mutta iloisesti se jaksoi köllötellä vaunuissa koko matkan. :)

Emmi on nukkunut nyt pari-kolme yötä tosi levottomasti. Välillä jo nukkumaan alkaminen on ollut tosi tuskaa, mutta joka yö tyttö on johonkin aikaan herännyt kitisemään. Hampaita tulossa? Mies mulle nauraa, kun joka päivä tarkastan tytön alaleuan, eikä siellä vielä mitään näy... useasti olen kyllä väittänyt ienten olevan pinkeinä ja sanonut, että kyllä sieltä varmasti kohta hammas puhkeaa... No, kyllä ne hampaat varmaan jossain vaiheessa meidänkin neidille puhkeaa!

Nessu Sun pitää soittaa sinne Kuopion kirkkoherranvirastoon ja varata sieltä kirkko ja pappi. Kuulutukset voi ilmeisesti hoitaa missä seurakunnassa tahansa, mutta helpointa niiden hoitaminen lienee täällä Jyväskylässä, kun täällä kuitenkin asutte. Kuulutuksillahan ei sinänsä vielä ole kiire, voimassa ne ovat 4 kuukautta. Onnea teille jo näin etukäteen! :flower:

Nyt täytyy alkaa tekee bataattisosetta. Palaillaan!
 
Just palattiin Etelä-Savosta mummolasta kotiin.. ja huomenna taas maanantai :ashamed:

No mutta..onkos ketään menossa torstaina baby bioon?? Lähdetäänkö porukalla? =)

Kovasti ootta puhuneet noista kahviloista. Me käytiin Miikan kanssa keväällä Jyskässä vaavinkaisissa, mutta tuntu, että siellä oli jo porukat muodostuneet, niin se sitten jäi. Täytyy kattoo mennäänkö nyt minnekään.. Muskariin olis kiva mennä, aika kallis vaan, 65e. Onkohan sitä jumppaa, mikä oli Wellamossa??

Ja konttauskypärästä.. Meillä mummo osti sen ja oon käyttäny sitä sillon, kun Miika opetteli istumista ja kun pylly oli vielä hieman pyöreä =) Oli se tietysti ilman sitäkin istumassa. Monet muksut se esti ja hyvinhän tuo on oppinut silti varomaan. Nyt seisomaan opettelussa en oo ainakaan vielä käyttänyt, vaan kyttään koko ajan ite, jos se meinaa kaatua. Ihan tarpeeks pää saa muksua muutenkin.. Oottekos te, joilla opetellaan tuota seisomista/kävelyä, antaneet vaan seisoa itekseen ja kaatuilla? Näyttää vaan niin hurjalta, mutta en sitten tiedä, oppisko niin paremmin kuin, että ottaa äiti kiinni..??

Mitäs muuta piti.. Ainiin, Nessu kuin teillä ei oo 5kk-neuvolan jälkeen rokotetta?? Se rokotehan annetaan kolmesti..eli 3, 5 ja 8kk..? Mä vaan, ettei ne nyt jätä teiltä jotain pois vähennysten takia.. :|

Miikalla on puhkeemassa kaks alahammasta vihdoin ja viimein. Vähän näkyy molemmista, mun omalla vauvalla :D Me oltiin sillon viime tapaamisen aikaan Vuokatissa lomalla, niin jäi välistä. Oliko jollain siis synttärit 6.8.?? Itellä oli kans!

Tapaamiseen olisin kans tulossa, jos vaan saadaan jotenkin kyyti/auto käyttöön!! Missä se siis järjestetään, en tiedä josko sinne pääsis täältä linkillä.

Nyt taas mentävä..
Milja ja Miika 7,5kk

muoks** joo, ei tuonne ylämyllyjärvelle linja-autolla taida päästä täältä, jospa me jokin kyyti hommataan!
Ja murmeli, asut näköjään jyskässä, vaunuiluseuraa jokin kerta???
ja mulla vois päivittää etusivulle 24v :attn:
 
Milja, niin tuo terkka sanoi että seuraava rokotus vasta 1-vuotiaana. Täytyypä ensi kerralla kysyä asiasta.

Babybio me jätetään väliin taas kerran. Aina me ollaan jossain menossa sen aikaan :whistle:

Kiva sää kun vettä tulee taivaan täydeltä. Meillä olisi viikolla paljon menoa, kiva jos tulee vettä joka päivä. Ostin kyllä tänään prismasta matkarattaisiin viimein sadesuojan, ettei tyttö ihan kastu :D Kovasti on taas tänään möngitty eteenpäin. Ei vaan hoksaa nostaa yläkroppaa lattiasta, kun perä' pystyssä keikkuu :D Mutta muuten kyllä nousee käsiensä varaan nojaamaan, mutta ei osaa vielä yhdistää näitä kahta asiaa :)
 
Palauduttu Savonmaalta.

Meidän Ainolla on samat harrastukset kuin nessun Ainolla. Salamana pyörähtää mahalleen kun lattialle lasken ja takapuolta ylös apinanraivolla :D Jalkansa ymmärtää viedä koukkuun ja koettaa potkia vauhtia mutta yläpää junnaa vastaan. Tää taitaa suunnitella lähtevänsä aika vauhilla liikkeelle, ikäähän meillä on vajaa 3,5kk.

En tiedä tekeekö nyt jo hampaita vai mitä nuhraa, on ollut muutaman päivän vähän kärttyisempi (tosin viikonlopun eri ympäristökin voi vaikuttaa), nyhjää korviaan enemmän kuin yleensä ja kaluaa ihan järkyttävällä paatoksella nyrkkiään ja kaikkee mikä suuhun menee. Korvat ei punota, eikä muutenkaan tunnu että vika olis korvissa. Ei vielä pikaisella tutkimuksella nähty/tunnettu suussa mitään mutta neiti kiukkuskin sillon niin kovin ettei hyvin saatu kaiveltua.
 
tämä sakki palannut myös kotiin savosta,ihanaa oli jälleen,viinimarjat on nyt mehustettu ja mustikoitakin löysin soppa tarpeiksi..en ole koskaan ollut marjojen poimija,mut tuo tyttö saa minussa ihmeitä aikaan :eek: reissu meni muuten mukavasti tosiaan,mut tyttö kieltäytyi syömästä perjantai yönä ja syy oli varmasti mammassa:polttelin illan aikana pari tupakkaa nuotiolla istuessa.kyllä oli morkkis!eipähän sit tarvinnu lauantaina enää pössyytellä.olen siis lopettanut tupakoinnin jo uutena vuotena -08,mut nyt olen taas joskus maistellut.hyi,ällö tapa joka koukuttaa kyllä heti!!eilen olikin sit taas tankkipäivä,typy roikkui koko ajan tississä..vähän reissu vei voimia meiltä molemmilta,herättiin aamulla 9.45 ja illalla nukahdettiin kymmenen jälkeen :whistle: ei keretty edes aamulypsyä kuuntelemaan,höh..

nessulle paljon onnea kosinnasta,jyväskylän kirkkoherranvirasto on eka paikka missä kannattaa käydä,ja jos tosiaan tuomiokirkossa haluatte vihille,kannattaa sekin varata jo nyt ;)

Sovitaanko tapaamispäivä 25.8 ja vaikka 10 ja siitä eteenpäin miten kukin pääsee tulemaan?tänne kulkee tosiaan todella huonosti linkit,eli oma auto on aika jees..ilmoitelkaa ennen vkl ketkä ois tulossa,osaan varautua tarjottavilla :) ja allergiset myös ilmoittautukaa.minulle sopii hyvin et isommatkin sisarukset tulee.
niin ja huom:meillä on kaksi kissaa,eli kissa allergiset varokaa.
outiko,harmillinen tilanne sinulla,toivottavasti syksymmällä pääset mukaan taas :)
ja pitää tosiaan järkätä jossain vaiheessa taas ilta miitinki,on sit miehet vaavojen kanssa,päästää "akka porukalla" vaik syömään tai jotain..

baby bio kuulostaa kivalle,mut taidetaan lähteä vasta kun eerika tuosta vähän kasvaa vielä.

keltinmäen ekavauva ryhmään soitelleet,tämä sirpa helle oli viime viikon lomalla,tällä viikolla paikalla,osoite on siis sirpa.helle@evl.fi ja numero 0503800426.pirautelkaa tai laittakaa s.postia,ois kiva jos kaikki pääsis ryhmään mukaan =)

minä innostuin kovasti kansalaisopiston esitteestä,pitää joogaan ja jumppaan osallistua.."kato ittees peilistä läski"-kurssi alkaa jälleen..itse inho on paras motivaattori,eikös niin :D

nyt pitää rueta tekemään jotain oikeastikin,eikä koneella kökkiä koko aikaa..tosin teidän kanssa turinkin on mielestäni varsin kivaa ja hyödyllistä puuhaa ;)

nepsunen ja eerika 2kk 3viikkoa toivottaa kaikille mukavaa alkavaa viikkoa =)


 
tuli viestiä tänään..

"Hei,

Tällä viikolla loppuu ilmoittautuminen Ekavauva-ryhmiin ja sitten tiedämme, tuleeko ryhmiä Keltinmäkeen yksi/kaksi.
Soittelen ensi viikon lopulla ja kumpan ryhmään tulette. Ryhmät alkavat viikolla 36.

Yst.terv. Sirpa Helle"
 
Nepsunen: Mä voisin näillä näkymin tulla tapaamiseen.

Olin just ajatellut et vois lähtee Babybioon, mut oon sit varannu kampaajan just sillon.. Höh. Vielä täs mietiskelin et oisko sinne voinu varata paikkoja etukäteen. Eturivi alkais olee kova sana kun sisi ei malta paikallaan pysyä :) Mut ens kerralla sit.
 
Nepsunen: me ollaan tulossa Miikan kanssa ensi tiistaina, kyllä me se auto tai kyyti saadaan jostain.

Mandor: lähetään me ainakin sinne baby bioon jos nyt ei muita lähtijöitä ilmaannu? harmi kun jenksu olit buukannu kampaajan just siihen, olis ollu mukava nähdä sisiäkin, mutta ensi tiistaina sit ainakin! mä just mietin kans, et eturiviin varmaan olis päästävä, kun miika ei varmasti jaksa olla sylissä koko aikaa. pitäiskö niitä paikkoja siis varata?? mä laitan sulle, mandor yksärillä puhelinnumeron!
 
Hei kaikki!

Ihan ensin onnea Nessulle :flower:

Tulisin mielelläni pojan kanssa tapaamiseen, jos vain mahdutaan mukaan? Missä nepsunen mahtaa asustella?

Rokoteohjelmasta on ollut puhetta ja meille kanssa sanottiin, että 5kk rokotuksen jälkeen seuraava on 1v. iässä. Aika outoa jos toisilla menee eritavalla..

Uhmattiin säätä ja käytiin vaunulenkillä, tuuli oli melkoinen..

Harkitsen vielä babybioa, ei olla ennenkäyty ja vähän mietityttää miten 4kk jaksaa tuon ajan olla. Ja onnistuuko imetys yms. jutut hyvin, onko kellään kokemusta?
 
lauraliina, Miika oli kolme kuukautta, kun käytiin ekan kerran elokuvissa. Hyvin jaksoi olla, välillä kantelin siellä rappusilla. Siellä on vaipanvaihtopaikka sekä mikroaaltouuni. Ja imetyskin kyllä onnistui! Mukaan vain, jos mieli tekee lähtee =)

:attn: Onko tuo Jyväskylän äidit-kerho jonkun täältä perustama?? Voisin hakea jäsenyyttä häneltä.. :attn:
 
Olipas tänne tullut paljon tekstiä sitten viime vierailun. =)

Blackjoy Meillä oli konttauskypärä käytössä silloin kun neiti aloitteli seisomaharjoittelua. Itse asiassa tuota kypärää ei olis tullu muuten hankittua, mutta nähtiin kirpparilla sellainen ja kun makso huimat 1,5 ? niin aateltiin sit ostaa. Ihan hyvin ajoi asiansa, mutta meinasi olla vähän pieni. Just ja just yletti kiinni. Liekö sit meidän neidillä niin iso pää. :LOL: Ja tais olla parisen viikkoa vaan käytössä.

Milja-85 Meillä ollaan aika vapaasti annettu seisoskella itekseen ja kävellä tukia myöten. Vielä ei yritä lähtee ilman tukee kävelee, mut varmaan siinä vaiheessa alussa taas kytätään takana ja annetaan sit mennä itekseen. Hyvin on oppinu tällä tekniikalla varovaiseksi. Nopeesti oppi, että ei satu, kun laskeutuu nätisti polvilleen.

Lähdetään vaan vaunuilee joku kerta. Ens viikolla mies palaa töihin, joten sillon vois joku päivä lähtee, loppu viikosta?



 
Nepsunen, me ollaan siis tulossa ensi viikolla myös tapaamiseen. Ainakin mulle tuo aika klo 10 eteenpäin sopii hyvin.

Keltinmäen ekavauvaryhmän vetäjä soitti mulle tänään. Mä esitin toiveen että päästäis siihen to-iltapäivän ryhmään, kuulemma yrittää asian niin järjestää. Ensi viikolla tosiaan soittelee tuleeko 1 vai 2 ryhmää yms tietoja.

Milja, tuosta kerhosta: en ainakaan mä ole sitä pystyyn laittanut.

Meillä Aino on kiukutellut tänään, en tiiä mikä ihme toista vaivaa. On kamalan uninen ja itkunen, liekö ne hampaat vai kasvukipuja... Lääkettä olen antanut, nyt nukkuu tuolla. Ekaa kertaa oli kaupungissa hankala olla, kun ei tykännyt olla rattaissa päivällä. Sylissä piti kantaa, kun itku tuli muuten. Onneksi olin äidin kanssa täällä Kuopiossa etten ihan yksin kaupungissa ollunna. Kotiudutaan sitten viikonloppuna Jyväskylään.

Niin ja mä olen kanssa menossa kansalaisopiston aerobiciin. Suunnittelin meneväni joko Keljon tai Kypärämäen koululle. Jos joku muukin innostuis? Pitää silloin kun ilmoittautuminen alkaa, olla kärppänä nettiin menossa että pääsee jumppaan :D
 
Nessu: paljon onnea kosinnasta! Nimim. kateellinen! :LOL: Olisin kyllä niiiiiiiiiiin epäluuloinen jos mun mies moisen letkautuksen päästäis suustaan kun niin kiivaasti avioliittoa vastustaa (lieneekö yksi epäonnistunut syynä tähän?!)!
Me ei taaskaan päästä tapaamiseen, mutta olen kyllä palstan kautta tietoinen kaikista eli huudan HEP! heti kun vaan päästään mukaan.
Tuosta liikunnasta kun puhuitte niin pakkohan oli itsekkin katsoa paikalliset kansalaisopiston kurssit ja onhan siellä jumppaa tiedossa. Pitää vaan nyt sitten tutkailla tuota rahatilannetta... ei se olis kuin 40e mutta onhan noita laskujakin kyllä...!
Taaskaan mua ei väsytä vaikka pitäisi! Mies vetelee pokasahalla ihan urakalla ja tyttö tuhisee vaunuissaan. Mun tuurilla taas kun alkaa väsyttää ja saan unen päästä kiinni ni likka herää! :( Ei auta itku markkinoilla...kai se ois lähettävä ottamaan riski!! :)
 
Nepsunen me voistais ehkä tulla tapaamiseen jos saadaan ryöstettyä mieheltä auto ja pikku-ukkelilla ei ole samanlainen kiukkupäivä kun tänään.. Häntä näyttäisi kovasti väsyttävän mutta ei malta nukkua ja sitten kiukuttaa :|

Ihan pakko kehua täälläkin.. Kyllä JVA:lla on mukavaa asua, olen yrittänyt jo muutaman päivän tavoittaa isännöitsijää mutta eihän se vastaa ja toimistolta pompottaavat milloin mihinkin numeroon.. Huokaus.. Toivottavasti saataisiin ostettua joskus se oma asunto jos joku toimisi sitten..

Mutta jokos Mandyn mies on lähtenyt töihin? Eli lähdetäänkö joku päivä kärryttelemään?
 
Eeva83
Nepsunen Meille toi tapaaminen ei nyt sovikaan, kun tuolloin 25 pvä alkaa meidän ekavauvaryhmä ja se on klo 9.30 -11.30. No, toisella kertaa sitten.

Leffaan olis ollu kiva lähteä (ei olla tytön kans käyty vielä kertaakaan), mutta huomenna lähdetään mummolaan ja tullaan vasta sunnuntaina takas. Menee elokuvat siis jälleen sivusuun.

Meidän neidin yöunet on kadonneet jonnekin... Tähän mennessä nukkumaan alkaminen ja nukkuminen on sujunu ihan kivasti, tyttö on syönyt pari kertaa yössä. Tällä viikolla yöt ovat olleet tosi rauhattomia. Ei mitään pientä kitinää "voisin vähän syödä"-tyylillä, vaan suoraa huutoa ja ihan yhtäkkiä. Noita heräilyjä on ollu yöstä riippuen 3-5. Huh, meinaa kyllä olla rankkaa yöllä hyssytellä... Yleensä tyttö sit loppujen lopuks rauhoittuu tissille. Hassua, että yhtäkkiä vaatii evästä noin usein, vaikka syötän illalla iltapuuroa ja imetän vielä siihen päälle. Pitäiskö alkaa vielä lisäksi antamaan vellejä? En tiedä, mistä toi heräily johtuu, mut toivon, että saadaan normaali unirytmi pian takas. Päivisin tyttö on oma aurinkoinen itsensä, eikä mistään turhista itkuista oo tietoakaan.
 
Nepsunen: Halinalle poikineen ilmoittautuu tapaamiselle :wave: :)

Täällä ollaan vielä savossa minun vanhempien luona, toki ollaan kierrelty muissakin paikoissa, sukulaisten ja kavereiden luona. Viikonloppuna palaillaan taas Jyväskylään.
 
Onpas tiällä hirveesti savolaisia!

Me joudutaan Ainon kanssa edelleen jäämään tapaamisesta, me kun ei selvitä aamusta yhtään mihinkään. Toi siis nukkuu kymmeneen-yhteentoista, vaikka alottaa illalla unet 21-22. Ei viitti riipiä väkisin ylös... Kerran neuvolan lääkäri sai kokea sen ihanuuden kun pieni emäntä on äkänen kun ampiainen kasin jälkeen aamulla, sen jälkeen oon suosiolla koettanu saada ajat iltapäivään :LOL:

Huomenna taas neuvola, mennään ottaan rotarokotteen toinen satsi. Ihan kivvaata käydä edes jossain.
 
Meilläpä oli tänään 1kk neuvola! Uudet mitat 3765g, 49,6cm ja pipo 36cm. Eli kovasti on tyttö kasvanut! :) :heart: Vaikka pieni onkin vielä, mutta pitänee ottaa huomioon, että neiti syntyi kolme viikkoa etuajassa :p
Kävin tänään Hennin kanssa hänen tulevaa sulhoaan katsomassa ja voi kiesus! Täytyy sanoa, että olen todella iloinen siitä kuinka RAUHALLINEN Henni on. Sulho huusi mahaansa ja ilmeisesti siinä sivussa nälkäänsä/huvituttia ihan täyttäkurkkua...ja lähes taukoamatta!! Ja kovaääninenkin oli poika. Kovasti sylin kipeä. Melkein voisi kuvitella, että meiän likalla ois semmonen luonne...äitiinsä tullu, mutta ei!!! Ja hyvä niin!! :LOL: Hyvä pari noista vielä tulee kun sulho saa mahan kuntoon... :whistle:
Juuri kun tuossa manailin rahatilannetta, että kun en tiedä onko varaa sinne jumppaan lähteä niin sitten erittäin blondimaisesti menin tilaamaan ellokselta! :LOL: Se hyvä puoli siinä sentään on, että on ellostili niin saa maksaa osissa, mutta kuitenkin!! Ja kovasti tekisi mieleni piipahtaa mieheni tädin kampaamossa ennen ristiäisiä. En itseasiassa tiedä hänen normaaleja hintojaan, mutta voisin olettaa etten saa mitään "sukulaisalennusta". Leikkaus ja osittainen värjäys olis noin 50e...! Pitäisi vielä kehdata pyytää maksuaikaakin (olisi toinen kerta sillä systeemillä, ensimmäisellä kerralla hän itse ehdotti...) kun ennen ristiäisiä ei ole rahaa vaan mammarahat tulee sitten vasta siitä viikon päästä!! Olenkohan kotvan matkaa ailahtelevainen luonne?! :LOL:
Mutta nyt alan surffaileen netistä jotain luettavaa niin jos se unijukkakin tulis piipahtamaan piakkoin! :)
 

Yhteistyössä