Jyvässeudun äidit vol. 2

Täällä oli hampaiden puhkeamisesta puhetta, voisin siihen kommentoida jotain....
Meidän esikoinen oli noin 5kk kun neuvolassa katsoivat ikeniä ja sanoivat että kohta puhkeaa hampaita. Vaan toisinpa kuitenkin kävi. Niitä saatiin sitten odotella aika pitkään, eka hammas tuli vasta 10kk ikäisenä ja sitten 11kk ikäisenä toinen. Sitten niitä pikku hiljaa on tullut lisää, hampaita on nyt vasta 11 vaikka poika täyttää ensi kuussa 2vuotta. Ja meillä ei muuten ikinä ollut mitään kitinöitä tai kuumeilua hampaiden vuoksi. Saas nähdä päästäänkö yhtä helpolla tämän pienemmän pojan kanssa.
 
nepsunen Sektiohaava on parantunut ainakin omasta mielestä hyvin. Perjantaina otettiin tikit pois. Tietysti pitää kokoajan varoa, ettei tee mitään äkkinäisiä liikkeitä yms. ettei vaan haava aukee :eek:

Murmeli84
Kiitos tiedosta :) Eihän sinne ekavauvaryhmään oo muuten mitään ikärajaa? Vai voiko viedä jo alle kk:n ikäisen..?!

 
Alkuperäinen kirjoittaja nepsunen:
ekavauvaryhmään on sit ilmottautuminen,kannattaa lähettää s.postia oman seurakunnan lapsityöntekijälle..
Voiks laittaa mulle yv:nä sen s.posti osotteen kun en mä löydä sitä mistään. Oon vähän onneton taas :LOL: Voisin muuten kattoo ne vaatteet ja tulla vaik käymään jokupäivä?

 
Höh, mun teksti tullutkaan...

Tänään lenkillä olleet ja mira, mä myös käyn joka päivä, että uudestaan taas piakkoin, ei oo niin tylsää porukjassa kuin yksinään :D Ainokin veteli kunnon unet, 11.30 vaan syötin ja jatkoi unia, äsken vasta heräsi :eek: Meillä hyvin epätavallista...
 
Tuosta ekavauvaryhmästä vielä, näkyy olevan sekä ke että to Keltinmäessä. Keskiviikkoisin on yhteistyössä neuvolaperhetyön kanssa. Pitää vissiin soitella ja käydä kattelee että mimmosta on. Nepsunen meinasitko sinä sitä torstain ryhmää sitten? Kun kivempi olisi mennä jos joku edes kasvoiltaan tuttu olisi kanssa menossa :D :ashamed:

Muoks muoks. huomasinkin nuo kellonajat tuolta. Torstaisin siis on iltapäivän puolella, keskiviikkoisin het aamusta. Ehkä mä kuitenkin meen to-iltapäivisin jos meen.
 
Missaattiin lenkki, kun lähettiin yllätäen sukuloimaan. Mutta toivattavasti seuraavalla kerralla päästään mukaan:) Ilmoitin meidät ekavauvaryhmään (keltinmäki), niin mulle sanottiin että ei ole varmaa tuleeko 1 vai 2 ryhmää. Sieltä ilmotetaan kuun lopussa milloin ryhmä kokoontuu.

Onko jkl:ssä edelleen helle? Kyllästyttää tajuton kuumuus vois vähän viiletä...

 
täytyy tosiaan sopia taas uus lenkki aika, jospa minäkin sitten pääsisin mukaan... jokapäivä mekin jokatapauksessa lenkkeillään...

oltiin vauvelin kanssa viime keväänä pari kertaa keljon kirkossa järjestetyssä eka vauva kerhossa. Oli ihan mukavaa, tosin muut vauvat oli jo lähemmäs vuoden silloin ja meidän pieni vasta kuukauden...nyt ollaan ilmoittauduttu taas tuonne keljoon, ryhmä kai pitäis alkaa tän kuun lopulla..?
 
mäpäs myös siirryn nyt sitten tällekin puolelle pääasiallisesti!

meillä on arki alkanut hyvin sujua, tosin tissillä neiti viihtyy edelleen ½-2 tunnin välein! en usko etteikö maitoa tulis tarpeeks, ennemmin tuntuu että se nukahtaa tissille ennenkö on maha täynnä :) Hereillä ollessa nimittäin syö molemmat tissit ja sit meneekin pidempi aika seuraavaan syöttöön. Vauvakerhoista oli täällä puhetta, mulla on ollu niin tekemistä muutenkin etten vielä ole ehtinyt kaipaamaan mitään järjestettyä. tai sit mun aikataulut on mitä on niin en oo viitsinyt sopia kauhean tarkkoja aikoja... just ton syömisenkin takia... :ashamed: Mutta neiti näyttäisi kasvavan nätisti, ens viikolla kuukausineuvola, saa sitten ihan oikeaa tietoa tämän kasvusta :D Uskomatonta että meidän neiti on kohta jo kuukauden!!!
 
Täällä neuvolassa käyty aamulla. Aino kasvaa tasaisesti omaa vauhtiaan, ikää nyt n. 5,5kk ja mitat oli: 6140g ja 66cm. Pitäisi vaan kuulemma tihentää soseiden syöntiä viiteen kertaan päivässä ja öljylisä puuroon. Noh, jospa me pikkuhiljaa. Rokotukset tuli, seuraavat onkin vasta vuoden iässä . Itkuhan se pääsi, mutta nopeasti unohtui :) Ihan ok paikka tuntuu tuo Kyllön neuvola olevan, tosin ne ovet vaunujen kanssa ei niin kivat, Kuokkalassa kun oli sähköovet jotka vaan edestään aukes :D Yksi täti katsoi pitkään kun mä yritin vaunujen kanssa päästä sisälle :LOL:

Kukkaiskeiju: niin se aika vaan jonnekin menee. Kohta huomaat että tyttö on 6kk :whistle: Mä meinaan havahduin äsken siihen kun kyselin vauvauinnista, saattaa olla ettei me voida aloittaa kun tyttö on yli 6 kk kun se alkaisi :/ Harmittaa kyllä, jos ei päästä, kun eihän niitä tietenkään kesäaikaan järjestetä :headwall: Pitääpä tänään soitella siitä ekavauvaryhmästä, jospa me sinne ees päästäis vielä :ashamed:

Mutta nyt oottelee suihkuseinän asentajaa
 
Eeva83
Heipparallaa!

Emmi simahti päiväunille hetki sitten ja taas on äidillä hieman omaa aikaa. :) Muakin kiinnostaa toi ekavauvaryhmä. Täytyypä ettiä tietoa siitä ja ilmoittautua lystiin mukaan. Seuraava neuvola meillä on vasta elokuun lopussa, joten en malta sinne asti millään odottaa (eikös osa saanut kyseisestä ryhmästä tietoa neuvolasta). Mites, onko Kuokkalan Mll:n perhekahvilassa kävijöitä? Meidän piti tänään Emmin kanssa mennä sinne, mut mä unohdin koko kahvilan ihan täysin. :ashamed: Ehkä ens viikolla sitten...


Eeva ja Emmi
 
Eeva83
Hip hei! Ilmoittauduin tohon Keljon ekavauvaryhmään. =) Siellä on vielä tilaa, kehotettiin houkuttelemaan muitakin alueen äitejä osallistumaan. On kyllä kivaa, kun nyt on ainakin jotain aktiviteettia tiedossa ja pääsee näkemään muitakin äitejä ja vauvoja. =)
 
Nessu: On tosiaan pikkuinen teidän neiti, meillähän poika painoi yli 6kg jo 2kk ikäisenä :D
Mikähän jättiläinen siitä kasvaa :LOL:

Meillä on 3kk neuvola viimeinen päivä, näinköhän menee jo 7kg rikki. Voihan se olla että tuo painon nousu tasoittuu kun poitsu lähtee liikkeelle. Meillä esikoinenkin oli suht painava (ei kuitenkaan näin painava kuin tämä pikkukakkonen) alkuvaiheessa ja sitten kun aloitti liikkumisen, siis ryömimisen jo 5kk ikäisenä ja siitä sitä vauhtia alkoikin tulla, niin loppujen lopuksi jouduttiinkin juoksemaan painokontrolleissa vähän väliä ennen vuoden ikää. 1-vuotiaana poika painoi alle 9kg. 1,5vuotiaana painoi 10,5kg. Kun mennään pikkuisen 3kk neuvolaan niin samalla meillä onkin esikoisen 2.v neuvola.

Eeva: Millainen se Kuokkalan perhekahvila on? Me voitas tulla joku kerta mukaan sinne. Jos se on sellainen missä voi olla myös vauvan lisäksi vanhempi lapsi mukana? Missäs se on ja mihin aikaan?

Me lähdetään perjantaina taas Itä-Suomeen ja ollaan siellä näillä näkymin koko ensi viikko.
Nyt syömään piimäkakkua
:p
 
Eeva83
Halinalle:[/b] mä en oo koskaan käyny tuolla perhekahvilassa, mut luulisin, et sinne voi ihan hyvin tulla kahden lapsen kanssa. Kuokkalan perhekahvila toimii osoitteessa Polttolinja 9. Siellä on jokin yhteispalvelutila Messi. Olis kyllä kiva, jos innostuisit kans tulemaan sinne, olis ainakin joku "tuttu" paikalla. Siellähän sitä sitten varmasti tutustuu uusiin ihmisiin taas. :)
 
Jees, siellä se on Polttolinja ysissä, uusilla nuorisotiloilla (hih, Birran terassia vastapäätä). Samassa pömpelissä myös yhteispalvelu, kirjasto, jälkkäri ja meikäläisen työmaa :) Ajattelin minäkin, et jos noihin MLL:n juttuihin saa singota "vieraalle reviirille" niin voisin tuolla Kuokkalassa joskus käydä ja samalla moikata työkavereita. Keskiviikkoaamuisin klo 9.30-11.30. Juu ja miksei voisi isompaakin ottaa mukaan, kyllä kai...

Meidän 3 kk neitinkäinen opiskelee "pärryyttämmään" ja kauheesti on tullu uutta juttua muutaman viime päivän aikana. Ja selälläänhän se ei tunnetusti pysy melkein hetkeekään enää.
 
sade säätä..
ihan kiva välillä ettei hiki valu koko aikaa..tyttö nukku parvekkeella unia kaks tuntia ja sit vielä tissin päälle toiset kaks ;) nyt jaksaa taas hyöriä ja pyöriä lattialla.
kävin aamulla seppälässä kirpparilla,löysin ihan kivoja vaatteita ja sit sen kauan kaivatun sitterin.en oo vielä tosin testannu mitä typy tykkää :snotty:

meidän neito osaa jo näyttää mieltään,kävin eilen pyöräilemässä tunnin lenkin ja kun tulin kotiin isi oli sitä mieltä et eerikalla on kaamee nälkä,kättä oli syöty jo puol tuntia..noo,suihkun jälkeen aloin kaivaa ruokaa esille,ni mitä vielä:toinen huutaa naama punaisena ja kääntää päätä pois kun tissiä tarjoilen!ja ei kun isille rauhoittumaan ja kohta uudelleen..sit vasta suostui syömään..mitähän tuosta neitistä tulee,kun nyt jo tinttaroi noin.äitillä on harmaa tukka ennen 30v päivää.

hyvä et eeva pääsette mukaan ekavauvaryhmään,on kiva et yhtenä aamuna on ees jotain ohjelmaa =)
Ainolle iso :hug: kuuden kilon johdosta :) ja eikun intoa soseiden popsimiseen..

ja lenkkeilystä:minun puolesta voidaan käydä vaik kaks kertaa viikossa lenkillä yhdessä,kerta kaikki kuitenkin ulkoilee =) onpahan juttukaveria matkalle.jos ei haittaa,voitais käydä joskus illallakin..mut toki aamulla parempi kun on noi miehet poissa jaloista ;)

tapaamista voitais alkaa suunnitella,oisko 24 tai 25 päivä tätä kuuta hyvä..?meille olette siis tervetulleita =)
 
Meillä oli eilen eka neuvola pojalla ( 10 vrk)
Äiti ja isi oli ylpeitä, kun poju oli kasvanut niin hyvin. Viikko sitten kun lähdettiin sairaalasta, poika painoi 3090g ja pituus 49cm. Eilen mitat oli 3555g ja 53cm =) Turhaan olen ollut huolissani siitä, saako poika tissistä tarpeeksi ravintoa, näyttää saavan :D

Mun täytyy nyt miettiä, että onko toi poika vielä sitten liian pieni sinne eka-vauva ryhmään.. eikös se ala joskus viikolla 35?

kukkaiskeiju Niin se aika vaan rientää...tuntuu tosi hurjalta, miten nää pienet kasvaa niin nopeesti. Kohta huomataan, että tää vauva-aika on jo ohi :(

outiko & poika 11vrk
 
Hmmm... kahtelin tuota etusivun listaa. Eikös siinä oo aika rutosti semmosia kenestä ei oo kuulunu hetkeen mittään vaiko? Mietin vaan et kahtosko jonkun "aikarajan" minkä sisään ei oo kirjotellu niin voisko olettaa ettei porukoissa pyöri (ja vois poistaa ja siistiä listaa)? Tai jotain, ilmaisen ehkä itseäni HIEMAN epäselvästi...

Tääki melkein tahtois rohkaistua tapaamiseen nyt kun tyttökin osaa tehä muutakin kuin karjua. Jään taajuuksille :)

Justiin tuli tuo seurakunnan lehti meille tänään, Tikkakosken aluesrk:n kohalla oli ekavauvaryhmästä et "ensimmäisen lapsensa vastikään saaneille". Muilta alueilta en semmosta hokannu mut äkkiseltään aattelisin kyllä että ei kai sinne voi liian pieni olla, jos äidistä/vanhemmista vaan tuntuu et pärjää ja haluu lähtee. (Siis minä esim. en ois tuon ikäsenä lähteny vielä Ainon kans mihinkään koska se söi koko ajan ja mä en osannu julkisesti imettää ja muutenkin tuntu et se karjuu jatkuvasti. Mut jos itestä tuntuu ni radalle vaan :)) Ja voihan sitä varuiksi soittaa ja kysyä mitä ovat srk:ssa mieltä.

Nii ja vielä sit se, että me meinattiin Aikun kans lähtee tänne Huhtasuon ekavauvaryhmään kokeileen, meillä on maanantaisin muistaakseni 13-15 tai sinne päin. Täällä ei olekaan ennakkoilmoittautumista, senkus marssii paikalle vaan (jos tietää mistä ovesta mennään tupaan).
 

Yhteistyössä