Jyvässeudun äidit vol. 2

Moi Mandy ja onnea nyytistä!
Minä ainakin olin ajatellut jossain vaiheessa käydä kattomassa noita MLL:n juttuja, voi päivät täällä kotosalla käydä pitkäksi jos vain seurustelee kahdestaan pikkumiehen kanssa.
Ja muutenkin jos haluat lähteä joku päivä kärryttelemään niin lähden mielellään seuraksi :)
 
jo onkin viime kirjottamisesta kulunukkin aikaa.. tuntuu et päivät vaa vilisee ilmissä ku ton pojan perässä saa mennä koko aja :D ne hampaat ei oo puhjennu meilllä vieläkään :eek: ja meillä on kans baby björnin rintareppu.. oon ite ainakin tykänny siitä ja poikakin tykkää olla kyydissä :)
saku on alkanu nousta konttaus asentoon, välillä jalkoja liikuttaa mut kädet ei vielä hievahdakkaan :D ja tänään se oppi taas uutta: päriseminen. saku yrittää päristä koko aja :LOL: eipähän pääse menemään piiloo enää ku pärinää kuuluu aina jostai nurkan takaa :LOL:
 
Mäkin voisin tapaamiseen tulla jos mahtunee mukaan vielä. halinalle81 laitettu yv:tä
saaks noihin perhekahviloihin mennä vaikka ei kyseisellä asuinalueella asukkaan, me asutaan lohikoskella.. ni siihen ei olis ees kovin pitkä matka..
 
Olen kanssa tutkiskellut noita MLL:n perhekahviloita, ilmeisesti mukaan voi mennä kuka tahansa. Tietysti meidän alueen kahvilan toiminta on tauolla :(

Meillä 4kk poika viihtyy tissillä peremmin kuin hyvin:) Tosin alkuun oli paljon ongelmia, kun imuote oli poitsulla hakusessa ja mulla matalat nännit. Rintakumilla on saatu homma toimimaan. Maitoa toistaiseksi tullut hyvin. Korviketta ei ole suostunut syömään kuin alle 1kk ikäisenä. Joskus on yritetty tarjota, jotta äiti pääsisi välillä myös ulos, mutta tuloksena raivari.. Ilmeisesti tutin muoto aiheuttaa jonkinmoisen oksennusreaktion :( Onneksi pikkuhiljaa voi ruveta antamaan kiinteitä ruokia niin helpottuu joskus tuo tissirumba.

Mukavaa päivää kaikille :)
 
moikka kaikille tämänkin puolen keskustelijoille..
mie olen kirjotellu koko ajan tuonne odotus puolelle,mut taidan pikkuhiljaa siirtyä myös tämän puolen juttuja lueskelemaan ja kommentoimaan tarpeen ja ajan mukaan..

pusukalatar:minä oon kans sitä mieltä et pullo vauvat on ihan yhtä hyvin voivia kun tissillä kasvaneetkin,meidän veljen vaimo joutu jopa lopettamaan tissittelyn kun vaavin masu vaivat vaan jatku kaikesta ruokavalion muutoksesta huolimatta.se yhdessä oleilu onnistuu muutenkin kun tississä roikkumalla =)

meillä on Eerikan kanssa käytössä päivisin baby björnin farkkuinen kantoreppu ja iltaisin tykkään ottaa ihan kantoliinaan,se on jotenkin läheisempi..ainakin minusta.kantorepun sain veljen porukalta 5e,aika uuden näköinen se on ja ihan kätsä varsinkin lenkillä ja kaupungilla ollessa..

mekin ollaan etsitty millon vauva uinnit alkais taas,pakko päästä mukaan.Eerika on sellainen isin vesipeto et heikompia hirvittää..

mies on tänään viimeistä päivää lomalla,huomenna arki alkaa todenteolla.voitais lähteä mekin käymään seurana perhekahviloissa joku päivä,ei kai niissä tosiaan ole paikkakunta rajoja?onko keltinmäessä/myllyjärvellä omaa kahvilaa..?
me ilmoittauduttiin keltinmäen ekavauvaryhmään,se taitaa alkaa joskus elokuun lopussa tai syyskuun alussa..lauraliina mukaan vaan..en tosin tiedä miten uskonnollis painotteista se oleilu siellä on,mut pitää käydä kokeilemassa =)
pitäiskö meidän tämän alueen(keltinmäki-myllyjärvi) mammojen järjestää vaunu kävely vaikka ens viikolle,jos säät sallii?meitä taitaa kuitenkin jo useampi täältäpäin olla.. olis kiva tavata teitä..

halinalle ja kaikki muut mukaan tulijat,huomiseen =)
 
Savosta kotiuduttu.

Nepsunen: Mä kannattaisin tuota Keltinmäen-Myllyjärven mammojen vaunuilua ensi viikolle :wave: Meille ei keskiviikko ja perjantai käy, mutta jos jonakin muuna päivänä niin innolla ollaan mukana :) Mutta huomiseen.
 
Moikka!

Minäkin nyt ilmottaudun tähän porukkaan mukaan, kun tuo pienimies tuli maailmaan viime lauantaina elikäs 1.8. Mitat pienellä prinssillä olivat: pituus 49cm, paino 3140g ja pipo 36cm :)

outiko & pikkumies 4vrk
 
Eeva83
Heippa pitkästä aikaa! Pikaisesti tulin lukemaan viimeisimpiä kirjoituksia ja huomasin, että huomenna olis tapaaminen. Me oltaisiin Emmin kanssa kiinnostuneita osallistumaan, mikäli mukaan vielä mahtuu. :) Laitatko Halinalle yv:llä koordinaatteja, että löydän perille (mikäli meidän liittyminen seuraan sopii).

-Eeva ja Emmi
 
Alkuperäinen kirjoittaja nessu86:
Savosta kotiuduttu.
Mistäs sieltä - sinäkös sinne Pielaveelle olit lähössä taannoin vai joku muu...? Tää ois Vesannolta niinku aikuisten oikeesti.

Voi kun näinkin pienen ihmisen Prisman Hesellä tänään, ei sitä enää muistakaan kuinka pieni Ainokin oli... Tai silleen kun sitä näkee joka päivä niin ei tajua sitä kasvua, mutta onhan se nyt jo jättiläinen verrattuna tuommoseen ihan pieneen punanaamaseen vastasyntyneeseen!

3 kk neuvola takana, mittaa tytöllä 5680g, 59 cm ja myssykkä 41,3cm. Nollakäyrän tuntumassa huitoo menemään. Ihana terkkarin sijainen oli Huhtasuolla, ihan huipputyyppi! Yli tunti me turistiin, eikä ollenkaan ollut sellainen "no, mitenkäs, onnistuukos..." -tyyppinen tapaus vaan tosi ihana nuori nainen. Ei siis tuntunu et ois jotenkin "kuulusteltavana".

 
Kiitos kaikille mukavasta tapaamisesta, toivottavasti nähdään pian uudelleen =)

Meillä molemmat pikku miehet simahtivat päikkäreille ja taidanpa itse mennä nauttimaan parvekkeelle auringosta ja lukemaan lehtiä B)

Lara79: PALJON ONNEA :flower: Minä homepää kun unohdin tapaamisella onnittella sinua synttäreiden johdosta
 
Ekavauvaryhmästä löytyy tietoja alla olevista linkeistä.
- Huhtasuon aluesrk: http://rakenneuudistus.jklmaasrk.fi/tapahtumat/huhtasuon_aluesrk/
- Keltinmäen aluesrk: http://rakenneuudistus.jklmaasrk.fi/tapahtumat/keltinmaen_aluesrk/
- Keskustan aluesrk (kaupungin kirkko, lohikoski, keljo): http://rakenneuudistus.jklmaasrk.fi/tapahtumat/keskustan_aluesrk/

Palokassa ei näköjään ollut omaa... Mutta luulis, että mihin vaan voi mennä.

Mymmeli Mennään vaan kärryttelemään joku päivä. Mies on vielä tän ja ens viikon isyyslomalla, joten sen jälkeen sitten. :)

Mandy ja Aksu 14 vrk
 
Minä oon tänään alkanut tosiaan pohtimaan tuon imetyksen lopettamista koska tyttö pullautteli ylitsevuotavaa tissiä pois. Aikaisemmin Henni tarttui kuin sika limppuun jos tippakin oli herahtanut nännin päähän. Siispä tästä lähin pumppaan maidon, joten se päätyy joka tapauksessa Hennin ravinnoksi, mutta vain eri tavalla! :) Helpotti kyllä täällä purnata asiasta! :)
 
Nostellaan...

Ulkona on kamalan lämmin, ihanaa kun on lämmintä, mutta ei tee mieli lähtee lenkille kun hikoilee jo paikalla ollessaan :D Meillä eilen syötiin tosi hyvin ja tänään on ihme väsy ja kitinä päivä. Pistän niiden tulevien hampaiden piikkiin taas. Puhkeaisivat jo, rauhoittuisi vähän. Pari iltaa ollaan nyt nukutettu Aino pinnikseen ihan itsekseen. Vellin ja iltahommien jälkeen ollaan vaan viety sänkyyn, vähän aikaa päätä sivelty ja tuttia käyty nostaa varmaan kakskymmentä kertaa, mutta alle puolessa tunnissa tyttö nukkuu :eek: Ja ilman kiukkuja, kun syliin nukutettaessa raivotaan melkein aina nykyään. Ei pidä toivoa liikoja vielä, mutta jospa oppisi tuon sänkyyn nukahtamisen

 
Onko kenelläkään mitään tietoa/kokemuksia tuosta ekavauvaryhmästä? Mua ainakin kiinnostaisi! Oon tänään ekaa päivää yksin vauvan kaa kotona ja jo nyt tuntuu, että jotain tekemistä sitä kaipaisi.
Onneks miehellä alkaa isyysloma 2,5vkon päästä =) Kyllä se on vaan niin paljon helpompaa, kun on mies kotona.

outiko & poika 9 vrk
 
nessu,hieno homma et yksin nukkuminen on sujunut,vieläkö onnistuu..?minäkin odotan kauhun sekaisella jännityksellä tulevia hampaita,tytöllä kun tuota temperamenttia riittää niin ne tulee varmasti kovalla huudolla :(

mitenkäs muuten outikolla on menny,onko haava parantunut hyvin helteestä huolimatta?
minä kans menen kyllä eka vauva ryhmään ainakin kokeilemaan,katsotaan saisko sieltä sit lisää tuttuja :)

myllyjärvi/keltinmäki vaunuilijat:lähdetäänkö huomenna aamupäivällä käymään jossain vaik aamupäivällä,10,10.30..?tavataanko vaik tuossa keltinmäen sillalla ja lähdetään kaupunkiin päin kävelmään vai onko muita ehdotuksia..? =)
 
nepsunen: eilen illalla ei ihan niin helposti käynyt sänkyyn nukahtaminen, mutta lopulta kuitenkin nukahti. Jospa se tästä.

Mä voisin lähtee huomenna vaunuilee, mulle kävis siinä klo 10. Jos sitte siihen sillalle tulis vai?

Meillä ei edellenkään näy hampaita, ei.. Saa nähdä kuin pitkään niitä tehdään ja itketään.

Eilen maistatin Ainollle banaania, yökkäili vain :D ei ollunna herkkua
 
Outiko Kävin neidin kanssa ekavauvaryhmässä...tosin kylläkin Vaajakoskella. Tykättiin molemmat käydä siellä kun näki samanikäisiä vauvoja ja mammakin sai seuraa. =)
Vaajakoskella oli siitäkin mukava, että siellä tehtiin joka kerta jotain (esim. tehtiin sellaiset valokuvakehykset) tai sitten siellä oli joku vierailija. Kerran oli esim. hammashoitolasta täti kertomassa noiden pienten hampaiden hiodosta. Tuli kyllä ihan hyödyllistä tietoa. Nyt ei taideta enää syksyllä mennä. Jos siirryttäis tuonne perhekahvilaan.

Meillä pieni emäntä flunssassa, mutta onneksi jo paranemaan päin. Meillä sattuu melkein aina hampaiden tulon yhteyteen joko flunssa tai kuume (kerran). Mistä sit johtuneekaan. Onneks kertaakaan ei oo ollu flunssa yhteydessä kuumetta. Kerran oli vaan pelkkä kuume.

Toinen kiukkua aiheuttava homma tällä hetkellä on yksiin päiväuniin siirtyminen. Neiti ei suostu mitenkään nukkumaan enää aamu-unia ja sit on kauhee kiukku, kun kuitenkin väsyttää. :/ Nukkuu onneks sitten yli parin tunnin unia puolenpäivän maissa, jos on "pysyny pystyssä" siihen asti. Tällä hetkellä päivärytmi enemmän tai vähemmän hakusessa. Johan sillä edellisellä rytmillä mentiinkin puoli vuotiaasta lähemmäs 11 kk.

Mut nyt neiti heräilee....


 

Yhteistyössä