Jyvässeudun äidit vol. 2

Kukkis: minäkin oon hoksannut tuon ajan kulun! Huomenna meiän neiti 1kk!!! :heart: Ja se neuvola meilläkin on ens viikolla. :)
Noista perhekahviloista ollunna puhetta... Täällä meilläpäin on perhekahvila (joskaan en tiiä kuka sitä pitää yllä...), mutta joku mulle puhu keväällä, että kamalasti harventunut porukka siellä! :( Jos se alkaa taas nyt syksyllä ni kai minäkin meen tekemään tuttavuutta uusien ihmisten kanssa. Oon kovasti harmitellut kun tuon naapurin emännyyen kanssa oltiin tosi paljon tekemisissä raskausaikana, mutta nyt sitten kun saatiin tää meiän "virastokadun virallinen pari" maailmaan niin eipä olla paljonkaan törmäilty! :( Me siis saatiin lapsemme peräkkäisinä päivinä. Hällä tosin on kolme lasta entuudestaan mikä tietysti verottaa aikaa, mutta ei silti estä minua harmittelemasta tätä välien viilentymistä! :( Jotenkin kuvittelin, että me sitten vauvatreffaillaan urakalla, mutta niin ei nyt sitten käynytkään! Pitää siis suunnata katse vaan ettepäin ja toivoa uusia tuttavuuksia! Tätäkin kautta tosin oon osaan teistä jo hieman paremmin tutustunut ja jatkoa toivoen... :)
Nyt menen tuonne sohvalle pötköttelemään (unen kanssa tai ilman) ja odottelemaan neitin ensimmäistä syöntiä. Ehtiihän tässä varmaan tunnin huilata... :)
 
Eevalle ja loorukselle KIITOS infosta tuon perhekahvilan suhteen, ehkäpä mekin päästään joku kerta sinne mukaan. Ensi viikolla ei ainakaan päästä kun ollaan mummolassa.

Nepsunen: Tapaaminen ois tosi kiva jälleen kerran, ensi viikko ollaan tosiaan mummolassa, mutta silloin 24 tai 25 päivä ollaan jo kotosalla ja näillä näkymin meillä ei pitäisi olla mitään ohjelmaa. Mites kun minulla on tuo isompikin vekara, voinko ottaa hänet mukaan? Hän on kyllä aika vilkas tapaus ja joka paikkaan menijä, mutta jos näyttää siltä ettei osaa käyttäytyä pienten kanssa niin me voidaan lähteä kotiin. Mies on silloin aamuvuorossa, joten jos tapaaminen on aamupäivästä niin pojalle ei ole hoitajaa.

Nyt unta palloon....
 
onkin viime kirjoituksesta jo aikaa :Dsakusta on tullu niin nopee liikkumaan että :D yrittää poika pieni kontata jo kovasti,ja nousee tukea vasten seisomaan.. :eek: ikäähän sillä on 5.5kk..oon miettiny,et jospa toi sen kiivas kehittyminen johtuukin osittain siitä,ku on noin pieni (vähä yli 5kg ja n.62cm pitkä)

olikos täällä palokasta päin ketään? ois kiva saaada vaikka lenkkeily seuraa :)
 
Eeva83
Moips!

Minäkin osallistun tapaamiseen mielelläni. :) Suunnittelin jo pyytäväni teitä meille seuraavaksi, mutta Nepsunen, ehdit ensin. ;) No, sit seuraavaksi meille! Toi paljon puhuttu ekavauvakerho alkaa silloin viikolla 35, joten meille sopisi paremmin tapaaminen 26 pvä. Meillä on toi kerho siis 25 klo 9.30-11.30...

Nyt vois myös viritellä lenkkeilyporukkaa tohon Jyväsjärven rannalle, kun ilmatkin on jo vähän viilenneet. Helteillä Emmin kanssa lenkkeilystä ei tullut mitään, kun tyttö vaan itki vaunuissa, kun oli niin kuuma... Oisko esim. tänään päivällä porukkaa lenkkeilemään? Myös huomenna käy! :)

 
Loorus: mä mietin kans yks päivä että poistanko sellaisia, joista ei oo kuulunut mitään pitkilleen, mutta en sitten tehnyt sitä. Mitä mieltä muut, otanko vaan kylmän viileästi pois, saadaan siistimmäks tuota etusivua?

Me voitas tulla tapaamiseen, ihan sama kumpi päivä, kaikki sopii :) Ollaan ensi viikko poissa Jyväskylästä, mutta sitten mielelläni taas lenkkiseuraa kaipailisin. Tuo olisikin hyvä idea jos Keltinmäki-Myllyjärven alueen äidit haluatte parikin kertaa viikossa lenkillä käydä yhdessä? Niin ja voishan sitä välillä vaikka käydä tuolla Jyväsjärven rannalla, jos muitakin äitejä tulisi mukaan?

Meillä on pari päivää enon vaimo kylässä. Pitänee lähtee seuraa pitämään ja kirppareita kiertää :wave:
 
Nyt mäkin haluan kyllä mukaan tapaamiseen kun en viimeksi päässyt osallistumaan! Mulle käy kumpi päivä tahansa. :wave:

Nyt tulee vuodatus...Mulla menee hermo tän toisen tissin kanssa!!! |O Toisessa ei mitään ongelmaa, mutta tämä toinen, se on ihan pirsanan kipeä edelleen aina kun alkaa syömään ja tuntuu että nyt se on kipeä sillonkin kun syö, aiemmin loppu se kipu jossain vaiheessa. Nänninpää on edelleen verillä. En ymmärrä, että eikö se saa siitä kunnolla kiinni vai mikä mättää, kun toinen tissi on tosiaan ihan ehjä, ei satu jne. Ja kuvittelisin siis että maitoa tulee hyvin, mutta en mä enää tiedä siitäkään sitten. Pumpulla en saa mitään tulemaan, käsin tulee n.50ml kun vauva on lopettanut syömisen, eli kai sen pitäis riittää...tai sit se ei vaan riitä kun syö niin usein...nyt maltto nukkua huikeat 40min ja takaisin tissille...itku meinaa tulla... no kai se tästä.
 
Senkun siivootte etusivua.. Ihan kivahan se olis tietää ketä täällä oikeesti kirjottelee :)

Me voitas kans tulle treffeille jos vaan aika sopii.. On just tuolloin neuvolaa ja sairaalassa käyntiä.

Sisi on kiukutellut kovasti viime aikoina, en tiedä tekeekö taas hampaita.. Mutta öisin herää 10 kertaa itkemään.. Vähän rankaa vaan heräillä jatkuvasti niin monta kertaa ja sit kun käyn vielä yötöissä. Mut eiköhän tämäkin taas ohi mene.

Jenksu & Sisi 9kk
 
Kukkaiskeiju jos nänni on tosi kipeä niin kannattaa kokeilla väliaikaisena apuna rintakumia, se voi auttaa myös vauvaa saamaan paremman imuotteen.

Ehtisikö kukaan Keltinmäen suunnalta lenkille huomenna? Mikäli ei sada... Vaikka puolenpäivän maita?

Meillä kohta 4kk neuvola, piti olla lääkäri paikalla, mutta ylläri, eipäs olekkaan!! Välillä ihmetyttää Kyllön neuvolan touhut.. Aina eri nauvolatäti ja lääkäri kokoajan saissulla. Jokaiselta tädiltä erilaisia ohjeita ja neuvoja sekä aina saa kertoa kaikki asiat alusta alkaen. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Vai onko meitillä vaan huono tuuri :(
 
Minäkin tahtoisin osallistua tapaamisiin, mutta en ihan vielä, kun toi poju on niin pieni.
Lisäksi meidän liikkumista vaikeuttaa vielä se, että mun on tosi vaikee saada noita vaunuja täältä 4. kerroksesta yksin alas. Siis kyllä meidän talossa on hissi, mutta sillä ei pääse kun 1. kerrokseen ja siitä pitää vielä mennä yhdet portaat alas.
En uskalla ton sektiohaavan takia vielä nostella vaunuja jne.
Ja tietty sekin vähän rajoittaa, kun meillä ei oo autoa millä liikkua.

Mutta sitten kun poika vähän kasvaa, niin ihan ehdottomasti haluun osallistua, ettei musta tuu ihan mökkihöperö täällä neljän seinän sisällä.

outiko & poika 12vrk
 
Outiko: Mä ilmottauduin juuri tuohon lohikosken ekavauvaryhmään (vaikka täällä juuri eilen sanoin etten kaipaa mitään ylimäärästä järjestettyä :LOL: ) Toivoin vähän saavani sutkin sinne. Sanoi sieltä että nuorin siellä on ollu 2 viikkonen, ja teidänkin poitsu ehtis sitten jo olla...melkeen kuukauden ;) Se alkaa sillon 24.8. Varmaan sinne vois osallistua vaikka ei ekaan kertaan pääsiskään mukaan. Kiinnostaako? Ja jos meinaat mökkihöperöityä ennenkun pääset kunnolla liikkeelle, niin pistä yksäriä, mä voin tuppautua teille neidin kanssa joku päivä :D

Lauraliina: Joo, sillon alkuun käytin rintakumia, oli niin kipeetä hommaa, mutku en uskaltas käyttää sitä taas kun ajattelin että jos se huonontaa valmiiks jo vähän huteraa otetta... No pitää katsoa. Nyt mulla on "supersuunnitelma", katsotaan tehoaako :D

Jenksu: Tuo yöheräily on kyllä varmasti aika rankkaa...meidän neiti syö yölläkin 1½ tunnin välein, eli aika monesti itsekin valvon öisin. Ihmeen hyvin sitä saa nuo lyhyet välit kuitenkin nukuttua. Varmasti helpottaa kun saa hampaat puskettua.
 
Eeva83: Kyselit lenkkeilyseuraa Jyväsjärven raitille, me voitas huomenna päästä vaunuilemaan. Mikä ajankohta ois sopiva, me ulkoillaan yleensä aamupäivästä noin 10-11 aikoihin. Ollaan yleensä silloin isomman kanssa puistossa ja pikkuinen nukkuu vaunuissa. Jos ottaisin huomenna tuplakärryt, niin kaipa tuo isompi viihtyy sen lenkkeilyn ajan rattaissa. Pikkuisen kanssa on ollut vähän ongelmia nykyään, toisinaan viihtyy vaunuissa vaikka olisi hereilläkin, mutta välillä taas aloittaa itkukonsertin kun herää. Siinäpä on sitten ollut hommaa kun toisella kädellä työnnät isompaa tuplissa ja toisessa kädellä kannat vauvaa :attn: Mutta jos huomenna on hyvä ilma eikä sada vettä, niin me tullaan lenkkeilemään! Onkos muita tulossa ja mikä olisi kellon aika ja tapaamispaikka? :wave:

Niin ja minunkin mielestä tuota listaa vois vähän muokata, poistaa sieltä sellaiset, jotka eivät ole aikohin kirjoitellut jne...
 
Loorus: Niin se vaan on pieni maailma! :D Tässä on varmaan vieläkin sitten samoja naapureita kuin sulla ollu! :)

Munki puolesta voisi siistiä tuota listaa. Olisi sitten vähän niinkuin reaaliajassa :)

Minäkin muuten joskus toisinaan vierailen kuokkalan suunnalla äitin luona (kuten viime la-ma) ja olisi kiva lähteä vaikka sitten kahville tms sen alueen mammojen kanssa! Kun ei noita mammakavereita liiaksi tosiaan ole niin olisi kiva päästä tuulettumaan samanhenkisten kanssa. Ja tällä tuulettumisella tarkoitan tosiaan ihan vaan kahvittelua kun lapsella on hoitsu! B) Luonnollisesti myös vaunulenkit olis kivoja jos satun majailemaan useamman päivän äitin luona! :) Kauhee kun kuulostaa jotenkin "jätetään vauvat matkasta kjäh kjäh"-meiningiltä...toivottavasti en tule väärin ymmärretyksi!!

Me käytiin tänään näyttämässä Henniä mun mummolle. Tykkäsi kovasti tytöstä! :) Sillä välin kun olin vaippaa vaihtamassa niin oli mun miehelle höpötelly jotain, et "osaakohan se nyt vaihtaa sen vaipan"...!! Nojuu kun en osaa..ikinä ennen en ole vaihtanut vaippoja eikä Hennikään oo ollu meillä kuin kuukauden!! :LOL: Harmittaa vaan kun mummolla on altzheimerin tauti niin tod näk ei huomenna edes muista meidän vierailleen! :( Ja tottakai unohdin ottaa kameran mukaan!! Olisi voinut ottaa kunnon kuvia ja teettää niistä mummolle muistoksi paperikuvan!! :(
Toisessa mummolassa käydään sitten tässä lähiaikoina. Siellä odotetaan kovasti Hennin tapaamista... :)

Niin ja pakko vielä oikaista omia puheitani...eilen illalla kehuskelin kuinka meiän neiti täyttää "huomenna" 1 kk...no EI! Olisi pitänyt sanoa, että YLIHUOMENNA! :D Eli nyt siis hehkuttelen: Meiän Henni täyttää huomenna 1 kk!! :LOL:

Mutta nyt on ihan pikupakko lähteä suihkuun kun kello on jo noin paljon!!! :whistle:
 
Eeva83
Halinalle, kiva jos lähdet vaunuttelemaan huomenna rantaraitille! =) Mikäli on harmaata tai sataa, ni jätetään lenkki siinä tapauksessa väliin. Mä yritän miettiä sopivaa kohtaamispaikkaa, kun asustellaan niin järven eri päissä... Oisko siinä rannassa oleva torvimonumentti suunnilleen puolessa välissä? Oisko ok nähdä siinä vaikka puoli yhdeltätoista? Mä laitan sulle yv:nä mun puhelinnumeron, jos tulee jotain mutkia matkaan, ni voit soittaa. Sun numero mulla onkin jo.
Näillä näkymin siis huomiseen! :wave:
 
Me kanssa tullaan tapaamiseen taas jos vaan on sellainen aika että päästään, ollaan menossa tuohon samaan ekavauva ryhmään eevan kanssa....

Niin ja outiko, ihan hyvin voit pienen kanssa lähteä ekavauvaryhmään,jos vaan itsestä siltä tuntuu, monet on aloittaneet sen ryhmän ihan parin viikon ikäisinä :) Joten iän puolesta voi tosiaan hyvinkin mennä.

Kukkaiskeijulle tsempit imetyksen kanssa.Jospa se siitä helpottais...muistan kuinka eka viikko imetyksen kanssa oli niin tuskaa että ajattelin jo luovuttavani koko jutun kun sattui niin...sitten vaan yhtenä päivänä tajusin että hei, ei muuten satukaan enää :) Saatoin muuten tänään nähdä sut kaupungilla...?

Me ollaan lähdössä huomenna reissuun, tullaan viimeistään keskiviikoksi takas, mutta siihen asti siis poissa lenkkipoluilta :)

Ai niin, ostin sitten tänään sen manduca repun, nyt vaan pitäis päästä testailemaan :)
 
Kurkkaamas vaan, ei varmaan ihmeitä päiviteltäviä meiltä.

Paitsipaitsi: onko joku onnistunut jostain tuutista kaivamaan ajantasaista tietoa vauvauinnista (Alvari tai Wellamo)? Ku tää ei niinku löytäs että millon ja koska ois infoo jnejnejne. Ja liekö jo kaikki paikat menneet joskus tyyliin toukokuussa... Mut olis nyt ees kiva tietää! Kiitos jos joku osaa kertoa edes jotakin :flower:
 
Mun käsityksen mukaan noihin uinteihin ei ole ilmoittautumista kun siellä infossa vasta. Me mennään vauvauintiin peurunkaan, on nimittäin vähän inhimillisempään aikaan kun aamu kasilta, miten niin aamu-unisia :D
 
^Ok, eli mahkui ois sen puoleen... Vielä ku löytäs koska on se info. Pitää kytsiä ja vaik soitella liikuntapalvelukeskukseen jos ei ala nettiin tulla tai s-postiin vastausta. Mäkin kyllä mietin meidän toimintakykyä tuohon aikaan aamusta jos ne edelleen on samaan malliin het aamutuimaan...

Meenkin heti tsekkaan sitä Peurunkaa jos netistä löytys, täältä melkeinpä Laukaantien varresta olis ihan helppo sinnekin singahtaa.
 
Loorus, mä kyseli Aaltoalvarista sitä vauvauintia. Loppukuusta tulee joku kaupunkilehti, jossa jokin liikuntaliite, siinä tietoa ja samaan aikaan tulee nettiin tietoa. Mutta mä sain liikuntainfosta sellaista tietoa että eka info on vasta 19.9. Ja en tiiä kuin tarkkoja ollaan siitä uinnin aloitusiästä. Meillä kun tyttö tulee 1.9 jo 6kk, että ollaanko me jo "liian" vanhoja siihen touhuun :(

Mä poistelen noita nimiä etusivulta, kunhan tässä ehdin.

Ekavauvaryhmän vetäjälle oon yrittänyt soitella, ei vastaa eikä soita takasin vaikka viestejä jättää :headwall: Prkl... |O

Kukkaiskeijulle tsemppiä imetykseen. Kokeile rintakumia vaikka hetkeksi, jos auttaisi. Mulla auttoi huonoon imetysotteeseen ja siihen kun sattuu imettäessä.

Ei nyt jouda pariin päivään kun pikaisesti käymään, kun on sukulaisia kylässä. Paremmalla aikaa sitten taas :wave:
 
^Kiitos!

Mekin lähetään tästä pikkuhiljaa Savonmualle mummoloimaan kunhan saahaan perhe ja kissa ja romppeet pakkailtua - ihan uskomattoman vaikeaa kun ei oo pitkään aikaan taas reissattu, ei tajua yhtään mitä pitää ottaa mukaan! Lisäks kissa jää sille tielleen vähäks aikaa kun sisko haluu sen "sijotukseen" niin sille pitää kerätä kaiket maailmat romua mukaan. Huoooohh...

Mutta siis viikonloppuja ja palaillaan astiastoille!
 
Eevalle vielä kiitokset mukavasta lenkkeilyseurasta! =)
Esikoinen jaksoi vielä monesti sanoa että "tyttö piilossa vaunuissa", tarkoittaen teidän neitiä.
Me jäätiin vielä tunniksi puistoon leikkimään ja pikkuinen nukkui koko loppuajan kopassaan. Eli jotain halusi vain "protestoida" vaunulenkillä kun vähän itkeskeli.

Jep, mutta me lähdetään tänään lomalle mummolaan, mutta onneksi sielläkin on netti käytössä niin ei tule vieroitusoireita :LOL: Mutta nähdään ainakin osan porukan kanssa sitten seuraavalla tapaamisella.

Hyvät viikonloput, toivottavasti aurinko jaksaa vielä paistaa :wave:

Halinalle ja pojat
 

Yhteistyössä