Jyvässeudun äidit vol. 2

kiitos paljon kaikille vieraille mukana olosta,mukavaa porukkaa olette ;) isossa sakissa jää juttelu osan porukan kanssa vähemmälle,mut onneksi kaikilla taisi olla edes joku jonka kanssa turista :) ja kukkikselle ja mymmelille erikois kiitos,iltapäivä tuntui paljon lyhyemmälle kun yleensä ;)

tänään oli kuntosali päivä,saas nähdä miten kipeä emäntä sieltä pois raahustaa.pitää vissiin tehdä ilman painoja,ettei tuu reviteltyä liikaa :LOL: nimim.ihminen elämänsä kunnossa :saint:

tänään alkaa bb,olenko ainut joka aikoo koukkuuntua ärsyttäviin ihmisiin ja tapahtumaköyhyyden tuijotukseen??

huomiseks on luvannut sadetta,mut toivottavasti aamupäivän ois ripsimättä,kerettäis käydä lenkillä..

soittelin äsken harvinaisen puhelun,sellaiselle työkaverille jonka kanssa on ollut elämäni parhaat kaksi vuotta töissä mut kenen kanssa en ole ollut kahteen vuoteen oikeastaan missään yhteydessä..marjolla on maaliskuun lopussa syntynyt vauva,joten yhteistä jutunjuurta löytyi pitkän ajan jälkeen PALJON!! sovittiinkin et menen käymään hänen luonaan seuraavan kerran kun siilinjärvelle päin menen,ei muuten tule loppua puheluista =) on se kumma,miten vaikea on pitää hyviinkään tyyppeihin yhteyttä,saatikka sitten vähän vähemmän natsaaviin persooniin.ei pidä ottaa stressiä,kaikkeen ei voi revetä vaikka tahtoisikin.

pusukalatar:eek:ikea päätös!kukaan ei voi päättää mikä on teidän perheelle parasta tai oikeaa,joten itse on omat päätökset tehtävä! harva ihminen on kotonaan vuoden vauvan kanssa 24/7 tulematta katkeraksi/hulluksi/tekopyhäksi! itse kävin heinäkuun lopussa rimpsalla ja kohta lähden uudelleen enkö pode minkään laista,toistan MINKÄÄNLAISTA huonoa omaatuntoa asian tähden!!ollaan sit 70v neljän seinän sisällä kuten kuuluukin(tai sitten ei) ;)

ohhoh..olipas taas tilitys..taidan lähtee pyykin levitykseen,jälleen kerran..

nepsunen ja neito Eerika tasan 3kk

pusukalatar: Peesaan edellistä täysin tuossa tuulettumisessa ja yleensäkin omasta "päätösvallasta"! Mä kävin kans hieman yllättäen "äkkilähdöllä" mun siskon kans viihteellä kun oltiin pari viikkoo sit mummoloimassa. Mies ja siskon avokki jäivät Ainon unta vahtimaan ja todellakin hyvillä mielin saatoin jokusen valkovenäläisen kumota :D Ja yleensäkin asioissa, itsehän sitä tietää mikä on itelle oikee tapa. Minä en esim. korvaani lotkauta jos joku yrittää tuomita sitä etten imetä kuin sen pari kertaa/vrk. Eivät tunne koko tarinaa eivätkä olleet siinä tilanteessa jossa päätös tehtiin eli ei mun mielestä oo vara sanoo. Tottakai asiasta voi keskustella, mut esim. just imetys ja tuo tuulettuminen on asioita joista on aika kärkkäitäkin mielipiteitä ihmisillä.

Ja BB-koukuttumista odotetaan täälläkin...

Onnea 3kk ikäiselle Eerikalle, meidän pikku herra tulee pian perässä!

Pusukalatar: Älä suotta murehdi, käy vain tuulettumassa! Kyllä jokainen äiti sitä varmaan jossain vaiheessa kaipaa. Itse lähdin pikkujouluihin kun esikoinen oli tasan 3kk, jäi silloin miehen hoiviin. Olin kyllä autolla liikenteessä ja kävin kerran kotona imettämässä ja samalla poika nukahti yöunilleen. Lähdin sitten vielä tanssimaan ja tulin takaisin yöimetykselle =) Parin viikon päästä meillä on tuttavan häät, jätän esikoisen hoitoon, mutta otamme vauvan mukaan hääjuhlaan, koska jäämme sinne hotelliin yöksi ja täysimetyksellä ollaan vieläkin. En ole kokeillut pulloa vieläkään ja en jaksaisi alkaa pumppailemaan maitoa kesken hääjuhlan. Eli helpommalla päästään kun otetaan vaavi mukaan. Ajattelin kyllä nauttia kuitenkin juhlatunnelmasta, tanssia ja valvoa myöhään vaikka vauva onkin mukana, saa pikkuinen nukkua vaunuissa tai valvoa jos haluaa. Mutta tietysti alkoholittomalla linjalla täytyy olla, paitsi alkumaljan kyllä juon jos sitä on tarjolla
Mukavia ristiäisiä teille!

Meillä molemmat herrat päikkäreillä. Käytiin aamulla kaupassa ja ulkoilemassa. Sitten leivottiin pullaa esikoisen kanssa ja tein ruuan iltaa varten. Pitäis vissiin vielä pyykkiäkin pestä. Niin ja täällä myös odotellaan illan BB-lähetystä, joten koukussa ollaan :D
Täytyy tosiaan yrittää aikaistaa meidän iltapuuhia, että ehtii hyvin kattomaan BB:n tai voihan se olla että pikku herra on tissillä just silloin, mut eipä se haittaa.

Joo, huominen tietenkin säävarauksella.

Huonosta omasta tunnosta ja päätösvallasta lapsen suhteen. On tässä tullut huomattua, miten monesta asiasta VOISIN tuntea huonoa omaa tuntoa, vaan EN tunne. Eniten minua arvostelee tuleva anoppini. Kun meidän tyttö syö purkkiruokaa pääasiassa, käyttää kertakäyttövaippoja ja on juonut korviketta 2kk eteenpäin. Niin ja kun en meinannut ensi viikolla, kun tulee 6kk täyteen, toista vielä potalle laittaa, istumisesta ei tietoakaan ja ennen kaikkea säästän tytön selkää vielä. Kun anoppini paasasi minulle että heidän lapset ovat vauvoina syöneet itsetehtyjä soseita, anoppi käyttänyt harsovaippoja ja tosiaan potalle/syöttötuoliin laittanut heti 6kk iässä. Ja silti, meillä on iloinen ja tyytyväinen ja terve tyttö. Ja ajat ovat muuttuneet, 25v. sitten ei olekaan ollut näin "helppoa". Kyllä tyttö ajallaan syö ihan samaa kotiruokaa, on nytkn jonkun kerran syönyt itsetekemää pöperöä ja oppii ajallaan kuivaksi. Näin meillä, toisessa perheessä toisin, enka nyt halua ketään arvostella, jos tekee eri tavalla kuin me. Mutta typerää on se arvostelu ja varsinkin kun kuulee niitä tutuilta. Niistä pahoittaa kyllä mielensä.

Meinasin myös koukuttua BB:hen :D

Nyt syömään ja kirpparille ja sitten tädin luona käymään

Meiilä oli eilen ensimmäinen eka vauva kerho, keljon kirkossa. Oli kyllä mukavaa :) Soitteli maanataina se kerhon pitäjä, anne salonen, muistutteli että kerho on alkamassa ja sanoi että mukaan mahtuu vielä, jos joku haluaa...eli siis jos tahtoo vielä tuonne keljon eka vauva ryhmään, niin soitelkaa annelle :)

Olen ihan samoilla ajatuksilla pusukalattaren ja monien muiden tavoin. Ei millään jaksais välittää mitä muut ajattelee mun valinnoista. ja vaikka itsellänikin on monesti vahvoja mielipiteitä miten joku pitäisi tehdä, niin oon päättänyt silti olla välillätämättä ihmeemmin siitä miten toiset lastensa kanssa toimivat, on välillä omakin arki niin hankalaa, että jaksa alkaa miettimään muiden tekemisiä. Ja nessu, mäkin oon niin paljon kuullut päivittelyjä, että miten lapset on silloin ennenvanhaa hoidettu.... :) ajat vaan muuttuu, eikä kaikki edes voi mennä enää samalla tavalla....

Tultiin äsken kirpparikierrokselta, ja nyt on sellainen olo ettei jaksa enää mitään....taitaa olla flunssa tulossa :( eli meiltä taitaa jäädä huominen lenkki väliin...

Niin, onko kellään ylimmäräistä toppapukua ja sitä makuupussia uudesta äp stä? tahtois ostaa ne... :)

Ja täällä kans odotetaan iltaa, kun bb alkaa :) nyt kun taas syksyn tullen alkaa kaikki koukuttavat sarjat, niin pitää taas kaivaa villalangat esiin ja alkaa kutoa vaikka sukkia pienelle tv tä katsellessa :)

Kiitos nepsunen tapaamisesta, oli herkut tarjolla ja kiva tavata muita!

Mua väsyttää. Söiskin tämä sen kahden tunnin välein niin kun alkuun, mutta viime yönä keksi että onkin kiva herätä tunnin välein ja ottaa vain tosi pieni huikka ja nukahtaa viereen. Omaan sänkyyn kun nostaa niin alko huuto. Nukkui siis lopulta koko yön vieressä, yleensä aamu yöstä otan viereen...no mä en sitten nukkunut juuri ollenkaan ja aamulla piti lähteä käyttämään mummua lääkärissä... Päivällä taas laitoin vaunuihin syötön jälkeen, meni ihan 45min kun alko taas itkeen. Eli totesin että tytöllä on tänään ollut vatsavaivoja, toivotaan että ens yö menis paremmin.

nyt...krooh!

Löysin muuten kaupungista tosi ihan tutin, jossa oli sellasia timantteja, mutta sen hinta oli 35 ? niin jäiostamatta...mutta jäin kyllä himoitsemaan sitä :D

meillekin aamu ryhmää ehdotteli,mut sanoin heti et en tule jos pitää siihen mennä :) sano vaan et voidaan ruukata niitä ryhmiä,kuhan torstai koittaa.katsoo nyt..

ohhoh..oispas aika hiplee tuti kukkaiskeiju..missäs sen bongasit ;) voimia tähän yöhön,toivottavasti saisit nukuttua edes parin tunnin tirsoja.

miralle paranemisia..villasukat jalkaan ja teetä tulille.kyllä se siitä :)

Kukkaiskeiju oot sitten löytänyt sitten ihan erikoisemman tutin :D Toivottavasti saisit ensi yönä nukuttua paremmin.

Tänään soitteli juu se ekavauvakerhon täti, juuri kun olin itsekin päiväunilla tytön kanssa :kieh: Osaskin hyvään aikaan soittaa. Me ollaan siinä to-iltapäiväryhmässä. Me ollaan isojen ryhmässä :LOL: Meille sopii paremmin kans iltapäivä, vaikka aamuvirkkuja ollaankin. Ei äidin tarvii pitää kiirettä aamulla :D Mutta vissiin kaksi ekaa kertaa ollaan molemmat ryhmäläiset yhtäaikaa? Näin mä ymmärsin.

Aika surkee ilma, jos jatkuu aamulla samanlaisena, niin jääpi lenkki väliin.

Kävin kirpparilla ennen kuin menin tädin luona käymään. Koitin etsiä kuriksia Ainolle, mutta pienimmät mitkä löytyi oli 92cm, eli hiukka liian isot. Jäi sinne. Mutta löysin mä toppahanskat :D

Luulin jo että Aino jäi yöunille jo, kun tunti sitten tultiin kotiin ja nukahti autoon. Mutta juuripa tyttö heräsi. Täytynee lähtee puuron laittoon.

Eeva83
Nepsunen oon ihan samaa mieltä sun kans siitä, että välillä on ihan liian suuri kynnys ottaa yhteyttä ihmisiin. Mulla asuu pari hyvää koulukaveria kaukana ja ihan liian harvoin tulee kyllä soitettua. Välillä musta tuntuu siltä, että liian harvoin tulee soitettua ylipäätään kenellekään... Varsinkin nyt, kun on vauvan kans kotona, koko ajan on muka jotain puuhaa niin, et soittaminen jää. :( No, hyvä kun itse tiedostaa asian, ehkä sen saa sitten helpommin korjattua, vai ?! :)
Mä oon monien muiden tavoin sitä mieltä, että itse tietää parhaiten miten ja mikä toimii oman lapsen ja perheen kanssa. Kukaan ei voi tulla neuvomaan siinä, kuinka asiat tulisi tehdä. Meillä esim. mun äiti huomauttelee tytön pukemisesta (aina on liian vähän päällä) ja pimeässä nukuttamisesta. Me ollaan totutettu Emmi nukkumaan ilman valoja ihan syntymästä saakka ja äitihän tätä ei ymmärtänyt ollenkaan. Sen vakiokommentti oli, että mun ja mun veljen ollessa pieniä, makkarissa oli aina päällä yölamppu ja hyvin nukuttiin. Onneks se on nyt jo antanut periksi! :LOL: Lisäksi mä saan neuvoja siitä milloin tyttö pitäisi syöttää ja nukuttaa... minähän sitä en tietenkään itse voi tietää, mutta mummu voi! Onneks pystyn sanomaan asiasta äidilleni ja hän kyllä ymmärtääkin. Tapana kai vaan on ottaa kantaa asioihin. Tosi ärsyttäväähän toi on, mutta täytyy vaan ohittaa ne kommentit.

Meille iski nyt tää syysflunssa. Mulla on kurkku kipeänä ja nenä tukossa. Tyttö yski ja aivasteli eilisen ja yö meni ihan harakoille tukkoisen nenän takia. :( Onneksi kuumetta ei ole, mutta harmittaa, kun noin pienen täytyy jo sairastaa. Toivottavasti menee pian ohi!

Nyt täytyy taas mennä syöttämään.

Jee, mä pääsin tuonne kansalaisopiston aerobiciin :D Olin heti yhdeksältä valmiina ilmoittautumaan. Mä jotenkin ymmärsin väärin ja tuo jumppa onkin sekä nyt syksyllä että keväällä. Saa nähdä miten keväällä pääsee menemään.

Meillä nukuttiin klo 7.30 asti tänä aamuna! Yöllä kyllä syöttelin kahteen (!) otteeseen. Oli kyllä kitinääkin, liekö ne hampaat...

huomentapäivää!
Teidän (ja mun) toiveet toteutu ja sain nukkua viime yönä! :D B) Neiti nukkui reilun kolmen tunnin pätkät, olipas luksusta! varmaan otti edellisyötä takasin. Toivotaan että jatkuis näin, mutta en halua odottaa liikoja.

Eevan porukalle parantumisia!

Nepsunen: Ne tutit oli siinä torikeskuksen yläkerrassa damascuksen viereinen...tai sitä seuraava liike...? No kuitenkin siinä sellanen joku kauneudenhoitopaikka, näyttivät ainakin kynsijuttuja siinä tekevän. Niin ni näyteikkunasta ne bongasin ja piti sitten tarkemmin käydä kysymässä. Niitä oli valkosia, vaaleenpunasia ja -sinisiä, kahta eri kokoa ja kestää keittämiset. Sanokin se myyjä että monet ostaa ristiäislahjaks ja säilyttää sitten vauvalle sen muistoks. Jäin tosiaan harkitsemaan, iskee tuo bling bling sen verran mun makuun :)

kukkaiskeiju Voih, mä oon kans niin blingbling-fani. Ehkä on parempi, etten mene edes katsomaan noita tuteja. :D

Nukkuuko teidän pikkuiset omassa sängyssä vai vieressä? Mä yritin viime yönä syöttöjen jälkeen siirtää pojan omaan pinnikseen. Ois niin kiva nukkua itsekin vähän leveämmin ja paremmin. Poikapa päättikin aina herätä ja alkaa ähisemään omassa sängyssään. Otin sen viimein mun viereen. Jätkä nukkuikin sit nenä kiinni mun tississä ja käsi vielä tissin päällä seuraavaan imetykseen. :D Ens yönä kokeilen kyllä uudestaan, vaikka takkuaakin.

Vauvauinnista on tullut syksyn tiedot tänne: http://www.jyvaskyla.fi/liikunta/sisaliikuntapaikat/aaltoalvari/vauvauinti Outoa, että info on 19.9. ja uinti starttaa 5.9. Meidän poika on 3 kk vasta 23.10. Voikohan tonne mennä kesken kauden vai meneeköhän aloittaminen sit tammikuuhun.. Ehkä se selviää infossa sit

Kivalta kuulosti teidän tapaaminen. Voisin itsekin yrittää päästä seuraavalle.

Mandy

Heippa taas pitkästä aikaa! Niin pitää kiirettä, ettei ehdi kirjoittelemaan..

Mut joo, niinhän se on, että aina löytyy ihmisiä, jotka on eri mieltä lapsen hoito- ja kasvatusasioissa. Ja ei siinä mitään, saakin olla, mutta ihmetyttää että joku katsoo oikeudekseen tulla negatiivisessa mielessä arvostelemaan muiden tapaa hoitaa asiat. On sitä tapahtunu täälläkin. Miehen mummo esimerkiks piti mulle puolen tunnin saarnan lapsen ruokailusta. Miten purkkiruoat on aivan täysin perseestä ja ylipäänsä se, ettei poika vielä saa samaa ruokaa meidän kanssa. Hyvä ettei slaagia saanu kun kerroin että en laita suolaa pojan ruokaan. Ja ne d-vitamiinitipat on ihan pelkkää neuvolan hömpötystä ja kauheeta myrkkyä. "Ethän suinkaan sinä niitä anna?" "joo, annan." "Herranjumala sentään, minä en ymmärrä tuommosta! Parempi ois lopettaa!" Tuumasin vaan, että ajat on ehkä pikkusen muuttunu eikä tarviikaan ymmärtää. Ja samanen mummo oli aivan kauhuissaan kun Niklas lopetti tissin syönnin 7 kk:n iässä. Anto kyllä tosissaan ymmärtää kuinka oon huono äiti kun en väkisin yrittäny sitä jatkaa. Kommenttia oon saanu myös siitä, etten syötä Niklakselle mitään herkkuja. "Kun ei poika oo ees jätskiä saanu reppana!" Alkuun selittelin, ettei minun mielestä oo mitään järkee antaa, kun ei lapsi osaa vaatia kun ei oo koskaan saanu. ja että kerkee elämänsä aikana syömään niin paljon karkia ym. että mitä pitempään saa pidettyä erossa, sen parempi. Nyt en jaksa, enkä ees halua selitellä mitään. Sanon vaan, että ei saa ja piste.
Kyllähän näitä on jos jokinlaista. Välillä ärsyttää, mutta en jaksa välittää. Jokainen tavallaan. Sapettaa vaan, että joku viittii tulla arvostelemaan. En minäkään todellakaan mene sanomaan että kylläpä toimitte tyhmästi vaikka välillä tekis mieli antaa takas!!
Ai niin, pitää yks juttu vielä kertoo. Yks miehen sukulainen osti 2,5 vuotiaalle tytölleen kännykän liittymineen kaikkineen. Olin vähä että :eek: Ja sit sano, että kyllähän tuon ikäsellä pitää jo kännykkä olla, ettekö muka ite meinaa ostaa? Joo, ei meinata ei :LOL:

No nyt on tullu jo niin pitkä sepustus, että taitaa riittää :D

Ippu ja Niklas kohta 10,5 kk

Täällä sitten ollaan flunssassa, tosi ei ainakaan vielä mitenkään järkyttävän paha tämä tauti. Jospa selviäisinkin vähällä. Kiva tulla nyt kipeeksi, kun mies menee kesän jälkeen takas kouluun, niin joudun sitten yksin yrittää selviytyä pitkistä päivistä tytön ja koiran kanssa kotona....

Nessu, mäkin ilmoittauduin kansalaisopiston jumppaan :) jee, melkein unohdin ilmoittautumisen ja luulin jo etten varmaan pääse, kun heti 9 ollut liikenteessä, mutta pääsimpäs kuitenkin :)

Ippu, tuosta kännykästä. mun serkku osti kanssa suunnilleen kolmivuotiaalle tytölleen puhelimen, kun tuo meni päiväkotiin...Kuulemma se on hyvä päiväkodissa olla puhelin, niin voi sitten soitella vanhemmille jos tulee jotain asiaa :) Heh heh, en taida ite kuitenkaan lapselleni ostaa päiväkotiin kännyä....

http://palokka.fi/?action=juttu&ID=600

"Perhekahvila Peukaloinen

Lasta odottaville ja 0-1 vuotiaille vauvoille huoltajineen. Tervetuloa mukaan myös mummot, papat ja muut lasten huoltajat!

Peukaloinen pyörähtää käyntiin keskiviikkona 9.9.2009 klo 9.00 Palokan nuorisotiloissa, Raivaajantie 1, 2.krs. Syyskauden ajan tapaamiset joka toinen viikko keskiviikkoisin, tarkempi aikataulu ja tapaamispaikat ilmoitetaan elokuun lopulla."

Itse suunnittelin meneväni tuonne. Onko muita?

Uinnista: On tosi aikaseen aamulla nuo vauvauinnit järjestetty, tosin ei me olla sinne menossa mutta silti. Me käytettiin esikoista uimassa ihan pienestä asti noin kerran viikossa ilman mitään vauvauintia, mentiin aina silloin kuin oli lämmitetty lasten allas. Ei me tietenkään mitään sukelluksia harjoiteltu, kunhan vain muuten siellä polskittiin. Ja nyt esikoinen on aivan mahdoton vesipeto, eihän sitä meinaa saada järvestä tai altaasta pois ilman itkuja. Ajateltiin että ei mennä tämän kuopuksenkaan kanssa vauvauintiin vaan käydään oman perheen kesken uimassa.

Kuullostaa hienolta tuo Kukkiksen tuttilöytö, mut eipä taida meillä olla sille paljoakaan käyttöä kun pienelle miehelle näyttää omat peukalot olla paremmat kuin tutti, vaikka yritänkin tuttia tarjota. Oishan se tietysti hieno koriste hyllyssä :D

Eevalle ja miralle paranemisia!

Vein esikon päikkäreille jo puolitoista tuntia sitten, mutta edelleen se tuolla sängyssään peuhaa omiaan :headwall: Pikkuinen onneksi vetelee sikeitä. Jos esikoinen ei kohta nukahda niin pitää hakea se pois sängystä ja laittaa sitten illalla aikaisin nukkumaan, mutta voi olla sitten kiukkuinen poika koko illan. :attn:

Enpä ollut vielä bling-bling tuteista kuullutkaan, mahtoi olla komea kapistus:)

Nukkumisesta. Meillä poika nukkui 1kk ikään asti suurimmaksi osaksi omassa sängyssään. Sitten en jaksanut enää yöllä siirrellä ja on jäänyt perhepetiin, nyt ikää 4,5kk. Välillä laitan ekaksi pätkäksi pinnikseen ja sitten ekan syötön jälkeen jää viekkuun. Oman unen kannalta perhepeti on tällä hetkellä toimivin ratkasu:)

Sen olen kanssa huomannut, että arvostelijoita riittää aina, pitäisi vaan osata ohittaa kommentit.. Neuvoja saa antaa, mutta arvosteluksi homma ei saa mennä. Nessulle vielä kiitokset tämän päivän vinkeistä:)

Miralle pikaista parantumista. Kukkaiskeijulle toivotaan unentäyteisiä öitä.

Kipeille paranemisia.

Nukkumisesta: meillä ollaan melkein alusta asti tyttö nukkunut omassa sängyssään. Paitsi aamuyöllä, joskus viiden aikaan, alkaa kova touhu ja kitinä ja tutitus, niin nappaan viereen, kun en jaksa noin kahtakymmentä kertaa nousta ylös. Sitten herätään aamulla yhdessä vierekkäin, tai niin että Aino repii äitiään hiuksista tai nenästä :LOL:

Mä nyt roikun oiken urakalla tänään netissä. Kyselin siltä vauvauinnin vetäjältä, että mites se uinti alkaa jo 5.9, mutta eka info on vasta 19.9. Sain viestiä takaisin että hän pitää ylimääräisen infon ens maanantaina. Että ken haluaa, niin ehkä kantsii laittaa postia tai soittaa tuolle vetäjälle, jos olisi halukas sen uinnin aloittaa jo kumminkin 5.9. Samalla kysyin siitä, että joko Aino on liian vanha uinnin tuohon ryhmään, mutta ei siihen vastannut mitään. Tuskinpa sitten. Meille ainakin hyvä juttu että alkaa jo nyt aiemmin sitten ehkä, kun tytöllä kumminkin jo ikää alkaa olla.

Yhteistyössä