Jyvässeudun äidit vol. 2

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Moi,

Onko kellään tietoa/kokemusta Rella tipoista?
Meillä syötiin noita muutama päivä ja jätettiin pois, kun sain kuulla, että ne voi aiheuttaa lisää masukipuja tuon öljypohjaisuutensa takia. Kaveri suositeli Gefilus-kapseleita. Pikkuvauvoille niitä voi antaa sekoittamalla kapselin jauhe pieneen määrään maitoa. En oo testannut vielä, mutta käyn ens viikolla ostamassa. Ja onhan noita maitohappobakteeri-tuotteita muitakin niin apteekissa kuin luontaistuotekaupassakin.
 
Loorus: Baarissa olen töissä. Ei kyllä oikeen sovi yötyö lapsen kanssa, joten epätoivoissani olen harkinnut työhakemuksen laittamista Hesburgeriin :p

Niin en muistanutkaan ilmottaa että saatiin se asunto mistä tapaamisessa puhuin. Ensi perjantaina tehdään kaupat. Muutto on vasta lokakuun lopulla. Mies kerkis jo myymään meidän ruokapöydänkin kun se ei mahdu uuteen kämppään. Pöytä haetaan tänään, enkä yhtään tiedä missä Sisi syö seuraavat kaksi kuukautta :)

Ja vielä kertoilen tätä mun sairaus stooria, mistä jotkut tietää. Elikkäs proteiinin eritys virtsaan, joka alkoi raskauden aikana.. Munuaisten koepalasta todettiin munuaissairaus. Nimi oli niin vaikee etten muista. Noh, en saanut vielä verenpaine lääkitystä, mutta ruokavalio ohjeita kyllä. Eli suolan käyttö pois :( Eipä tässä vielä mitään hätää ole, mutta tuo sairaus saattaa kehittyä munuaisten vajaatoiminnaksi ja sitten ei olekkaan enää kivaa. Ja lääkäri sanoi myös että jos meinaa lapsia vielä tehdä niin kannattaa tehdä nyt mielummin kun 5 vuoden päästä. Koska ei voida tietää jos sairaus kehittyy vajaatoiminnaksi, niin sit ei kai oikeen lapsia enää olis hyvä tehdä.. Että semmosta. Pitäs vaan olla ajattelematta tulvaisuutta ja mitä voi tapahtua..

jenksu & Sisi 10kk
 
Eeva ja nessu: mun mies kuuluu tuohon samaan sarjaan :kieh: En tiedä onko se nyt oikeesti muuttunut noin erilaiseksi, vai oonko vaan ite muuttunut ja tuntuu siltä kuin miehen käytös olis muuttunut...tai jotain....kuitenkin tuntuu että se on nyt ihan erilainen kuin esim. vielä vuosi sitten, meillä on kyllä ollut tänä kesänä pahimmat kriisit ikinä tähän mennessä. Jospa tästä taas selvittäis :)

Kiitos nessu kyytitarjouksesta, mutta ehkä mä en kuitenkaan lähde sinne vaajakosken infoon. Mulla ei ehkä kuitenkaan oo tarkoitus osallistua siihen ryhmään, olisin muuten vaan halunnu käydä kuuntelemassa sen infon, jos tulis jotain hyödyllistä tietoa, kun tarkoitus olis mennä itekseen lapsen kanssa uimaan...

Ei taideta sinne laran tapaamiseenkaan päästä. Jos on aamupäivällä, niin ollaa ekavauva kerhossa ja muutenkaan ei oo auto tuolloin käytössä....

Meillä käytettiin noita rela tippoja silloin ihan alussa, kun jouduin ite syömään antibiootteja pari viikkoa, niin vauvalle oli tipat mahaa suojaamaan. En ainakaan huomannu että meillä olis mahavaivoja tullu. Oon kyllä kans kuullu että se öljy ei kaikille sovi, mitä niidenkin tippojen pohjana on....
 
Jenksu, ikäviä juttuja noi sairastelut :hug: mutta ikinä ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo, pitäis osata vaan elää murehtimatta etukäteen. Ja itekin oon alkanut ajatella nykyisin, että monesti pitäis tehdä jotain silloin kun siihen on vielä mahdollisuss, eikä odotella vielä, kun sitten voi olla ettei enää olekaan mahdollista.......niin kuin tää meidänkin lapsen hankinta: kun päätettiin että lapsia tässä elämässä halutaan, niin annettiin siteen heti mahdollisuus, vaikka molemmilla koulut kesken ja tulevaisuus ihan auki....
 
lara79
nepsunen toki meille saa muulloinkin tulla =)

halinalle ja muutkin, meille voi ottaa kyllä vanhemmatkin sisarukset mukaan, oma tyttökin (1v 11kk) on silloin 8.9 kotosalla mun kanssa kun mies on töissä.

Taitaa tuo iltapäivä sopia paremmin monelle, elikkäs jospa alottelisimme tapaamista 8.9 klo 13 maissa niin pääsette iltapäiväkahville tänne sitten
 
lara79
jenksu onnea uudesta kodista ja pahoittelut ikävistä uutisista sairauden suhteen! Mira86 oon samoila linjoilla sun kanssa, nykyään ihmiset suunnittelee elämäänsä liikaa ja monesti asiat ei silti mene niinkuin on suunnitellut/ tahtoisi. Mäkin olen onnellinen et annettiin vauvalle (esikoiselle) mahdollisuus jo ennenkuin valmistuin jne, raskautumista sitten saatiinkin odotella 2,5 vuotta...
 
Olisko kukaan halukas tapaamaan vaikka kahvittelun merkeissä tässä joku päivä, ku olis kiva päästä tapaamaan muita äitejä jyväskylästä ja päästä pois neljän seinän sisältä. olen vasta muuttanut jyväskylään keltinmäkeen enkä tunne täältä oikeastaan ketään. olen 24v. äippä ja mulla on 1v1kk vanha tyttö..
 
Outiko: me ostettiin esikoiselle rela-tippoja, mutta ne aiheutti lisää vatsan väänteitä, joten jäi tipat käyttämättä. :/

lara79: Haittaako jos tulen tapaamisen vasta kello 14 jälkeen? Mies pääsee klo 14 töistä ja tulisin vasta sitten. Meillä esikoinen nukkuu just noin klo 13-15 päikkäreitä, joten voin jättää sen nukkumaan kunhan vain mies tulee kotiin niin sitten pääsisin vaavin kanssa tulemaan teille.

Miehistä oli täällä puhetta, minä kiukustuin aamulla miehelle, mutta onneksi nyt olen taas hyvällä mielellä. Meidän piti lähteä aamulla kaupungille ostamaan esikoisen uuteen tulevaan sänkyyn patjaa ja meille juhla-asuja. Mies päättikin nukkua pitkään ja puoli yhdentoista aikaan vihjailin että voisko herra kohta herätä että päästäis lähtemään kaupungille. Itse olin ehtinyt jo siivota ja laittaa lapset valmiiksi lähtöä varten. Esikon ruoka-aika ja päikkärit olis kuitenkin suoritettava suht ajallaan niin ehdittäis edes kaupoissa kierrellä. Mies on maalannut esikoiselle uutta sänkyä jo viikon verran meidän parvekkeella. Sänkyä ei ole vielä kasattu ja meidän piti ottaa siitä mitta että saadaan oikean kokoinen patja hankittua. Olen niin odottanut että saan laitettua esikoiselle uuden isojen poikien sängyn omaan huoneeseen tänä viikonloppuna ja vaihtaa pinniksen pikkuveikalle, niin EI! Mies tajuskin sänkyä katsellessa että oli unohtanut sängystä yhdet osat mun vanhempien luo Itä-Suomeen, josta sänky tuotiin. :headwall: Ai että mua ketutti. No saadaan ne osat ensi viikonloppuna, joten sinne asti odotellaan. :attn: Vahinkohan se tietysti oli kun osat jäi ja pikku asiasta suutuin, mutta silti otti pattiin kun ei saatu sänkyä valmiiksi, enkä voinut sille mitään. Meinasin, etten lähde kaupungille ollenkaan, mutta pitihän se kuitenkin lähteä. Patjaa ei vielä hankittu, mutta miehelle ostettiin juhliin puku, minulle ei löydetty kivaa mekkoa :/
Onneksi kaupunkireissu meni kuitenkin hyvin, vaikka esikoisen ruokailu ja päikkärit vähän venyivät. Pikkuinen nukkui koko reissun kopassaan ja on nukkuu edelleen, söi vain välissä. Esikoinen nukkuu myös vieläkin. Kohta lähdetään iltaa viettämään mun siskon luo ja grillaamaan :p
Hyvät viikonlopun jatkot!
 
Jenksu: ikäviä nuo sairastelut tosiaan, mutta taudin kulkuahan ei voi ennustaa. Voi olla että pysyy mm. ruokavaliolla kurissa ja ettei vajaatoiminnaksi asti mene. Voi olla, mutta eihän sitä tiedä. Mutta onnea uudesta kodista!

Olen kyllä itse samaa mieltä, että liikaa ei kannata jäädä elämässä odottelee unelmiaan. Meillä tai enemmän vielä minulla oli pitkään toiveissa lapsi, päätettiin silti yrittää vaikka meillä oli siinä vaiheessa koulut molemmilla kesken. Eihän vauvaa sitten ihan heti kuulunut, ehdittiin valmistua ja mennä töihin, kunnes viimein tuli toivottu plussa :heart: Sekin tuli siinä mielessä huonoon väliin, että en ehtinyt valmistumisen jälkeen olla pitkään töissä, mutta töitähän tässä maailmassa ehtii tehdä. Harmittaa jo nyt, kun äitiysloma lähenee loppuaan :(

Halinalle: uskon että harmitti, kun jotain odottaa niin kovasti. Meillä miehellä on ollut nyt kuukauden työn alla syöttötuolin kunnostus, Ainolle tulee minun vanha tuoli. Olisi vaan ihan kiva kohta puoliin saada se syöttötuoli käyttöön jo :whistle:

Ankeli: meitä on jokunen äiti Keltinmäessä ja Myllyjärvellä. Ollaan nyt jokunen kerta käyty lenkillä yhdessä, että minun puolesta mukaan vain!
 
lara79
halinalle sopii tulla myös klo 14 jälkeen, mulla koko päivä aikaa ottaa vieraita vastaan :). Meillä ei tyttö edelleenkään oikein nuku noita päiväunia... alkaa tuntua toivottomalta saada nukkumaan..huoh... meillä herätään klo7-8 ja kyllä illasta huomaa et tyttö ei ole päikkäreitä nukkunu. Pakko laittaa jo klo 19 maissa yöunille kun on niin väsynyt. Autoon kyllä monesti nukahtaa jos meillä menoja just tuolloin päikkäri aikaan mut ei muuten.

eikös huomenna ole kaupungilla jokin semmonen tapahtuma et kävelykadulla tai siellä jossain saa pitää kirppistä jne, muistelen jostain lukeneeni. Vois yrittää lähteä neitien kanssa katsastamaan löytyskö jotain, tietysti jos keli on huono ei varmaan kovin paljon myyjiä kyllä ole...
 
Meillä kans rela-tipat pahensi vaan masuvaivoja, jäi niiden käyttö sit vähemmälle :/ tosiaan ne gefilus kapselit toimi sit hyvin, onhan se jauheen kans pellily vähän kyl hankalampaa..

Ankeli tosiaan mukaan vaan lenkeille =) Eikös se ollu puhe et maanantaina mentäs taas?

Halinallen sänkyepisodi kuulostaa kyl siltä et mä olisin varmaan vetäny herneet nenään kans B)

Sit mä voisin olla tulossa sillon 8.9 tapaamiseen kans.

Mä oon taas tehokkaasti kuluttanu rahaa nettikauppoihin, tänään tilasin talvihaalarin ja sit sellasen pörröhaalarin, mummon laskuun välillä tosin, niin ja paria pakettia odottelen postista vielä kans. :whistle:

Mulla on kamala stressi päällä tosta turvaistuin asiasta. Aronia alkaa olla kaukaloonsa jo liika iso, ei oikein enään siellä viihdy kun laidat tulee vastaan jokapuolelta. Hirveän kalliita nuo istuimet tuntuu olevan ja kaikissa on mun mielestä joku vika ja sit tietty se jonka haluan niin on kaikkein kallein..

Mä oon ruvennu tekeen hirveesti käsitöitä,tossa yks ilta tein tytölle pari taskuvaippaa ja ari pipoa on tullu väsättyä kans. Jos tää mun uus innostus jatkuu niin meillä hukutaan kohta pipoihin ja vaippoihin kun en muuta osaa tehdä :LOL:

Muoks* kummat lihavoinnit..
 
Turvaistuin joo, pitäisi alkaa varmaan miettiä kohta. On vaan niin pirun kalliita :ashamed: Mutta ei onneksi vielä kiirettä, mutta tiiä sitten kun talvivaatteet tulee, että kuis mahtuu :whistle:

Huomisesta lenkistä: lähetäänkö jo klo 11? Mä en ainakaan myöhemmin sitten ehdi, kun on se uinti-info jo sitten 14.30, ja pitäis Vaajakoskelle ehtiä.. Kumminkin on siinä välissä sitten tytön ja oma syönti...

Värjäsin itse hiukset kaupan värillä. Ei tullut ihan se mitä piti :ashamed: Ei vaan raaski laittaa 100? kampaajalle näistä päivärahoista juuri nyt. Täytyy hakea vielä raita-aine ja laittaa raitoja, jos niin tulis vähän parempi.

Mies nousi Ainon kanssa tänään jo klo 6 ja antoi minun nukkua 8.30 asti =) Sanoi että voisi sunnuntaisin antaa minun jatkossa nukkua pisempään.
 
jenskulle onnea uuteen kotiin ja tottakai pakkaamis puuhiin.ne onkin varmaan mukava haaste sisin kanssa :) jaksamisia sairauden kanssa,tosi ikävää tollainen tulevaisuuden pelko,mut tosiaan tässä ja nyt asenne on meille muillekin paikallaan. kyllä kaikki menee niin kuin niiden kuuluukin :hug:

ankeli,tervetuloa mukaan lenkille,mulle sopii se 11.nähdäänkö tuossa keltinmäen sillalla taas?jos et ole innokas lenkkeilijä,voidaan nähdä muutenkin joku päivä,sovitaan vaan aikaa ja paikkaa..

mandor,millaseen haalariin päädyit?minä sitä vielä pähkäilen,mies sano et ihan sama..kuinka ollakkaan..

kävikö joku muukin kirpparilla tänään?sakkia oli kyllä liikaa...!!sain parit bodyt ostettua ja sellasen pörrö potkarin,mut ei paljon viitsinyt siinä tungoksessa katellakkaan.mies sano et en lähe enää koskaan tollaseen tempaukseen vaunujen kanssa :LOL:

kiitos lara kutsusta,voitais tosiaan treffata syyskuun aikana joskus..?
 
Jenksulle pahoittelut sairauden takia:( Yhdellä tutulla taitaa olla samantapainen sairaus ja sillä ainakaan ei ole hätäpäivää, kunhan muistaa huolehtia itsestään. Onnittelut uuden kodin johdosta:)

Lara79: Me ollaan reissussa vielä suunnitellun tapaamisen ajankohtana, joten ei päästä mukaan:( Toisen kerran sitten.

Miehistä on ollut puhetta.. Itse olen ainakin todennut, että nainen pystyy tekemään kolmea asiaa yhtäaikaisesti ja mies hätäisesti yhtä! (ei millään pahalla) Kohta ollaan 10v. yhdessä oltu ja pikkuhiljaa alkaa mies ymmärtämään, että yksin en ihan kaikkeen pysty. Ehkä lapsen saaminen on auttanut miestä ymmärtämään, että myös minun voimavarat ovat rajalliset.

Ankeli, asun myös keltinmäessä:) Seuraava puolitoista vko:a ollaan pois jkl:stä, mutta sitten mekin palataan lenkkipoluille. Ja toki voitais tavata joskus sen kahvikupposenkin ääressä.
Miehellä alkaa taas kohta opiskelut ja sitten ollaan pojan kanssa päivisin kahdestaan, niin tänne voi ainakin tulla kahvittelemaan:)

Täytyisikin ruveta pakkaamaan, tosin ensin täytisi pestä pyykkiä.. On ihan kiva taas mennä sukuloimaan, mutta pakkaaminen ja tullessa tavaroiden purkamien on inhaa hommaa:(

 
olisin ihan mielelläni lähdössä lenkille teidän kanssa. tosin en ole mikään himo lenkkeilijä, mutta enköhän minä mukana pysy. lapsi on varmaan tarkotus jättää kotiin vai ihan rattaiden kanssako te lenkkeilette?
mitä siltaa te tarkotatte keltimäensillalla? paikat ei oo vielä kovin tuttuja.. =)
 
Siis ihan vaunujen kans on tarkotus lähteä, ei me muutkaan mitään himoliikkujia olla, mukaan vaan. Keltinmäen sillasta tosiaan puhutaan. Mites jos mä otan noi karvahirviöt mukaan? vai ottako joku muu?
 
Minäkin voisin tulla tapaamiseen 8.9 :wave:

jenksu: päivä kerrallaan tuon sairauden kanssa, toivottavasti pysyy ruokavaliolla kunnossa! Ja onnittelut uudesta kodista. Meillä pitäis talon valmistia ens kesänä, enkä malttais odottaa enää yhtään!

nukkumisesta oli puhetta. Meillä nukkuu aika hyvin omassa pinniksessä (joka tosin on ihan kiinni meidän sängyssä, ilman laitaa, mutta aika usein nukahdetaan sitten vierekkäin kun ekan syötön jälkeen. Mä nukkusin oikeinkin hyvin neidinkin kanssa, mutta mies on sellanen yöpyyhältäjä, etten uskalla oikein kauheasti vauvaa meidän vieressä pitää. Ja jes! Neiti on alkanu nukkua pääasiallisesti 3 tunnin pätkiä :D

Mandorkos se oli innostunut käsitöitä tekemään? Mä oon kans tekemässä ristipistoilla vauvalle peittoa ja toissapäivänä sain vauvan toisen säärystimen valmiiksi. Monet on ihmetelly miks teen vauvalle säärystimiä, mutku tykkään paljon pitää vauvallakin hameita, niin ei tule sitten kylmä sääriin :D Saa nyt nähdä paljonko oikeasti tulee pidettyä niitä.

Ristiäisistäkin olin lukevinani jotain. Meillä on viikon päästä ristiäiset. Sisko tekee tälle kastemekkoa. Saadaan sitten kastaa toivottavasti tulevatkin sisarukset samalla hameella. Kaunis mekko tulossa!

Kukkis ja neiti 1kk2vk
 
Nepsunen, mä olin kans kiertämässä kävelykadulla kirpparia, mutta eihän siellä päässyt edes kunnolla katteleen niitä pöytiä :) onneksi en ottanu vaunuja mukaan, vaan lähdin ihan itekseni vaan, vaunujen kanssa tuskin olisin nähny sitäkään vähää....

Just mietin tuota turvaistuin juttua että hyvin vielä mahtuu kaukaloonsa, että ei hätää uuden istuimen hankinnassa.Mutta enpä ollu ajatellu ollenkaan, että pian pitää alkaa käyttää talvikamppeita, niin miten hyvin mahtuukaan sitten....

Mulla jää huominen lenkki väliin. ollaan aamusta menossa treffaamaan muutamia kavereita ja sit pitää viedä kirpparille kamoja...

Mandor, mäkin löysin kaapistani sellaista pallotrikoota, josta ajattelin kokeilla tehdä pipoja pikkuiselle :) silloin odotusaikana ompelin pari kestovaippaa, joista jäi vielä kankaita parin vaipan verran, jospa tekis nyt sitten pari vaippaakin...ne pienemmät jäi käyttämättä, mutta jospa nyt....

mä voisin ehkä olla kiinnostunut niistä meandi kutsuista... :)
 
Ankeli, keltinmäen silta on tossa kun mennään myllyjärven ja keljon suuntaan, siinä rampin kohdalla, josta käännytään keskustaan ja sairaalalle päin. Keltinmäestä ehkä noin 10min kävelymatka. Eli lähet kaupalta kirkolle päin ja jatkat kirkon ohi vielä jonkun matkaa. Olen tosi hono selittämään... :ashamed: Tiiätkö nyt paikan?

Mandy: olisin kiinnostunut kutsuista:)
 

Yhteistyössä