Jyvässeudun äidit vol. 2

lara79
kiitos nepsunen minunkin pulestani tapaamisen emännöinnistä, mukavaa oli, pitäs vaan useammin nähdä et oppis ihmisiä paremmin tuntemaan.

Mandy81 mä olen kyllä ajatellu johonkin noihin perhekahviloihin jne osallistua et saa vähän muutakin seuraa kuin omat lapset ja mies vai kivoja ne on nekin :) ...

nukkumisesta ollu keskustelua... Laitan vauvelin yleensä illlalla omaan sänkyyn nukkumaan mut yöllä otan viereen kun täytyy syöttää ja siihen se yleensä jää. Joskus siirrän takaisin omaan sänkyynsä mut monesti sitten herää enkä saa rauhoittumaan muuten kuin ottamalla viereen. Kyllä sitä paljon jäykemmin ja huonommin nukkuu kun vauva on vieressä mut vauva nukkuu paremmin. Se hyvä puoli on miehen työkuvioissa (joihin kuulu myös yö poissaoloa) et sitten saa nukkua vauvan kanssa kahdestaan. silloin vauva saa nukahtaa viereen mut voi itse hilautua kauemmas nukkumaan eikä tarvi jäykistellä vauva kainalossa :D . Jos olis isompi makkari niin laittasin miehelle oman sängyn ja nukkusin vauvan kanssa parisängyssä :LOL: näin on muuten yksillä mun tutuilla... lapset ja lemmikit nukkuu äitin kanssa isossa sängyssä ja mies omassa pikku sängyssä :D
 
Lentsuilijoille paranemisia!

Meiltä taitaa vauvauinnit jäädä uimatta kun ollaan niin onnettoman aamu-unista sakkia, ja niin kovin nuukaa myös että kirpasee tuo hinta. Ens kesänä sitten luonnonvesiin puljaamaan.

Nukkumisesta: Aino nukkui syntymästään asti reilu 2kk ikään vaihtelevasti äp-laatikossa meidän huoneessa ja vieressä. Monesti jäi illalla laatikkoon ja ekalta yösyötöltä jäi viereen. Sitten alettiin kokeilemaan miten onnistuu siirto syönniltä lootaan kun alkoi tyttö sen verran jo liikkua että aina potki jompaa kumpaa meistä, kääntyi poikittain jne. Samantien olikin jo Tutteli-yöt edessä, jolloin laitettiin pullolta aina omaan petiinsä. 2kk 3vkon iässä Aino muutti omaan huoneeseen pinnikseen ja on nukkunut todella, todella hyvin siellä! Selvästi vauvankin unta meidän tapauksessa paransi se, että saa olla omassa rauhassaan tuolla ilman että kukaan hiippailee, kääntyilee, supisee jne. vieressä. Tuolla Ainon huoneessa käydään öiset 1-2 Tutteli-satsia antamassa himmeässä valossa ja siitä saa laskea takaisin sänkyyn nukkumaan.
 
Mira: Wellamossa maanantaina klo 14.30. Mutta laita vielä viestiä sille vetäjälle (lotta.lepoaho@jkl.fi) et oot tulossa, tietää se vetäjäkin. Kun tuosta ylimääräisestä infosta ei ole tietoa missään
 
jaa, enpä taida päästäkään tuonne vauvauinti infoon, kun se on tollei keskellä päivää viikolla...mies on koulussa tuolloin niin ollaan ilman autoa sitten, eikä tuonne vaajakoskelle viitti lähtee vaunujakaan työntelemään... :)
 
lara79
Muuten Palokkalaiset, meille tänne "maalle" Tyyppälänjärventielle on Palokan keskustasta n. 3km, joten jos tykkää pidempiä lenkkejä tehdä niin tervetuloa tänne kyläilemään :wave: . Isellä ei ole kaksosten rattaita niin ei oikein pääse näiden kahden kanssa vaunuilemaan.

Meillä voi olla seuraava tapaaminen, mitens kävis 8.9? olisko aamu vai iltapäivä parempi useimmille? meille on tultava omalla autolla tai kärrytellen palokasta kun tänne ei oikein nuojulkiset kulje
 
Lara79: Tapaamista olisit järkkäämässä, KIVAA, meille kävis ainakin tuo 8.9, samana päivänä esikoinen täyttää 2 vuotta :heart: mutta me juhlitaan synttäreitä vasta viikonloppuna, joten päästään tapaamiseen. Meille käy sekä aamu että iltapäivä. Jos tapaaminen on aamupäivällä joudun ottamaan esikoisen mukaan, mutta jos taas iltapäivällä klo 14 jälkeen niin silloin voin jättää esikon isälleen hoitoon.

Nukkumisesta: Meillä molemmat pojat on nukkunut omissa äp:n laatikoissa/sängyissään ihan pienestä asti. Itse en saa nukuttua kunnolla jos tiedän että vauva on vieressä ja mies pyörii ja huitoo unissaan, niin ei siitä mitään tulisi. Yöllä nostan vauvan viereen kun syötän sängyssä ja joskus kyllä olen itse samalla torkahtanut ja herännyt sitten säikähtäen vauva vieressä. Jos mies ei ole kotona (tekee yövuoroa tai on lähtenyt aikaisin töihin) niin silloin saatan jättää vauvan viereeni syönnin jälkeen meidän sänkyyn, mutta siirryn itse kauemmas että saan nukuttua hyvin. Esikoinen on nukkunut omassa huoneessa 8kk ikäisestä asti ja siitä saakka onkin nukkunut yönsä tosi hyvin. Yöheräämisetkin loppui pääsääntöisesti kun siirrettiin omaan huoneeseen.

Tänään oltiin perhekerhossa, siellä olikin yllättävän paljon porukkaa ja uusia äitejä lapsineen :)
 
moiks kaikille :)

meille oli eilen 3kk neuvola,neidin mitat 6515 ja 62,eli mukavasti mennään rintaruokinnassa.otettiin normi rokotuksen lisäksi rotarix,ja viime yöstä ollaanki vaihdettu vaippoja ihan uskolla,tais äsken olla 8 menossa.piti vaihtaa kestot kertakäyttöisiin,kun ei huvita niin paljon kakka vaippojen kanssa puljata.toivottavasti menis äkkiä ohi,ettei ihan kuivu koko kakara =)

lara79,olen samaa mieltä,useammankin kerran vois nähdä.me ollaan savossa ainakin 8.9 saakka,eli valitettavasti ei päästä tuohon tapaamiseen :( mut lara,jos teille voi tulla autoilemaan,voisin tulla käymään sit myöhemmin ihan omalle visiitille :) en tuppaannu mutta..

nukkumisesta on ollut juttua,meillä tyttö on siis ruennut tällä viikolla nukkumaan itse illalla omaan sänkyyn,mut kun herää kahden jälkeen ekan kerran syömään,olen jättänyt viereen.jos yritän siirtää,alkaa huuto enkä raaski miestä herättää huudolla.nyt on tietty tilanne toinen,kun hän joutuu oleilemaan kotona ens kuun.jos sitten päästäisiin oma sänky rytmiin..mut ei minulla ole sinänsä paniikkia asian kanssa,perhepeti on ihan jees ja aikalailla saan nukuttua typy kainalossakin..

hyvää viikonloppua kaikille,nyt kauppalistaa väsäämään ja ukko menoks ;)
 
Oho, onpas nepsusen typylle tullut Rotarixistä melkoset oireet. Meillä en oikeastaan eroa huomannut Rotarixin jälkeen, melkein voi sanoo ettei vaikuttanu mitenkään. Toisaalla oli just puhetta ettei kestoja saiskaan käyttää rota-rokotteen jälkeen, koska se virus jää elämään vaippoihin eikä 60 asteen pesu riitä sitä tappamaan. Siis näin luin, en itse tiedä sen kummemmin. Varmaankin se sama varoaika, joka pitää huolehtia paremmin käsienpesusta ja vaippojen hävittämisestä, riittää tuohonkin, olikos se n. 10vrk...
 
Lara Meille ainakin kävisi tuo 8.9. tapaamisajankohdaksi. Ja mieluusti iltapäivä, jos saa toivoa tai jo klo 12 eteenpäin. :)

Meillä puhkes vaunuista eturengas äsken, kun kärrytelin kaupasta kotiin. Kiva. Meillä on semmoset kolmipyöräiset Gessleinit. Mies lähti hakemaan Biltemasta paikkausvärkkeitä. Mähän tuun hulluksi, jos en pääse ulos viimeistään sunnuntaina. Huoemanna meillä onkin ohjelmassa mun serkun häät. Pääsee sukulaiset ihastelemaan meidän poitsua. :)

Mandy ja Aksu 5 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Loorus:
Oho, onpas nepsusen typylle tullut Rotarixistä melkoset oireet. Meillä en oikeastaan eroa huomannut Rotarixin jälkeen, melkein voi sanoo ettei vaikuttanu mitenkään. Toisaalla oli just puhetta ettei kestoja saiskaan käyttää rota-rokotteen jälkeen, koska se virus jää elämään vaippoihin eikä 60 asteen pesu riitä sitä tappamaan. Siis näin luin, en itse tiedä sen kummemmin. Varmaankin se sama varoaika, joka pitää huolehtia paremmin käsienpesusta ja vaippojen hävittämisestä, riittää tuohonkin, olikos se n. 10vrk...
Hui! Ei meille terkka mitään sanonu vaik kyllä tietää et meil on kestot käytössä :eek: No mut ei meistä kukaan kyl sairastunu eikä se virus kuitenkaan kai ikuisuuksia elä? :whistle:

 
Minäkin osallistun tuohon nukkumiskeskusteluun. Me yritettiin eka yö nukuttaa äp-laatikossa, mutta en hoksannut laittaa reunoille mitään täytettä (laatikko melko iso paikka kohdun ja sairaalan tiukan kapalon jälkeen) niin meni ihan harakoille se yö. Sen jälkeen siirrettiin "parvekevaunuihin" (jotka ei tosin päivääkään ole ollut parvekkeella!!), jotka toistaiseksi toimittaa pinnasängyn virkaa. Vaunut sijaitsevat siis olohuoneessa eli käytönnössä tilanteemme vastaa "omassa sängyssä, omassa huoneessa" :D Unista. Käsittääkseni normaaleja unia vetelee eli noin kolmea tuntia kerrallaan. Viime yönä tosin en taas meinannut uskoa silmiäni kun katsoin kelloa...neiti oli nukkunut VIISI tuntia!!! Minun kanssa useammin meinaa alkaa seurustelemaan kuin isänsä, mutta niistäkin yleensä kunnialla selvitään. Alkuun laitoin tommosen pikkuvalon telkan taakse, mutta todettiin, että se on liian kirkas. Nyt siis pistän liesituulettimen valon josta hohtaa olohuoneeseen tarpeeksi valoa. Ei tyttö piristy liiasta valosta! :)
Meillä äiti on nyt kylässä auttamassa huomisia ristiäisiä varten (ja jää sitten kun lähdetään paikalliseen) ja on pinna hieman kireällä. Mies huomaa sen, mutta toivottavasti äiti ei. Herran jestas, että tulee kommenttia ja neuvoa!!! On tullut pukemisesta, on tullut imettämisestä (jollain muullakin tais olla et pari kertaa päivässä imetystä), on tullut nukkumisesta...ARGH!!!! Me ollaan otettu se linja, että tyttö nukkuu sillon kun sitä nukuttaa. Se ottaa oman rytminsä ajan kanssa! Meillä on kämpässä jatkuvasti 28-30 astetta lämmintä niin eipä tule ensimmäisenä mieleen pistää tytölle sukkia ja pitkähihasta bodya, tuleeko jollekkin?! Äiti toi tullessaan kastemekon, joka on yli 30 vuotta vanha ja ollut minulla sekä kummallakin sisaruksellani. Se piti siis pestä. Äiti pesi ja laittoi partsille kuivumaan&tuulettumaan. Kun ehdotin, että sisällä voisi kuivua paremmin niin eipä mennyt jakeluun kun sanoin, että sisällä paras paikka kuivattaa on vessa. "Miten olisi jos laittaisi sen lasten huoneeseen kaapin oveen". ARGH taas!!! Enköhän paremmin itse tiedä missä täällä pyykit parhaiten kuivuu?!
No niin...tulipahan taas tilitys!! Jospa vetäis syvään henkeä ja puris hammasta lopun iltaa. Wish me luck!! :)
 
Ei meillekään rotarokotteesta ja kestoista sanonu, tosin en tiedä onko se kuullu/ymmärtäny kun oon höpissy et kotona kestoillaan (neuvolassa on aina ollu kertikset päällä ). Mutta yhdellä toisella palstalla sellaista kirjoittelivat ja tavallaan tuntuu järkevältä. Toisaalta taas, ei kai niitä vaippoja nyt kukaan tyyliin suuhunsa työnnä...

Mä myös eilen aloin ihmetteleen et ei meille oo sanottu siitäkään ettei korvikemaitoa saisi juottaa paljoo yli litran / vuorokausi, munuaiset ei jotenkin pysty suodattamaan sitä. Kun kuitenkin viimeks 3kk neuvolassa jo Tuttelin menekki oli 7-8dl niin ei puhunu mitään. Mut siitäkin löysin eilen keskustelua ja se tuntuu olevan ihan "yleinen" tieto. Onneks mä nyt sen bongasin ihan omin avuin ja korvikkeen määräkin on vielä pysynyt alle 9dl. En tiedä oisko terkka älähtäny jos oisin kertonu et juu, puoltoista litraa tempasee. Pitäskö kokeilla 4kk neuvolassa tietääkö ne oikeesti mitään... :D Niin, meillä on siis kiinteet ruokalistalla ihan just kun tuo litran määrä lähenee ja ei kai niillä ekoilla lusikallisilla paljoo merkitystä kylläisyyden kannalta ole. Kohtahan se pieni onkin jo 4kk.

Hmmmm, meille ilmesty kummasti mun miestä muistuttava pizzakuski just perjantai-illan kunniaksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pusukalatar:
Wish me luck!! :)
Näin tehään :) Kyllä todellakin vauva nukkuu sillon kun nukuttaa, ainakin noin pieni kuin teillä. Ei sitä rytmiä tarvitse ruuvata vaan se tekeytyy siitä kyllä. Siis toki jos nyt ihan yöt kukkuu ja päivät nukkuu niin vähän voi koettaa säätää, mut noin niinku muuten. Ja ei, ei tulis noilla lämpötiloilla mieleen laittaa pitkähihasta ja -lahkeista yökampetta, meillä nukuttiin noilla lukemilla sellasella "hellepuvulla", lyhytlahkeisella ja -hihaisella.

Niin minä ainakin oon sellanen pari kertaa päivässä imettäjä, kun sitä huhuilit :)

Believe me I know miten rasittavia voi nuo vanhemmat joskus olla. Mulla oli levitä pää kun oltiin useempi viikko mun kotona kesällä. Onko kuuma, onko kylmä, ootteko antanu vettä, no miksette oo antanu vettä, lattialla käy varmaan veto, saako se ikinä ilmakylpyjä jnejnejne taukoamatta.

 
Pusukalatar: mukavia juhlia ja yritä kestää äitiäsi. Se on onneksi vain yksi päivä. Paras minäkin sanomaan, stressasin ja stressasi.. :whistle: Tuo on mun mielestä ihana juttu, jos on lapsella ristiäisissä perinne-kastemekko päällä :) Meillä oli tytöllä minun isälle tehty mekko, jonka mummoni on tehnyt. Puku on siis yli 50 vuotta vanha, ja ei ollenkaan kellastunut. On siinä erityinen tunne, kun tietää että se on ollut itselläänkin silloin joskus. Vaikka jos meillä ei tuota pukua olisi ollut, niin olisin kyllä ostanut uuden.

Mä myös stressasin alkuun kun ainoa rytmi meillä oli (ja yhä edelleen melkein) että yöt nukutaan, heräiltiin 3-4 tunnin välein alkuun. Sitten ajattelin, että kyllä vauva nukkuu kun nukuttaa. Vieläkin meillä on nuo päiväunet hakusissa, päiväuniajat vaihtelee. Ja meillä oikea pikanukkuja, tänäänkin nukkui neljät nokoset, pisimmät olivat jopa tunnin :whistle:

Loorus: korvikkeen määrästä/vrk. Jos alkaa mennä yli litra päivään jatkuvasti, niin tosiaan munuaisten päälle käy. Siinä vaiheessa jos menee jatkuvasti ja reilusti yli, niin olen kuullut että suosittelevat soseiden aloittamista jopa 3kk iässä. Mutta ehkä voisi vielä terkalta kysyä, vaikka sieltä aina selviä vastauksia saakaan.

Lara: me myös voitais näin alustavasti luvata tulla tuolloin 8.9.

Miralle piti vielä sanoa, että jos haluat sinne vauvauinti-infoon maanantaina, niin pääset mun kyydissä kyllä, kun samalta suunnalta ollaan menossa. Pitää minunkin tuo vauveli ottaa mukaan, mitenkäs muuten... Mieheltä kysyin että etkö nyt millään vois tulla silloin töistä pois tuntia aiemmin niin ei |O :headwall:

Miehestä puheenollen... Meidän piti sunnuntaina käydä perheen kesken rantaraitilla lenkillä, mutta mies ilmoitti äsken, että menee silloin työkamujen kanssa sen juoksemaan, harjoitusta maratonia varten :headwall: Jes, no sitten meillä on viikon päästä lauantaina kamuille juhlat täällä. Pe-iltapäivä ja ilta oli tarkoitus siivoskella, käydä kaupassa yms. juhlia varten. Noh, tähänkin mies että eihän nyt millään ehdi, kun on töissä joku helkkarin liikuntailtapäivä, joka jatkuu iltapippaloilla!!! |O |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Arvatkaa vaan siivoanko perjantai, käyn kaupassa... NO EN TASAN!! Mitäs nyt yksistä juhlista, joita mies oli itse enemmän haluamassa tuona viikonloppuna

 
Loorus: Tuost korvikkeen määrästä.. Kaverin vauveli joi sellasta melkee 1,5litraa/vrk ja sillon neuvolasta suosittelivat alottamaan kiinteet 3kk iässä. Jos se siinä litran hujakoilla pysyy niin ei mitään hätää. Ja maidon määrähän tippuu sit kun kiinteet alotetaan.
Hyvä mun tällasista kertoo kun meillä on ollut koko ajan ongelma niin päin et Sisi ei juo maitoa paljon.. Meillä menee 3-5dl/ vrk. Ja on mennyt jostain 4kk iästä tähän päivään, silti hyvin kasvaa ja on tyytyväinen..

Nyt töihin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nessu86:
Loorus: korvikkeen määrästä/vrk. Jos alkaa mennä yli litra päivään jatkuvasti, niin tosiaan munuaisten päälle käy. Siinä vaiheessa jos menee jatkuvasti ja reilusti yli, niin olen kuullut että suosittelevat soseiden aloittamista jopa 3kk iässä. Mutta ehkä voisi vielä terkalta kysyä, vaikka sieltä aina selviä vastauksia saakaan.
Jops, eikä tässä nyt mittään sillei ihmeellistä olekaan kun 4kk on neitillä mittarissa ihan just ja silloin olin aikonu alottaa maistelut muutenkin, varsinkin kun maitomäärä selvästi nousussa. Korvikevauvoille suosittelee STM sitä 4kk:n ikää aloitella. Enemmänkin hämmennystä aiheutti siis se, ettei meille ainakaan vielä ole tätä neukasta kerrottu ja noista kiinteistä muutenkin oli että "4kk:n jälkeen voit alotella muttei ole kiirettä että ihan sinne puoleen vuoteenkin voi mennä". Jotenkin tuli vaan semmonen fiilis että miks ihmeessä ei sillon ees sivulauseessa mainittu kun kertoi kiinteistä muuten ja tiesi et Aino kuites vetää sen melkein 8dl jo. Mutta se on hyvä että etsivä löytää täältä netin syövereistä kaikenmoista, eikä tää tosiaan meidän aikatauluun ihmeesti vaikuta. Ens viikonloppuna meinattiin pottua tarjota, mä nyt yritän alottaa sillä systeemillä mitä neuvola neuvoi et pottua ja porkkanaa eka. Katotaan uppooko. Lapsipolo saa juhlia 4kk synttäreitään lauantaina perunan merkeissä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenksu:
Loorus: Tuost korvikkeen määrästä.. Kaverin vauveli joi sellasta melkee 1,5litraa/vrk ja sillon neuvolasta suosittelivat alottamaan kiinteet 3kk iässä. Jos se siinä litran hujakoilla pysyy niin ei mitään hätää. Ja maidon määrähän tippuu sit kun kiinteet alotetaan.
Hyvä mun tällasista kertoo kun meillä on ollut koko ajan ongelma niin päin et Sisi ei juo maitoa paljon.. Meillä menee 3-5dl/ vrk. Ja on mennyt jostain 4kk iästä tähän päivään, silti hyvin kasvaa ja on tyytyväinen..

Nyt töihin..
Kiitos, kiitos tästäkin. Juu, nou hätä sinänsä kuten edellisestä voitkin lukea, olisin enivei ollu ekoja testilusikallisia tarjoomassa ihan kohta.

Vai töihin. Hurjaa... mitä nä teet?
 
Äh, anteeksi tää viestiä viestin perään....

...mut tuli vielä sellanen mieleen et aion noissa testilusikallisissa nyt hyödyntää Ainon kiinnostuksen syömiseen ylipäänsä. Siis kun se vahtaa niiiiin tarkkaan kun mä syön, avaa suuta välillä ym. niin varmaan aika otollinen aika sinne sen omaankin suuhun jotain tarjota.

Nyt loppu, ei enää yhtäkään postia tän vuorokauden puolella :D
 
Eeva83
Jee, meillä alkaa olla flunssa voiton puolella! =) Emmi nukkui sen yhden yön tosi rauhattomasti nenän tukkoisuuden takia, mut nyt nämä pari seuraavaa yötä on sujunut tosi hyvin. Kyllä tämä siis tästä! Huomasin muuten eilen, että neidin alaikenessä pilkistää kaksi pienen pientä hammasta. =) Hampaat todellakin on niin pieniä, et ne just ja just näkee, kun osaa kattoa. Sormella kokeilemalla mäkin ne löysin aluksi. Voi olla, että yöt ovat olleet levottomia myös noiden hampaiden tulemisen vuoksi.

Lara: me osallistuttais kans mielellämme tapaamiseen, mut meil on tiistaisin se ekavauva-ryhmä klo 9.30- 11.30. Jos tapaaminen on iltapäivällä, me tullaan, mut jos se on aamulla, ni sit me ei päästä. Katsellaan siis, mihin aikaan päädyt! :)

Pusukalatar: Tsemppiä äidin kanssa! ;) Ne osaa kyllä olla tosi rasittavia, aiemmin purnasinkin jo omastani. Kuulostaa noi neuvot ja kommentit kyllä niin tutuilta... Tuntuu, et ite ei voi tietää mistään mitään, äiti tietää aina kaiken paremmin, RASITTAVAA! Oikein kivoja ristiäisiä kuitenkin teille ja onneks pääsette sit illalla tuulettumaan! On niistä äideistä kuitenkin jotain hyötyäkin. ;)

Nessu: miehet :kieh: ekaks omat jutut ja sit vasta mietitään, olisko kotona/ perheen kans ollu jotain. Me kaikki kolme ollan sairasteltu tässä nyt muutama päivä ja välillä musta oikeesti tuntuu, et mul on kaks lasta ja koira hoidettavana... mies oli koko eilisen päivän (oli poissa töistä) niin reppana, etteihän se voinu tehä juuri mitään. Mun piti kuitenkin pystyä heräämään aikaisin tytön kanssa ja hoitamaan sitä. En pysty edes kuvittelemaan, kuinka mies pärjäis lapsen kans sairaana... Tänäkin aamuna mies jatkoi unia ja käänsi kylkeä, kun Emmi heräsi. Mulla ei taaskaan ollu vaihtoehtoja, herätäkö vai jäädäkö nukkumaan. :headwall: Huomenna aion kyllä nukkua pitkään ja nakittaa miehen lapsenhoitajaks! :LOL:

Lapsen nukkumisesta on ollut puhetta. Meillä tyttö nukkui aluksi hyvin pitkälti vieressä, kun ei yksinkertaisesti suostunut nukkumaan omassa sängyssään. Nyt ehkä noin reilun kuukauden ajan tyttö on nukkunut omassa sängyssä, mutta edelleen sinne nukahtaminen on hankalaa. Paljon mieluummin neiti siis edelleen koisisi meidän vieressä. Mä en vaan oikein enää uskalla pitää tyttöä vieressä, kun se kuitenkin pyörii jo nyt niin paljon. Pelkään, et se oikeesti jää alle, tai tippuu lattialle... Kylässä tyttö harvoin kuitenkin suostuu omaan petiinsä ja silloin me kaikki kolme nukutaan sulassa sovussa yhdessä (ellei sit miestä laiteta lattialle :LOL: ).

Nyt kuitenkin aamupalalle!
 
Moi,

Onko kellään tietoa/kokemusta Rela tipoista? Me ostettiin pojalle torstaina niitä ja tuntuu että nyt on vaan pahentanut mahakipuja ja pojasta tullut tosi itkuinen.
Voiko olla Rela tippojen syytä? Kun tajusin vasta tänään, että nehän on öljypohjaisia :(

outiko & poika 4vko
 
Loorus: niinhän se soseiden aloitusiäksi suositellaan 4kk:tta korvikelapsilla. Me aloiteltiin kumminkin jo 3,5 kk iässä, kun meillä paino nousi niin kovin hitaasti pelkällä korvikkeella. Lapsestahan se riippuu kestääkö masu jo silloin 3 kk iässä. Ja olen tosiaan kuullut sitäkin että jos menee hurjasti korviketta päivässä niin jo 3kk iässä ollaan soseet aloiteltu. Korvikemäärä tosiaan putos meillä reippaasti soseiden aloittamisen myötä. Nyt on vähän ongelma että saa maitoa menemään, sitä menee vain 3-5 dl päivässä. Toi 5dl olisi jo riittävä, mutta kun useimmiten menee joku 3-4dl. Tästä seuraa ummetusta, kun ruokaa syö kumminkin. Ja meillä syödään kumminkin aamu- ja iltapuuro, että kuituja pitäisi tulla, mutta silti masu vaivaa vaan. Nyt on toista päivää menossa Levolac, en ole aikaisemmin antanut, mutta kun ei kakka irtoa :|

Eeva: mä voin kuvitella myös, että kun mies sairastaa, niin eihän se voi lasta hoitaa :kieh: Viime yön ihme kyllä hoiti, mutta kuuden aikaan minä nousin ylös. Sain kyllä Ainon uudestaan unille tuonne puol 8 asti ja sitten kun ukko ei nouse, niin pue tytölle ulkovaatteet ja lähe koira käyttää pihalla :kieh: Ja sitten kun pyytää imuroimaan, niin imuroi keskeltä lattiaa vähän... Että tämmöstä meillä taas tänään. Sain kyllä itse siivottua pitkästä aikaa nyt aamupäivällä, että sen aikaa oli tyttönsä kanssa kumminkin.

Aino löysi eilen tiensä kierimällä isin pleikkarille ja digiboksille :LOL: Viihtyi eri hyvin siellä niiden vieressä. Tein eilen Ainon käden ja jalan kuvan. Oli vähän hommaa saada käsi ja jalka pysymään paikallaan :D
 
Oijjoi! Pitkään jatkunut pyrkimys eteenpäin palkittiin viimein kun neiti pääsi sängyllä möngertämään metrin matkan kauhean kiljahtelun ja hymyjen saattelemana. Kovalla alustalla ei vielä minnekään pääse vaikka kovasti punkeaa pyllyä ilmaan. Onhan se ennenkin sängyssä vaeltanut vahingossa, mutta nyt oli ihan tarkoituksellista eteenpäin änkeämistä tuo touhu eikä semmosta et vahingossa häiläessään siirtyy.
 

Yhteistyössä