Jyväskylässä hoidoissa?

Rutkasti onnea sulle baulie huomiseen!! Minä koitan rauhottua, ens tiistaina on sitten taas vähän viisaampi :) pitää laittaa ylös kysymyksiä seuraavaa lääkärikäyntiä varten, muuten tod.näk. unohtuu kysymättä..
 
Tyhmä kysymys: meillä alkoi Puregonin pistäminen viime perjantaina (joitain päiviä ennakkoon, kun menkat päättivät aikaistua..) ja tämän viikon torstaina on ultra naistentautien polilla.

11.6 pitäisi olla munasolupunktio Fertinovassa. Varaako ne sen ajan sieltä naistentaudeilta vai pitääkö se varata itse?
 
Ninnuskainen, ei tarvitse itse varata aikaa punktioon. Tuo punktiopäivä voi tuosta vielä aikaistua/myöhäistyä, selviää tulevien ultrien perusteella. Yleensä ultria 2-3 kpl ennen punktiota. Sen viimeisen seurantaultrassakäynnin aikana hoitaja soittaa sinne Fertinovaan ja varaa sieltä sen ajan toimenpiteeseen.

Kerrohan sitten miltä ekan ultran perusteella näytti tuleva "saalis"? ;)

*muoks* Piti muokata tekstiä kun luulin että olisit jo siellä ekassa ultrassa käynyt, mutta sehän onkin vasta edessä...
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs kuuluu baulielle? Jäikö teillä pakkaaseenkin alkioita? Meillä loppujenlopuksi munasoluja saatiin 10 munasolua, joista 8 oli kypsiä. Oli aika toiveikas olo. Punktiokin oli kivuton ja toipuminen toistaiseksi ainakin helppoa. Mutta mutta, ainoastaan yksi hedelmöittyi! Eipä olekaan enää kovin toiveikas olo. Siinä sitten meni vielä kaikki pakkassiittiöt kerralla. Mies ei halua enää biobsiaan, joten luovutetut on meidän seuraava vaihtoehto.. Mieli on kyllä todella maassa.. Tiedän kyllä, että yksikin alkio voi riittää, mutta eipä se tunnu kovin todennäköiseltä tuon kadon jälkeen.

***30.5*** saatiin sittenkin lääkärin mukaan hyvin jakautunut alkio kyytiin! Nyt on peukut ja varpaat pystyssä et huolii uuden kotinsa!
 
Viimeksi muokattu:
baulie,

mulla oli vaan yksi ultra, viime to. Kummallakin puolella kasvamassa 5kpl, yhteensä 10. Toivotaan, että kypsyvät ajallaan ja saadaan kerättyä.

Samalla varattiin aika punktioon, ens ti 4.6. Ja jos pakkasesta siittiöt eivät selviä, niin sitten tehdään samalla siipalle biopsia. Siihen on varauduttu henkisesti jo.

Se kummastuttaa, että verenohennusta ei ole aloitettu, vaikka tulppariski onkin iso. Mutta kun ei oo vielä oireita, niin ei kuulemma tarvii aloittaa. Logiikka huipussaan.

Kiva kuulla, että Jipsukan punktio oli kivuton. Mua se pelottaa hirveästi. Oon valtaosalle kipulääkkeitä allerginen, vaihtoehdot on tosi vähissä. Olisin halunnut humautuksen, mutta sitä ei Fertinovasssa saa. :(
 
Me oltiin tosi epäonnisia sen siittiöiden sulatuksen osalta. Biologi sanoi, että yksi ainoa siittiö oli liikkuva, tosin liikkumattomatkin voi olla eläviä. Sitä ei voi nähdä päällepäin. Eikä sitäkään lääkäri osannut sanoa oliko se juuri se liikkuva, joka hedelmöitti munasolun. Meille varoiteltiin vasta punktioon mennessä, että voi isännälle tulla kutsu biobsiaan kesken päivän. Toinen oli aika paniikissa.. Jos toiseen yritykseen joudutaan niin sitten käytetään tuoreeltaan kerättyjä. .. Siis jos tuon herran sais vielä suostumaan..
Tsemppiä Ninnuskainen punktioon! Minäkin pelkäsin ihan hupsuna toimenpidettä. Olin kyllä erittäin huojentunut, kun se suijui täysin kivuttomasti! Tunnin maltoin siellä lepäillä, ja kotonakin selvisin yhdellä panadolilla. Turvotusta on edelleen , mutta lugetkin sitä aiheuttaa..
 
Punktio oli 4.6. Ihan järkyttävä kokemus. Kanyylistä tuli kipulääkettä, mutta vasen munasarja oli jotenkin piilossa ja lääkäri joutui todella runnomaan neulaa läpi. Uikutin kivusta ja mies pyyhki kyyneleitä.

Saatiin kerättyä 6 follikkelia. Miehen siittiöt selvisivät sulatuksesta.

Iltapäivällä kipu yltyi niin kovaksi, että oli pakko lähteä päivystykseen - vasen munasarja oli sen verran ottanut itseensä, että vuoti vatsaonteloon verta. Osastolla yö, kipupiikkejä kankkuun ja lepoa.

Eilen soitti biologi, että 3 oli hedelmöittynyt. Tänään oli siirto. Kaksi oli kuollut, sulatetut siittiöt oli kuitenkin vaurioitunut sulatuksessa. Yksi siirrettiin. Siellä se nyt on. Toivotaan ,että kasvaa. Ja tarttuu kiinni. <3
 
Hei! Kirjoittelen kuulumisia. Käytiin tänään mieheni kanssa keskustelemassa mitä teemme kun meillä on vain yksi pakkasalkio(pn-vaiheinen) pakkasessa. Noh, lääkäri sitten päätti että se siirrettäisiin torstaina jos se selviää sulatuksesta. Me olisimme halunneet että menee syksyyn, mutta kun siinä ei saanut oikein puheenvuoroa kun lääkäri siinä puhui koko ajan. Minulla on pahin pelko että se alkio ei selviä sulatuksesta.Kesästä voi tulla aika jännä, jos hyvin käy, mutta pelko on mielessäni nyt. Minulla oli maaliskuussa keskenmeno.Loppujen lopuksi keskenmeno hoidotettiin kaavilla huhtikuussa, kun tulin tosi kipeäksi ja rupesin vuotamaan verta aika paljon. Mukavia kesäpäiviä kaikille ja toivotaan plussatuulia tänne!Kuulemisiin.
 
Kuinka kävi ninnuskainen? Toivottavasti paremmin kuin meille.. Eli puhdas nega kotitestillä ja eikä veritestikään plussaa tuonut :( Hoitaja soitti huonoon aikaan, niin ei tullut kysyttyä oliko edes "hipaisua" käynyt. Elokuussa sitten suunnitellaan jatkoa. Rentoa ja huoletonta kesää kaikille!

Mamma2012jkl onnea huomiseen!! Täällä odotetaan uutisia peukut pystyssä!
 
Viimeksi muokattu:
Alkio selvisi sulatuksesta ja sen on nyt siirretty. Nyt alkoivat aika jännät ajat. Kahden viikon päästä pitää kääydä verikokeessaja seuraavana päivänä saan tietää tuloksen jos vuoto ei ole sitä ennen alkanut.Pitäneen kirjoitella sitten että miten on käynyt .
 
Mulla oli tosi selvät raskausoireet, valtava pahoinvointikin. Viime viikonloppuna kävin päivystyksessä tulppaepäilyn takia, fidd oli koholla, mutta ultrassa ei näkynyt tulppaa. Eilen oli labrat, tänään soiteltiin tuloksia. Hcg oli 2. Hoitaja kirjasi keskenmenoksi, rv4+0. Itkettyhän täällä on koko päivä ja odoteltu vuotoa alkavaksi. Ei vielä mtn. Eilen olisi pitänyt alkaa normaalikierron mukaan, mutta kai nekin on nyt sekaisin. :(

Viikolla 32 voi kuulemma soittaa uutta aikaa. Mulle jäi niin kaamea kammo siitä punktiosta, etten tiedä, miten pystytään se sama rumba käymään uudelleen läpi.

Paska juhannus. Paska kesä. Paska elämä. Sitä luulisi, että seitsemännellä kerralla onnistuu, mutta ei. Mikä perkele siinä on, että joku sikiää kuin kani eikä edes huolehdi lapsistaan, mutta sitten ne, jotka yli kaiken haluaisi lasta, ei niitä saa?
 
Ninnuskainen Voi ei.. :( Tosiaan tuntuu näissä kuvioissa monesti epäreilusti onni menevän! Itekkin kuulin raskausuutisia just eräästä kahden lapsen perheestä, jossa äiti vetää siideriä vähän väliä, eikä oo meinannu jaksaa edes niiden kahden lapsen kanssa. Argh!

Meillä ollaan vielä niin noviiseja näissä hoitokuvioissa, etten oikeastaan uskonutkaan ekalla tärppäävän. Mut voin kuvitella, mikä epätoivo on jo useamman epäonnistumisen jälkeen! Toivottavasti jostain voimaa ja jaksamista saatte jatkoon! Mitä se sitten tuokaan tullessaan.
 
KTL
Heinäkuiset terveiset. Vuosi kului nopeasti. Syksystä syksyyn ja kolme inssiä , ei raskautta. Nyt odotellaan elokuuta ja uuden hoitorumban alkua. Keinohedelmöityshoidot nimittäin. Näin jälkeenpäin olisin toivonut että hoidot olisi aloitettu suoraan niillä, kuten klinikan lääkäri suosittelikin mutta eipä sitä osannut vaatia. Viimeisellä inssillä oli sijaistava lääkäri joka oli enemmänkin ihmeissään että inssiä yritettiin vaikka munasolut oli tukketuneen munatorven puolella, mut Kai se on tätä liukuhihnaa .. :) vielä kun huomioidaan miehen heikentynyt spermanlaatu niin TODELLA toivon että tämä seuraava hoitomuoto tuo meille tuloksia.
Tässä olisi vielä aikaa nauttia kesästä, joten tehkäämme niin!
 
Viimeksi muokattu:
Jipsukka ja Ninnuskainen; harmi että teille ei tullut toivottua lopputulosta... Peukut on täällä isosti pystyssä sen suhteen, että kyllä se vielä onnistuu! Ninnuskainen varmasti vaatii rohkeutta lähteä uudelle kierrokselle syksyllä tuon punktiokokemuksen ja kaiken siihen liittyvän jälkeen...

mammalla luulisi jo olevan uutisia suuntaan tai toiseen? :)

Ja KTL, uuden hoitomuodon myötä onnistumismahdollisuudet varmasti paremmat, varsinkin kun teidän tilanteessa nuo inssit jälkeenpäin ajateltuna ajan- ja rahanhukkaa. Mutta toki sitä toivoo, että näistä hoidoista selviäisi kevyemmin joten ompahan nyt nuokin kokeiltu.

Itse olen pitänyt hiljaiseloa mutta nyt tämän uutisen päätin täällä julkistaa. Meidän ICSI tuotti tulosta ja raskaana ollaan. Tänään rv 9+3. Varhaisultrassa viime viikolla oli kaikki hyvin joten nyt täytyy vaan uskaltaa alkaa luottamaan tähän. Mun siskolle kerroin tänään, meidän vanhemmille kerrotaan luultavimmin vasta sitten kun on rv 12 takana.

Meillä tätä kerettiin toivoa 7 vuotta josta pari viimeistä vuotta oltiin hoidoissa. Meidän hoitotaipale:
- 3 inssiä, kaikki negaa
- 1. IVF (munasolut epäkypsiä joten ei siirtoa)
- 2. ICSI (ei tuoresiirtoa; hyperin riski --> 1 PAS-siirto josta nega --> loput alkiot ei selvinneet)
- 3. ICSI toukokuu 2013 --> tuoresiirrosta plussa ja pakkaseen jäi 3 alkiota. <3

Vaikka takkuamista ja odottamista on nämä hoidot olleet niin silti jälkeenpäin sen voi todeta, että onnistuttiin kuitenkin "helposti" koska toinen koskaan siirretty alkio tarttui kiinni. Monet käy alkionsiirtoja läpi monta kertaa enemmän...
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Ihanaaa baulie!! Onnea hirmuisesti matkaan!! Mukava lukea välillä onnistumisista. Syksyä tosiaan odotellaan toiveikkaana. Vähän mietityttää miten töiden osalta onnistuu nuo lääkärikäynnit sun muut.. Edellinen hoito tapahtui pääosin lomalla, joten ei tarvinnu miettiä sen kummemmin. Mutta kaipa se jotenkin järjestyy..
 
Tänään oli ultra ja siellä oli pikkuinen ihme kohdussa. Nyt alkoivat toisenlaiset jännät ajat, miten pikkuinen pysyy matkassa.Ei tässä oikein vielä osaa kunnolla innoita kun keväällä oli se keskenmeno.Pakkasalkio siis siirrettiin 20.6. ja laskettuaika olisi 12.3.2014.Katselin yksi päivä kaupassa vauva ja odotuslehtiä, mutta jätin ne vielä kauppaan. Jospa joku toinen kerta sitten ostan lehden ja lueskene taas raskausjuttuja sieltä. Tälläistä tänne. Pitänee lähteä tytön kanssa ulkoilemaan. Käyn välillä kurkimassa mitä kenellekin kuuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
annalii,:hug:

kurjaa, että teillä(kin) on ollut noin kivikkoinen tie! Sitä en ymmärrä, ettei ole tarjottu/mahdollistettu aikaa psyk.polille, siellä on nimenomaisesti psyk.sh, joka tapaa kuulemma PALJON laps.polilta lähetettyjä pariskuntia ja naisia. Ja jos vielä olet itse sitä kysynyt. Meitähän lääkäri itse vaati käymään juttelemassa, vaikka mitään tarvetta sille ei sillä hetkellä todellakaan ollut. Ihan ihmeelliset käytännöt. Meille sanottiin, että on normaali käytäntö ohjata laps.polilta psyk.polille, koska pariskunnat tarvii myös henkistä tukea.

Mä olen kanssa joutunut kerran labrassa tosi tympeään tilanteeseen, labrahoitaja unohti ottaa ennen hoitojen alkua hiv-testin ja se tuli perässä käytävään huutaen: "Niin hei mun pitää ottaa sulta vielä se HOOIIVEE!" Kyllä kääntyivät mummot ja muut penkeissään. :headwall:

Meillä on ensi viikolle uusi "suunnitteluaika". Mä olen salaa toivonut, että nyt ensi kierrosta päästäisiin uuteen icsiin. Vielähän se lääkäri voi sen torpata, varsinkin, kun siemenneste pitää ottaa biopsialla eikä sitä jäänyt yhtään talteen. Eihän se terveellistä ole kiveksiäkään jatkuvasti lävistää, mutta kun kerran K-SKS ei suostu käyttämään lahjoitettuja soluja, niin eipä ole vaihtoehtoja.
 
N&M
Heippa,

Jospa täältä saisi vähän apua =)
Eli ollaan miehen kanssa hoidoissa keskussairaalalla ja ensimmäiseen inseminaatioon menossa. Mutta nytten vähän askarruttaa nuo maksut tai siis et mitä ja kuinka paljon tulee.
Eli ultraukset tehdään keskussairaalassa ja sit itse inseminaatio Fertinovassa. Itselle tietenkin lääkkeet ja polimaksut, mutta tuleeeko tuolta Fertinovasta jotain maksuja?

Toista lasta yritetään, tyttö syntyi 2008 ja sai alkunsa luomusti. 2010 alettiin yrittämään toista lasta ja 2011 hakeuduttiin hoitoihin, kun mitään ei kuulunut. 2012 keskenmeno joka sai alkunsa luomusti. Nytten 4kk clomeja, 3kk tauko ja taas clomit ja inseminaatio. Ollaan siis selittämättömiä...
 
Siitä inseminaatiosta menee sama poliklinikkamaksu kuin keskussairaalalla käymisestäkin eli onko se nyt 27,50 e. Inseminaatiosta menee tuo maksu tosin mieheltäkin. Eli ei sen suurempia kustannuksia lääkkeitten lisäksi. Ja lasku tulee kotiin samaan tapaan kuin muistakin käynneistä eli ei tartte siellä Fertinovassa maksaa mitään. Tsemppiä! :)
 
Heippa!
Miten teillä muilla on syksy sujunut hoitojen kanssa? Itsellä hoidot hitaasti edenneet edellisestä, mutta nyt taas olisi tulossa uusi yritys.

Samanlaisia tuntemuksia kuin lumiettalla on tullut. Juurikin tuo että olen ollut vielä pukemassa kun lääkäri on alkanut selittämään jotain tärkeää asiaa, pomppinut sieltä verhon takaa melkeinpä housut puolivälissä kuuntelemaan :D:D:D. In tiimintä, tai siis nykyisestä fertinovasta minulla ei ole oikeastaan mitään muuta kuin hyvää sanottavaa, ainakin tähän mennessä.
 

Yhteistyössä