Jyväskylässä hoidoissa?

Onnea vielä kovasti mamma2011Jkl :heart: Onko siellä siis useampi kyydissä, kun oli monikossa tuo sinun kommentti? Joko olet uskaltanut etsiä jonkun "raskaana" palstan?

ON: Me saatiin tietääkin jo etukäteen onneksi turhan säikähdyksen vuoksi jo nyt ultran tulos: normaali kohdunsisäinen raskaus, jossa sikiöllä normaali syke ja verenkierto, yksi siis matkassa :heart:

Voimia kaikille ja uskoa ja paljon paljon halauksia :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Hei kanssa sisaret! Tänä aamuna vessassa käytäni, siteessä oli verta ja sitä tuli sitten vielä lisää. Itku tuli silmään ja kova huoli että mikä nyt on. Soitin lapsettomuushoitajalle ja kerroin asiani ja käski seurata tilanetta ja jos olo muuttuu kipeämmäksi niin sitten lääkäriin. Heti puhelin jälkeen vatsassa alkoi tuntua enemmän kipua, soitin sitten terveyskeskukseen ja kerroin tilanteeni, sain ajan lääkärille joka laittoi lähetteen naistentautien poliklinikalle. Lääkäri tutki minut ja katsoin ultralla, hän oli näkevinään kaksi, mutta yksi ainaskin näkyi. Minulla oli ihan sama tilanne 2010 kun odotin tyttöä ja silloin olimme vielä reissussa, reissu päättyi ikävästi kun vessaan tuli aika paljon verta, joukossa hyytymiä. Itkettiin yhdessä miehen kanssa. Lääkärin laskujen mukaan rv on 4+2. Ensiiviikolla uusi ultra ja silloin olisi 5+2, mietin vaan että näkyyköhän silloinkaan vielä kunnolla. Täällä on sekavat tunnelmat ja tippa meinaa tulla linssiin. Nyt pitää yrittää miettiä jotain muita juttuja.

Kuulemisiin ja Hyvää Naistenpäivää!
 
Onnittelut Mammalle plussasta, mutta samaan aikaan jaksamista tuon vuotelun kanssa. :( Hyvä, että pääsit samantien lääkäriin ja kaikki näyttäisi olevan ok.

Täällä on ensikäynti takana, sain yllättäin soittaessani polille peruutusajan seuraavalle päivälle. Aika osui sopivasti siten, että samalla saatiin tehtyä aukiolotutkimus ja sen suhteen kaikki on kunnossa. Inssistä me aloitetaan, tosin lääkäri suositteli siirtymään melko pikaisestki IVF:ään, meidän ikämme takia. Tuleva kierto menee aikataulujemme takia vielä luomusti, mutta seuraava lienee meidän inssikierto.

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Catlin
 
KTL
Toivotaan mammajkl, että se kaikki kuuluu raskauteen ja kaikki menee hyvin. Kyllähän sitä kaikenlaisia kipuja itsekin välillä tuntee, vaikka en ole edes ollut raskaana. Positiivista tunnetta vaan tilalle!! :)
Meillä oli tänään toinen inssi, toivotaan että tämä NAISTENPÄIVÄ jäisi ikimuistoisena päivänä mieleen!
Kaikille positiivista naistenpäivää!!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Täällä valmistauduttiin eilen meidän toiseen PAS-siirtoon. Pakkasessa jäljelläolevat 3 alkiota kuitenkin menetettiin. Pitää soitella heti ma:na polille ja kysellä jatkoa, toivottavasti ei kovin pitkälle kevääseen menisi. Takana siis kaksi punktiota (5/2012 ja 11/2012) ja tähän mennessä vaan yhteen siirtoon asti päästy.
 
Viimeksi muokattu:
KTL
Hei, ei ole minullakaan sen parempia uutisia vieläkään kertoa. Olin jo varma viikko toisen inssin jälkeen, että nyt tapahtuu. Kaikki raskaudun oppikirja merkit oli havaittavissa ensi kertaa elämässä, mutta eilen ne sitten loppui ja tuli tutut menkkakivut ja tänään, TADAA menkat alkoi päivälleen oikeassa ajassa. Raskaustestinkin menin tekemään, negatiivinen sekin. Voi meitä! Onneksi aurinko sentään paistaa ja etelänlomalle lähtö on sunnuntaina. Usko elää, tsemppiä kaikille!!
 
Hei,

ootteko te joutuneet käymään psyk.sh:n kanssa keskustelemassa? Meille sanottiin, että "ihan normaali toimenpide, parisuhdeasioista vastaa psyk.sh", jolle velvoitettiin varaamaan aika. Polikäynnin ja psyk.sh:n käynnin väliin jää aikaa nyt reilu kuukausi, ja sitten sen jälkeen aletaan suunnitella (uudelleen) hoitojen aloittamista ja laskea kiertoa. Ja kas, sitten onkin jo kesäsulku eli todennäköisesti siirtyvät nyt sitten syksyyn. Mulla meinasi keittää siellä polilla, kun syksyllä sanottiin, ettei ole jonoja ja että me ei mitenään menetetä paikkaa, vaikka hoidon aloittamista pitikin alkuvuoteen siirtää. Alkuvuodesta tuli maaliskuu ja maaliskuusta yhtäkkiä sitten syksy. :(
 
Ninnuskainen, tosi "kettumainen" tilanne, ymmärrän että ärsyttää! :/ Meille ei tänä aikana kun ollaan lapsettomuuspolin piirissä oltu (ensikäynti 4/2011) niin kertaakaan mainittu että ylipäätään olisi mahdollista käydä juttelemassa omista tuntemuksista psykologin tms. kanssa tai vieläpä että olisi velvoitettu siellä käymään ennenkuin hoidot jatkuu... Kummallista?! Siis jos ei itse tarvetta asiaan koe, niin ihmettelen kyllä suuresti jos hoidot "tyssää" siihen jos keskusteluavulle ei koe tarvetta tai sitten jos sinne psykologille on pitkät jonot... Harmittaa nyt ihan teidän puolesta jos tosiaan käy niin että kesäsulku tulee vastaan!

Tuolta aiemmilta sivuilta löysin sun vanhan kirjoituksen. Oliko niin, että teillä on useampia keskenmenoja taustalla? Onko teille aiemmin tehty joitain hoitoja keskussairaalalla vai olisitteko ihan ensimmäiseen hoidon suunnitteluun menossa? Pitkä tie teillä ollut ja paljon vastoinkäymisiä keskenmenojen vuoksi ja päälle vielä tuo että melkoista pompottelua on ollut eri tahoilla... :/

Mä sain postissa epikriisin lapsettomuuspolilta: "...mahdollisesti syynä voi olla munasoluperäinen tekijä... mikrohedelmöityshoidosta pyrkimys päästä tuoresiirtoon." No, siinä se vihdoin on mustaa valkoisella; mun munasolut on rupuja... Toivottavasti ei niin rupuja että niillä ei biologisen lapsen saaminen onnistu.
 
baulie,

onpa kumma. Meille lääkäri nimenomaan painotti, että KAIKKI lapsettomuushoitoihin tulevat pariskunnat käy juttelemassa psyk.polilla sh:n kanssa, joka sitten kirjaa oman lausuntonsa laps.polille.

Joo, mulla on takana useita keskenmenoja. Syyskuussa piti alkaa hoidot, mutta niitä lykättiin, koska olin uneton työstressin takia ja sovittiin, että aloitetaan heti tammikuussa. Tammikuussa ilmoitettiin, että ei oo vapaita aikoja ja saatiin helmikuun loppuun uusi suunnitteluaika. No se meni uusiksi työesteen vuoksi. Maaliskuussa käytiin siis suunnittelemassa - taas- ja kuultiin, että ei vielä aloiteta mitään, ennen kuin ollaan käyty yhdessä siellä psyk.polilla.

Hupaisaa tässä on se, että käyn säännöllisesti vanhojen asioiden takia psykologilla, joka ei nähnyt mitään estettä hoidon aloittamiselle. Ja samaa mieltä oli psykiatri, jolta meni lausunto laps.polille, siinä todettiin myös, ettei mitään estettä ole ja että olen hyvissä sielun ja ruumiin voimissa ja käytössä olleet unilääkkeet on lopetettu jo joulukuussa. Eipä riitä. Lykkääntyi nyt siis sen psyk.sh:n haastelun takia, en kertakaikkiaan TAJUA, miten hän voi olla viisaampi, kuin psykologi tai psykiatri.

Tuntuu siltä, että tahallaan viivästyttävät. Että tultaisiinkin toisiin ajatuksiin ja jätettäisiin koko rumba aloittamatta.

Tarkoitus on lähteä heti IVF-hoidoilla liikkeelle. Tai olisi, jos nyt JOSKUS tässä maailmassa sinne saisi ajan ja voisi taas SUUNNITELLA.

Mutta ihanaa lukea, että edes joillain tärppää ja on positiivisia uutisia! Se antaa toivoa.
 
Moikka kaikille. Ajattelin tulla kurkkaamaan mitä tänne kuuluu. Ikäviä uutisia on tainnut aika monelle tulla - pahoittelut ja voimia tulevaan :heart:

Ninnuskainen ei meilläkään KOSKAAN sanottu, että olisi käytävä jossain keskustelemassa. Ainoastaan kun kuulimme, että lääkäri suositteli meille hormonihoitoja ja inseminaatiosta ja kun siitä sitten jotenkin vaan "romahdin" pyysi hoitaja juttelemaan kahden kesken ja kysyi tiesinkö että on olemassa mahdollisuus käydä juttelemassa jos koen oloni niin pahaksi etten pysty näitä alkavien lapsettomuushoitojen tuomia tunteita yksin käsittelemään ja sain puhelinnumeron. Muuten ei koko aikana, ennen tai sen jälkeen ollut mitään puhetta. Suosittelisin palaamaan tuohon aiheeseen ja vaatimaan selitystä, jos sen takia hoidot nyt viivästyy! Jos se oli joku virkaintoinen tai aloitteleva, joka ei ollut ihan kaikista käytännöistä perillä?

Muutoin terkkuja kovasti täältä ja tsempityksiä kaikille! Meillä jännitetään ensi viikon np-ultraan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
KTL
Hola hola ja terveiset Espanjan auringosta! Loma tuntui lomalta :) Ei sieltä polilta kukaan muistanut soittaa mulle etten oo raskaana mutta onneksi älysin sen itse ;-) Marjaana, miten alkuraskaus on sujunut? Mä uskon et kolmas inssi onnistuu, toinen kun tuntui olevan jo sinne päin!!:)
 
ninnuskainen meillekin mainittiin muutaman kerran, että psyk.sh:lle on mahdollisuus mennä juttelemaan jos siltä tuntuu.

Täällä ei ihmeempiä. Uuden hoidon aloitukset ensi kuussa. Eipä tunnu mitenkään erityisen toiveikkaalta, vaikka uusi hoito aloitetaankin. Turhauttaa melko kovasti tällä hetkellä. Mutta sellaistahan tämä on...
 
Ei mulle mainittu sanallakaan mistään psyk. sh:n kanssa juttelusta. Aika kummallista, jos Ninnuskaisen pitää käydä ennenkuin hoidot voi jatkua.

Tänne kuuluu suoraan sanoen huonoa. Aukiolotutkimus taisi puhdistaa putket, koska raskauduin yllättäen 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen vaan kesken meni noin rv 5+6 - 6+2 Hämmästyin, kun kätilö kertoi ettei keskenmenoa seurata verikokein vaan mun pitää tehdä vain vapun jälkeen testi ja jos se on negatiivinen, soitan polille. Tämän myötä meni suunnitelmat sekaisin ja nyt toivon elimistön toipuvan pikimmiten tästä, jotta ehditään tekemään edes yksi inssi ennen kesäsulkua.
 
Caitlin olen todella pahoillani :hug: Voimia kovasti surun läpikäymiseen ja uuteen yrittämiseen. Jos jotain positiivista yrittää asiasta etsiä, niin nyt ainakin tiedätte, että raskaus on mahdollista :heart: Jos se yhtään pelkoja ja ahdistusta poistaisi!?

KTL kiitos kysymästä, henkisestihän ja fyysisestihän tää on ollut aika rankkaa. Pikkuhiljaa alkaa helpottamaan. Välillä oksentelin yli 6 viikkoa putkeen, joka päivä, joka oletetusti veti voinnin ja mielialan tosi heikoksi. Sitten koimme ikävän säikähdyksen, kun vh-ultrassa ei näkynyt pikkusella sykettä, joka seuraavana päivänä eri laitteella sitten taas onneksi näkyi ja nyt kun nt-ultakin on takana niin uskaltaa jo vähän hengittää. Mutta silti pelkään edelleen päivittäin menetystä ja jokainen vessassakäynti pelottaa ettei vain olisi vuotoa tms. Mutta pikkuhiljaa alkaa olo olemaan luottavaisempi... Huomenna alkaa jo rv13 ja virallisesti "riskiaika" takana :heart: Mitenkäs KTL, joko teillä oli inssi?

Ja muidenkin kuulumisia olisi mukavaa lukea... Paljon voimia kevääseen kaikille ja päivitelkäähän kuulumisianne tänne :heart:
 
KTL
Marjaana: Hitsi kun aika menee nopeesti, kohtahan sä synnytät :D Hyvin se menee, se vaan muistuttaa itsestään :) Menkat pitäis alkaa viikonloppuna, tässä oli yksi kierto tokan inssin jälkeen välissä. Joten varmaan ehditään kolmas inssi tehdä ennen kesätaukoo. Musta tuntui jo tokalla kertaa, että se Intiimin lääkäri on ollut koko ajan sitä mieltä, että kannattais vaihtaa jo hoitomuotoa, vaikka siittiöiden määrä onkin noussut jo 14milj. mutta toivotaan, toivotaan.. :)
Toivotaan että olo helpottaa ja pääset kunnolla nauttimaan raskaudestasi!
 
Hei ihanaiset! Olen käynyt lukemassa välillä teidän juttujanne. Täällä ollaan oltu ihan hyvissä voimissa. Tällä viikolla tuli ylläettäen lähtö sairaalaan, tiistai iltana alkoi tosi kovat kivut ja tosi runsas verinen vuoto.Keskenmenosta on kulunut nyt 4 viikkoa. Minulle tehtiin kaavinta keskiviikkona, samana päivänä pääsin kotiin. Nyt sitten odotellaan että milloin menkat alkaa ja voidaan alkaa yrittää luonnollisesti raskautta, mutta jos mitään ei tapahdu niin sitten syksyllä siirretään se viimeinen pakkasalkio, jos se vaan selviää sitten sulatuksesta. Kuulemisiin!
 
Meillä viimein etenee.
Icsiä kohti mennään, ensi kierrossa pitäisi alkaa tapahtua. Sikäli, että kierto alkaa ajallaan. Ja sikäli, että apteekista saadaan lääkkeitä.
Puregon on kuulemma Suomesta loppu. Eikä sitä saada lääketukun mukaan kuin aikaisintaan viikolla 23-24. Ja mun pitäisi alkaa pistää viikolla 22. Apteekkitäti soitti ja sanoi, että yrittää varata jostain toisesta apteekista, jos vielä löytyy.

ARGH!!!! Voiko tää tyssätä tähän? Ihan arsesta!
 
ninnuskainen Hienoa kuulla, että teillä asiat etenee ja jo ensi kierrossa alat pistelemään. Kyllähän niiden apteekkien nyt pakko on jostain sitä saada? Eiköhän :).

Täällä ei asiat etene juurikaan ennen syksyä. Miehelle tehdään kivesbiopsia luultavasti vielä ennen kesälomia, että voidaan olla varmoja että siellä jotain on ettei käy kuten viimeksi ettei löytynyt yhtään liikkuvia kavereita ja koko homma meni metsään. Yritän tässä ottaa mahdollisimman rennosti ja nauttia kesästä. Sitten syksyllä käynnistetään icsi numero 2 ja toivottavasti ensimmäisestä viisastuneina ja virheistä oppineina jotain saataisiin aikaiseksi sitten :)
 
Minä kävin tänään hakemassa just Puregonia.. nyt alko hirvittää saako sitä sitte sen lisä annoksen tarvittaessa, jos se kerran on noin kortilla.. Itekin tartteisin sitä mahdollisesti lisää ens viikolla! Näin ensimmäistä kertaa tositoimiin päässeenä ei aina hoksaa kysyäkään kaikkea..
Taustoja vähän.. eli viime elokuussa laitettiin rattaat pyörimään neuvolan kautta. Miehellä todettiin azoospermia (ei siittiöitä spermassa). Niitä ongittiin sitte biobsialla ja siellä ne pakkasessa odottaa.. Mulla pitäis olla kaikki kunnossa. Pitkän kaavan mukaan päästiin nyt vasta aloittaa icsi- matka. Suprecuria sumuteltu ja tänään oli nollaultra, jossa kaikki oli sillä mallilla, että purepiikitys alkaa illalla.. Kääk.. Lääkäri totesi rakkuloita olevan runsaanlaisesti. Apua. Voikohan siitä jo päätellä hyperin riskiä? Pelottaa. No ens viikolla kahdet ultrat ja sitte pitäis punktion olla viimeisellä viikolla. Jännittäviä aikoja elellään..
 
Jipsukka, mulla kokemusta yhdestä pitkän kaavan hoidosta. Lääkärit sanoneet, että mulla on herkät munasarjat (ilmeisesti monirakkulaisuutta, mutta ei kai varsinaisesti PCO:ta) joten tulee herkästi liikaa rakkuloita. Pitkä kaava tehtiin loppuvuonna, lähinnä sen takia kun lyhyellä kaavalla ajoitus ei olisi onnistunut koska kiintiöt juuri sille punktioviikolle oli täynnä. Pitkällä kaavalla saatiin ajoitusta sumplittua.

Enivei, tuosta hoidosta oli lopputulemana 17 munasolua, joista muistaakseni oli kypsiä 10 kpl joten ne voitiin icsata. Alkioita saatiin loppuviimein 5 kpl mutta tuoresiirtoon ei päästy mun olon vuoksi. Oli ilmeisesti alkava hyperi, olo oli ainakin tosi kipeä (munasarjat suurentuneet ja vatsaontelossa nestettä). Tuosta "satsista" PAS-siirtoon pääsi sitten vain 1 alkio, muut ei selvinneet. Liekö tuo määrä huononsi laatua...

Se on varmasti loppujen lopuksi aika monesta tekijästä kiinni kehittyykö hormoneista hyperi... Vaikka rakkuloita olisikin lukumääräisesti paljon niin siltä voi välttyä.

Täällä tilanne se että kolmas IVF/ICSI hoito (lyhyt kaava) menossa, eilen oli punktio. Olo on hyvä, eilisen toimenpiteen jälkeen en ollut juurikaan kipeä ja tänään olo on melkein normaali. Näyttää siltä, että huomenna päästään siirtoon (joka olisi meidän ensimmäinen tuoresiirto!); 8 munasolusta 6 oli kypsiä joten icsi onnistui niiden osalta. Biologin mukaan alkioiden lukumäärä aamulla oli 5 kpl; täytyy toivoa että tuosta määrästä ei enää tippuisi montaa pois.
 

Yhteistyössä