Jyväskylässä hoidoissa?

JS
KTL pahoittelut keskenmenosta. Ihan varmasti raskas kokemus :hug: .

Lullaby89 pidetään peukut pystyssä että mahdollisimman paljon hedelmöittyis. Odottaminen on niin raastavaa ja jännää.

Itsellä ois ens viikolla aika ultraan, et JOS kaikki menee putkeen niin ensviikon lopulla/seuraavan viikon alussa sitten PAS. Huh kun jännittää jo =)
 
RKT
Hei! Liitympä minäkin joukkoon. "kiva" kuulla samassa tilanteessa olevien kokemuksia. Olemme siis 30v pariskunta, jolla yritystä takana 2,5v, yksi tuulimunaraskaus. Nyt olisi tarkoitus viedä asioita eteenpäin, koska oman lapsen kaipuu on välillä niin suuri, ettei mielessä ole mitään muuta.

Ahdistaa vaan mennä lääkärille itkemään ja surkuttelemaan, vaikken taida ainoa olla:) Ja tuota painoakin on jonkun verran ylimääräistä, joten voiko se olla esteenä.. tai onhan se, mutta ei se siitä hetkessä tipu:(

Mistä te lähditte liikkeelle? Onko ensimmäinen vaihde ottaa yhteyttä lähineuvolaan?

Kiitos kaikille ja tsemppiä ketjulaisille:)
 
RKT Hei ja tervetuloa. Tosiaan on mukava kuulla toisia samassa tilanteessa olevia. Meillä meni niin kunnallisella puolella hoidot, että menin omalle lääkärille puhumaan asiasta, joka laittoi lähetteen lapsettomuuspolille. Miehen siemenneste täytyi käydä testauttamassa nykyisessä Fertinovassa. Myöhemmin tuli sitten aika polille ensikäynnille ja sitten oli hiv ja hepatiitti testejä sekä hormoonikokeita. Näiden jälkeen oli suunnitteluaika josta päästiin ensimmäiseen hoitoon. Tässä hieman lyhennettynä, sillä meillä oli muutamia mutkia matkassa ja enimmäisestä käynnistä omalla lääkärillä ensimmäiseen hoitoon (icsi) meni 10 kk. Tällä hetkellä meneillään siis toinen icsi.
 
JS
RKT: Aikalailla samalla kaavalla päästiin etenämään mitä lullaby89 kirjoitti :)

Lullaby89: Mites munasolujen kans kävi? Pääsittekö siirtoon?

Mä tosiaan kävin torstaina siellä ultrassa (kp 13) ja kaikki oli niinkuin piti. To aamuna sain plussan ovistestiinkin. Jos alkio selviää sulatuksesta niin tiistaina sit siirto. Onnistuispa <3
 
JS Munasolujen kanssa kävi paremmin kun uskalsimme odotaakaan, saatiin 16 munasolua, joista 13 kypsää. Näistä 10 hedelmöittyi ja 9 jakautui. 1 nelisoluinen siirrettiin ja loput 8 meni pakkaseen. Olin onnellinen jo tästä, että pääsimme siirtoon ja pakkaseenkin saimme vielä :).

Muutaman päivän päästä on verikoe, jolloin tiedämme onko tärpännyt tai onko ollut edes yritystä. Pakko oli hätäisenä tehdä tänään aamulla kotitesti ja ensin katsoin että negatiivinen, mutta sitten testiin piirtyi haaleaakin haaleampi punertava viiva. Eli nyt jännittää mitä veritesti näyttää :) jaiks!

En ihmettele, että sinua jännittää. Tuossa kun on monta kohtaa, jotka toivoo menevän hyvin. Kunpa nyt teidän alkio selvityisi sulatuksesta ja muutaman viikon kuluttua tulisi plussa testiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
JS
Hei taas!

Onnea lullaby89 jo haaleastakin viivasta :) Joko kävit veritestissä?

Meillä ollut tänään melkoinen päivä, hyviä ja huonoja uutisia...

Pakkasessa siis oli 6 alkiota ja ne kaikki jouduttiin sulattamaan :( Yksi vaan selviytyi ja se siirrettiin <3

Olen ymmälläni kuinka näin kävi... Onko muilla käynyt sulatuksessa näin kova kato? Että onko tämä ihan "normaalia" vai sattuiko vaan meidän kohdalle.

Toki ollaan onnellisia että siirtoon päästiin, mutta väkisin jo miettii tulevaa jos raskaus ei tästä alakkaan.

Tsempit taas kaikille <3
 
JS Eilen oli veritesti ja hoitaja soitti tänään tuloksen... HCG oli 237!! En vielä oikein edes tajua asiaa, että viimein onnistuimme <3<3 kunpa pieni jaksaisi pysyä kiinni loppuun saakka :).
Ikävä että vain yksi sekviytyi, mutta kunpa se yksi olisi juuri se joka riittää :) Mahdottoman paljon nyt teillekin tsemppiä että pieni tarraisi lujasti kiinni :)
 
JS Kiitos paljon, tätä on niin paljon odotettu ja kaivattu. Ihan tosissaan toivon myös teille positiivista testiä muutaman viikon päähän. Minulla ei ollut juuri mitään tuntemuksia tai muuta kuin se haamu, josta olisin voinut päätellä pienen tarranneen kiinni. Paljon tsemppia piinailuun, se on todella juuri sitä piinaa :)
 
Oi, täällähän onkin hyviä uutisia. Onnea matkaan lullaby ja masuasukki! Minä olen taustaillut ja pitäny taukoakin palstalta. Edellinen ja eka icsihän oli toukokuussa.. Sen jälkeen on olluki hiljasta. Lokakuussa oli toinen koitos, mutta hoito keskeytettiin, kun mokasin pregnylin kanssa.. Nyt on virallisesti toinen icsi takana ja tuloksia odotellaan toiveikkaina se pari viikkoa. Lähtökohdat on nyt himpun paremmat kuin toukokuussa. Nyt mentiin tuoresiirrolla ja kolmen päivän kypsyttelyllä. pakkaseenkin jäi neljä alkiota :)
 
Jipsukka Uskomatonta mutta aivan ihanaa tämä on :heart:. Sinulla on kyllä nyt todella piinaavat viikot edessä :) Pidetään kovasti peukkuja että pieni tarraa kovasti kiinni. Tulehan kertomaan tännekin tulos itse vielä käyn katselemassa ajoittain teidän kuulumisia edelleen :)
 
JS
Moi! Joko Lullabylle tullut raskausoireita? Ihana asia et sulla tärppäs! :) <3 jospa meillä muillakin! Meidän pas meni pieleen, alkoi vuotamaan jo pp 7. Soitin tänään polille, tänään jo piti sit käydä verikokeessa et nähdään onko mitään tapahtunut. Ajatukset jo seuraavassa icsi hoidossa. Montako käyntiä hoidon aikana tulee sairaalalle ja fertinovaan? Kun ei enää muista kahden vuoden takasia juttuja :D
 
JS Kiitos, olemme itsekin vieläkin tohkeissamme ja todella onnellisia tästä :).Olen erittäin pahoillani teidän puolesta ettei tärpännyt :(, kunpa sitten seuraava kerta onnistuisi, vaikka ainahan sitä toivoisi että ei tarvitsisi enää sitä seuraavaa kertaa läpikäydä.
Ei ole oikeastaan mitään hirveän erityistä ollut oloissa, mies on hieman tästä huolissaan kun ajattelee että kaikille pitäisi pahoinvointia heti tulla. Mutta siis oikeastaan vain rinnat ovat turpeat ja arat sekä alavatsaa ajoittain nippailee/tuntuu painetta. Väsynyt olen ollut, mutta voi johtua ihan vaan työstä. Eipä oikeastaan muuta. Mutta kyllähän tässä ehtii tulla, toisaalta olen onnekas jos pääsen helpolla :).
 
Hei! Saanko liittyä mukaan :D Ollaan kahta IVF hoitoa kokeiltu, punktioon asti ei kummassakaan päästy... viime syyskuussa lyhyt kaava = munasolut eivät kasvaneet tarpeeksi, nyt joulu-tammikuu pitkä kaava = tällä kertaa olivat kasvaneet liikaa - tai ultra oli siis vasta viikon piikittelyn jälkeen, niinkuin julkisella kai tapana, eikä enää voitu tehdä mitään...lisäksi nuo hormonit olivat kasvattaneet myooman limakalvon alle, joka huomattiin vasta silloin :O nyt siis odotellaan maaliskuulle, jolloin aika hyteroskopiaan..Onko kellään tietoa Jyväskylän pääsiäisen aukioloajoista, tai "kesäsulusta" ?? laskeskelin tuossa että kierto osuu taas kerran huonoihin ajankohtiin, koska oli tarkoitus huhtikuussa lähteä uuteen yritykseen...voimia siihen on kerätty, mutta kalenteria katsoessa näyttää aika "toivottomalta"...jaja tuo "ikäkin" painaa päälle :D
 
JS
Moi! Tervetuloa joukkoon liina2013 :) En osaa sanoa muuta noihin sulkuihin muutakun että eikös poli oo "melkein koko kesän" kiinni. Semmonen kuva mulla on, korjatkaa joku jos oon väärässä. Se on kyllä niin rasittavaa jos oma hoito sattuu just sillai että poli kiinni tms... :/

Lullaby: Ei hätää, ei monelle ees tuu mitään pahoinvointia. Itsellä vasta tyyliin joskus rv 7 vähän öklötti. Hyvältähän noi sun muut oireet kuulostaa. Ihanaa odotusta teille :heart: .

Meillä tosiaan varmistui että PAS ei tuottanut toivottua tulosta :( Mutta häntä pystyyn, päästään jo reilun parinviikon päästä suunnittelee uutta hoitoa :)
 
JS Ihanan positiivinen asenne sinulla. On hienoa että pääsette todella pian jo suunnittelemaan uutta hoitokertaa ettei tarvitse jäädä odottelemaan pitkäksi aikaa. Tsemppia kovasti ja hurjan paljon vielä kiitos onnitteluista. Kyllä lapsettomuusaika niin iso osa oli elämää ettei meinaa pystyä täältä lähtemään :)
 
liina: Ainakin viime vuonna poli oli kiinni vko.n 13 (se viikko, jolloin oli pitkäperjantai), eli nyt varmaan pääsiäisajan sulku on viikolla 16. Meillä meinasi viime vuoden toinen inssi mennä metsään jo sen takia kun kukaan ei polilla ollut aikataulutuksessa ottanut huomioon tuota pääsiäisajan sulkua ja mulla piti olla ultra silloin sillä viikolla just... : /

Kesäsulku oli ainakin viime vuonna kesä-heinäkuun vaihteesta elokuun puoleenväliin, varmaan on aika samoilla aikatauluilla nytkin.

Kiva tuo tapa täällä ultrata vasta viikon piikittelyjen jälkeen, aika monella paikkakunnalla tuntuu kyllä olevan parin ultran käytäntö (saatan toki olla väärässäkin...) Tuntuu, että täällä sairaanhoitopiiri "säästää" ultrakäynneissä ja sitten joko tulee minimääriä soluja tai liikaa. Eli todellisuudessa kustannuksia tulee enemmän kun hoidoissa epäonnistumismahdollisuus on suurempi.... Mä olen menossa punktioon huomenna muutaman follini kanssa, kun eipä niitä nyt sitten ollut pienellä annostuksella kasvanut juuri mitään...:mad:

Tsemppiä jatkoihin!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedoista "ystäväiseni" :D ja tsemppiä annaliille punktioon <3 kirjoittelehan kuinka kävi ? millä annostuksella pistelit, kauanko, mitkä "läkkeet" ? mulla kun ei kummallakaan kerralla niitä folleja kanssa edes näkynyt kuin kymmenisen yhteensä...ja viisi(kö) se min.määrä samankokoisia piti olla, että punktioon asti päädytään ? Soittelin tänään sinne polille ( sairaanhoitajat on kyllä tosi mukavia siellä, positiivista palautetta välillä :hug: ) ja sain suunnitteluajan maaliskuun loppuun, jossa lääkäri katsoo, voitaisko uutta yritystä aloitella (pitkän kaavan mukaan taas) jo sumutteilla silloin...riippuu siitä hyteroskopiasta, sen kun ei kuulemma pitäisi vaikuttaa kiertoon, mutta mistä näistä tietää...toivottavasti ei löydy muita yllätyksiä...:) kesätauko ehkä juhannuksesta viisi viikkoa, ei vielä kuulemma varmaa tietoa :| Mutta josko kellään kokemusta siitä hyteroskopiasta, kertokaa kits.? Halusin itse, että se tahdään, ei olisi ollut kuulemma pakollista "vielä", koska myooma niin pieni, mutta en halunnut ottaa riskiä, että jos vaikka sittenkin raskautuisin :saint:, tulisi jtn. komplikaatioita/keskenmeno sen takia, kun tuo nyt sattui siellä limakalvon alla olemaan...ja samaa mieltä näistä "säästösyistä"...kannattaisi hoitaa kunnolla kerralla, niin päästäis täältä palstoilta ja niiden kirjoilta pois roikkumasta, ja ELÄMÄSSÄ ETEENPÄIN :heart:

Hymy; pieni hymy vetää suupielet ylöspäin
Silmät; kirkkaina katsovat eteenpäin
Kädet; odottavat hetkeä kun saan sinut lähelleni
Sydän; sykkii vilkkaasti ja tunnen sen lämmön
Aika; pysähtyy kun olet lähelläni
Hetki tulee nopeammin kuin uskonkaan, tiedän sen.
Uskon siihen, samaa toivon myös kaikille teille :heart:
 
liina; mulle tehtiin hysteroskopia ja myooman poisto viime vuonna, että kysy vaan, mitä haluat tietää :)
Kiitos punktiotsempityksistä, hengissä selvisin :) Vain viisi solua saatiin, mutta kaikki niistä hedelmöittyivät ja siirtopäivänä kyytiin lähti yksi nelisoluinen ja kolme samanlaista meni pakkaseen:heart: Mä olen kirjoittanut blogia Se yksi ja ainoa: IVF(.lläkö?) | 4 tuloksettoman inseminaation jälkeen ajatuksia ensimmäisestä (ja todennäköisesti myös viimeisestä) IVF-hoidosta. nyt tämän hoidon ajan, käy sieltä kurkkaamassa jos haluat tarkemmin tietää, mimmoinen meidän prosessi on ollut :)

Polilla on tosiaan päässyt tänä vuonna asioimaan tosi ihanien ihmisten kanssa, kuin myös olen tosi tyytyväinen klinikan henkilökuntaan. Sillä varmaan tämä hoito on tuntunut henkisesti jotenkin paljon helpommalta kuin nuo aiemmat, viime vuonna meille tehdyt inssit, kun on osunut niin hyvä hoitohenkilökunta kohdalle.:flower:
 
Minun piinapäivät on tältä osaa ohi.. Eilen oli kyllä piinaavista piinaavin päivä kun hoitajan soittoa odottelin. Lähinnä odottelin vahvistusta vahvalle negaololle, mutta ainahan sitä pientä toivoa ihmeeseenkin on. En tehnyt kotitestiäkään kun oireita ei enää pp 9 jälkeen ollut sitten mihinkään suuntaan (eli luget siellä oireili).
Hoitaja soitti vasta joskus puoli kahden aikaan! Ajattelin jo että kotitestiksi meni, kun eivät soita.. no itkuksihan se meni kun tuloksen kuuli.. ikinä en ole sellaista tunnevyöryä kokenut. Hoitaja kertoi uutisten olevan hyviä!!! Sain sanotuksi vain "apua" ja sillon aukes hanat! Onneksi otin puhelun vastaan työpaikan eteisessä itsekseni, oli nimittäin hieman koottava itseään ennen kuin pystyi palaamaan työn pariin. Kädet tosin tärisi pitkään ja jalat ei tuntunu kantavan ollenkaan. Olis tehny niiiiin mieli kertoa kaikille!! Miehekettä juksasin vielä, ettei ne soittanu, että testataan illalla kotona. Kotimatkalla kävin sitten ostamassa tutin ja laitoin sen pieneen rasiaan ja korttiin kirjoitin vaan ystävänpäivätoivotukset murulle. Oli kyllä ilme aika hämmästynyt kun avasi paketin! Lisäksi laitoin samalla kuvaviestin clearbluesta "raskaana 2-3 viikkoa".
Niin sekaisin olin tuoksesta etten hoksannu kysyä paljonko hcg arvo oli. Ultra-ajankin lupasivat kirjallisena laittaa :) 6.3 se taisi olla.. On tämä mahtavaa, elämäni ensimmäinen PLUSSA! Aion iloita siitä niin pitkään kuin vain saan!
Yhden piinan päätyttyä alkaa toinen.. tällä kertaa kestää kolmisen viikkoa..huoh.. Kerron äidille vasta jos varhaisultrassa kaikki on ok.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Hei, ja tsemppiä annalii ja jipsukka <3 mielelläni kuulisin lisää myooman poistosta, annalii :D oliko se sulla minkä kokoinen, missä sijaitsi, ja kehottivatko sen poistamaan ? kauanko siitä on, vaikuttiko kuukautiskiertoon yms. ja kauanko sen jälkeen piti odottaa ennen uutta yritystä ? kävin siellä blogiasi kurkkimassa, mutta olet kai aloittanut sen vasta ...kiitos tiedoista jo etukäteen, vko 11 ois mulla se aika :D
 
Onnea plussista lullaby ja Jipsukka!

Meillä on alkamassa hoidot maaliskuussa. Insseilla aloitetaan :) Vähän jännittää, ennen kaikkea se, miten saa järjestettyä työasiat käyntipäivinä. Mutta tosi kiva on päästä hoidoissa eteenpäin :)
 

Yhteistyössä