Hei kaikille!
Olen palstailut vähemmän viime aikoina, mutta täällä on nyt kolme inssiä tuloksettomina ohi. Tähän kiertoon kaikki ajat oli menneet, joten marraskuussa on ivf-suunnittelu ja joulukuussa vasta eka ivf.
Minä olen kyllä aika pettynyt tähän hitauteen. Me saatii vuosi sitten lähete polille ja nyt vasta 3 inssiä tehty. Niistäkin 2 meni periaatteessa hukkaan, koska inssi olis pitäny tehdä sunnuntaisin, mutta tehtiin jo perjantaina kun ei se in-tiimi ole viikonloppuna auki! Naurettavaa!
Mulle on jääny in-tiimin ja polin lääkäristä asiallinen kuva, vähän liiankin asiallinen. Miksi kukaan siellä ei ota puheeksi tätä henkistä puolta? Lääkärit nyt ei yleensäkään puutu siihen, mutta miksei edes hoitajat? Suorittavat työtään ala-arvoisesti. Ainoastaan yhdeltä olen saanut puhelimessa henkistä tukea. Eihän kaikki halua sitä, mutta sanoisivat vaikka että " lapsettomuus on raskasta ja jos haluat jutella niin ollaan täällä teitä varten". Itse en sairaanhoitajana ole koskaan tehnyt työtä niin, etten tarjoaisi mahdollisuutta kekustella jos ihmisellä on raskasta. Mutta helpollahan siinä pääsee kun hoitaa vaan fysiikkaa, ja onhan se ajallisestikin paljon tehokkaampaa. Minä kuitenin uskon siihen, että psyyke vaikuttaa myös fyysiseen puoleen ja hoitamalla molempia, voisi tuloksetkin olla parempia. Monessa maassahan on pakollista myös henkinen hoito lapsettomuushoidoissa oleville. En nyt siihen pakollisuuteenkaan usko, mutta läsnäolo, kuuntelu ja lupa antaa surra olisivat mielestäni tärkeitä.
Tulipas nyt vähän avauduttua... Mites muut, onko tämä ollut teille henkisesti raskasta?
Inkku: mulla vähän kroppa ylireagoi clomeihin eli olin itkuinen, kuumia aaltoja, viikon päänsärky, alavatsakivut koko kierron ajan. Mutta mun elimistö oli niin herkkä, että kasvatti 4 follia, vaikka söin vain½ tbl päivässä. Useimmille ei taida tulla juri mitään oireita. Ja jos sulle laitetaan se irrotuspiikki, niin siitä tuli mulle ainakin ihan älyttömät raskausoireet. varoittelen siksi, kun arvaa tajusinko aluksi, että ne johtuu siitä... Ja vähänkö tipuin korkealta... itse toimenpide on ohi parissa minuutissa, eikä tunnu juuri miltään. Onnea yritykseen!