Jyväskylän odottajat...

Tuliko muualla rakeita!? Täällä oli just kauhee ukkonen päällä ja sen perään sato rakeita vähän aikaa. :eek: Harvemmin kai kuuluis näin heinäkuussa sataa..

Me ainakin saatiin omasta mielestä aika nopeesti ultra-aika. Siis reilu viikko vaan täytyy odottaa.

Onko muuten jollakin tietoa kuinka paljon kaikki tämä lääkäreillä ja hoitajilla rampaaminen tulee maksamaan, vai onko ilmaista jos ei päivystyksessä käy!? Synnyttäessä kai täytyy maksaa sen mukaan montako yötä viihtyy..!?

 
siis neuvola on ilmainen ja se neuvolassa tehtävä ultra myös.. ja samoin neuvola lääkäri ja hoitajalla käynti.. mut keskussairaalalla kun tehdään esim ultra joutuu maksaa sen 22e poli maksun joka kerta.. et jos äitipolillakin joudut käydä, ni seon sen 22e...

täällä rupesi eilen tuntuu liikkeet paljon selvempinä kun aikasemmin ei ole enää sellaista muljuntaa ja kuplintaa vaan tuntuu ihan selvästi ku vauva myllää ja liikkuu :heart: kyllä tätä on odotettukin.. autossa,sohvalla löhötessä ja nukkumaa mennessa tunnistaa liikkeet tosi selvästi... :D inanaa....

pikupeikko ja nilla-olavi 16+1
 
Asutaan tässä Veturin kupeessa niin täällä kanssa mieletön vesisade ja ukkonen ensin, sitten alko rakeita tulla... Autot jumahti tohon KELA:n eteen niinku joku kuukaus sitten myös kun oli ihan samanlainen myrsky... Toi yks kadunpätkä (ja meidän parkkipaikka!!! :$ ) ihan lampi, ja jotkut nuoret sällit siinä Veturilla päivysti ja kävi työntämässä sammuneet autot siitä tulvasta vähän kuivemmalle... Juu, eihän tässä mitn ilmastonmuutosta ookkaan tapahtumassa.....
 
oli kyl hurja keli eilen! oon nyt vielä maalla lomailemassa, niin ukkonen tuntuu jotenkin rankemmalta ja sateen kuulee ja näkee niin selvästi... on kyl ollut ihmeellisiä rankkasateita ja raekuuroja tänä kesänä!
en jaksais oottaa tiistaihin neuvolaan, kun saa sitten taas uutta tietoa asioiden kulusta ym. ja kun täs on jo yli kuukauden vartonut :) oliks mama-L keskustan neuvolan kävijä? kuka th sulla olikaan? asun nimittäin siinä aika likellä veturia, joten ei sitä tiedä, vaikka ois sama...? no, selviäähän se sitten tiistaina viimeistään...
täällä alkaa kohta vyötärö olla historiaa, kun turvottaa ihan hulluna ja pahoinvoinnin pakoilu on johtanut läpi päivän jatkuvaan syömiseen... näytän kohta siltä kun oisin jo puolivälissä menossa, jos jatkuu samaa rataa! pitää tihentää koiralenkkitahti takaisin siihen kahteen päivässä, kuten alkukesästä :D
 
Hei vaan kaikille!!!
Mullakin terkkana hannele kaipainen... Mitä mieltä porukka siitä on??
Täällä on onneksi liitoskivut vähentyneet ja nyt voisi käydä kävelylläkin, jos jaksaisi.... hemppa on se verran laskenut, että väsy painaa päivittäin.
Onnea vauvansaaneelle!!!! :flower:

Enni ja Jalmari 22+ 5 (hui, kohta taas mennään seuraavalle viikolle)
 
Enni1980 Kyselit siitä terkkarista, joka meillä siis sama. Ihan on mukava, meillä ei sen ihmeemmin synkkaa, muuttei mitään ongelmiakaan. Nuorempien sijaisten kanssa juttu luistanut ehkä vähän paremmin, mutta onhan tämä nyt sitten ainakin kokenut. Ja siis ystävällinen ja kuuntelee ja kyselee.

Ja teille, jotka olette ultraan menossa: Itselleni se neuvolan tarjoama alkuraskauden ultra oli pieni pettymys. Tehdään siis niillä viikoilla, jolloin se niskaturvotuksen mittaaminen tehtäisiin, mutta tässä ultrassapa sitä ei mitata (on kai muuttumassa jossain vaiheessa että mitataan). Ja muutenkin ideana on kai katsoa vain kuinka monta sikiötä ja onko/ovatko oikeassa paikassa ja kuinka pitkällä raskaus on. Itse yritin hieman kysellä, että onko sillä kaikki ok, niin terveydenhoitaja (en muista kuka, ei ollut "omani") totesi vain että tässä ei niitä rakenteita tutkita. Saatiin 1 kuva kuitenkin vauvasta. Enkä sillä etteikö ultraus olisi hyödyllinen, ajattelin vaan ettette mene liian suurin odotuksin, niin kuin ehkä itse menimme...

 
Kuten Putsku mainitsikin, Jklän alkuraskauden ultrassa ei tosiaan tehdä np-mittauksia... Katsotaan pelkästään, että sikiö(t) on siellä missä pitääkin, mitataan koko ja annetaan tarkempi arvio LA:sta. Niin ja kuvia saa mukaan tietty, minä sain kolme kuvaa.

Mulla on kanssa ollut tuo HK terkkana ja aikalailla samaa mieltä olen kuin Putsku...
 
pikkupeikko: Kiitos infosta! Ei siis olla ainakaan konkkaan menossa tässä vaiheessa vielä.. :D

skog: Mikä koira/koiria sulla on? :ashamed: Tässä meidän otus:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/HPIM3705.jpg

Voikohan niitä ultrakuvia pyytä vähän useamman jos ovat vaan yhden antamassa!? Mä haluisin isovanhemmille omat kuvat.. :ashamed: Vai tuleekohan sekin jo liian kalliiksi kaupungille!? :kieh:

 
Täällä loppusuora häämöttää, mutta alkaa olla niin kauhun paikat että ei tule normaalista elämästä enää mitään. Pelkopoli aika on taas keskiviikkona ja meinaan kyllä sanoa että sektiota haluaa hän!
Viikonloppuna oli sen verran tuskaa olla että itkua vaan väänsin eikä mikään menny nappiin...

TinniPinni 36+5
 
Täällä taas yks taukki kyselee, että onko tuo JKL:n tarjoama alkuraskauden ultra se joka tehdään suunnilleen sillon 12vklla? Sitä niin kovasti ootellaan, ja kuvia. :heart:

skog Juu, Keskustaan neuvolaan kuulutaan. Minulla terkkarina Hannele Virenius, tosin en tiiä onko hän nyt sitten nykyään Kaipainen vai onko siellä useampikin Hannele :eek:
 
Kyllä jaksaa aina olla huono keli! Ei sitten tarttenut lähteä ulkoilemaan ;) Rhea: meillä ei oo omaa koiraa, mut oon hoidellut kesän ajan vanhempien suomenpystykorvaa. Kävin kurkkaamassa teidän koirankuvaa ja se on kyl söpö. Mahtaa olla näin kurakeleillä puhtaanapito-ongelmia? =)
Voi sinua TinniPinni. Tsemppiä! Onhan se sitten ainakin ohi :D Pahinta on etukäteen pelkääminen, jota mulla on edessä vielä n.7 kk ajan. Kyllähän suurin osa synnytyksistä menee ilman suurempia vaurioita ja mistäs sen tietää, vaikka sujuisi oikein hyvinkin. Sekin on kai vaan kokeiltava, että tietäisi! Itsekin kyllä luin eilen synnytyskertomuksia ja itkunhan ne hormonit heittivät siitäkin, kun tuntui niin pelottavalle...
 
TinniPinni: Tsemppiä loppusuoralle! Kyllä varmasti kaikki menee hyvin ja on onnellinen loppu!

mama-L: Nimenomaan sillon rv 12 tienoilla on se JKL:n ainut ultra.

skog: Kyllä kieltämättä on näillä keleillä vaikeuksia puhtauden kanssa. Eteenkin kun tuo koira on vesihullu ja ui joka putissa. :kieh: Mut sit se onki ihana ku aina pesun jälkeen haluaa käpertyä syliin nukkumaan. :heart:
 
Okkei, kiitoksia tiedoista. :) Taas nälkä, en voi käsittää... Jotenki ku oli viikon verran semmosta hiostavaa ukkoskeliä niin en jaksanu mitään syödä ja makoilin vaan. Nyt maistuu taas ruoka ja oon koko kämpänki kohta taas puunannu. :D
 
Täällä yksi lisää Jyväskyläläisten odottajien listaan, jos vielä mahtuu. =)
25-v olen ja esikoinen täälläkin tulossa, la 1.1.08.
Asustelen avomiehen kanssa Mustalammella.

Kovasti on masukki potkinu jo muutaman viikon ajan.
Vilkas tuntuu olevan. ;)
4D-ultraa odotellaan...aika olis 30.8.

Möhkis-82 ja Lumipyry 17+5
 
Ei täällä koskaan ahdasta ole... :LOL:
Pitäisikö meidän tehdä oma kerho sivu tonne kerhon puolelle? Vois olla aiheittain noi jutut...??

Voisin perustaa sen sivuston ja halukkaat sitten hakea sinne...?

TinniPinni
 
Siis toi kerho on nyt sellainen etä sieltä ei kuka tahansa pääse lukee juttujamme tai katselee kuvia jos on salasanan takana.
Kerhojen puolelta löytyy myös salasanattomia kerhoja joista voi käydä katsomassa millainen se sisältö on... esim. http://www.kaksplus.fi/kerho/Alkutuottajat

Minä tein kerhon Jyväskylän odottajat ja ulkoasultaan siis samanlainen kuin tuo esimerkki mutta että sinne pääsee vain ne jotka on hyväksytty eli toki teidät kaikki jotka täällä listassa olette ja salasanan kanssa. Eli ulkopuoliset ei pääse arvostelemaan tai haukkumaan juttujamme, kun sitäkin on ollut joskus arkaluontoistenkin aiheiden kanssa.

Ilmoittautukaahan niin saan lisättyä teitä... menette vaan tonne osoitteeseen jonka aiemmin lisäsin ja annatte tuon salasanan siihen kuuluvaan kohtaan ja täytätte jäsen hakemuksen.
 

Yhteistyössä