Jyväskylän odottajat...

Okei, kiitoksia! Pyysin yhtä kollegaa kuuntelemaan ku oon neuvolassa tosiaan työharjottelussa. =) Lupas tarkistaa sitten ultralla jos ei saada kuulumaan etten hätäänny. Ku muuten taatusti rupeisin maalailemaan piruja seinille...
 
no niin, päivät senku vähenee...

Tervetuloa pinja79 mukaan, kerhoonkin kannattaa liittyä!

En tiedä sitten kun vauva on syntynyt että siirrynkö vain tuonne kerhon puolelle jatkamaan yleisiä höpinöitä. Jokuhan jos haluaa niin voi pitää tuota etusivun listaa jatkossa pystyssä kopioimalla sen omaan viestiinsä. Kerhossa tulen kyllä pysymään koska sen olen pystyttänytkin ja vaatii aina pystyttäjän päivitykset...

Mutta ei muuta kuin iloista päivää kaikille... yksityiviestit muuten tulee mulle varmasti perille jos jollakin on jotain hätähätää...


TinniPinni ja 38+6
 
Mä sit kävin lääkärissä tänään ja sairasloma jatkuu äitiysloman alkuun asti. Oli muuten outo lääkäri! Ihan ku kännis olis ollu ja piirteli paperille kuvioita ku selitin miks siel oon ja sit se alko lukee mun tietoja ja sano et "ai sä olet raskaana" :D Ei ku mä olen vaan lihava, omenavartaloinen...

Neuvolassa kävin kans ja kaikki oli hyvin. En kuulema yhtään ole liikaa lihonu vaikka on jo melkeen 15kg tullut ekasta neuvolakäynnistä. Ihan hyvän kokoinen vauva kuulema mahassa köllii ja pääki oli jo oikeassa paikassa :)

Tuolla kerhossa on kamalan hiljaista, mun viestejä vissiin viimeset :D Tulkaa sinnekki jutteleen!

Ainiin, sulla TinniPinni on aika jännät paikat! Vaikka mä kyllä olen kade sulle ku pääset mahastas :whistle: Mutta toivotaan, että menee kaikki hyvin :) :flower:

R R 31+6
 
Onko joogan suuntaan kiinnostusta kellään? :) 30.8 alkaa ilmoittautuminen kansalaisopiston äitiysjooga-ryhmään jota vetää kätilö Marjukka Sibakov. On kuulemma todella täydet ryhmät, suosittua ja tehokasta!

"8301160 Äitiysjooga (22 t)
Opisto, ke 16.00-17.30,
12.9.-28.11., opetusta ei ole 26.9.
Marjukka Sibakov, jooganopettaja, kätilö
Kurssimaksu 28 ?
Odottaville äideille soveltuvaa joogaharjoitusta. Ei edellytä aikaisempaa kokemusta joogan harjoittamisesta."

Minä meen telttailemaan 29pv tonne kansalaisopiston eteen että pääsen joogaamaan. :D
 
^ Vitsi toi ois kivaa, mut jos me vaihdetaan paikkakuntaa just syyskuussa niin enpä mä pääse. :'(
Kurjaa kun sitten pitää neuvolaa ja kaikkea vaihtaa. Enkä nyt osaa päättää mistä kaupungista sen rakenneultran varaisin. :/ Milläs viikoilla sinne kannattais mennä? :attn:
 
Hmm, ootko 4D:hen menossa? Jos haluatte sukupuolen tietää niin ennen viikkoja 20 ei varmaan kannata mennä... Yks kollega on nyt rvk 26 ja hän oli 4D:ssä n. kuukausi sitten eli varmaan tossa viikoilla 20-22 ois hyvä. =) He sai tietää varmaks sukupuolen ainaki tuolloin.
 
^Kyllä me haluttais sukupuoli tietää, joten täytynee odotella sinne +20 viikoille. Eli sitten pitää mennä Kokkolassa sinne ultraan.
Nyt kyllä ymmärtää miks tätä aikaa kutsutaan odottamiseks. |O
 
Taitaa olla TinniPinnin h-hetki käsillä :flower:
Meillä on nyt se eka ultra takana, ja siellä riehui yksi sikiö, sykkeet oli kunnossa ja kaverilla mittaa 50mm (pää-perämitta). Kyllä helpotti! huh!
Kurjaa, että Rhea lähdet :( Jyväskylän odottajat hupenevat :kieh:
Onko joku menossa tai käynyt tuossa np-ultrassa yksityisellä, vai luotatteko veriseulaan? Olisi toisaalta niin kiva kuulla, ovatko rakenteet kunnossa... Olisihan se rakenneultrakin sitten yksi mahdollisuus! Paljonkohan se maksaa missäkin..? Pitää selata listaa taaksepäin, siellä taisi olla puhetta.
Mammajooga, ohhoh. Miten sinne ilmoittaudutaan? Paikanpäällä (joka on..???)? En kyllä oo mikään tooosi suuri joogan ystävä, mutta yritän kartoittaa Jyväskylän seudun liikuntamahdollisuuksia mammoille...
 
Ilmoittautua voi puhelimitse tai internetissä http://opnet.virkamaki.fi/jyvaskyla/ <--tuollaisen osoitteen kautta. Ilmoittautuminen alkaa 30.8. Tuo kansalaisopisto joka kursseja järjestää on siinä kaupunginkirjaston yhteydessä mutta en tiiä onko siellä sit varsinaisia liikuntatiloja... Noita eri liikuntatunteja pidetään ilmeisesti myös paljon kouluilla. Mut kun ilmoittaudun niin voin kysellä tuota paikkaa että missä se on, mutta ei ainakaa missään maalaiskunnan puolella...
 
Nostan... Oltiin jo vissiin neljännellä sivulla. Jyväskylässä ei siis tapahdu näköjään mitään :LOL: .

skog: Uimahallilla alkaa taas mammavesijumpat vissiin syyskuussa jossakin vaiheessa. Kysyin alkamisajankohtaa viimeviikolla ja hieman elämänsä kyllästynyt ? asiakaspalvelija ilmoitti että niistä ilmoitetaan sitten erikseen...

Putsku ja Paavo(tar?) 32+4
 
Tyttö siis tuli 16.8 sektiolla ja kaikki meni tosi hienosti. Päästiin pois jo lauantai iltana ku oli niin kova koti-ikävä ja hormoonit heittää kuperkeikkaa että järkytyin aika pahasti sellaisesta fiiliksestä että en halua nähdä koko vauvaa... Onneksi se tunne ei kestäny kauaa.

Vauva on ihana rakas mussukka... arki menee hienosti... nyt vaan en jaksa kirjoittaa enempää... palailen kunhan väsymys laantuu...

Tsemppiä muille tänne!

TinniPinni ja Jenna
 
SKOG:Muistaakseni rakenneultran hinta oli aikalailla sama paikassa kuin paikassa kela korvauksen jälkeen.Erona oli se että toisissa antavat tuon korvauksen suoraan,toisissa joudut eka maksaan koko potin ja hakea sit korvauksen kelalta.Ite kävin mehiläisessä ja siellä korvaus laskettiin suoraan,hinnax jäi muistaakseni joku vajaa 70. Viikkoja oli tuolloin 18+4,kysyin sukupuolta,lääkäri ei ollut kovin innokas sitä sanomaan,mutta sanoi sit kumminkin et tytöltä tämä nyt vaikuttaa,mitään ei roiku,mutta toisaalta näillä viikoilla ei vielä välttämättä roikukaan :LOL:

No,torstainahan tuo meikeläisen kohdalla selvinnee roikkuiko vai ei, ois aika käynnistyksen.. Oon niin toivonut et tää vauva ois täältä lähtenyt tuleen itsekseen,mutta eipä siltä näytä,ellei ihmeitä tapahdu. Mulla on siis raskausajan diabetes ja isohkoa vauvaa painoarvioitten mukaan odotellaan.

Mä en jostain syystä oo päässyt tuonne kerhon puolelle kirjautuun, yritetään uudestaan kun TinniPinni palailee kuvioihin nyytin hausta :saint: Taitanee olla jo palannutkin,kiva kuulla sit synnäritarinaa.Laittelen sit omaanikin kun ohi on.

Ellinoora ja tytöksi veikattu 39+4 tänään
 
elikkäs siis lisäykseksi mama-l teksteihin ni se pidetää tosiaan siinä kaupungin kirjastolla missä kansalaisopisto siis sijaitsee.. ilmoittautuminen tosiaa 30.8 alkaen... :) ¨

me yhden kaverin kans suunniteltii sinne ilmoittautumista..sopiva aikakin on ku syyskuusta marraskuulle on... ku mulla siis la tammikuussa... :) et siellä varmaa joitakin teistä näkee jos sinne ei vaan kamala tunku ole... :/ mut yleensä jos on paljon ilmottautuneita nehän järjestää sit toisenakin iltana sitä joogaa...

itte oon miettiny tota mammauintia.. kiinnostas hirveesti mut oon saanu niin ristiriitasia tietoja nyt siitä et en tiedä uskallanko sittenkää lähteä... :( pitää vielä varmistaa omalta lääkäriltä neuvolassa,eiköhän se asian osaa varmaksi sanoa mun kohdakta... :)

niin onnea tinnipinnille tytöstä :flower: :heart:

meillä oli muute se rakenneultra keskus-sailaalassa eilen,kaikki oli ok,vauva vastas viikkoja,ei löytyny mitää poikeavaa,ja pirskutti ei suostunut jalkoväliänsäkää vilauttamaan... :D noh meillä on ens keskiviikkona se 4D ultra jos siellä suostuis sit pikkusen vilauttaa.. kovasti halutaa tietää etukätee sukupuoli.. :D

peikko ja nilla-olavi 19+4
 
Voih, mua kiinnostaisi tuo mammajooga myös... mutta se jää väliin, koska olen vielä ulkomailla syyskuun loppuun ja tuohan alkaa jo 12.9. Niin ja mulla taitaisi jäädä viimeiset kerrat käymättä, kun LA on jo 10. marraskuuta ja mammajoogan viim. kerta on 28. marraskuuta...

Kotona olen joogaillut jonkun verran mammajooga-DVD:n avulla =) Taipuminen on vähän hakusessa tämän mahan kanssa jo, mutta ainakin nuo lantiota avaavat ja venyttävät liikkeet on joogassa tosi hyviä, joten te joilla on mahdollisuus mennä mammajoogakurssille niin suosittelen kyllä! Auttaa myös alaselkäkipuihin.

njia 28+3

 
Onnea TinniPinni tosi paljon! :hug: Hyvää toipumista!
Ja kiitos Putskulle vesijumppavinkistä, Pikkupeikolle ja nji-Alle lisäinfosta joogaan ja Eleonorille ultran hinnan kertomisesta! Molemmat kiinnostais, joten tiedot tuli tarpeeseen!
Eleonorille myös tsemppiä synnytykseen ja Putskulle valvomiseen :D
Täällä farkunnapin kiristys lisääntyy, paha olo jo hetkeksi väistyi palatakseen rankan viikonlopun kylkiäisenä... Mut olen toiveikas olon kohenemisen suhteen, koska siitä oli jo merkkejä :saint:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
skog 13+1.
 
Paljon onnea TinniPinni pienestä tylleröstä! :hug: :flower:
Täytyy käydä kuvia vilkasemassa.. veikkaan että ne liittyvät siis teidän uuteen tulokkaasen. =)

Mistä te ihmiset bongaatte noita liikuntajuttuja? Uintia ja joogaa sun muuta!?

Rhea ja masukki 11+1
 
TinniPinnille onnittelut. Meinaan aina unohtaa, että täällähän on kaikki kirjottelijat niin eri vaiheessa raskautta kun tuolla oman kuun pinossa kaikki on suunnilleen samassa tilanteessa. Kyllähän se sit taas muistuu mieleen ku hetken miettii.

Mä kävin eilen ekassa lääkärintarkastuksessa yksityisellä kun en omaan neuvolaan nyt päässy ja oli tosi ihana lääkäri. Katsoi myös ultralla ja parempi ultra oli kuin se neuvolassa tehty, jossa ei katottu mitään muuta ku mitta. Eilen sit kertoi kaikki rakenteet, virtsarakon, mahalaukun jne. Ja sanoi ettei vauvalla ole niskaturvotusta (sitäkään ei neuvolassa katsottu). Jäi tosi hyvä mieli tuosta käynnistä ja siitä tietty ettei turvotusta ollut. Olispa kaikki lääkärit noin ihania ja ystävällisiä kuin tuo nainen. Sitten kun teki laskua, sanoi ettei mainitse ultraamisesta mitään siinä kun se maksaisi oikeasti 110? eli senkin puoleen oli tosi reilu kun en sitä kuitenkaan tavallaan pyytänyt.

Mäkin pääsen vihdoin viikon päästä kotiin vihdoin. Kesä vierähtänyt siis täällä pohjois-suomessa töissä. Ihana päästä kotiin ja omaan sänkyyn vihdoin. Mies vaan lähtee taas töihin eteläsuomeen ettei paljon nähdä mutta onneksi mulla on vapaata koko ajan niin voi reissata katsomaan sitä. Työttömäksi siis jään äitiyslomaan asti nyt. Aion vaan nauttia rauhasta ja touhuta koiran kanssa nyt kun siihen vielä on hyvin aikaa.

Olivia ja masuasukki rv 14+5
 
Vauva-arki lähtenyt käyntiin ihan kivasti. Väsymystä on kun herätään muutaman tunnin välein syöttämään. Rauhallinen tyttö eikä itkeskele juuri ollenkaan. Hermostuu vain jos tissi ei osu heti kohdalleen :LOL:

Haava painaa istuessa hiukan joten en ole hirveen kauan viitsiny tietokoneella istua. Yritän kuitenkin päivittäin käydä täällä lukemassa ja kerhon puolella hyväksymässä uusia jäseniä, ettei nyt ihan jää roikkumaan.

Taas lepäilemään... :D
 
voih..
mä tylsyyttä täällä notkun taas koneelle.. viikonloput on jotenkin ni pitkäveteisiä ku tuntuu ettei ole mitää tekemistä.. aamut on khyl kivoja ku saa ukon kans koisia pitkää.. :D tää palaa huomenna muute taas töihin.. kattotaa mitä siitä tulee et kauanko siellä pystyn taas olemaa... :|

tänää muute ollaa puoli välissä... ja ens keskiviikkona olis toi 4D ultra.. :) et jotain positiivista...

peikko ja nilla-olavi 20+0
 
Pikkupeikko: Huomennako meette ultraan? Meillä kans eka lekuri huomen aamulla. Jännää! Jospa se sukupuolikin teille nyt selviää.. =)

Kukas se siitä mammauinnista puhu? Oliko sitä tarkotus jäkätä aaltoalvarissa vai jossain maalaiskunnan hallissa? En ainakaan vaajakosken tai kaupungin hallin sivuilta löytäny vielä infoa. Uiminen ois kivaa ja tehokastakin. Jos ei vaan mansikoita maksa. Maalaiskunnalla ne hinnat on kyllä halvempia.

Me ollaan nyt sitten kuitenkin ilmeisesti jäämässä Jyväskylään ainakin vuoden vaihteeseen saakka. Tässä on nyt vielä työpaikka ja asuntohässäkkää menossa, mutta kai neki joskus selviää.

Tänään pärähti muuten matkamittariin täydet 12 viikkoa!! :heart:
 
Hyvä juttu TinniPinni, että arki sujuu ja vauva on rauhallinen :) Toivottavasti haavakin parantuu nopesti!
Rhea, jos teille on tullut uusi Jyväskylä-lehti, sen "liikuntasivulla" erityisryhmien liikunnassa oli tuon Aaltoalvarissa järjestettävän jumpan aika ja hinta. En nyt niitä muista ulkoa, eikä ole lehteä hollilla. Saatan kokeillakin.
Huomiseen mennessä pitäisi päättää, ilmoittaudunko mammajoogaan vaiko en... Joko mama-l "telttailee"? :LOL:
Hei ja tervetuloa takaisin keskiseen Suomeen, Olivia!

skog 14+2

p.s. Mulla on huomenna tuo eka lääkäri...
 

Yhteistyössä