Jyväskylän odottajat...

TinniPinnille! Synnytyspelkoko ahdistaa? Kiitos kerhon perustamisesta. Minäkin hain jo jäsenyyttä, nyt vaan jännittämään saanko sen :LOL:
Tänään oli eka neuvola, menin kans eka väärään kerrokseen, mut Rhean tarinasta oppineena suuntasin sitten alakertaan hyvissä ajoin :D Neuvolatäti on myös mulla Hannele Kaipainen, ihan mukava mamma, jos nyt ei sydänystäviksi tultu tämän yhden käynnin perusteella :p Ultra nasahti vasta useamman viikon päähän, mutta onpahan nyt edes tiedossa. Mulla syntyi heti vihasuhde neuvolan vaakaan, se näytti niin paljon :LOL:
 
Yritin kirjautua kans tonne kerhoon,onnistumatta,salasanaksi pistin sen antamasi,mutta kysyy sitä vain uudestaan ja uudestaan,olenko tyhmä vai miksi en osaa?

TinniPinni:En tiedä lohduttaako tämä yhtään,mutta synnytys voi olla oikeasti ihan helppo ja mutkaton. Oma esikoiseni syntyi 98 vain 6tunnin jälkeen,ponnistusvaihekin vain 17min,joka ei esikoiselta ole todellakaan pitkä. Supistusten en muista olleen mitenkään ihmeen kipeitä tuossa synnytyksessä,koska en kivunlievitykseenkään tarvinnut mitään,aqua rakkuloita lukuunottamatta,mutta niitä en kyllä suosittele..Sattuivat enemmän kuin itse synnytys.
Toisen lapsen syntymäkin oli helppo vajaa 5h,ponnistusta 5minsaa ja epiduraalin sain ensimmäisen kipeän supparin jälkeen.Minulta epiduraali ei vienyt ponnistamisen tarvetta,päinvastoin.lisäksi se vei tunnon alapäästä,eli en oikeasti tuntenut kuin sellaisen paineen tunteen pojan tullessa ulos.
Ja kolmas sitten tulikin tosi vauhdilla,vajaa puoli tuntia ja yhdellä ponnistuksella.
Nyt tämän neljännen kanssa oikeastaan jännittää vain se että kerkiää sinne sairaalaan kun tuo edellinen oli noin nopea.

Ok,tiedän että kuullostaa ehkä liiankin helpolta eikä se kaikilla näin mene,mutta voi mennäkin,joten tsemppiä oikeasti ja uskon että kaikki kuitenkin sujuu sinullakin hyvin
:hug:
 
Meillä oli iloisia ultra kuulumisia ja kaverin :heart: löi siellä! Kokoa oli hurjat 19mm!! :D

Työt alko tällä viikolla ja koneelle ei tahdo ehtiä enää millään kun ulkonakin vihdoin hyvä ilma!

Rhea ja masukki 9+2
 
Täälläpi myös hyviä ultrauutisia; Siellä köllötteli Onni masussa, 17mm ja viikkoja tänään 9+0 :heart: Syke näkyi selkeänä ja kaikki oli hienosti. LA vaihtui taas: 13.3.2008! Mutta 13pv on hyvä syntyä kun mammakin on!
 
Kaupassa käyty ja ensimmäinen vaippa paketti ostettu... on aivan hellyyttävän pieniä! Jopa itselleni ostin pitkästä aikaa siteitä... heh... jälkivuotoa ajatellen. :D
Sairaalassa on niin jumalattoman isoja ne siteet :D

Vaikka sitä onkin lasten kanssa toiminut ammatikseen niin silti sitä jännittää millaiseksi tuo arki tulee.. onhan se eri asia vastasyntynyt kuin 1,5 vuotias taapero.
Mies ottaa ens viikon to ja pe kesälomaa ja sitten jatkaa isyyslomalla ehkä 2 viikkoa ja loput myöhemmin. On se niin jännää! :heart: :heart: :heart:

Kävin muuten suomalaisen kirjakaupan avajaisissa eilen... ostin sieltä sen lisa jewellin kijan se ainoa oikea, vaan pelkän lyhyen mainostekstin perusteella ja kyllä on oikeesti meikäläisen makuun, eikä maksanu ku reilu 7e. Saa ajan kulumaan lukemalla... uloskin ku viitsis mennä lukemaan niin sais raitista ilmaa... liian kuuma!

Hei, mie kuulun tuohon libero kerhoon ja sieltä tuli nyt sellainen keräilymerkki kuoret johon voi kerätä vaippa pakkauksista niitä pupun kuvia ja saa palkinto pisteitä palkintoja varten ja kuitenkin aikaa kerätä puolitoista vuotta vauvan syntymästä, joten ostimme sitten liberon vaippoja :D
Siellä on sellainen tekstiviesti palvelu joka kertoo missä milloinkin on liberon vaipat tarjouksessa..hih... aika hauskaa...

Mies lähti vielä ilta palaveriin töihin... saattaa tulla vasta yhdeksän jälkeen...
Mitähän sitä muuta onkaan tapahtunut :LOL:

Ei muuten olla kerrottu kenellekään että meillä sektio aika ens torstaina...siis sukulaisille... vois olla vähän ihmeissään... nimittäin sektion syystä... enkä sanokaan niille jollei asia tule sitten esille...enkä varsinkaan etukäteen...

Jeps, aika menee madellen... :headwall: mitä sitä vois tehdä huonon olon aikana?
Onko kaupungissa mitään missä oikeesti vois rentoutua??????

TinniPinni
 
Jee, onnea TinniPinni ekan vaippapaketin hakemisesta ja ekasta libero-merkistä :D mitä sieltä saa? Hui karmeeta kun joutuu sitten kulkemaan kahinavaipat pöksyssä itsekin ties kuinka kauan synnytyksen jälkeen. Kammottavaa, varsinkin jos ne on jotain valtavia patjoja siellä sairaalassa... :LOL:
Niin Putsku mä vietän tietokoneen äärellä kaikki pävät, joten tulee sen vuoksi surffailtua niin kovin paljon näillä sivuilla... Aina opiskelutauoilla :kieh: Kerrotko kiltti mulle vähän infoa lisää nenäsumutteista, kun olet niin pro: Kumpi olisi turvallisempaa, nasolin vai glinor? Ne olisivat vaihtoehdot helteiden ajan hapensaannin varmistamiseksi...
Vastasyntyneen hoidossa on muuten puolensakin isompaan lapseen verrattuna, sen koin siskon vauvaa hoidellessa. Se ei esimerkiksi karkaa vaippaa vaihdettaessa :LOL: Niin ja se on vielä niin kevyt, että jaksaa kantaa!
 
Hei Rouva Räpylä Tervetuloa =) Meillä olikin la ihan samoissa, minulla siirrettiin päivällä, eli nyt 11.10. Mutta kuitenkin, voidaan vaikka törmätä. :D TinniPinni käy sut varmaan hyväksymässä kerhoon ?

skog laitoin sulle yv:tä. Ja olen muuten samaa mieltä tosta vastasyntyneen hoidosta verrattuna 2-v kummilapseen :LOL:

TinniPinni Ihana lukea, kun oikein pursuat energiaa ja intoa. Minäkin katoin niitä äitiyspakkauksen vaippoja, että onpas pieniä, ihan kuin nukelle. Ja itekin olisin varmaan jättänyt sektiopäivän kertomatta, saapahan olla rauhassa, ja kertoa vauvauutiset sitten omia aikojaan.
Rentoutumista... aika paha, en oo itekään keksiny. Kertokaahan muut hyviä ideoita näin helteelle

Nyt nukkumaan, kun sain miehenkin kerran kotiin

:heart:
 
Tervtuloa Rouva Räpylä molempiin keskusteluihin!

Yö meni kyllä hyvin, vaikka ilma ei hirveesti viilentynyt ja ikkuna oli koko yön auki.
Enemmän häiritsi yöunia tuo pissatus kuin kuumuus... muttei senkään takia tarvinnu nousta ku yhden kerran yhdeltä.

Miehellä olis vielä tämä ja kolme päivää töitä ja sitten päästään kaikki kolme lomalle hetkeksi :D

Tänään vois tehdä jotain viisastakin, ehkä pyöräyttää koneessa lakanat ja viedä pihalle kuivumaan hehee :LOL:

Yritän päivitellä noita etusivun tietoja mahdollisimman nopeasti...
 
täällä on kans ihan pirun tukavat oltavat tuon helteen takia, vaikka vielä alku kesän lämpösillä pystyin helposti olee... :| nyt rupiaa pyörryttää ja tulee huono olo jos yhtää pidempää jää seisoskelee... varpaat ja sormet on ku kasa nakkeja,turvotusta on ihan mahottomasti.. voin vaan kuvitella teitä viimesillää olijoita,vielä varmaa 100kertaa tuskasempaa ku mulla...

mä en oikein tajunnu tuota kerho homaa, ku en o perehtyny noihin kerhoihin muutenkaa...?? kertosko joku idiootille taas?

peikko ja nilla-olavi 18+0
 
Mene tälle sivulle kirjautuneena kaksplus tunnuksillasi http://www.kaksplus.fi/kerho/Jyvaskylan_odottajat/keskustelu/

Valitset sieltä kohdan hae jäsenyyttä ja salasanaa kysyttäessä et siis laita omaa kaksplus salasanaasi vaan päijänne.

Sitten täyttelet sen hakemuksen ja minä sitten hyväksyn sen saatuani...

TinniPinni
 
Jos jotakin kiinnostaa niin mulla olis aikas paljon noita vauva, kaksplus ja meidän perhe lehtiä hyllyssä uusimmasta numerosta taaksepäin abouttia vuoden numerot.

Ilmaiseksi saa, muuten menee roskiin!

TinniPinni :D
 
Hei vaan pitkästä aikaa taas.

Meillähän on jo pitkä lista odottajia ja aurinkoinen oli tainnu ehtiä jo pojan saada maailmaan.

Mulla ultra ja neuvola takana. Oli tosiaan hiukan sellanen katsotaan nyt onko siellä liikettä vai ei tapaus tuo ultra. Olihan siellä liikettä ja kaikki näytti hyvältä ainakin nopeasti katsottuna. Pääperämitta oli 5,34cm ja la siirtyi muutaman päivän eli kun listaa päivitellään niin mun kohdalle vois vaihtaa 16.2.2008.

Mä täällä pohjoisessa odottelen kotiin pääsyä, joka koittaa vihdoin tän kuun lopussa. Vielä kun löytäis jostain motivaatiota viimeiselle 14 työpäivälle niin sitten saisi keskittyä massun kasvattamiseen. Jos jollain on siellä kotopuolessa ylimääräistä energiaa niin sitä saa telepaattisesti lähettää tännepäin. :)

Nautitaanhan vielä viimeisistä kesäsäistä ennenku syksy taas valtaa mielen.
 
Kakkosultraa odotellaan täällä, sinne päästään 28.8 ja saadaan jo kunnolliset kuvat pötpylästä. :heart: ! Sydänääniä haluaisin kuunnella ehkä jo tällä viikolla (töissä kun oon neuvolassa :p), milläs viikoilla teillä on dobblerilla kuulunut ?

Mä en kanssa kestä tätä hellettä enää, tai no, ulkona ollessa kestäisinkin mutta kun meillä on koko kämppä sellanen pätsi että sieltä täytyy lähtee välillä anoppilaan tai mökille evakkoon. Muuten alusvaatteisillaan siellä oleskellaan koko poppoo. :x Tulis vaan syksy ja viileänpimeät illat että sais polttaa kynttilöitä ja nautiskella tähdistä taas, mä niin tykkään!

Työnjatkoon painuu
mama-L ja Onni 9+5 <3
 
mä sain sykkeet kuuluviin jo 8+ viikolla kotona... on e aika haku ammuntaa niillä viikoilla vielä mut kannattaahan sitä yritää.... =) itse huomasin sen et puoli istuvassa asennossa sain parhaiten kuuluu äänet tuosta kohdun yläreunasta.. et vink vink van jos meinat koklata.. nyt kuuluvat jo aikalailla mistä kohdin masua vaan... ei tarvii paljon etsiä enää, ku tuo ei oikein karkuun taida tuola mykkyrässä enää päästä... :LOL:

mut ää sit huolestu jos et saa ääniä kuuluviin, itse sain reilu puolen tunnin etsinnän ja metsästyksen tuloksena ne sillo kuulumaa... et ei tarkoita et olis joku huonosti sit jos et löydä niitä... :hug:

peikko ja nilla-olavi 18+4
 

Yhteistyössä