Jyväskylän odottajat...

skog: Me käydään keskustan neuvolassa Tapionkadulla. Huomenna aamulla vihdoin on h-hetki! :D

Mä ajattelin pari kyyneltä tiputtaa, jos se sais tädin kuunteleen sydäntä tai kurkkaan asukkia ultralla. Siis niiden vuotojen takia. Ja äsken meinasin motarilla joutua kolariin, niin maha pyörähti kyllä ympäri ja säikähdin aika pahasti. Täti veti viereiseltä kaistalta suoraan kylkeen ja mä jouduin äkkijarruttaa ja ohjata pientareelle. |O
 
Ilmoittaudun tännekin :wave: Itsearvioitu LA 11.3, viikkoja nyt siis n. 7+2 :heart: Ensimmäinen neuvola 1.8, sitä kovasti ootellaan! Sitten tietoa tuosta lasketusta + muusta paremmin. Ja iiihan keskustassa asustelen kera avomieheni. :)
 
tervetuloa mama-L. taidat olla kans meidän neuvolalaisia :D jos sopii naisen ikää udella niin ookko minkä ikäinen? ja onko ensimmäinen tulossa?
kerrothan rhea heti huomenna miten meni käynti ja millaista oli? osaan sit varautua, ei oo meinaa montaa päivää meidän ekaan neuvolaan...
oon ihan järkyttynyt keskenmenojen määrästä, kun on lukenut noita keskustelupalstoja. mitä vaan voi näköjään tapahtua koska vain, eikä ainakaan ennen ultraa tosiaankaan kannata olla varma mistään... jos kerran voi olla kaikki oireet, mutta silti ei sikiötä :eek: kerro rhea myös, jos tirauttaminen auttaa :LOL: niin ja onneksi ei motarilla sattunut kuitenkaan mitään, sul on nopeet refleksit!
 
Minäkin keskustan neuvolassa kävijä. Mukavia "neuvolantätejä", vaikka onkin vaihtunut monta kertaa (varmaan lomien takia). Myös kahdella todella kivalla nuorella naislääkärillä olen sielä käynyt (jos jotain arveluttaa).

Tänään oli ylim. neuvolalääkäri ja sain 2 vko saikkua supistusten takia. Kohdunsuu onneksi kiinni ja vauvalla kaikki hyvin. Sain lääkäriltä luvan tehdä kuitenkin parin tunnin työpäiviä, jos supistukset pysyy poissa niin pienellä työmäärällä.

Onnea ensi kertaa neuvolaan menijöille.

;)
 
Minäkin käyn keskustan neuvolassa, mun th on Hannele...tietääkö kukaan? Onko kellään sama?

Täällä tänään oli viimeinen neuvolalääkäri, oli Minna Ahmed, ihan kiva ja rauhallinen. En tiedä voiko täällä nimiä edes käyttää mutta poistetaan jos joitain häiritsee.

Tervetuloa mama-L!


TinniPinni
 
Juu siis esikoinen on meillä tulossa :) Ja ite oon 20. Mullaki Keskustan neuvolassa tulee olemaan th Hannele Virenius. Minkäslainen tyyppi? Ite ku oon myös neuvolassa töissä niin tiiän että kesäsin vaihtelee iiihan kamalasti nuo neuvolantädit justiinsa kun on sijaisen sijaisen sijaisia :D
 
skog älä hyvä ihminen lue niitä keskenmenopalstoja. Mä selasin niitä kanssa aluks ihan paniikissa ja sitku meinas mennä järki ja terveys nii anoppi joka on kätilö kiels mua kokonaan kattomasta niitä, ku olin niin hysteerinen ettei kyllä tullu enää mistään mitään ... :x
 
Mulla siis Hannele Kaipainen terveydenhoitajana eli ei ihan sama henkilö...

Minäpä päivittelen tietoja tuonne listaan... :D tein uutta listaa kun näyttää pelaavan rivitys nyt paremmin...
Toivottavasti kaikki saa selvää???!!!!
 
Pikaisesti tänne kirjoittelen ennen pojan neuvolaa. Meille syntyi poika 13.7.07 suunnitellulla sektiolla. Heti sektion jälkeen poika lähti teholle ottamaan hetkeksi happea, joutui kyllä happikaappiin ja pääsi teholta puolen yön jälkeen osastolle vierihoitoon.
Viikon verran oltiin osastolla ja sit kotiuduttiin, mulle tuli vuoto ongelmia ja palattiin osastolle takaisin, no nyt ollaan onneksi kotona ja kaikki on hyvin. Ensi viikolla mulla on vielä kontrollikäynti tuonne äitipolille varmistavat kohdun ja toivottavasti vuotoa ei enää sinne keräänny.

Mukavaa odotusta kaikille!
 
Hanneleista ;)

Mullakin terveydenhoitajana Kaipainen. Siellä on monta Hannelea, tiedän sattumoisin, kun minulta kysyttiin kerran että kenelle oot menossa, ja sanoin että joku Hannele se taisi olla, niin vastaus oli että meillä on monta... ;)

ONNEA aurinkoinen81 :flower:

 
No nyt ollaan sitten hesburgerin kautta kotiuduttu.. :ashamed:

Ei päästy vielä masuun kurkkaamaan, mutta sain ultra ajan jo reilun viiko päähän, eli 7.8!! Jospa nyt sinne asti selviäis hermoilematta. Mä olin terve kuin pukki ja ukko vähän sinersi ku multa verta otettiin, mutta muuten meni hyvin. Hoitajana oli Paula V. (en muista tarkkaan) Se oli kuitenkin sijainen ja vakkarina on sitten joku muu, jonka nimeä en muista, olisko joku Nurmi tms. :ashamed:
Ainakin tämä täti (nuori) oli tosi mukava ja mä tykkäsin kauheesti. Me mentiin tyhmät väärään kerrokseen ja myöhästyttiinki 10min, ennenku tajuttiin vaihtaa kerrosta. :LOL:

Nyt sitten vaan nopeesti kuluttamaan viimistä lomaviikkoa, että pääsee ultraan! :headwall:

aurinkoinen: Toivottavasti vuotoongelmat loppuu!! :flower:

Niin ja tosiaan LA muuttui nyt 9.3 ja nyt ois rv 7+5! :heart:
 
Onnea Aurinkoinen81 pikkuprinssistä!!!

Laitoinkin sitten syntyneet pinonkin tonne etusivulle!

Täällä hikoillaan taas kun kävin kävellen kaupassa ja hirveet kantamukset mukana kotiin...blaah!

Hannele Kaipainen on siis alakerrassa eka ovi vasemmalla...

Kuulumisiin! TinniPinni
 
onnea aurinkoinen81! sulla on nyt pelkopoli takanapäin :LOL:
kiitos kaikille keskustan neuvola -kertomuksista. mulla ois tosiaan käynti tiistaina. pitääkö niitä näytteitä varten paastota? en yhtään muista kenen kanssa puhuin puhelimessa, enkä myöskään kenelle mulla on se aika. toivottavasti olisi joku mukavaksi kehutuista =)
ihanaa kun ulkona paistaa kerran kesässä aurinko ja on lämmintä! pitää nyt yrittää saada vähän väriä pintaan, ettei olisi ihan niin valkoinen valas kun kohta alkaa paisua. missä vaiheessa teillä pidemmällä olevilla on alkanut raskaus näkyä?
 
... kuukauden pääsät tulevien synttäreiden johdosta ja jäi äsken laittamatta, että myös hyvistä neuvolauutisista! mulla on onneksi tältä vuodelta synttärit purkissa, eli ikäkriisi koettu yhden vuoden osalta. ens vuonna olen varmaan silloin synnyttämässä niin kriisit siinä unohtuu :D
 
skog: Siellä ei sitten ole keskustassa ainakaan mitään järkevää vastaanottoa tms, josta vois kysellä tyhmiä. Ja me ainakin oltiin väärässä kerroksessakin. Mä kyselin terkkarin perään vaan auki olevista ovi-aukoista kunnes löysin perille. Eli nimen avulla vähän helpottaa sitä salapoliisityötä. :headwall: Mulle sanottiin, että ei saa pissalla käydä ku otetaan näyte, mutta ei sitä sitten otettukkaan ja turhaa pidätin. Sain pissalähetteen näytteenotto keskukseen ens viikolle. Paastoamisesta ei kyllä sanottu mitään.

Ja kiitos onnitteluista. Ei tuo vanheneminen enää niin tarpeellista olis.. meidän mummukin on suostunut täyttämään vaan 25 viimiset 30 vuotta! :LOL:
 
Me ollaan sit samana vuonna synnytty ku mullakin synttärit tulossa (marraskuussa). :D
Ja vauvatkin sitten melkein saman ikäiset :D :D

Joo, en tiedä miten ne jakaa asiakkaat tuonne neuvolaan... et onks niillä alueittain tietyt th:t??? Minä aibnakin asun täällä jäähallilla ja mulla on se H. Kaipainen. Missäpäin Putsku sää asut??? Onko sillä niinku merkitystä et missäpäin asuu, tuleeko terveydenhoitaja sitä kautta?

Joo, nyt lepäämään taas...

;)
 
Neuvoloissa on teiden mukaan jaettu asiakkaat terkkareille :) Tosin "alueet" menee Jyväskylässä hieman oudosti, esimerkiks Tourulassa asuvat kuuluu käsittääkseni Halssilaan yms. Mutta yleensä vaikka jos asuu Kuokkalassa/Nenäinniemessä kuuluu Kuokkalan alueeseen ja sitten jos asuu vaikka Suuruspääntiellä niin kuuluu terkkarille joka vastaa Suuruspääntien asukeista. Tulikohan tarpeeksi epäselvästi :D
 
mama-L: Mä ainakin tajusin! :D Kurjaa jos me muutetaan jonnekkin, missä pitää sitten neuvolaa vaihtaa. :snotty:

TinniPinni: Mä olen siis vm. -82. Tää on hyvä ikä saada lapsosia. :p

Meilläpäin jyrisee ukkonen. :eek: Mies lähti just salille, joten saan täällä koiran kans tutista. On se kumma kun koko kesä on nyt ollut vaan yhtä vesisadetta. Viimekesän tein kahta työtä päällekkäin, eikä ollut yhtään lomaa ja sillon kyllä oli oikein ennätys helteet koko ajan. :kieh:
 
jotta ei ole ainakaan liian helpoksi tehty neuvolantätille menoa ensikertalaiselle, kun ei ole tietoa kenelle menee, eikä vastaanottoa tms. oops. toivottavasti löydän perille, ettei vaan jää neulat pistelemättä (mulla on hirveä neulakammo)!
kun tuota "th tien mukaan" -keskustelua luekelin, alan ymmärtää, miksi linjan toisessa päässä meni arpomiseksi, kuulunko alueeseen ja kelle kuulun. oisi pian voinut lipsahtaa halssilan puolellekin :kieh:
sanos rhea muuta, viime kesän tein hulluna tötä, niin eikö ollut helteitä, ja nyt kun olisi aikaa olla ulkona, koko ajan sata kaatamalla. näinhän se just menee :p
huom. kyllä 27 vuottakin on ihan hyvä ikä, vaikkei siltä tuntunut, kun 25 meni rikki. nyt ei kyllä tartteis tulla lisää :D
 
se vielä piti mainita eka kertaa neuvolaan meneville, että ekaa ultra-aikaa raskauden varmistamiseen voi joutua vähän odottamaan... Tuntuu, että Jklässä on menossa aikamoinen lisääntymisbuumi! Kun minulle ekaa ultra-aikaa (vkoille 10-12) varattiin, niin kaikki ajat oli täynnä seuraavat kolme viikkoa! Mutta onneksi sain peruutuspaikan sattumalta samalle päivälle, muuten olisi raskauden varmistuminen siirtynyt kolmella vkolla eteenpäin...

 
Kyllä ne ohjailee siellä, mutta kun nyt on näitä kesäapulaisen kesäapulaisia niin ne ei oo aina perillä. Itekkin oon niitä listoja muutaman kerran selaillu että hetkinen kun koko listassa ei näy tie X:ää. :D Hyyyi täälläki jyrisee just ehittiin pois ukkosen alta.. The Simpsons Movie käytiin tsekkaamassa, suosittelen! Oli kyllä taas Homer niin elementissään. :LOL: Ja kohta pääsen syömään, ihanaa... Heittelee taas verensokerit ihan häränpyllyä.
 

Yhteistyössä