Jyväskylän odottajat...

Eli täällä yksi rv 35+1 odottaja Jyväskylästä ja cicilisko näyttää ainakin olevan melkein naapuri. =) Meille neljäs ja todennäköisesti kyllä viimeinen (vannomatta kai paras..)vauveli tulossa.Kaikki mennyt suht ok tähän mennessä,nyt olo alkaa jo olla hieman tukala, saisi tän loppuajan jollain nyt kulumaan.
 
Rhea
siis mulla nyt ilmeisesti seuraava ultra on tuo rakenne ultra sairaalalla se on sillo 20.8 ja 4D ultra varattii kans se on 29.8 :heart: et sillain... laittelin sulle sinne galleriaan kommentiiakin jo ku aijemmin ihan kokonaan unohdin.. :LOL: lahopää ku oon kato...

peikko ja veikko15+0


Alkuperäinen kirjoittaja Rhea:
pikkupeikko: Olen sua yv:llä häirinnyt pari päivää sitte! ;) Millon sulla on nuo ultrat!?

Mä soittelen neuvolaan maanantaina ja jos ne ei ekalla neuvola kerralla viikonpäästä kato tai kuuntele ni sit harkitsen yksityiselle menoa. Mähän en ala yli kuukautta jännäämään onko kaikki hyvin ku sitä vuotoa kuitenkin oli muutaman päivän.. :snotty:

Rhea ja masukki 6+2
 
... Eleonor! Nimimerkkisi kuulostaa tutulta! Mistähän mahdollisesti, sillä näytti siltä ettet ole tuolla elokuisissa ainakaan...

Lisäsin sinut tuonne listaan, meillä onkin vierekkäiset lasketut ajat!

TinniPinni 35+2
 
... Nipsuliina ja tyynex...
tyynex: Onnea uuteen raskauteen! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin! :flower:


Täällä lauantai menee itsekseen kun mies lähti työpaikan virkistysiltaan...
Vähän tylsistyttää, mutta minkäs teet... Olenkin varannut tälle illalle oikein karkkia...(ihankuin en sitä normaalisti söisi :ashamed: )

Vaivoja ei juurikaan ole...hyvä kai niin...

TinniPinni 35+3

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!
 
kiitos tinnipinni :) täälläkin lauantai menee itekseen, mies lähti juvalle puustockiin kavereidensa kanssa. mullakin jääkaappi täynnä herkkuja :p ihan kiva välillä olla issekseen, vaikka kova ikävä iski heti ku ukko lähti :D mutta menköön kun vielä voi. ens kesä onkin sit jo hieman erilainen :heart:
 
Mä oon kans kaljaleski tän illan. Oon tosin kaverin tyttö hoitamassa, mutta seki just nukahti ni ei oo häävisti tekemistä.

Tervetuloa uudet jyväskyläläiset! :wave:

Kylläpäs aika menee hitaasti. Mulla vielä viikko ekaan neuvolaan. :eek:
 
Huomenta päivää kaikille!

Kiva huomata että täällä on näinkin paljon Jyväskyläläisiä palstailemassa.
Eilen käytiin tervehtimässä pappia. Tarkoitus olisi alttarille astua 11.8. Seuraava neuvola aika pitäisi varata vk 19. Kummalta tuntuu että niin harvakseltaan neuvolassa käydään. Viimeksi olin vk 12, kun kävin ja vissiin neuvola aika on sitten vk 20. No ei tässä olisi kuin muutama viikko, niin pääsee kuuntelemaan "veturin" ääntä. :heart:

Harmittaa, kun ei rakenneultraa ole... :/ Viime raskaudessa se tehtiin aika lopussa, kun jouduin käymään äitiyspolilla muista syistä.

Väsyttää ja nälättää koko ajan. Mutta eiköhän tämä tästä. Onneksi ei enään okseta. Verenpaineet on olleet todella matalalla. Parhaimmillaan 94/60, eli pyörryttämistä on ollut. :ashamed:

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Naimisiin menon johdosta!!! :flower: :flower: :flower: :hug:

Täällä tänään ollu niin ahdistava olo että uloskaan ei ole päässyt vaikka kuuma näyttää siellä olevan... ainakin tässä sisällä auringon paisteessa.
Kaveri työntää pyllyään masussa niin uhkarohkeesti, että läpi taitaa tulla kohta :D

TinniPinni
 
Heipä hei TinniPinni ja muut!
Kyllä minä tuolla elokuisten listalla olen kanssa,vähän myöhään heränneenä liityin joukkoon =) .Joo,huomasin kanssa että peräkkäisinä päivinä on nuo meidän lasketut ajat,ties vaikka sitten osutaan yhtä aikaa sairaalaan.Mulla tuon lasketun ajan ei pitäisi ainakaan hirveesti yli mennä,laskettuna päivänä on kontrolli äippäpolilla ja jos ei siihen mennes oo syntynyt,käynnistelevät kaikella todennäköisyydellä. Mulla on siis raskausajan diabetes ja sokerit välillä huidelleet aika korkealla,sen takia siis. Nyt ollaan jotenkin "ärsyttävillä"viikoilla menossa kun toivoo et pääsis jo tositoimiin,toisaalta tietää et se pari viikkoa olis oikeesti hyvä päästä eteenpäin et sais hyvillä mielin toivoa jotain actionia,eikö? Supisteleekin kyl jo päivittäin mut kun nää on kumminkin tämmösiä mahan kovax vetäviä eikä juuri muuta niin tuskinpa tuolla alakerrassa vielä suuria muutoksia on tapahtunut.Olenkohan mä ainut kenestä tuntuu et aika ei nyt mene ollenkaan eteenpäin vaikka yhtäkkiä sit huomaakin et oho,taas tulla tupsahti viikko lisää.
 
Mulla ainakin aika matelee.. tosin se matelee mulla täällä alkupäässä. Eka neuvola vasta perjantaina. Soittelin jo sinne ja pyysin, että vois koittaa sydänmenlyöntejä kattoo, mut eipä ne suostunu, mokomat pihtarit. :kieh:
Päähän tässä sekoaa ennen sitä ekaa ultraa.. alkaa se yksityinen vaan houkutella enemmän ja enemmän! :D
 
Kiitoksia TinniPinnille!

Väsyttää ja päätäsärkee jatkuvasti. Ei laisinkaan kiva olotila :whistle:
Vauveli jyllää vatsassa todella paljon. En muista että esikoisen aikaan olisi jyllännyt näin paljon. Tunnen jo selkeät liikkeet vaikka viikkoja ei ole kuin 18+1. Olen jo miettinyt, että jos tuolla onkin kaksi, vaikka ultrassa ei näkynyt kuin yksi. On meinaa sellainen liike vatsassa aina kun pysähtyy johonkin paikalleen. :D
Ihanaahan se on.. tietää ainakin että kaikki on hyvin ja iltaisin jo odottaa ennen nukahtamista, että alkas nyt jyllääminen.

:heart:
 
Kyllä minullakin aika matelee... varsinkin kun mies palasi taas töihin kesälomalta niin ei ole seuraakaan.
Mulla on hiukan vihlonut alapäätä ja tuskainen olo on tullut uutena oireena niin että missään asennossa ei ole hyvä olla.
Maha ei oo kauheen iso joten en ole huomannu että olis hirveesti tiellä...
Minäkin mietin että pitäisköhän seuraavalla pelkopoli käynnillä pyytää käynnistystä jos ei ennen laskettua tule... sillä olen aivan hermona sairaalaan menosta ja siellä olosta, joten tuntuu helpommalta jos sen sais pois päivä järjestyksestä.

Pistin hiusvärin päähän ja nyt odottelen että vaikutusaika menis ohi... valvottiin viimeyönä yhteen ja ilmeisesti pyörin kahteen sängyssä kun heti ei uni tullu...no mikäs tässä kun ei mihinkään tarvii mennä.

TinniPinni 35+6
 
Asia on vakava, mut tuo nimi pelkopoli on vaan TinniPinni niin hauska :LOL: mulla kyllä kanssa on jo valmiiks pelko siellä kuuluisassa paikassa, että miten sitten pärjää siellä PELKOPOLILLA, kun/jos se aika joskus koittaa. Mutta niinhän siellä tuntuvat äidit pärjäävän, miksei mekin :D
Se on kyllä vielä aika kaukaista pelkoa, kun ultrasta ei ole tietoakaan. Saako sinne ajan ekalla neuvolakäynnillä, vai olisiko hyvä soitella jo aiemmin? Mullakin on silloin jo rv 9+3 kun menen juttelemaan... Kyllä huono olo ainakin jonkinlaisesta alusta kertoo, mut eihän se takaa kai vielä sikiön olemassaoloa :( No, pitää olla etukäteen huolestumatta!
Joku sanoi, et Jyväskylä tuntuu vilisevän mammoja. Siltä mustakin tuntui kun kävin kaupungilla. Mietin vaan aina, et olikohan joukossa joku täältäkin :LOL:
 
skog: Minä ainakin olin kaupungissa tänään! :D Tosin, en oo vielä näkyvä mamma, joten mua on vaikee pongata. Mutta kaverin tyttö hoivailin kun syömässä käytiin..

Mä ainakin kysyn siltä neuvolantädiltä ekalla visiitillä, että millon sinne ultraan pääsee. Pelko persiissä siihen asti siis..

Nyt uhmaamaan vesisadetta koiran kanssa.. :wave:
 
Rhea ja Skog, kysyittekö sillon neuvolaa varatessa siitä ultrasta? Mulle annettiin aika ekalla soitolla neuvolaan ja ultraan. Hirveästi tekis mieli sinne yksityiselle ultraan, mut kun sit sanoin avokkeelle etten malttais odottaa, sanoi että no tietenkin sit menet sinne yksityiselle, eikö se ole parempi että kaikki turha stressi pois :)
Ilahduin niin paljon toisen mielipiteestä että nyt en sit niin kuumeisesti sitä odota, kun tiedän että voin soittaa ajan jos hinku iskee. On ollut niin huono olo että keskityn vaan selviämään työpäivistä. Viikon päästä ois neuvola, onhan siinäkin jännäämistä riittämiin.

Viime yönä näin ensimmäisen kerran unta että sain keskenmenon, ja aamulla oli pisara kirkasta verta housuissa, kyllä oli mukava alku päivään.. Onneksi jäi tuohon pisaraan!

Paino pudonnut jo viis kiloa plussaamisesta, onneksi kuitenkin suurin osa ruuasta pysyy sisällä, saa masuasukki tarpeeksi ravinteita

Hauska lukea Nipsuliinan "jylläyksistä", yhtään kun ei osaa edes kuvitella miltä tuo tuntuu :)
 
No itse sain sinne ekat ajat vasta kun älysin avata suuni viikolla 34... eli aikas myöhään mut nopeasti tuli kutsu sinne.

Kannattaa puhua neuvolassa niistä peloista heti ja yrittää et jos se terveydenhoitaja osaisi aluksi auttaa, jos se ei auta niin sitten tekevät lähetteen sinne pelkopolille... tosin riippuu toki terveydenhoitajasta että haluaako ensin että puhutte kahden vai tekeekö lähetteen heti. Kuitenkin neuvolan ohjeissa luki että suositellaan lähetettä tehtäväksi ennen rv 28, mutta toki myöhemminkin jos tarvii (niinkuin mulla).

Täällä tuli rv 36 täyteen... nyt siis 37. viikolla...huih...

TinniPinni
 
cicilisko: Mulle ei ainakaan sillon puhelimessa vielä annettu ultraaikaa, enkä mä tajunnu sitä edes kysyä. Toivottavasti se selviää perjantaina ku meen sinne ekaan neuvolaan.

Rhea 7+0 :heart:
 
joku kyseli tuolla, ni minä olin ainakin eilen kaupungilla.. ei paljon tarvii tätä mun palloa enää tiirailla, tuntuu venyvän joka aamu silmissä... :LOL: et kyllä nekin jotka ei tunne, varmasti tietää et raskaana ollaa...

minä varmaa sinne pelkopolin puolee joudun kääntyy, ku hammaslääkärin tarkistuskin joudutaa tekee rauhottavien alaisena.. mulal pelko et tulee kunnon paniikkikohtaus siellä synnytttäessä,ja vaarannan vauvan sit jotenkin, ku ei tulekaa pihalle tms... :ashamed: ja samoin on tuo et ei tarvii ku neula nähä ni mulla on taju kankaalla... ongelma on vaan se mun kohdalla, et leikkaus on vielä pelottavampi vaihtoehto, enkä suunniteltua sektiota halua koska siinä jäis mulla sit ekat parkasut ja näkemiset heti ynms kokematta.. et alakautta haluan tehdä tämän, mutta pitäs vaan keksiä kuinka pääsis eroon akikista noista peloista... :ashamed: suurin pelko varmaan on se repeäminen ja ompelu sen jäljiltä...

peikko ja nilla-olavi 15+5 :heart:
 
Iltoja Jyväskylän mammoille! :wave:

Soittelin tänään neuvolaan, kun on ihan julmettoman ikävä päänsärky joka päivä. Särkylääke auttaa hetkellisesti. Pitää kuulemma vaan kokeilla särkylääkettä kuurimaisesti otettuna ja jos ei ole helpotusta, niin sitten loppu viikosta virtsanäyte antamaan.

Seuraava neuvola vk 21. Ois halunnut jo aikaisemmin. :ashamed:

T. Nipsuliina ja veturi vk 18+2
 
Nipsuliina
Mulla oli kanssa jossakin vaiheessa (muistaakseni jo ennen noita sun nyk viikkoja) hirmuinen päänsärky. Kesti viikon, oli pakko olla saikulla ja kyllä se sitten laukes kun sai muutaman päivän levätä. Maksimiannos parasetamolia auttoi hieman, muttei vienyt särkyä kokonaan pois.... Koita kestää.

Putsku ja Paavo(tar) 29+0
 
Täällä vauva aloittikin päivänsä hikalla...

Kohta on neuvola aika ja viimeinen lääkäri käynti.
Kyllä aika sitten menee... ei ole enää kauaa kun täällä posahdetaan :LOL:

PELOISTA: Itsellä kans repeäminen, kipu, vauvan vahngoittuminen ym. (melkein kaikki mahdollinen) pelottaa, mutta sit vaan aattelin et hitto, onhan kauniimmatkin naiset (mua kauniimmat nimittäin) revenneet ja kärsineet niin kyllä minäkin sen kerran kestän. Ja pahimmassa tapauksessa jos kivut ihan hirveet niin ottaa epiduraalin ja lisäksi vaikka pudendaalin tonne alapäähän jottei ponnistus koske. Vauvan vahingoittumiseen ei oikein itse pysty vaikuttaa (kait), uskoo vaan niitä kätilöitä, miten toimia jos jotain tulee. Jotenkin sitä vaan pitää uskoa siihen et se sujuu hyvin. :D

Tsemppiä vaan loppuviikkoon!

TinniPinni 36+1
 
cicilisko, kuten rhea, wn minäkään tajunnut siinä alkuhämmennyksessä (soitin ajan hillittömän aikaisin, oikein alkuinnolla :LOL: ) pyytää mitään ultraa, kun se mamma linjan toisessa päässä ei edes tahtonut kelpuuttaa mua keskustalaiseksi, vaikka asun melkein neuvolan kupeessa? :eek: niin jäi sitten kysymättä se ja muutkin asiat. onneksi sain käsiini oppaita ja tietoa muualta esim. kielletyistä ruoka-aineista. toivottavasti neuvolassa ensi viikolla saan sitten paikallistietoa ja jopa sen ultra-ajan.
mulla on kyllä noita samoja pelkoja sen synnytyksen suhteen, lähinnä tuo repeäminen. pitää toivoa, että kätilö on sitten asiansa osaava ja kärppänä leikkaamassa. epiduraali on kuulemma kannattava ja kannattaa myös pyytää se ajoissa. yksi tuttu ei ymmärtänyt, että se on itse pyydettävä, eikä saanut sitä ajoissa :eek: kivun kyllä kestää jotenkin, mut toivois että se pahin jäis synnytyssaliin, eli ettei olisi ihan riekaleina viikkoja tai kuukausia jälkikäteenkin. huh.
mutta kuten TinniPinni sanoit, niin on siitä naiset, kauniit ja muutkin selviytyneet :kieh:
millä perusteilla muuten annetaan lähetteet muihin ultriin, kun jotkut ovat sanoneet menevänsä tai käyneensä esim. rakenne-ultrassa?
muuten rhea, mikä sun neuvola on?
Tsemppiä kaikille, etenkin
 

Yhteistyössä