Jyväskylän odottajat...

Täällä iski sitten hirvee synnytyspelko eilisen synnytysvalmennuksen takia... no, neuvolaan on varattu huonmiselle aika että pääsen juttelee...

Me asutaan tässä jäähallin vieressä eli sairaalalle matkaan sellainen kilometri :D

TinniPinni 33+6
 
Me päädyttiin tavalliseen rakenneultraan ja mennään elokuun alussa Mehiläiseen, näyttää olevan edullisempi kuin 3 ja 4 D:t. Me asutaan miehen ja kahden kissan kanssa Sarvivuoressa, josta pankin avustuksella ostettiin talo (reilu 100 m2) 2 vuotta sitten. Onko täältäpäin (Sarvivuori/Sääksvuori/Kinkomaa/Keljo)odottajia?
 
tiipeli
Heippa!

Nimi Jyväskylä pisti silmään ja tulin urkkimaan... :D Meidän pikkuinen (4kk) taitaa saada piakkoin naapurustoon kaverin TinniPinnin vauvasta! ;) Jäähallin vieressä kans asutaan! Ehkäpä nähdään hiekkalaatikolla....vuoden päästä ...:wave:
 
Hei, keskustassa asustellaan. Joku oli ollut synnytysvalmennuksessa, mitäs siellä käytiin läpi? Muakin alkaa jo synnytys mietityttää, valmennukset alkaa vasta elokuun lopussa.

Putsku ja Paavo(tar?) 27+0
 
Putsku: Siellä kerrottiin että missä vaiheessa sairaalaan mennään, mitä siellä missäkin vaiheessa tehdään ja kierreltiin niitä eri huoneita joissa mahdollisesti joudutaan käymään. Näytettiin pari videota kivunlievityksestä sekä synnytyksestä.

 
terve! hauska yhteensattuma on, että meillä on paitsi vain 5 päivää arvattujen laskettujen aikojen välillä, myös samana päivänä neuvola :D ehkä ei sentään saman alueen neuvolassa :LOL: eikä muuten ole rheankaan LA kovin kaukana. hauskaa kun löytyy saman kaupungin odottajia ja vielä samalle kuulle!
 
Mistäs sen tietää, vaikka ollaan kaikki siellä puuskuttamassa samaan aikaan! :p
Kauheeta odottelua tämä alku ku haluais jo sinne ekalle neuvolakäynnille päästä. Eteenkin kun mulla oli tossa edellisellä viikolla pientä vuotoa pari päivää.. :(
Tehdäänkö lista LA:sta ja kaupunginosasta!? :eek:
 
Hei! En varsinaisesti ole Jyväskylästä, mutta sinne rakenneultraan tulossa. Täällä Äänekoskella kun ei sellaisia hienouksia ole ;) Juuri tänään soittelin yksityisiä läpi;
In-Tiimi oli lomalla kuun loppuun eli siitä ei mitään.
Gyne-Praxis; Kela-korvausten jälkeen jää maksettavaksi 98 euroa. Hyvittävät korvauksen suoraan.
Terveystalo; 4D-ultra, josta saa cd:n mukaan. Korvausten jälkeen jää hintaa 158 euroa.
Mehiläistä en muistanut edes olevan olemassa...

Ajoissa kannattaa varata aika, varsinkin jos kaikki ajat ei välttämättä käy, me esim. kolmivuorotyössä. Varattiin tuolta terveystalolta (laitettiin elämä risaseks :whistle: ) ja elokuun lopultakaan ei saanut täysin haluamaansa aikaa, mutta sopiva onneksi löytyi.

Pore&Papunen 15+1
 
niin jotta vaikka oltaisiinkin kaikki samoissa ajoissa. jos cicilisko kehui aikoinaan uusavuttomuudellaan, niin ei täälläkään ihan varmoilla vesillä olla LA:n suhteen. niin ne puhelimessa arpoivat neuvolasta.
mua harmittaa ihan hirveästi tuo heikko ultraustilanne jyväskylässä, hyvä et täältä on löytynyt hintatietoa ym. ainoa heikkous on siinä, et rahoille olisi parempaakin käyttöä, kun loppuviimeksi ilman ultriakin voi selvitä. ois vaan niin kiva tietää että kaikki on hyvin! oiskohan parempi mennä np- vai rakenneultraan, jos pitää valita? tuo yksi ainoa ultra kyllä sattuu likelle np-ultran ajoitusta, sillä neuvolaankin menen vasta liki viikkoa 10.
minä voin aloittaa listaa niin siihen voivat halukkaa tietojaan lisätä: eli

2.3. Skog 27v., ykkönen tulossa ja asun keskustassa
 
Lista on hieno, mut sitä ois helpompi selata jos nimimerkki ois eka. Mut menee toki noinkin.
Meillä siis ensimmäinen lapsonen tulossa jos karvaisia kavereita ei lasketa. Ja Heinälammella vielä toistaiseksi asutaan.
 
Joo, hyvä kun sanotte mielipiteitä listasta niin tulee sellainen että on kaikille mieleen. Toi laskettuaika ekana ajattelin vain että on "järjestyksessä syntyvät"... voin toki vaihtaa nimimerkin ekaksi jos muutkin haluaa...

TinniPinni
 
Eli ei moittimista listassa, kiva kun teit sellaisen :D
Kertoisitteko joku jo asian kokenut, että millä viikoilla täällä ultrataan ja millaisin vehkein? Niin ja oletteko osallistuneet siihen veriseulontaan, mitä se käytännössä tarkoittaa? Ahdistaa kun neuvolasta ei saanut minkäänlaista tietoa tai ohjetta kun alkuviikoilla soitin enkä edes tajunnut kaikkea kysellä...
 
Hyvä että lista kelpaa... :D

Minut ultrattiin keskustan neuvolassa viikolla 11+6 olikohan noin....???
Ihan tavallisella vehkeellä, ei mitään 4d ym. Mahan päältä siis.
Veriseulassakin kävin, otettiin vaan joku putkilo labrassa verta käsivarresta ja sitten jos niissä näkyi riski downinsyndroomaan tms. ottavat yhteyttä. Jos mitään ei kuulu niin riski on niin pieni ettei syytä huoleen (kai). En muista nyt enää pitkö paastota...

Mutta sellaista, pelkopolilla on nyt käyty ja pikkuinen kaveri tulossa, nyt paino 2,3 kg ja jäljellä huimat 5 viikkoa. Kävin magneettikuvauksessakin kun lääkäri siellä epäilee ahdasta lantiota niin tuosta selviää että mitä kautta se vauveli tulee ulos. Sektio ei pelota niin paljon kuin alatiesynnytys, mutta katsotaan että miten sitä selviää tuolta pelkopolilta.

TinniPinni 35+0
 
Eli mulla oli se eka ultra rv 12 ja muihin ultriin en näillä näkymin ole menossa. 4d olis ollu vaihtoehto, mutta taitaa jäädä rahan ja ajan puutteen takia menemättä ja ajttelin, että otan sitten kaiken vastaan synnytyksessä.....
Se veriseula on ihna yksinkertanen eli näytteenottokeskukseen laittaa neuvola lähetteen ja sanoo minä päivänä menet. Sitten vaan sinne verta luovuttamaan, ei paastota tavinnut. Itse en taida seuraassa raskaudessa siihen mennä koska siitä jää "kiinni" n 800 äitiä ja lapsivesipunktion jälkeen n 1-3 on jotain. Eli pointtini on se että liian moni joutuu turhaan keskenmenoriskillä punktioon. Eli jos täällä jyväskylässä ei niin pirusti säästettäisiin, niin tuon veriseuolan kanssa olisi käyty niskapoimu-ultrassa ja niiden yhteisvaikutuksen mukaan sitten vasta joutuu eteenpäin tutkimuksiin ja näin karsiutuu ylimääräiset pistokset kohtuun... huh huh.. tulipahan sanottua... tämä siis oli kaikki vain kaupunkia ja sen säästöjä kohtaan...
Itse asustelen keskustan alueella ja olen jopa ensi viikolla menossa toiselle varsinaiselle neuvolakäynnille ja viikkoja on siis kasassa 21+1, että ei täällä neuvolassakaan turhan usein käydä...

Enni
 
Eli olen 25.v 9kk:n tytön äiti Jyväskylän Kukkumäestä.
Meidän perheeseen odotetaan KOLMOSIA... :eek: =) |O :heart: Eli joo, olo hieman sekava... Mutta tietysti onnellinen...
La. ois Tammikuussa -08, mut kolmoset syntyy yleisimmin jo viikoilla 31-33.
Että näin meillä :LOL:
 
No kolminkertainen hurraa pikku myyn äidille!!!

Ei pysty edes kuvittelemaan miltä tuo tuntuu, ihan huima homma!

Kovasti pahoinvoiva cicilisko asuu Ainolanrannassa ja on asustellut Äänekoskellakin, joten vilkutuksia sinne päin!!

Sitähän ei tiedä osutaanko synnärille samoihin aikoihin, mutta eikös siellä tutustumassa käydä jossain vaiheessa, onkos se ryhmäkäynti vai..? Niin ja mites ne valmennukset?

Maha on ollu niin järjettömän turvoksissa että kauhulla menin vaakaan tänään, ihan varma olin että oon sen 10 kiloo jo kartuttanu, mutta olikin tippunut 2 kiloa :) En pistä pahakseni jos normaalisti syömällä vähän putois tässä alussa, niin reilusti on tuota painoa että vähän vaavin puolesta pelottaa.
 
Juu, neuvoloilla on keskussairaalassa omat kummikätilöt jotka järjestää n. kerran kuussa tai kahdessa valmennuksen oman alueen asiakkaille. Sinne saa neuvolasta kutsun ja sinne pääsee vain ensisynnyttäjät. Ja ryhmässähän siellä joo ollaan, kun alueen kerrallaan. Meitä oli keskustan neuvolasta sellaiset 6-7 pariskuntaa. Muita tutustumisia siellä ei ole, eli kätilö kertoo synnytyksen vaiheet ja kierrättää sitten eri huoneissa. (valmisteluhuone, lepohuoneet, synnytyssali, lastenhuone) ja sitten näyttää pari videota.

Mullakin tippui ensimmäisen kolmen kuukauden aikana paino n. 8 kiloa, nyt kun menossa viimeiset viikot niin paino on noussu tippusesta vain kolmisen kiloa. Eli en ole vielä edes siinä lähtö painossa joka merkitty neuvolakorttiin "paino ennen raskautta". Ihan hyvä niin, olen toki ylipainoinen että onhan tässä tätä ravintoa edelleenkin, muttei mussa ole ku n. 10 kiloa sitä ylimääräistä.

Täällä vois jo kaveri tulla pihalle vaikka vielä onkin liian aikaista...huh huh!
Täytyy olla kiitollinen että ei ole selkäsärkyjä vaikka normaalisti kärsinkin niistä ajoittain.

TinniPinni 35+1
 
Pikku myyn äiti: Kolminkertaiset onnittelut! Aika hurjalta tuntuu! Toivottavasti voit hyvin! :flower: :heart:

Mikähän idea siinäkin on, että vasta joskus viikolla 12 varmistetaan, että lapsi on oikeassa paikassa ja voi hyvin!? Ensin käydään neuvolassa ja jutellaan ummet ja lammet ja sit saatetaan sanoa kuukausi myöhemmin, että sori, tää onki nyt tuulimuna tms. Eikö ne nyt vois alussa jo varmistaa, että kaikki on niinku pitää. |O

Mä soitan neuvolaan 12 ja kysyn, mitä siellä ekalla kerralla tehdään. Mulla kun on vähän ollut vuotoa niin varmistuksen haluaisin pikaisesti.
 
Kiitos Enni1980 ja TinniPinni informaatiosta. Minä en myöskään tajua miksi tuo "varmistus-ultra" on noin myöhään, oisi sitten kerralla np-ultra, jolloin nuo "turhat punktiotkin" vähenisivät. kun samoilla viikoilla senkin kerran voisi jo katsoa. Huh, minä aina kiihdyn tällä palstalla noista uä-asioista :LOL:
pidin vaan aina niin itsestäänselvänä et toki on 2 ultraa joka paikkakunnalla, kun en ole muusta kuullut ennen tätä.
Pikku myyn äidille onnitteluja triplana. Onneksi ei ole teille eka odotus - on jo tottumusta elosta yhden kanssa :D Jännää!
 
eli esikoinen tulossa ja ja vaajakoskella asutaan la olis 11.1.08 ei ollu ku päivällä tinnipinni muistanu väärin... :)
nyt siis rv 14+6 ja hienosti on kaik männy jos ei noita vuotoja lasketa... rakenneultraa ja 4Dultraa odotan jo ku kuuta nousevaa :D
 
pikkupeikko: Olen sua yv:llä häirinnyt pari päivää sitte! ;) Millon sulla on nuo ultrat!?

Mä soittelen neuvolaan maanantaina ja jos ne ei ekalla neuvola kerralla viikonpäästä kato tai kuuntele ni sit harkitsen yksityiselle menoa. Mähän en ala yli kuukautta jännäämään onko kaikki hyvin ku sitä vuotoa kuitenkin oli muutaman päivän.. :snotty:

Rhea ja masukki 6+2
 

Yhteistyössä