Jyväskylän odottajat...

Kyselin kuukausi sitten hintoja yksityisille ultrille. Tämmösiä vastauksia sain:
Klinikka In-Tiimissä rakenneultra 118e, josta saa kelan korvauksen. En sit tiiä mitä jää itelle maksettavaksi. Suosittelivat ultraa rv 18-20.
Mehiläisessä ultrmedi 67e/gynegologin vastaanotto 100e (kelakorvaus ilmeisesti haetaan itse, ei suoraan korvausta...). Muistaakseni tuo ultramedi oli ihan vaan se ultraus ja kesto noin 20min. Kalliimmassa ilmeisesti tehdään myös gynegologinen tutkimus ja mahdollisuus keskusteluun...siis pidempi aika varattu...
Suomen terveystalossa on myös normaali ultraääni mutta en siihen hintaa ym. tietoja kysyny. 4D-ultra maksoi sen vajaat 170e (kelakorvauksen jälkeen) ja kesti noin 45min. Suositellaan rv 20-24. Tosi tarkkaan lääkäri katso kaikki. Onhan toi kalliimpi mut me ainaki tykättiin. Säästöistä hupeni iso osa mut tyytyväisiä ollaan. :)
Minä taisin varailla aikaa rv 18 ja sain ajan noin kuukauden päähän. Tais olla eka vapaa aika. Käytiin siis nyt rv 22/23 vaihteessa.
Riippuu varmaan vähän paikastakin mut kannattaa hyvissä ajoin kysellä niin pääsee sillon ku haluu.

Putsku: Joo suuresti epäilen tuohon uimapukuuni mahtumista, ku ahdisti vähän jo kesäkuussa. :LOL:
Ei vaan pikiniyläosakaan menny enää kesällä päälle et katotaan nyt mitä tässä keksii, pitääkö lähtä uimapukuostoksille. Ei oikein viittis alastikaan lähtä uimaan. :whistle:
 
AaltoAlvarin koskialtaalla
Torstaisin
klo. 20-20.55
13.9-13.12 2007 ja 10.1.-15.5.2008
Ei viikoilla 42 ja 9
Uimahalliin sisään viimeistään klo 19.30
Maksu kassalle normaalisti

Siellä nähdään vyötärönkasvattajat! B)
 
Kiitos Rhea tuosta infosta! Oli muutenkin kiva kun oli luettavaa ja Möhkiksen masukuva ihailtavana!
Ultraa pitäisi varmaan alkaa soittelemaan lähiviikkoina, jos sellaiseen aikoo. Toisihan se lisävarmuutta tähän odotukseen :) Kiitos noista hintatiedoista Möhkis.
Mammauintiin kyl tosiaan haluan mennä. Toivottavasti tosiaan uikkarit mahtuu. Kuinka napakat pitää olla, että pysyy päällä? Urheilubikineiden yläosan pukemisesta kun ei voi edes haaveilla :headwall: Nähdään tosiaan ensin uikkarikaupoilla ja sitten altaassa :wave:
Liikunta tuleekin tosi tarpeeseen, koska viikonloppu meni herkutellessa, uups.
 
Mäki ajattelin kokeilla nyt aluks ainaki että onko mun juttu. Oon joskus yläaste ikäsenä uintia harrastanu ja tykkään siitä kyllä kovasti, mutta saa nähdä mitä ne tuolla jumpassa teettää. Mä aion tulla mummun vanhassa uikkarissa, joten älkää naurako mulle. (Ku ilmaseks sai! :LOL: ) Uikkarit on ihan törkeissä hinnoissa!

Meille selvis tänään, että on 2,5kk aikaa tehdä opinnäytetyö, joten sen saralla nyt kiirettä pitää. Mua niin kauhistuttaa ja stressaa, että saankohan muuta tehtyäkään ku panikoitua.. :eek:
 
ajattelin nyt teillekin infota et me myydää noi meidän ostamat emmaljungan smart duot pois koska päädyttii kuitenkin toisii vaunuihin.. eli jos jollain kiinnostusta ni yv:tä tulee tai s.postia!! krisu44@suomi24.fi

eli siis kyseessä on 2005 tai 2006 malliston värissä olevat 3kk käytössä olleet vaunut! ite ostin kaverilta jolla olleet käytössä mut liian hätänen oli ostos! vaunut on uutta vastaavassa kunnossa ja mukaan saa lämpöpussin,sade-jahyttyssuojan,rengas suojat,hoitolaukun (hiukan elämää kärsisny se kantohihna mut toimii edellee)

350e hp, tänää just kysyin samaa vaunu tarvike settiä ni melkein 700e tulee hintaa tuolle setille... kuva löytyy myös, http://irc-galleria.net/view.php?nick=krisu44&image_id=63767626

noh mäinostuksen jälkee sit omaa napaa... :D kaikki tuntuu olevan kondiksessa ja masu senku vaan kasvaa.. en tiiä millaanen jumbo musta oikein tulee :LOL: ja tosiaa tuonne mamma uintii on munkin tarkotus lähtee.. olikos se niin et sinne ei ollu ennakko ilmoittautumista??

peikko ja nilla-olavi 21+3
 
Minä ymmärsin, että ei oo uintiin ennakko ilmottautumista.

pp: Miksi oli hätiköity ostos nuo rattaat? Ihan uteliasiuuttani, että viekö paljo tilaa tms? :whistle:
Laitahan sinäkin pp vielä ne ultra tiedot, paikka, hinta jne tähän ketjuun ku mä en ainakaan nyt just muista ootko ne jo jossain kertonu.
:ashamed:

Ajateltiin porukoilta pyytää sponsorointia ja myydä molempien pyörät, josko sitä sit pääsis oikein 4D:henkin. :whistle:
 
Me kanssa ollaan pohdittu kehtaisko pyytää tulevilta isovanhemmilta vaikka joululahjaks avustusta tuohon 4D:hen jos näyttää ettei muuten anna kukkaron nyörit myöten. Minä siinä enemmän touhotan kuin mies se on niin tasasen rento rellunen että "tässä nyt vaan odotellaan ja kyllä se sieltä syntyy ja terve tulee..." kokemuksen syvällä rintaäänellä. :D

muoks kopsaus kevätvauvoista lääkärineuvolasta (en jaksa kirjoittaa 3x :p) :

Verenpaine 116/58, ihan hyvä mutta hieman matala. Hemoglobiini 128, sekin ihan ok mulle. Paino oli pysynyt suunnilleen samana. Sisätutkimuksessa kohdun koko vastasi viikkoja (12+5) kohdunsuu oli kiinteä ja napakasti kiinni, kohdunkaulan pituus 3cm. Sitten ultrattiin (sykkeen tarkistus) dopplerin huidellessa muilla mailla. Siellä isin ja äitin pieni Onnenkantamoinen köllötti jalat ristissä, yritettiin pikkasen herättää tökkimällä mutta hän käänsi vaan tyynesti kylkeään ja jatkoi unia. Mutta, parempaa päivän aloitusta en voisi kuvitella. :')
 
mama-L, mä oon niin kateellinen (katkeruutta en tunnusta :)) sun lääkärineuvolakäynnistä. Mulla ei todellakaan katsottu tai ainakaan kerrottu mitään kohdun koosta viikkoihin tai mihinkään muuhunkaan nähden eikä myöskään tarkistettu hemoglobiinia :( Muutenkin oli niin tyly käynti.
Voi mikä tuuri teillä kävi, että pääsitte ultraankin! Huippuhyvä juttu, että teillä oli positiivinen kokemus - ehkä se joskus voi siis sattua meidänkin kohdalle!
Kävin eilen antamassa näytteitä, saa nähdä millaisia tuloksia sieltä nyt sitten tulee... Rakenneultrasta ei vieläkän ole osattu päättää, pyörästä en kyllä luovu :) Sponssausta kyllä lupailtiin jo oma-aloitteisesti yhdeltä suunnalta =) Oishan se kivaa saada jotain tietoa siitä, onko vauva kasvanut! Tietty siinä sivussa selviäis jotain muutakin...
Tsemppiä Rhea opinnäytetyöhön, mulla kanssa stressiä pukkaa omani kanssa! Onneks sentään alkaa pahoinvoinneista pahimmat vihdoin hellittää. Vatsalihaksia tosin kivistää pahasti niiden löystyessä ja väsytys on hurja :kieh:
 
Nyt alkaa olla olo jo kohtalaisen virkeä... käytiin juuri tytön kanssa kiertää toi metson alue ja kesti tunnin... Nyt tyttö nukkuu sängyssään ja minä voisin jopa syödä jotain tällä välin...

Vatsa on taas oma, tosin pienempi kuin ennen raskautta mutta kipuja ei enää ole yhtään. Kirjoittelinkin tuonne kerhon puolelle kuulumisia...

Seuraava neuvola käynti onkin 17.9 ja saas nähdä kuinka paljon tyttö on silloin kasvanut..

On näköjään ollut puhetta täällä joogasta ja uinnista... itse olin kiinnostunut uinnista kun uimahallikin tuossa vieresssä, mutta eipä sinne tullut mentyö koskaan. Ehkä jos olis ollu joku toinen odottava äiti mukana niin sitten ehkä.

Ristiäiset pidetään heti kun vaan papin kanssa sovitaan paikka ja aika... kun varattiin alustavasti 7.10 päivä niin se ei käykään anopille kun on jossain reissussa ja tarkoituksena oli viettää heillä ristiäiset kun isommat tilat. Nimeksi kuitenkin tulee Jenna Elisa.

Eipähän tässä mitään ihmeempää ole, arkea elellään ja rytmiä haeskellaan (vaikkei tämän hetkisessä x-tempore tyylissäkään vikaa ole).

Täytyy kyllä myöntää että isoa mahaa ja niitä potkuja ei ole yhtään ikävä! Nykinen potkuttelija on sen verran kultainen :heart: :D

TinniPinni ja Jenna 2 viikkoa ja 6 päivää
 
skog, mulle sattuikin kyllä harvinaisen ihana lääkäri, tiedän sen ja oon kovin kiitollinen ! ihan työni puolesta kun joka päivä näkee niitä hiljaisia suomalaisia miehenjurokkeita lääkäreinä. :D

Lääkäri on kyllä kirjannut kaikki nuo tiedot äitiyskorttiisi, katsoppas sieltä. Tuo että kohdun koko vastaa viikkoja merkitään " c. ut. vast. aikaa " :) Samoin sieltä löytyy nuo tiedot että kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaulan pituus ym. Minulla tarkistettiin hemoglobiini kun erikseen pyysin, normaalisti katsovat vain verenpaineen. Mutta kun harkitsen rautalisän aloittamista niin halusin tietää tuon hempankin. Ja tuo ultraus oli kyllä huippumunkki ! Sitä ei osattu ollenkaan odottaa. :D

TinniPinnin tyllerölle onnea hienosta nimestä ! :) :flower:
 
Paljon onnea Jennalle omasta nimestä!! :flower:

mama-L: siitä joogasta, osaatko sanoo saako sinne kirjastolle johonki autoa ilman maksua parkkiin? Ja mihin mun pitäs mennä siellä? :ashamed: Vai treffattasko ulkona ja mennään yhessä? :p

Rhea ja möhö 13+3
 
Täällä vielä yks jyväskyläläinen :) Vm 85 esikoistaan odotteleva, raskaus aika alkutaipaleella mutta kuitenkin (rv 7) Ilmoittaudun mukaan, ja jos on samassa tilanteessa olevia suunnilleen samanikäisiä, niin laittakaa yksityistäkin viestiä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhea:
Minä ymmärsin, että ei oo uintiin ennakko ilmottautumista.

pp: Miksi oli hätiköity ostos nuo rattaat? Ihan uteliasiuuttani, että viekö paljo tilaa tms? :whistle:
Laitahan sinäkin pp vielä ne ultra tiedot, paikka, hinta jne tähän ketjuun ku mä en ainakaan nyt just muista ootko ne jo jossain kertonu.
:ashamed:

Ajateltiin porukoilta pyytää sponsorointia ja myydä molempien pyörät, josko sitä sit pääsis oikein 4D:henkin. :whistle:
siis nuo vaunut oli sillä perusteella hätiköity ostos,et ei oikeestaa edes muita ajateltu ostettavan.. sit ku ale alko noissa liikkeissä ku poistetaa 06värejä ni mä tulin katuma päälle ja halusin ehdottomasti nuo briot mitkä nyt ostettiinkin... eivät siis sillain vie paljoa tilaa, ja ovat näppärät kyllä mut, joku niissä brioissa vaan iski meille kummallekin...

ja sit ultrasta.. mä kävin siis sairaalalla rakenneultrassa ja oma kustanteisesti 4D ultrassa... ilmeisesti tarkoitit noita 4Dultran tietoja????

terveystalolla käytiin, babyface oli se ultra homma, ku rakenne tehtiis illo aijemmin.. hintaa rakenne tai babyface ultralle tulee jkl:ssä korvauksien jälkee 170e, sama siis kumman ottaa, se lääkäri kysyy sit kun menee et kumman haluaa... ei tarviis iis varatessa tietää muuta kun et menee 4D ultraan... :D meillä kävi uskomaton mäihä, ja ultra laite ei toiminut oikein, ei suostunut kääntää ja tarkentaa kuvaa, ni saatii 67e hintaan tuo ultra :heart: sitä ei todella harmittanut maksaa... ja ultraus kesti 45min ja levyn sai mukaan, paperi kuvia eivät anna muuta kuin eriksee pyydettäessä.. mut meilläkin saa siitä levyltä pysäytettyä kuviksi...

mä olen täällä kauhistellu et kuinka aika pyyhältää näin pirun nopeasti... :LOL: tänää olko jo rv23 :eek: vastahan sitä oltii ihan alussa ja ootettii kuumeisesti ekaa ultraa.. :LOL: noooh.. näin se aika menee... kohta on sit jo joulu ja nyyttikin sylissä sit hetken kuluttua... :heart:

peikko ja topi 22+0
(^ni me päädyttii et meidän tulokas on topi, koska nilla-olavi ei enää ole kun sukupuoli on tiedossa jne.. mukava ku on sit ihan nimi millä kutsua :D )

 
katsoo sellaisen kiekon avulla aluksi sen lasketun ajan... tosin kierto kiekon mukaan 28 päivää. mulla hieman heitteli lasketut ajat kun kierto 35. Neuvolassa siis kiekon mukaan laskettuaika 22.8, ekan ultran mukaan neuvolassa piti paikkansa, rakenne ultrassa viikon pienempi vauva ja kolmennessa lääkärin tarkastuksessa viikkoa vanhempi... kun taas äitiyspolilla piti 22.8 viikot paikkansa :)
Laitan tuon 24 päivän lasketuksi ajaksi ja muutetaan se sitten jos neuvolassa eri.

TinniPinni
 
joo vähensivät terveystalolla suoraa kelankorvauksen pois.. ja viimeks ku aijemmassa raskaudessa kävin mehiläisessa alkuraskauden ultrassa, ni siellä eivät vähentäneet, vaan lähettävät ne laput sieltä suoraa kelalle.. sit tulee itselle se korvaus.. mut voinut tuokin muuttua kun on kuitenki aikaa käynnistä jo... mut terveystalo tekee vähennyksen suoraa... :)

tänne ei muuta, etumus tuntuu turpoavan silmissä nyt.. nythän se vasta kasvamaan taitaa ruvetakin.. ku vauva kasvaa ni kovaa vauhtia...
 
Rhea, minen noista autopaikoista tiiä mittään muuta kun et niit on keskustassa hirvittävän vähän ilmaisia. :eek: Kertokaa viisaammat keskusta-autoilijat saako kirjastolle johonkin parkkiin ? Ainoa "ilmanen" jonka tiiän on Lyseon piha jonne mies aina vie mut siinäki on semmonen pikku juttu et portit saattaa sulkeutua koska vaan (yleensä ~16.00) ja meil on pari kertaa auto jääny sinne viikonlopuks :LOL:

Mut reffataan ihmeessä jossain siinä ulkopuolella! :) Jostain pukukopeist se nainen mulle selitti ku kävin ilmottautumas mut en kyl oikee tajunnu et missäköhä semmosiiki on. Sano että kannattaa suht lämpösesti laittaa päälle et voi olla vähän kolee se sali, ja niitä joogamattoja on siellä lainattavana. =)

Jotenki törppöö et joka mammaliikunta on keskiviikkona mihin mä haluisin!! Jooga, uinti ja kuntovoimistelu. Ei ehkä ihan kaikkii jaksa joka viikko samana päivänä. :D
 
eli takaovien ohi (joista sunnuntaisin mennään lehtilukusaliin) mennään jossa varatut autopaikat jää tällöin oikealle ja vasemmalle jää kerrostalo rakennuksen autotallit. Ilmaisia paikkoja on siis näiden autopaikkojen jälkeen oikealla, jossa tavallaan noustaan vähän ylemmäs, sellaiselle tasanteelle. Siellä saa olla 3 tuntia kiekolla auto!
Käykääs kurkkaamassa!

Täällä vauva on oksentanut ja ripuloinut... ilmeisesti d-vitamiini tipoista johtuvaa... :$

TinniPinni
 
tää lähtee sinne kuntovoimisteluun keskiviikkona kun kerran jotain edes alkaa ton joogan lisäksi.. ja sit se uinti... :) olis ollu ni kiva päästä joogaa mut eih.. :ashamed: te jotka sinne menette ni kertoilkaahan jos siellä olis vapaata yhelle möhömahalle ni juoksen sit seuraavan kerran paikalle kyselemää.. :LOL:
 
mama-L: Hui, eihän sitä sen netti-ilmon lisäks pitäny enää muuten ilmottautua mitenkään? Pitääkö huomenna olla kuitti tms. mukana? :ashamed:
Mä uskon, että pyydän ukkoa kuskaamaan mut niin ei tarvi parkkeerata mihinkään.. :saint:
Mut se mammauintihan on vasta torstaina.. eli ei tuu samalla päivälle joogan kanssa. Altaaseen siis vaan!
Ja PP kans uimaan to! Me yritetään olla oikein kaposia joogassa ja todetaan suureen ääneen, että kyllähän tänne yks möhö vielä mahtuu! ;)

Tänään rv 14 täynnä!! :heart:
 
pinja79
minä yritän kanssa päästä uimaan!

onko täällä mammoja jolla on ollu istukan kanssa ongelmia?

eilen oli neuvola kaikki ok ja sovittiin et n. rv25 ois ultra äippäpolilla. sykkeet oli nyt 157 ekalla kerralla 170.

pinja ja pikku kakkonen rv 17+1
 

Yhteistyössä