Jyväskylän odottajat...

Uimisesta: Mä tykkäsin. Kyllä se ihan tuntuu jos tosissaan tekee ja ohjauskin oli hyvä. Mammoja oli aika monta, mutta sopu sijaa antaa.. :p Meen kyllä toistekin.
Mä sain opiskeiljatodistuksella sen 5? lipun, eli saa opiskelijaalennusta millon vaan.

Mä just soitin neljään eri lekuripalveluun:
Terveystalo: 4D, n. 30 min., viikoilla 20-22, hinta: 200 + 9,5-42 (kela)=167,5?
Mehiläinen: Tavallinen ultra, viikoilla 18-20, hinta: 120? + käyntimaksu 60-75?
Klinikka In Tiimi: Tavallinen ultra, 30min, viikoilla 18-20, hinta: 126? (josta voi itse hakea kelan korvausta)
Likes: Tavallinen ultra (harri selänne-ylilääkäri tekee), viikolla 18, hinta: 75? (en kysyny kelan korvauksesta)

Me mennään joko Likesille tavalliseen tai sitten 4D:hen jos saadaan rahat kasaan.

Kiitos Pinjalle myös uimaseurasta! :D
 
Rhea: Millainen ohjaaja siellä vesijumpassa oli? Silloin kun minä keväällä kävin, niin se oli sellainen tosi nuori pitkähiuksinen nainen, jota ei (anteeks vaan) kauheesti homma tuntunut kiinnostavan... Mut hyvä oliskin jos ohjaaja nyt ok! Täytyy toivoa et ens viikolla ehtis mukaan. Jos ei vaavi synny :LOL: Oon yrittäny sen kans hieroa kauppoja, et ens viikolla vois syntyä.

 
Se ohjaaja oli kyl nuori ja tumma. Sano just valmistuneensa fysiojoksku ja musta oli kyl ihan asiansa osaava.. muisti huomautella hartioista ja selän asennosta sun muista. Mä kyllä tykkäsin, ehkä se oli sit kuitenki eri!? :/

Mä varasin 4D:n!!!!! :heart:

Aika on tosin vasta 25.10, mutta hyvää kannattaa odottaa!!

Tänään mennään tekeen vaunugalluppia lastentarvikeliikkeeseen ja sit kaverille penkoon vauvanvaate kasaa! Jippii! Koko loppu viikonloppu meneeki sit opparin ja koiraharrastusten parissa.

Rhea ja molskis 14+3
 
Rhea: Oli se eri vetäjä, koska tämä viimekeväinen tyttönen oli vaaleahiuksinen ja aina vaan näytti liikkeen ja antoi meidän tehdä sitä jonkin aikaa ja sitten seuraava jne.

Mut hyvä homma :)

Se 4D on kyllä kiva, en itekään olis sillon malttanu odottaa...
 
pinja79
mä kans tykkäsin tuosta uinnista ja ens viikolla ois tarkoitus taas lähteä! työttömät saa sen alen vaan aamuisin opiskeliat aina. mammoja oli paljon muutamalla oli ainakin la marraskuun alussa...

tervetuloa uimaan!

PUISTOKOULU: millon se jumppa on ja mitä maksaa?


 
Kyllä sinne jumppaan Pinja varmaan mahtuu jos vain saliin mahtuu. Itse olin nin blondi (vaikken blondi olekaan), et aattelin ensin että eka kerralla pitää mennä että saa paikan. Äiti siihen vain tuumasi että ei kai siellä kaikki samaan aikaan synnytä... Eli tosiaan osa kun oli jo kalkkiviivoilla olevan näköisiä, ainakin tilaa varmasti raivautuu :LOL:
Ei ole muuteen suikaleelle antaa minkäänlaista vastausta, jos sellaista satut vielä odottelemaan. En ole nimittäin koskaan käynyt yksityisellä gynellä...
Kävin tänään ylimääräisessä neuvolassa tarkastutamassa hemoglobiinia ja kuuntelemassa sydänääniä, kun olin niin kovin huolissani toispuoleisesta kivusta vatsassa ja selässä sekä muiden raskausoireiden katoamisesta. Siellä oli sijaisena aivan ihana melko nuorehko nainen, joka etsi tosissaan sydänääniä (meinasin ruveta aivan parkumaan kun niitä ei ruvennut piiitkään aikaan löytymään) ja antoi vielä lääkäriajan, että saisin olla rauhallisin mielin. Olisipa aina noin ihanaa palvelua, ei ollut terkkarilla käynnissä mitään kiireen tuntua, ja tuli olo että oikeasti välitettiin siitä, mitä sanoin :heart:
Aivan mahtava fiilis oli kuulla pikkuisen sydämenlyönnit!
Keskiviikkoon, jumppaajat! Onko torstain uintiin menijöitä?

skog tasaviikoin 17.
 
eikö sulla tunnu mitää liikehdintää vielä massussa...??

tää kävi tänää muute neuvolassa ja kaiki oli ok.. pissa puhdas, painoa tullu 48jotain grammaa viikkoa kohdin, eli nyt 4kg kasassa koko raskauden ajalta.. :D sf mitta sit vähän olikin shokki,oli meinaan 25cm,et sinne mentii yläkäyrän yläpuolelle... :eek:

keskiviikkona sit nähdään taas jumpassa ketkä tuloillaan sinne... aika perus juttuahan se on et ei sen puolee mut pysyypähän vetreenä... :D ite oon miettiny jos tulisin sitä uintia koklaa torstaina mut mut.. :ashamed: mietin sellaista et mulla ei mee ku noi bikiinit päälle,koko uikkarista ei toivoakaan, et kehtaanko biksuja vetää päälle ja sinne valua tän möhköni kanssa... :D

peikko ja jässikkä 23+3
 
Peikko, mä luulin kyllä sellaista tunteneeni jo aiemmin menneellä viikolla, mutta sitten en oikeastaan tuntenutkaan mitään... Joten huolestuin senkin takia, ettei masuun saanut edes "tökkimällä" liikettä :/
Neuvolatäti sit sanoi, et kohtu taitaa olla taaksepäin kallellaan ja vauva on vielä jossain siellä luiden sisässä... masu on siis silkkaa ihraa usean kilon painosta. huh huh! Ei noita liikkeitä oikein osaa havaita, kun ne voivat olla mitä vain kuplintaa... Niitä odotellessa!
Eihän sulla muuten edes ollut mikään möhkö, musta vauvamasu on tuossa vaiheessa (vielä) varsin hallittu, sulla kun ei noita ylimääräisiä kerroksiakaan pahemmin ole. En tajuu miksi lihon niin paljon koko ajan :|

aina täällä, skog.
 
Mäki voisin tulla koittamaan sitä uintia hei torstaina! Kai muuten Rhea tuut vanumaan keskiviikkona? Kissa ja pöytäasentoja :D

Ja peikko, mullakaan ei oo tod mitään kokouikkaria, oon omistanu semmosen viimeks joskus 12-vuotiaana. |O Et mä tuun kans bikineis, jos säki! Valas rantautuuu.... :D
 
ni kyllä se vauva masu sieltä tulee ja ne liikkeiden tuntemiset on oikeesti ni yksilöllisiä et niistä ei kande huolestua... :hug: mein tammikuistenkin pinossa oli vielä viikko sit ihmisiä jotka ei liikkeitä kunnolla tunteneet.. et siellä 18-22viikoilla kuulemma ensisynnytäjä tuntee.. ota vaan kuule ihan rennosti ja ajattele asiaa niin et kaikki on kyllä kunnossa et nou hätää... onko sulla skog missää kuvaa itsestäsi et nyt sit tunnistaisin sut keskiviikkona? :ashamed: ni ja kyl tää mun möhkö taitaa viikkoihin nähde olla hiukan plötsö..

mama-l mä kovasti haluisin tulla mut mietityttää tuo hinta hiukkasen edellee... :ashamed: pitää kattella huomenissa mikä on tilanne... ja pah sinäkö valas... mikäs mä sitten olen ku puolta isompi oon? :D

peikko ja jässikkä 23+4
 
Joo mäkin mietin sitä hintalaatusuhdetta vielä...

Me nauretaan aina miehen kans ku mä köllähdän sohvalle illalla töiden ja ruuan jälkeen et ryhävalas rantautui taas :LOL:

Ja minulla on tuntunut nyt vajaan viikon semmosta muljuamista ja kutittelua. Mutta eilen tömähti kylkeen kyllä sillälailla että ei voi vauvan liikkeistä enää erehtyä. Aivan mahtava fiilis :D

Äsken kuuntelin sykkeitäkin niin siinä 145-150 ne edelleen pyörii. Tais mukula olla unten mailla kun niin nätisti pysyi aloillaan ja äiti sai kuunnella pitkän aikaa. :heart:

mam-L & Onnimanni 14+5
 
joo odotas ku meet tuon rv20 yli ku ne liikkeet rupee oikeesti olee jo liikeitä et melkee voit sanoa mikä osa nyt osu mahaan tai kylkeen :D mulal ei noilla viikoilal tuntunu ku pientä mylläämistä ei mitä kunnon liikkeitä, mut muistaaksee rv15 tienoolla sit tuli kans kunnon tönäsy sisältä päin mut sit ei ne ollu sellaisia säännöllisiä liikkeitä, et ei niitä usein tuntenu pienemmillä viikoilla...

minä oon täällä verkkareita repiny tuon kelan kans ja mammalomien/rahojen.. nyt tulos se et mä kun jään mammalomalle 3.12 ni olenkin sit rahatta tuon kuukauden... :kieh: ei tuu palkkoja ku mulle maksetaa kuun eka päivä ns etukäteen kuukauden palkka ja sit kelan mammarahat tulee jälkikätee eli saan ne tammikuussa vasta.. ni joulu kuu persaukisena... jee... :eek:
 
pinja79
älkää huolestuko... siel oli suurin osa biksuissa! mä en mahdu biksuihini tai siis tissit ei mahdu... joten koitan viel ahtautua tohon uimapukuun... :headwall:

ja uimahalli suljetaan sillon kasin aikaan muilta eli ei pelkoa et ois yleisöö katsomassa "valaiden rantautumista"

minä olen taas tulossa ja voin sit odotella porukkaa siin ovilla sillon 19.30. kannattaa tulla sillon kun se kassa suletaan 19.30/kun asiakkaat on poissa jonosta!
 
Mulla on kaamee flunssa! :snotty:

mama-L: Mä tuun sinne joogaan ainakin paikanpäälle, mutta hirveesti ei voi riekkua tän lenssun takia. :(

Haluisin niin tulla uimaan torstaina, mutta voi olla, ettei nuhasena oo järkeä lähteä. Jos huomenna parempi olo niin tuun kyllä. Ja mäki ajattelin tulla biksuissa ku siellä muutki oli. Mun uikkarit ku on niin kulahtanu.

Mulla on nyt neljättä päivää maha kipee ja huolestuttaa kovasti ku oon niitä muljahteluja tuntenu ja nyt on ihan hiljaiseloa tota kipua lukuun ottamatta. Soitan neuvolaan ku soittoaika alkaa, mut veikkaan, ettei ne ota mun huolia tosissaan. |O
 
No voi sua. :| toivotaan että pääset sinne neuvolaan, kyllä meillä ainakin kuunnellaan sydänäänet jos kovasti huolettaa! tsenppiä :hug:

Ja nähään hei joogassa tänään, eiköhän se oo yhtä kaukana riekkumisesta ku kuu maasta. :D "kuuntele omaaaa luonnollista hengitystäsi....." zzzzzZZ

mun vauva kuplii masussa. seki herää näköjään kahvin vaikutuksesta!
mam-L ja Onnimuru 14+6
 
Rhea! Sulla on hämmästyttävän samanlaisia tuntemuksia kuin mulla! Tunsin liikkeitä joskus yli viikko sitten useana aamuna, ja sitten ne ovat kadonneet. Tilalle on tullut vain pienentynyt vatsa ja outo toispuoleinen vatsakipu :| Mut otettiin ainakin neuvolassa tosissaan, eli soittele sinne ja vaadi sydänäänien kuuntelemista. Mun ei tarvinnut edes vaatia. Ilmeisesti on aivan normaalia, ettei ole oireita enää näillä viikoilla, ja jonkinlaisia vatsakipujakin on ihan normaalistikin. Liikkeistäkään ei pitäisi olla huolissaan, koska vasta viikoilla 20 ja siitä eteenpäin tulisi ensisynnyttäjänkin ne huomata. Eli ehkä huomattiin vaan liikkeitä vahingossa :LOL: (Tai sit se oli luuloa, koska pari kertaa kuvittelin liikkeitä kylkien alaosan seudulla ym. ja neuvolassa selvisi, että kohtu onkin ihan älyttömän alhaalla.... :LOL: )
Pikkupeikko ei musta taida missään olla kuvaa katsottavaksesi. Yritän uskaltaa ilmaista itseni, jos tilanne sallii :p Näemme illalla!

skog 17+2.
 
Voihan ruma sana! Olin aivan menossa mammajumppaan seisemäksi :ashamed: Jäi nyt sitten väliin viikon kohokohta :kieh: Harmittaa! Eli pikkupeikko toivottavasti et koettanut minua turhaan tunnistaa!

Raskausdementiasta kärsivä Skog.
 
Mun teksti ei sit päivällä tullukkaan tänne tai kirjotin väärään pinoon. |O

mama-L: Missä olit? Jouduin olla pöytä ja kissa ihan yksin.. :(

Kävin lääkärillä tän masukivun takia ja se ystävällisesti tökki mua mahaan ja totes, että joo kipee se sit varmaan on. Siitäkin ilosta sai maksaa taas. Eikä edes selvinny onko vauvalla kaikki hyvin. :( Ja mikä parasta sain jonottaa terkkarissa 45 min yli sovitun ajan. Maha siis edelleen kipee.

Ketä lähössä uimaan huomenna?
 
Rhea, jouduin jäämään töihin pidemmäks aikaa kuin oli tarkotus. Olin vasta neljän aikaan kotona enkä syöny mitn jne enkä sit vaan ehtiny. Tosi mälsää :| Varsinkaa ku ens viikollahan sitä tuntia ei oo... (syysloma tai jtn.)

Mä en tajua mikä siinä nyt nii hemmetin vaikeeta on yhet sydänäänet kuunnella! Kannattaa varmaan soittaa suoraan neuvolaan että suuri on huoli ja apua nyt! Ja jos ei vieläkään onnistu ni marssit sit tänne meidän neuvolaan ja minä kuuntelen sulta ne sykkeet :D

Mulla on ollut aivan hirvee migreeni tänään koko aamun ja v-tutuksen määrä maksimoitui ku ei ollu aamulla kotona kahvimaitoa. Nyt sitten jumahti töissä kopiokone ja hirvee kiire ja ressi. Loistavaa!

mama-L ja vauva 15+0 taas lähti uus viikko käyntiin... :)
 
skog no yritinhän mä sua sieltä tunnistaa... :D mun vieressä oli sellainen suht lyhyt hiuksinen tyttö jolla oli sellaiset vaaleanpun. silmälasin kehykset? tunnistaako kukaan itseään????? :D

rhea minkä takia meet edes tavan lääkärille valittaa kipuja tms kun sitävarten on äitipolillla päivystys 24/7 et odottavat äidit menee sinne.. siellä saa ammattitaitoisempaa hoitoa ja mulle sanoivat ainakin tk:sta viimeks ku kävin et kaikki menee nykyää sinne mammapolille oli raskausviikot mitkä hyvänsä... siellä on asiantuntevat lääkärit ja laitteet millä katotaa et kaikki kunnossa... :) et jos vielä jatkuu kipuilut ni menepä sinne käymään... (ja siis sehän on keskussairaalassa,pääovista sisään,2kerroksee... ;) jos et tiennyt.. )

mä täällä taas kauhistelen et huomenna olis taas viikkojen vaihtuminen... :whistle: voi tsiisus ku aika menee nopeesti... enhän mä varmaa honase et ku synnyttää pitäs lähtee et mulla oliski viikot täynnä... :LOL:

jumpassa oli eilen aika pieni porukka... :/ missäs kaik oli?? ja tiedoksi niille joilla la on helmi-maalis-huhti-toukokuussa ni se jumppa jatkuu heti silloin tammikuussa,et jos ei nyt o käyny ni sillo voi mennä... :) ku eikös noi joogat jne lopu ennen joulua kans eikä jatkosta tietoa?

mut selaista tänää...

peikko ja poitsu 23+6
 
No todella loistokasta asiakaspalvelua terveydenalan ammattilaisilta kyllä jos ensisynnyttäjä menee hädissään vatsakipujen takia lääkäriin niin ei osata ohjata äitipolille. En minä ainakaan tiennyt tuommoisen olemassaolosta. Itsekin kävin tavallisessa päivystyksessä huippauksen takia, eikä mulle sielläkään mitään infottu. Että hyvä, hyvä!
 
Mähän menin sinne tavislääkärille neuvolatätini ohjaamana.. enkä mäkään kyllä mistään äitipolista tienny. :( Se oli siis maailman turhin käynti oikeesti ku paino vaan sormilla mahaa ja kuunteli suolistoääniä. Ei mitään muuta ohjetta ku että osta mamma housut äläkä huolehdi. Just. Eikä se edes osannu sanoa millon ottaa uudestaan yhteytä jos ei helpota.

Mä soitan nyt 12 sille neuvolatädille uudestaan ja jos se ei ota mua vastaan ni mä tuun sit sun vastaanotolle mama-L! :D

Kai nyt muitakin on uimaan lähdössä? Mä ajattelin tulla vaikka nuha vasta eilen helitti. :x mama-L ja skog ainakin ku teillä jäi jumpat väliin eilen! :saint: Kyllä sitä ainaki kerran pitää tulla kokeilemaan! :p

pp: saako sinne äippäpolille siis vaan mennä ilman ajanvarausta? Lähettääkö ne siitäki miljoonalaskun perässä? :ashamed:
 

Yhteistyössä