Jyväskylän odottajat...

Pinja: Öh, minkä viestin? :saint:
Mä olin yksin porskuttelemassa eilen (tai olihan siellä toki muutama muukin mamma) kun en pääse tosiaan ens viikolla kun ollaan sillon Kokkolassa. Sain vihdoin sen keltasen lapun, mutta nyt en voi palauttaa sitä ens viikolla. Oli muuten aika rankka jalkatreeni eilen, mulla ainaki tuntu ihan kiitettävästi. :p
 
Pinja: Ai tuollahan se viesti oli irc-gallerian puolella. :LOL: No nyt sain sun viestin. toivottavasti et ainakaan kipee oo. Se on niin ankeeta aina. Meillä isännällä puhkee viisauden hammas ja sitä valitusta ei jaksais kuunnella enää.. :eek:
 
Oltiinpas me tiputtu, kolmos sivulla jo menossa.

Ootkos mama-L tulossa jookhailemaan keskiviikkona? =)

Mä shoppailin mamma vaatteita ja koitettiin netistä huutaa rattaitakin, mutta joku muu oli äveriäämpi. Viikonloppuna mennään hiomaan mun vanhaa häkkisänkyä, joten nyt alkaa vasta pikkuhiljaa koko vauvajuttu konkretisoitumaan. Kaveriki toi imetystyynyn ja pieniä vaatteita vähän aikaa sitte.. :heart:

Vastasko muut siihen 2+:n kyselyyn joku aika sitten, missä sai valita jonku lehden irtonumeron vaivan palkaks? Mulle ei oo lehtee tullu vieläkään.. :(

Rhea ja mötkis 17+0 (tiistain puolella tosin vasta, eli 20 minuutin päästä)
 
Huomenta! Olipa yllätys saada lukea täällä jotain uutta :D Oon itse ollut totaalisen laiska kirjoittamaan ja nää foorumit on aina tiltissä...
Minä oon kanssa kattellut tuolla huuto.netissä kaikkea, mut aina siellä löytyy kroisoksia... Hinnat nousee välillä niin korkeelle, ettei ole mitään järkeä ostaa käytettyä niin kalliilla, varsinkaan summanmutikassa... Muutaman viikon päästä mekin saadaan ehkä jo lainatavaroita, pääsee hypistelemään. Vaunut ostan vasta, kun saan nuo opinnot päätökseen... Niiden ostaminen on niin aikaavievä projekti! Ja siltä varalta, ettei rupee opinnot loppumaan, on meillä parvekevaunut jo tiedossa. Aitoa retroa ja tosi komeet =)
Mistä Rhea löysit mammavaatteita? Mä oon ostanut ihan tavan valikoimista jotain, löytyi sellaisia, etten ikinä ostais jos en ois raskaana. Näyttäis vaan raskaana olevalta ilman syytä... Niin ja ostin jo monta viikkoa sitten mammahousuja, silloin ne oli vaan mukavia, mut nyt ne alkaa jo olla tarpeeseen. Välillä maha näyttää kohtuullisen hillityltä, mut välillä se on aika massiivinen. En oikein oo tottunut vielä valaaksi muuttumiseen, nyt alkaa jo vaikuttaa kilot ja eteen kertyvä pötsi...
Peikko missä kävit hierottavana? Mulla on aivan älyttömän jumissa koko lapojen ja hartioiden seutu, joten ois ihanaa... Miten se käytännössä onnistui kun vatsallaan ei ainakaan tavishierontapöydällä voi olla? Niin ja näemmekö huomenna jumpassa?
Ai niin, viime viikolla lääkäri näytti vauvaa taas ultralla, se siellä riehui ja koetti heittää kuperkeikkoja. Taidan juoda liikaa kahvia :whistle:
Hyvää tiistaipäivän jatkoa!

Skog 19+1 (puoliväli häämöttää!!).
 
Rhea, juu oon tulossa venymään, siellä nährään :)

Minäkin ostin jo aiemmin H&M:n mammamallistosta yhen kietaisupaidan ja sitten muutamaa kokoa isommat housut. Mammahousuja en oo vielä hankkinut kun ajattelin kattoo että mihin suuntaan toi nyt lähtee kasvamaan, nyt ois sit niillekkin iso tarve! Samoin takit mulla on melkein kaikki bleiserimallia, villakangastakki on isompi mutta vielä liian paksu. Et näytän sit lähinnä valaalta ne piukat takit päällä ja napit lentelee :LOL: Lapsukaisetki sano tänään et "sä oot pyöreä, kuin jättiläinen! kuin valas!" Joo... Kiitos kiitos. :D

Mäkin haluan hierontaan! Ei kekkuli, ois kyl niin ihanaa. Muutaman kerran oon käyny migreenipään takia ja oli niin iso helpotus. If I was a rich girl nananananaaa...

Mäkin ootan sitä ilmaislehtee edelleen, saapi nähä onko tullakseen! Ison vaivan kyllä näin sitä kyselyä tehdessä et paree ois! :p

mam-L / Onnenmuru 16+5
 
ihan eka olen tulossa jumppaan huomenna.. skog tulet sie?

hierojasta!! käyn siinä villen tornin talossa yhdellä naisella, eli siina inferno baaria vastaoäätä olevassa talossa.. huomenna on taas hieronta.. :heart: hierominen onnistuu helposti, istun jakkarala ja nojaa siihen päätukeen... :) ihan hyvä ja rento asento.. ;) kun eihän ne voi muuta kun hartia-niskaseudun hieroa kun raskaana ollessa ei saa tuonne alaselkään päin kaikota.. mut kyllä on helpottanu piänsäryt.. suosittelen.. ei o edes kallista kun 18? maksoi 45minsaa..

mammavaatteista.. mä olen joutunu niitä hommaamaan jo ihan sillo alussa... joskus rv10 hyppäsin mammahousuihin, kun farkut paino tuonne alamahan niiin et oli maha kipeenä jatkuvasti.. :( ostin sillo hennesiltä muutamat sellaiset mistä saa sen maharesorin käännettyä, ni menivät sillo alussa ihan hienosti.. nyt ei ole toivoakaa et menis omat farkut edes jalkaan tai muutkaa ku verkkarit...

tää otti eilen kans ja kävi oikein laittamassa isolleen, ostin hennesiltä 2mamma housut ja ison läjän paitoja.. tavan osastolta paidat ostin, ku siellä oli pidempiä ne paidat ku mammaosastolla.. olette varmaa muutkin huomanneet? :eek: menevät sit ne paidat raskauden jälkeenkin hienosti,se oli vähän homan tarkoituskin kun eihän tässä ole enää raskaus aikaa meikäläisellä jäljellä kun muutama kuukaus.. eilen just kauhistelin et 10viikkoa ni vauva voi jo syntyä... :eek: noh shoppailusta kuitenkin ni rahaa palo ihan kivasti, itelleni en o varma sit teinivuosien jälkee noin isolla summalla ostanut vaatteita.. ostin sit vauvalle sitterin ja muutaman paidan ja tumput.. :D hennesillä oli aivan ihania vaatevalikoimia nt, mut en viittiny ruveta hamstraa ku meillä on aikalailla jo kaikki tarvittava vaate tuolla kaapissa... :)

ni joo, tää sai äitiys/vanhempain rahapäätöksen viime perjantaina..samoin päätös tuli pakkauksesta jotanyt odottelen saapuvaksi.. 2viikon sisällä pitäs tulla.. ei onneks ihan huonosti käynyt äippärahojen kans, et eka erä on 1173? ja tulee tammikuun 10pvä.. et ihan hyvin.. seuraavat erät oli sit hiukan pienempiä mut kyllä niillä toimeen tullaan.. :D

turvaistuinten kans oon taistellu.. siis kaukaloiden.. :ashamed: ovat meinaan sen verran hinnakkaita nekin.. ei meinaa enää saada pelkkää kaukaloa ostettua van on ostettava myös se jalusta.. sit ne mitä saa ilman jalustaa, ovat sellaisia tosi vähemmän turvallisen näkösiä,ei ole korkeaa sivutörmäys suojaa tms.. et tulin siihen tuloksee et ku se on viimesenä hankintana nyt tulossa, ni ei auta ku ens kuussa sit varmaa hakea.. brio primo penkkiin taidetaan päätyä.. se on jalustalla 184? tai sit oli lasten tarvikkeella crago merkkinen kaukalo jalustalla.. 189? et näinnikkäästi...

peikko ja poitsu 25+4
 
Huomenta!

Kyllä minä Peikko tulen, jos en sitten ole taas väärässä ajassa. Viimeksi tykkäsin tosi paljon! Uskallatko paljastaa, minkä nimisellä hierojalla kävit? Tulis kyllä niiiin tarpeeseen!
Mun on pakko kysellä mun pakkomielteestä, eli kuinka paljon teillä on tullut painoa? Mulla kun ei neuvolatäti ollut kauhean iloinen painonnoususta... Jännittää aina se vaa'allakäynti, kun itse luulee et homma on pysynyt hanskassa, ja sitten selviää, että hanskat on jossain perikadossa... Tietty ollaan ihan eri vaiheissa suurin osa, mut anyway :LOL:

Illalla jumppaan kaikki kynnelle kykenevät!

Skog 19+2
 
juu tulen paikalle ja nyt ilmaise itsesi mulle oikein vahvasti ni huomaan sut.. :LOL: mulle on tullu painoa 4kg viime käynnillä.. veikkaan et nyt on kyl sen jälkee lissäntyny oikein urakalla... joo uskallan paljastaa,on ni hyvä hieroja et sitä uskaltaa kehastakin.. eli tuula ööh heh mikähän sen sukunimi oli?? ni kuitenkin tekee hierontaa siinä yliopistonkatu 19(?) jos oot kiinnostunu ni voin laitella sen puhelin numeroa vaikka tähän.. itse myös äiti niin tietää hyvin mitä saa hieroa raskaus aikana ´jne.. ja todella mukava ja puhelias täti.. :heart: tää tykkää.. fysio tais olla hänen yrityksen nimi.. :D (jotain muistan)

mut illalla jumpalle joo kaikki.. :wave:

peikko ja poitsu 25+5
 

Täältä yksi uusi masun kasvattaja haluaisi liittyä joukkoon mukaan. Olen muutaman kerran käynyt täällä lueskelemassa, varsin vilkasta ja mukavaa keskustelua.
Ensimmäistä nyyttiä odotellaan, nyt jo innolla kaiken alkujännityksen jälkeen. LA on 1.4, nyt viikkoja 14+1. Minä olen 34 v ja avokki 32 v, Kuokkalanpellolla asustellaan.
 
Eipä ole miun kirjoituksia pitkään aikaan kuulunut. Terve siis vanhat ja uudet jykyläiset odottajat. Mulla on jumpat jääneet, vaikka kovasti suunnittelin niihin liittyväni. Liitoskivut ovat kiusanneet tässä nelisen viikkoa - nyt pääsee pikkupikkulenkeille kävelemään kodin lähellä. Paastosokerikin oli koholla, joten kotona mittailen sokereita pari krt viikossa. Hyvin on kotiarvot pysyneet normaaleina. Muuten odotus sujuu mukavasti - vauva liikkuu mielettömän paljon ja se ei vielä tunnu kipeältä, vaan ihanan hassulta. Huomasin, että etusivulla mun laskettu aika oli jostain syystä merkitty 26.12. Oikea LA on 30.12., vaikka rakenneultrassa arvioitiin 2.1.... Jännää kuitenkin kumpana vuonna syntyy! =)

SuTi ja pikku-Veera 27+3
 
Tervetuloa mukaan joukkoon. Itsekin vasta parisen viikkoa sitten löysin nämä sivut ja tykästyin. Meillä on muuten lasketut ajat likikäin, mulla 29.3. ja ensimmäistä nyyttiä myös odotellaan. Me asutaan Rautpohjassa. vaaka-70 14+4
 
Terve vaan Kirppu!

Itelle kuuluu odottelua... Tänään oli neuvola ja nyt oli sf-mitta pienentyny sentillä viikossa, eli 33cm nyt. Vauvan pää oli alhaalla ja kiinnittyny ja koko vauva siis laskeutunu. Kaippa se joskus syntyy. Nyt sit saunaan supistuksia odottelemaan :D

rv39+0 siis tänään.
 
Aaaaaoooouuummmm, Rhea! :D Ne joogan ääniharjoitukset meni kyllä ainaki multa vähä yli hilseen. Oltiin ku meditaatiomunkit :LOL: Mut kyl nyt tekee taas gutaa ku ei oo niskat ja selkä ihan jumissa.

Nyt pitäis olla taas aktiivisempi tällä äitiysrintamalla ja varata aika kakkosneuvolaan, vaikka 3 viikon päähän sekin vielä taitaa mennä...

mamL & Onni 17+0 :heart:
 
Enpä ole täällä aikoihin taas käynyt... vienyt työ ja esikoisen hoito ison osan ajasta. Viikkoja on menossa 28+3 ja eilen jäin selkä vaivojen takia sairaslomalle. Nyt jo hieman hävettää, kun ei kotona ollessa selkä ole juurikaan kipeä. :ashamed: Tosin työnä teen sellaista, että lähes koko ajan saa olla jalkojen päällä. Rouva Räpylä tämän asian jo tietääkin... :D :whistle:
Vauvalla kaikki on kunnossa, kunhan vielä äitikin jaksaisi.
 
mama-L: Juu ei ne ihan mun juttuja nuo jokhut oo. Mä sit vaan ruttailin omaa naamaa huvin vuoks ja vailin suuta ilman ääntä. :LOL:

Mä tunsin ihan sata varmasti eielen ekat liikkeet ku sohvalle köllähdin. Tein vielä joogan jälkeen parin tunnin lenkin metsään ja imuroin ku sieltä palsin. sitte ku pysähty sohvalle ni kämmeneen tuntu pari mojavaa tönäsyä ja sit sitä pientä muljuntaa. Kai siellä sitte oikeesti joku majailee. :heart:

Nyt viikonlopuksi Kokkolaan vanhksia moikkaamaan. Sunnuntaina takas. Mukavaa viikonloppua kakille!! :wave:

Rhea ja rv 17+2
 
pinja79
tänään ois taas uima päivä...

mammavaatteista... mä oon hamstrannu vaatteita tosi paljon... mulla oli yli 20kpl housuja, osan olen nyt sit myyny pois. paitoja olen ostellut paljon lisää mutta sellasia mitkä menee sit imettäessä hyvin! sillon noita paitoja kuluu... jos tulee reilusti maitoo aina on tahrat tissien kohdalla ja sitä suihkus jokapuolelle välillä... H&m:n mamma farkuis on vähän ollu ihme kokoja... mulla on 36 ja ne on vähän naftit ja 40 on hyvän kokoinen... muuten käytän mamma vaatteissa 36 tai s kokoa... lindexin mamma farkut kokoa 36 on vielä vähän isot... nyt on ollut helpompi ostella kun on jo tietoa ekan jälkeen... ostin viikoloppuna triumpin imetysliivit (kaarituettomat) yö käyttöön ne maksaa norm. melkein 30e ja oli ales 10e ostin saman kokoset mitä esikolta on...

vaunuista: me saatiin just perjantaina myytyä ne meidän emmaljunga smart duot pois, metsästellään tuplia... onhan noila vaunuilla hintaa kysyin mitä uudet emmaljungan tuplat maksaa sil vauva kopal ja jalkapeitol niin 850e :eek:
huh huh! mulle kun ei käy nuo briot kun niis on niin korkee se työntö korkeus... eikä ne mee hissiin mummolassa kun sitä kahvaa ei saa taitettua... toivottavasti löytys jostain vähänkäytetyt/siistit!

nyt leikkiin aksun kans!

pinja ja pikku kakkonen 20+2

ens viikolla neuvola
 
Tervetulotoivotus uuden uutukaisille listalle ilmoittautujille!
Mulla on nyt sata kysymystä vailla vastausta. Olisinhan voinut Peikolta eilenkin kysyä, mutta kun oon puissa niin oon puissa ja melkomoinen on raskausdementiakin....
Eli: Laita ihmeessä sen hierojan numeroa tulemaan. Tulis niin tarpeeseen niin tarpeeseen hieronta, kun ei miestäkään ilkeä alati vaivata...
Ja sitten... Peikko sanoi et äippäpolilla on aina ultrattu. Onko muilla, eli onko se odotettavissa? Sillä vain, että kannattaisko sinne miehen tulla mukaan...? Onko teillä ollut? En tosin riemusta kilju, kun sisätutkimus saa lisätodistajia, mutta oispahan valmennusta synnytystä varten... Kokemuksia polilta siis kaivataan! Ja jos on ultrattu, mitä teil on siinä katsottu?
Onneks en mahtunut mammajoogaan, jos siellä pitää joikhata :LOL: Menee jo meditaation puolelle... Vaik toisaalta kyllä se mammajumpan ekakerran loppurentoutus osuu aivan samaan kastiin, ja siitä on saatu monet naurut jo. Ja nauruhan pidentää ikää, ehkä myös masuasukkaan.

Hyvää illanjatkoa kaikille toivottaa Skog 19+3.

p.s. mama-l kun jossain kirjoitit meidän neuvolakäyntien harvuudesta, niin mulla ois ilman ongelmia ollut siis eka raskasviikolla 10 ja toka 22... Nyt oon siis kuitenkin rampannut siellä harva se viikko :p
 
Itseasiassa minullekin tuli np-ultran mitoilla LA 29.3, mutta sitä ei muutettu kun on niin lähellä aprillipäivää. Saa sitten nähdä onko maaliskuu vai huhtikuu oikea... pääasia, että siellä jossain lähistöllä.

Ja kiitos vaan vastaanotosta! :flower:

Tuo jooga kuullostaa mielenkiintoiselta, onko se joku kiinteä ryhmä, johon on pitänyt ilmoittautua jo aiemmin? Ja ehkä se on niin oma maailmansa, ettei siihen kesken pääse mukaan. Olisin kyllä ihan tyytyväinen, kun kaiken sairastelun jälkeen pääsisi takaisin pilateksen pariin.

Niin ja sitten vielä siitä puistokoulun jumpasta, minkä tyyppistä liikkumista se on?
Utelias Kirppu 14+2
 
Missä oot käyny pilateksessa? Mä käyn kuntoportissa, mutta nyt ollu kuukausi taukoa sairastelujen takia. Ens viikolla yritän palata salille, kun sairausloma loppuu. Ja vesijumppa torstaina myös kiinnostaa. Tuletko sä siihen?
 
Huomenta!

Pinja mulla on ollut toispuoleista kipua ja supistuksia, joihin liitty vatsakipua. Kun niille ei löytynyt selitystä, tekivät sisätutkimuksen, jonka perusteella lääkäri määräsi jatkotutukimukseen. Epäili kai, että eräs nimeltä mainitsematon vanha tuttu ongelma olisi pahentunut. Tai jotain. En tiedä, epäilikö myös olevan yhtedessä kipuihin. En viitsi kovin yksityiskohtisesti selittää täällä julkisella palstalla... Kuitenkin kontrolloivat nyt polilla tilannetta. Ihmettelinkin, kun se tyly miesääkäri ekassa tutkimuksessa oli sitä mieltä, ettei tartte kontrolloida, kun tätä on tarkkailtu vuosikausia ilman raskauttakin... :x
Kirppu puistokoululla on sellaista hypytöntä vanhanajan aerobic-tunnelmaa. Mamboja ja V-askelia :D Sitten on ollut venytyksiä, rentoutumista ja tasapainoharjoituksia. Joka kerta saman huonon musiikin tahtiin. Mut vetäjä on symppiksen oloinen ja tietysti me kaikki muut jumppaajat ollaan tosi mukavia, ennen kaikkea! Itse ainakin oon tykännyt.

Skog 19+4.
 
pinja79
Huomenta!

skog kuka lääkäri sul oli? se Carl-Mikael Löfhjelmkö.

Uimass ei ollu kun muutama mamma! nyt oli tilaa liikkua! meit oli varmaan vaan n.15! ihan tehokas jumppa oli! Rhea sua kovasti kaipasin ;) oli niin outoo olla "yksin" =)

nyt kattoo boxilta kotikatua!

pinja ja pikku kakkonen 20+3
 

Yhteistyössä