Jyväskylän odottajat...

Joo, tuo hierontaohjaus ois kyllä aivan huippu :LOL:, meillä tahtoo kääntyä aivan toisinpäin koko hieronta. Nytkin ois joku palauttava käsittely tarpeen pilates-tunnin jälkeen. Miten voi olla kroppa taas niin jäykkä ja voimatkin on hävinnyt jostain sukanreiästä pihalle, ei niitä ainakaan jaloista löydy :whistle:

Nauttikaa ihanista syysilmoista!!
 
Ei tarvitse pelätä että kaatuisi Jyväskylässä KS-ks:ssa synnyttäminen tuohon lakkoon/lakkouhkaan. Synnytykset hoidetaan kyllä ja osastolla on tarpeeksi ihmisiä, anoppi on siellä kätilönä eli on kertoillut mulle näitä. Onneksi ei niin pahasti tätä meidän aluetta koske... Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirihän ilmoitti eilen uutisissa että heidän puljunsa ei yksinkertaisesti pyöri jos irtisanoutumiset astuvat voimaan. Perushoitajista kun ei niin vaan kätilöitä pikakouluteta yms. Myös lasten teho ja ensiapu tuntuu kärsivän pahiten siellä päässä...

Mutta mulla on kyllä kaikki sympatiat hoitajien puolella, että painaisivat vaan loppuun asti. Tätä on niin kauan odotettu, ja pakon edessä näitä järeitä konsteja käytetään, ei kai kukaan tällästä muuten halua. :eek:

Mieheni oli päiväkirurgiseen (ns. kiireettömään) polvileikkaukseen jonossa, onneksi tuli eilen kirje että 26.10 leikataan, ennen tota lakkoilua siis... Muuten ois varmaan saanut odotella tuomiopäivään asti. :x

Miulla masu edelleen kasvaa ja kohdunpohja oli tuossa pikkusen navan alapuolella ku anoppi viimeks sitä kokeili. Rakenneultraa kovasti odotellaan ja 2. neuvolakäyntikin on varattu torstaille 25.10, eli just pääsee mieskin onneks mukaan sinne ennen leikkausta.

Ja Rhealle vielä et se viime jooga meni ihan mönkään kun mulla meni ylitöiks ja oli vääränlaiset vaatteet päällä et oisin suoraan sit töistäkään tullu. Ja oli ihan sukka se koko päivä muutennii, kaikenlaista härdelliä. :D

Mut mie toivotan teille kuulkaa aktiivista loppupäivää,
mama-L ja Onni 19+0

:heart:
 
mahtaako skog sulla olla sama nimi kun komiaksi kehuit??? :D

Täällä viimeyönä Jenna nukkui 12-05:30... säikähdin jo kuuntelemaan että onks se elossa.... mutta sitten alkoikin jo kuulua ähinää...
Tuolla pihalla taas vetelee sikeitä... yritän saada joka päivä sen nukkumaan ulkona... onneksi itkuhälytin on keksitty.

Ensiviikolla miehellä vielä isyyslomaa ja lähdetään ensimmäiselle pitkälle reissulle tytön kanssa (250km suuntaansa).

Mukavaa loppuviikkoa!

TinniPinni
 
Heips pitkästä aikaa!
Huomaa että koneella käyminen alkaa olla nykyään harvinaista herkkua,siitä tämä jälkikasvu (4 kappaletta) pitää hyvin huolen:0)
Eilen kotiuduttiin Rebeccan kanssa taas sairaalasta,sai sisaruksiltaan kunnon räkätaudin ja ja sairaalareissuhan siitä tuli, noin pienellä (ens viikolla 2kk) nuo röörit on heti tukossa eikä hengittely ja syöminen oikein onnistuneet kotikonstein.

Mulla oli nyt ihan asiaakin. En tiedä saako täällä puolella kaupitella,no, ylläpito poistakoon tän jos ei saa. Anyway, meillä ois ylimääräinen turvakaukalo kaupan jos jotain kiinnostaa. Ostin sen elokuussa (07) kakkosautoon,mut myytiin auto pois ja ehdin käyttää tuota kaukaloa tasan kerran. Oz Babysta ostettu.Pienennin ja pehmusteet löytyy. Ja merkki oli siis Jane rebel pro.

Löytys myös Baby Björnin rintareppu, en jotenkin osaa ite sitä käyttää vaikka ihan hyvä reppu onkin.

Jos joku kiinnostui,voipi laitella yv:tä ja jättää vaikka sähköpostiosoitetta niin voin pistää kuvia tuleen.

Nyt on pakko yrittää jotain siivoomisen tapaista, koti näyttää siltä kun joku ois räjäyttäny täällä pommin. Miten ihmeessä jotkut saa paikat aina pysyyn järjestyksessä!
:headwall:
 
meille syntyi toinen poika 17.10 klo 6.30. 4030g, 50cm Py 34.5cm. Synnytys oli nopea (2h) ja siedettävä. Tultiin eilen jo kotiin ku vauvalla ja mulla kaikki hyvin. Tänään käytiin vaan lääkärillä vielä ku niin aikaisin kotiuduttiin. Vauva vaan tissiä syö ja nukkuu eli helppoa toistaiseksi. Isoveli kovasti silittelee ja ihmettelee vauvaa.Itsellä olo aivan mahtava verrattuna edellisiin 9kuukauteen :)
 
pinja79
hoh hoijaa... tänään tuli kirje tapiolasta että tulevalle vauvalle ei myönnetä vakuutusta ennen kuin on 2kk. johtuen siitä että edellisessä raskaudessa tuo raskausmyrkytys!

kiva kiva! nyt sit ollaan vaihtamassa kaikki vakuutukset toiseen yhtiöön!

pinja ja pikku kakkonen 22+6
 
missäs kaikki keski-suomen mammat on ku näin hiljaista pitelee?? :eek:

skog tuutko jumpalle keskiviikkona? ite yritän saapua khyl paikalle,mulla vaan ollu noita supisteluja ni on otettava khyl rauhallisesti..

eilen illasta jouduin äitipolilla tarkistuttaa onko paikat kii, ku on tosiaa supistelu ja poltellu mahaa/selkää.. oli paikat onneks kiinni ja asukki oikein virkeä.. käyrällä tuli kans suppareita mut ilmeisesti aika heikkoja? painoa mötkylällä oli reilu kilon verran... epäilivät et olis jotain muuta kun raskauteen liittyvää kipua, mut asiaa ei kuulemma tutkita nyt ennen kuin vasta raskauden jälkee.. et pitää vaan pärjäillä nyt tää loppu aika..

:attn: tietääkö kukaa oliko viime viikolla jumppaa puistokoululla? ku me tyynexin kans pääteltii et se olis kans syyslomalla, ni ei sit vaivauduttu paikalle edes... :D

peikko ja poitsu 28+4
 
Aivan alkajaisiksi onnea Rouva Räpylä sekä en muista onko
Eleonoriakaan tullut vielä onniteltua. Siis paljon onnea tytöstä ja
pojasta!
Meillä ei paljon sukupuolta kyselty eikä näkynyt, kun äitipolilla tekivät
rakenneultran mun kontrollikäynnillä. Oli aivan huikeaa tuuria - mehän
päätettiin jättää akenneultra väliin. Nyt siellä joku
kätilö/kätilöopiskelija harjoitteli ultraamista oikein pidemmän kaavan
mukaan. Kaikki näytti kuulemma hyvältä ja vauva sai lausuntoon
määreeksi "liikkuvainen", kun sen verran taas jumppasi siellä. Painoarvio
oli 345g, sanoivat vastaavan viikkoja, mutta luulen menevän vähän lähemmäs tuota alkuperäistä karkauspäiväksi laskettua aikaa. Ihan oli helpottava käynti kaikin puolin, vaikka olinkin varma, että vauva on kunnossa. On ollut sellainen fiilis, kun sen verran kovaa jo potkii =) tuntuvat ja näkyvät jo ulospäinkin liikkeet, isäkin on päässyt vihdoin niistä osalliseksi,
hauskaa. Mulla tosin ei ole hauskaa, koska koko viime yö oli aika levoton sen riehumisen takia. Meidän vauva taitaa olla ADHD.
Muuten te jo synnyttäneet, millaisia ne huoneet tuolla synnärillä ovat?
Viime viikolla mulle selvisi, että siellä ei olekaan enää perhehuoneita?
Montako henkeä siis on samassa, onko ne vierihoitopaikkoja?
Nyt meillä on lainattuna melkein kaikki tarpeellinen vauvalle ja vaunutkin
ostettiin. Aika hurjaa. Tänään sais viedä äitiyspakkaushakemuksen, mut ei
olla vielä aivan varmaksi päätetty, otetaanko se. On tuota lainatavaraa
niin hirveästi... Miten muut aiotte tehdä?
Ihanaa, kun tällä viikolla on taas jumppa ja tanssitunnit. Viime viikolla
piti tyytyä lenkkeilyyn, kun ei yksin saa jumpattua, ja se tuntuu heti
selässä, kun on tuota painoa sen verran ruhtinaallisesti tullut... Olen varmaan Peikko tulossa jumppaan. Mulla on vaan kanssa supistanut nyt, että joutuu ottamaan rennommin jos ei helpota. Ei taas auttanut yö välissä, ehkä just sen vauvan potkimisen vuoksi... Niin joo, ei jumppaa ollut viime viikolla, eli ihan oikein arvasitte.
Ai niin ja vielä, yritin jo eilen lähetellä osaa tästä viestistä, mutta ohjelmisto oli taas vaihteeksi aika tukossa. Onneksi muistin kopioida tekstin leikepöydälle aiemmista vahingoista viisastuneena...

Uudet viikot alkumetreillä! Skog 22+1.
 
pinja79
skog: itse ollin osastolla 5 eli ei varsinainen synnytysosasto... vaan se on sellainen osasto missä äiti on ollut hoidossa ennen synnytystä ja palaa sit sinne takasin tai lapsi on vso:lla ja tuosta oli siihen lyhyt matka... siellä oli synnyttämättömille omat huoneet ja synnyttäneille omat, synnyttäneet oli 4 ja 5 hengen huoneissa joissa oli siis verhot mahdollista vetää eteen vauvat oli vierihoidossa käytännössä kokoajan... yksi lasten oitaja oli osastolla mihin sai vauvan viedä kun meni pesulle tai tapaan vieraita kahvioon. osastolle saa tulla vaan vauvan isä, sisaret ja isovanhemmat! muut tavataan kahviossa! minun huoneessa oli kaksi äitiä joilla oli lapset vierihoidossa ja yksi minun lisäksi joka ravasi katsomassa vauvaa vso:lla!

kuulöin juuri et henkilökuntaa on vähennetty vaikka osasto on isompi! ja että synnyttäneet pistetään mahd. pian kotia! eli mahdollisesti jo samana päivänä! (tois synnyttäjät) kumpikohan minä olen kun eka leikattiin?

pinja ja pikku kakkonen rv23
 
Pinja: Tarkoitus olisi huomenna päästä mukaan uimaan taas! Nähdäänkö siinä pukkareilla viimisellä rivillä?

mama-L: Taasko meni ylitöiks kun sua ei joogassa näkyny?

Meillä on huomenna vihdoin se rakenneultra!! Ei jaksais kyllä odottaa enää yhtään! Toivottavasti saadaan vain hyviä uutisia ja sukupuolikin saisi selvitä. :heart:

Opinnäytetyö on viimeistelyä vaille valmis!!


Eilen tuli sitten puolivälikin täyteen!
 
Huomenia kaikki Jyväskylän mammat!

Onneksi olkoon Rhea opinnäytetyön purkittamisesta! Oon vähän kade, ite en ole jaksanut olla kyllin aktiivinen... Oli oikein liskojen öitä monta ja samoin päivää, vauva myrysi melkein vuorokaudet läpeensä ja sitten vielä etoi ja supisteli... Just kun ehdin hehkuttaa energisyyttäni, taisivat palata alkuraskauden vaivat... Kurjaa! Nyt on kuitenkin se onni, että vauvan elossaolo on ilmeistä. Se minua monottaa kuin aikamies, vatsanahka vaan paukkuu. Pitäis kai lopettaa kahvinjuonti...
Uhmasin suppareita ja kävin eilen jumpassa (tiesin siellä olevan venyttelykerta). Peikko et tullutkaan? Hauskaa kun sieltä löytyi koko läjä helmi-maaliskuisia, kuukauden sisllä vaikka kuinka monta. Kiva oli masun kokoja katsella :LOL: Ja nyt on monta tuttua naamaa joista toivoa kavereita synnärille =)
Kiitos muuten Pinja tuosta synnäri-infosta! Minä toivon, että kaikki menis niin hyvin, että päästäis sitten mahdollisimman pian pois! Ei, en ollenkaan pahastuis tuosta "melkein samana päivänä ulos"-meiningistä...
Pikaisia paranemisia mama-L (jos täällä käyt), luin kuulumisiasi Maalismasuista. Minä oon keskittänyt tänne oman kaupungin palstalle, vähemmän luettavaa ja muistaa nimimerkit =) Niin ja ennen kaikkea se jännittävä mahdollisuus, että teidät voi joskus nähdä livenäkin!
Koskahan saisin aikaiseksi tulla kokeilemaan tuota mammauintia? Milleköhän viikoille saakka sitä suositellaan; saako uida loppuun asti, jos ei toisin sanota?

Hyvää päivänjatkoa! Skog 22+3.
 
Eilen en koneelle missään välissä ehtinyt, joten ultrakuulumiset tulee nyt.
Vauvalla oli kaikki jäsenet paikoillaan, eikä mitään häikkää löytynyt, joten onnellisia ollaan kun kaikki oli hyvin.
Pippelin kuva saatiin myös kotiin ihailtavaksi.. ;)
Kaveri laittoi koko ajan kättä tai napanuoraa suuhun ja istu polvillaan, ettei meinattu nassua ja jalkoväliä saada näkyviin. Loppua kohden pääsi sitten kuvaamaan kunnolla ja oli kyllä mun mielestä hintansa värtti.
Kuva löytyy profiilista. Pojalla on isänsä nenä. :heart:

skog: Eilen oli uimassa yksi mamma, jolla LA on 2 viikon kuluttua, joten eiköhän mukana voi olla loppuun saakka tai niin kauan kuin kroppa antaa myöten. Eilen oli kyllä mukava treeni.
Kiitos Pinja eväs seurasta uinnin jälkeen.. oli kyllä ravitseva ateria noinkin rankan treenin jälkeen. Tais mennä plus miinus nollaks, jos ei jopa plussan puolelle.. :LOL:

Rhea ja pieni mies 20+3
 
Rhea tosi huippua, että oli kaikki kunnossa! ja onne poikauutisista :flower: Kuvaa en kyllä löytänyt? Yritin tietty käydä katsomassa, millaisista kuvista jäin paitsi... ja millainen nenä on pojalla :LOL:
Ois kyllä kiva päästä uintiin joku viikko, ootte niin kovasti kehuneet! (ja varsinkin jos teillä on evästelytaipumuksia, kannattais tulla. Syöminen on niin kivaa =) ) Mihin saakka se uinti nyt jatkuu syyspuolella?
Hyvää viikonloppua kaikille!

Skog 22+5.
 
Rhealle onnitteluja ihanista ultra uutisista ja poitsu uutisesta vielä tätäkin kautta.. :heart: paljon poitsuja tulossa ens vuonna... :D

skog mä en tiiä kuinka tän mun jumppaamisen käy, kun mulla on supistellu sen verran etten o uskaltanu paljon mitää tehdä.. vauva on tosi alhaalla rt:ssä jo nyt ni pelkään kovin et on lähtömontuissa siellä.. et katsotaa pääsenkö jumppaamaa enää ollnekaa... :ashamed: :( sie olit kans käyny rakenne ultrassa, kiva et kaikki oli ok.. me käytii myös siellä sairaalassa rakenneultrassa ja sanottii et halutaa tietää sukupuoli jos näkyy, ni ei ne edes yrittäny mun mielestä katsoa sitä.. sanoi vain et vauva on sellaisessa asennossa ettei näe.. toisen keran ku teki sen ultran mulle ku oli kontrolli supisteluista ni sen teki myös harjoittelija meillä pitkän kaavan mukaa, ja sillonkaa ei sukupuolta kertoneet, tosin tiesin sen jo sillo, ku oltii 4Dssä käyty... :D mut vielä ku on nuo 2ultraa ainakin mulle tulossa ni meinaan kysästä josko näkys sukupuoli ni sais ns varmuuden, vaikka 4Dssä sanoivat et ihan sata varma poika on ja kuvastakin sen huomaa... :LOL: mut ei näköjää edes omiin silmiinsä luottaa :LOL: :D

(.) se rupee täällä lähenee taas täydet lymppi viikot, ens perjantaina olis sit alkava 30+ viikko.. mulal on maanantaina aika sinne pelkopolille, katsotaa mittee siellä kertoilevat.. aikaa varattu 2-3h tuolle mun käynnille :eek: kamalan pitkä aika.. ilmeisesti siis ultraavat ja katsovat lantion jne.. marraskuun puolella onkin paljon tekemistä.. melkee joka viikolle löytyy parille päivää joku meno.. noh eipähän kerkee iskeä tylsyys.. :D vauva hankinnat on nyt tehty, mut se hoitotaso pinniksen pälle pitää vielä hakia ens viikolla lastentarvikkeelta ja lämpöpussi.. mitä sit mielee tulee ni ostellaa synnytyksen jälkee.. mä oon kauistellu et 6viikkoa aikaa jos vauva lähtee sit syntyy eivät enää estele.. :whistle: niiiiin lyhyt aika.. :) la:kin tulee van koko aika lähemmäs.. :LOL: kyl on menny ni nopeesti tää raskaus aika et huh, alku mateli ja nyt sit on menty ni vauhilla et viikot vaan aina vaihtuu.. ehkä se aika stoppaa tuossa lähempänä laskettua sit. :LOL:

mut tälläistä tänne. mä oon saanu ihan mielettömän kutomis ja kodin uudelleen sisustamis vimman.. muutaaki haluis, mut nyt on parempi vaan tyytyä tähän kaksioon toistaseks.. elloksesta on tullu tilattua vino pino verhoja ja mattoa jne.. :LOL: katotaa mitä sitä saa aikaan tässä sisustukselle.. joulukin puskee lähemmäs ja kai se olis jotain lahjojakin ruvettava kattelee... ;)

peikko ja poitsu 29+1

:attn: tuli muute mieleeni et oleteko ajatellu selaista treffaamista meidän jkl:stä olevien kesken olleskaa? vaikkakin kaikki näkevät noiss ajumpissa ja joogassa ja uimassa, ni jakaannutaa ns kolmee porukkaa vähän niiden osalta.. :) :attn:
 
Vaikka harvanlaisesti tulee kirjoiteltua niin uskollisesti käyn muiden kuulumisia lukemassa. Kovasti jo odottelinkin kuulumisia Rhean 4-D:stä, onnea hurjasti poikauutisista!! Meillä tuo ultra-aika vasta ens kuun 15pv, varasin vähän myöhemmille viikoille että olis pienellä jo "lihaa luiden päällä", mutten nyt malttais millään odottaa :LOL:

Pitikö muuten olla rakko tyhjä vai täysi?

Olis kyllä kiva nähdä muuta porukkaa, minusta ei tuonne uimaan ole kun ei edes uimapukua näille kiloille (siis jo ennen raskautta tulleille :p )

Omaa napaa, sairaslomalla huilin pari viikkoa kun ei meinaa tuo oksentelu hellittää ja suppareitakin jo tuli, nyt viikon taas töissä ja siedettävästi mennyt. Tosin torstaina oli neuvola ja taas 2 kiloa tippunut paino. Se ensimmäisen kerran nous tossa välissä kaks kiloa, mut nekin on kadonneet. Mutta syynä varmasti vaan terveellisempi ruokavalio, reilusti kaksi lämmintä ruokaa tulee päivässä ja herkut päälle.

Hemoglobiinikin oli laskenenut 136:teen, joten enteilis ettei ainakaan raskausmyrkytystä olis tulossa (sormet ristiin)

Pesäntekovimmaa täälläkin, kun vaan jaksais jotain tehdä, ootteko muut huomanneet että 12 tunnin yöunet menee helposti ja viikolla päikkärit on must! :LOL:

Nyt kun liikkeetkin on alkaneet tuntua, on tullut enemmän tuota "vauva-fiilistäkin", jotenkin varovaisesti suhtautunut odotukseen tähän asti. Alkaa jo kummasti vauvanvaate-ostoksetkin kiinnostaa...

Cicilisko 21+5
 
Tervetuloa mukaan satu86! :wave:

cicilisko: Mulla ainakin puhelimessa sanottiin, että täydellä rakolla tulla 4D:hen. Mä sit olin 3h pissaamatta ja vedin vielä vettä hulluna ennen sitä. Oli melkosta tuskaa jo loppupuolella kun vähän se sillä jutulla paino mahaan niin meinas lurahtaa housuun.. :D

Mä voisin kans osallistua ryhmä miitinkiin jos sellainen vielä marraskuun aikana ehditään järjestämään. Mähän en sen jälkeen enää virallisesti ole jyväskyläläläinen.. :/

Rhea ja pikku-ukko 20+4
 
Täällä taas vaikka hyvät viikonloputkin jo toivottelin :LOL: Oli kiva kuulla piiitkästä aikaa ciciliskosta ja pikkupeikkoa kaipailin jo kovasti. Arvelinkin, et sulla oli kyse suppareista, kun et tullutkaan jumppaan (Toivottavasti helpottaisvat!). Minä uhmasin omiani, ja ovat ne rauhoittuneet. Samoin siis vauva. Huvittavaa, miten ensin olin aivan kypsänä meuhkaamiseen, ja nyt kaipaan liikkeitä... Tästähän se Vau'kirjan opas jo varoittelikin :D
Miitinki ois kyllä kiva, jos vain löytyy intoa sellaisen järjestelyyn! Mutta mitä mitä Rhea, onko teidän paluu Kokkolaan nyt varmistunut (olihan se Kokkola...)?
Ai niin Cicilisko, mun hemppa ei alunpitäenkään ollut noin korkea kuin 136 :ashamed: Pyörähti lähellä lisäraudan rajaa, mutta onneksi kääntyi uudelleen nousuun multitabseilla! Ja tuosta rakon täyteydestä rakenneultrassa sen verran, että kärvistelin pissimättä, ja sitten ne eivät saaneetkaan ultrattua kun oli rakko liian täynnä... ja piti käydä vähentämässä... Riippuu viikoista kai, jos on max noin rv 20, on hyvä olla täysi rakko, mut mitä pidemmällä on raskaus, sen vähemmän on tarpeen. Väsyttää ihan hillittömästi, 12 h yössä on sellainen sopiva :LOL: Etenkin kun tuota kahvia pitää rajoittaa... Minä huolsin meidän pesää pesemällä taas yhden ikkunan. Niitä ei ole ehkä koskaan pesty, eikä mekään olla saatu aikaiseksi vaikka on melkein vuosi tässä asuttu...
Tuntuu, et kaikki täältä ovat panostaneet 4D:hen. On se varmaan hieno kokemus! Kuten Peikko mainitsit, meillä kuitenkin todettiin kanssa asioiden olevan siinä määrin kunnossa kuin voi tuolla ultralla todeta, eli tyydyn siihen. Nyt odotan innolla, että syntyis jo vauva niin pääsis näkemään kaikkea mitä jo olette 4D:ssä nähneet ja muutakin =) Pelkään vaan, että tää menee just niin, että jotain 25 viikkoa aika kiitää ja sitten se matelee loppuajan ihan hulluna. Tää on niin hurjaa kun saa pelätä kaikenmaailman supistuksia ja miettiä miten kroppa kestää. Onneks tiedossa on palkinto (=kakkavaippoja ja unettomia öitä) :LOL:
Vauva taitaa lähettää teilla terveisiä, kun kovin jysäyttelee :wave:
Meinasi unohtua: Tervetuloa Satu86! Tännehän mahtuu.

Skog 22+4. (Kohta jo 23! Muistan kun Peikko olit näissä viikoissa ja se tuntui niin käsittämättömän pitkällä olevalta raskaudelta.... :kieh: )
 
skog joo mä muistan kans ku ihmettelin joskus 12viikon jälkee aina 20viikoilel asti noita joilla viikkoja lähemmäs 30 et huh ku ne on jo pitkällä ja ite vaan matelee täällä "alussa".. :D nyt on itellä sit operjantaina 30rv täynnä.. :) mä varmaa joudun tuon jumpan jättää, ei auta ruveta leikkii noilla asioilla..

ni joo ja satu86 tervetuloa mukaan.. :flower:

täällä ei mitää uutta mainitsemisen arvoista.. :D

peikko ja poitsu 29+5
 

Yhteistyössä