Jyväskylän odottajat...

Heiii mäkin tahdon pilatekseen. Sillonku asuin Helsingissä ja olin SATSin asiakas niin kävin aina siinä se on iii-iiihanaa. :heart: Varmaan palauttaiskin tosi hyvin masun ennalleen synnytyksen jälkeen.. Ja sehän vahvistaa nimenomaan noita tukirakenteita ja syviä vatsalihaksia et ois kyllä tosi hyödyllinen nytkin.. Tiiättekös miten se Kuntoportin systeemi toimii, onko sinne joku kk jäsenkortti tai jtn? Entäs mitä muita ohjattuja tunteja? Mulla ei tulis koskaa vaa salilla käytyä ittekseni :p

mama-L / Onneni 17+1
 
Kuntoportilla on jäsenyys eli itsekin kuulun tuohon lady clubiin, jolla saa käydä salilla ja osallistua mihin tahansa ohjattuun ryhmään. Tietääkseni sieltä vielä saa ostaa myös 10 kerran kortteja, mutta sen lisäksi pitää vielä maksaa ohjatun ryhmän maksu eli kallista tulee. Pilatesta on tarjolla 3:sti viikossa, joista kaksi vain lady clubilaisille. Lisäksi on syvävenyttelyä ja spinningia, pumppia ja muuta mukavaa. Itse käyn salilla ja pilateksessa kun ehdin. Mutta kannattaa soittaa suoraan kuntoporttiin ja kysellä. Tässä numero: 014-263950, vastaanotto on avoinna ma-to 14-19 ja pe 12-16.
 
Jep, kiitoksia tiedosta. Katselin vähän noita sivuja ja Lady Clubin jäsenyys näyttää olevan 58? / kk mikä on vähän tyyris minulle.. :| SATS-gold kortti (käy kaikkiin Suomen SATSeihin) maksoi aikoinaan 60?/kk ja siellä oli triplasti enemmän tunteja kuin tuolla.. |O Että minä taidan jumppailla ihan kotona... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja skog:
Tervetulotoivotus uuden uutukaisille listalle ilmoittautujille!
Mulla on nyt sata kysymystä vailla vastausta. Olisinhan voinut Peikolta eilenkin kysyä, mutta kun oon puissa niin oon puissa ja melkomoinen on raskausdementiakin....
Eli: Laita ihmeessä sen hierojan numeroa tulemaan. Tulis niin tarpeeseen niin tarpeeseen hieronta, kun ei miestäkään ilkeä alati vaivata...
Ja sitten... Peikko sanoi et äippäpolilla on aina ultrattu. Onko muilla, eli onko se odotettavissa? Sillä vain, että kannattaisko sinne miehen tulla mukaan...? Onko teillä ollut? En tosin riemusta kilju, kun sisätutkimus saa lisätodistajia, mutta oispahan valmennusta synnytystä varten... Kokemuksia polilta siis kaivataan! Ja jos on ultrattu, mitä teil on siinä katsottu?
Onneks en mahtunut mammajoogaan, jos siellä pitää joikhata :LOL: Menee jo meditaation puolelle... Vaik toisaalta kyllä se mammajumpan ekakerran loppurentoutus osuu aivan samaan kastiin, ja siitä on saatu monet naurut jo. Ja nauruhan pidentää ikää, ehkä myös masuasukkaan.

Hyvää illanjatkoa kaikille toivottaa Skog 19+3.

p.s. mama-l kun jossain kirjoitit meidän neuvolakäyntien harvuudesta, niin mulla ois ilman ongelmia ollut siis eka raskasviikolla 10 ja toka 22... Nyt oon siis kuitenkin rampannut siellä harva se viikko :p
mulla ei mies ole ollu ku rakenneultrassa siellä äitipolilla mukana.. tai siis on ollu mukana mut ei tutkimushuoneessa,et on odottanu siinä aulassa.. hän ku ite tietää et tekevät sen alakautta ronkkimisen ja saattavat katsoa kohdunkaulan vielä alakautta ultralla noilla viikoilla ainakin, ni hän on sanonu et ei mielellää tule.. ja siellä saa aina odottaa jos on aika varattuna, viimeks pääsin melkee heti mut sitä edellisellä kertaa sain odottaa 1.5h et pääsin, oli ajat ni paljon myöhässä.. et sikskää mies ei uu muka, koska joutuu olee sen ajan aina töistä poissa.. :) mut jokainenhan tietysti tekee ni ko parhaaks näkee...

ni ja skog kyl ne sut ultraa siellä jos kivuista ja supisteluista on kyse koska mulla kans ollu supisteluja älytöntä kipuilua mahassa jne.. ni sitä ovat ultranneet siellä.. ja vinks ne tekee sulle sen rakenneultran siellä, ku meet ni sopivilla viikoilla sinne.. ;) mulle meinaa tekivät kans vielä sen jälkeenki ku olin käyny jo sovitusti rakenneultrassa, et meille on 4kertaa tehty rakenteiden tutkiminen... :LOL:

hierojasta eli sen etunimi on tosiaan Tuula ja se tekee siinä yliopistonkatu 19 a 35 hierontaa.. hmm tarkistakaa osoite vielä jos varaatte aikaa hälle.. :D mut siinä ku mennää sen pizzeeria alibaban ja sen lamppukaupan välistä, se on se lamppukaupan puoleinen kongi..
eli puh: 014-612295 et ei kö aikaa varailee.. kandee soitella pika puolii koska hällä on hiukan täyttä.. ;)

kirppu73 puistokoulun jumppa on ihan perus pientä lihaskuntoa ja venyttelyä plus joka kerta jotain rentoutumista.. ei siinä liian kuuma tuu tai paikat kipeiks, mut ehkä se ei ole tarkoituskaa... ja sinne mahtuu vielä mukaa, se kestää joulukuun olikohan puoleen väliin ja maksaa tuo aika 16?. kaksi kertaa voi käydä kokeilemassa kuulemma et niistä ei mene maksua.. :) sit se jumppa jatkuu tammikuussa, mut mie en sine taida mukaan enää sillo päästä... :whistle: sinne mukaan vaan liikkumaa, on se ihan ok, ku siinä on otettu huomioon nimenoman raskaus noissa liikeissä..

itse oon kans pohtinu mitä sitä synnytyksen jälkee rupeis tekemää et palautus vähän nopeemmin pienempii mittoihin takas.. joku kunto ryhmä pitä sottaa.. Kuntokeskus Fiiliksessä kävin ennen raskautta kokeilee niitä ohjattuja ryhmiä, ja reisi-puppu-vatsa jumppa oli tooooodella tehokas, et sinne sit varmaa mänen minä ainakin ku tialnne sen sallii..kotosalla muuten jumppailen.. mä en muista mitä se makso mut se ei ollu edes kallis.. kk kortilla sai käydä kaikissa ryhmissä,salilla jne.. olisko ollu jotain 40e luokkaa.. hmm.. mut kerta maksullakin sai hoitaa nuo kyllä.. ja sekää ei paljon ollu ku sai opiskelija alennuksen vielä silo... :D

mut (.) vähän.. meillä oli eilen ni hiljainen päivä mahassa et huolestuin jo ihan.. :ashamed: en saanu pikku mieheen millää liikettä.. sit onneks just ennen nukkumaa menoo rupes monottelee, ja suoraa alapäähän taas.. et kai se oli sellaisessa asennossa et ei vaan liikeet tuntunu.. :whistle: ja taaas olis se perjantai?? miten voi olla aina vaan perjantai jo.. :eek:

mitäs muilla mammoilla v.loppu suunnitelmissa? mulla on sunnuntai aina ni pirun tylsää et pitäs varmaa kehitellä sinne jotain.. :)

peikko ja poitsu 26+0
 
Meil ei oo huomiseks mitään muuta ku lepäilyä ja mässäystä suunniteltuna. Ollaan tosissaan sen tarpeessa! On ollu taas ihan tarpeeks raffi viikko töissä. Sopranon ykköstuotantokausikin ois koneella, sen katsomista varmaan jatketaan, ihan paras sarja !

Ja sit simmost ihanaa yhdessäoloo ja kaikkee söpöilyä tietysti


Sunnuntaina ajetaankin sitten Mikkeliin kun mun äiti vihitään papiks ja siel on sit kaikkee menoo ja meisinkiä! Mitenköhän mä sen ehtoollisviinin kanssa teen ku ei parane kauheesti kulautella tän mamman :eek: Kai siel voi sit vaan ottaa leivänki.

mama-L
Onni 17+1
 
Vihdoinkin viikonloppu, pakolliset päikkärit otettu ja kyllä se vaan on mukava huokasta viikon jälkeen. Meillä kumpikin kuukahtaa töitten jälkeen ja nukutaan kunnon unet, että jaksaa viikonloppuna rentoutua :whistle:

Minä olen käynyt Kicks:n mp pilates-tunneilla Kuokkalan graniitissa, niitä on myös muualla. Aika tyyristähän se on; 20 X 60min 220 ? / opisk. 200 ?
10 X 60min 120 ? / opisk.110 ? kertamaksu 60min 14 ? / opisk. 13 ?.
Olen miettinyt raskiiko jatkaako vai ei, mutta nyt ainakin jatkan niin kauan kuin pystyn ja katsoo sitten myöhemmin onko paikka se vai joku muu. Kiinnostaisi kokeilla muutakin. Pilateksesta olen tykänny kyllä tosi paljon ja huomannut hyötyäkin. Kun vaan jaksais tai siis viittis kotonakin tehdä, hommasin rullankin.

Jumppaa täytyy kyllä jossain vaiheessa harkita, kuulostaa ihan lepposelta. Toisaalta ehkä uinti olisi meikäläiselle innostavampi. Uinnin kanalta täytyy vaan odottaa, että saan nuo kaikki vyöruusun jälkeiset pläntit kuntoon. Ei huvittais minkäänlaista tulehdusta saada, ihan riitti ruusutarhan hoito.

Mama-L kuulostaapa viikonloppusuunnitelmat mukavilta. Tuo äitisi vihkiminen on varmaan mieleenpainuva kokemus. Meillä olisi tiedossa anoppilassa kyläilyä (miks se on muuten aina anoppilassa eikä appelassa???) ja sunnuntaina voisi tuon pihapläntin laittaa talviteloille ja puutarhakalusteet säilöön. Ensi viikolle lupailevat jo kylmenevää..

Oikein rentouttavaa viikonloppua joka mammalle!!!
 
pinja79
rentouttavaa viikonloppua... kylläpä kuulostaa kivalle... :heart:

näin meillä: la aamulla ois vauvauinnin jatkoryhmä eli esikon kanssa sinne sit kauppaan ja kotia, iskä lähtee salille ja sieltä töihin (ylitöitä) tulee sit illalla 22 jälkeen... mä olen pojan kans kahdestaan kotona! sunnuntaina pitäs siivoilla kaapista pieniä vaatteita pois (meidän molempien) ja taas iskä lähtee illaksi töihin! siinä se viikoloppu sit meni :'(

no ens viikoloppuna tulee vieraita! tulevat jo torstaina! meidän "pieni" kummipoika(8kk) vanhempiensa kanssa!

uninen pinja ja pikku kakkonen 20+3 ---> nukkumaan |O
 
ajattelimpa kirjoitella ja nostaa pinon tuolta 3sivun puolesta väliin vähän ylemmäs.. :D oli näköjää päässy v.lopun aikana tipahtaa...

miet son menny muiden mammojen ja masujen viikonloppu? täällä mäni laiskan pulskeasti,lauantaina kävin vähän kaupungissa, viihdyin sit jopa tunnin ja soitin miehen hakee kotia.. :LOL: limpparilla kävin kavereiden kans (no joo ne muut khyl kaljalla, tyynex oli miun kans sit limsa linjalla :D ) mut ei vaan ni ko innostanut yhtää.. :( totesinki kotia päästyäni et ei varma tarvii ennää ihmeemmin lähtee, ja tyynexin kans jo todettii etseuraavan kerran mennää vaikka lehfaan.. :D :LOL:

täällä olis huomenna iaka pelkokeskusteluun tuosta synnytyksestä.. katsotaas onko siitä mitää apua..

kymysys!! :attn: :attn: onks teille muille ilmoiteltu mitää et miten pääsette tutustuu synnytysosastole?ite ajattelin kysästä sen vielä varmaks huomenna ku sanoivat et olis 12vai12.11 se meno mulla sinne.. mut varmuutta ei vielä saanu..

mie oon saanu ihan hirveen muutto vimman nyt ennen ku vauva syntyy.. :ashamed: haluis kolmiota ni kamalasti (mieluiten vielä saunallinen rivarista) ku tuntuu et vaunut on sisällä koko ajan tiellä ja makkarissa ei mahu liikkuu kun vauvan sänky sinne tuli jne.. mut nuo kolmiot on vaan ni pirun kalliita.. :eek:

mites keskiviikon jumppaajat?? ootteko tulossa?

eipä sit ihmeempiä muuta ku hyvää alkanutta viikkoa kaikille..

peikko ja poitsu 26+3
 
pinja79
Maanantaita!

Peikko: sillon kun tuota esikkoa odotin niin ei ollu mitään tiettyä päivää vaan sai mennä koska halus... sairaalalla oli muistaakseen kaks kertaa viikossa sellanen kierros mihin vaan mentiin...

ihan kiva ois tietää vieläkö tuollainen on mahdollista, kun siellä on nyt kaikki muuttunut tuon esiko jälkeen...

viikoloppu meni nopeasti: lauantaina kävi mummeli, vaari ja aino-koira sekä sari- ja hanna-täti aleksia viihdyttämässä! sunnuntaina tuli sit mun veli ja tilattiin pizzaa kyllä oli hyvää kun en oo aikoihin syönyt!

pinja ja pikku kakkonen 20+6 (huomen vaihtuu taas viikko)
 
Täälläkin on viikonloppureissusta palattu. Kyllä oli rankkaa.
Sain ekat kestovaipat ommeltua ja mammalta sain vaatteita sun muuta juttua.. serkku lupas sitterin, tuvakaukalon ja ammeen. Anoppi anto ihan liikaa rahaa ja nyt vaan vaunuja metsästetään.

Mulla kans viikot vaihtuu huomenna ja rv 19 lähtee käyntiin. Jotain pientä liikettäkin on tuntunu parina iltana.. harmittaa vaan kun ne ei miehelle asti tunnu koskaan. :/

Nyt BB loppuun ja sit nukkuun. :wave:
 
Pinja kyselit mun lääkäriä. Olen siis käynyt vain neuvolalääkäreillä, joista se mieslääkärin nimeä e todellakaan muista, mut se oli joku kohtuu nuori, vähintään alle keski-iän (villi veikkaus). Sitten on ollut sellainen vastavalmistunut naislääkäri. Polille olen vasta menossa, eikä mitään tietoa kuka siellä sitten tutkii. Ainakin naistentaudeilta on vain huonoja kokemuksia (mieslääkäreitä nekin), eli odotukset eivät ole suuret... Mun kokemuksella miehet on aina tylympiä ja kovakouraisempia noissa sisätutkimuksissa :eek:

Mun viikonloppu meni yksinomaan tutkimustyön parissa, en juuri liikahtanutkaan koneen ääreltä... Kammottavaa. Pitäis jo saada tuo valmiiksi niin pystyisi keskittymään odotusjuttuihin... En oo edes jaksanut BB:tä katsoa, kun se tulee muka niiin myöhään... Haaveilen kans leffaanmenosta ja sitten syömisestä jossain ravintolassa (ihan kuin sellaiseen olis oikeasti varaa, mutta edes kerran...). Kunhan nuo opinnot sais parempaan jamaan eli valmiiksi niin vois palkita itsensä...

Nyt kun Rheaotit nuo vauvakamat puheeksi, niin mahan kasvaessa ja sen asukkaan riehuessa on alkanut tulla panniikki vaunujen ym. hankkimisesta ja mahuttamisesta meidän kotiin... Stockan hulluilla päivillä ois tarjouksessa just ne vaunut jotka haluaisin, Teutonian Prestiget, mutta niitä on niin hankala lähteä sieltä hakemaan. Mun kyllä pitäis käydä siellä asioilla, mutta jos galnadagareilta meinaa jotain saada, pitäis siellä olla heti aamusta. Ja sittenpä sitä kulkisinkin loppupäivän tyhjien vaunujen kanssa... :attn: Tietääkö joku myydäänkö näillä seuduin Teutonioita?

Pikkupeikko totta kai olen jumppaan tulossa huomenna, eli siellä näemme! Oispa jotain kunnon rääkkiä taas välillä, vaikka punnerruksia... Ne on aina yhtä tuskaa mulle. Mut tulis yläkropalle tarpeeseen lihastyö. Vieläkään kun en oo saanut varattua hierojaa...

Uusi viikko taas kerran käynnissä: Skog 20+1.

p.s. Tulipahan kirjelmä. sori.
 
Huomenta!

Ekaksi pitää kysyä, että Peikko missä olit eilen? Kun en sinua jumpassa nähnyt, huolestuin jo, että onko kaikki kunnossa? Huolestuin sitten siihen pisteeseen saakka, että näin untakin asiasta :LOL:

Näin eilen ensimmäistä kertaa vatsanahassa potkuja, viime viikolla tunsin ne kädellä kun yöllä olin puolihorteessa vauvan bileiden takia (ei saanut nukuttua). Huvittavaa! Kaveri varmaan tykkäsi siitä, että viimein sain vaunut hankittua. Tosin en Hulluilta päiviltä... Melkein samaan hintaan sain muualtakin. Ihanaa, kun suurin hankinta on nyt tehty! Kun saadaan niin paljon lainaan tavaraa, ei paljon tartte muuta hankkia kuin pientä sälää ja vähän ajattelin ostaa raasulle omiakin vaatteita. Tuntuu, että itse sain aina vain siskojen ja serkkujen vanhat vaatteet ja tavarat :kieh: Nyt isien synnit jatkavat matkaansa seuraavalle sukupolvelle, kun en suunnittele ostavani vauvaparalle juuri mitään uutta ja omaa... Mut eiköhän sitä joka tapauksessa kerry aikomuksista huolimatta...

Ai niin pakko sanoa, että nyt vihdoin on sellainen olo, kuin olisin elämäni kunnossa! On tätä odoteltukin! Mitä tahansa voin syödä, vatsa ei ole vielä mikään hillitön, turvotuksia ja huonoa oloa ei ole ollut lainkaan ja vatsakin toimii taas... Ihanaa! Kuinka pienistä asioista voikaan olla onnellinen, jos tarpeeksi monta kuukautta on koko ajan huono olo :D Mutta nyt on muuten energiaa vaikka muille jakaa! Ja sitä kyllä tarvitaankin, ei sillä. Paljon pitäis ehtiä helmi-maaliskuuhun mennessä...

Hyvää päivänjatkoa kaikki! Skog 20+3
 
Täällä Jenna kasvaa kovaa vauhtia... ens tiistaina on taas neuvola jolloin tietää tarkemmin että paljonko tyttö painaa mutta veikkaan 5 kiloa.
Rota rokote reseptiä pyydän sitten kun se pitää antaa 3kk neuvolassa.
Tyttö nukkuu vaunuissa tuossa ulkorapulla... asutaan kerrostalon ekassa kerroksessa eikä omia parvekkeita joten pakko pitää tuossa itkuhälyttimen kanssa.
Olen saanut puuhastella rauhassa sisällä, pyykätä ja laittaa pieneksi menneitä vaatteita pois.

Sunnuntaina on siis kaste ja niitä ollaan suunniteltu viikon ajan...

Voikaahan hyvin...


TinniPinni
 
pinja79
Rhea: tänään uimaan... ja niillä kaapeil mis sovittiin! :)

Hankinnoista: meilläkin on noi tuplat jo odottamassa, kaikki muu onkin jo esikolta... sit täytyy ostella vaatteita jos syntyy tyttö. en ole vielä päättänyt otanko selvää, mies sanoi haluavansa minä vielä jahkailen!

maha kasvaa kauheeta vauhtia! ja paino myös, on ollut tuon suolen toiminnan kanssa ongelmia. ei tahdo toimia ja nuo olemassa olevat lääkkeet kerää ilmaa joten ne lääkäri kielsi minulta! olen sitten syönyt aamuin illoin puuroa, ja normaalisti en juuri käytä viljatuotteita koska ne lisää huimasti minulla painoa ja turvotusta.

kyllä se tästä!

pinja ja pikku kakkonen 21+2
 
skog mä olla lunssassa ja oli kuumetta ni pitipä unehtaa tuo jumppa.. :ashamed: seuraavalla viikolla paremmalla onnella sit.. :) ei kande huolestuu..

pelkopolille sain lähetteen neukkulan kallonkutistaja tädiltä tiistaina ja tänää tulikin sit aika jo.. :) 29.10 on sinne meno sit.. 2-3h aikaa varattava kuulemma,ei lapsia mukaa jos sellaisia on ja ultraavat vissii sillonkin.. nopeeta oli toiminta.. johtunee siitä et mulla on eka lausunto 6v iällä ettei voida hoitaa kamalien pelkojen ja paniikin takia... et ehkä ovat ajatelleet ettei ihan yhellä käynnillä selvitä.. :| synnytys suunnitelmaa tehdää jne..

onks teistä kukaa käyny siellä pelkopolilla?? :attn: :attn: kokemuksia otetaan vastaan...

peikko ja poitsu 27+0
 
mama-L: Mites et ollutkaan joogaamassa keskiviikkona? Missasit totaalisesti leijona-asennon, kielen roikutuksen ja murinat!! :LOL:

Kurjaa kun ens viikolla ei oo sitte mitään harrastuksia tuon syysloman takia. Agility, jooga ja uinti ainakin peruttu. No tuleepa tehtyä kouluhommia oikein urakalla. Saahan sitä aina koiran kanssa lenkkeillä.. B)

Rhea ja masu 18+3
 
Onpas täällä ollut hiljaista. Itsekin täytyy myöntää, että olen monena iltana käynyt lukaisemassa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Oli sellainen matalaliitoviikko töissä, että ei enää illalla jaksanut aktivoitua ja kun oli niin kylmäkin, ihan jäässä.

Perjantaina käytiin "sivistämässä" masuasukkia ja pyörähdettiin Tampereella keikalla. Hyvin sitä vaan jaksaa, vaikka luulee hyytyvänsä heti alkumetreillä. Tosin keikan jälkeen hipsittiin hotellille eikä ajateltukaan mitään iltaelämää. Aamulla sitten virkkuna hotelliaamiaiselle, nam! Mitenkähän tuo ruoka onkin niin hyvää :whistle:

Onko kellään muuten tietoa tai ajatusta siitä missä vaiheessa ei enää kannattaisi käydä kuuntelemassa live-musakkia? Se tulee kuitenkin niin lujaa ja ihan varmaan menee tuon mahanahkan läpi. Anoppi kertoi aikoinaan käyneensä pikkujouluissa jossakin konsertissa ja poika oli pitänyt kauhean mekkalan mahassa, oli pitänyt kaksinkäsin pitää mahasta kiinni. Aikaa syntymään oli siinä vaiheessa varmaan pari kuukautta.

Nyt sitten henkisesti valmistautumaan ensi viikkoon, maanantain vastaiset yöt on yleensä ärsyttäviä. Unta ei kuulu ei näy ja aamulla ollaan taas silmät ristissä. No onneksi on vähän väljempi viikko, kun on muut syyslomilla.


Kirppu
 
Itse pyysin päästä pelkopolille lähemmäs rv30 ja sinne pääsin rv 34 jolloin oli lääkäriaika. Siellä ultrattiin ja tutkittiin lantioluut. Sitten keskusteltiin peloista. Silloin ei ollut vielä ajatuksena satavrma sektio mutta kallistuminen alkoikin sektioon käynnin jälkeen koska laskettuaika lähestyi ja seuraavaan pelkopoli aikaan oli kaksiviikkoa jolloin oli rv36.
Se oli kätilöaika, jolloin juteltiin sitten lisää pelon syistä. Kerroin silloin vasta että haluan sektion, koska pelkään että voimat ei kertakaikkiaan normaaliin synnytykseen riitä, koska kokemusta vatsan alueen kivuista oli ja ne aina veivät voimat uneen asti. Eivät alkaneet kääntää päätä vaan halusivat että tiesin kaikki riskitm jotka tiesin jo ennenkuin sinne menin. Sitten minulle lääkäri varasi ajan sektioon rv 39.
Henkisesti voin paljon paremmin loppuajan ja leikkaus sujui hyvin, ei ongelmia ja paraneminen oli luultua nopeampaa eli leikkauksesta viikko niin kävelin jo normaalia nopeutta.
Mukavaa väkeä siis täällä JKl pelkopolilla!!!!

TinniPinni
 
Hei kaikille
ja todella myöhästyneet onnittelut tinnipinnille tyttösestä!
Täällä voidaan paksusti. Kateellisena luen teidän jumppailujanne ja uimailujanne. Tämän mamman maratooni on kävellä tuo kauppakatu edestakaisin. :whistle:
Vointi täällä on hyvä. Synnytystäkin pitää alkaa ajattelemaan. Ensimmäinen synnytysvalmennut olikin sitten maanataina ja vielä olisi kaksi käyntiä. Meidän hyvällä onnella synnytyksessä ei ole kätilöitä ollenkaan vaan ovat irtisanoutuneet, että onkohan se hyvä pelon syy... ihan kun ei muuten pelottaisi....

Mutta mukavaa odotusta kaikille.
Minäkin kirjoittelen ehkä useammin nyt kkun maanataina alkaa virallisesti äitiysloma ja jo tämän viikon saan olla syyslomalla.

Enni ja JalMari 34+1
 
Osaisikohan kukaan valaista vähän tuosta liikuntaneuvonnasta. Lähinnä mietin sitä, että onko suunnattu pelkästään äideille vai saako isätkin siitä jotain irti? Onko kellään kokemuksia? Tuttu fysioterapeutti suositteli, että neuvonnassa pitäisi käydä ennen raskauden puoltaväliä, jotta se olisi oikea-aikaista ja siitä olisi oikeasti hyötyä; selän hoito-ohjeet ennen kuin selkä on kipeä eikä sitten joskus loppuvaiheessa.

Nyt pikakylään ja sitten pilatekseen ja väsyttäis niin vietävästi |O

Kirppu ja asukki 16+1
 
Tervehdys taas!

Ihan ekana täytyy sanoa, että Jennalle onnea komiasta nimestä, jos TinniPinni välität terveiset :flower:
Täytyy Enni kertoa, että jumppailu on sen verran kevyttä, että kovempia ponnistuksia ovat lyhyetkin säntäilyt tai pyöräily Kauppakadun päästä päähän (mullahan on kyllä aina kiire...). Pitäis ruveta tsemppaamaan liikkumisen kanssa, vähän jo tuli noottia neuvolassa tuosta painonnoususta, ekasta käynnistä on tullut todella ruhtinaalliset 6,6 kg... Oho. Nyt jo olen ihan rampa selän kanssa, kun on niin kovasti tätä tietokoneella istumista... Olis tosiaan pitänyt käydä jo aiemmin tuolla liikuntaneuvonnassa... Niin Kirppu en ole siellä vielä käynyt, mutta mulla on käsitys, että se on käytäntöpainotteista ohjeistusta äidille... En tietty tiedä, jos isillekin on joku niksinurkka. Voisi olla vaikka joku "näin hierot odottavaa äitiä turvallisesti"-paja :LOL:
Ai niin, en jaksa uskoa, että ne jättäisivät synnyttäjät ihan yksin... En kyllä silti kadehdi teitä, joilla lakon alkaminen sattuu juuri noille kriittisille viikoille. Lisäähän se silti jännitystä!
Hyvää tulevaa äitiyslomaa Enni!
Meillä on nyt se äitipolikäynti edessä, saa nähdä mitä siellä selviää!

Skog (....öö milläs viikoilla mennään.....) 21+2 (??)
 

Yhteistyössä