Jyväskylän odottajat...

pääsen sittenkin sinne neuvolaan ja se lupas kuunella sydänäänet. Samalla tehdään pissatesti. Täti meni kyllä hiljaseks ku sanoin, ettei lääkäri eilen määränny mitään kokeita tms eikä tehny sisätutkimusta. Ehkä se ens kerralla hoitaa asian heti ite.. :eek:
Mulla on aika siis klo 13.
 
Tuu sit heti kertomaan miten meni. :) Varmasti kaikki on hyvin!

Mä en pääse uimaan tänään ku me lähetään huomenna Helsinkiin ja hirveesti on kaikkee hommaa ja pakkaamista. Ja edelleenki se hinta hirvittää varsinki ku tän loppukuun tili menee tasan ruokaan ja bensaan. :| että pikkasen kädestä suuhun elämistä taas... mä niin ootan niitä miehen bonuksia ja veronpalautuksia! pääsee lisää laittaa sit uutta kotiakin. :heart:
 
Täällä taas..
Vauvelin :heart: siellä sykki ihan normaalisti ja päästiin ihan kohdaltakin kuuntelamaan jyskytystä. Syke oli 158. Eli elämä jatkuu! :heart:
Kyllä mä tän kivun kestän kun vaan pienellä on kaikki hyvin. Vaivat ei vaikuta suolistoperäisiltä, joten kai ne sit sen kohdun kasvuun liittyy.
Kyllä helpotti omaa oloa kun kuuli että toinen siellä köllöttää sydämenlyönteineen. =) Ehkä tää vattakipukin helpottaa pian.

Eikö tosiaan taas muita oo lähdössä uimaan ku minä ja pinja? :attn:

mama-L: Hyvää helsingin matkaa! Ja se ens kerran joogattomuus ei vielä liittyny syyslomaan, vaan sillon viikolla 42 (ilmeisesti) ei myöskään oo mitään äksöniä.
 
Hjeeeee ! Vähän hianoo :hug: Mie arvasin et kyl kaikki on hyvin. Mulla on kans ollu välillä tosi ilkeitäkin kasvukipuja masussa. Ja ne repäsyt on kaikista inhottavampia, ku ei vielä oikein osaa varoo...
 
Ihanaa ihanaa, täällä on aktiivista keskustelua!
Peikko onhan jumppa ens viikolla? Mä voin sitten vilkutella sulle kun seuraavan kerran nähdään! Jos en sitten taas ole väärässä ajassa... oikein kalenterissa luki että klo 19. Haloo, ketään kotona?
Mulla oli tänään kans aika turha lääkärikäynti, mahdollisesti saan lähetteen polille jahka päättävät yhdessä lääkärien kesken :eek: Mutta ultralla se tutki, että kaikki oli kunnossa, ja näin pikkukaverin sydämen lyövän :heart: Sillä oli myös vain 1 pää ja 1 selkäranka ja jotain se hillitysti kääntyili ja nikotteli. Paljon muuta en erottanut sieltä petiltä, mut lääkäri kehui nähneensä nenänkin :LOL: Ois ollut kiva nähdä, kuinka komean klyyvarin se on perinyt, ovatko olleet onnenlahjat pikkuisen puolella :LOL:
Hienoa Rhea, että lopulta pääsit sydänäänet kuulemaan! Hieno fiilis, eikö totta? Surkeaa palvelua sait tk:sta. Pyh.
En jaksanut taaskaan uimaan... Se on niin mielettömän myöhään ja meillä on just torstaisin saunavuoro... Mut kyl mä vielä joku kerta tulen!

Aika rientää.... Skog 17++
 
juu eli siis äitipolilla on ihan samanlainen päivystys kellon ympäri ku tk:ssakin.. mut ennen 4pitää ilmeisesti saada lähete.. et jos on kovasti mahakipuilua tms ni 4jälkee ku menee soittelee ovikelloa sinne mammapolin ovelle sieltä tulee kätilö ottaa vastaan ja lääkäri tutkii sit het ku mahdollista... mut toi ku mama-l mainitsi huippaamisesta jne ni ne menee kyl ihan tavan tk päivystyksee.. et oikeesti akuutit jutut sinne äitipolille.. ite en mene yhenkä mahd raskauteen liittyvän vaivan takai enää tk lääkärille koska eivät asiaansa osaa, ja muutenkin ku oon äitipolin seurannassa ollu alusta lähtien ni sinne kaikki hoitamaan, jos on neuvolan kiinni olo aikana ongelmia... :)

yöllä on mysö polipäivystys,sillo pitää mennä sen ensiapupolin kautta jostain sieltä kellaria pitkin... en jos on jotain kannattaa mennä 16.00-21.00 välisenä aikana ni pääsee niistä pääovista.. ja sinnehän voi soittaa ensin mitä ovat mieltä kannattaako mennä näytille..

ja miljoona laskua ei tuu perästä, et sieltä saa mukaa 22e laskun, tai sit laittavat sen postissa perässä tulee... mä en ymmärrä miks siitä äitipolin päivystyksestä ei puhuta et sinne jos on ongelmia oikeesti v.loppuna tai neuvolan kiinni olo aikana.. :( eivät kai halua ryntäystä sinne..

ni ja se piti vielä sanoa et sinne ei kannata kyllä siinä toivossa mennä et pääsee vauva katselee, koska yleensä vilahtaa vaan ruudulla sen verran et näkevät sillä olevan kaikki ok... ja myös useimmat lääkärit ultraavat tarvittaessa siis näin et näkyy vain heille se ultraus..

skog joo muistahan sit kans vilkutella tai tulla sanoo jotain mule koska mä en sua tunnista sieltä ens keskiviikkona :D mä en muute myös ole tonne uimaa nyt innostunu lähtee kun on kallis ja tosiaa aika myöhään.. ja en sit tiiä onko se meikäläiselle edes hyväks ku on paha taipumus saada virtsatietulehdus ku pidempää siellä lilluu... :|

mut viikonloppuja kaikille... :wave:

peikko ja poitsu 24+0 :heart:
 
Eli vielä kartalla ollaan vaikken ole aikoihin kirjoitellut, käynyt lukemassa kyllä :) Viikkoja nyt 16+6 ja kaikki mainiosti. Paino on tippunut, alkupainosta 8 kg miinuksella rajun pahoinvoinnin vuoksi. Järkevä olis hakenut sairaslomaa, vaan kun työsopimus katkolla, ei viitsinyt raskauttaan mainostaa..
Pikakelaus tähän astisesta: Eka neuvolassa yllätyksekseni pääsin ultraan, oli ihana nähdä silloin vielä pieni papu, seuraavaan ultraan olikin kahdessa viikossa kasvattanut kädet ja jalat ja vilkutteli kovasti :)

Nyt on jo takana seulat (kaikki ok) ja pikkuhiljaa alkaa oksentelu helpottaa. Edelleen joka aamu oksennan, mutta töissä selviää sitten enää yhdellä vessakäynnillä ennen aamukahvituntia. Hampaat vähän kärsineet, mutta minkäs teet... :(

Kaikenkaikkiaan olen ollut positiivisesti yllättynyt, tykkään neuvolantädistä kovasti, ja kaikilla kerroilla (myös keskussairaalassa niskapoimu-ultrassa) on ollut kiireetön tunnelma. Itse kun inhoan lääkärissäkäyntiä on ollut helpottavaa huomata että tässä asiassa ainakin on alkanut lupaavasti.

Edelleenkään en "tunne" olevani raskaana, odotan kovasti vauvan liikkeitä, josko se viimein saisi uskomaan että äidiksi sitä ollaan tulossa :)

Tsemppiä kaikille!

Niin ja laskettu siirtyi, eli 3.3 olis arvioitu saapumispäivä :D
 
Tänään oli aika mielenkiintoinen imetystukiryhmän järjestämä "luento" 25.9. Ensimmäinen tunti. Kätilö Maija Saarikoski. PaikkanaTourutupa (Tourukatu 25 D) klo 17.30-19.30.

Ajattelin vaan, jos joku ei ole huomannut.
Täällä ei vielä vauvaa näy...
Putsku 37+5
 
Tirlitii: JKL:ssä ultrataan vain kerran, jos ei mitään ongelmia. Käytäntö on jossakin vaiheessa muuttumassa, kun on tullut jokin asetus/suositus sikiöseulonnoista, mutten tiedä missä vaiheessa. Yksityisellä monet ovat käyneet ns. rakenneultrassa.
 
Kiitti vastauksista putsku. Kysyisin vielä, mitä yksityinen ultra maksaa jos haluaa vielä käydä ja mitä ultrassa voi näkyä jos se tehdään noin aikasin?

Ja siitä, te jotka käytte tuolla mamma vesijumpassa. Voiko sinne tulla vaikka raskaus on iha alussa vai onko siellä kaikilla jo iso maha? :D
 
Kiva nähdä ciciliskoakin linjoilla! Mietinkin, minne olet kadonnut :)
Tirlitii en tiedä ultrien hintaa yksityisellä, kun ei aiota nyt sitten ilmeisesti ylimääräisiin mennä. Rv 12 alkaa jo näkyä vaikka mitä, vaikka ultralaitteet eivät olekaan tarkimmat mahdolliset ja ultra tehdään vatsanpeitteiden päältä. Meillä ainakin näkyi potkivia jalkoja ja tarpeellinen määrä muuta kroppaa. Harmi vain, ettei siellä katosta niskaturvotusta :(
Minä pääsin epämääräisten kremppojen vuoksi näkemään vauvan vilahdukselta ultrassa lääkärikäynnillä. Kontrollikäynti on taas tulossa, toivottavasti tarkistaisivat siellä tilanteen, niin ei tartteis huolehtia!
Putskulla ei ole enää kauaa h-hetkeen! Nuo luennot ois ihan mielenkiintoisia kyllä, mut on vielä noita harrastuksia niin ei jouda :D Sitten suuremman masun kanssa ehtii paremmin!
Huomenna yritän löytää jumppaan ajallaan, näemmekö Peikko siellä? Mä koetan herättää sun huomion :LOL:
Alkaa muuten masu kasvaa kunnolla, vihdoin! Kauhistuttaa jos valmiiksi takkitilanne, kun alkavat jo nyt mennä niukin naukin päälle... Ovat kaikki niin kapoista mallia...

skog 18+1 (mistä nämä kaikki viikot ovat jo tulleet?).
 
eka jumpasta... mulla on hieroja sopivasti huomenna 15.00 mut ajattelin et jos tulisin kuitenkin jumppaan vaikkeivat suosittel rehkimistä tuon hierojan jälkee.. mut tuun venyttelee tms jos olo vaan antaa periks.. uskoisin kuitenkins aapuvani, koska mä saan hirveet morkkikset jos missaan jotain... :LOL:

mä en ymmärtäny nyt ton tirlitiin kysymystä ehkä ihan oikein.. mut siis jos kunta tarjoaa sen 12viikon ultran, ni sit kannattaa mennä rakenneultraan oma kustanteisesti.. tässä meidän ketjussa taiskin olla noita paikkoja ja hintoja muutama sivu taakse päin.. :) ja sinne kannattaa tosiaa mennä rv20 paikkeilla.. 4D ultraa suosittelen itse lämpimästi jos antaa raha tilanne periks, me käytii ja oli aivan ihana kokemus... hinta on suomen terveystalolla joka on siis ainut jkl:ssä niitä tekevä ni 170e korvausten jälkee..

(.) tänää oli kontrolli ultra äitipolilla niistä mun istukka jutuista ja kaksosepäilystä.. vauvoja siis vain yksi ja kaksi istukkaa,et alkuraskaudessa se toinen on sit kesken mennyt.. :| tiesin sen kyllä jo koska asia 4Dssä tarkastettii samalla et yksi sintti sieltä löytyy.. :D vauvala paino arvio huimat 634g pituutta onkin jo ihan kivasti mut muuten on se vielä niin mahdottoman pieni.. pään halkaisija tais olla näin nopeesti muistellen 6cm mahan ympärys 19cm ja reisuluun pituus 4.2cm.. poika jähmetty ultrassa ihan täysin ja alotti sit bileet ku päästii pois sieltä.. 45minsaa kesti ultraus kun oltii hyvää oppimateriaalia lääkäri opiskelijalle joka tuli just ku lääkäri oli lopettamassa ultraamista, ni opetteli sit tunnistaa sisäelimiä ja sydämmen rakennetta/ toimistaa siinä.. sai sit ihailla urakalla vauvaa.. :heart:

ni ja takkitilanteesta piti mainita munkin.. :LOL: mulla kans on kapean mallisia takit, ni ei auta vissii ku lähtee ostaa talveks yks takki mihin mahtuu sit pakkasilla.. tai sit on vedettävä miehen takki päälle.. :LOL: :LOL: mulla meinan nuo osa takeista kamalan lyhyitä, ni napani en halua esitellä, ovat nyt jo "käyttökelvottomia" ja pari pitkää takkia ei mee sit ilman ähinää tosta mahan kohalta kii...

nyt suihkuu ja unile...

peikko ja poitsu 24+4
 
Tirlitii: Mä laitoin kaikkien yksityisten ultrien hintahaitarin ja muut tiedot tähän ketjuun vähän aikaa sitte, käy vilkasemassa sieltä. Meillä on tuo 4D kuukauden päästä. Ei malttais odottaa.
Ja mä olen käynyt uimassa eikä mun maha häävisti näy. Viimeksi yks mamma luuli, että oon vaan pinjan kaverina siellä enkä edes oo raskaana.. :D Eli mukaan vaan mahan puuttumisesta huolimatta!

Mä näin ekan vauvaunen viime yönä. Saatiin tyttö ja se oli tosi kaunis ja kiltti. Osas myös puhua jonkin verran.. =) vielä ennen syntymää näin vauvan mahan läpi lääkärin avustuksella ku se availi jotain vatsan peitteitä sisäkautta.. :eek:

Nyt onki sitte jo 17 viikko menossa.. ollaanko sillon viidennellä kuulla jo? :ashamed:

Enää kolme päivää töitä!!! B) Sit alkaa opinnäytetyön kanssa ahertaminen tosissaan. Nyt on 40 sivua teoriaa ja haastattelulomakkeet tehtynä. :eek:
Ens viikolla mennään Kokkolaan porukoita ja kummityttöä moikkaamaan. :heart:

Jokos huomenna on enemmän porukkaa tulossa uimaan?
Harmittaa kun tänään ei ole joogaa ja eilenkin agility peruuntui. Tulee köyhä viikko harrastusten suhteen.. :/
 
Rhea ja Peikko nyt te taas tartutitte muhun kuumeen mennä rakenneultraan! :headwall: Ois niin ihanaa nähdä masuasukas, mutta toisaalta huolestuisin ihan mahdottomasti pienistäkin epäilyttävistä asioista... Ja toisaalta me on mietitty, että kovin herkästi ei raskautta haluttais keskeyttää - tulis sitten niin kauhea loppuodotus, jos jotain olisikin pielessä... Epätietoisena on helpompi kestää kivut, kun ainakin voi uskotella itselleen kaiken olevan kunnossa...
Musta tuntuu, et mulla on liikaakin harrastustoimintaa :whistle: Mulla on vielä toistaiseksi tanssitunteja pari iltaa viikossa ja sitten tuo jumppa... ja kaikki tietty peräkkäisinä iltoina. Mammauinti tulisi sitten vielä lisäksi siihen perään... Jotenkin sitten aina torstaisin tekee sit mieli jäädä viettämään koti-iltaa =) Nyt meinaa puskea vähän flunssaa, joten voi olla et uinti jää väliin. Jumppaan kuitenkin aion, sillä mua kanssa ahdistaa, jos jää välin jotakin. Viime viikolla olin jo aivan riekaleina :LOL: Tulehan peikko hieronnasta huolimatta paikalle!

Skog 18+2.
 
skog rohkeesti vaan sinne rakenne ultraan ettei jää jälkeen päin harmittaa... kyllä se yleensä taitaa mennä näin et jos vauvassa jotain oikeesti pahasti on vialla niin melkeen luonto hoitaa sen pois ekan kolmanneksen aikana.. ainahan se jännittää, itekin olin ku tönkkö suolattu silakka ku jännitti niiiin paljon.. mut ajattelin asiaa niin et jos en mene sinne mua jää harmittaa ja sitä ei voi enää korjata... ja jso siellä nyt jotain "pahaa selviäis" niin olisihan se tiedossa sit ennen syntymää, et sen vois ottaa huomioon heti synnytys hetkellä... :) näinhän olis aina parempi mahd saada oikeanlaista hoitoa vauvalle jne...

mä yritän saada raahattua itseni sinne jumppaan.. jos minuu ei näy, ni ens viikolal varmasti tulen kyllä... ;)
 
Hei, vieläkö mahtuu mukaan Jyväskylän odottajiin? Rautpohjassa asustellaan ja ekaa vauvaa odotetaan. Taidan tosin olla ihan eri ikäryhmää kun täällä useimmat odottajat, mutta olisi hauskaa silti vaihtaa kuulumisia ja asioita Jkl:n kannalta katsottuna. Mulla siis ikää jo 37v, laskettu aika 29.3.2008 ja rv 13+4. Yksityisviestejä saa myös lähetellä.
 
Eipä oo aikoihin tullu kirjoteltua tänne. Kovasti oon yrittäny synnytystä saada käyntiin mutta eipä se vauva näköjään mua tottele. Tänään oli neuvola taas ja kaikki oli hyvin. Alkaa vaan jo kyllästyttää tää hankala olo. Tai no muahan on kyllästyttäny jo sen 38 viikkoa :ashamed: . No, kohta ollaan siinä vaiheessa minkä takia tän kaiken kestää. Korkeintaan kuukausi enää!!! Vai tietääkö joku millä viikolla täällä synnytys käynnistetään? Muistelen et viimeks yliaikaiskontrolli olis ollu viikolla 41+5, mutta mä menin vähän aiemmin ku oli myrkytysoireita ja sit ne käynnistiki jo sillä reissulla ku oli vähän ongelmia... Mut onko tuo 41+5 se kontrollipäivä vielä? Ja käynnistääkö ne silloin?

Mulla on kauhea nälkä ja haluan pitsaa. Laitoin miehelle tiedon tästä asiasta viestillä, saa nähdä saanko pitsaa kun se tulee kotiin... Toivottavasti, muuten voi olla synkkä ilta :LOL: Ei oo tänään oikeen maistunu mikään ja olen syöny vaan omenaa ja appelsiinia ja kismetiä... Lapsiparkakin saanu tänään vaan leipää ja muuta mistä tykkää :ashamed: Pitää kai edes munakas sille tehä tai puuroo et saa ees jotain lämmintä ruokaa tänään.

Niin ja viikkoja on tänään tasan 38
 
skog mä en sit tänää ilmesty jumppaan,hieroja olis itä mieltä et ei kannata ku jouduttii hiukan kovakourasesti avaa paikkoja niska-hartia seudulta.. ni voipi olla herkkänä huomenna paikat... :whistle: hyvä aika ilmoitella taas ku jumppa alkaa 20 minsan päästä... :LOL: mut seuraavalla viikolla olen kyllä taas paikalla... :)

vaaka-70 tervetuloa minunkin puolesta... :flower: kyllähän mukaan mahtuu kaikki halukkaat jkl:än odottajat... :heart: ootkos ajatellu lähtee minnekää mammajumppaan tai uintiin mukaan?

mäen kans ole nyt tänää jaksanu kokata.. kyllä on niiiiin raukia olo et huh.. saunaan illasta ja sit pitää kahtoo grayn anatomia sit voipi olla kyllä aika valmis punkkaan... :D näin taas väliaika tiedot täällä... :D
 
Kyllä jumpat kiinnostaa, kunhan ensin sairausloma loppuu ja vointi helpottuu, nyt on astma vaivannut ja hapensaannissa ongelmia. Vesijumppaa jo mietinkin, mut kuntosali ohjaajani suositteli sitä ihan tavallista ryhmää (esim. maanantaisin klo 20), kun arveli, että on liian kevyttä se odottaville suunnattu vesiliikunta, mutta mitä te ootte mieltä, jotka ootte siinä käyneet? Ilmeisesti Puistokoululla on sitten se mammajumppa? Pitikös sinne ilmoittautua?
 
vaaka-70: Tervetuloa! :wave: Kyllä mä ainakin tykkään siitä mammauinnista, vaikka ei mullakaan vielä mitään mahaa oo hirveesti jne. Siksikin se on mukavaa kun näkee muita mammoja. Ja saa siitä ihan tehokkaan kun tekee tosissaan. =) ´

Tänäänkin ajatelin mennä taas uiskentelemaan! Pinja, kai sä liityt taas seuraan? Mä e sit ens viikolla pääse ku lähdetään Kokkolassa käymään torstaina päivällä.
 
Tervetuloa Vaaka! Älä sinä ikäryhmiä mieti, eikös me tässä kolmenkympin kummalla tahansa puolen olla melkein kuin saman ikäisiä :D Ja tule jumppaan kanssa! Ekakerralla mietin vähän, et onkohan tää nyt mun juttu, mut nyt eilen oli ihan tosi kivaa. Rentoutuskin oli oikeasti hyvä, eikä vain huvittava :LOL: Ei siitä kyllä kauheasti lihakset kipeytyneet, vaikka ohjaaja niin lupaili. Mut kyllä tää kunto tästä rapistuu... Niin ei sinne tarvitse ilmoitautua etukäteen, paikanpäällä sitten.
Kävin nyt siellä lääkärillä kontrollissa, ja mulla on virtsisepäily :'( Kurjaa... Turvotustakin on niin hillittömästi, että painoa on tullut viikon aikana melkein 1½ kiloa!!!!!! Sanoivat, et on raskausmyrkytyksen oireet, mutta näillä viikoilla ei voi olla raskausmyrkytystä... Sain lähetteen äitipolille, kun ei se lääkäri saanut oikein selville tilannetta sisätutkimuksessa :ashamed: Nyt pitää sit pantata pissiä monta tuntia, eikä voi tehdä muuta kuin surffata, kun on liian kova hätä :LOL:
Mutta ei huonoa, jos ei jotain hyvääkin. Taas katsottiin ultralla, ja siellä oli takiainen kovasti kasvanut! Heitteli kuperkeikkaa ja riehui. Lääkärin mukaan kaikki näytti siltä kuin pitääkin. Ihanaa! Nyt näin jalat ja kädet ja selkärangan ja kaikki. Hieno tunne!
Mietin jo uimaan tuloa, mut ei taida uskaltaa ennen bakteeriviljelyn tuloksia...

Skog 18+3.
 

Yhteistyössä