Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Koiramamma :hug: paljon haleja ja voimia sinulle! ja tosiaan, jos jotain ois ollu vialla, niin ei ne sua ois pois päästäny! Ymmärrän kyllä, että varmasti säikäyttää tuommonen! koitahan jaksaa, kohta saat pienen syliin :heart:
 
pinja79
mää asun puparis ja oon asunu tääl kymmene vuotta ja tääl on tooosi rauhallista oikeen säikähtää jos näkee ulkona ihmisen 22.00 jälkeen! tää on ollu rauhaton sillon kun ite oli 15... no tää alue on rakennettu n.1978 ja sillon tänne muutti kaikki lapsiperheet ja tietysti kaikki lapset oli teinejä samaan aikaan :) sen sit voi arvata mikä meno tääl sillo oli (serkkuni asui silloin täällä) kuokkala oli kans villi länsi joskus samoin keltinmäki... mut musta tuntuu et on rauhottunu paljon nuokin alueet...

pinja ja pojat
 
pinja79
onko kukaan vailla vauva tavaraa... kohta rupeis meiltä joutaan, toivo kun on jo 6kk! gracon autobaby, sitteri, pojan vaatetta yms...ja mul on talvihaalari sellainen valkoinen mis nallepuhin kuva pari kertaa käytetty! ja si on sellanen turvakaukalon lämpöpussi... rintareppuu, kantoliinaa... kantopussii... ja mammavaatettakin löytyy... sit alkaa oleen kohta noita imetysvaatteita s ja m koon...


pinja ja pojat
 
wiime yönä (mun mielestä ainakin) oli wähä supisteluja.. saapi nähdä oliko niitä wai jt muuta.. jospa ei wielä alkais tulla... - älä tuuuuuuu........ :heart: tänään ois rawit, tekis mieli lähtee kattoon! :D
 
lauantaipäivää kaikille! :) Yöksi pitäisi töihin mennä ja kovasti jännittää miten sitä jaksaa.. Olis nyt onneks viimenen varsinainen rankkavuoro,ens viikonloppuna vielä yöt, mutta kevennetyssä muodossa kassanhoitovuorona... Ei vaan meinaa enää samanlailla jaksaa tota känniläisten örinää ku yleensä.. Joku vähänki veemäisempi asiakas niin tekis mieli tintata kuonoon tai vaihtoehtosesti rueta itkee.. :LOL: Että saahan nähä mitä tästäkin yöstä taas tulee... Jos sitä yrittäis vielä päiväunet nukkua niin jaksais vähän paremmin.

Yks juttu mikä on yllättäny täs loppuraskaudessa, on tupakanhimo.. :p Ennen oon polttanut, mut sain sit lopetettua raskauden alussa eikä oikeestaan sit enää oo tehny mielikään tupakkia kun sillon tällön. Nyt jostain syystä vähän väliä käy mielessä.. Voihan se olla et sitä jännittää sen verran tätä kaikkea.. LA lähestyy päivä päivältä ja onhan tässä kaikenlaista muutaki stressaavaa viel kun on kerran noita töitäkin.. Mutta täytyy nyt sinnitellä ettei sortuis. Kuitenki tulis vaan kaameet morkkikset.
 
caffee81,

mulla on laskettuaika 14.12 ja kolmas lapsi tulossa. Saas nähdä kuinka käy, edellinen syntyi puolitoista kuukautta etuajassa. Eka tuli muutamaa päivää ennen laskettua aikaa. Missä päin Jyväskylää asustelet?



 
Jokohan koiramamma lähti synnyttämään?

Täällä on koko iltapäivän ajan poltellut selkää ja tullut täysin kivuttomia suppareita, jotka alkaa pikkuhiljaa muuttua kivuliaammiksi. Yhtään en panis vastaan, vaikka muuttuisivat ihan oikeiksi synnytyssuppareiksi! Aamulla olis neuvolaan meno, vaan mielummin sitä lähtis jo kohti keskussairaalaa!

Mulla on alkanut tulla samoja hassuja himoja, mitä silloin ihan alkuraskaudesta. Makea tökkii, ja kaikkea rasvaista tekee mieli, etenkin pizzaa...

Hemuli 40+1
 
Heippa taas! Viikonlopun työvuoroista selvitty kunnialla ja toisiks viimenen työviikkokin jo polkastu käyntiin! :) Ajatukset päivä päivältä enemmän ja enemmän "oman navan ympärillä..." Eip' muuta kun hauskaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja masun kanssa. :)
 
Täällä ikävä kyllä kaikki yhdessä koossa :wave: Taitaa tuo pentunen olla niin mieltynyt yksiöönsä ettei tule ulos vielä joulunakaan. Täällähän ollan kaikki kolme Hemulin ja Rouseksen kanssa ihan lähtökuopissa. Joko Rouses saa toivottaa tervemenoa synnärille vai oliko se vata ens viikolla? Otetaas nyt tytöt sellainen joukko valtaus äiskäpolille!!! :D Än...yyy...tee.. NYT!!!!

blackjoy miten sun yö meni? Mä tein pelkästään yövuoroa puoleen väliin (olin vaikuiten yöhoitaja ) ja kylläpäs oli vaikeeta. Ikinä en olis uskonut että yököstä voi tuntua siltä miltä viiden 10h yövuoron jälkeen musta tuntu... Voitko sopia työnantajan kanssa että lopettaisit yöt jossain vaiheessa? ainahan sitä voi sitten väläyttää sitä sairasloma mahdollisuutta jos ei muuten pomo ymmärrä...

Milja joo mä aloitin tuon maitobaarin jo rv 16 että kyllä tmpäsee... nyt siihen on jo niin tottunut että maitoa valuu. Ikävä kyllä koirakin suihkii maitojaan kun kärsii pahasta valeraskaudesta että nyt näitä pirtelöbaareja on meillä ihan kaksin kappalein :LOL:

Mites muut jakselee? Huhuu...
Koiruus ja yksiöönsä mieltynyt pentunen rv 37+5
 
Huomenta! (Lomalla saa nukkua pitkään :D ) Vihdoinhan se äitiysloma siis pääs alkamaan!

Kiva Miljakun soitit ja kysyit siitä jumpasta! Ja kerran sinne ei tarvi mitenkään ilmottautua, niin sit vaan pamahtaa paikalle. Tosi kiva lähtee, kovasti jo ootan sen alkua. On tosi inhottava olo kun tuntuu että ei oo pitkilleen liikkunu kunnolla.

Mä kans jännäilen koiramamman ja hemulin tilannetta! Jokohan on lähtö jommalle kummalle tai kummallekin tullu?! =)

Käytiin eilen kattomassa asuntoo Laukaan puolelta ja jos nyt niin käy, että saatais se asunto, niin sitten muutetaan ens kuussa sinne! Kohta alkaa nimittäin oman asunnon rakentaminen siellä, niin ois aika paljon kätevämpää asua raksaa lähellä ku täältä aina ajaa! Ja myös vuokrassa tulis aika huimat säästöt, melkein 250? kuussa! Kun ei tuota rahaa tosiaankaan oo ylimäärästä, pienintä mahdollista äitiyspäivärahaa kun saan. Muutto vaan on nin rasittavaa puuhaa ettei millään jaksais!

Eipäs tässä ihmeempiä..Missäköhän
[/b]sativa muuten on ku ei oo pitkilleen käyny kirjottelemassa..?!

Ippu ja nöpönen 29+2
 
koiramamma :wave: täällä vieläkin! tällä viikolla juu laskettu aika, perjantaina, alkaan nimittäin jännittää ihan huimasti ja hirmuinen stressi on päällä.... mieku en oo kaikille sanonu vieläkään et meille on tulossa perheenlisäystä.. kun en oo halunnu sitä hirveetä puhelinsoittorumbaa ja kaikkea puhetta niin nyt alkaa tuntua et ois sittenki pitäny jo aiemmin sanoa.. :eek: noh, jospa se tästä, mutta koossa ollaan ja huomenna tulossa meille lapsen likat että jospa tää elämä tästä.. :p tosiaan tiedä vaikka yhtä aikaa siellä ollaan, mistäs toisemme tunnistetaan?!?! :D hirveesti näistä kaksplussasta höpisten?!? hih! :LOL:
mulla ku ei oo hajuakaan tuosta sairaalasta että millanen se on...mutta eiköhän tuo tutuks tuu..
 
Kotona ollaan! Eilen illalla supparit kyllä oli jo sen verran isoja, et kävi mielessä sairaalaan lähtö, etenkin selkä tulessa ja kivunlievitys olis tehny terää... oltiin kattoo Yön ritaria ja halusin kuitenkin nähä sen loppuun ja sinne leffasaliin ne supparit lopulta jäi :( .
Yön nukuin ihan ok, aamulla neuvola, missä täti totesi vauvan laskeutuneen ja kiinnittyneen hyvin. Nyt on jotain 1-1,5t taas poltellut selkää, pikkuhiljaa alkaa taas suppailee, joten tuskin tässä enää kauaa menee =) . Mies oli herännyt viime yönä pari kertaa mun ähinöihin, ajatellut jo, et nyt tuli lähtö, ite vaan nukuin :LOL: !! Mut ihan yhtä lailla näköjään sekin jo jännää, vaikka on "jo" toinen lapsi tulossa... Esikoinen lähti eilen mummolaan hoitoon (~140km matkaa) joten nyt olis lapsenhoitojärjestelytkin kunnossa: tule vauva, tule!!!



Hemuli 40+2
 
Hemuliii.... ota miut mukaan!!!! :D ja Rouseksen kanssa nyt kun silläkin alkaa oleen lapselikka asiat hoidossa.
Ai mistä tunnistettais... Mut ainakin siitä että pakkovierotus 2+:ta aiheuttaa vapinaa ja pään nykimistä :LOL: Myös pinon etsiminen vaikkapa sängyn alta voi olla paljasta tunnusmerkki :D

Mekin käytiin leffassa lauantaina ja kivaa oli. Kätiin katsomassa Mysky ja voin suositella oikein kovasti tykkäsin!
 
koiramamma ei täältä wielä joudetakaan synnyttämään... nyt eiwät olleetkaan lapsenwahdit warmoja että tulewatko huomenna wai keskiwiikkona... tod.näköisesti myöhemmin jos mun olo ei tästään muutu! :kieh: matkaa kuitenkin kun on se 200km niin kyllä olen keljuuntunut ja wihainen jos tulee äkkilähtö ja toiset ei tulleet....... murr... noh, jospa tää suostuis wielä majailemaan mamin masussa, kyllä oon kowin toitotellu ettei oo mitään kiirettä tähän maailmaan että ehtii wielä.. :LOL:
 
taisi Hemuli ottaa ja lähteä oikein paljon pinnistysvoimia sinne!!! :wave:

Tosi kurjan tempun kyllä teki rouses jos tolleen päättääkin ettei tullakaan. Toivotaan nyt että pallero pysys pari päivää masussa ja jos nyt kuitenkin päättää että täältä tullaan elämä niin ei tulis kiireellä vaan niin että kerkeevät ajella tänne. Sanoitko että ovat hätyyttely valmiudessa että kamat on kasassa niin että pääsee äkkiä lähtemään jos käsky käy!

Ippu onneksi olkoon uudesta asunnosta ja voimia myös rakentamiseen. Meistä ei siihen ikinä olisi mutta on se hyvä että joillakin inspistä ja taitoa löytyy!! Nautihan äippälomasta! Mäkin herään yleensä siinä lähemmäs puoltapäivää :p

Koiruus jälleen palstaterrorina
 
koiramamma kyl ne vissiin ovat tulossa kun.. mun omat porukat kun on töissä niin eivät pääse..tosin heiltäkin se n.200km.. kaikkialle melkein! oh, no jos tulee hätätilanne niin eihän se auta ku ittekseen lähteä! jääköön sitten isukki kotiin esikoisen kanssa! mutta eipä tuonne välttämäti ittekseen halua lähtee ja varmaan aika viime tingassa sisään ottavat.. eli varmaan ootan niin pitkään sitten kotona että tää kerkiää syntyä autoon tässä 2-3 km sisään!! :LOL:
pitää varmaan mennä koirantakaboksiin sitte autoon! :D

selkäänhän tuo alko jomotella ku imuroin ja pyyhin pölyjä, ja wiel jäi olohuone ja keittiö + veski siivoamatta, no, mutta jos he ei tuu huomenna niin pitänee ottaa tässä hywällä omalla tunnolla rennosti ETTEI vaan ala supistella! :)
ajattelin et lähettäis wiel porukalla käymään prismassa salkkareitten jälkeen.. hassua kyllä, jotenkin toiwon niin että ois jo se päivä et päästäis vauwan kans kotia mut toisaalta minä haluan wiel pitää tän pienokaisen massussa (waikka tänäänkin on pönkiny tuolla pyllyllään ja jaloillaan niin että on aika tuskallista ollu, wai liekö siitä selkäsärky johtunu...) mietin muuten tuossa että mihinkäs sen piti helpottaa että masu on laskeutunut? kävelyyn? välistä totta mutta välistä .... huh huh.. myös näitä harj.suppareita tulee päiwittäin... oah.. mies oli niin pettyny kun tuli töistä kun en wiel tänään synnyttäny - tahtois jo isyysloman wiettoon! :LOL: - pysykööt nyt waan siel töissä wiel ja waawi masussa! ;)
 
koiramamma: Ei me saatukaan sitä kämpää kun se oli jo luvattu jollekin toiselle...Mutta eiköhän sieltä joku asunto löydy! Onhan se rakentaminen varmasti tosi rankkaa puuhaa..Ite tosin tuskin kovin paljoo kykenen osallistumaan muuten, sit sisustusvaiheessa astun kehiin :D Ja on kyllä ihana olla lomalla ja nukkua pitkään! Näistä aamuista täytyy nyt nauttia =)

rouses: Toivotaan, että teidän lapsenvahit ehtii paikalle niin, että sun ei yksin tartte lähtee! Eikä synnyttää autoon :D Tsemppiä tulevaan koitokseen!

Tein äsken ihanaa ja tosi helposti ja nopeesti valmistuvaa omenapiirakkaa :p Vähänkös oli hyvää vaniljajätskin kanssa! Meillä on omenapuu takapihalla ja viime syksynä kävi niin, että sain vissiin 5 omenaa kerättyä ja loput mätäni...Pitää nyt yrittää tsempata ettei käy samoin!

Hyvää illan jatkoa ja hyviä vointeja kaikille!
 

Yhteistyössä