Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Heipä vaan!

Tulin pikaisesti vierailemaan teidän ketjussa. Odottelen pikkukakkosta syntyväksi marraskuussa 2008, mutta esikoinen (2v) pitää vauhtia yllä niin, etten juuri ehdi koneelle.

Huomasin, että moni oli kiinnostunut mammajoogasta yms. Ajattelinkin vähän mainostaa mammamuskaria. Itse kävin mammamuskarissa esikoista odottaessani. Harjoiteltiin mm. synnytyslaulua. Oli tosi mukavaa ja hyödyllistä. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.jyvaskylanmusiikkiopisto.fi Ilmoittautumiset ovat juuri menossa ja ensimmäiset ryhmät kokoontuvat jo ensi viikolla. Opistolla on myös tosi kivoja muskareita vauvaryhmistä alkaen.

Mukavaa odotusaikaa kaikille!

Käyn taas piipahtamassa, kunhan hiekkalaatikon reunalta ehdin ;)

kompassi on kävelykadulla, sokoksen edessä..Ja on siinä forum, torikeskus ja jyväskeskuskin, tavallaan näiden keskellä. Kiveykseen on maalattu kompassin kuva. Mut sokoksen pääsisäänkäynnin eteen kun tulet, niin oot oikeessa paikassa =)

Nyt ihan ekana omaa napaa kärkeen kun olen niin HAPPY!!!!
Neuvolalääkärissä käyty...

rv 36+1
paino +400g/vko yht 14,5kg
turvotus +
rr 115/70
pissa puhdas
sf 36,5cm, jälleen tullut +3 cm kahdessa viikossa ja vauva laskeutunut
lapsivesi normaali
tarjonta RT
syke 140

Noh, sitten sinne alakertaa näitten kriittisten mittojen jälkeen :) Kohdun suu oli pehmennyt ja kanavaa enää sentti jäljellä. Lääkäri setä oli sitä mieltä että on todennäköistä että tulee ennen laskettua aikaa :D :D :D Mä menin nyt kyllä ihan sekaisin!!! Voi hemmetti, sukat pyörii jaloissa ja arvatkaa vaan kuka saa sen mukelon joskus rv42 kun täällä näin hepuloi! Mutta mä olenkin puhunut pentuselle että ensi viikon keskiviikkona ulos kiitos! Mies yrittää rassuka hillitä tätä mun hepulia mutta eipä taida onnistua... Kaikki muuten kunnossa eikä mitään valitamista. Mulle muuten sanottiin että synnytys on lähellä jos hb nousee siihen mitä se ekalla kerralla on ollut, harmillisesti ne ei sitä nyt sitten ottanut kun viikko sitten se napattiin, ei ainakaan silloin olut viitteitä tästä.

Huomiseen!!! :wave:
Koiruus ja pentunen rv 36+1

16.30 sopii kanssa mulle, uskoisin että siihen aikaan ei enää töissäkään tule oltua :)
Eli osallistun :wave: Ja jos en 16.30 kompassille vielä ole ehtinyt saapua niin voin käppäillä itsekin passioniin ja törmätä kaikki siellä, luulisin että porukka on suhteellisen helppo löytää ;)

Heippa! :wave:
mahtuneeko mukaan.....? :whistle:
olen 22w ja toisen muksun la 29.8.2008, esikoinen poitsu syntyi 04/06. Ollaan asuttu täällä jyväskylässä vasta pari kk ja ajattelin että jospa täältä saisi tuttujakin kun ei oikein tunneta juurikaan ketään... :D

Tervetuloa rouses, meillä onkin tänään ekat treffit, että mukaan vaan jos tällä aikataululla mahdollista. 16.30 siis kompassilla :)

Ippu: kiitti ohjeista. Mä olen monesti miettiny et mikä se kompassi on, kun olen kuullut puhuttavan :) Se on siis maamerkki..

Toivottavasti mulla on teille iloisia uutisia kun tavataan, eilen soitettiin poliisista et mun varastettu pyörä on ehkä löydetty. Käyn tunnistamassa sitä ennen tapaamista :D

Listaan päivitetty moccakeiju, rouses sekä pinja79 teretulemasta vain tähänkin pinoon :wave:

Olenko mä nyt ihan oikeessa että tämän päiväiseen tapaamiseen on tulossa itseni lisäksi Milja, jenksu, sativa sekä ippu?! Osataan odottaa paikalle sopivaa määrää ihmisiä :D

Koiruus ja pentunen rv 36+2

Kiitos, kiva kun mukaan mahtuu! :)
en kyllä valitettavasti pääse mukaan, on tulossa vieraita ja täytyy vielä pinnistellä kodin puhtauden puolesta vähän aikaa.. :whistle: mutta kiitos kutsusta! :)
täytyykin tästä lähteä jatkamaan ja palailla myöhemmin uudelleen..

rouses 37 +6

Olispa mukava kanssa keretä tänään tapaamiseen,mutta tosiaan töitä koko päivä.. Tosin keskustassa oon töissä että helpostihan sitä karkais ruokiksella moikkaamaan.. Mut pystyis max. 1/2 h olee, joten ehkäpä vaan odottelen josko sitä vielä toiset treffit saatas aikaseks. Hauskaa syöpöttelyä teille kaikille ketkä ootte menossa! :)

Ja tosiaan hei kaikille uusille; moccakeiju, rouses ja pinja79

Eilen tuli vissiin sanottua kaikki, kun ei ole kukaan käyny kirjottelemassa :) Mukavaa oli olla taas pitkästä aikaa ihmisten ilmoilla. Mä kun aina olen vaan kotona. Nyt sitten odottelemaan ensi viikon neuvolaa..

Taidan lähteä kävelylle.

Terrve naiset!!

Juu, mukavaa oli minullakin :) Kaikilla oli ihanan pyöreät mahat jo, kasvaisipa tuo minunkin masu ja muksu :D Otetaanhan joskus uusiksi ja silloin kaikki jotka ei nyt päässyt mukaan niin messiin vaan.
Löytyikö sieltä H&M:ltä muuten hyviä muksujen vaatteita?

Nyt sohvalle köllimään kun tullut tänään ajettua autoa 600km niin pistää ramasee :p

:heart: sati ja muru 18+2

huomenia! :)
huomasin että teiltä monelta löytyy jonkinmoisia karvaisia ystäviä kotoa, meiltä myös löytyy ensi kuussa 2vuotta täyttävä saksanpaimenkoira tyttönen, pojan koirahan se on... :D
huh, näin se aika kiitää ja alkaa toi tuleva synnytys pelottaa ja mietityttää! ---voiskohan sitä vielä siirtää parilla kuukaudella....? :)

rouses 38+1

Heip pitkästä, pitkästä aikaa! Oon viimeeks kirjoittanut tähän ketjuun varmaan silloin, kun vielä asuttiin Norjassa... ja siis tippunut myös pois kaikilta listoilta :/ Suomessa&Jyväskylässä ollaan oltu kohta jo 3kk - ja nopeesti on kyllä mennyt aika. Kiva huomata, et tääkin ketju on taas "herännyt henkiin", keväällä oli vain muutama kirjoittaja enää, tais olla Koiramamma silloin mukana, mut ei muita, ketkä nyt on listalla??? Niin, ja rouses taidat kirjoitella myös tuolla elomammoissa. Sieltä on myös Tiippana Jyväskylästä, muistaakseni Halssilasta(?)

No, lyhyt kertaus itsestäni, 28v naisihminen Heinälammelta, toisen lapsen la 25.8. eli loppusuoralla jo ollaan, perheessä myös aviomies sekä 3,5v poika ja yksi koiruus.

Hemuli, rv 39+1

Terve Hemuli ja kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa, nyt olet listalla. Edellinen pino alkoi "jökkiä" ja mukana listalla oli hirveeesti ihmisiä jotka eivät olleet kirjoitelleet pitkään aikaan, joten aloitettiin sitten puhtaalta pöydältä kun löytyi uusia aktiivisia jyväskylän mammoja. Sä et sitten ole vielä saanut nyyttiä kainaloon, saas nähdä päästäänkö huonekavereiksi sitten kun sen aika on...

Viime yö meni taas ylhäällä pomppiessa, nukuin semmoisia tunnin pätkäi ja nyt on maha nahka mustana pentusen hillumisen jäliltä :( Voi että kun se jo kohta syntys ettei tarviis viikko tolkulla kärsiä. Mä löysin ihania pieniä pöksyjä tuolta henkkamaukalta. Eilen vielä ostin Lindeksiltä ruskeat sammarit ja yhet college pökät, jospa niillä päästäs eteenpäin!

Rouses kivasti myös sulle tsemppiä tulevan koitokseen kanssa sisarelta!!! Mulla kun on ensimmäinen niin en osaa sillätavalla pelätä kun en tiedä mitä on luvassa :whistle: Toivon mukaan kuitenkin hyvin menee

Koiruus ja pentunen rv 36+3

Hemuli80 juu, niinhän minä sinnekin riipustelen! :) itse muutettiin tosiaan kesäkuun alusta jyväskylään... missäpäin muut asutte?

koiramamma juuh, eiköhän se mene hyvin, mua vaan "pelottaa" kun tuo ensimmäinen oli yli 4kg ja 52cm pitkä ja tälle toiselle eivät ala tekeen painoarvioo et jospa se mahtuu tuleen tuolta alakautta normisti niinku esikoinenkin..se vaan jännittää kovin!

Heips vaan ja kiitos treffeistä, mukavaa oli ja ehdottomasti otetaan uusiks =)

Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun liityitte seuraan :wave:

Mä tuossa just palailin Lahdesta kaverin häistä. Oli tosi kivat ja kauniit häät ja mikä parasta, aivan ihanat ruuat :p Söin ihan järkyttäviä määriä :D Kotiin paluu ei sitten ollukaan niin ihana...Ukko oli eilen viihteellä ja päättäny sit pitää jatkot meillä. Jo ulko-ovella iski vastaan niin jäätävä haju et meinas oksennus lentää :$ Muutenkin oli paikat ku jyrän jäljiltä ja kämppä täynnä krapulaisia ja helvetin pahalle haisevia ukkoja..Kyllä pikkusen suhis päässä :kieh: Äkkiä kyllä lipes porukka pois..Tuumasivat vaan, että ehkä on parempi lähtee, johon minä vastasin et niin todellakin on :LOL: En yleensä oo mikään hirvee niuho, mutta nyt ku jäin tänne siivoomaan sitä sekasortoo, niin täytyy sanoo että vituttaa ja rankasti :kieh: Sinne painu ukkoki muiden mukana ja sai kyllä painuaki! Jos ois tänne jääny, niin ois saanu korvilleen!

Huh huh, kylläpä raivostuttaa!! No, muihin asioihin.. Kyllähän sieltä H&M:ltä aina löytää kivoja vaatteita lapsille ja tarttu perjantainakin muutamia mukaan =)

rouses: Mä asun Halssilassa. ja tosiaan, hirveesti tsemppiä matkaan! Sulla jännät paikat jo et millon lähtö koittaa =) Tuuhan sit jossain vaiheessa meillekin tänne kertomaan kunhan pienonen on maailmassa :heart:

No, ei kai auta ku alkaa imuroimaan noitten sontaläjien sotkuja :kieh

Palaillaan taas! =)

Ippu ja nöpönen 28+1

kirjailenpahan jotain tänne ajan kuluksi kun ei nukuta.. huomasin tänään että mulla onkin jo ensi viikolla la ja vähänkö menin ihan sekasi.. :eek: Hormoonit selvästi vaikuttaa! hirmu poru pääsi kun tää aika on menny niin kamalan nopeeta... Onko täällä niitä synnyttäjiä jotka ovat täällä jyväskylässä jo aiemmin synnyttäneet? mitä mieltä olette olleet henkilökunnasta ym.? synnytin itse viimeksi MKS:ssa ja sieltä jäi todella positiivinen vaikutelma, mut nyt vähän jännittää tää uus sairaala et minkälaista siel on ku en edes oo päässy tutustumaan sinne...

itte asutaan tääl keltinmäessä että ei ainakaan ole kyllä pitkä matka synnyttämään tällä kertaa niinku viimeks oli jt 80km, nyt sitten jännään et miten pitkään pitää odottaa et lähtee sit sinne synnärille! mutta kaitpa sen tietää sitten.....

Huomenta!
Jee huomenna olis neuvola :) Pitipä tuossa aikaisemmin jo kirjotella mut en jaksanu.. Ainakin Ippu tais olla talvihaalaria vailla, ni bongasin tossa sunnuntaina ainakin prismasta haalareita. Ihan kivoja olivat, eikä hirmu kalliita 24.90e.

Kysymys sitten koiraihmisille, kun teitä täällä tuntuu olevan :) Meidän taloon (kerrostalo) on ilmeisesti muuttanut uusi koira lauantaina. Kuuntelin se haukkumista koko lauantai päivän.. Sama jatkui sitten eilen ja tänään aamulla. Ja molempina aamuina vielä heräsin siihen haukkumiseen. Niin eikö sille koiralle voi tehä jotain ettei se hauku, kun se on yksinään? Laittas vaikka jonkun radion päälle kun lähtee :D Ärsyttää vaan kun ite on aina kotona päivällä ni sit joutuu sitä kuuntelee. Tosin tais toi mies viedä aamulla jonkun lapun jo tonne rappuun :D

Jenna 30+5

Heippa!!
Minäkin pitkästä aikaa tänne ajattelin kuulumisia heittää!! Tosin mitään järisyttävän uutta ei ole tapahtunut :)
Olo on ollut suhteellisen hyvä. Nukkumisen kanssa meinaa vaan olla ongelmia.. Unettomuus vaivaa jostain syystä. Liekö työstressiä vai hormonaalista... Pikku neiti potkii vallan villisti masussa ja välillä huolettaa että onko sillä ihan joku hätä siellä kun niin kovasti myllää!! :LOL: . Ja nyt on vasta alkanu maha kunnolla kasvamaan! Ei sitä enää pysty peittelemään millään! :) Ihanaa kun alkaa kunnolla näkymään!

Niin, minä asustelen tuolla Laajavuoren suunnalla,että eipä ole pitkä matka sairaalaan minullakaan! :) ja koiraa ei minulta löydy, mutta kissa kyllä! :)

öööö..aivot lyö tyhjää! Mä olen ihan varma että raskaus pehmentää aivoja! :LOL: .. Noh, täytyy tässä keskittyä töihin!

Sapis ja pikkuinen 23+6

Nii vai olenko mä sitten se yliherkkä vittumainen naapurin akka joka valittaa kaikesta ja on "koiravihaaja"? :LOL: Kateellinen allergikkohan mä vaan olen :ashamed:

Niin ja sain eilen sitten mun pyörän takaisin sieltä poliisien säilöstä, jee!

Yhteistyössä