Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Heipparallaa!!

Tosi kivaa jos treffaillaan =) Kerroin eilen mun miehelle näistä tapaamissuunnitelmista ja sitä nauratti kovasti. Kuulemma se, että on hauska näky kun monta naista on maha pystyssä samassa paikassa :D Tiiä sitte mikä siinä niin kauheen hauskaa on..Ja ei taida kaikilla vielä olla edes iso maha =)

Rallien jälkeen vois olla joo ihan hyvä ajankohta.. Mulla on vaan rallien jälkeisellä viikolla silleen ohjelmaa, että tiistai tai torstai kävis..no ja keskiviikko kans jos ei ihan aamusta. Ja paikalla ei sinänsä väliä..Voidaan hyvin nähdä keskustassa tai jos joku välttämättä haluaa akkalauman kotiinsa, niin sekin käy hyvin :LOL:

Mitäs muut sanotte ajankohdasta? =)
 
Oliko Miljaniin, että sä asut Vaajakoskella? Aattelin tossa vaan, että mulla saattaa mahdollisesti olla auto käytettävissä, niin jos haluat, voin koukata sut kyytiin sitten?! Mä asun nimittäin tässä vieressä Halssilassa..
 
Joo mä olen jo hyvin muotoutunut :D Mulle käy mitenkä vaan, linja-autolla päsee keskutaan jos ei autoa ole käytössä.

Hei mä laitoinkin jo tuonne toiseen pinoon mutta FSTS:ltä tulee klo 22.20 Kätilöt niminen sarja joka kuvaa Norjalaista synnärin arkea, jos se sattuu jotain kiinnostamaan. Mä sitä tuijotan ja mietin että lisääkö ahdistusta vai ei... :p :kieh: On sellainen reality tyyppinen juttu jossa saattaa näkyä vaikka mitä. Pari jaksoa sitten oli aiheena kuolleen lapsen synnytys ja oli tosi raskas katsoa, meillä ei edes mies suopstunut sitä kattomaan.
 
Asun joo! Tuo kuulostaa hyvältä. Katotaan vaan, et jos se ajankohta on sellanen, että tulen suoraan töistä, niin ei sun tarvii tulla hakemaan. Työpaikka on nimittäin keskustassa.

Mehän voidaankin sit talvella sun kanssa työnnellä vaunuja siellä päin..lumihangessa vedellään menemään :LOL:
 
Mä oon kans kerran kattonu sen sarjan! Silloin kaikki meni kyllä hyvin, eikä alkanut ahdistaa. Ehkä antoi helpotusta itselle.. Faktalta oon äidin luona kattonu jotain samantapasta kans. Niistä tulee just sellanen olo, että pääsis jo itekin yrittää :)
 
Mä oon kans kuullu tosta sarjasta, mutta en oo koskaan muistanu kattoo. Täytyy tänään koittaa muistaa. Tosin jos siinä on just jotain kuolleen lapsen synnytystä niin en pysty kattomaan. Oon niin herkkä että itkisin varmaan seuraavat kolme päivää :'(

Mut niinpä Milja, kova kuntoilu lumihangessa sit päälle vaan jahka lapsoset syntyy :LOL: (Mulla kovat suunnitelmat miten ahkerasti aion synnytyksen jälkeen kuntoilla ja karistaa ylimääräset..Heh, yritys hyvä kymmenen mutta toteutus voi olla jotain ihan muuta :LOL: )
 
Mullakin OLI kovat suunnitelmat joskus: "Sitten kun minä olen joskus raskaana, pidän kyllä itseni kunnossa raskausaikana ja sitten kun minä joskus olen synnyttänyt, hävitän heti kaikki ylimääräiset kilot ja läskit!!" Mutta todellisuus tarua ihmeellisempää =) Heti loppu jumppailut ja salilla käynnit (valitettavasti) kun raskaustesti näyttä positiivista. Tämä kyllä johtui pitkälti pahoinvoinnista..

Että luulen, ettei tule niiden vaunujen kanssa ainakaan juostua :LOL:
 
Huomenta! (hieman taas nukkuminen venähti:) )

Juu, tokihan voidaan siirtää tapaamista niin, että sinäkin pääset! Ilman muuta =)

Voi että mua ärsyttää kun nyt vihdoin ja viimein on aurinkoinen sää mitä oon oottanu koko helkutin kesän, niin mun vaan pitää nyhjöttää täällä koneella ja tehä jotain koulutehtäviä! :kieh:

On muuten aivan mahtavaa ku nyt tuntee nöppösen liikkeet jo pitkin päivää :heart: Pari viikkoo on nyt tuntunu! Ja voi että! Toinen tuntuu olevan oikeinkin vilkas kaveri. Yölläkin heräsin siihen kun monotteli ihan älyn lujaa ja heitti ties minkälaisia kuperkeikkoja :heart:
 
Moikka!

Onpas tää palsta nyt hiljentyny...taitaa ihmiset olla lomailemassa tai jotain.. =)

Eipä mullakaan mitään ihmeitä tässä oo..oottelen et alkais tuo ihana aurinko paistaa tuonne takapihalle niin menen taas hankkimaan rusketusta B)

Nöppönen on ollu tosi hissuksiin nyt muutaman päivän ja se vähän huolettaa. Vaikka ei kai mitään syytä ole..eiköhän toinen nyt pidä vaan vähän huilipäiviä. Mut kun tottu jo siihen, että pieni myllää koko ajan, niin väkisin vähän huolettaa..No joo, mut otan ihan rauhallisesti!

Ihanaa päivää kaikille! =)

Ippu ja nöppönen 25+3
 
Heippa!
Minäkin voisin tähän pinoon ilmottautua. Aika paljon odottajia löytyy näköjään jyväskylästä :) Itse olen 21v. ja esikoista odottelen saapuvaksi 23.10. Olis kyllä kiva tavata muitakin odottajia, vois sitten vaunutella, kun vauva on eka tullu ulos :)

Jenksu 27+5
 
Heipat! :)

Rakenneultrakuulumisia!
Eilen oli siis rakenneUÄ ja kaikki oli vallan mainiosti! Pikkuinen kellotteli pää alaspäin ja kovasti oli vilkas ja eloisa :) Kaikki raajat löydettiin ja ainakin toisessa kädessä on todistettavasti 5 sormea!! Sydän oli terve ja löi hyvin! Lapsivettä oli normaalisti ja laskettu aika ei muuttunut :) Istukka on etuseinämässä, eikä näin ollen ole esteenä alatiesynnytykselle.. Hieno fiilis on kyllä! Helpottavaa tietää että kaikki on kunnossa! Nyt vain annetaan pikkuisen rauhassa kasvaa! Niin, nyt voi alkaa jo oikean värisiä vaatteitakin katselemaan, kun tuli se sukupuolikin kysyttyä! :)

Muuten ei tässä ihmeitä... Tänään on selkä ollut aivan jumissa ja töissä pitäisi jaksaa kökkiä! Pikkuinen potkii vallan julmetusti pitkin päivää! Usein juuri tässä töissä ollessani kun koneella istun! Ei saa mamma tehä duunia rauhassa!!! Myöskään mamma ei saa nukkua rauhassa kun pidetään elämää masussa ja pissattaakin koko ajan jne.. tosi pätkittäistä tuo nukkuminen! Mutta olo on kuitenkin suhteellisen hyvä! :)

Nyt pitänee jatkaa hommia! Ja ulkona paistais arska..... huoh..... Mukavaa päivää kaikille! :flower:

Sapis ja pikkuinen rv 21
 
Neuvola kuulumisia laittelen nopsaan...

Rv 34+0
Paino +600g/vko yhte: 12,6kg eli ihan riittävästi
RR 126/77 ja 116/74
Pissa puhdas
Hb 125
Sf-mitta 33,5cm
Lapsivesi norm.
RT
Syke 130
Liikkeet ++

Kaikki siis mallillaan ja mikä parasta MÄ PÄÄSEN SIINE SYNNYTYSTAPA ARVIOON!!! Jihuu Siis oikeesti mä olen toukokuusta asti kinunnut ja nyt ne sitten lupas että seuraavan keran kun olen omalla terkalla niin tekee lähetteen. Edelleenkään täällä ei ole riittävä syy tuo suuri sf, ei ensisynnyttäjä eikä mitkään muutkaan asiasta kielivät syyt ole hyviä. Perätila on sellainen että sinne pääsee niin ja nyt sitten äidin mielenterveys! Kysyin etä mitä tarvitsee että sinne nyt sitten pääsee...

Nyt nauttimaan isännän kanssa lomasta Vois laittaa viltin pihalle ja ison mukin kokista ja jatzia paukuttaa muutaman kierroksen! Tänään on myös parturi, voi mikä riemun päivä! Olen viimeksi käynnyt viime vuoden elokuussaoikealla parturilla että johan se oli aikakin. Veljen vaimo on näpsinyt välissä ja sen kyllä huomaa

Meillä on vihdoinkin kaikki tarpeellinen kotona kun vikonloppuna saatiin pinnasänky joka jo odottaa tuhisijaansa tuolla meidän makkarissa. Tilasin netistä kilon kankaita joista tulee reunasuojusta ja uudinverhoa yms. Toivon mukaan tänään postipate ymmärtää kiikutta pakettia meitä kohden!

Voikaahan paksusti massukat!!!
Koiruus ja pentunen rv 34 piu pau ja POKS!!!

p.s laitoin profiiliin uuden koirakuvan, kerrankin oli kamera treeneissä mukana...
 
HuomentaPäivää!
Oletteko muut kyselleet neuvolassa synnytysvalmennuksesta? Mä olen unohtanu kysyä ja nyt olen kuullut huhua että täällä ei sellasta oikeen olekkaan.. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono asia, kaverini helsingistä onnitteli etei tartte mennä sinne :D
Huomenna olis aamulla aika taas äippäpolille.. Toivon ettei siellä mitään uutta olis, koska viimeksikin oli kaikki hyvin.
 
Mä asun maalaiskunnan puolella ja meillä oli yhden kerran 2 tunnin "luento" missä käytiin läpi synnytystä ja kivunlievitystä kätilön kertomana. Mä olisin kyllä ollut halukas osallitumaan useampiinkin valmennuksiin mutta säästösyistä täällä pas**lävessä ei ole ultria, ei lääkäriä, ei synnytystapa arviota, ei perhehuoneita saatika ilokaasuja jne... Mä olen aika katkerana kokenut että meidät esikoisen odottajat on jätetty aika oman onnemme nojaan. Olisin toivonut yhden mukaisempaa hoitoa noin valtakunnallisesti katsoen. Kyllä tämän mamman mieltä kaihertaa että saattaa muissa kunnissa olla tarjolla neljäkin ultraa ja muutenkin pidetään "parempaa" huolta äidistä ja sikiöstä... Noh mutta nyt mentiin asiasta Kiinaan :kieh: :whistle: Pahoittelut siitä, mutta itse koin että olisin kaivannut valmennusta mm. vauva arkeen valistautumiseen sekä raskausaikaan kun niitä raskaana olevia ystäviäkään ei ole tukemassa ja asioista puhumassa, jää suuri tukiverkosto vajaaksi näillä palveluilla... eteenkään kun valmennuksissa saattaisi löytää ystäviä siitä ihan lähialueilta.

Koiruus jälleen keuhoamassa... :ashamed:
 
Voi voi kuinka samoilta kuulostaa koiramamma sinun ajatuksesi Jyväskylän (mlk) palveluita kohtaan kun itsellä!! Olen kaikesta tuosta kirjoittamastasi samaa mieltä. Kyselin myös valmennuksista, niin ei ole kuin yksi luvassa. Kotipaikkakuntani ystävät kertoilevat, että heillä on peräti kuusi valmennusta. Tosin he joutuvat Mikkeliin asti (tunnin matka) synnyttämään, mutta luulin, että olisi ollut toisin päin, että pienessä kaupungissa olisi ollut huonommat palvelut..mutta ei!

Vaajakosken neuvolalääkäri jo sanoikin, että tämän hetken kolmesta lääkärivastaanotosta ollaan jättämässä keskimmäistä pois!! Mutta minä ehdin vielä saada kolme. Niin ja että maalaiskunta siirtyisi käymään neuvolassa kaupungissa, sitten kun ne yhdistyy!! Huh huh..

Haluaisin myös tuohon synnytystapa-arviontiin! Pitäisköhän sitten sanoa, että olen ihan paniikissa synnytyksestä, että on pakko päästä siihen..jos se auttais :) Kertoko ne miten se tehdään täällä? Kuulin vähän kauhujuttuja tuolla joululahjojen puolella siitä :eek:

Töissä on nyt toooosi hiljasta! Vielä tää kaks päivää olis "jaksettava" ja sit viikon loma B)

Ok ..kait se on ruvettava mukamas tekemään jotain :LOL:

Milja +vaavi 19 tasan.. rv-viikot tuntuu matelevan!!
 
Joo, sama se on homman nimi myös kaupungin puolella..En tosin oo vielä käyny, mut parin viikon päästä ollaan menossa, pari tuntia synnytysvalmennusta keskussairaalalla. Ja samoilla linjoilla oon koiramamman kanssa näistä palveluista täällä, et perseestä on. kyllä musta aika todella oleellinen asia lapsen saannissa on se elämä sen vauvan kanssa syntymän jälkeen, mutta siihen ei täällä saa minkäänlaista ohjausta!
 
Tervepä taas =)

Siitä tapaamisesta sellaisia toiveita että jos sitten päästäisiin tapaamaan (kun aika koittaa) niin joskus klo 16jälkeen niin olisi mahdollista osallistua, kun töissä saattaa venyä :| Tosin tarkempi päivämäärä kun saadaan niin voihan siinä käydä semmoinen mäihä että on vapaata. Sepä näistä.

Minäkin huomasin harmikseni että Jyväskylän kaupungin palvelut on kanssa yhtä retuperällä kun siellä maalaiskunnassa, ultria ei ole kuin se yksi :( Ja meillä se on jo "käytetty", itse silloin harmikseni en tajunnut pyytää ultrakuvaa lapsesta itselleni niin ei sitten ole sellaistakaan muistoa mitä pistää talteen ja näyttää isille.. Harmittaa vietävästi. Yksityisellä kun ultrat on niin kalliita.

Onko kukaan muuten kuullut pelkopolista ja miten sinne saa lähetteen? Eli jos synnytys pelottaa niin pitäisi päästä sinne.. siellä ne tekee kuulemma rakenneultran 22e hintaan. Ja muutenkin käydään läpi koko synnytys ja synnytyssairaala. Itse haluan tuohon ja aion ensi kerralla ottaa neuvolassa puheeksi tuon. Viime neuvola kerta kun meni niin hujauksessa kun neuvolatädillä oli niin kiire ja hoppu etten ehtinyt edes kysyä kaikkia asioita mitkä huolettaa :kieh:

Odotuksen iloja kaikille, mie käyn pistää kalkkunat tulille :wave:
 
En ole siis ainoa joka kaipais vähän lisää palveluja tähän kaupunkiin. Kaverini synnytti kesäkuussa helsingissä, niillä oli kolme ultraa, synnytysvalmennuksia ja kaikkea muutakin. Ihan hölmistyneenä olin sitten kun täällä ei ole mitään..

sativa Eiköhän tonne "pelkopolille" elikkä äippäpolille saa lähetteen kun neuvolassa kertoo peloistaan. Tosin en usko et sinnekään ihan helpolla tässä kaupungissa pääsee. Valitat joka kerta ni ehkä sit onnistuu :) Niin ja tuo maksu on tosiaan 22e, ihan perus poliklinikka maksu.

Itse juuri tänään taas äippäpolilla olin. Ultrasivat ja kaikki oli hyvin. Vauvan paino arvio oli 1000g elikkäs se edelleen kasvaa. Hieman pienihän se on.. Oli kyllä jännää kun menin ilmottautumaan polille, niin joku nainen siinä polvillaan oli maassa. Oli tulossa synnyttämään. Jotenkin tuli sellanen olo et, ei helvetti kohtahan sitä on itekkin täällä jo.. Mulla on sitten taas neljän viikon päästä uus kontrolli siellä. Mulla on siis käyny "tuuri" kun pääsen noihin lähes ilmasiin ultriin usein, tosin varjopuolena joutuu juoksemaan veri- ja virtsakokeissakin koko ajan..
Nyt lähtö helsinkiin.. palailen alkuviikosta.

Jenksu 28+0

 
Helou!

Nyt voin taas olla rauhassa..OON TAAS TUNTENU PIKKUSEN LIIKKEET :heart: Eilen illalla olin jo aivan hysteerinen kun en ollu tuntenu nöpöläisen liikkeitä pitkään aikaan, moneen päivään. Itkin niin, että melkein hyperventiloin, yritettiin jutella ja tökkiä mahaa ja ei mitään. Mutta sit ei menny ku varmaan puolisen tuntia ja alko taas semmonen jumppailu tuntumaan että hyvinkin elossa toinen on :heart: Kyllä sitä vaan jo kerkes miettimään pahimman mahollisen, vaikka järki sanokin, että ei varmaan mitään hätää oo! Nyt taas ikionnellisena =)

Meinaattekos muuten lähteä ralleja seuraamaan? Mua kiinnostas kyllä, mutta en taida kuitenkaan viittiä! Ei houkuta lähtee auton kanssa ruuhkiin seisomaan ja sit tarpomaan monta kilometriä metsään tämän mahan kanssa :D

Saako jenksu udella, että miks sua seurataan äitiyspolilla? Ei tietenkään tarvii kertoo jos et halua :) Mä oon niin utelias..

Kivaa viikonloppua kaikille!

 

Yhteistyössä