Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Ippu mä tässä jo panikoin pari iltaa sillä ajatuksella että hittolainen seuraavan kuuden viikon aikana joku näistä illoista on SE VIIMEINEN kun mennään kahdestaan nukkumaan :eek: :D :eek: :p jonain yönä tai päivinä me ollaan jonkun onnettoman pikkusen vanhemmat ja lapsiperhe, ei siis enää kahden aikuisen perhe! Täytyykin tänään suunnata leffaan tekemään aikuisten juttuja vielä kun voi ja yritän myös hätäpäissään nauttia siitäkin etä saa syödä ja katsoa telkkua rauhassa ilman keskeytyksiä!
 
Moi taas kaikille!!

Se ens perjantai sopis mulle kans. Ainut, että ollaan lähössä tuonne kotipuoleen sinä päivänä, eli en ihan hirveen myöhään viitsis tulla. Mä pääsen kolmen aikaan töistä, et jos sen jälkeen??? Joku aikaisemmin toivoi kello neljän jälkeen... En nyt muista, kuka. Mutta muita ehdotuksia? Sovitaanko nyt kuitenkin jo päiväksi se perjantai?

Ippu mä voisin lähtee hyvin sun kans lenkille joku kerta. Käveletköhän sä miten lujaa? =) Mulla loppuu nimittäin varmaan kunto! Enkä pysty puhumaan sit mitään hengästymiseltäni. Ei vaan, ajattelin muutenkin käydä nyt sauvakävelee ennen sitä kuntojumpan aloittamista. Mun täytyy muutenkin tunnustella tuota lenkillä käyntiä, kun tuntuu, että alkaa vähän sattuu nivusiin/alamahaan..

Tässäpä varmaan tärkeimmät.
 
koiramammalle piti vielä sanoa, että oon kans miettinyt sua, et sulla ei enää kauan ole h-hetkeen!! Vitsit..on se vaan aikas jännä paikka olla jo tuossa vaiheessa =)

Meidänkin pitäis käydä katsoo se uus Batman, on ilmaisliputkin! Täytyy tosiaan käyttää ennen kuin vauveli syntyy, kun ei täällä Jyväskylässä ole edes hoitopaikkaa (isovanhempia).

Niin ja huomenna puoliväli paukkuu =)
 
Ippu: en ole kyl enää oikeen varma tosta mun kävelemisestäkään kun kolottaa aina johonkin kohtaan :) Mut voin muistutella joogasta. Toivottavasti se on tooosi rauhallista, kun mulla alkaa pikkasen jo maha rajottamaan..

Perjantai käy tapaamiselle hyvin. Ja luonnollisesti mikä kellon aika hyvänsä..
 
koiramamma: Kylhän se arki tulee aika suuresti muuttumaan kun se pieni sieltä maailmaan kömmähtää! Ja sit tosiaan ollaankin vanhempia, joiden vastuulla on koko sen pienen ihmisen elämä! Aika huisia! :eek: =) Tässähän saa pikkuhiljaa jo alkaa jännäämään sun puolesta!

Milja: Kyllä mä oon joutunu aika roimasti hidastamaan tuota kävelyvauhtia..Vielä jokunen aika sitte koitin pistellä kauheeta vauhtia menemään, mutta kyllä nyt hengästyy niin äkkiä ja alkaa pistää alamasuun, että en tosiaan enää kovin nopeesti kävele! Et ihan hissuksiin voidaan kyllä kölkytellä :D LÄhetään vaan ihmeessä joskus tässä =)

jenksu: Jos et lenkille kykene, niin sithän voidaan harrastaa ihan vaan sitä kahvittelua :D
 
Ippu83 mäkin asun Halssilassa ja jos lenkkiseuraa kaipailet niin täältä löytyisi yksi mamma vm -81 ja koiruus vm -04. Käyn melkein joka päivä lenkillä ja välillä saa sit ukkokin lenkittää koirulia. Meille on tulossa toinen lapsi ja la 1.12. Esikko täyttää 3 vee lokakuussa.

Caffee ja pikkukakkonen rv 23
 
koiramamma: hei! ja kiitti kun lisäsit listalle. :)
Jos teillä on perjantaina se tapaaminen,niin mun pitää sit ainakin tää kerta jättää väliin. Tuplavuoro töissä,joten oon koko päivän kiinni.. :( Nooh,mutta jospa täs vielä joku toinen kerta sit pääsis mukaan.
Lenkkeily olis tosi kivaa jos vaan paikat kestäs. Ruennu pikkuhiljaa tulee niin pahoja vihlomisia ja pistämisiä,ettei taida enää hirveesti uskaltaa lenkkeillä. Mut kovasti odotan et kunhan toi tyyppi ulos pullahtaa,niin sit taas pääsee! Nyt täytyy jonkin aikaa viel tyytyä ihan vaan varovaisiin koiran kusetus käppäilyihin.. Tosin toki sellasellekin seura kelpaa. Mulla on kans auto käytössä,että pääsen kyl helposti mihin suuntaan vaan, jos joku käppäily/ ajatustenvaihtoseuraa on vailla...
 
Caffee: Kiva kun löytyy toinenkin mamma täältä Halssilasta =) ! Tosi kiva ois lähtee lenkille! Viimestään sitten kunhan saan ton yhden tentin vielä tehtyä ja "kunnon" äitiysloma pääsee alkamaan :D Laitan sulle vaiks yv:tä tässä joku päivä, jos käy? tai saat säkin laittaa mulle! Missä päin halssilaa asut?

blackjoy: tykkäätkö käydä koirapuistossa? Kun sinne Kuokkalaanhan on avattu se uus puisto..Aattelin vaan, et jos joskus vaikka mentäis kimpassa?

KÄytiin eilen ostamassa lastentarvikkeesta turvakaukalo ja matkarattaat, joihin kaukalon saa kiinni. Niihinkin uppos taas 270e..Sit huusin vielä huutonetistä pinnasängyn..sen kyllä sain suht. edullisesti, mut kyl vaan menee rahaa ihan kauheesti! Toki onhan ne tietyt hankinnat vaan tehtävä =) Nyt alkaa jo isommat ostokset olla tehtynä! Vielä vaatteita ja sitä pienempää sälää on ostettava.

Minkä verran ootte aatelleet hankkia pieniä vaatteita? (siis jotain 56cm)
Ippu ja nöpöpoju 26+4
 
Mitäs mammat haluaisivat sitten ensi viikollatehdä? Oisko kiinnostusta ruokailemaan vai kenties kahveelle?

Ippu joo noi kaikki maksaa ja paljon! Mä oon sanonutkin että mä en sitten näitä romppeita lainaa kuin ehkä yhdelle kahdelle ihmiselle. Myyn jos myyn mutta lainnan en anna, sen verran ruhtinaallisesti on palanut rahaa vauvan tarvikkeisiin että haluan että ne on seuraavalle säästössä tai äärettömän hyvässä lainassa. Mulla on 50-56 bodyja noin 10 samaten yökkäreitä/ haalareita. Housuja jotain neljät ja sukkia noin 5 paria. Varsinaisesti ei oikein ole paitoja kun ajattelin niiden olevan huonoja ihan vastasyntyneelle vauvalle. Kanstii ostaa semmoisia judomalli bodyja on paljon helpompi pukea vastasyntyneelle kuin pään yli revittävät :p näin olen antanut itselleni kertoa...

Caffee tervetuloa laitan sut tuonne meidän listalle :wave:

Mulla alkoi tänään äitiysloma, jee!!! B) :heart: :D Kelalta ei vieläkään ole päätöstä rahoista tullut, palkanlaskijat munailee ihan kiitettävästi ja tämän mamman verenpaine senkun nousee. Eilen illalla tuli harjoitus suppareita jo 5 min välein ja alkoi oikeesti jo mietityttää että ei kai se hätähousu vielä pihalle tule! Ei mulla kyllä vielä ole semmoinen olo että synnyttämään olis tarvis lähteä. Olenkin sanonut että rupeen hepuloimaan vasta kahden viikon kuluttua.

Nyt katsomaan töllötintä! Jaksakaahan hyvin...
Koiruus ja pentunen rv 35 :heart: hui ja poks :heart:
 
Mitäs kuluu naiset?? :)

En oo vielä saanut soitettua siitä kuntovoimistelusta mutta voihan sinne joku muukin soittaa kun mulla saattaa aina nää tehtävät kestää ;) :whistle: Mietin että pitäisikö sitä itsekkin koittaa ilmoittautua tuohon samaan jooga ryhmään kuin jenksu ja Ippu83.

Tervetuloa joukkoon Blackjoy.

Millon oli se perjantai kun ollaan tapaamassa, ja missä? Jos nyt tämä perjantai (8.8) niin minä en pääse, kun olen koko päivän ajamassa kakkosvaihetta autokoulussa jotta saan korttini pysymään ajan tasalla kun menee vanhaksi 9.8.. jäi viimetinkaan tuonkin hoitaminen :snotty:

Onko ketään täältä Kangaslampi-Sulku-Huhtasuo-Pupuhuhta suunnalta? Jos saisi tännekin lenkkeily seuraa.. kiinnostaisi nimittäin jonkin asteinen liikunta näin vapaapäivinä :)

koiramamma Osaatko kertoa miten ilmoittaa työpaikkaan äitiysloman alusta.. tai siitä ylipäätänsä että jää äitiyslomalle, ja miten paljon ennen, kun äitiysloma alkaa, se pitää työpaikkaan ilmoittaa? Olen tuota kysynyt kelalta mutta siellä ei oikein osattu antaa vastausta. neuvolatädiltäkin olisin kysynyt mutta oli viimeksi niin kiire aika siellä että unohdin ihan kysyä.

:heart: sati ja muru rv 17
 
Se tapaaminen olis siis vasta ens viikon pe, eli 15.8.

Pomolle mä ainakin vain sanoin, että ilmotan nyt sullekin kun muillekin olen jo sanonut, että meille tulee vauva joulukuussa, että jään sitten pois jossain vaiheessa. Ja sit myöhemmin ilmoitin tarkan päivän. En tiedä, sovelletaanko siihen takarajana normaalia irtisanomisaikaa vai mitä..mutta kyllähän se on hyvä ilmoittaa niin, että ehtiivät tuuraajan löytämään. Itsellä ainakin sellainen ala (kirjanpitäjä), ettei löydä pätevää ihan noin vaan, aika tiukassa tuntuu nuo tämän alan tekijät olevan..

 
Liitän nyt tämän vuodatukseni tuosta työpaikasta ja äippälomasta tähän niin saatte tarkemman kuvan tilanteestani eli :

Miten herkästi muuten potkivat uudesta työpaikasta pihalle kun ilmoittaa olevansa raskaana? Sehän ei saisi olla potkujen syy, mutta jotkut osaa olla kieroja :kieh: Kun minulla on vielä koeaikaa jäljellä ja joudun ilmoittamaan koeajallani raskaudestani ja äitiyslomalle jäämisestäni.. Työpaikallani on kyllä tarvetta työntekijälle mutta epäilen että mitenköhän paljon minua haluavat pitää töissä sitten kun ilmoitan raskauden.. Ensi kuussa pitäisi kertoa ja olen jännittänyt jo hetken sitä miten kerron ja mitä sitten tapahtuu :$

Ja sitten muuta asiaa.. kuinka moni on ajatellut vässävänsä miehelleen tällaisen http://www.perhekerho.net/raskaus/isyyspakkaus.htm Itse ajattelin tehdä sitten hiukan lähempänä la:ta, pääsee väkertämään pikku ylläriä ja varmaan tuo ukkokin ilahtuu =) :heart:
 
Hei taas!
Ippu83 koirapuistossa tulee sillon tällön käytyä... Ei vaan toi mun sesse kaikkein sosiaalisimmasta päästä ole, mutta toimeen kyllä tulee muiden koirien kanssa. Mutta jos puistossa on paljon esim. pentukoiria,niin sillon jätetään kyl väliin. Kerran kävin kaverin kanssa tuolla kuokkalan puistossa, ihan kivalta se vaikutti. Että mikä jottei! Minkäslainen koira sulla on?
sativa Kiitos kiitos ja hei vaan sullekin! =) Tosiaan asun itse kuokkalan suunnalla, mutta auto on käytössä joten helposti pääsen käppäilee vaik sinnekin suunnalle... Tosin jos ihan kunnon lenkkiseuraa oot vailla, niin mun osalta pitää kyl ootella että tuo pikkutyyppi tulee ulos. Ei enää tällä mahalla kovat lenkit onnistu... Ja tosiaan viimeistään 2 kk ennen äippäloman alkua tulis töihin ilmottaa. Ite "paljastuin" jo alkuaikoina kun vaivasi jatkuva pahoinvointi ja tuli pökrättyäkin kerran töihin...
koiramamma Hauskaa äippälomaa! Mulla olis vielä 4 viikkoo töitä ja sit lomailee, tosin nähtäväks jää pystynkö loppuun asti tekee.. Mutta toivotaan et kunto ja etenkin selkä kestää ettei tarvii saikulle jäädä... Olitko sä töissä äippäloman alkuun asti vai opiskeletko tms..?
 
blackjoy mä olen ollut sairaslomalla nyt toukokuusta eli jostain rv 25 lähtien. Tein noin puoleen väliin pelkästään yötyötä ja sitten kahtavuoroa. Olen vanhuspuolella töissä ja se nostan, käänän ja väänän kävi selälle liian kipeäksi ja rupesi töissä supistamaan joten otin aika "herkästi" itseni pois pelistä. Entisellä työkaverilla kuoli lapsi vatsaan reilusti puolenvälin jälkeen kun nosteli raskaita :( mä olen ehkä hieman myös ollut leipääntynyt ko. paikkaan joten sen suhteen ei kauheesti edes morkkista tullut. Nyt sitten pidin kolme viikkoa kesälomaa ja siitä suoraan äitiylomalle. Olen kyllä nauttinut täysin rinnoin että olen saanut olla kotona kasvattamasa mahaa :D neljään vuoteen ei ole lomaa ollut että kyllä nyt on kelvannut!

Sativa periaatteessahan siis äitiysloma ei SAA olla syy että työt loppuu mutta koeaika on siitä pyllystä ettei varsinaisesti tarvitse sanoa kuin että et ole sopiva. Riippuu täysin siis työnantajasta että mitä tekee, kyllä suurin osa ymmärtää että lapsia tehdään vain pienen hetken verran elämässä ja töitä sen 50 vuotta että toivon mukaan kaikki menee kuitenkin hyvin vaikka joudut asiasta mainitsemaan (siis jos ei ole mitenkään mahdolista olla sanomatta ) Kannattaa ottaa liittoon yhteyttä jos työt loppuu kuin seinään, muistan että joskus on asiasta rähistykin. Toisaalta voi olla työnantajalle aika riskaabelia olla ottamatta sua! Itse ilmoitin vain lähimmälle esimiehelle alkuraskauden ultran jälkeen että olen raskaana ja lasketunajan.

Koiruus ja pentunen rv 35+1
 
blackjoy: Sit ei varmaan oo kovin hyvä idea jos sun koira ei välitä pennuista..Meidän saksanseisoja on vuoden ja aivan täys pentu vielä. Ja kaiken lisäks vielä semmonen vöyhkä että huh huh! Se ei kyllä jätä leikkikaveria hetkekskään rauhaan :D

koiramamma: Joo, en mäkään kyllä aio lainailla ostamiani vauvantarvikkeita vaan säästän tuleville lapsille! Ite kun on maksanu niistä ittensä kipeeks, niin en kyllä anna kenenkään rikottavaks! Vaik eihän kukaan riko, mutta ainahan tavarat käytössä kuitenkin kuluu!

Huomenna lähetään hotellilomalle Vaasaan! Mies keksi tommosen mulle synttärilahjaks ja on kyllä ihana päästä paikkaan, jossa ei tartte siivota eikä laittaa ruokaa eikä mitään muutakaan kun vaan olla! Ja niin paljon ku meidän koiruliinia rakastanki, niin on se vaan ihana päästä senkin riehumista vähäks aikaa pakoon :D

Jos en illalla enään tuu käymään koneella, niin mukavaa viikonloppua kaikille! Voikaahan paksusti! :heart: Ja ens viikolla sit treffaillaan, kivaa!
 
Ippu83 Vai sellanen kakara teillä on. Tolla mun koiraneidillä on kyl aika hyvät hermot, et ei se ihan vähästä hiilly. Ikää vaan on jo sen verran,et ei enää pentuleikit hirveesti nappaa. Kyllä se silti yllättävän kärsivällisesti kestää vaik joku korvassa/hännässä roikkuis.. :D (Ei siis todellakaan ole vihainen tms. (komentaa kyllä jos tarve vaatii), on vaan se pahin leikki-ikä menny ohi jo ajat sit...) Mut katellaan, sithän tuon näkis miten toimeen tulevat jos joku päivä käy koittaa.
Sit koira-asioista vatsaan... B)
Eilen vihloi jostain syystä koko illan vatsaa. Yritin lenkillä käydä hissukseen,mutta ei yksinkertasesti uskaltanu ees kävellä, tuntu alavatsassa sellanen outo repivä kipu... En tiiä onko nää pitkät työpäivät sit vähän liikaa jo tässä vaiheessa kun noin rupee kipuilee.. Onneks alkuviikosta on neuvola, täytyy vähän kysästä et kuin suuret kivut on normaaleita.. Jotenki ristiriitanen olo, kun haluis mahollisimman pitkään töissä olla eikä oo tapana ihan pienistä kivuista välittää.. Mutta kun tää kaikki on nyt niin uutta ja väkisinki aina huolestuu et onkohan kaikki hyvin. Eikä sit oikeen tiiä missä vaiheessa olis oikeesti syytä olla huolissaan ja rauhottua....
 
Taidan ihan huvikseen vaan nostella, vaikkei erikoista asiaa ole.

Koiramamma kyseli, että mitä sitä tehtäisiin perjantaina. Mulle ihan sama kahvitellaanko vai syödäänkö..ainahan se ruokakin maistuu :LOL: Ootteko käyny Passionissa (food)? Siellä on sitten niiiiiiin hyvä kanasalaatti, voisin syödä aina vaan sitä =)

Mulla on tiistaina neuvola, pitkästä aikaa!! Eilen kävin hierojalla, seuraava aika on jo maanantaina. Oli kuulema niin jumissa, voi hyvin olla, että päänsäryt johtui siitä.

No....aika tylsä lauantaipäivä.. |O
 
Milja, mä olen käyny passionissa, tosin aikaa sitten. Muistan jotain hyvää salaattia syöneeni :)

Tällä viikolla ei olis ollenkaan neuvolaa eikä verikokeita tai mitään muutakaan. Mitenköhän sitä osaa olla :) Iltapuvun suunnitelemista pitäs aloittaa, kun tuli häihin kutsu syyskuun lopulla.
 
No oiskos se sitten tuo Passion? Mä en muista edes siellä käyneeni joten passaa mulle, mä olen niin tapoihini pinttynyt että hyvä vaan kun pääsee jonnekin muualle kuin Amarilloon :D Sitten koska perjantai lähestyy niin lyötäiskö kellon aikaa jo lukkoon?

(.) tänne ei mitään ihmeitä, odotan sitä lääkäriä joka on torstaina. Olen ollut jo useamman päivän ei niin kivoissa liitoskivuissa sekä issias vaivassa että ei paljoa ole naurattanut. Lähinnä olen kotona kiukunnut ja maannut :/

Koiruus ja pentunen rv 35+6
 
pinja79
piti tulla tänne muutama rivi kirjottaan... että löydän teidät sitten helposti! kesä on mennyt tosi nopeeta ja toivo kasvaa kovaa vauhtia... tässä odotellaan että koska lähtee ryömimään :)

pinja ja pojat (aleksi 03/06 ja toivo 02/08)
 
Moi.

Perjantain aikatauluun toiveita -> toivoisin että tavattaisiin 15.00 jälkeen, mieluiten 16.00 jälkeen kun minulla on töitä perjantaina ja en yhtään osaa sanoa mikä tilanne on pe että moneltako pääsee.. mutta voittehan te tietenkin aloitella ilman minuakin jos joillekin parempi aikasempi tapaaminen =)

Sati ja muru 17+5
 
Flunssaa podettu täällä sunnuntaista lähtien. Kiva oli ilmoittaa töihin taas loman jälkeen, etten taaskaan tule, kun nyt oon kuumeessa. Päänsärky jyllää tälläkin hetkellä ja oksettaa.. :(

Mutta, olisiko aika perjantaina klo 16 vai 16.30??
 
Heips taas!

Täällä ollaan kotiuduttu ja olipas kyllä ihana loma! Käytiin asuntomessuilla, syötiin hyvin ja hengailtiin vaan =) Painoa varmaan tuli taas monta kiloa :ashamed: mut ei haittaa!

blackjoy: Voitashan me joku kerta käydä siellä puistossa ja kattoo miten nuo koiruliinit pärjää. Eihän sitä tiiä vaikka niistä tulis parhaita kamuja :D Ja kiitos synttärionnitteluista! Tosin ne oli jo heinäkuun alussa, mut kiitos silti :D

Mulle ei oo väliä mihin aikaan tavataan, kaikki käy! Ja passionkin sopii, samat sanat ku koiramammalla, et hyvä vaan ku joskus menee jonnekin muuallekin ku amarilloon :D Missäs me treffattas? Olisko kompassin/sokoksen edessä selkee paikka?
 

Yhteistyössä