Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Jenksu hyvä kun oli sun pyörä vaikka poliisisedät olikin aika typeriä sillon perjantaina. Nyt on varmaan hyvä mieli?! Koira asiaan sen verran että kannattaa omistajalle kertoa että heidän koira haukkuu (mitä mies kai tekikin ), kaikki ei sitä ainakaan tiedä koska koira lopettaa ennen kuin isäntä väki on kotona, tämä kannattaa tehdä hyvässä hengessä ja rauhallisessa mielentilassa. Omistajan vatuulle sitten jää että mitä aikoo asialle tehdä :whistle: jos on ihan pieni pentu joka vasta on tullut taloon, niin en usko että asiaan mitään hirmuisen rajuja kuten sitruunapantaa lähdetään kokeilemaan vaan toivon mukaan ruvetaan opettamaan koiraa siihen yksin oloon. Saattaa ikävä kyllä käydä niinkin kuin meillä tuo 3v ettei osaa vieläkään olla yksin noin 5 tuntia kauempaa. Meillä ei päästele ääniä, paikat tuhotaan ja voin sanoa että kun tuon kokoinen järkäle laittaa haisemaan ja purkaa ahdistustaan niin jälki ei ole kovinkaan kaunista :kieh: :D Toivon mukaan asiaan saadaan joku hyvä ratkaisu, mutta jos on pikkuinen kyseessä kannattaa varautua lehmän hermoilla koska saattaa kestää ennen kuin asia saadaan kuntoon. Nim. metsästävän terrieri pennun naapuri :D

Saparolle oikein iso säkki unihiekkaa, vaikka mistä mä sitä annan kun itsekin kökin pystyssä puoliyötä vaivoineni! Ihanaa kun massu kasvaa, mä ainakin odotin sitä ihan innolla!

Rouses mä odotan esikoista mutta olen kuullut vain hyvää sairaalan henkiläkunnasta, totta kai nämä on sellaisia asioita missä kemiat vaikuttaa mutta mitään ikävää en ole kuullut sieltä. Ilokaasuahan sieltä ei saa jos sitä haluaisit! Oikeesti saas nähdä kumpi kerkee eka hakemaan nyyttiä. Mä olen vakaasti päättänyt sanoa yksiön vuokrasopimuksen huomenna irti :D

Koiruus ja pentunen rv 36+6 (huomenna ollaan täysaikasia!!!)
 
jenksu mulla on neuvola torstaina! eka katoin et hei, samana päivänä mut nythän onkin vasta tiistai! :D Joo, kyllä toi kerrostalo elämä on koiralle toisenlaista, me asuttiin ennen rivitalossa ja kyllä joku koira täällä meidänkin talossa haukkuu. ensin tää meidän neiti meinas aina rueta vastaan sille koiralle mut onneks saatiin se lopetettua, mutta kyllä se on rasittavaa kun koira haukkuu ympäripyöreetä!! meille ei kukaan oo tullu kyllä sanomaan et hakkuis, mut eipä tuo nyt ole ollut kun korkeintaa kauppareissun ajan yksin. Entisessä asunnossa ollessa kyllä kysyttiin na apureilta et onko kuulunu mitään ääniä eikä onneks ollu. mutta sepä osoittikin mieltänsä sitten kakkaamalla ja tuhos varmaan sen 20 kenkäparit - jotka olivat MINUN! :kieh:

ja kun toi on vielä tyttö toi meidän koira niin sillä on ihan mieletön tuo suojeluvaisto ja varsinkin kun toisen koiran näkee niin yleensä tahtoo heti tulla hirvee rähinä päälle. Joskus myös ihmisiä kohtaan alkaa murinan - mut tietynlaisille, kuten juopot ym..ennen ei ihan niin voimakasta ollu sillä se toisille koirille haukkuminen, hommattiin kuonokoppa ja vedonestovaljaat ja vähän on niillä saatu rauhottuun, mut ei tarpeeks vielä! nyt vaan kaikki tuntuu luulevan et se on vihanen vaikka on ihan vaan sen takia et saatais rauhottuun toisia koiria vastaan se..ja vähänhän toi naapurin emäntä "moitti" et kun me sitä kuonokoppaa ollaan pidetty vaikka se ei oo käynyt kehenkään kiinni... heidän terrierinsä kuulema kun on niin rauhallinen, vaikka on aina se joka alottaa ensimmäisenä räyhäämisen kun näkee ton meidän koiran! että välistä tekis aina mieli sanoa että miettii välistä omansakin koiran kasvatusta ennenku tulee meitä moittii.. mut kotona toi on ku enkeli! ja antaa lasten hyppiä ja vetää korvista ja karvoista ja tehä vaikka mitä niin ei varmasti tee mitään!

koiramamma minä yritän tätä sopimusta kovin pitää vielä loppuun asti voimassa kun aiemmin ei oo tuolle esikoiselle sitte vahtijaa ja haluaisin ton miehen synnytykseen mukaan.. Mutta ihana kuulla että positiivista olet kuullut kun minä kuulin jostain joskus et ois vähä kiireinen ilmapiiri jonka vuoksi hoitajatkin ovat vähän kireitä ym... mutta tuo rauhoitti kummasti mieltä! :) ja ehkä sitä eilen oli vaan niin väsyny että tuntu et kaikki kaatuu päälle. nyt taas alkaa jännittää toi tuleva vauvaelämä.... :D

ohhoh, tais tulla stoori, vielä koirapuolelta, anteeks.. :ashamed:

että ärsyttää kun tää jumii nää kaksplussan sivut...vai onko vaan meillä?
 
Töitä töitä töitä.. Vielä ois 16 työvuoroa ja sit alkais äippäloma... On töissä paukkunu saikkuvuoroja kivasti tarjolle, ja minä oon sit nappaillu loppulistan ihan täyteen töitä.... Nyt vielä ku ite pysyis suht' koht' kuosissa ettei tarviis saikkuilla. Kova olis tavote, että pystyn tän viimesen listan vetää ilman yhtään saikkupäivää, sit vois hyvillä mielin jäädä kotiin oottelee poksahtamista. Nii, ja luultavasti toipumaan burn outista ku on tehny liikaa töitä.. :p Kyl sen huomaa et välillä käy vähän ylikierroksilla kun tullu tehtyä liian pitkää päivää.. Meinaa sit turhan helposti kehittää kriisin ihan pikkuasioistaki ja mieshän sitä kiukuttelua sit joutuu kuuntelee.. Onneks on harvinaisen hyvä hermoinen tapaus... :LOL: Mut vähiin rupee kyllä käymään jo viikot töitten osalta, kolmen viikon päästä jo lomalla.. Hui. Jännitys tietty kasvaa sitä mukaa kun päivät vähenee.. Sit sitä ehkä ton vauvan tulemisenki tiedostaa eri tavalla kun kotia jää ja ajatukset varmaan väkisinkin keskittyy lähestyvään synnytykseen ja uuteen perheenjäseneen..

jenksu koiran haukkuminen on aika hermoille käyvää jos on jatkuvaa.. Mutta tosiaan kannattaa asiasta ilman muuta mainita. Omistaja ei välttämättä edes tiedä että sesse siel haukkuu, jotkut on kyl niin ovelia et haukkuminen varmasti loppuu kun tuttu auto ajaa pihaan ja sitä ollaan niiiiin kilttiä tapausta kun omistaja saapuu kotiin... Ainakin entisessä asunnossa yläkerran koirat osas lopettaa monen tunnin ulvontakonsertin aina just sopivaan aikaan... Ja haluaisin kyl itekin että naapurit mainitsis jos koira meteliä pitää, itekin tulee aina kyseltyä et onko kuulunu haukkumista. Varsinkin kun uuteen asuntoon just muutettu,yleensä jonkinaikaa koissu käyttäytyy vähän levottomammin ennen kun kotiutuu.. Sit oma asiansa on jos sattuu ukkonen yllättämään kun koira on yksin kotona... Voi naapuriparkoja....

saparo ja koiramamma täällä kans yks kohtalotoveri ton nukkumisen suhteen.. En kyl muista millon olis tullu kunnon yöunet nukuttua.. Mut se taitaa olla aika yleistä tässä tilassa.. Ois se vaan silti ihanaa nukkua kunnon unet pitkästä aikaa! Noo, sit ehkä vuoden päästä jos hyvin käy... :headwall:

Jaaha, on tullu roikuttua nyt aika kauan koneella.. Jos sitä lähtis vähän töitäkin tekemään... Kohta rupee työkaverit luomaan murhaavia katseita kun vaan lusmuilen.. :p

Jaksamista kaikille masun kasvattajille!
rv 32+2 tai jotain sinnepäin..
 
Heippa!

jenksu: Kiitti vinkistä, täytyypä käydä katteleen niitä toppapukuja! Kai niitä alkaa pikkuhiljaa tulemaan vähä joka paikkaan. Ja hyvä, et se sun pyörä löyty! Koira-asiaan en mitään uutta, aiemmin mainitsematonta osaa sanoa. Toivotaan, että ois vaan uuteen paikkaan totuttelua ja loppuis pian!

koiramamma: Huominen lähestyy...Toivotaan, et pienonen noudattaa vuokrasopimuksen irtisanomista :D

Täällä myös yks univaikeuksinen. On tosi rassaavaa pyöriä sängyssä hikipäissään eikä uni tuu millään! Lisäks jos sattuu uneen pääsemään, niin se katkee sit het alkuunsa kun pitää pissille mennä! Miten usein muuten joudutte muut käymään pissillä? Mun pitää yöllä käydä ainakin se 3 kertaa, n.2 tunnin välein, ja päivällä ravaankin ihan yhtenään, ei varmaan ees tuntia oo väliä!

Mut nyt taas lukemaan :wave:
 
:eek: luin tuota avausta jossa kysyttiin jyväskylä huonomaineiset alueet ja keltinmäkeä morkattiin huonoks alueeks jossa hirveesti rikollisuutta ym???? :eek: :eek: onko tällä alueella oikeesti semmonen maine?? toki täällä romaneja asuu tuolla toisella puolen pihaa ja tummaihoista mutta ei niistä meille ainakaan haittaa ole ollut.. ja itse kyllä asutaan yksityisten omistamassa kerrostalossa joten ehkä sekin vaikuttaa mutta itse kyllä olen kokenut rauhalliseksi ja mukavan tuntuiseksi alueeksi.. ei toki olla asuttu kun vasta muutama kk mutta ensi vaikutelma on ihan ok..
 
Huomenia!

Tervetuloa mukaan mökin muija! :wave:

rouses: En oo minä ainakaan keltinmäestä tuollasta kuullu...Myllyjärvee oon kuullu haukuttavan, eikös se siellä jossain lähellä oo..? Muita, mitä oon kuullu huonomaineiseks kutsuttavan, on pupuhuhta ja sen ympäristö. Ite oon muutama vuos sitte asunu huhtasuolla, joka siis siellä pupuhuhdan ympäristössä, enkä kyllä mihinkään rauhattomuuksiin siellä törmänny..Tosin en asunu ku reilun kuukauden...Mutta mistäs noista tietää. Jos sinusta paikka on rauhallinen, niin älä toki tommosista puheista välitä! Musta tuntuu, että näitä kyseisiä paikkoja haukutaan juuri siitä syystä, että niissä asuu maahanmuuttajia ja/tai romaneja.

Taas on vääntäydyttävä tenttikirjan pariin, neuropsykologiaa... :headwall: Ei oo ihan mun juttu! Mutta jee, perjantaina on tentti ohi ja sit saa olla ihan vaan äitiyslomalla =)
 
Heips,
tulin änkemään itseni joukkoonne. Laskettu aika joulukuussa.

Pakko kommentoida käsitystä Keltinmäestä. Asunut alueella lähemmäs kymmenen vuotta ja ei pahaa sanaa sanottavana. Asumme omistusasunnossa, joten se tientenkin vaikuttaa jonkin verran asiaan.
Keskussairaalan synnäristä omat kokemukset, riippuu esim. tosi paljon kätilöstä kuinka homma sujuu ja kohtaako kemiat. Osastolla tuntuu aina olevan kiirettä, eli jos ole mitään ihmeempiä ongelmia, niin rauhassa saa kyllä olla. Joskus tuntu, että onkohan olemassaoloni unohdettu.

Enemmän seuraavalla kerralla =)
 
Huomenta/päivää!

Täällä edelleen yhdessä kasassa... nyt rv 39+4. Esikoinen syntyi rv 40+4, täällä Jyväskylässä. Mulle jäi pelkästään positiivisia kokemuksia K-SKS:n kätilöistä/hoitajista! Olin siellä aiemmin ollut keskenmenon takia, ja sen jäljiltä ei jäänyt "ihan yhtä ruusuiset" tunnelmat, mut itse synnytys meni oikein hienosti, osastolla oli mukavat hoitsut yms. Ainoo, mitä harmittelen, on se, ettei enää saa ilokaasua... se oli mulla ekassa synnytyksessä ihan korvaamaton, eikä sen lisäksi tarvittu puudutteita.

Taitaa jokaisella olla omat mielipiteensä näistä JKL:n asuinalueista. Me asuttiin n.4 vuotta "pahamaineisella" Huhtasuolla, mut viihdyttiin oikein hyvin! Tai no, me asuttiin siellä "keskellä metsää", missä on ne nyt uudet omakotitalot vieressä, Kaakkolampi II vai mikä se alue virallisesti onkin.

Koittakaahan mammat jaksaa pitää vauvat mahassa sinne laskettuun aikaan asti. Kyllä se luonto tietää parhaiten, mikä on oikea hetki syntyä, ts. milloin lapsi on itse siihen valmis. Paljon helpompi on hoitaa viikolla 41, kuin 37 syntynyttä vauvaa! Muistan kyllä itse esikoisen odottelun, kun oli "4 päivää yliaikainen" (mitä ei todellisuudessa olis ollut vasta kuin viikolla 42+4), olin NIIN turhautunut ja luulin, että oon eka joka kuolee tylsyyteen... nyt ois enää 3 tai 5 päivää laskettuun aikaan (kumpaan niistä sitä sitten luottaa enemmän) enkä usko, että tämä vauva ennen ensi viikkoa täältä mihinkään tulee. Täytyy nyt nauttia vielä helpoista ajoista, hyvin nukutuista öistä yms. pian alkaa se vaippa- ja imetysralli... Plus löydettiin eilen aivan loistava mustikka- ja kanttarellipaikka, täytyy ehtiä tyhjentää se, ennenkuin vauva syntyy... :D

Niin, ja meillä on muuten tuollainen häirikkökoira, mistä kerroitte! Asutaan rivarissa, mutta haukunta oli kuulunut koko yhtiöön, eikä meillä mitään hajua, että "meidän pikku kultamussukka" täällä mitään tekis. Ei ollut aiemmin tehnyt mitään tyhmyyksiä, mut eroahdistus alkoi mun 5 viikon kesäloman jälkeen, koira oli silloin jotain vajaan vuoden ikäinen. DAP-haihdutin toi meille nopean avun, rauhoitti koiran ( ja naapurit :LOL: ). Meidän oli pakko saada nopea apu, ei ollut aikaa viikkokausia kestäviin yksinolon opetteluihin silloin, mutta tuo DAP on kyllä ollut aivan loistava! Yksi lisäsäiliö siihen ostettiin, sen jälkeen ollaan pärjätty ilman. Ja nyt on koira jo melkein 3v.

Hemuli 39+4

Laitetaas vielä eiliset neuvolakuulumiset:
paino +1,225kg/vko uuuups... (yhteensä n.16,5kg)
pissa ok
rr 126/76
hemppaa ei mitattu, viimeeksi hyvä ja nyt ollut olo pirteä
sf-mitta jo 36cm (yläkäyrällä!)
RT, syke ok (uä)
kohdunkaula ja -suu: n.2cm, pehmeä, kiinni
 
Täällä sitä kotona ollaan saikulla, ja just kun mä eilen kävin tääl hehkuttamassa miten on kova yritys vetää lista loppuun ilman yhtään saikkupäivää.. Niinpä niin. Paukas sit iltapäivällä hirveen migreenin päälle ja loppuilta menikin sit sängyn pohjalla maatessa. Ei sit kyennyt aamuvuoroon lähtemään ku aamulla olo oli kun katujyrän alle jääneellä.. Nyt uskaltauduin ylös nousee ja jopa koneella käymään ku ei enää silmissä kiepu. Pitkään sitä onkin ollu pää ihan kuosissa, tossa raskauden keskivaiheilla oli päänsärky jatkuvana riesana, mutta nyt ei aikoihin yhtään mitään. Toivattavasti ei nyt tavaks ota särkyillä, eipä se kiva olis loppuraskautta olla migreenin takia sängynpohjalla... Onko muilla muuten ollut pään kanssa ongelmia..? Siis lähinnä ton särkyilyn suhteen... Kyllähän sitä aina jotain vikaa luulis jokaiselta löytyvän.. :LOL:

Keltinmäessä on aika paljon nuorisoasuntojen kämppiä, edulliset vuokrat ja ainakin ennen hyvin monenlaista porukkaa... Kai siellä etenkin joskus muutama vuos sitten oli aika paljon levottomuuksia,ainakin sellanen mielikuva itelle on jäänyt. Muutama kaveri siel nykyään asuu ja hyvin ovat viihtyneet, rauhallista aluetta kuulema.. Mutta kyllähän ne mielikuvat elää vaikka tilanne oliskin muuttunut...

Jospa sitä uskaltais ulkona käymään pikku kävelyllä koiran kanssa. Ei varmaan pahitteeks olis raitis ilma.. Kovasti elättelen toiveita että huomenna jo ihan normioloissa pääsis töihin. Täytyy nyt ottaa tää päivä suht' hissukseen vaikka olishan tuota hommaa tääl kotonakin vaikka kuinka.. *huokaus*
 
Heippa kaikille!
Meillä tosiaan 4. lapsen ( :eek: ) laskettu aika 21.3.09. Itsestäni tuo ajatus tuntuu hurjalta kun on lapset tulleet tasaisesti n. 2,5 v. välein, voi todella jopa sanoa että suunnittelematta (varsinkin tää viimeinen!). Ehkä tähän ajatukseen tottuu, ehkä ei. :whistle:
 
Tervetuloa [/b]Äispylillekin!

blackjoy: Mulla on kans migreeni vaivannu raskauden aikana..Ei tosin onneks ku muutaman kerran, mutta sekin on jo liikaa! Kohtauksen iskiessä onkin sit menny aina monta päivää sängyn pohjalla oksennusämpäri vieressä. Ja on muutakin, "tavallista" päänsärkyä ollu. Nyt ei onneks pitkään aikaan oo vaivannu. Toivottavasti sullakin on jo helpottanu :hug:

Ei oo
Hemulillakaan todellakaan enää pitkä aika pienen syntymään! Tsemppiä matkaan =)

mökin muija: Sinähän ootkin jo vanha konkari sitten näissä lapsiasioissa kun neljäs jo tulossa! Kiva, et saahaan kokeneita äitejä joukkoon, voit sitten neuvoo meitä ensi kertalaisia :D

Eipä sitten ihmeempää tällä erää! Vointeja kaikille!

Ippu ja nöpönen 28+5

ps. Viime yönä kävin vaan kerran vessassa, JEE! Sai pitkästä aikaa nukkua suht hyvin! :D

Oliskohan
koiramamman ennustus osunu oikeeseen ku ei oo hiljattain mitään kuulunu... =) Jännää!
 
Huomenta vaan kaikille! Täällä yritän kahden riiviön kanssa siivota... Toinen käyttää pölynimuria omin luvin tossa selän takana ja toinen tekee jotain.... Olemme siivoomassa siis tätä huonetta missä tietska. Välillä vaan tuntuu niin toivottomalta olla kotona näiden kanssa, aamu alkoi isommilla (vanhin siis lähti kouluun aamulla) tappelulla, huoh... Pääsispä töihin hermoja lepuuttaan! |O
Onko teillä muille siivouspäivää tänään? Meillä pakko kun tuntuu, että tähän pölyyn hukkuu!
 
käytiin neuwolassa tänään (anteeks tawan ween sijasta tää tuplaw, kun esikoinen käwi jostain taas painaan etten saa tawan weetä..), wielä hitusen liikkui pää ja nyt olikin warpaat oikeella puolen kylkiluiden alla kun wielä eilen salkkareiden aikaan (ja pari wiikkoa) oliwat wauwan pään lähellä tuolla wasemmalla puolen ihan alhaalla. siitä siis se kauhee mönkiminen illalla kun tuntu et tulee nahan läpi tuolt masusta! ei woinu olla kyllä pitkällää kun tuntu niin hirweeltä mutta siitäpä siis syy ja pää alkaa painaan ja wälistä tuntuu et mitenkähän sitä pääsee ylös nouseen tuolista ja sitte sitä kitkuttaa ja witkuttaa itteensä puolelta toiselle että pääsee mahd.kiwuttomasti ylös! :LOL:

mökin muija minä siiwosin eilen mutta eipä tuo enää siltä näytä... pitäis taas siiwota.. huh no katotaan..... tekis mieli mut en tiiä jaksaako tuota..

esikoinen kattoo muumeja tuossa, ostin sille muumipeikko -nallen kun sitten kun tulee käymään kattoon sairaalassa wauwaa niin ajattelin sitten antaa sen sille, kun se niin on siihen tykästynyt! ihan itku meinaa tulla kun joutuu oleen erossa "pienestä wauwastaan" (ens wiikolla 2w4kk).

Niin, koiramamma warmaan pisti töpinäks ja alko tyhjentään yksiötä sitten kun ei wuokralainen itte älynny lähteä sopimuksen loputtua! :LOL:

minä taas yritän jalat ja kädet ristissä pitää tätä meidän wuokrasuhdetta yllä wielä ens wiikkoon, silloin ois tulossa meille lapsen ukki & hänen awokkinsa niin oisiwat kattomassa tota pientä mukulaa synnytyksen ajan ja pääsis mies mukaan!
noh, myöhemmin lisää.. näkyy tulewan kunnon romaaneja tänä päiwänä multa tänne! :D
rouses 38+5
 
Heips!
En eilen enää jaksanu koneelle tullakaan. Eipä neuvolassa mitään ihmeempiä ollukaan. Tässäpä faktoja:
Painoa tullu +821/vk (neuvolan vaaka huijaa ihan varmasti)
RR 109/72
Proteiinit ja eryt plussalla, ylläri.
Hb noussut vähän eli 108
SF-mitta 26.5
Tarjonta RT
Syke 150
Nyt oli mullakin pitkästä aikaa oma neuvolantäti paikalla, viimeksi se oli siis maaliskuussa :) Uutta aikaa antoi 3viikon päähän.. Ja nyt mullakin vihdoin olis syyskuussa se synnärillä käynti edessä. Eipä tässä kai muuta.. Pisti taas masentamaan kun tuli tänään päivärahat ja ne meni sitten heti.. Ihan tyhmää :(

Jenna 31+0
 
jenksu woi miten sulla noin pien on toi sf mitta...? :eek: :D ittellä oli nyt 35 ja wiime wiikol 33 sitä ennen34,5 miten woi heittää wai mittaako erikohdasta (harj.on nyt kahdesti mitannu..) sillo 31+6 mitta oli 32.. noh, minä pelkäänki sitä et pitää ähkiä ja pungertaa taas reilusti yli 4kg wauweli.. :/ pelottawaa..

kylläpä tuntuu et kun juot 1-2 lasillista waikka wettä niin saat kyllä melkeistään olla samantien pöntöllä liruttamassa ne pois! :kieh:
 
Meidän neuvola käynti muuttuikin sitten köyhän miehen kauhuleffaksi :eek: :(
Tavalliset mittaukset eka ja sitten tarkempaa sepostusta asiasta

rv 37+1
painoa +1,7kg :eek: huh huh!!!
RR 117/78
pissa puhdas
sf 35 ei -1,5cm vauva laskeutunut
lapsivesi norm.
RT
ja sitten tämä murheenryyni eli syke 96-120

Koska vauvan sykkeet oli hidastuneet noinkin alas niin saatiin lähete ja välitön siirtyminen keskussairaalan äitipolille. Siellä päästiin aika nopeesti käyrälle jossa syke kuitenkin pysyi n. 130-140 välillä hetkittäisiä notkahduksia lukuun ottamatta. Supistuksia ei ikävä kyllä tullut, olisi ollut kiva nähdä mitä lukemaa mittari näistä harjoitussupiteluista näyttää. Puolisen tuntia oltiin siinä seurannassa ja sen jälkeen sitten päästiin lääkäritätille joka ultrasi sydäntä, sieltä ei ainakaan nyt löytynyt mitään poikkeavaa. Sanoi kyllä että alkaa olla niin isot luut edessä ettei kunnolla enää näe. Napavirtaukset oli hyvät, tosin pentusen jumppatuokio hieman hankaloitti tätä toimenpidettä. Synnytystapa arvio tehtiin samalla ja koko oli 2860g (tuntui käteen kuulemma isomalta ) ja keskikäyrällä mentiin. Pitäisi lantion puolesta mahtua syntymään alakautta.

Kyllä sydäntä kylmää vieläkin ja on semmoinen henkisesti paha olla, taidanpa lähteä sänkyyn peiton alle itkemään sitä pois. Onneksi kuitenkin nyt kaikki hyvin. Tuli kyllä aikamoinen halu saada vauva ulos, jotenkin semmoinen olo että olisi enemän "turvassa" mahan ulkopuolella kun masussa.

Listalle laiteltu uudet...
Koiruus ja pentunen rv 37+1
 
koiramamma :hug: säikäyttää warmasti.. yritä nyt kuitenkin positiiwisellä mielellä olla, ei ne ois sua kotio laskenu jos ois ollu pahempaa.. jospa pien oli waan uni-uninen ja tokkurainen että just sillon mittailiwat siellä neuwolassa sitä..
 
En olekaan ehtinyt viikkoon kirjotella tänne, hulinaa on ollut!

koiramamma, toivottavasti saat kohta nyytin syliin!! :hug:

Siitä odottavien äitien jumpasta. Soitin sinne, niin se alkaa ke 10.9. klo 16.00 Puistokoululla.
Ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Kaks kertaa saa käydä maksutta tunnusteleen ja sit kolmannesta kerrasta tulee lasku. (tais olla siis 16e/lukukausi)..

Eipä tänne muuta.. Ainiin, maitoo (tai jotain kirkasta) on jo ruvennu iltaisin tihkuu rinnoista. Oli jotenkin järkytys :)

Milja + vaavi 22+1
 

Yhteistyössä