Täällä taas... nytkun poika on mummolassa, meinaa tekeminen oikeesti loppua ja sitä tulee sit notkuttua netissäkin "koko ajan".
Vielä noista ultrista, niin hassua, kun silloin esikoiselle varattiin rakenneultraa, niin monessa paikassa mulle sanottiin suoraan, että oon ihan liian myöhään liikkeellä: ultra olis pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin (että vielä saisin erikoisluvalla abortin jos jotain löytyis). Musta se oli jotenkin outoa, kun en ite tekis aborttia, ellei nyt vauvalta puuttuis aivot tai jotain muuta yhtä vakavaa, ettei oikeesti pysty elämään kohdun ulkopuolella, kaikki seulonnatkin ollaan jätetty pois molemmissa raskauksissa... sit taas Miljalle oli sanottu, et 24-25 viikot ois parasta aikaa tehä. No, esikoinen ultrattiin rv 20+0, kakkonen 19+3. Hyvin näkyi rakenteet, tutkittiin ainakin sydän, munuaiset ja selkäranka (raskausdementia vaivaa, ei sitä voi kaikkea muistaa).
Esikoinen oli ihan selvä poika noilla viikoilla, kakkosesta sh ei lähtenyt arvailee eikä me olla edes haluttu kakkosen sukupuolta tietää, esikoiselta se tuntui jotenkin kovin tärkeältä tietää. Tai silloinkin lääkäri sanoi, että jalkojen välissä on vaan napanuora, miehen kanssa vaan pihalla naurettiin, et aika monta napanuoraa meidän vauvelilla... tän raskauden ajan on ollut ihan tyttöolo, jännä kattoo, pitäkö tuntemus paikkaansa. Esikoiselta "tiesin" alusta asti itse, että poika tulee. Mites muut, onko teillä millasia tuntemuksia, kumpi olis tulossa (tai tietoa)?
Aamupäivällä käytiin jälleen ettii kanttarellejä, mut ei ne vaan oo vieläkään valmiita, ihan minimaalisen pieniä alkuja kyllä metsä täynnä. Puolukkaa kyllä löytyy, niin paljon kuin vaan jaksais kerätä. Meillä on jo 10l pakkasessa sitä, jokohan alkasi riittää? Vaikka jos tää vauva ei synny, ni mitä muutakaan tekemistä mulla on kun rämpiä metsissä?
Ja saunaan, tällä hetkellä se on ehkä se kivoin ja helpoin ässä
Hemuli 40+4