Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Rousesille onnea. Nopeesti sulla kyllä meni! Saitko lastenvahdin järjestettyä, eikös sulla ollut vähän ongelmia sen kanssa? Ja uusille tervetuloa mukaan!

Noista "kuumista aalloista", niin mulla ne vaivas esikoista odottaessa. Tää kakkonen on vaan hikoilluttanut tasaiseen, mut sen 2x päivässä saa käydä suihkussa, kun mä en normaalisti hikoile juuri lainkaan, edes urheillessa!!! Joskus aiemmin oli juttua hengitysvaikeuksista, mulla oli niitä tän kakkosen kanssa joskus muutama viikko sitten vielä, nyt on loppuneet. Hengittäminen tuntui tosi raskaalta ja vaikeelta, joutui tekee töitä sen eteen. En muista miten pitkään sitä kesti, muutaman viikon?

Aamulla olis sit neuvola. Viime viikolla sekä täti että minä oltiin sitä mieltä, ettei enää nähä, nyt taas oon sitä mieltä, ettei tää vauva tule ulos kuin leikkaamalla (mitä pelkään...) sit joskus reilusti ensi viikon puolella, kun on ensin koitettu päivätolkulla käynnistää - tuloksetta. Yliaikaiskontrolli lauantaina...

Oma olo on kyllä yllättävän hyvä. Pari viime päivää vaan itkin ja olin tosi maassa, nyt tuntuu taas, et oisin ilman tätä jättimahaa "elämäni kunnossa", kaikkea tuo aurinko saa aikaan, plus kun eilen sai juteltua esikoisen kanssa puhelimessa, ollut jo viikon mummolassa hoidossa kun "vauva syntyy koska tahansa" (joopa joo!!!), eikä hän ole aiemmin ehtinyt puhelimeen. Tainnut äidillä olla paljon suurempi ikävä, mitä pojalla... Mutta siis periaatteessa ei mitään syytä valittaa, kun on näin helppo raskaus ja hyvä olo, vaikka kun LA oli ja meni, alkoi kyllä tää totaalinen turhautuminen...

Hemuli 41+2


 
Hemuli80 joo saatiin lapsenvahdit, tulivat to iltana, että ihan hyvä ajoitus oli! :) ja hyvä olikin että tulivat etukäteen kun eivät olisi millään ehtineet tänne ennen synnytystä jos oltais soitettu että synnytys alkaa! Onneksi kävi näin! :)
 
Hemulille iso tsemppi :hug: viimeisiin päiviin! Toivon mukaan se pallero tajuaisi nyt tulla ihan ilman mitään häätämisiä ulos ja pääsisit sinäkin nauttimaan vauva arjesta! Mulla myös mieliala tuossa viikonlopuna muuttunut ehkä sillä tavalla että olen jotenkin luovuttanut, tulee kun on tullakseen. Katsotaan sitten parin viikon päästä. Mä vaan stressailen muuten koko ajan että joko jo? Kyllä täytyy rehellisyyden nimissä myöntää että joka aamu kun kampee sängystä ylös niin olo on vähän aikaa aika pettynyt ettei siten tänäkään yönä tullut lähtö (eihän se nyt päivällä voi syntyä :LOL: )

Rousesille kiitoksia synnytyskertomuksesta!!! me miehen kanssa täällä ihmeteltiin tuota sun sähäkkää toimintaa oikein yhteistuumin :D jotenkin ollaan aateltu että synnytys kestää sen vuorokauden, taitaa olla ehkä hyvä pitää mielessä että aina ei mene pientä ikuisuutta siinäkään touhussa. Onneksi lähdit sinne synnärille kun olo tuntui siltä!

Saparo voit haistattaa sinne töihin ihan välittömästi!!! Mä tiedän että on vaikee olla loukkaantumatta jos on noinkin pässejä ihmisiä siellä mutta hei oikeesti! Jos on noin typerä niin kannattaako siitä omaa mieltä pahoittaa? No ei todellakaan!!! :hug: kaikki FIKSUT ihmiset kyllä ymmärtävät että olet raskaana ja tuskin nyt ihan heidän kiusakseen olet saikulla, joten häntä pystyyn!

Sativalle hyviä valmennuskertoja! jokos sun massu on ruvennut kasvamaan? viimeksi taisit sitä harmitella kun ei vielä kunnon kumpua ollut ilmestynyt.

Mites meidän muut massukat ja äiskät? Tulkaahan kertomaan kuulumisia...

Mä odottelen edelleen hartaasti tuota pentusta ulos ja yritän pitää mielenterveyteni kasassa. Eilen käytiin hääpäivän kunniaksi syömässä ravintola Hookissa ja täytyy sitä vähän tässä kehaista. Ruoka oli aika semmoista friteerattua rasva mössöä (krapula ruokaa!!! ) mutta hinta ja annos koko oli enemän kuin kohdillaan, meidän raavas mies ei edes jaksanut hotkia omaa kuppiaan tyhjäksi :eek: :LOL: ja hintaa tuli sille setille reilun kympin. Ravinteli näkyy Amarilon aukeelta...

Koiruus ja pentunen rv 38+6 (huomenna alkaakin jo 40. raskausviikko, kääks!!! )
 
Heippahei! Viimenen työviikko menossa,jei! :)
Eilen oli neuvolassa sellanen mikälie iltajuttu. Erilaisia pisteitä joissa kierrettiin kuuntelemassa,mm. suuhygieniasta, turvakaukalosta & -istuimista, ravitsemuksesta, päihteitten käytöstä yms. Oli kyllä aika turha juttu ainakin meidän kohdalla. Vähän tuli sellanen back to yläaste olo. Mutta hieno homma että tuollainen ylipäätään järjestettiin, varmasti siitä joillekin hyötyäkin oli.. Vapaaehtoinenhan se oli, että eipä oo varaa valittaa.. Tulipahan käytyä.. :p
Mulle on iskenut joku ihme väsymyskausi päälle.. Kun ei oikeen mitään jaksais tehä... Tänäänkin makasin kahteen (!) asti sängyssä.. Ei ees nukuttanut,mutta en vaan yksinkertasesti saanut itteeni ylös. Sit tuntuu et koko päivä on mennyt ihan hukkaan.. Mitään ei enää olevinaan kerkee tekee... ( Muuta ku oottelee et' mies tulee töistä kotiin että pääsee kiukuttelee sille.. ) :LOL: Tänään onneks on iltavuoro töissä. Ihan mukavaa päästä ihmisten ilmoille. Se oliskin sit viimeinen iltavuoro, sit viel 3 päivävuoroa ja ohi on. Hui! Ihan pimeetä,aika on mennyt niin nopeesti!
Nyt pakko lähtee vähän käppäilee ulos kun joutuu sit loppuillan sisällä möllöttää...
Jaksamista kaikille! rv 34+1
 
Heippa hei!

Neuvolassa tänään kävin..Oli sijainen kun oma terv.hoitaja oli lomalla ja kyllä oli ihana ihminen! Ei ollu yhtään kiireinen ja tosi tarkkaan kyseli voinnista ja ajatuksia synnytyksestä jne..Tuli niin kiva mieli, kun tuntu että sai ihan rauhassa kertoo ja kysyä kaikesta, mitä mielessä on! Oma terv.hoitaja on kans kyllä kiva, mutta aina niin kiireisen tuntunen et ei siinä paljo ehi ylimäärästä rupattelemaan! kaikki oli ihan ok...Painoo vaan oli taas tullu n.950g/vko! :eek: En ymmärrä miten sitä tulee niin kauheesti, en kuitenkaan ihan hirveesti oo herkutellu..Ehkä pitää karsia kaikki ylimääränen pois!

Milja: Millon se alkokaan se jumppa? Oliks se ens viikolla?

Nyt syömään! (Ihan oikeeta ruokaa, ei herkkuja :D )

ja blackjoy: Mulla on kans aikamoinen kiukkukausi menossa! Ihan mitättömistä asioista vedän herneen nokkaan, ja pahasti! Mies on vähän aina ihmeissään et mitä helvettiä :LOL:
 
Joo, se jumppa alkaa ke 10.9. ja kello 18.00. Taisin aikasemmin sanoa, että klo 16...

Täällä olot ihan ookoo, odotan ens viikon neuvolaa, koska luulen, että hemppa on pudonnut. Väsyttää tosi paljon ja en saa oikein henkee.. Ja oon ruvennu tosissaan stressaa, ettei synnytys ala liian aikasiin :ashamed: Ei oo (ainakaan kivuliaita) suppareita, mut alaselkään sattuu. Voi kyllä olla ihan rasituksestakin kipee, kun iltasin särkee. Mutta hermostuttaa..vaikka tiedän, ettei pitäis miettiä liikaa. Huoh...kaikenlaista huolen aihetta :( Mutta pääasiassa kaikki kuitenkin hyvin, pitää olla onnellinen siitä.

Mun ystävä sai äsken vauvan :heart: Jokohan te alatte kohta poksahtelee.. =) Tulkaa sitten tekin kertomaan tänne, miten meni ja muutenkin millasta siellä on. Sitten kun jaksatte ja ehitte.

Milja + vaavi tasan 24 vk
 
Tadaa!! Ekat potkut tai iskut tai liikkeet on jo tunnistettu =) =) Eli siellä se muru liikkuu ja voi varmaankin ihan hyvin.. eilen tunsin ekaa kertaa kädellä liikkeitä. Ennen tuntunu vaan sitä kuplintaa. Vähänkö olen ilonen :D Noista itkuraivareista on täälläkin saanut mies kärsiä hiukan kun on ollut pari päivää niin herkkä olo että :LOL: Täytyy jotenkin sitten myöhemmin kun jaksaa niin hyvittää vähän noita kohtauksia miehelle ettei se ihan hölmisty ja ala miettii kenen kanssa sitä nyt tulikaan ryhdyttyy vähän isompiin asioihin :p . Vaikka täytyy kyllä myöntää ja kiittää sitä että hyvin on ymmärtänyt mielenheittelyitäni.

Koiramamma: juu, on masu jo kasvanut hiukan, niin että joku voisi tajutakin minun olevan raskaana *heha*.
Saparo-81 : älä anna niitten siellä töissä masentaa ja harmittaa sua, kai sitä saa kipeenä olla ja levätä raskaanakin :hug: Itekin ollut nyt viikon saikulla niin saa nähä miten ne siellä miunki duunissa on tyytyväisii miun panokseen, ne kun ei siellä vielä edes tiedä että olen paksuna. Mutta kumminkin saa sitä sairaana olla!

Mites kaikilla muilla menee?

Nyt sipsit kaapista esiin ja kattoo jos tulis jotain kiinnostavaa katsottavaa.
Niin ja koitetaan kumminkin kaikki pysyy terveinä ja virkeinä, pikku itkujen ja parkujen keskellä. :D

:heart: Sati ja muru 20+6
 
Onneksi olkoon sati kunnon liikkeistä, kohta se muru jytää niin että kylkiluut soi :D mut ei sille voi olla vihanenkaan...

Milja mulla ainakin oli aika koviakin kipuja nivusissa ja vastan sivuilla joka johtui ihan siitä että kohdun kannattimet venyi kun maha pullahti kunnolla, myös paino niin että meinasin pökertyä vaakaan astuessa. Lisäksi mulla issias vaivasi niin etten saanut astioita laitettua koneeseen. Voithan sä käydä ylimääräisessälääkärissä mutta uskoisin että kyse on noista kasvu ja liitoskivuista jotka tuossa vaiheessa itselläni oli niin kovat että jouduin tosiaan jättämään työnteon muille. Yleensä muutokset kohdun kaulalla tuntuu semmoisena sukkapuikko pistona (mistä olen saanut nauttia usein viime aikoina )

Ippu joillekin vaan painoa tulee ja toisille ei, mä olen sitä mieltä että kun suurin piirtein on jokin roti siinä syömisessä niin antaa tulla se minkä kroppa katsoo hyväksi :hug: ei oo kivaa mutta se kuuluu asiaan!

Huomista neuvolaa odottaen...
Koiruus ja pentunen rv 39 :heart: poksista vaan :heart:
 
Onnea Sativa ekoista potkuista! :) Mun pienoinen vetelee välillä niin hirmuista rallia että rupee jo mammaa rasittamaan!!! Varsinkin ku se on löytänyt nuo kylkiluut ja jytkii sinne välillä ihan kunnolla niin että pahaa tekee!! Mutta ihanaa se on silti tuntea liikkeet! Ne on niitä harvoja asioita mistä elämän aikana pääsee lyhyen aikaa nauttimaan!

Ja kiitos tsempistä töitten suhteen.. Huomena on neuvolalääkäri ja täytyy yrittää ottaa siellä puheeksi tää töissä jaksaminen ja unettomuus. Stressaa jo nyt niin suuresti ensi viikko :( En ymmärrä miten tosta duunista nyt yht´äkkiä tuli näin stressaavaa!!!

Tänään on ollut taas huono päivä.. väsyttää kamalasti ja jotenkin tympii kaikki :( Ei ruoka maistu eikä mikään muukaan huvita! Huoh.. toivottavasti huomena parempi fiilis! Toi kelikin on tänään ollu taas niin mieltä ylentävä että!! Tulis nyt ees nätti syksy ku kesä oli mitä oli...

vali vali :ashamed:

Taidan mennä kurjan fiilikseni kanssa tonne sängyn pohjalle märehtimään... aivotkin lyö taas ihan tyhjää!

Hyvää vointia kaikille!!!! :wave:

Sapis ja tirriäinen 26 tasan!
 
pinja79
jokohan hemuli on lähtenyt?

tuosta painosta... älkää olko niist nousuista huolissanne! aleksista tuli 27kg ja kaikki lähti ja 3 kg enemmänkin imettämällä, toivosta tuli 31kg joista on vielä 3kg jäljellä nyt aloitin sit vasta salilla käynnin et kyl ne lähtee kun vaan muistaa syödä kunnolla!

pinja ja pojat
 
Onnea sativa pienen potkuista! :heart: On se vaan edelleenkin aivan ihanaa tuntea noita liikkeitä vaikka välillä ne oikeesti jo sattuukin kun niin kovaa mytistää =) :heart: Ja varsinkin ne ekat tunnistettavat liikkeet on ihan ainutlaatunen kokemus!

koiramamma: Kiitos lohdutuksesta :heart: Ja niinhän se asia tietty onkin et joillekin tulee enemmän kuin toisille..Enkä nyt stressin aihetta siitä itelleni kehitä, mut lähinnä mietin vaan et mistä sitä aina niin paljon tulee..Mut niinku sanoit, kuuluu asiaan ja sitä nyt näyttää
mulle vaan tulevan:) Enkä kyllä kaikkee herkutteluakaan aio iteltäni kieltää, se on yks elämän parhaista nautinnoista :D

ja kiitos pinjallekin rauhoittelusta =)

Voi hitsi kun loppus tuo vesisade! Tekee kovasti mieli lenkille!

Ootkos [/b]Milja tulossa keskiviikkona jumppailemaan? Entä muut? Mä aion kyllä mennä ellei nyt olotilassa suurta muutosta tapahdu.

Okei, kai se on vääntäydyttävä siivouspuuhiin :/ Ei jaksais kyllä millään, mutta pakko kai se on..On tulossa kämpän katsojia tässä nyt ihan melkein joka päivä. Ai niin joo, kun tosiaan sanottiin tämä asunto nyt irti. Uutta ei vielä oo tiedossa, mutta vahva luotto on et semmonen saadaan:) Pakkauspuuhat siis odottaa :|

Palataan taas! Millonkahan joku taas saattaa pienokaisen maailmaan?! :heart:

Ippu ja nöpönen 30+5
 
Paikalla ollaan ja neuvolassa käyty...

Rv 39+1
paino +1,2kg
turvotus +
RR 119/81
pissa puhdas
Hb 146 (nousee vaan kokoajan )
Sf 35,5 (ja tämä laskee... )
lapsivesi norm.
lapsen koko norm.
RTsyke 155
liikkeet ++

Neuvolan täti oli sitä mieltä ettei kauaan mene kun päästään pentusta tikistämään ja kyllähän noita fyysisiä merkkejä siitä on. Viime yön ja oikeestaan tämän päivän olen valvonut ihan onnettomilla unilla, ei edes kovasti väsytä. Muutama napakampi supistus on ollut ja yöllä välistänsä semmoinen epämääräinen tukala olo, saas nyt nähdä että innostuuko tuo pentunen syntymään vai kiusaako vaan äiskää ja iskää... :D

Kaikille tasapuolisesti tervehdyksiä ja tsemppejä!!!
Laitetaas tämmöinen hepulin nostattaja:

 
Onnea Rouses! :)

Muutamina päivinä ollut heikkoa oloa, pyörryttänyt ja päätä särkenyt. Ei ole oikeen jaksanut istua koneella. Ajattelin nyt kuitenkin lähteä kauppaan pyörällä, jos vaikka johtuis ulkoilemisen puutteesta. Vauvakin kääntyi ilmeisesti viime yönä toiselle kyljelle ja potkii nyt oikeeseen kylkeen, tuntuu aika ikävältä kun ollut monta viikkoa potkinu vasemmalle.

Muisti pätkii niin pahasti et en kyllä muista mitä piti kirjottaa..

Jenksu 33+0
 
Ainiin.. :)
Olen tässä itekseni ihmetellyt, kun tuntuu monikin valittelevan unen puutetta kun joutuu vesassa juoksemaan ja heräilee vauvan liikkeisiin. Ja tuossa neuvolasta saadussa vauva-kirjasessakin luki et unet alkaa olemaan pätkittäisiä.. Niin en toki valita, mutta kyllä mä nukun 10 tuntia putkeen helposti ilman vesassa juoksuja. Enkä kertaakaan ole vauvan liikkeisiin yöllä herännyt. Vaivaako mua joku kun nukun niin hyvin? :LOL:
 
Voi Jenksu ku mä olen kade sun nukkumiselle!!!! Ite sain taas uuden reseptin lääkäriltä nukahtamislääkettä.. en kyllä millään haluaisi niitä syödä, mutta pakko kai se olis saada nukkuakin!!

Muita neuvolakuulumisia (tänään siis oli lääkärineuvola)
RR 130/90
Pissa puhdas
hemppa oli noussu! Oli viimeks 118 ja nyt 126 (en siis mitään lisärautaa ole syönyt)
Paino oli taas noussut sen 530 g/ vk!! uh.. nyt yhteensä 8 kg tullu lisää....
sf 25
syke +
liikkeet +
rt
lapsivesi norm.
paikat kiinteät ja kiinni :)

Nyt on ollut kovasti viime päivinä noita liitoskipuja tai mitä lie ovat kun alapäätä särkee ihan hirveesti! Kävely on tuskallista ja esim.housujen pukeminen sattuu kun joutuu jalkaa nostamaan :( Eipä tee lenkille mieli!! Lääkäriltä näistäkin kivuista kysäisin niin normaalia on.. inhottavaa vaan!

Hui koiramamma! Kohta se on sulla lähtö edessä!! Jännää!! :) Voi ku mä ootan omaa lähtöäni! (kuulostipas karulta :LOL: ) Tsemppiä vaan kovasti!!

Ja muillekin jaksamisia!! :)

 
Heipä hei!

Ippu Aion keskiviikkona jumppaan! Saas nähdä, miten pystyy olemaan ja kuinka hikinen sitä on :LOL:

Tänään ollu vähän öklömpi olo aamulla..yök yök..toivottavasti nyt menis ohi!

Tilasin eilen vaunut! En malta odottaa ens viikkoon kun ne tulee. Firkonin F7, sellaset vihreet :) Ens viikolla onkin sit neuvola ja se jumppa ja seuraavalla viikolla sokerirasitus ( :| ) ja sitä seuraavalla se 4D. On menoja :) Taidankin nyt soittaa, jos sinne 4d:hen pääsis aikasemmin vaikka jollain peruutusajalla..mutta tuskin.

Milja +vaavi 24+2
 
Vitsi mikä olo.. Koko eilisen päivän särki päätä ja se jatkui aamulla.. Otin särkylääkettäkin, mut ei auttanu. Äsken ajattelin et soitan neuvolaan, mut huomasin sitten et eihän sinne ole soittoaika kun ma-to.. Et en nyt sit kai soita mihinkään. Voi kun omistaisin verenpainemittarin. Jos paineet olis ok, ni ei varmaan huolettais. Onko muilla loppusuoralla olevilla ollut pahoja päänsärkyjä?
 
Taas onneksi yksi työviikko saatu kunnialla hoidettua. Kävin tänään ostamassa fleeceä, jos saisin tehtyä syystakin, meinaa nykyisistä loppua tila etumuksesta. Miten muut ootte ratkaisseet tai ajatelleet ulkovaatepuolen nyt loppusyksystä/alkutalvesta?
Hankala on ulkoilla, kun kelit on niin märät, eikä oo sopivia ulkovaatteita, jotka yhtään pitäis vettä.
Näin iltaisin vatsa-asukki venyttelee tosissaan. Päivällä ei juurikaan tunnu, mut iltaisin olo on enemmän tai vähemmän pinkee ja tukala.
 
Ihanaa, päänsärky on poissa :) Johan se 4 päivää kestikin.. Jee nyt voi pirteenä lähteä kouluun. Ja mun suurin huolen aihe oli se etten olis selviytyny maanantaina joogaan :D Kyllä oli hurjia unia viime yönä. Lapsivedet meni monta kertaa ja sektioita tehtiin... huh!

Jenna 33+2
 
Niin se vaan aika on mennyt ja tosiaan viimeistä työvuoroa täs vedetään.. :) Aika hienoa päästä lomailee, tuntuu vaan vielä vähän epätodelliselta ettei sitä oikeesti ole tänne ihan hetkeen tulossa... Sen verran tiiviisti tullu työpaikalla notkuttua, että ihme jos ei jossain vaiheessa ikävä iske... Ainakin jos toi pikkutyyppi antaa oottaa itteesä kauankin, varmasti on ainaki työkavereita välil ikävä kun kotona yksin möllöttää.... Mutta en nyt sitä murehdi vaan todellakin oon ihan innoissani kun alkaa kauan odotettu LOMA. :)
jenksu Mä oon kans välillä joutunut kärvistelee ton päänsäryn kanssa.. Ja kun ei siihen tunnu mikään auttavan, eikä sen puoleen noita tabujakaan viittis ihan huvikseen nappailla... Mutta kuulema on suht yleistä et särkyilee. Mulla toi raskauden keskivaihe oli helpompaa siltä osin, mutta nyt taas aina sillon tällön tullu noita päänsärkykohtauksia. Ei siihen taida auttaa kun lepo... Mutta hyvä jos sulla nyt jo helpottanut! Toivottavasti ei ihan heti oo palaamassa...
Mikähän koiramamman tilanne, siellä vois hyvinkin olla jo tapahtumia.... Tääl pidetään peukkuja pystys,et kaikki menee hyvin.
Jospa sitä vielä vähän aikaa esittäis tekevänsä hommia, vaikka täytyy kyl myöntää et taitaa aika lailla lusmuillessa mennä tää päivä!
:p
 
Moikkelis taas!

Eipä oo ehtiny kirjottelemaan ku porukat on ollu meillä nyt kyläilemässä..Nytkin tulin nopeesti jenksua pommittamaan kysymyksillä:) Oon yllättäen hukannu sen kansalaisopiston esitteen ja en siis yhtään muista siitä huomisesta joogasta. Eli jos viittit vähän auttaa, niin jees:) Elikkkä: Mihin aikaan tarkalleen se jooga alkaa? 10? Oliko se siellä kaupunginkirjastolla jossain? Missä siellä? Tarviikohan olla jotain maksukuittia tms.mukana?

Toivottavasti tuut käymään palstalla tänään! Ja viittit vastata:)

Nyt taas mentävä. Tuun varmaan illalla käymään paremmin:)

Ippu ja nöpönen 31+1
 
Ippu: Jeps eli alkaa tasan 10.00. Mulla on kuitti tulostettuna, mut en tiedä pitääkö se olla mukana. ajattelin varmuuden vuoksi ottaa. Kirjastolla on, mut ei kyllä hajua missä siellä. En ole koko kirjastolla ite käyny koskaan. Jos haluut ni voitais me treffata vaik 9.45 kirjaston edessä ja mennä yhes sit ettii oikeeta paikkaa? :)
 

Yhteistyössä