Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Moikka pitkästä aikaa! =)

Ja ensinnäkin: HEMULI PALJON ONNEA!! :flower:
Minä synnytin tuon meidän esikoisen mikkelissä ja pidin kyllä sairaalasta, siis henkilökunta oli todella ystäwällistä ja jotenkin muutenkin oli niin erilainen kun tää sairaala täällä! siellä käytiin aina kyselemässä ja seurailtiin enemmän ja ruuat tuotiin jos ei itte jaksanu tai ehtiny hakea jos syötti wauwaa ja muutenkin oli erilainen fiilis, toki täälläkin oltiin ystäwällisiä mutta enimmäkseen täällä sai ittekseen olla möllöttää ja henkilökunta käwi melkeistään waan jos nappia painoi!ja ruuat ym sai itte hakea ja tarjottimet wiedä pois ja tuntui et just oli hirmu kiire et ehti wiedä ja hakea tarjottimet jos wauwalla waik oli just syömiset siinä menossa niin tuli ajatus et ehtiiköhän tuota itte syödä ollenkaan.. mut tosiaan, mä tykkäsin mikkelin tawasta toimia! asuttiin sillo naapuripaikkakunnalla josta oli matkaa sinne n.80km, tuli tässä edellisessä synnytyksessä mieleen että onneks ei enää siellä asuttu, ois muuten tullu taas juttua lehteen että äiti synnytti autoon.. :LOL: :LOL:

meillä ollaan woitu ihan ok, wauwa kaswaa kowin.. ja syökin ihan reilusti, ittellä ei tuu maitoa hirweesti joten ollaan jouduttu oleen myös pulloruokinnalla.. mutta yritän olla ottamatta siitä stressiä.. :ashamed:

onko missä hywiä partureita (miel ei keskusta) jossa sais ton meidän esikon hiukset leikattua ja omat, siis kun tuo poitsu ei oo ollu parturissa wiel kertaakaan ja nyt pitäis saada hiukset siistittyä ennen ristiäisiä kuten myös omat, mut pitäis olla semmonen parturi joka sais tuon poitsun pysymään siinä penkissä ja antamaan leikata hiukset, kotona ollaan itte yritetty mut ei tuu mitään, lähtee juokseen karkuun! :whistle:
 
ärrieri Tervetuloa joukkoomme!! =) Terveystalolla siis oli se 4d (eivät kai muualla teekään..) ja maksamaan se tuli 196,50 e tarkalleen. Aikas kallis paukku, mutta oli se sen arvonen! Ja dvd tuli siihen mukaan, meillä sen pituus oli 21min. Siinä välillä näkyy se normaali ultra ja välillä 4d:llä, siis ihan kaikki mitä se lääkärikin siinä teki. Puhehan siinä ei kuulu.. Me ei oltu käyty missään seulonnoissa, niin oli vähän jännäämistä!

Ja mä asun myös Vaajakoskella, ihan siinä Jyskän uuden Valintatalon (joka aukee muuten torstaina) tien toisella puolella..siiis Vaajakoskelle päin. Mehän voidaan sit lähteä työntelee vaunuja kun molemmilla on vauvat! Jos toi Ippukin muuttaa Halssilasta pois :(

Milja
 
Kiitti Milja tiedoista, mekin mennään sinne 4D-ultraan vaikka se kallista onkin. Kerran se vaan kirpaisee ;) saitko Kelan vähennyksen suoraan siellä terveystalolla? Ja eikös tässä tutkita ihan samat asiat kuin normaalissakin rakenneultrassa, erona vain tuo 4D-tekniikka?

Kivaa, että asut lähellä, aiotko käydä Vaajakosken kerhoissa vauvasi kanssa? Mannerheimin lastensuojeluliiton "mammakahvila" toimii kerran viikossa Vaajakoskella ainakin, kuulemma ihan kiva paikka ja itse ajattelin osallistua.

ärrieri 13+2
 
Puff* en muista oonko esitellyt itseäni täällä. :eek: Miä oon 22v. esikoista odottava mammeli Jkl:n keskustasta.

Mut asiaan. Min en tiedä minne kannattais mennä rakenneultraan. Osaako kukaan ehdottaa jtn paikkaa missä ei ois killerihinnalla ko. ultraus?

Mömms 13+3
 
Moi!Tässä vasta aamupalaa nautiskelen..Hieman venähti taas nuo unet:)

ärrieri: Tervetuloa joukkoomme :flower:

rouses: Kiva että teillä menee hyvin uuden tulokkaan kanssa! Ja älä tosissaan stressaa maidosta. Joillakin sitä tulee ja joillakin ei, sille ei itse mitään mahda. Ja samalla lailla vaaveli kehittyy, sai se sitten rintamaitoa tai korviketta =)

Milja: Hienoo, että ultrassa oli kaikki hyvin..ja sukupuolikin selvisi =) Ja joo, Laukaan puolelle me muutetaan :( Eli taitaa olla vähän liian pitkä matka yhteisille lenkeille :D Harmi kyllä. Vähän on saanu tässä painiskella erilaisten fiilisten kanssa. Ku toisaalta on ihan kiva muuttaa ja siinä on niin paljo hyviä puolia..Mut taas toisaalta..Oon niin kotiutunu tänne ja on tosi haikeeta lähtee sinne korpeen! No mut, oon kyllä ihan varma että kotiudun sinnekin:) (tai koitan niin ainakin itelleni uskotella :whistle: ) Kiva jos pääset jumppaan huomenna =) Kyllä mä koitan sinne vääntäytyä..Käyn apteekissa tänään hakemassa jotain tujumpaa lääkettä!

Kivaa päivää kaikille!!

Ippu ja nöpönen 32+3

Ja koiramamma on varmasti jo lähteny =)
 
Ja tervetuloa myös Mömmis :flower: :heart: Minä kävin rakenneultrassa mehiläisessä, makso n.96?. Ite en ollu tyytyväinen tohon kun myöhemmin 4D:ssä selvis et ei oltu ultrattu lähimainkaan kaikkee ja rakenneultra tehtiin sit uudestaan. Mut siellähän on monia ultraajia ja monenlaista ammattitaitoo. Moni muu on ollu ihan tyytyväinen. Jos nyt pitäis ite mennä rakenneultraan, niin menisin melko varmasti terveystalolle. Kalliimpi on, mut minä tykkäsin käydä siellä.
 
Ippu83 kiitos lohduttawista sanoista... alkuun tuntui tosi pahalta kun ei lähtenyt maitoa tulemaan niinkuin esikoisenkin aikaan, jos mies sanoi leikillään jt et eikö tuu maitoo kun sanoin korwikkeen annosta niin pillahdin itkuun ja sitten mies meni ihan hämilleen et ei oikeesti pahalla sanonu.. :LOL: mutta nyt se alkaa olla ihan ok asia, mut mielelläänhän sitä ihan waan omalla maidolla olis, mutta eipä tuota hirweesti ole tänäänkään kertynyt waikka oon yrittäny tiheämmin syötellä että alkais tullakin enemmän..mut en tiiä.. jees, taian lähtee käymään hakemaan tuolta ässästä tuota korwiketta ja kaffeeta kun alkaa lopussa olla, otan koirulin mukaan niin saapahan sekin samalla liikuntaa! :)

niin tosiaan.... koiramamma, odotellaan kuulumisia.. :D
 
peruutan parturikyselyni, äityli oli tilannu meille molemmille parturin sielt kotipaikkakunnalta, sinne siis ois tark.lähteä myös ristiäisiä pitämään! pitääkin muistaa huomen soitella tonne kirkolle et saadaan kastekynttilät ja todistukset ym mukaan!

huh, mäku luulin et toi jälkivuoto alkais loppua vihdoin ja viimein kun oli niin niukkaa ja sen väristä et alkais olla lopuillaan niin tänään sitten on taas väri vaihtunut punaseen ja ei oo enää semmosta limasta..mulla tosiaan tuli pari ihme klimppiä viime viikon lopulla, soittelin niistä neuvolantädillekin, epäilin kovin että synnytyksestä on jotain jäänyt tuonne, en viitsi erikseen sanoa mitä ja minkänäköstä sieltä tuli, mutta neuvolantäti käski vain tarkkailla tilannetta.. olin että :eek: luulin et käskee jonneki ultraan tms.nyt vaan kokoajan pelko pers*** että kohta tulee jotku kovat vatsakivut ja kohtutulehdusta tms pukkaa.. :(

voi toki olla kun itse olen niin vainoharhainen et kuvittelen et kohta on sitä ja tätä mut päivä kerrallaan menen ylä ja alapään kanssa kun mietin joka vessareissulla että tipahtaako pönttöön jotain ylimääräistäkin! viime yönä tuikki ihmeellisesti tuohon kohdunsuulle mut eipä tuota enää ole ollut, samoiten välistä ihmeellisesti vähä vihlailee alavatsaan tiettyihin kohtiin mutta kaitpa se on vielä normia, eihän synnytyksestä ole kuin vähän päälle 2vk, itsestä se tuntuu jo pieneltä ikuisuudelta, vaikka eihän se sitä todellakaan ole! :whistle:

eih, siis nythän onki jo keskiviikko, eli kohta alan soitella sinne kirkolle!
niin ja ihme tapahtui tänäaamuna ton meidän esikoisen kohdalta, oon tosi ylpee siitä! :) eka - ei niin ylpeä asia- teki pissat sukkisten läpi lattialle..mutta sitten pyys mua vessaan ja laitto sen istuin renkaan pöntölle ja siihenpä istumaan ja ukko teki kakat ekaa kertaa siihen! olin ihan h-moilasena suu auki että täh?!?!?? :LOL: ja sinne se ne kakat teki! vähäkö oon happy! jospa noista vaipoista alkais pikkuhiljaa päästä eroon! :)
 
Meillä alkoi perhevalmennus tällä viikolla. Nyt ekalla kerralla olin itsekseen, mies toivonmukaan jatkossa tulee mukaan kans. Ens viikolla mennään synnärikäynnille ja sitten on fysioterapeutti kertomassa synnytysasennoista yms.

Olo on ollut oikein hyvä,viikkoja taipaapi olla 29 kasassa. Vauveli kyllä pitää liikettä ihan mukavasti. Joinakin päivinä tuntuu, että koko päivän se jyllää :D

Äippäpakkaus tuli eilen, tosi ripeetä toimintaa kerrankin. Kelan kirjeet tuli edellisenä päivänä, joissa luki että pakkaus saapuu kahden viiikon kuluessa. Aika vaaleissa väreissä oli vaatteet kyllä, mutta ihan mun makuun ok.

Kertokaapa viisaammat paljonko tarvii olla pientä vaatetta esim. koossa 50-60cm? Tein inventaaria vaatteista mitä olen saanut ja nyt äippäpakkauksesta tulleista enkä meinaa osata arvioida paljonko esim bodyjä tarviisi olla, ettei jokapäivä ole hätä pyykinpesun kanssa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ronjaneiti:
Kertokaapa viisaammat paljonko tarvii olla pientä vaatetta esim. koossa 50-60cm? Tein inventaaria vaatteista mitä olen saanut ja nyt äippäpakkauksesta tulleista enkä meinaa osata arvioida paljonko esim bodyjä tarviisi olla, ettei jokapäivä ole hätä pyykinpesun kanssa.
Juu, nimenomaan alkuaikoina tarttee noita 50-60 cm:n vaatteita, monet äitiyspakkauksen vaatteet ovat vielä liian isoja vastasyntyneelle käytettäväksi. Vaikee sanoo kuinka monet bodyt ym. tarttee olla kun jotkut vauvat esim. pulauttelee enemmän ku toiset, poikavauvat saattaa kusaista koko vaatekerran märäksi (jos pistooli on jäänyt osoittamaan ylöspäin) toisin kuin tyttövauvat ja kyllä niissä vaipoissakin vaan on eroja, saattaa toisista tulla sinapit helpommin lahkeeseen kuin toisista

:kieh:
 
noista äpakkauksen vaatteista.. osa on juu vähä isompia, mut riippuu toki minkä kokonen vauveli on, meilläku oli yli 4kg niin ei ne pienimmät vaatteet hirveemmin isoja oo ollu.. ainoostaan sukkia oon pitäny tai töppösiä kun muuten tahtoo vetää jalat esim.potkuhousujen sisään ja sit on siel ku pussissa! :LOL:
ja määrästä.. ite ainaski vaihdan joka päivä vaatteet (oli ed.puhtaat tai likaset) ja yövaatteet pidän erikseen.. eli pyykkiä tulee mutta joteski musta on vaan mukavempi noin pienelle pistää puhtaat vaatteet päivittäin päälle..
 
Heippatirallaa!

TUlinpas vähän rustailee kuulumisia kun taukoo pidän tuosta pakkailusta. Ei se nyt loppujen lopuks ookaan yhtään niin vaativaa kun muistelin..Parina päivänä oon hiukan pakannu ja alkaa pikkuhiljaa jo irtotavarat olla pakattuna =) Ja onneks kävi niin, että saatiin uuteen kämppään jo nyt avaimet niin voi tässä nyt sitten pikkuhiljaa viedä kamoja eikä tartte viimesenä viikonloppuna sit höyrytä:)

Tuota vaateasiaa oon minäkin miettiny..Että paljonko tarttee jne...Mä en kovin paljoo oo ihan pieniä ostanu ku jäävät varmaan heti kättelyssä pieniks. Mut en tiiä, joutuu varmaan jokusen vielä ostamaan. Niin, ja ihan semmosta käyttövaatetta ku nyt oon ostellu sellasia söpöjä, mutta ei niin käytännöllisiä. Ja muutenkin on vielä ihan kamalan paljo ostettavaa ja laskettu aika se vaan lähestyy.. :eek:

rouses: Ymmärrän kyllä että alkuun surettaa tuo imetysasia..Ja hormonit kun muutenkin sekas niin maailma järkkyy =) Mut hyvä, jos alat olla sujut asian kanssa! Kun ei sitä oikeesti kannata stressata. Helpommin sanottu ku tehty, tiiän:) Koita vaan nauttia uudenlaisesta elämästä :hug: =) Ai niin, ja oot varmasti ylpee esikoisestas. Onhan tommoset isoja asioita pienen ihmisen elämässä!

Milja: Mites kävi, onko lihakset juntturassa? Mulla ei ihme kyllä oo..Ainakaan ei vielä tänään, toivottavasti ei huomennakaan kipeydy =) Ja muuten, sitä 4D-ultran hintaa ku mietittiin..Miehelle sitä ihmettelin, niin en muistanukaan, että sen takia se makso meillä enemmän koska oltiin jo kerran käyty rakenneultrassa eikä siitä syystä saatu kelakorvausta siitä. Et ei meitä huijattukaan sen takia et näytetään tyhmiltä :LOL:

Nyt oon kyllä jo ihan satavarma että koiramamma on synnyttämässä..tai toivon mukaan jo synnyttäny et ei ihan näin kauan ois kestäny :D No, kuulumisia odotellaan:)

Nyt jauhelihakastikkeen tekoon :p

jaksamista kaikille!!

Ippu ja nöpönen 32+5
 
Hei!
Olen täällä lähinnä taustaillut, kirjoitellut enemmänkin tuonne lokamassujen puolelle. Tulin kuitenkin kertomaan, että SYYSMASSUJEN pinosta huomasin Koiramamman kuulumisia, viikonloppuna syntyi vauva....Sieltä löytyy tarkemmin!:)

Kirppiina ja Muru 35+6
 
pitipä kävästä kattoon tota koiramamman vauvaa tuol tosi sulonen pikkunyytti!! :heart:

etukäteen siis PALJON ONNEA koiramamma!! :flower: :flower:

kuinka synnytys meni?
olispas muuten ihan mielenkiintoista joskus tavata teitä, oletteko suunnitelleet uutta tapaamista? itse kun ei juuri ketään täältä tunne.. olis ihan kiva saada aikuista seuraakin välistä, mies kun päivät töissä ja itte näitten muksujen kans kotona..tai joo, korkeintaa ulkona kävästään.. :LOL:
 
Huomenta!

Mäkin kävin kattomassa koiramamman vaavelia ja voi että kun toinen oli sulonen :heart: Aivan ihana! Mä näin viime yönä unta, että meillekin synty vauva ja täytyy kyllä sanoa, että päivä päivältä sitä oottaa enemmän ja enemmän! Kiitos Kirppiina tiedosta!

rouses: Ei olla nyt uutta tapaamista suunniteltu, mutta ite ainakin ihan mielelläni taas treffailisin! Et katotaan joku kerta =)

Sit vähän valitusta..Alkaa nuo yöt olemaan välillä jo aika tuskasia! Ku missään asennossa ei oo hyvä olla :kieh: Välillä on öitä, että kummallakaan kyljellä ei voi nukkua kun alkaa koskemaan alaselkään ihan pirusti. Ja mahallaan ei tietenkään puhettakaan. Ainut vaihtoehto on selällään ja siinä asennossa en osaa nukkun yhtään. Ja lisäks tuo närästyskin puskee sillon pintaan :headwall: Ei oo helppoo ei! Mut välillä kyllä onneks saa nukuttua ihan hyvinkin, et ei kuitenkaan joka öistä oo!

Jep, mutta nyt taas pakkailemaan! Tänään jo ensimmäisiä kamppeita viedään uuteen kämppään!

Kivaa viikonloppua kaikille!!

Ippu ja nöpönen 32+6 (ja huomenna taas viikot poksuu!! HUI =) )
 
Ippu83 ootko kokeillu "tyynyjen kans nukkumista"? :D
mulla ainaski autto kun oli tyyny jalkojen välissä ja masun alla ihan loppuvaiheessa ja joskus selän takana.. mies aina nauro et mä vien kaikki tyynyt ja makaan siel tyynyjen seassa.. :LOL: eipäs ole sullakaan enää kauaa aikaa kun vaaveli syntyy maailmaan.. :)
 
rouses: Jaa, enpäs oo kyllä tommosta kokeillu =) Tuo vois kyllä auttaa! Suuri kiitos vinkistä :hug: Täytyypäs kaivella kaapista lisää tyynyjä kehiin ja kaivautua ens yönä niiden sekaan :D Ja ei oo totta tosiaan pitkästi kun oma rakas putkahtaa maailmaan :heart: Ootan kyllä jo kovin.
 
Kiitoksia onnitteluista kaikille - ja onnea myöskin Koiramammalle!

Meillä menee kaikki hyvin, neiti on nyt 2 viikkoa ja 3 päivää vanha. Isoveli on ottanut vauvan tosi hienosti vastaan. Nyt vaan on riennettävä vaippaa vaihtamaan... paremmalla ajalla enemmän kuulumisia =)

Hemuli ja pikku-riiviöt :heart:
 
Morjesta.
Ajattelin kuulumisia kertoilla kun ei ole taas tullut kirjoiteltua pitkiin aikoihin, vaikka oon mie teidän juttuja aina käyny lukemassa :)

Onnea ja iloa koiramamman perheeseen!! Täällähän alkaa porukkalla jo hyvin vauvat poksumaan.

Meillä on ens maanantaina rakenneultraus ja päästään kurkkaa miltä se pörri nyt näyttää :heart: Joku niistä rakenneultran hinnoista kyseli niin me mennään Mehiläiseen ja maksamaan tulee n.70?. Voin sitten kertoa kokemukset kun siellä ollaan käyty. Vielä on vähän auki että halutaanko ottaa selvää sukupuolesta kun mies ei tahtos mut mie tahon, vaikka sama se on kumpi tulee, helpottais vaan vaate-/muita ostoksia kun tähän mennessä oon ostellu vaan neutraaleja värejä kaikkee vaatteita. Voi voi, en malta oottaa et nähään muru

En malta oottaa et äippäloma jo alkais ja pääsis perustaa pesää, kun ja jos me nyt tässä lähiaikoina se uusi kämppäkin saataisiin *toivon toivon*. Mutta onhan tota työtäkin vielä 7viikkoa. Kelallekin pitää ensviikolla pistää laput menenmään niin saa äippäpakkauksen tilaukseen, kun pitää ihan kelalla asti käydä täyttämässä koko lappu kun oon niin palikka etten ite ihan tajuu :D

Miekin oon miettiny että paljonkohan noita vaatteita tulis ostaa miten nopiaa muksu kasvaa ohi niistä.. Ja samoiten oon kans miettiny et mitä kaikkea nyt sitten kannattaa ostaa jo hyvissä ajoin ennen kuin se vauva syntyy.. kun meillä hankinnat on vielä aika alkukuopissa kun mies ei oikein oo vielä heränny ostelee asioita :snotty: Hankintalistalla on vielä ainakin rattaat, autonturvakaukalo, pinnis,pesuamme,syöttis yms. lelujakaan ei ole vielä..

Mitä kaikkea työ ootte jo ostanut/ootte ostamassa vauvalle? Sais vähän vinkkiä itekin..

Noooh.. eiköhän tää tästä. Mahankin on muuten jo ihanan pyöree =)

:heart: Sati ja muru 23+2 =)
 
Ippu83 hienoo kuulla että se tyynyjen seassa nukkuminen auttoi, itelle se ainaski toi helposta! :)

nyt oon ymmärtäny VASTA et miks toi meidän pienin alkaa äheltää siinä 5-6 aikoihin aamulla niin kamalasti eikä tahdo oikeen rauhottua mitenkään - se ois valmis heräämään! :eek: tänäki aamuna viiden aikaan se ähelti hirveesti tuolla ja simmut auki katteli mutta nukahti uudestaan, nyt kuuluu taas ääniä pitänee mennä ja sit tiskaamaan toi mieletön tiskivuori keittiöstä kun pojan kummi tulee muutaman tunnin päästä..... kiiiiiiirustaaa... no oma moka kun en jaksanu enää illalla..
 

Yhteistyössä