Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Moikka!

Minua ei taidettu huomata välissä, saa lisätä listaan myös :)

Oon 24-v ja esikoista odotellaan. Miehen ja koiran kanssa asustetaan Laukaassa ja hoitoalalla minäkin... La on 11.12 eli viikkoja on nyt 29+3, ellen ole päivistä pahasti sekaisin :D Koko raskaus on sujunut hirmusen hyvin, masu alkaa olla jo hirmunen pallo ja vauva liikkuu paljon. Kuukausi vielä äippäloman alkuun ja mulla loppu tänään työt... No, huomenna luultavasti soittavat takas töihin, mut jos eivät soita niin pitää lähtee työkkäriin ilmottautumaan, blaah.

joo´o, kirjotinpa pitkän tekstin ja häwis minne lie. ja olin sitte kirjautunu kirjottamisen aikanaki ulos että taitaa olla jotain häikkää... en kyllä jaksa kirjottaa enää sitä uudestaan toiste sitten.. phuuh..

Moi taas!
Jotenkin en oo saanu aikaseks kirjoteltua tänne..käyn vain lukemassa. Töistä kun tulee, niin ei jaksa mitään :ashamed:

ärrieri En vissiin vastannu sillon joskus mammakahvila-kysymykseen mitään. Eli oon nähny sen ilmoituksen kirjaston seinällä. Vai onkohan se sama..vai oliko se perhekahvila..hmm.. Se oli ainakin ti-aamupäivisin, siellä oli jotain askartelua yms. Kyllä tonne mammakahvilaan vois mennä! Tosin oon vielä 7 piiiiiiitkää viikkoa töissä, niin en päivällä pääse. Mutta marraskuun puoli välissä alkaa loma, niin sitten :)

En tosiaan tiedä, miten nää työt ei vaan enää kiinnosta. Eikä jaksa, silmiäkin väsyttää niin kovin. Hirveetä valitusta :ashamed:

Mihin kirpparille täällä Jyväskylässä kannattaisi viedä? Mulla on se projekti ollu käynnissä jo vuoden, enkä ole saanut aikaseksi viedä niitä!! Eli onko se suur-kirppis paras vai..? Lähinnä nyt tarkotuksena saada ne vaatteet pois pyörimästä.

Viime yö meni lähinnä siinä, että tunnustelin, liikkuuko vauva. En tiedä, miksi se vaivasi..tuntu vaan eilen että on liikkunu jotenkin vähemmän. Muuten kaikki niinkuin ennenkin, mahan kovettumista liikkuessa..eipä oikeastaan muuta. Nyt "töiden" pariin....

Milja +vaavi 27+5

Nimra
Huomenta päivää B)

Täällä on kyllä jo aika ankeat olot... iltaisin, kun menee nukkumaan niin jotenkin nuo yöt menee vähän miten menee... vauva potkii, kääntyy, nyrkkeilee...aivan mitä vaan keksii ja itse on välillä jo aivan loppu, kun ei unta saa yhteen kyytiin pidempää aikaa kuin 30 min... mitenhän huonosti sitä sit aivan loppuaikana nukkuu.. :whistle: ?

Jotenki muutenkin on tuo väsymys iskenyt aivan älyttömän rajuna...ei oikein mitenkään pän meinaa jaksaa enää näitä päiviä.. :( Se vaan väsyttää ja väsyttää.... toki on luonnollista, mutta hiukan "häiritsevää", kun tekis yöunien jälkeen mennä takaisin nukkumaan :LOL:

Jep, tänään olis tuolla Huhtasuon neuvolassa viimeinen tapaaminen ja kuulemma jokin kestovaippa-esittely :D Täytyy sinne kuitenkin mennä :) että sit tietää enemmän tuosta vaippa asiasta, kun sen aika on ihan oikeasti alkanut ;) ja ukko mukaan niin tietää, että miten niitä sit laittaa ... ettei tarvii suurempaa opastusta enää sit kotosalla, että menee suunnilleen neuvolassa "päähän" ja tietenkin myös itselle :p

Muuten kait ihn normi oloa.. Vauvalla on välillä hiljaisia kausia ja välillä potkii niin ettei oikein osaa edes sanoa, että mikä tuntuis hyvälle :ashamed: mutta hyvä, että liikkuu niin tietää, että siellä ollaan kunnossa :heart:

Ei muuta kuin hyvää jatkoa kaikille odotuksiin =) Täytyy tulla taas joku päivä turinoimaan ;)

Nimra + KultaMuru 30+1 (ultra 30+4)

Nimra
Höh, ei sitä neuvola tapaamista sitten olekaan tänään... ja niin INNOLLA odotin sitä, kun ei viimeksi päästy miehen kanssa sinne.. :kieh: Noh, kuulemma viikon päästä sit olis.. :) Nyt on kyl vauvalla iha oireet, että haluaa pihalle tuolta masusta... koko aamun tunkenut itsään navan kautta pihalle :LOL: Oikein tosiaan "työnnättää" itseään... :whistle:

Milja-85, mä en oo koskaan vieny sinne isolle kirppikselle (Laukaan tien varrella, mikäs se nyt onkaan nimeltään.. kirpputorimarket?), kun oon kuullut siitä niin paljon huonoa... On kuulema kallis ja sieltä häviää paljon tavaraa. Jos muilla on hyviä kokemuksia niin ois kiva kuulla! Mun tietääkseni Jkl:ssä ei oo muita kirppiksiä, missä voi itse myydä (ja saada rahaa) tavaroista. Jos oon väärässä niin korjatkaa :)

[/b]merkkari Hmm..just kun ajattelin tänään soittaa sinne ja varata pöydän :) Onhan se provisio 8,9% aika paljon, mitä ne ottaa ja sit 7vrk vuokra on uudella puolella 25,90e. Mutta kun sais vaan pois ne vaatteet :LOL: Vaajakoskella on myös kirppis (Vaajapörssi), missä voi itse myydä ja saa rahat, siellä provikka on 6% ja 6vrk 25e, että ei sekään niin edullinen ole. Enkä tiedä, meniskö siellä edes sen vertaa kaupaks! Mä en oikein ite osaa ostaa mitään kirpputoreilta..en tiedä miks. Mutta ajattelin, että jos kokeilis nyt viikon siellä suur-kirppiksellä ja kattois, miten menee ja sit pitäs toisen viikon äippälomalla..

Moi! Huhtasuolla on kanssa kirppis, jonne saa varata pöytää mutten tiedä sitten onko se vaan huhtasuolaisille vai miten menee. On ilmeisesti jonkun asukasyhdistyksen ylläpitämä. Löytyy sieltä huhtasuon ostarilta.
Mulla oli viime keväänä pöytä siinä seppälän isolla kirpulla. Tavaraa meni ihan kivasti ja ylimääräistä jäi 250 e, pöytä oli 3 viikkoa. Tavaraa hävisi, ikävä kyllä, sieltä ihan kiitettävästi. Kaikista eniten mua harmitti se, kun vein mammavaatteita myyntiin, niin monta vaatetta hävisi. Yhden paidan löysin sieltä löytövaatteista sitten myöhemmin. Samoin kävi lasijuttujen kohdalla. Oli viinikarahvia jne. NO, oma vikani osaltaan. kun en laittanut siihen hälytintä. :snotty:
Lastenvaatteet kävi mun pöydästä parhaiten kaupaksi ja siitä jäi ihan hyvä mieli. Tosin yhdet vauvan tossut varastettiin silmieni edestä. Olin juuri hinnoittelemassa ja laittamassa pöytää kun siihen tuli mamma lapsensa kanssa. Ja kun hinnasta kysyin, niin hän vastasi että pari euroo.... Laitoin 2 e hinnaksi, niin eipä ollut mennyt kassan läpi. |O
Jos vähänkin on arvokkaampaa, niin kannattaa ostaa siihen tuotteeseen ne hälyttimet ja sitten siihen tiskin taakse saa pöydästä 5 tuotetta kerrallaan, näin ainakin muistelen.
Olin kuitenkin ihan iloinen kun pääsin tavaroista eroon ja jäi vielä vaivanpalkkaakin ihan mukavasti.

Mökin muija, hyvinhän sulle on jäänytkin tuosta ylimääräistä!

Mä oon vienyt joskus Äänekosken kirppikselle (olin siellä päin sillon töissä). Sinne ei tarvinut maksaa, kuin pöytävuokra, proviikkaa ei ollenkaan. Mulla oli pöytä viikon ja käteen jäi varmaan 150e. Nyt kun en enää sielläpäin ole, niin kai se on Jyväskylään pöytä varattava, että pääsisi noista kamppeista eroon.

Milja, kävin eilen itse shoppailemassa kirppiksellä tarkoituksena ostaa vauvalle vaatteita. Muutaman bodyn ym löysin, mutta jotenkin suurin osa kamppeista oli siellä niin nuhjusen näköisiä, että ei tehnyt mieli ostaa vauvalle niitä :ashamed: Huutonetistä oonkin sitten huudellut vaikka mitä ja vaatteet on olleet tosi hyväkuntoisia!

Heipsun taas!

On taas niin pitkä aika kun viimeks oon kirjottanu, että en enää muista mitä mun piti kommentoida :whistle: No tuosta koiramamman synnytyksestä ainaki..On kyllä varmasti ollu ihan todella rankkaa :hug: Mutta hyvä et kaikki on nyt hyvin :heart:

Uusille tervetuloa :wave:

Tarvetta ois itelläkin viedä kamaa kirppikselle, mutta oon sen suhteen niin laiska että en vaan saa aikaseks! Mulla on vissiin pari vuotta ollu vaatteet säkeissä odottamassa.. :ashamed: Jotenkin on vaan ihan ylivoimasta!

Muuten tänne ei kuulu mitään ihmeellistä..Nyt alkaa olla paikat kunnossa ja kodikas kämppä saatiin aikaseks =) Tykkään kyllä. Joo, ja uudessa neuvolassa tänään kävin ekaa kertaa. Kaikki oli ok, painookin oli tullu vaan 250 g/vko vaik olin ihan varma viikonlopun mässäilyn jälkeen et on noussu ihan sikana. Niin, ja täällä Laukaan puolella ei oo edes sitä viimestä viikon 36 lääkäriä :eek: Eli asiat vielä surkeemmin ku Jkl:ssä! Kyllä sapettaa.

Eipä tämän enempää tällä kertaa. Täytyy rueta imuroimaan. Heippa!

Ippu ja nöpönen 34+3

Tuolta toisesta pinosta kopsailin kuulumisia.. En ole saanut aikaseks kirjottaa taas aikoihin.. täällä kovasti toivotaan jo että vauva tulis ulos :D

Tänään oli neuvola, jossa kerrankin oma th paikalla ja joku "harjoittelija"
Rv 36+5
Painoa tullut jo 15kg lisää, mutta neuvolassa väittivät ettei se näy missään. (kilot on menny pyllyyn)
RR 113/76
Turvotus +/-
prot +
gluk -
hb 107
Sf 33
Sykkeet +150 tarjonta RT
Viime viikolla kävin myös äippäpolilla jossa painoarvio oli 2700g. Alapäätä eivät siellä tsekanneet, joten sain ajan vielä neuvolanlääkärille, kun oli se käynti jäänyt vähän välistä. Ens viikolla sit tietäs vähän tilannetta ja kai kattovat tota lantiota samalla, et mahtuuko tulemaan.

Mukava flunssa on tähän vielä iskenyt, et nyt olis sit tosi kiva lähteä synnyttämään. In my dreams.. Muutamina öinä olen nyt heräillyt menkka kipuhin ja kerran vessaan. Muuten menee kyllä vielä ihan kivasti. Pieniä nivuskipuja välillä. Supistuksista ei tietoakaan..

Sori kun vähän vaan tätä omaa napaa :D

Ippu83, eiks meillä oo edes sitä loppuraskauden lekuria? Mä luulin et on! Hitto, hyvin on tosiaan asiat hoidossa :D Mun eka lääkärikäyntikin oli nimittäin sellanen, ettei siitä ollut kyllä yhtään mitään hyötyä. (joku nuori lekuri, kuka ei saanut edes kohdunsuuta näkyville ja hiveli mun mahaa hieman kun tunnusteli kohtua, ei varmasti tuntenu mitään).

pinja79
koiramamma:
tiedän tunteen kun vauva on teholla ja muiden vauvat itkee... mailman vittumaisin olo kun ei tiedä miten oma vaavi voi...

Kirppareista:huhtasuolla on asukasyhdistyksen kirpputori jonne voi viedä kuka vaan tavaraa myyntiin... sit tos seppälänkankaalla on se wanhaweikko jossa ei oo pöytävuokraa vaan ne ottaa provikkaa 30% myynnistä... itse en ole sieltä laukaantien isolta kirppikseltä kauheesti ostellu kun musta hinta-laatu suhde on huono... käyn itse wanhallaveikolla, huhtasuolla ja sit tuolla vaajakoskella! ai niin ja kohtahan kivistölläkin alkaa kirppikset...

nyt takaisin poikien luo...

ai niin toivo lähti ryömiin oikeen kunnolla!

pinja ja pojat

No nyt olis jo sit vähän päätöksiäkin tehty... On muuten ollut ajatukset aika sekaisin tässä viimeisen viikon aikana kun on pohdiskellut tota perätilaa ja sektio/synnytys ajatuksia.... Tänään siis oli äippäpolilla käynti. Lantiokuvat oli hyvät ja niidenkin puolesta alatiesynnytys olis mahdollinen. Samoin vauvan koko (nyt n. 3 kg) ois sopiva... Itsestäkin tuo synnyttäminen tuntuis mieluisammalta vaihtoehdolta kun sektio,mutta.... Tuntuu että lähipiirin "painostus" on käynyt vähän turhan kovaksi. Omat vanhemmat ja miehen vanhemmat on kauhistelleet tota perätilaa ja ovat ehottomasti leikkauksen kannalla.. Samoin tuntuu olevan kaikkien muittenkin kanta... Ei ehkä itellä rohkeus riitä lähteä synnyttämään,jos sit jotain sattuukin.. Hirveät itsesyytöksethän siinä sit on, jo ilman noita "mitäs minä sanoin"- asenteella olevia läheisiä... Vaikka niinhän se pitäs varmaan tehdä kun itestä tuntuu, ja kun kerran lääkäritkin alatiesynnytystä puoltaa... En ois uskonut että tästä näin vaikeen asian saa muodostettua.. Ite yrittänyt suht' rennosti ottaa päivän kerrallaan ja mennä tilanteen mukaan,mutta tuo hääsäys mitä ympäriltä tulee.. Huh!

No mutta siis joka tapauksessa, sektioaika on nyt sovittuna 10.10, eli ens viikon perjantaille... (LA olis 13.10) Sovittiin lääkärin kans et sinne asti ootellaan, ja jos ei oo synnytys lähteny käynnistyy,niin siinä tapauksessa leikataan. Mutta jos nyt aikasemmin alkaa niin sillon varmaan ihan alakautta yritetään jos kaikki hyvältä vaikuttaa.. Mutta onpahan nyt joku päivämäärä lyöty lukkoon ja jotain päätöstä tähän asiaan. Kaikkein ahistavinta on ollut tuo epätietoisuus,kun jotain ois päätettävä mutta ajatukset ihan sekasin....

Jostain syystä sitä vaan haluis ton synnytyksen kokea.. Vaikka en mä nyt erityisemmin leikkaustakaan pelkää tai mitään sen seurauksia. Ihan sama miten suuret kivut on, tuskin ne ikuisuutta kestää. Mutta kokemuksena se vaan on sellanen jota on odottanut jo kauan, varmaan vähän "tyhjä" olo jää tosta sektiosta.. Jotenki sitä aattelee et se menee liian helpolla.. Mutta siis tietysti tärkeintähän on että vauvalla ois kaikki hyvin, ja sehän tässä se asia on jonka pohjalta kaikkee pitää miettiä...

No nyt on vähän purettu tännekin ajatuksia.. Jos sitä lähtis päiväunille, jäi nimittäin yöunet aika vähiin kun tuli jännitettyä tota lääkärikäyntiä... :p

Jaksamista kaikille.. Tässä nyt tuli vaan oma napa vuodatusta,mutta jospa ens kerralla kommentois vähän muutakin..

pinja79
blackjoy: mul oli kauheen pettynyt olo sillon kun tuo aksu leikattiin... oli pitkään paha olo ja ahdisti se et ei päässyt synnyttään... mut mies sanoi hyvin : ensi kerralla sitten jos saisit synnyttää... se helpotti! ja olihan tuo synnytys kokemus :)

pinja ja pojat

Heipsan!

merkkari: Juu ei oo! Mä olin kans ihan ihmeissäni ku JKL:ssä on kuitenkin kolme lääkäriä! Mut ei Laukaassa oo kuulemma ku alkuraskaudessa lääkärikäynti. Kyselin sitten että mitenkäs sitä synnytystapaa ja alapään tilannetta jne. arvioidaan, niin ei mitenkään! Ne näkee sitten synnytyksessä! Että semmosta kivaa. Se on sentään täällä paremmin, että noita valmennuksia on 4 ku JKL:ssä 1. Sekään ei kyllä paljo meitä lämmitä kun ei mahuttu enää ryhmään mukaan. Mutta ei auta kun mennä näillä mitä annetaan.

blackjoy: :hug: Koita olla murehtimatta asiaa. Ymmärrän, että harmittaa, mutta koita ajatella asiaa positiivisesti. TUrvallisuus kuitenkin ennen kaikkea. Ja ihan hyvin saatat vielä saada synnyttää jos saatte enemmän lapsia =) Ja yks asia on ainakin varma: lopputulos on kuitenkin aivan sama ja ihan yhtä ihana saatiin se sitten maailmaan synnyttämällä tai leikkaamalla =) :heart:

Mä oon tänään pyykänny koko päivän vaavelin vaatteita :heart: Ja taas, enemmän ja enemmän vaan oottaa, että syntyispä toinen jo! Kohta alkaa olla jo jännät paikat =)

Mut joo, taas on mentävä. Täytyy laittaa pyykit kuivaan! Ja ihailla niitä pienen pieniä vaatteita :heart:

Heippa ja jaksamista kaikille!

Ippu ja nöpönen 34+5

Hei! Maalaiskunnan puolella ei oo enään kun 2 lääkärikäyntiä, se eka ja viimeinen. Keskimmäinen vko 26 on jäänyt pois. Itse aion sen kyllä käydä yksityisen kautta, onhan kuitenkin jo 4. tulossa jne....

Tänään päivä meni rattoisasti. Heti aamusta lähdettiin Palokkaan omalle lääkärille, kun pojat oli yskineet muutaman päivän aikaslailla. Oli lekuri kuunnellut oven läpi näiden yskimisiä ja tuumas, että mitähän tuolta keuhkoista löytyy. Onneksi ei kuitenkaan sitä pahinta, oli ylähengitysteissä vielä. Kuurit sai kumpikin poika ja nyt sitten parannellaan.

Jaksuja kaikille. Me lähdetään lomaileen kylpylään viikonloppuna vuorokaudeksi, noista kuureista huolimatta! =)

Eeva83
Hei!
Vieläkö mahtuu mukaan? Olen 25-vuotias, esikoista odottava äiti Ristonmaalta. Laskettuaika on 14.2.09 ja raskausviikkoja tällähetkellä 20+5. Olis kiva tutustua muihin odottajiin tai jo lapsen saaneisiin ja käydä vaikka yhdessä kävelyllä tai kahvilla. =) Tällä hetkellä kaveripiirissä ei ole vauvoja, joten varmasti toisten mammojen seura tekisi ihan hyvää...

Vieläköhän sinne Puistokoulun mammajumppaan voisi tulla mukaan? Syyskuussa oli niin paljon kaikkea, etten yksinkertaisesti ehtinyt paikalle, mutta nyt voisi olla enemmän aikaa.

Moro!

mökin muija: Kivaa lomaa teille!

Eeva83: Tervetuloa mukaan =) Kyllä sinne jumppaan voi tulla vielä! Siellä on tainnu olla joka kerta aina joku uus mukana. Eli sinne vaan, mukavaa on =) Keskiviikkona on siis jumppapäivä ja alkaa klo 18!

Me lähetään tänään mun kotona käymään..viimestä kertaa kahdestaan! Tai oikeestaan kolmestaan kun toi koirulainenkin on. Mut ens kerralla meitä onkin sitten jo 4 :heart: Aika jännää:)

Kivaa viikonloppua kaikille!!

Heipsis!
Olen seuraillut tätä teidän palstaa säännöllisesti, mutta eipä oo tullut kirjoteltua. En asukaan (enää) ihan Jyväskylässä, vaan lähistöllä, mutta synnäri on sama K-SKS. Muutettiin tuossa kesällä/alkusyksystä pois Kortepohjasta.

Nyt vaan sitten osui silmään tuo blackjoyn tilanne, niin piti ihan ruveta kirjottelemaan. Toivottavasti ette muut pitkästy tästä sepustuksesta! Mulla kanssa täällä nimittäin perätilapähkäily meneillään. PT tuli ilmi vasta toissapäivänä, eli keskiviikkona, kun lähdettiin sitten uudessa neuvolassa kuitenkin vielä ultralla tarkistamaan tarjontaa, ihan varmuuden vuoksi. Mun LA on 12.10. Ollaan siis, blackjoy, tosi lähelle samoissa vaiheissa. Eilen kävin kääntöyrityksessä äitipolilla, vaikka näin myöhään tuo tarjontaongelma huomattiin. No eihän tuo tietenkään kääntynyt, ei juuri hievahtanutkaan. Kokoarvio eilen oli 2900g eli aikas kivan pieni. Magneettikuvan mukaan mahtuisi tulemaan alakautta, ja olisinkin itse lähtökohtaisesti sillä kannalla. Onneksi mua ei ole kukaan painostanut suuntaan tai toiseen, vielä ainakaan. Mutta ihan satavarmaa päätöstä en ole vielä tehnyt. Tiistaina olis sitten kokoarvio ym. äitipolilla edessä ja siellä varmaan kertovat myös mielipiteensä samalla. Rivien välistä olin lukevinani jo eilen selkeää kannustusta alateitse yrittämään. Riskinsä on varmasti molemmissa vaihtoehdoissa. On kyllä vaikea paikka. Hienoa, että blackjoy olet jo saanut tuota asiaa omassa päässäsi selviteltyä. Tsemppiä sulle sektion odotteluun :hug: Mun pitää nyt vielä pähkäillä viikonlopun aikaan asiaa, mutta tällä hetkellä olen kallistumassa yrittämään alateitse, jos tiistain tutkimusten perusteella sitten se vaikuttaa järkevältä vaihtoehdolta. Nää on niin tapauskohtasia kyllä.

Novelle rv 38+5

Perhevalmennuksessa ollaan käyty viime viikkoina. Meillä Muuramessa on viisi kertaa ohjelmassa. Ihan hyviä juttuja on ollut, mutta jotenkin tuntuu, että onko asioista tehty liian iso numero. Imetyskerta oli keskiviikkona ja mulle tuli ainakin olo, että tällaista salatiedettäkö imetys on, että tarvii 2,5h opetusta ja läpikäyntiä. Ekaa kertaa tuli epäilys mieleen, että mitäs jos en osaakaan/opikaan kun näin tarkkaan pitää kaikkea läpikäydä..
Ovathan ihmiset ennenkin ilman valmennuksia selvinneet. En tiedä, ehkä omalla kohdallani tuntuu että kysyy ja pyytää apua sitten jos ongelmia tulee, etukäteen kun on turha liikaa miettiä, ei asiat siitä kummene. Ihan kun alunperin luonnollisista asioista tehtäisiin jotenkin epätavallisia.

Synnärikäynti oli kyllä ihan mukava ja koin hyödyllisenä.

Huomattavasti on liikkeet lisääntynyt ja voimistunut viimeviikkoina. Odotan kovasti äippäloman alkamista, kolme viikkoa töitä jäljellä. Mut tässä perjantai-illan mietteitä. Hyvää viikonloppua kaikille.

Ronjaneiti rv 31

Ippu83 Joo, tottahan tuokin,että luultavasti sen synnytyksenkin saa vielä kokea. Ja tuskin sitä sit enää jälkeen päin jaksaa harmitella kun on pikkuisen saanut maailmaan. kunhan nyt vaan kaikki hyvin menis ja terveenä tulis.

Novelle78 samassa tilanteessa näköjään sit ollaan.. Mä kuvittelin eka että en saa edes alakautta lähtee yrittämään,koska vauvan painoarvio oli vkolla 36 3,5 kg. No se osottautui sit pahasti perseelleen menneeksi arvioksi ja piti alkaa pähkäilemään uudestaan tilannetta kun tuli tuo alatiesynnytyksenkin mahdollisuus mukaan... Jotenkin sitä toivoinkin että olis vaik ollutkin liian iso vauva tai ahdas lantio, ettei itse tarvitsisi päätöstä tehdä,mutta toisaalta tietysti kiva tietää että kaikki on "normaalisti", tuota perätilaa lukuunottamatta.... Mutta tosissaan mulla ehkä tuo ympäristön hääsääminen rupes aiheuttaa niin kauheeta stressiä, että oikeesti rupes vähän liikaakin asia ahdistamaan. kun ei tuo nyt kuitenkaan maailmanloppu ole ja eiköhän ne lääkärit siel sairaalassa hommansa osaa ja varmasti kaikkensa tee että vauva saadaan turvallisesti maailmaan. Mutta zemppiä sulle päätöksenteossa.. Netistä kyllä löytyy vaikka mitä kirjotuksia aiheesta, kannattaa varmaan vähän varauksella niihinkin suhtautua.. aikamoisia kauhukertomuksiakin joukossa... Mutta hei kirjottele tänne että mihin päätökseen tulitte! olis mukava kuulla kun meillä nyt niin sama tilanne ja samaan ajankohtaankin sattuu.

Tosiaan viikon päästä sitä olis sit jokatapauksessa vauva jo ulkona.. nyt on parina päivänä mahaa kipristellyt huomattavasti enemmän kun aikasemmin.. Jännityksellä oon aina oottanut että rupeeko kivut voimistumaan,mutta ei nuo nyt ainakaan vielä oo hirveiks yltynyt.. Silti pieni epäilys että mahtaakohan tuo vielä viikon sisällä pysyä.. On tää kyllä jännää aikaa, ja samalla hemmetin tylsää.. Kun ei täs nyt oikeen pysty muuhun keskittymään kun tuohon vauvan odotteluun.... Yöunetkin menny ihan kokonaan... Ei vaan saa unta. Noh, onneks voi sit päiväunia ottaa. Siinä mielessä tää ensimmäisen odotus taitaa olla aika luxusta kun ei tarvitse hirveesti muusta huolehtia kun omasta itsestään.. toista se varmaan sitten on kun tuossa jo pari pikkuista valmiiksi olis...

Jos sitä nyt kuitenkin menis sänkyyn pötköttelee,eihän sitä tiiä vaikka jossain vaiheessa aamuyötä se unikin tulis.... :p

Yhteistyössä