Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu83:
Heipsan!

merkkari: Juu ei oo! Mä olin kans ihan ihmeissäni ku JKL:ssä on kuitenkin kolme lääkäriä! Mut ei Laukaassa oo kuulemma ku alkuraskaudessa lääkärikäynti. Kyselin sitten että mitenkäs sitä synnytystapaa ja alapään tilannetta jne. arvioidaan, niin ei mitenkään! Ne näkee sitten synnytyksessä! Että semmosta kivaa. Se on sentään täällä paremmin, että noita valmennuksia on 4 ku JKL:ssä 1. Sekään ei kyllä paljo meitä lämmitä kun ei mahuttu enää ryhmään mukaan. Mutta ei auta kun mennä näillä mitä annetaan.
No huh... Tuntus jotenkin, että loppuraskauden käynti olis tarpeellisempi, kuin sillon alussa. Onneks oon äippäpolilla seurannassa muutenkin...

Niin ja hei tsemppiä sulle, ei oo kauaa enää odotettavaa... :)

Hellou!

Tulin jännäilemään Blackjoyn ja Novellen tilannetta ja täällähän ollaan vallan mielenkiintoisten päätösten äärellä. Itsellä ei ole pahaa sanaa sanottavana tuosta sectiosta, mun tilanteessa se tosiaan ainoa ja oikea päätös vaikka olisinkin alakautta ollut motivoitunut synnyttämään. Onhan siinä pidempi toipumis aika mutta ihan hyviä vauvoja sitä niinkin tulee :D Suositten oikeesti sitä ettei kauhean tarkkoja suunnitelmia kannata tehdä koska mitä tahansa voi tapahtua, ei jää pa maku sitten suuhu kun asiat meneekin vähän eritavalla kun toivoi! Vielä viimeiset rutistukset loppusuoralle tytöt :hug:

Jospa sitten vähän omia kuulumisia :whistle: :D Meillä poikanen nukkuu ja syö, yllättävää eikö? Mutta siis on ollut todella perustyytyväinen vauva vaikka vähän on masua vääntänytkin. Yleensä on semmoisen kolmisen tuntia putkeen hereillä ja sitten nukkuu pitkät pätkät eli semmoista 2-4tuntia. Viimekin yönä laitoin unille bb:n jälkeen ja heräsi syömään 3.30 ja sitten 8.30 :heart: :eek: :D eli periaaatteessa yhdellä syötöllä mennään! Mä täällä kyynärpäät ristissä toivon että tämä villitys jatkuisi PIIIIITKÄÄÄÄN!!! Itse olen jostain syystä ihan tolkuttoman väsynyt vieläkin, tänään sain itseni ylös sängystä kadelta päivällä!

Mites muilla menee? kertokaahan kuulumisianne!! Olen yrittänyt päivitellä tuota listaa ja kannattaa laittaa ihan suoraan minulle osoitettuna ne tiedot mitkä haluaa listalle kun saattaa se silmä vähän harhailla tuohon syliin välillä! Mutta jaksamista kaikille ja tsemppiä!!!

Koiruus ja poikanen 2vko 5pv

Hellouta! Terveisiä kylpylästä. olis siellä ollut vielä jonkun yön lisää... Mutta paluu arkeen on edessä.
Voi tätä jatkuvaa närästystä, tää ei oo enään kivaa yhtään. Polttapolttaapolttaa. Sellaista pientä ja jäytävää :x |O .

Heippa!

Tervetuloa Novelle78 =) Ja tsemppiä ja voimia päätöksentekoon!

merkkari: Niinpä, kyllä mä olin kans aatellu että tässä lopussa se lääkäri pitäis ehottomasti olla! Nyt kun ei yhtään tiiä edes sitä, että miten se pienonen maailmaan tulee :eek: No mutta, ei auta itkut markkinoilla. =) Ja kiitos tsempeistä:) Ei tosissaan oo enää pitkä aika. Vaikka toisaalta ei millään malttas oottaa sitä vähääkään

koiramamma: Tehän helpolla pääsette :D No ei vaan, kiva kuulla että hyvin menee ja vauva on tyytyväinen:) On se varmasti nannaa kun saa itekin sit nukkua suhteellisen hyvin! Toivotaan , että tämä vaihe tosiaan kestää =)

jenksu: Nyt vasta luin tuon sinun viestin ja aamulla olin ihan varma että oot synnyttämään lähteny kun sua ei näkyny =) Mutta höh, et siis vielä:) Muistahan muuten, että ens viikolla sitä joogaa ei ookaan kun on syysloma.

Sit omia kuulumisia.. Viikonloppu meni kivasti porukoilla. Paitsi että lauantaina aattelin jo, että kohta on synnyttämään lähdettävä kun illalla alko semmoset menkkamaiset kivut ja ihan järkky painon tunne tuli tuonne alapäähän. Kesti eilisiltaan, tänään ei oo enää tuntunu ku vähän. Luulisin, että johtuu vauvan laskeutumisesta. Onko muilla ollu tommosta?

Nyt ruuan kimppuun! Heippa ja vointeja =) :D

Ippu ja nöpönen 35+2

Nimra
Heips, eilen illalla käytiin neuvolassa ja siellä olis pitänyt olla se kestovaippaesittely, mutta esittelijällä olikin supistuksia ja lähti hakemaan omaa pikkuistaan keskussairaalaan :p joten se jäi pois asialistalta. Muuten oli ihan mukava kokoontuminen :D mutta paljon puuttui porukkaa - Ainahan se on mukavampi isommalla populalla :)

Jep, eilen mut "ajatttiin" pois töistä aikaisemmin ja sanottiin, että olisi ehkä parempi että jäisin sairauslomalle sillä rakennustyö kun ei ole mitään kovin kevyttä raskaana olevalle, joten menen nyt sitten 13.15 käymään lääkärissä ja kysymään tuosta kyseisestä asiasta..ja varmaan saan sitten sairauslomaa tuonne äitiyslomaan asti, joka alkaa 31.10... joten nyt alkoi sitten tämä kotoilu :eek: Onhan mulla tosin ollut supistuksia, oksentelen (välillä), kuumottaa, vatsaa polttaa ym..

tänää sitten neuvolassa sanoivat, että varmaan saan sen saikun, kun ei tuo työ ole keventynyt ja ei ole kovin hyvä nostella 60 kg kipsilevyjä ja raahata betonia..

Neuvolassa seuraavaa:

Sf-mitta: 31,5 cm
Tila: Rt
Liikkeet: ++
Verenpaine: 128/70
Turvotus: +/-
Pissa: Puhdas
Vauvan syke: 150
Paino: +500g/vko (yhteensä 10 kg)
Rv: 31+2

Nimra + KultaMuru (ultra 31+5)

juuuuhhhh.... tervehdys pitkästä aikaa! :wave:
meillä poitsu on iltauninen ja tosi aamuvirkku - edelleen viim.7 on pakko nousta ylös kun herra ährää ja ährää sen verta paljon, joka on hassua kun ei hän tavallaan hereillä ole, simmut kiinni aina mutta kun ottaa sylkkään niin sitte aukee simmut ja ollaan hereillä!
viime la oli ristiäiset! ja jee, kavereita tulee nähtyä loppuviikosta! (eipä suotta siis yksinäistä miehen ollessa töissä! :| )

kauhee vauvakuume päällä, siis sillai et ois kiva oottaa mutta sen synnytyksen vois hoitaa joku muu! :LOL: mies ois valmis kolmanteen lapseen, mutta mutta..minä kun päätin että meille kaksi riittää! :D

tää meijän pötkylä on kasvanu kovasti, parin viikon päästä olis lääkäri nla! huomasin että meinaa olla vähä sylivuvan oiretta kun sylissä nukkuis vaikka kuin ja sit kun nostaa esim.vaunuihin niin heti herää! paitsi jos ollaan ulkona liikkeellä niin sitten nukkuu suht hyvin!

asiasta viidenteen - te jotka harrastatte ratsastusta, missä käytte ratsastamassa ja minkähintaista ym? ittellä on oma hepo tuolla kotopuolessa (jonne matkaa siis n.200km) ja oon ratsastanu viimeks n.3v sitten! :eek: eli siis ennen esikon syntymää..
huomenna ois perhekerho tuossa keltinmäen kirkolla, mut taidan jättää taas ens viikkoon..

mieskin pääsis tunnin päästä töistä, tai kait se menee lähemmäs puol 11sta kun käy viel saunas ym., huh, taas alkaa väsyttää, varmaan toi reissu ja juhlien järjestäminen vei voimia kun nyt oon ollu ihan tosi väsy! juu´u, mutta eiköhän tää mun lörpöttely tällä kertaa riittäne,!

tervetuloa uudet ja Nimra nyt voit alkaa valmistella kaikessa rauhassa ja olla vaan, se on kuule ihan kiva, itte ainaki sain koko kesän tuon esikoisen kanssa olla niin olipas se kivaa! (muutenkin kun oli toinen kesä vapaata ainaki seittemään vuoteen!)

Eeva83
Heippa äidit!
Mites teillä odotus sujuu?
Mulla on kaikki mennyt hienosti tähän asti ja toivon, että menis yhtä kivasti loppuun saakka. Nyt alkaa maha olla jo sen suuruinen, ettei sitä voi olla huomaamatta. Mies jaksaakin joka ilta ihmetellä, että onpa sun maha kasvanut! =)
Mä poden täällä huonoa omatuntoa liiallisesta herkuttelusta, jota on kestänyt jo jonkin aikaa. Ens viikolla olis neuvola ja oikeesti meinaa hirvittää, millaisiin mittoihin olen jo päässyt... Päätinkin eilen, että nyt TÄYTYY alkaa syödä terveellisemmin ja sen myötä saan syödä seuraavan kerran karkkia vasta jouluna. Saas nähdä kuinka käy! Onneks eilen tuli tehtyä pitkä kävelylenkki ja käytyä siellä jumpassa, ni tuli edes liikuttua hieman. :)

Missä vaiheessa ootte hankkinu vauvalle tavaroita? Me ei olla hankittu vielä mitään, mutta pikkuhiljaa alkaa tulla olo, että ehkä pitäis kuitenkin alkaa jo valmistautua ja ostella tavaroita vähitellen. Kyllähän mä aina kaupoissa hipelöin kaikkea vauvakamaa, mutta en kuitenkaan oo osannu ostaa vielä mitään valmiiksi. Vaunuja oon miettiny eniten tähän mennessä, kun ne kuitenkin on ehkä se tärkein hankinta. Millaisia teillä on ja mitä kokemuksia niistä? Tää on kyllä tosi jännää, kun välillä sitä vaan jotenkin havahtuu, että hei, musta tulee äiti! :D

Mukavaa päivää kaikille!

-Eeva & Tirpula 21+5

blackjoylle tsemppiä huomiseen sektioon! Jos et sitten tällä välin ole jo lähtenyt laitokselle.
Itse olen pitäytynyt ensimmäisen tuntemuksen mukaisessa päätöksessä, että lähden luomusti yrittään alakautta. Varmistelin vielä, että pitävät sitä äitipolilla järkevänä vaihtoehtona, ja kyllä siellä niin kovasti vakuuteltiin. Seurantakäynti on taas pe 17.10. jos sitä ennen ei ala tapahtua. Jos tosiaan sinne asti mennään, niin sitten täytyy jo ruveta kyselemään, mitä tehdään, jos meinaa mennä yliaikaiseksi. Oliskohan sektio kuitenkin sitten parempi kuin perätian käynnistäminen?? Se jäi vielä epäselväksi.

Novelle

Tosiaan,huomenna olis sit sektio edessä ja pääsee vihdoinkin näkemään mitä tuol masussa on möyhinyt viime aikoina.... Ei kyllä vaan vielä oikeesti tajua että tää on viimeinen päivä "lapsettomana" ja tästä eteenpäin sitä onkin sit aina pikkunen arjessa mukana... Kun nyt vaan kaikki menis hyvin ja terve vauva saatais tuolta ulos. Oon nähnyt kauheita painajaisia,että vauva ei alakaan hengittämään vaan se kärrätään heti leikkauksesta teholle ja mä jään vaan itkemään hädissäni perään.. Tuo kai se suurin pelko oikeestikin on. Tähän asti yllättävän tyynenä pysynyt eikä oo oikeen osannut jännittää,mutta kyllä nyt väkisinkin alkaa asiat mielessä pyörii ja kai tässä jonkinasteista viime hetken paniikkia sit keräilee.. :p

Mutta ei se nyt auta kun luottaa että kaikki menee hyvin. Alkuviikosta olin kyl jo melko varma ettei malta perjantaihin asti sisällä pysyä kun on nuo supistukset ollu välillä hyvinkin voimakkaita. Mutta sit ne vaan on taas rauhottunu ja loppunu itestään... Ei kai siinä, nyt kyl tulee jo kiire jos meinaa alakautta tähän maailmaan tulla! :) Vuorokauden päästä kuvittelis et jokatapauksessa on jo ulkona.. Seittemäks sairaalaan ja sit vaan ootellaan millon pääsee leikkaussaliin. Sit se ilmeisesti onkin aika vauhdikasta toimintaa siitä eteenpäin. Ja sit sitä ollaan jo vanhempia. *huh* Taitaa olla unet aika vähissä ens yönä....

Novelle78 Kuulostaa kyllä hyvältä päätökseltä tuo alakautta synnytyskin. Itekin toivoin että lähtis syntymään ettei tarviis tohon sektioon mennä,mut nyt siihen on jo henkisesti niin valmistautunut,että varmasti tällä hetkellä mulle parempi vaihtoehto. Ja oon kyl kans niin käsittänyt,että perätilaa ei käynnistettäs vaan sit mielummin leikkaus jos alkaa pahasti pitkittyy. Ainakin viimeks kun tuosta kysyin niin sanoi että luonnollisesti pitäs käynnistyä. Ja kuulema harvoin menee yli Lasketunajan,koska perätilassa se peppu painaa niin voimakkaasti et lähtee kyl synnytys käyntiin yleensä hyvissä ajoin. Siinäkin mielessä vähän elättelin toivoa ,että syntyis nyt viikolla..Mutta ei niin ei, taitaa tosissaan olla aika itepäinen tapaus tulossa! :LOL:
Mutta ei muuta kun paljon voimia synnytykseen,kyllä kaikki varmasti hyvin menee perätilasta huolimatta. Kyllähän noi lääkärit asiansa osaa!

koiramammalle
kiitos zempeistä! Mukavalta kuulostaa tuo teidän arki. ts, nukkumista ja syömistä. :D Kovasti kyllä oottaa että saa tuon sairaalareissun kunnialla hoidettua ja sit pääsee kotiin tutustumaan rauhassa pikkuseen.

Eeva83 hei vaan ja tervetuloa joukkoon! Tuosta tavaroiden hankkimisesta.. Meillä ei kyl pidetty kiirettä sen suhteen. Oon ollut koko raskauden aika varovainen enkä liikaa hötkyilly, "jos sit jotain sattuukin.." en oo ees halunnut ostaa kaikke valmiiks kovin aikasessa vaiheessa. Eikä sillä kiirettä ole, kyllä varmasti jossain vaihees alkaa niin paljon vetää puoleensa noi vauvanvaateosastot et sieltä sit jotain matkaan tarttuukin.. ;) Vaunut ja turvakaukalo yms. käytiin muutama viikko sit ostaa, ja samalla kertaa ostettiin sit muutkin pakolliset isommat ostokset. Mutta kuka mitenkin. Vieläki tuntuu et puuttuu vaikka mitä,mutta sit taas ajattelin että jos nyt rupeen niistä stressaa niin onnistun kyl kehittää kunnon maailmanloppustressin viel itelleni. Saahan niitä sit hankittua vauvan synnyttyäkin,silloin sitä varmasti selvemmin tajuaa mitä oikeesti tarvii ja hankkii sit sellasia kamppeita joille kans käyttöö on. Ja tuosta havahtumisesta "hei musta tulee äiti".. Mulla toi jatku ihan loppuun asti. Tänäänki on monta kertaa tullu yht' äkkiä ihan outo olo kun on tiedostanut että hei OIKEESTI meille tulee vauva... On kai se vaan niin ihmeellinen asia ettei sitä ihan kerrasta tajua.. :D Saa nähä miten sitä reagoi kun oikeesti näkee sen pikkusen ekaa kertaa.. Kyl siinä varmaan aikamoisen tunneskaalan käy läpi..

Jospa sitä lähtis vähän siivoilee,kun jostain syystä tuntuu ettei oikeen mihinkään nyt pysty täysillä keskittyy.. Taitaapi olla tällänen hohhailupäivä loppuun asti.. Ja huomenna se on sit menoa... Täytyypä tulla sit ilmottelemaan mitä sieltä masusta löytyy!

Zemppiä vaan kaikille masun kasvattajille ja jo pikkuisen syliinsä saaneille. :wave:

huh huh että kyllä alkaa olla tympeetä.. :eek: kyllä ois ihana vähä sosiaalista elämää saada.. harmi vaan kun ei oo nyt enää toi meidän toinen auto käytössä niin ei oikein pääse minnekään, miehellä auto kun töissä käy, eikä kyllä viiti kun pakon edessä viedä ukko töihin aamu 6 tai hakee iltavuorosta 22 jälkeen.. asukos täällä keltinmäessä ketään??
ois kiva käyä puistos tms. lenkkiseurakin kelpais! :saint: vaikka joku muukin kun keltinmäestä! mutta nyt tuo isompi muksukka heräs, ajattelin lähteä uhmaamaan ulkoilmaa ja käydä pitkästä aikaa kävellen siwalla! :LOL: lupasin että käydään kattoon onko sorsat vielä kotalammella vai onko ne jo lähteneet jonneki muualle! varmaan taaskaan ehdi sairaalaa kattomaan mutta jospa tuon vaikka aamulla muistais, salkkareille pakko ehtiä! :D mutta nyt itte valmistautumaan ja sitte pojille vaipanvaihtoon ja pukemishommiin! kuulumisiin!! :wave:

Tervehdys!

Sainpa vihdoin aikaiseksi jotakin: liityin palstalle. Ollaan juuri muutettu takaisin Jyväskylään parin vuoden tauon jälkeen, enkä tunne täältä (enää ) oikein ketään. Jospa vaikka täältä löytyis sosiaalista elämätä... Vähän on ollut sellainen fiilis, että olis odotusäitiyslomalla, kun ei töitä juuri nyt ole - eikä ennen synnytystä varmasti tulekaan.

Liityn esikoisodottajien joukkoon: laskettu aika ekan ultran mukaan 3.3. - tosin miehen kanssa ollaan sitä mieltä, että aikasin mahdollinen LA on 8.3. Ot siitä sitten selvää. Ehkä rakenneultra valaisee hieman lisää tuosta oletetusta syntymisajankohdasta. Positiivinen yllätys on ollut se, että vaivoja ei (vielä ) ole ollut kovin paljon ja pääkin on kestänyt toistaiseksi kasassa! ;) Mutta vielä ehtii, puolet ajasta jäljellä.

Voimia kaikille Jyväskylän odottajille ja muillekin palstalaisille. Toivottavasti tutustutaan!

heipä hei pitkästä aikaa

Tänään oli 4d ultra terveystalolla ja ihan positiiviset kuvat jäi. Vauva voi masussa hyvin ja mitään rakennevikoja ei ollut.
ihana tunne oli kyllä kuulla että posiitiviselta näytti. Painoarvio oli 401g .
Omaa painoa on tullut raskauden aikana jo n 7kg.

vauvan liikkeet on aika heikkoja, mutta istukka on etuseinässä ni ihmekkös tuo sitten.
Sitten lopuksi tuli kysyttyä sukupuolta, niin poikalupaushan sieltä tuli. Ihanaa.. mutta samaa iloitsisin vaikka olisi sanonut että tyttö tulee. mutta ihana uutinen oli kyllä.

Tässä on mennyt viimeset kaksi viikkoa saikulla, kovia kipuja oli nivusissa ja ympäri masua, niin lepolomalle passitti lääkäri. maanantaina taas katsellaan miten se työnteko sujuu.
Äitiyspäiväpaperit laitettu kelalle menemään, että nyt vaan odotellaan minkälaista päätöstä sieltä tulee..

isompaa asuntoo käytiin kattomassa, mutta eipä ollut mieluinen, joten odotellaan vielä mitä olis tarjolla.. Mieli tekisi jo muuttaa isompaa ja laitella asuntoa nätiks, jotenki jäänyt nykyisen asunnon asiat jo unholaan kun kova into päästä uuteen.. siis ihan vuokra-asunnosta on kyse.

Onnensa kukkuloilla oleva Audriina ja pojunen 22+1

Heips

Onneksi on viikko loppusuoralla. Tällä viikolla töissä ollut hirmuinen kiire ja odotan äippäloman alkua, pääsis rauhottumaan ja tekemään valmisteluja. Illasta ei jaksa enää touhuta niinkuin jokin aika sitten vielä jaksoi. Kovasti vauva liikkuu ja joinakin päivinä on vatsa ihan hellänä mylläyksestä. Tietää ainakin, että eloa löytyy, kun liikuskelee :heart:

Tervetuloa Luovis palstailemaan!

Blackjoylle
tuhannesti tsemppiä seuraaviin päiviin. Onkin tosi jännä tuo tilanteesi kun ihan konkreettisesti tietää, että huomenna olet äiti.

Eeva83 Meillä lähinnä minä olen noita vauvahankintoja tehnyt, mies ei ole juurikaan kiinostunut shoppailemaan, mutta on sitten hengessä mukana. Itse intoilen hankinnoista ja nautin, kun saan vertailla jne. Paljon saadaan käytettynä sukulaisilta ja sitten olen tahnyt ostoksia täältä kaksplussan kirppiksen kautta, huutonetistä jne. Varmaan viikon 20 tienoilla rupesin hankintoja tekemään. Paljon olen saanut vinkkiä palstoilta, esim. turvakaukalon hankin sellasen gracon telakallisen ja oon tosi tyytyväinen, että hoksasin sellaisen ostaa. ensin nimittäin luulin, että mun vanhaan autoon ei saisi mitään telakallista, mutta kyllä niitä turvavyökiinnitykselläkin on. Käytössähän tuon sitten näkee mikä omaan perheeseen sopii.

Ronjaneiti ja vatsa-asukki 32rv

Ei hitsi kun en muistanu, että se blackjoyn sektioaika olikin jo nyt :eek:! En sit ehtiny onnee toivottaa. Mut toivottavasti kaikki menee hyvin ja näinhän me uskotaan =)

Tervetuloa Luovis :wave: =)

Jokohan jenksu on päässy tositoimiin?! =)

En kerkee nyt tämän enempää kirjotella..Pitää lähtee suihkuun ja valmistautumaan. Lähetään myöhemmin miehen kans käymään vähän kaupungilla ja sit ulos syömään, kivaa! Taitaapi ollakin sit viimenen kerta enne vauvan syntymää. Pitää vielä nauttia näistäkin hetkistä kun kahelleen ollaan =) Yritin kinuta että saisin ostaa uudet kengät spiritiltä, mutta ei tuo ukko oikein lämmenny ajatukselle..Pitää koittaa vielä enemmän :D Vaikka toisaalta on vähän hankalakin nyt ostaa kun ei tuo jalka ihan yhtä pieni ole kun normaalisti..

No mutta nyt suihkuun! Kivaa viikonloppua kaikille =) Jospa kohta taas vauvauutisia saatais kuulla :heart:

Ippu ja nöpönen 35+6

Huomenta!

Ippu, ei vielä ole toivoakaan..
Kävin tiistaina neuvolan lääkärillä ja kaikki paikat oli kiinni ja kohdunkaulaa 3 cm jäljellä.. Eiköhän yliaikaseks mennä. Helsingissäkin käytiin, ei automatkoissakaan ollut mitään ongelmia. Mitä nyt vauva vähän rakkoa paino, kun joutu niin kauan istumaan. Jotain pieniä harjotus suppareita tuli eilen kun jumbossa pyörittiin. Mutta ei mitään varsinaisia merkkejä syntymisestä. Viikon päästä olis äitin synttärit sit vielä helsingissä, sinnekin varmaan hyvin keretään vielä :)

jenksu 38+2

Hmm, täällähän eletään jänniä aikoja... kovasti odotellaan vauvauutisia!!!

Rouses, mä oon käynyt muutaman tunnin Killerillä, Marjon tunnit on ihan ok. Hinta on n.20?/tunti melkein missä vain. Enemmän oon käynyt kaverin hepalla Vesangassa itekseni kirmailemassa. Hevostalli.netistä löytää paljon vuokraheppoja n.8-10?/kerta.

Pitäsiköhän tuonne vauva-puolelle perustaa oma jkl-ketju, kun meitä vauvautuneita alkaa olla jo jonkin verran?

Jep, mut "pomo" heräs, ruokinta-automaatti lähtee...

Hemuli ja neiti 5 viikkoa

Moikkelis taas!

jenksu: Kyllä se pieni sieltä putkahtaa! Hiljaa hyvä tulee =)

Täällä ei tosin voi sanoo samaa.. Meillä on sitten synnytys ihan käsillä. Käytiin jo osastollakin, mutta palattiin vielä kotiin oottelemaan. Lauantaiaamuna irtos limatulppa ja puolen päivän jälkeen alko supistamaan ja polttelemaan. Näin jatku oikeestaan koko päivän. Yöllä en nukkunu ollenkaan kun oli semmosta jatkuvaa menkkapolttoo sekä mahassa että selässä. Viiden aikoihin sit en jaksanu enää ja päätettiin lähtee äitipolilla käymään, siis ihan vaan tarkistuttamassa paikat ja tilanteen. Tutkimuksessa sitten selviski, että kohdunsuu oli reilusti sormelle auki ja kohdunkaula hävinny kokonaan :eek: Ja eipäs sitten muuta ku osastolle oottelemaan synnytystä. Supistuksia on tullu kyllä, mutta tänään ku tutkittiin, niin ei ollu juurikaan edistymistä edellisestä tapahtunu alapäässä. Eli antovat sitten luvan tulla kotiin oottamaan, ja hyvä niin! Ei siellä sairaalassa oikein jaksa olla. Lääkärin mukaan synnytys on kuitenki lähellä, kyse korkeintaan päivistä. Ihan outoo ku en ollu yhtään varautunu että pikkunen vielä syntys, olin ihan varma että yli mennään. Mutta tämäpä päätti toisin. Laskettuun aikaan olis vielä melkein 4 viikkoo. Toivon vaan kovasti, että vauvalla on kaikki hyvin. Painoarvio oli 2,5-2,7 kg, että pienihän toinen vielä on. Mutta uskon vakaasti, että tarpeeks vahva :heart:

Että semmosta tänne. Nyt vaan ootellaan, että millon synnytys käynnistyy. Supistuksia oon mittaillu ja näin jatketaan. Lähtö voi tulla millon vaan :eek: =) Sitä ootellessa!

Ippu ja malttamaton nöpönen 36+2

Hei! Täytyy pikaisesti kuulumisia kirjoitella kun sain läppärin tänne sairaalaan.
Perjantaina siis oli sektio ja suloinen tyttövauvahan sieltä masusta sitten löytyi.. Tuossa se nyt viekussa tuhisee. Onhan tuossa aika paljon ihmettelemistä. Eipä tätä kaikkea pysty sanoin kuvaamaan, on tää vaan jotain joka pitää ihan itse kokea. Minä ainakin oon ollut täs viime päivien aikana aika sekaisin. Muutamat itkutkin on tullu tirautettua mutta taitaa kuulua asiaan. :) Kovasti jo kotiin haluais ja tuskin enää paria päivää kauempaa tarvii ollakaan.. Täytyy sit tulla enemmän kokemuksista kertomaan.. Viime yönä nousi maito rintoihin ja nyt sitä sit riittää.. Aikamoista lääräystä kun valuu ihan noronaan ihan jatkuvasti.. Pysyypähän neiti tyytyväisenä kun saa vatsansa täyteen. :)
Mutta nyt vaipan vaihtoon ja iltatissittelylle. Sit voisi vähän yrittää nukkuakin. Vaikka aika vähiin täällä on kyl unet jäänyt...
Jaksamista kaikille masujen kanssa, siellä on aika ihana aarre sisällä..! :)

Kuulostaa Ippu jännälle! Pidetään peukkuja! itsellä vasta huhtikuulla edessä tuo synnytys, on aikaa olla miettimättä koko asiaa :D Tänään käytiin katselemassa vaunuja Ozbabyssa ja lastentarvikkeessa, ihastuin emmaljungiin mutta ovat hitsin kalliit :| Mutta ovatpahan kyllä hintansa väärti sitten, se on varma. Löydettiin myös autoturvaistuin mikä aiotaan hommata, eli ei ihan hukkareissu!
Muuten kaikki ok, viikkoja on nyt 14+4 ja odotan että maha kasvaisi, ehkä se ei vain tämän entisen rasvakerroksen alta näy :( Pahaa oloa oli tänään aamulla vaikka muuten ei oikein ole ollutkaan koko raskauden aikana, toivottavasti tämä oli väliaikaista! Lonkkaa särkee ja alaselkää polttaa, mutta kyllä tämä tästä. Kohta meilläkin on ihan oikea vauva <3

Lenna ja Möykky rv14+4

blackjoylle onnitteluni parhaimmat!!

Ja voi Ippu!! Nytkö se jo tulee! =) Viime viikolla sitä vielä mietittiin jumpassa, et montakohan viikkoa sua siellä näkyy, heh. Eihän sitä koskaan voi tietää.. No mutta, ihan hirveesti voimia nyt sulle! Täällä hengessä mukana :hug: Teilläkin on jo ihan kohta oma vauveli..

Omaa napaa..neuvola oli eilen.. Painoa tullu taas reilu kilo per viikko! Eli nyt yhteensä jo 13,5 kg ja rv 29+6 tänään. Paineet ok, mutta veri oli vaan 122 ja rautakuurille jouduin. Ei ihmekään kun väsyttää! Vauva mitä ilmeisemmin raivotarjonnassa vieläkin. Sf-mitta ok, eli 27. Ja syke 140.

Itseä vaan vaivaa tuo paino jotenkin, vaikkei ehkä pitäis..kai se sit lähtee pois. Turvotustakin on ihan kamalasti, sormiin oikeen koskee kun laittaa nyrkkiin.

Tänään luvassa hieroja ja sit illalla mennää työkaverin kans kattoo se Showhat (Jarkko Valtee yms)! =)

Joku kyseli täällä siitä odottavien jumpasta.. Oletko jo käynyt??

Mija +vaavi 29+5

Yhteistyössä