Tosiaan,huomenna olis sit sektio edessä ja pääsee vihdoinkin näkemään mitä tuol masussa on möyhinyt viime aikoina.... Ei kyllä vaan vielä oikeesti tajua että tää on viimeinen päivä "lapsettomana" ja tästä eteenpäin sitä onkin sit aina pikkunen arjessa mukana... Kun nyt vaan kaikki menis hyvin ja terve vauva saatais tuolta ulos. Oon nähnyt kauheita painajaisia,että vauva ei alakaan hengittämään vaan se kärrätään heti leikkauksesta teholle ja mä jään vaan itkemään hädissäni perään.. Tuo kai se suurin pelko oikeestikin on. Tähän asti yllättävän tyynenä pysynyt eikä oo oikeen osannut jännittää,mutta kyllä nyt väkisinkin alkaa asiat mielessä pyörii ja kai tässä jonkinasteista viime hetken paniikkia sit keräilee..
Mutta ei se nyt auta kun luottaa että kaikki menee hyvin. Alkuviikosta olin kyl jo melko varma ettei malta perjantaihin asti sisällä pysyä kun on nuo supistukset ollu välillä hyvinkin voimakkaita. Mutta sit ne vaan on taas rauhottunu ja loppunu itestään... Ei kai siinä, nyt kyl tulee jo kiire jos meinaa alakautta tähän maailmaan tulla!
Vuorokauden päästä kuvittelis et jokatapauksessa on jo ulkona.. Seittemäks sairaalaan ja sit vaan ootellaan millon pääsee leikkaussaliin. Sit se ilmeisesti onkin aika vauhdikasta toimintaa siitä eteenpäin. Ja sit sitä ollaan jo vanhempia. *huh* Taitaa olla unet aika vähissä ens yönä....
Novelle78 Kuulostaa kyllä hyvältä päätökseltä tuo alakautta synnytyskin. Itekin toivoin että lähtis syntymään ettei tarviis tohon sektioon mennä,mut nyt siihen on jo henkisesti niin valmistautunut,että varmasti tällä hetkellä mulle parempi vaihtoehto. Ja oon kyl kans niin käsittänyt,että perätilaa ei käynnistettäs vaan sit mielummin leikkaus jos alkaa pahasti pitkittyy. Ainakin viimeks kun tuosta kysyin niin sanoi että luonnollisesti pitäs käynnistyä. Ja kuulema harvoin menee yli Lasketunajan,koska perätilassa se peppu painaa niin voimakkaasti et lähtee kyl synnytys käyntiin yleensä hyvissä ajoin. Siinäkin mielessä vähän elättelin toivoa ,että syntyis nyt viikolla..Mutta ei niin ei, taitaa tosissaan olla aika itepäinen tapaus tulossa!
Mutta ei muuta kun paljon voimia synnytykseen,kyllä kaikki varmasti hyvin menee perätilasta huolimatta. Kyllähän noi lääkärit asiansa osaa!
koiramammalle kiitos zempeistä! Mukavalta kuulostaa tuo teidän arki. ts, nukkumista ja syömistä.
Kovasti kyllä oottaa että saa tuon sairaalareissun kunnialla hoidettua ja sit pääsee kotiin tutustumaan rauhassa pikkuseen.
Eeva83 hei vaan ja tervetuloa joukkoon! Tuosta tavaroiden hankkimisesta.. Meillä ei kyl pidetty kiirettä sen suhteen. Oon ollut koko raskauden aika varovainen enkä liikaa hötkyilly, "jos sit jotain sattuukin.." en oo ees halunnut ostaa kaikke valmiiks kovin aikasessa vaiheessa. Eikä sillä kiirettä ole, kyllä varmasti jossain vaihees alkaa niin paljon vetää puoleensa noi vauvanvaateosastot et sieltä sit jotain matkaan tarttuukin..
Vaunut ja turvakaukalo yms. käytiin muutama viikko sit ostaa, ja samalla kertaa ostettiin sit muutkin pakolliset isommat ostokset. Mutta kuka mitenkin. Vieläki tuntuu et puuttuu vaikka mitä,mutta sit taas ajattelin että jos nyt rupeen niistä stressaa niin onnistun kyl kehittää kunnon maailmanloppustressin viel itelleni. Saahan niitä sit hankittua vauvan synnyttyäkin,silloin sitä varmasti selvemmin tajuaa mitä oikeesti tarvii ja hankkii sit sellasia kamppeita joille kans käyttöö on. Ja tuosta havahtumisesta "hei musta tulee äiti".. Mulla toi jatku ihan loppuun asti. Tänäänki on monta kertaa tullu yht' äkkiä ihan outo olo kun on tiedostanut että hei OIKEESTI meille tulee vauva... On kai se vaan niin ihmeellinen asia ettei sitä ihan kerrasta tajua..
Saa nähä miten sitä reagoi kun oikeesti näkee sen pikkusen ekaa kertaa.. Kyl siinä varmaan aikamoisen tunneskaalan käy läpi..
Jospa sitä lähtis vähän siivoilee,kun jostain syystä tuntuu ettei oikeen mihinkään nyt pysty täysillä keskittyy.. Taitaapi olla tällänen hohhailupäivä loppuun asti.. Ja huomenna se on sit menoa... Täytyypä tulla sit ilmottelemaan mitä sieltä masusta löytyy!
Zemppiä vaan kaikille masun kasvattajille ja jo pikkuisen syliinsä saaneille. :wave: