Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Ippu: mä olen niin kateellinen jos sä saat jo pikkusen ennen mua :) Toivotaan et täälä alkais tapahtumaan kanssa jotain. Ei varmaan nähdä enää ens maanantain joogassa sit.

Olen mittaillu noita proteiineja nyt noilla pissatikuilla ja on ollu eilisesta kahella plussalla, pitäs kai soittaa neuvolaan.. Käskivät soittaa jos nousee tuosta yhestä plussasta ylöspäin. Mutta kun ei tässä ole mitään r-myrkytys fiiliksiä, niin taidan odottaa torstain äippäpoli aikaa.

Jenna 38+5

blackjoylle paljon onnentoivotuksia täältäkin! Nauti pienestä ihmeestäsi! :flower:

lennameli: Kun tuota mahan kasvua oottelet, niin ite olen viikolla 20, eikä vieläkään normaalivaatteet päällä näy oikeestaan mitään mahaa. Eikä ole edes läskiä tiellä! :) Jos jonkun tiukan paidan kiskoo päälle, ni sit huomaa, jos tietää katsoa. Menis varmasti vielä ihan normaalimahastakin. Odottelin itsekin masua aiemmin, pienehkö ihminen ku oon, mutta ehkä se kasvu vasta alkaa tästä... Tuskin masukaverini, alias hegesippus, tavallista pienempikään on, ainakin se osaa jo potkia niin että maha tärisee, jos se sille tuulelle sattuu. Toissayö oli varsin rattoisa, kun hege heitteli voltteja pitkin yötä ja aamua ja monotti minkä ehti.

Onko teillä kenelläkään vinkkejä, mistä vois löytää suht halvalla käytettyjä äitiysvaatteita? Tuntuu niin turhalta ostaa uusia näin lyhyttä aikaa varten, eikä oikein ois rahaakaan uusiin, mut kirppareilta oon löytäny tosi huonosti mitään. Mulla on vasta yhet äitiyshousut ja talvikin pukkaa kohta (toivon mukaan) päälle... Paidoiks oon kattonu vaan isoja kokoja, niillä varmaan pärjää aika pitkälle. Mut oishan se kiva olla muutama ihan äitiyspaitakin, jos vaikka toi maha tosta jonain päivänä kasvaa... Ja kasvaahan se, hiljalleen.

Luovis + hege rv 19 ja risat

Moi Luovis! Mikä sun koko on noitten äippävaatteiden suhteen? Tiedän, ettei tää oo kirpparipalsta eikä kenkään tartte vetää tästä toivottavasti hernettä nekkuun. Mulla olis tossa viime kevään kirpparikierrokselta jäänyt muutama vaate, jotka on mulle suuria. Ne on siis mun kaverin ja ne lähtis pienellä rahalla. Itse käyttäisin kyllä mutta kun on mulle suuria.

Eeva83
Blackjoy: suuren suuret onnittelut täältäkin! On se varmasti ihana tunne, kun on vihdoin se oma aarre siinä vierellä! =)

Ippu 83: Sullakin on siellä jännät ajat, ei tiedä, vaikka vaavi olis jo syntynytkin... Tsemppiä kovasti! Voi, olispa niin kiva itsekin olla jo tuossa tilanteessa, että se vauva olisi hetkenä minä hyvänsä ihan käsin kosketeltavissa. :) Täytyy tässä kuitenkin jaksaa odotella vielä hetki.

Milja-85: Mä ainakin kyselin siitä jumpasta tässä jokin aika sitten. Olin kyllä jumppailemassa viime viikolla ja aion myös jatkaa. Nyt sattui vaan vähän huono aloitusajankohta, kun on se syysloma tällä viikolla...

Me käytiin lauantaina miehen kanssa kattelemassa vaunuja ja turvakaukaloita ja loppujen lopuksi käytiin eilen ostamassa vaunut, kun oli niin hyvä tarjous. Päädyttiin Brion kombeihin, ne vaikutti tilavilta ja tarpeeksi jämäköiltä. On pitäny kyllä muutaman kerran niitä tossa purkaa, kasata ja työnnelläkin, että saa vähän tuntumaa. :)
Huomenna olis neuvola ja katellan, mihin lukemiin paino on tällä kertaa ehtinyt kivuta... vähän kyllä jänskättää. Ihanaa on kuunnella pian taas pienokaisen sydänääniä! :heart:

Eeva ja tirpula 22+3

Vielä yhtenä kappaleena...

Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Ootte ihania! =)

blackjoy: Oikein oikein kovasti onnea teille :heart: On varmasti aivan käsittämättömän mahtava fiilis!

tervetuloa SusseN =)

Juu, elikkä ei oo vielä ihmeempää tapahtunu..Yöllä käytiin taas polilla ku supisteli tosi kipeetä ja n.10 min välein, mutta ei ollu kuitenkaan suurempaa muutosta kohdunsuulla tapahtunu. Antovat mulle lääkettä mukaan että saan nukuttua ja ihan hyvin kyllä sainkin. Tänään ei oo supistellu ku satunnaisesti, että ei kyllä yhtään tiiä et miten kauan tässä nyt menee. Jatkuvaa menkkajomotusta kyllä tuntuu. Eipä muuten mitään kiirusta, mutta jos joutuu kovin monta päivää kärvistelemään näissä kivuissa, niin voi olla että synnytyksen kunnolla alettua en jaksakaan enää synnyttää! :( Ja on tietty vähän semmonen olotila, ettei oikein osaa nyt mitään tehä ku oottaa. Koitan kuitenkin pitää mielen positiivisena! Kyllä se sieltä jossain vaiheessa syntyy. Ja kuitenki vissiin aika lähiaikoina =)

jenksu: Juu tuskin tosiaan joogaan enää selviän..tai mistäs sitä tietää! Toivottavasti en:) Toivotaan nyt, että sullekin alkas tapahtua =)

Milja: Ei ois kyllä viimeks jumpassa vielä uskonu että on vika kerta! Ja just vielä kun sitä mietittiin :D Mutta niinpä, eihän sitä koskaan tiiä mitä tapahtuu! Kiitos paljo haleista ja tsempeistä :hug:

Taidanpa sit taas kaivautua tuonne sohvan pohjalle, muuta ku en juuri enää osaa tehä :D odotus jatkuu...

Tervehdys!

mökin muija: Kiitos tarjouksesta, tulis tosiaan tarpeeseen! Mun koko on ainakin toistaiseksi pysynyt siinä 36:n tienoilla, joistakin menee 34, mallista riippuen. Pituutta tosin on, ja tällä syömisellä varmaan kilojakin kertyy... (nimimerkki kävin taas äsken suklaakaapilla) Ilmottele, jos koot matsaa yhteen sun ylijäämien kanssa, niin katsellaan sitten eteenpäin! =) Ja toivottavasti ketään ei tosiaan häiritse tämä odottamaton kaupankäynti.

Eeva83 ja muut jumppailijat: Missä käytte jumpalla? Oon itsekin miettinyt, pitäiskö alottaa jokin ihan oikee jumppa eikä vaan liikkua olohuoneessa sillon kun sattuu muistamaan. Useimmiten nimittäin ei satu tai jos sattuu, keksii nopeasti jotakin muuta puuhaa! :ashamed: Nyt oon tosin ollu tulevien isovanhempien luona käymässä, ja täällä koira on lenkittänyt mua ihan liikaakin. Viime yönä oli jalat tosi kipeet.

Imppu83: Voimia vielä koitokseen! Kyllä se sieltä maailmaan putkahtaa - ennemmin tai myöhemmin.

Onko täällä muuten ketään, joka olis tulossa äitiysjoogailemaan keskiviikkoisin kuun lopusta alkaen? Ois kiva tietää, onko joukossa ketään "tuttua"!

Iloa kaikille syyspimeään iltaan!

Hui hai täällähän on jännät paikat :D

Ipulle oikein paljon tsemppiä tulevaan ja ponnistus voimia!!! :hug: toivon mukaan kaikki menee hyvin. Ei mene enäää pitkään että saat pikkuisen viereen ja pääsette aloittamaan elämää vauvan kanssa!

Blackjoylle suuret onnittelut pienestä tyttövauvasta :heart: :hug: :heart: ja ihanaa vauvan tuoksuista arkea kunhan pääsette kotia sieltä!!!

Luovis laittelin sut listalle ja oletko katsellut h&m:ltä äitiys vaatteita? Mun mielestä sieltä saa suht edullisesti ainakin jos vertaa ihan "oikeisiin kauppoihin". Mulla oli ihan vaan isomman kokoisia paitoja ja vielä edellä mainitusta puljusta ettei sitten haitannut jos veny pilalle.

SusseN Laittelin sutkin listalle! Tervetuloa :wave:

Jenksu sinuna ottaisin yhteyden neuvolaan, ei ole pelleilyn asia jos myrkyystä pukkaa! Tiedän että ei oo kivaa mutta ihan sun ja vauvan parhaaksi! Olen ymmärtänyt että saattaa silleen salakavalastikin iskeä...

Milja joillekin sitä painoa tulee ja ainakin itsellä turvotus lisäsi ihan älyttömästi painoa lopussa. Muistahan juoda riittävästi! Muutenhan sulla oli kivan kuuloiset arvot.

Lennameli Briothan on hieman halvemmat, mä olen ainakin tykännyt (Brio Duo ) ja meillä on ollut toimivat eteenkin nyt kun talvi tulee ja pitäs olla "kunnon kärryt" Suomen oloihin eikä mitkään halpis rimpulat. Lisäksi on kunnolla topatut eikä semmoiset välimeren ilmastoon tarkoitetut vaunut.

Sitten omaa napuskaa tähän väliin :D
Meillä poikanen senkun kasvaa niin että kohina käy ja ensimmäisiä pikkuriikkiä vaatteita on laittettu pois :eek: :p Meillä on ihan mukava rytmi löydetty ja elämä alkaa olla uomissaan. Tosin omaa iakaa on hirven paljon vähemmän ja harvakseltaan tänne nettiinkään enää pääsee. Toisaalta odottaa kovasti että toinen kasvais ja kehittyis, toisaalta on ihan haikeeta kun se ihan vastasyntynyt onkin muuttunut jo ihan pönäkäksi vauvaksi. Vähän samanlaiset ristiriitaiset tunnelmat on raskauttakin kohtaan, nyt vasta huomaa kuinka kipeä sitä olikaan (ja on edelleen... ) ja toisaalta on tosi haikeeta kun kukaan ei enää muksi vatsassa ja jännäillä että onko tulokas tyttö vai poika. Jälkivuoto saisi jo alkaa loppumaan ja sectio haavakin on vielä aika kipeä. Parin viikon päästä onneksi kai saa alkaa elää normaalisti, vielä ollaan nostelu ja liikkumis rajotteisia.

Nimijuhlat olis ensi viikolla ja sitten voin teillekin sen paljastaa :D Kauheen isoja bileitä ei ole tiedossa ja itseasiassa ei vielä tiedetä tuleeko edes anoppi kun sillä tais alkaa putki pojan syntymän jälkeen. Ei ainakaan ole ilmoittanut itsestään mitään tai vastannut kutsuun. Noh, minä en rupea sitä stressaamaan! Toivon mukaan olis edes selvinpäin jos paikalle tulee.

Rouses Kannatan ehdottomasti sitä että vauva puolelle myös jkl pino koska nykyään tulee harvoin enää tänne puolelle kurkattua kun oma pinokin on painunut bittiunholaan... Onko joku halukas vai laitanko minä sen pystyyn?

Koiruus ja poikanen 1kk :heart:
p.s uusi kuvia profiilissa

Luovis, kurkkaa myös huutonetti. Sieltä löytyy suht edullisesti vaatteita myös! Itse oon tutustunut sen maailmaan kun oon vauvanvaatteita huudellut, kätevää on :)

Ippu83:lle hirmusesti voimia ja jaksamista. Ei ole enää kauaa <3 Toivottavasti alkais vaan nyt oikeasti tapahtua, ettet väsähdä ennen aikojaan.

Mitähän muuta mun piti kommentoida... Niin joo, Jenksu, ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan, jos on plussalla. Parempi ajoissa, koska myrkytys voi tosiaan tulla salakavalasti niinku joku sanoikin.

Omasta navasta sen verran, että masu kasvaa hirmusesti. Ollaan oltu vauvan kasvukontrolleissa äippäpolilla ja hyvin tyyppi kasvaa omalla käyrällään :) Jäin vko sitten saikulle töistä supistelujen takia ja nyt oon sit pari vkoa työtön ennen, kun mammaloma alkaa... Kai mä jonkun työn saisin (oon sh), mutta en jaksa alkaa soitella mihinkään, nostelut ei tunnu hyvältä ja muutenkin kun on supistellut paljon liikkuessa. Jäisin kohta taas saikulle. Ihanaa olla kotona! :)

Sori Luovis, ei löydy tuota kokoa (noin pientä :D ). Housut on kokoa 44 ja Joccan. Käypäs OzBabyssa. Kävin siellä lauantaina ja siellä oli alekori, jossa oli ihan kivannäköisiä paitoja ja oli jotain farkkujakin. Nää mammavaatteet kun taas on hakusassa täällä Jykylässä. Harmi, kun Lindeksiltä ei enään saa :( . HenkkaMaukalle ei niin tuu lähdettyä kun on ihan keskustassa, varsinkin kahden miehenalun kera jotka ei oo niin shoppausintoisia kuin äitinsä. :D ;) :whistle:

Luovis Käydään keskustassa Puistokoululla kaupungin järjestämässä odottavien äitien kuntojumpassa. Se on keskiviikkoisin klo 18-19 (paitsi tällä viikolla kun on syysloma). Se on hyvin yksinkertaista jumppaa.. Maksaa 16e/lukukausi, mutta en tiedä kuinka pitkälle talveen se nyt jatkuu, varmaan ennen joulua loppuu. Mukaan vaan!! =)

Huomenta!
Pitäs kai tota soittaa sinne neuvolaan. Tosin aamulla oli taas vain yhdellä plussalla, joka siis mulle normaali. Mulla on vaan toi miehen poika hoidossa, eikä autoa.. Joten olis hankala lähteä neuvolas käymään. Ja huomen aamulla tosiaan jo polille aika. No täytyypä käydä kohta tikkuun pissaamassa ja soitella sinne jos on noussu.

koiramamma niin, Hemuli80 sitä ehdotti, minä en ainakaan osaa moista tehdä joten jätän suosiolla sen teille osaaville! :) Olipas sulla suloinen vaavi profiilissa, kun laitoit sen vastasyntyneen kuvan niin tuli niin nuo meidän pojat vastasyntyneinä mieleen! mutta nythän teidän pieni mies on kasvanu niin kovin "että taitaa olla ihan teidän vaavi" - ei enää tuu meidän pojat mieleen! :LOL: :LOL: mites teillä koiruus suhtautunut vauvan tuloon?
me kun tultiin kotiin ja poitsu oli ihan hiljaa niin koiruus ei huomioinu sitä millään lailla, sitten kun poitsusta alkoi lähteä ääntä niin tarkkaan seurasi pari päivää ja nyt sitten on ihan kun tuon esikonkin aikaan! eli ei kummempia välitä, välistä haluis käydä nuolasemassa tms!

meidän ukko on alkanu nukkuun kerran päivään pitkät unet (jopa3-4 tunnin) ja sitten hän valvoskelee ja pikku torkkuja ottaa loppupäivän!

Tervehdys Jyväskylän seudun mammoille!

Toisesta pinosta kirjoittelen kun ajattelin että teillä on tietoa erääseen mieltäni askarruttavaan kysymykseen. Voitteko kertoa minulle seudun äitiysvaateliikkeet tai putiikit, josta niitä saa?

Olen tulossa muualta joulukuun alussa käymään ja kun tuntuu että on niin hankala löytää itseään miellyttäviä äippävaatteita niin pitää sitten käyttää kaikkien kaupunkien, missä vaan reissaa, palvelut hyväkseen. Kiitokset jos joku viitsii minua tässä asiassa valaista!

Onnea odotukseen kaikille ja vointeja!

Sanni-Maria ja pikkunen 17+4

Heipparallaa taasen!

Käytiin tänään varaamassa lastentarvikkeesta nyt sitten ne emmaljungat! Kyllä ne vaan oli kivoimmat :) Tuleva mummo vieläpä otti ja sponssasi varausmaksun :D Ollaanhana me ajoissa mutta tosiaan kun tuo mallisto vaihtuu niin nyt on tarjouksessa. Onpahan sitten hommattu.

Taitaa ippu olla jo vauvan haku reissulla :)

Mullakin se olis edessä viimestään ens torstaina. Sovittiin siis tänään käynnistys aika. Kiva ettei tartte yliajalle odotella. Yhelle sormelle oli paikat auennut tässä viikon aikana. Vauvan painoarvio oli tällä hetkellä 3500g. Nyt sitten vaan viikko vielä odotellaan.

Jenksu 39+0

Morjens,

ja suurkiitos kaikille vaateasiaa kommentoineille. Eilen reissailin ympäri Suomea tätini luokse, enkä ehtinyt koneelle. Olen viikon talovahtina, kun vanhat rouvat kiertelevät maailmalla. Mutta vaateasiasta vielä. Henkkamaukat on kierrelty useammassakin kaupungissa jo läpi, mutta aina vain 50 euroa muutaman kuukauden farkuista tuntuu ikävältä työttömän kukkarossa... Mut huutoa voisin tosiaan ruveta seuraamaan, tosin mies saa hoitaa huutamispuolen. =) En oo jaksanu hankkia omia tunnuksia, kaipa yhdet talossa riittää.

Sanni-Maria: Et siis ole ainoa, joka ihmettelee äitiysvaatteiden olemassaoloa... Taitaa tosiaan olla niin, että Jyväskylässä keskustassa H&M on ainoa äitiysvaatteita kaupitteleva liike. Ja OzBabya suositeltiin, en tosin oo ite siellä vielä käynyt. Mut hiljaista taitaa olla Jyväskylän tarjonta. Helsingistä löytyis varmaan parhaiten.

Milja-85: sattuupa huonosti tuo jumppa keskiviikolle, kun aloitan sen äitiysjoogan kahden viikon kuluttua, ja se on tietty kans keskiviikkosin. En usko, että jaksan koko iltaa sentään rientää salista saliin, vaikka säät alkaakin huonontua ja illat pimetä ja ulkoilu vähentyy. Muuten ois kyllä ollu hyvä.

Taitaa tulla rankka viikko: eläimet (kissa ja koira) kiusaa toisiaan ja on vuorotellen vaatimassa aina jotakin... Ja koira on ihan sekopäinen aina, jos tulee tiellä auto, pyörä tai mikä hyvänsä vastaan. Sitä ei uskokaan, jollei ole itse nähnyt. Parhaita on kuitenkin ohi ajavien autoilijoiden ilmeet!

Kiitos Luovis noista infoista! Täytyy käydä tuohon OzBabyyn tutustumassa kun sinne päin suuntaan.

Tilasin Bebelanelta mammapaidan ja voin kyllä kehua nyt ensimmäisen käyttöpäivän jälkeen että tosi mukava on päällä ollut! Lisäksi kuolasin yksi päivä Esprit online shopin mammavaatteita, joita muuten on siellä aika mukavat valikoimat. Hyviä tarjouksiakin oli jos vaan koot natsaa. Sieltä kantsii käydä kattomassa :)

Hyvät jatkot Jyväskylän mammoille!

Sanni-Maria ja pikkunen 17+5

juu, täytyy kyllä myöntää etten itekään juuri löytänyt mammavaatteita, siksipä jäivät kovin vähiin.. meidän pikkunen alkoi eilen " juttelemaan", oli siis niiiin suloisen kuuloista! :heart: pitäis alkaa siivota... huoh..ja leipomaan tekis mieli, pitäis myös tiskata ja pestä pyykkiä ym.. hoh hoo.. kiinnostaa kun kilo kiviä! mut pakko kait se ois.. :/

pinja79
onnea blackjoylle :flower:

taitaa olla ippu kääröä hakemassa :D

mää oon täällä kaappeja siivonnu kaikesta mamma,imetys ja vauva kamsta kun lapsiluku on täynnä... käytiin toivolle ostaan uusi turvaistuinkin :)

pinja ja pojat

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni-Maria:
Lisäksi kuolasin yksi päivä Esprit online shopin mammavaatteita, joita muuten on siellä aika mukavat valikoimat. Hyviä tarjouksiakin oli jos vaan koot natsaa. Sieltä kantsii käydä kattomassa :)
Hei!

En löytänyt suomenkielistä Espritin sivustoa, oletko tilannut ulkomailta?

En oo tilannut vielä mitään tuolta mutta todennäköisesti tilaan. On sen verran kivan näköisiä. Googleen kun laittaa esprit niin pitäis aueta siihen melko ekaksi. Suomenkielinen se putiikki ei ole mutta hinnat on kuitenkin euroissa et sikäli helppo tilata. Isäntä tilailee meillä kaikenmaailman auton osia yms. ulkomailta joten "saa" tilata mulle myös noita mammavaatteita :LOL:

Sanni-Maria ja pikkunen 17+6

blackjoylle valtavasti onnea! Hyvinkös toipuminen on lähtenyt sujumaan?
Nyt näyttää siltä, että sektiolla itsekin lopulta synnytän. Tänään oli kohdunsuun tilanne edelleen täysin kypsymätön, synnytys ei siis taida olla lähellä käynnistymistä luomusti. Sovittiin sitten tiistaille sektioaika, jos ei pikkuinen siihen mennessä päätä itse ryhtyä peppuaan ulos pukkaamaan.

Hyviä vointeja kaikille!

Novelle 40+5

Hei! Kotona ollaan. Päästiin jo tiistaina sairaalasta,mutta piti heti keskiviikkona palata takaisin kun bilirubiiniarvot oli sen verran kohollaan. Sai sit pikkuinen valohoitoa ja nyt on arvot lähteneet laskuun ja näyttäs siltä että ei tarvii ainakaan ton asian takia sairaalaan enää palata. On kyllä ihanaa olla kotona!

Leikkauksesta oon toipunut ihan hyvin,eilen jo tikitkin otettiin pois. Onhan sitä vielä jonkinverran kipuja, mutta eipä niitä oikeen ees huomaa näissä hormoonipöllyissä.. :D On kyllä tunteet pinnassa, oon tirautellut itkua vähän joka asiasta... Ja lähinnä ihan vaan koska oon niin onnellinen.. :)

Pikkuneiti on oikein pirteä tapaus. Eipä ole turhia etes kiukutellut. Päivällä nukkuu ja syö ja yöt valvoo.. :p Tosin viime yö oli nyt ensimmäinen kun oikeasti sai itekin nukuttua kun neitikin nukkui jopa pari tuntia putkeen. Sen kyl huomas jo masuaikana et aikamoinen yökukkuja on kyseessä,enpä mä enää loppuaikana saanut öisin unta kun alotti aina puolenyön aikaan hirmusen rallin masussa... Mutta ehkäpä tuo tuosta ajan kanssa vähän unirytmikin sit muuttuu.

ihanaa ky huomaa miten oma varmuus kasvaa päivä päivältä ja tutustuu tuohon pikkuseen muutenkin. alussa tuntui että oli aika hukassa kun kaikki niin uutta ja ihmeellistä. Ja hirveä huoli jos toinen vähänkin kitis. Nyt osaa jo reagoida ihan erilailla ja ei kerkee pienen kiukkukaan kasvaa isoksi kun jo tajuaa tarjota tissiä/ vaihtaa vaipan tms.

Kiitos paljon kaikille onnitteluista! :)

Novelle78 zemppiä sulle sektioon. Ihan mielenkiintoinen kokemus... Yllättävän hyvin oon ainakin ite lähtenyt toipumaan. Kuvittelin että sitä olisi paljon kipeämpi. Tosin veikkaan et noilla hormooneilla on hyvin suuri vaikutus ja tässä taitaa aikalailla ylikierroksilla käydä... :p

Yhteistyössä