Jyväskylän odottajat ja äidit vol.2

Heipat vaan kaikille!

Tulin pikaseen vaan ilmottamaan, että MAAILMAN IHANIN JA TÄYDELLISIN PIENI POIKA SYNTYI 15.10 KLO 01.00 =) :heart: :heart: :heart: Eli eipäs siinä sitten pitkään menny ku viimeks kirjottelin:) Poju syntyi siis viikolla 36+4 ja mitat oli 47cm ja 2770g. 10 pistettä saatiin =) Synnytys oli aika hurjan raju, kokonaiskesto kotoa asti 3h, joista jo ajomatkaan meni ensimmäiset puol tuntia. Eipä siinä paljo ehditty puudutuksia saamaan vaan ihan luomuna mentiin :x :$ :eek: kaikki kuitenkin nyt hyvin vaikka luulin kuolevani siihen tuskaan:) Tuun myöhemmin kertomaan tarkemmin ja kommentoimaan muutenkin, nyt kömmin vielä hetkeks tuonne rakkaitteni viereen pötköttelemään. :) Eilen tultiin siis kotiin.

Huui!!! Ippulle ja koko perheelle paljon paljon onnea ja halauksia! Niin onnellinen sun puolesta =) :hug:

Täällä ihan hirveä pahoinvointi rautatabuista..yök yök..nyt lähden kotiin töistä riutumasta.
Ja nukkumaan..ihanaa!

ippu83 Onnea onnea tuhannesti! :) Hienoa että kaikki meni hyvin ja kotona jo olette. Eikös vaan olekin ihanaa kun on vauva talossa!? Mä olen kyllä aivan hullaantunut tohon meidän pikkuneitiin, monta kertaa päivässä tulee ihmeteltyä, että voiko jotain noin ihanaa oikeesti olla olemassa... :heart:

jenksullakin olis sit jännät ajat meneillään.. Ei muuta kun onnea ja voimia matkaan, kyllä kaikki varmasti hyvin menee. Pääset säkin näkemään oman aareteesi.. :)

Pikkuhiljaa on alettu vaunulenkkejä pitentämään, on onneks ihan kivat ilmatkin ollu. Tosin mies on hoitanut nuo reippaammat lenkkit kun itellä tuo haava vielä sen verran kipuilee. Kovasti kyllä jo ootan et pääsis itekin kunnon lenkkejä tekee. Sit tosiaan se lenkkiseura olis hakusessa! Ei sit loppuraskaudesta näköjään saanut aikaseks ketään nähdä ja jäi noi lenkkeilyt sit muutenkin aikas vähiin. Mutta nythän sitä olis sit kunnonkasvatuskuuri ihan paikallaan! kun ei noi kaikki kertyneet kilotkaan sit sinne sairaalaan jäänyt.. :p

Heissan kaikki!

Selvisin reissusta hengissä - joten kuten. Oli aika vilkasta tuo yöelämä noiden elukoiden kanssa. Hyvää harjotusta tulevaa varten! :D Tosin valvominen ei ehkä näin odottelijalle oo kauheen terveellistä... Ainakin mulla meni ruokailut ja kaikki ihan sekasin. Painoa kerty liikaa, ku väsyneenä tekee ihan hirmusesti mieli kaikkee sokerista. Mut rauta-arvot oli tippunu aikasen reippaasti edelliskerrasta. Ei siis muuta ku popsimaan nappia naamariin. Lupasin ja vannoin ittelleni, että nyt alkaa terveellisempi syöminen, jotta sais ton hb:n nousemaan, mut kaamee makeenhimo on jo nyt. Ei siis varmaan kestä toi namilakko ihan hirveen kauaa...

Mut oli neuvolassa taas kiva käydä kuuntelemassa pikkusen sydänääniä. Ne kuulu nyt jotenkin tosi kovaa. Tädin piti oikeen laittaa dopplerin ääniä pienemmälle, ku hakkas niin kovasti. Hassua. Muutenkin hege on tainnu mennä viime aikoina paremmissa fiiliksissä ku minä ite. Onhan se hyvä, jos ees toinen jaksaa juoksennella, tosin tietty ympäri mahaa. Vaikka välillä mietin, onkohan se sokerihumalassa...

Vaateongelma ratkes aika mukavasti huudon kautta, siis kiitos siitä muistutuksesta! Sain hankittua kahdet odotushousut. Ja jos maha kasvaa näin maltillisesti, pärjään varmaan näillä kamoilla loppuun asti. Oikeen huvitti, kun tossa odotuskalenterissa kysellään: "Haluavatko kaikki kosketella vatsaasi?" Niin mitä vatsaa??? Sen kun näkee edelleen vaan, jos on makkarankuoripaita päällä. :LOL: Kukaan ulkopuolinen ei taida ees tietää, että ootan!

Milja-85: Mitä rautavalmistetta käytät? Niissä on aika isoja eroja ton pahoinvoinnin kannalta. Ite oon ainakin jo monta vuotta syöny kaikki raudat ruokailun yhteydessä, vaikka ohje sanois mitä. Aina siitä jotain imeytyy, ja sillai ei välttämättä mun maha kränää ollenkaan. Jos otan raudan sellasenaan ees puolityhjään mahaan, tulee kaamee olo.

Ja onnea vielä Ippu83!

Luovis ja hege rv 22

Luovis Söin siis Obsidania sen kuusi päivää, mitä pystyin ja nyt eilen alotin Maltoferin nestemäisenä, saas nähdä, miten käy :)

EI KELLÄÄN TEISTÄ SATTUIS OLEMAAN MYYNNISSÄ HOITOPÖYTÄÄ??? SELLANEN OLISI HAKUSESSA... Yv:täkin voi laittaa..

Sunnuntaipäivän jatkoja..ja huomenna töihin..huoh..taas.

Meille syntyi tyttö 24.10! :heart:

Tyttö painaa 3526g ja on 50cm pitkä pipo on 35cm. Tyttö syntyi klo 2.54 raskausviikolla 40+1. Synnytys oli suht helppo ja nopea. Palailen myöhemmin synnytyskertomusta kirjottamaan.

voi voi kun viikkoon ei käy lukemassa niin johan on maailmaan lapsosia syntynyt eli siis HURRRRRJAN PALJON ONNEA KAIKILLE PIKKUNYYTTINSÄ SYLIIN SAANEILLE! IHANAA!! :flower: :heart: :flower:

Ippu83 kuulosti jotenkin tutulta toi sun pikasynnytys... ;)

Onnea kaikille nyytin kainaloonsa jo saaneille!

Täällä ollaan toista viikko saikulla jumiutuneen selän takia :/ maanantaina olisi tarkoitus töihin jo palailla sitten.
Onko kellään kokemusta tuosta odottavien äitien vesijumpasta? näin sellaisesta ilmoituksen neuvolan ilmoitustaululla ja ois kiva käydä kokeilemassa.. :)
Huomenna on taas neuvola ja jännittää! Toivottavasti kaikki on ok. Mahaa ei ole edelleenkään :D Nyt olen jo malttamattomana alkanut odotella niitä liikkeitä mutta niitäkin varmaan saan tovin vielä odotella..
Kävin myös eurokankaassa shoppailemassa ja nyt olisi tarvikkeita vaunupeittoon, leikkialustaan ja pariin lakanaan ^___^ vielä kun osaisi ommella...

syysterveisin lennameli ja Möykky 16+6

ONNEA ONNEA ONNEAAA!!! :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :hug: :D

Niin Jenksulle kuin Ipullekin ihan hirmuisesti onnea vauvoistanne!!! OIkein ihanaa vauvatuoksuista arkea ja tulkaahan kertomaan kuulumisia kunhan tokeennutte!

Seuraavat onkin sitten joulukuussa joilla on se maaginen laskettua aika!

Mira86 laittelin sut listalle! Tervetuloa vaan kirjoittelemaan :wave:

Lennameli kyllä niitä liikkeitä varmaan kohta tuntuu, mulla alkoi rv 16+6 tuntumaan. Toki on kauheen yksilöllistä mutta ei mene enää kauaa! Tulehan kertomaan neuvola kuulumiset.

Pinja pikaista paranemista pojulle :hug: :(

Meidän napaa:
Meillä menee pojan kanssa oikein hyvin. Illat menee tissimaratonia seuratessa ja yöt nukutaan yhdellä syötöllä. Massu vaivat lisääntyy suhteessa d-vitamiini tppojen kanssa joka tietenkin harmittaa, aloitin cuplatnit jospa niistä olisi apua. Relatippoja ollaan onnettu alusta saakka kun satiin sitä antibioottia. Nimijuhlat oli viikon loppuna ja pojasta tuli Topi Lenni Eemeli :heart: Molempien äidin isät ovat olleet Toivoja ja kutsuttu Topiksi eli sieltä tulee tuo nimi.

Nyt lähtee tämä maama unten maille että jaksa sitten taas! Jakselkaahan ja tsemiä kaikille tasapuolisesti ja erikseen :wave:

Koiruus ja Topi 6vko

Tänään oli tosiaan siis neuvola! Meinasin oksentaa sinne kun jännitin niin kauheesti :) Verenpaineet oli ok, kaikki oli ok! Vauvan sydänäänet sai taas tipan silmäkulmaan. Kertoi sokerirasitustestistä, ja ettei ole ultraa enää. Antoi jotain lappusia että jos pääset mene näihin käymään. Toinen oli odottavien äitien liikuntavinkkijuttu tms. ja toinen oli neuvolalla semmoinen missä kerrotaan suuhygieniasta, liikenneturvallisuudesta ja jostain kolmannesta en muista mistä. :)
Sitten se ehdotti että meille tulisi neuvolan perhetyöntekijä juttelemaan ja mahdollisesti myöhemmin perhetyöntekijä, ihan vain siitä syystä että mulla on vuosi sitten ollut vakava masennus, tai no toukokuussa lopetin lääkkeiden syönnin. Eipä minulla sitä vastaankaan mitään ole. :)

Tänään vasta oikeastaan tajusin kuinka suuri asia tämä oikeastaan on ja miten paljon kaikkea se tuo mukanaan, en ole osannut varautua!

lennameli ja Möykky 17vk

Me ollaan menossa maanantaina terveystalolle 4D- ultraan ja se maksaa yht. 197 euroa kaikkien vähennysten jälkeen. Tavallinen rakenneultra Kairan Pertillä (oliko nimi nyt oikein?) maksaa kuulemma 67 euroa, ja kaikki, jotka ovat hänen luonaan käyneet, ovat kehuneet kovasti. Jonotilanteesta en tiedä muuta kuin että tuonne 4D-ultraan on useiden viikkojen jono, joten se kantsii varata nyt jos sinne aiot.

Moikka pitkästä aikaa!

Ei tule itsekään tänne odotuspuolelle enää juuri eksyttyä ja siksi ehdotinkin sitä ketjua tuonne vauva-osastolle. Voin sen itsekin sinne laittaa, mutta ajattelin, että jos joku vähän ahkerampi netin käyttäjä laittais sen, ni sais päivitettyy tietoja meistä siihen alkuun.

Paljon onnea uusista vauvoista Blackjoy, Ippu83 ja Jenksu! :flower: :heart: Tuntuu noita nopeita synnytyksiä olevan liikkeellä tässä ketjussa (nimimerkki 2,5 tuntia sairaalassa :D ) ja näköjään sitten myös noita, ettei moneen päivään tapahdu mitään, vaikka synnytys on käynnissä...

Meillä oli ristiäiset 18. päivä tässä kotona. Oli oikein mukava ja tunnelmallinen juhla, ilon kyyneliltäkään ei vältytty. Seuraavalla viikolla kyyneliä sitten riitti, mutta ihan eri syystä. Meidän koira katosi tiistaina ja löytyi vasta perjantaina, lehti-ilmoituksen perusteella. Oli jäänyt jo tiistaina auton alle, ja 2 kertaa olin siitä ohi ajanut itse, mutta en vaan nähnyt rakasta ystävääni! Suru on ollut puserossa, mutta onneksi koira löytyi, loppui epätietoisuus ja kauhukuvien pyörittely päässä... :'( Esikoinen 3,5v oli mukana kun haudattiin koira. Ainakin kerran on selvästi leikeissään käsitellyt kuolemaa, vaikkei siitä muuten puhu.

Tällä viikolla oltiin ekalla yökyläreissulla, 2 yötä anopin luona ja 2 yötä mun äidillä. Tosi hyvin meni matkat ja koko reissu muutenkin! Anoppilaan on matkaa n.140km ja siitä toiset samanlaiset mun äidin luokse.

Jälkitarkastus mulla oli 1,5 viikkoa sitten. Kaikki on palautunut hyvin, vaikka lääkäri sanoikin, että kaikkiaan kestää n. vuosi, että on palautunut synnytyksestä ja raskaudesta. Pikku-neidillä oli pari päivää sitä aiemmin 7-viikon lääkärineuvola ja mitat oli 5490g ja 61cm, pää 39.9cm. Plus 2 käyrällä mennään, saa nähä, mikä jättiläinen tästä oikein tulee, kun ollaan miehen kanssa itse vaan n.170cm!

Hemuli ja lapset

Moi!

Onnitteluja kaikille vauvelinsa saaneille!!

Ensimmäistä lasta täällä tosiaan odotellaan....

Mulla on nyt opiskelut sen verran loppusuoralla, että viimeisiä harjoittelujani suoritan päiväkodissa. Kaks viikkoo oon nyt ollu ns.töissä ja on kyllä kaikki vapaa aika kulunu nukkumiseen, oon niin väsyny kun pääsen sieltä kotiin :) Ennen joulua olis tarkoitus olla harjoittelut kasassa ja sitten pitäis enää värkätä oppari valmiiksi......

Pari viikkoa sitten käytiin äiti polilla ultraamassa rakenteita. Sain sinne sellaisen ultran, kun käytin vielä alkuraskaudesta mieliala lääkitystä viimesyksyisen hankalan masennukseni jäljiltä...Kaikki oli kuvissa hyvin, ja oli niin yllättävää, miten tarkasti sieltä näkyi ihan kaikki yksityiskohtaisetkin jutut...Sukupuolesta ei haluttu tietää mitäään veikkauksia :)

Ens viikolla taas neuvola, ja nyt ilmeisesti täytetään sitten jo niitä äitiyspakkaus ym. hakemuksia

T: Mira

Hemuli80 :hug: pahoittelut koiran puolesta... tosi veemäisesti tehty jos on autolla siihen törmätty mutta ei oo tehny kuski asialle mitään! meinas ihan tulla tippa linssiin (nämä hormoonit ku ei vieläkään ole kovin ajan tasalla...)

Meille ei kummempia kuulune. Isompi poitsu (2,5v) on opetellut nyt pottaamista ja hyvin on lähtenyt sujumaan, enää ei tarvii vaippoja kun päiväunilla (joskus sillonki on ihan kuiva vaippa kun herää) ja yöunilla ja tietty jos lähdetään jonneki kauppaan tms niin olen laittanu vaipan mutta muuten ihmeen hyvin on lähtenyt. Pienempi ukkeli kasvaa kovasti; nyt 11cm tullut ja painoa vajaat 3kg syntymästä!

ja ihanuutta kun eilen satoi lunta, olis vaan jääny maahan että ois tullu vähä valosampaa! :)

Heippa pitkästä aikaa!

Kyllä se näköjään totta on, että kun saa vauvan, niin ,menee päivät niin nopeeta ettei ehi mitään =) Ja vielä kun on tähän päivään asti käyny vieraita miltei joka päivä, niin en oo paljoo palstalle joutanu!

Ihan ensiks, Jenksulle miljoonasti onnea :hug: :heart: On tämä niin ihanaa kun vihdoin ja viimein on oma pieni sylissä:)

Hemuli: :hug: Osanottoni :heart:

Nyt en kuollaksenikaan muista enää, että mitä mun piti kommentoida..Joten jää kommentoimatta :D

Täällä on kaikki sujunu oikein hyvin! Pikkunen on ihan uskomattoman rauhallinen kaveri! Elämä on syömistä ja nukkumista. Tosin päivä päivältä jaksaa olla pitempiä aikoja myös hereillä:) KÄytiin vknloppuna mun kotona 230 km:n päässä ja automatkatkin toinen vaan veteli sikeitä! Hyvin tähän vauva-arkeen on tottunu..Tosin paljo edelleen vaan kattelen ja ihmettelen pikkusta. Ja itkee tirauttelenkin aina välillä.. Pahimmat hormonimyrskyt on onneks jo takana. Rupes jo niin risomaan se jatkuva pillittäminen, ei pystyny ees onnittelukortteja lukemaan ilman hillitöntä itkukohtausta :D

Oon toipunu synnytyksestä ihan supernopeeta. Oikeestaan vaan 2 ensimmäistä päivää oli kipeitä ja sen jälkeen ei oo ees huomannu että ois synnyttäny:) Tosi energinen oon kyllä ollu muutenkin ja ärsyttää sikana kun ei saa vielä oikein mitään tehä. Lenkillä oon käyny, mutta suuri palo ois jo salille ja jumpalle. Mutta ei auta kun ootella se jälkitarkastus ensin.

Jep...Täytyypä nyt häipyä ja ootella, josko se pikkumies kohta heräilis syömään. Oon lähössä kaupungille isäinpäivälahjaa ettimään ja ehkä vähän muutenkin shoppaamaan. Nökönen jää iskän kanssa kotiin!

Hyvää vointia kaikille =)

Ippu ja pikku-ukko 2 vkoa 6 pvää

Yhteistyössä